Vettel: "Am schimbat strategia pentru că Mercedes şi Ferrari sunt prea rapizi"

de Daniel Popescu
Sambata, 13.04.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a dezvăluit că a optat pentru pneuri medium în ultima parte a calificărilor după ce a observat că Mercedes şi Ferrari au monoposturi mai rapide decât Red Bull Racing.

Am văzut că unii piloţi sunt foarte rapizi, în special cei de la Mercedes şi Ferrari, aşa că am decis să mergem într-o direcţie diferită.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Sebastian Vettel a utilizat o strategie diferită în ultima parte a calificărilor din China şi a ales să efectueze un tur lent cu pneuri medium pentru a începe cursa cu această compoziţie mai dură de pe locul nouă, în contextul în care nu crede că ar fi putut lupta cu Mercedes şi Ferrari pentru pole position chiar dacă ar mi mizat pe cauciucurile soft.

Prin această strategie, pilotul echipei Red Bull Racing va avea un prim stint lung cu pneuri medium în cursa de duminică, în timp ce primii şapte piloţi de pe grilă vor intra la boxe după numai câteva tururi pentru a schimba caucicurile soft.

"Am văzut că unii piloţi sunt foarte rapizi, în special cei de la Mercedes şi Ferrari, aşa că am decis să mergem într-o direcţie diferită. Pneurile soft nu rezistă prea mult, aşa că pneurile medium par mai bune pentru cursă.

Am avut posibilitatea de a alege, dar cred că este clar ce am încercat să facem. Rămâne de văzut dacă am fost inteligenţi sau nu", a declarat germanul.

Esential 9 este pozitia de pe care va pleca Sebastian Vettel in cursa din China
3 este numarul pilotilor care au optat pentru o strategie diferita in Q3: Vettel, Button si Hulkenberg
Vettel a dezvăluit că nu a renunţat de bună voie la efectuarea unui tur cronometrat cu pneurile medium, ci că a fost forţat să iasă în decor din cauza unei aparente probleme la frâne.

Coechipierul său Mark Webber a fost afectat de o problemă şi mai mare: o defecţiune la presiunea combustibilului l-a forţat să se retragă din calificări în Q2 şi ar trebui să ia startul de pe locul 14. Australianul se teme însă că va fi retrogradat pe ultima poziţie dacă în rezervorul său nu va exista cantitatea minimă de un litru de combustibil ca mostră pentru FIA.

"Am avut o defecţiune la presiunea combustibilului şi nu am mai putut reveni, aşa că am oprit monopostul, iar calificările s-au încheiat înainte de a începe.

Vom vedea care sunt regulile", a precizat el.

Defecţiunea la presiunea combustibilului suferită de Webber este similară cu cea pe care a avut-o şi Vettel în calificările de anul trecut de la Abu Dhabi, când germanul a fost descalificat. Vom reveni cu informaţii despre poziţionarea lui Webber pe grila imediat ce FIA va face un anunţ pe acest subiect.

UPDATE: Webber a fost exclus din calificări.

Comentarii (7)

  • Posibil !
    daca cei cu softuri se vor inghesuii unul peste altul la schimb,e posibil ca asta sa aibe cale libera si sa nu l incurce nimeni si sa puna ceva distanta....
    9 2
  • MULTI 21
    L-au rezolvat bine de tot pe Webber, ii doresc acrosaje bune in pluton!
    8 7
  • GrosJan
    Mercedes si Ferrari e firesc sa fie mai rapizi, doar nu sunt producatori de energizante, aia fac masini!!
    21 6
  • sa nu ai parte de ceva surprize negative placand din pluton ca de acolo nu prea ai plecat si nu ai experienta
    11 5
  • mirel_f1
    Nu neaparat ca mercedes si ferrari erau mai rapizi mai exact redbull au dat cu stangul in dreptul
    12 3
  • carlos
    Vettel asta e cam csacanau...daca nu are cea mai rapida masina de pe pista e varza...normal..strategia e de vina...eu cred ca daca ii dai masina lui alonso, nico, kimi nu se califica in primii 5 pt ca e.....
    2 0
  • culeg ce au semanat
    posibil sa fie inceputul sfarsitului pt trisori si mai ales pentru inganfatul asta,buba a plesnit,mai trebuie doar sa se infecteze...
    9 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru