Sebastian Vettel consideră că motivaţia şi încrederea de sine au jucat un rol esenţial în câştigarea titlului mondial în acest sezon.
Germanul a avut un start ezitant în care a obţinut o singură victorie până la pauză de vară, însă revenirea spectaculoasă din ultima parte a anului i-a permis să-l devanseze pe Fernando Alonso cu numai trei puncte.
Chiar dacă succesul se datorează în mare măsură monopostului Red Bull Racing, triplul campion mondial afirma că încrederea în propriile forţe a fost la fel de importantă.
"Cheia a fost ca niciodată nu am încetat să credem. Şi credeţi-mă, este mai uşor să spui asta decât să o faci. Există mulţi 'experţi' care încep să emită comentarii despre cine va fi campion şi cine va pierde şi nu trebuie să cazi în capcana asta. Nici când este ceva pozitiv, nici când este negativ. Trebuie să te concentrezi complet pe munca ta şi să nu ne îngrijorăm niciodată în legătură cu ce fac sau nu fac ceilalţi", a declarat el în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al Formulei 1.
Referindu-se la relaţia pe care o are cu coechipierul său Mark Webber, Vettel a admis că are o poziţie specială în cadrul echipei, însă susţine că este un simplu membru al echipei la fel ca şi pilotul australian."Ştiu că am o poziţie specială în cadrul echipei, dar cu siguranţă mă consider un membru al echipei.
Ca membru al echipei vreau să avem succes în 2013 aşa cum am avut în acest an şi în precedenţii doi ani. Iar pe plan personal nu a trebuit să-mi stimulez niciodată motivaţia, pentru că asta face parte din natura mea", a adăugat el.Via Formula1
Vettel in a doua jumatate a campionatului din 2012 le-a avut pe toate trei. Rezultatul s-a vazut.
In privinta lui Vettel, cheia succesului se numeste Adrian Newey fara niciun dubiu alaturi de o echipa total devotata lui.
Ce sa-i faca echipa? Sa-i dea un monopost mai rapid cu 1 sec decat concurenta si poate asa, cu greu iese si el campion
Da, la Interlagos Alonso a avut sansa sa. A fost o decizie a echipei sa nu schimbe pneurile la momentul oportun (inante de ultimele schimburi). Daca aici luau decizia de a-l chema la boxe cu un tur mai devreme pe Alonso azi altcineva era campion si nu Vettel. Am vazut in transmisiune radare care aratau ca nu va fi ploaie in ultimele 20 de minute ale cursei. Eh, tocmai ca a fost ploaie si inca una care nu iti permitea sa rulezi cu pneuri de uscat.
Campionatul pentru Alonso s-a dus in multe curse: Ferrari a dovedit ca au un monopost foarte fiabil (in 2012 nu au nici un abandon datorat problemelor tehnice!) insa Fernando a avut doua abandonuri care nu-i pot fi imputate. Poate si aici s-a decis titlul.
Sau cele doua SC care i-au venit de minune lui Vettel din Abu Dhabi !
La fel de bine acum poti spune ca Raikkonen a decis ttlul: in Japonia nu s-a stresat deloc sa intre in pneul dreapta spate al lui Alonso insa in Brazilia a iesit in afara circuitului ca sa nu-l ia pe sus pe Vettel.
Titilul la piloti e o insiruire de : monopost competitiv, pilot bun si SANSA. Unul dintre piloti a luat titlul pentru ca le-a avut pe toate trei spre finaulul campionatului. Altul a luat locul doi pentru ca i-a lipsit ceva.
Cine a fost mai bun dintre cei doi ? Nu mai conteaza. Unul are titlul iar celalalt statistica.
Vedem ce va fi anul viitor !
daca mergea in timpul posibil al monopostului castiga cursa. E un pilot de duzina, fara mare sansa nu castiga; nu reuseste sa obtina ce trebuie obtinut pentru a castiga, cum ar fi o depasire sau sa fie mai rapid cu un monopost rapid; massa cum de putea sa fie rapid?