Vettel, cel mai bun timp în ultima zi de teste de la Silverstone

de Daniel Popescu
Vineri, 19.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a fost cel mai rapid în ultima zi de teste de pe circuitul de la Silverstone şi i-a devansat pe Adrian Sutil şi Nicolas Prost.

Sesiunea de teste de la Silverstone dedicată tinerilor piloţi a luat sfârşit vineri, iar pilotul care şi-a pus amprenta pe ultima zi a fost Sebastian Vettel.

Chiar dacă a concurat o jumătate de zi în această săptămână, germanul nu a avut nicio problemă să stabilească cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:32.894 la volanul monopostului Red Bull Racing.

Triplul campion mondial a fost urmat la peste trei zecimi de secundă de Adrian Sutil de la Force India, în timp ce Nicolas Prost, fiul lui Alain Prost, a obţinut locul trei pentru Lotus.

Carlos Sainz Jr, fiul dublului campion mondial de raliuri Carlos Sainz, s-a poziţionat pe locul patru după ce a testat pentru Red Bull Racing în cursul dimineţii, reuşind astfel să fie mai rapid inclusiv decât Felipe Massa, care a terminat sesiunea pe locul şase pentru Ferrari.

Brazilianul a fost mai lent inclusiv decât Davide Rigon, care a testat din nou pentru Ferrari în această dimineaţă, în timp ce Jean-Eric Vergne a terminat pe şapte pentru Toro Rosso.

McLaren nu a reuşit să profite de această zi de teste, întrucât Gary Paffett a fost nevoit să se retragă la boxe după numai şase tururi parcurse din cauza unei defecţiuni la motor.

Britanicul a ocupat locul opt în faţa lui Susie Wolff, soţia lui Toto Wolff, directorul Mercedes Motorsport, care a avut parte de primul test corespunzător pentru Williams. Topul primilor 10 piloţi a fost completat de Giedo van der Garde de la Caterham.

TESTE SILVERSTONE - REZULTATE ZIUA 3:

Loc Pilot Echipa Timp Tururi
1. deSebastian Vettel Red Bull 01:32.894 79
2. deAdrian Sutil Force India F1 01:33.242 99
3. frNicolas Prost Lotus Renault 01:33.256 63
4. esCarlos Sainz Jr. Red Bull 01:33.546 35
5. itDavide Rigon Ferrari 01:33.582 70
6. brFelipe Massa Ferrari 01:33.624 69
7. frJean-Eric Vergne Scuderia Toro Rosso 01:33.647 42
8. ukGary Paffett McLaren 01:34.924 77
9. gbSusie Wolff Williams 01:35.093 89
10. nlGiedo van der Garde Caterham 01:35.155 65
11. ruDaniil Kvyat Scuderia Toro Rosso 01:35.281 22
12. frCharles Pic Caterham 01:35.576 60
13. jpKimiya Sato Sauber 01:35.642 67
14. veRodolfo Gonzalez Marussia 01:36.339 24
15. ukJames Calado Force India F1 01:36.451 6
16. frJules Bianchi Marussia 01:36.744 39

Comentarii (6)

  • "Brazilianul a fost mai lent inclusiv decât Davide Rigon" Sa nu exageram! Sunt doar niste teste. Pilotii tineri cu siguranta au fortat ca sa iasa in evidenta. Pilotii "batrani" in F1 au lasat-o mai moale si au ascultat ordinele echipei pentru a obtine cele mai bune informatii. Mai ramane sa spunei ca Rigon il poate bate si pe Alonso.

    Nici nu stiu de ce a testat Ferrari cu Rigon. N-are nicio treaba cu F1. Poate cunoaste bine monopostul. Insa cu siguranta Pedro de la Rosa sau Kobayashi(piloti de teste Ferrari) ar fi fost mai potriviti.
    16 6
  • Cand au testat cu pilotii titulari echipele au urmat programul impus de Pirelli. Cand au testat tinerii atunci au putut rula propriul program, inclusiv testarea unor elemente noi pe monopost. Asta ca sa stim inainte de a comenta,
    1 0
  • Razvan
    Ferrari a venit la SIlverstone cu Rigon pentru ca el este pilotul lor de simulator si mai ales pentru ca desi nu este foarte tanar el se incadra in conditiile impuse de FIA pentru aceste teste. Si anume la Silverstone au foat 2 reguli de testare diferite. Primul set de reguli se aplica pilotilor care au mai putin de 2 GP-uri la activ (asa numitii piloti tineri) care aveau posibilitatea sa seteze masina asa cum doreau si cu care echipele puteau sa testeze orice (aerodinamica, configuratii de evacuare, DRS pasiv, pneuri, diferite configuratii ale motoarelor si cutiilor de viteze), in timp ce cel de-al doilea set de reguli se aplica pilotilor consacrati care aveau dreptul doar sa testeze noile pneuri. Nu aveau voie sa testeze nici o componenta nou pe monoposturi, nu aveau voie sa modifice nici macar set-up-ul sau presiunea in pneuri sau unghiurile rotilor. In consecinta in termeni reali Massa a fost depasit doar de Vettel cu aproximativ 0.8 sec (adica mai putin decat de obicei) si de Suttil cu 0.4 sec. Oricum nici asa comparatia nu este foarte corecta pentru Massa a participat intr-o singura sesiune de teste, dar nu in aceeasi cu Vettel, iar conditiile pe circuit pot varia destul de mult. Si nici explicatia asta nu este corecta pentru ca Massa a mers mai mult cu prototipul de cauciucuri Hard pe care l-a pus Pirelli la dispozitie si apoi a declarat ca este o compozitie prea tare ca sa se poata folosi in curse dupa parerea lui.
    Rigon a venit pentru atat Kobayashi cat si De la Rosa aveau prea multe curse in F1 ca sa poata teste elemente noi si deci ar fi avut acelasi program de teste ca si Massa.
    20 0
  • mirel_f1
    totusi subiectul era Vettel nu credetii...
    1 1
  • Se pare ca acel "cel mai bun timp" al lui Vettel din testele de la Silverstone nu are absolut nici o relevanta.
    Verificati timpii din calificari: cu 01:32.894 nu ar fi ajuns nici in Q2!
    Pole l-a obtinut Hamilton cu 1:29.607. Aici deja e o diferenta de aproape trei secunde.Pana si Vettel in Q3 a avut 1:30.211. Si aici diferenta e foarte mare.
    Timpul scos de Vettel se poate compara doar cu timpii in regim de cursa de la Silverstone
    Pos No Driver Team Lap Time Of Day Avg Speed Time
    1 2 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 52 14:36:37 227.059 1:33.401
    2 9 Nico Rosberg Mercedes 50 14:33:28 226.744 1:33.531
    3 3 Fernando Alonso Ferrari 50 14:33:34 225.396 1:34.090
    4 10 Lewis Hamilton Mercedes 51 14:35:09 225.231 1:34.159
    Cu siguranta pe nimeni nu a interesat sa scoata cel mai rapid tur ci sa faca cat mai multe ture. In ultima zi a iesit in evidenta cat de mult au rulat Ferrari fata de celelalte echipe. Cei doi piloti Ferrari au efectuat 139 de ture X 5.891 km (lungimea circuitului)=818,849 km.
    Cred ca per total i-au batut lejer la km parcursi in teste (de data asta legale) pe cei de la Mercedes :)
    1 0
  • timpii obtinuti la aceste teste nu are relevanta pt campionat ...
    Razvan are dreptate,l -au folosti pe Rogon ca sa poate testa pe setarile lor
    dar puteau sa aleaga pe cineva cu talent mai dovedit (Valsechi de ex care a testat pt Lotus)
    nu cred ca Rigon e de talia F1, in GP2 nu a realizat mare lucru si numai asa de "tanar"
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru