Vettel: "Am fost adormit, iar asta m-a costat victoria"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel susţine că neatenţia l-a costat victoria în Marele Premiu al Ungariei. Pilotul Red Bull a fost penalizat de comisarii de cursă cu o trecere pe la standuri după ce, în timp ce Safety Car-ul se afla pe circuit, germanul a lăsat o distanţă prea mare între el şi Mark Webber, care se afla imediat după maşina de siguranţă şi care nu efectuase încă oprirea la boxe. Conform regulamentului, un pilot nu are voie să lase o distanţă reală mai mare de echivalentul a zece monoposturi între el şi cel din faţa sa în timp ce Safety car-ul se află pe pistă.
"Am fost adormit", s-a scuzat Vettel, care susţine că e dezamăgit de decizia comisarilor, eveniment care l-a retrogradat pe locul al treilea, acolo unde germanul a şi terminat cursa. "Fără această problemă ar fi fost o simplă plimbare azi", consideră Vettel.
Deşi era de obicei apărat de şefii săi de la Red Bull, Vettel a fost acuzat voalat de Christian Horner pentru lipsa de concentrare care l-a privat pe german de prima poziţie şi i-a prilejuit colegului său, Mark Webber, să câştige fără drept de apel cursa maghiară.
"Vettel a rămas prea în spate dintr-un motiv cunoscut doar de el. S-a vorbit foarte clar la briefing-uri şi la întâlnirile dintre piloţi despre ceea ce trebuie făcut în această situaţie. Din păcate, a rămas mult prea în spate", spune Horner.via | GMM
McLaren erau mai lenti ca Ferrari in cursa
Ieri Hamilton l-a depasit pe Petrov pe acelasi circuit desi diferenta dintre un McLaren si un Renault (aprox 0,2sec) a fost ieri mult mai mica de 1SECUNDA cat avea Vetel fata de Alonso
Poate nu ai vazut ca Barichelo l-a depasit tot ieri, tot pe acelasi circuit si culmea tot in aceeasi cursa desi diferenta dintre timpi pe tur era asemanatoare iar lupta a durat mai putine tururi!
321xiorel123 - mai desumfla roata!
Ieri Hamilton l-a depasit pe Petrov pe acelasi circuit desi diferenta dintre un McLaren si un Renault (aprox 0,2sec) a fost ieri mult mai mica de 1SECUNDA cat avea Vetel fata de Alonso
Poate nu ai vazut ca Barichelo l-a depasit tot ieri, tot pe acelasi circuit pe Schumacher si culmea tot in aceeasi cursa desi diferenta dintre timpi pe tur era asemanatoare iar lupta a durat mai putine tururi!
321xiorel123 - mai desumfla roata!
Tu ai vazut ca Alonso a mers fara greseala si a inchis toate virajele perfect, te-ai cumva la alta cursa? Lasa-l pe Barrichello, ca ala e alta treaba, cum de altfel si Schumacher are alta masina care nu i-a permis sa lupte...
Alonso nu i-a dat nicio sansa lui Vettel si nici un pilot n-ar fi trecut. In primul rand configuratie circuitului nu-ti permite si apoi efortul lui Alonso si-a spus cuvantul, reusind sa fie impecabil pe trasa ideala(ceea ce ii ofera clar un avans considerabil)
Daca incerca ceea ce ai spus tu, intra in Alonso si ieseau amandoi din cursa. Aia se incearca cand cel din fata este mai lent si are o masina care nu sta bine pe perioada de franare. Trist, ma rog sa nu dau peste unu ca tine in trafic. Pana una alta, eu te sfatuiesc sa mergi macar la karting ca sa intelegi cum e treaba cu depasirile astea. Nu de alta, dar esti depasit(chiar asa esti) la capitolul rabdare, pentru ca asta e tot ce puteai sa faci in spatele lui Alonso. Rabdare si sa pui presiune. Dar Alonso are experienta, nu s-a intimidat. Vettel a pus presiune, dar au aparut si greselile, asta se intampla cand mergi peste limita. Alonso i-a dat clasa si lectii de pilotaj lui Vettel. Germanul trebuie sa-si ia notite pentru un urmatorul duel... Pana acum experienta lui Alonso a castigat. Iar ceea ce face Hamilton se numeste salbaticie. E un pilot lipsit de stil si de finete.
Totusi rayn lasa jocurile video!!!
-eu spun ca mi-e antipatic pt ca este total lipsit de caracter, atat pe pista cat si in afara ei. Daca s-ar face un top al lipsei de popularitate printre piloti s-ar afla de departe pe prima pozitie. Observi ca intre un adevarat critic al lui ham si unul de fatada cum esti tu sunt diferente majore:)
Hai sa fim seriosi:)), tu esti de-a dreptul indragostit de ham, dar in fine, tu vrei sa nu se afle asta..fan kobayashi, asta e buna, asa cum sunt si eu fan de la rosa:).Deci, reiau pt ultima oara.Ham a fost in spatele lui Massa apoi al lui Alonso.Daca vrei poti vedea-revedea cursa, sunt site-uri pe net, vei avea surpriza sa vezi ca "favoritul" ham era mai lent decat Alonso comparand timpii afisati de cei doi pe tur. Asa ca, vb discutii.
Nu vreau sa insinuez ca Alonso este un pilot slab , din contra , este excelent , insa daca Vettel este un pilot de geniu , cum tot incearca unii sa ma convinga ca este , l-ar fi depasit pe Alonso si iesea cel putin pe locul doi . Dar nu a fost in stare .
Asta e tot ce am vrut sa spun .
Deci nu mai insista cu Hamilton , pentru ca sincer : NU SUNT FANUL LUI !!!
Legat de Vettel: inainte sa cumpar ceva fac rationamentul intre calitate si pret/cand imi exprim parerea despre un pilot fac rationamentul intre performante si anii de practica.
Daca as compara numai performantele din acea cursa as spune ca Vettel e un nimic pe langa Alonso dar tinand cont si de varsta frageda a lu' Vettel prefer sa le propun tuturor sa mai avem "putzintica rabdare"
Cand Vettel va avea victorii , adjudecate dupa ce a plecat de pe pozitia 14 - 20 de pe grila de start , atunci vom putea spune ca e un mare pilot . Vettel va trebui sa-l bata pe Webber , fara aripa fata diferita si fara sa fie tratat preferential de echipa . Abea atunci chiotele lui de bucurie de dupa obtinerea victoriei (,,fantastic !!!") vor fi juste , pentru ca mie personal nu mi se pare nimic fantastic in a castiga o cursa in care a plecat din pole position si a condus-o de la un capat la celalalt fara sa fie jenat de nimeni . Si asta e valabil desigur pentru oricare alt pilot , nu doar pentru Vettel .
Nu sunt un carcotas , nu vreau sa par rautacios si nici nu vreau sa intru cu nimeni in polemici , insa inainte de a ridica pe cineva in slavi sa asteptam totusi ca acesta sa dovedeasca ca merita asta .
Nu fac comparatii intre ce este F1 de astazi si ce a fost acum 15 - 20 de ani . Totul s-a distrus din cauza banilor . Cand si acest sport , ca si altele , a inceput sa inghita sume colosale , mizele au devenit prea mari . Si pentru ele a fost sacrificat spectacolul si sportivitatea .
Si tehnologia actuala a adus F1 intr-un punct de unde nu mai exista intoarcere . Masinile sunt mult prea sofisticate si au ajuns la un nivel de performanta pe care nu multi il mai pot atinge . De aceea avem discrepante atat de mari intre echipe . Cei bogati au acces la toate , cei mai saraci sau fara traditie , se zbat in agonie la coada clasamentului .
Asa este , pilotii nu-si mai prea pot permite sa faca spectacol , fie din teama de a nu-si compromite sansele , fie din cauza mizei , fie din cauza ordinelor de echipa .
Poate si in cazul acesta , Vettel a primit ordin de echipa sa nu forteze depasirea lui Alonso , pentru a nu risca un acrosaj si pentru a conserva si acel loc trei care era totusi bun si pentru el , si pentru echipa . Daca asa stau lucrurile , este o dovada in plus ca alte interese primeaza si nu spectacolul ....si ca i se taie aripile unui pilot care poate ar putea mai mult dar nu e lasat sa o faca . Dar raman totusi la parerea ca asa cum a incercat depasirea lui Webber in Turcia , trebuia sa incerce si cu Alonso in Ungaria , indiferent de riscuri . Avea o masina mai buna si suficiente tururi la dispozitie .
Daca tie la televizor distanta dintre masini ti se pare mica, in realitate ea e mare... In realitate in plm nu poti sa intarzii franarea ca esti smecher si depasesti pe unde vrei. In plus cand pilotul din fata ta tine trasa ideala pe care o parcurge fara greseala, n-ai nicio sansa. Doar sa astepti greseala lui. Vettel n-a avut ce sa faca, cu toate ca a mers la limita. Plus ca in REALITATE se fac depasiri pe anumite viraje. Iar o depasire ti-o pregatesti cateva viraje sau tururi bune. Echipa nu i-a spus sa renunte, s-a vazut prea bine ca atatea tururi Vettel a fortat si a incercat, dupa un timp te obisnuiesti cu ideea ca este imposibil. Daca era circuitul din Germania, avea sanse mari sa treaca, dar la unguri sansele sunt zero daca pilotul prinde trasa ideala. In cazul lui Vettel nu se poate numi ordin de la echipa ci SFAT. A fost sfatuit ca e mai bun locul 3 decat un abandon. Intelegeti si voi o data ca la volan nu poti sa faci ce vrei tu! O depasiri consta in atatia pasi pe care un pilot trebuie sa-i faca. Greseala lui Vettel in Ungaria a fost, increderea prea mare pe care si-a acordat-o. Iar cand a ajuns in spatele lui Alonso, a avut mult tupeu si pun pariu ca si-a zis in gand: Gata, trec si de fraierul asta.
In momentele astea, soarta iti da o palma peste ceafa si abia la sfarsitul cursei s-a trezit Vettel, realizand ca experienta conteaza foarte mult pe circuitul ungurilor. Alonso a fost ca un tanc in fata lui Vettel.
@ymy tu vrei sa vezi piloti morti? Daca incerca cu Alonso ce a facut cu Webber, Vettel era desfiintat de presa din toata lumea. Fii sigur ca nimeni nu-l mai considera urmasul lui Schumacher(ceea ce mi se pare cea mai buna gluma). Ce ar fi scris ziarele daca il scotea pe Alonso: Vettel cel mai slab. Vettel un pericol pe circuit. Spaniolii s-ar fi intrebat: Ce cauta Vettel in Formula 1?
Tu crezi ca esti bun doar atunci cand depasesti? O cursa se castiga si cu capul, iar depasirile trebuie facute cu capul, nu doar din reflex sau pentru spectacol. Iar unde nu e cap, vai de picioare!
Nu , desigur ca nu , insa teoriile tale nu m-au convins de loc . Pe mine nu ma intereseaza sfaturile , ordinele sau consideratiile pe care le primeste sau le are Vettel . Pentru mine un pilot bun este acela care DEPASESTE , nu care se fataie 20 de tururi in spatele altuia , iar la final , se lamenteaza ca nu i-a iesit PLIMBAREA . Depasiri se fac si la Monaco , si in Hungaroring si oriunde . Alonso e un pilot bun care intradevar stie sa inchida bine virajele si sa pastreze trasa , dar nu e de nedepasit . Hamilton ar fi dovedit-o , pentru ca are geniul sa o faca , spre deosebire de Vettel care nu il are . Asta e parerea mea , asta am vrut sa spun de la inceput . Eu asa vad lucrurile .
Tie nu ti-a lasat un gust amar cursa ,,castigata cu capul" de Alonso in Germania ? De ce sa forteze depasirea lui Massa , mai bine sa le spuna celor de la boxe sa-l someze pe Massa sa se lase depasit , si gata !!!
Daca ar fi valabila teoria ta , atunci echipele , sau Eclestone , ar trebui sa anunte spectatorii de la inceput :
Nu va asteptati la depasiri riscante , ca nu e dispus nimeni sa faca asta . In acest sport se castiga cu CAPUL....ca la sah !!!
Si atunci sa vedem cati spectatori mai raman in tribune ?
Eu am vazut prea multe curse adevarate de F1 , ca sa mai pot inghiti nimicurile pe care le vad astazi . Ma uit totusi pentru ca ador masinile si pentru ca sper mereu , ca macar o parte din spectacolul si spiritul vechilor curse , se vor intoarce o data si o data .
In primul rand sa ataci un pilot nu inseamna doar sa depasesti ci sa ai ocazia sa-ti mentii pozitia castigata, asta inseamna depasire. Degeaba intra Vettel, daca Alonso ii dadea replica si ii taia aripile(oricat Reb Bull ar bea el).
Ce sa ne lungim la discutie... Vettel a facut greseli mari in cursa si astea l-au costat victoria! Iar in spatele lui Alonso nu poti sa gresesti pentru ca pierzi timp.
Mie mi-a lasat gust amar cursa din Turcia unde am vazut inconstienta... Mi-a lasat gust amar greseala lui Barrichello unde intra in Schumacher, dupa ce a fortat depasirea. Mi-a lasat gust amar decizia comiarilor de cursa. Schumacher a facut spectacol, i-a dat replica lui Barrichello, pentru ca nu acolo se depaseste!!! Dar niste comisari, niste fosile s-au crezut mari piloti.
Depasirile riscante sunt taxate grav in F1... Si ambii piloti au de suferit. De aceea nu se incearca. Echipa nu-ti spune: Omoara-i! Distruge-i. Iti spune: Fii calm si tine la pozitia pe care o ai. Sau cand ai de depasit un pilot, echipa iti spune: Pastreazati locul si pune presiune pe adversar. Nu forta depasirea. Cand ai un inginer foarte bun iti comunica timpii, sectorul unde esti mai rapid decat adversarul ca sa stii unde sa ataci. Tu nu trebuie decat sa faci sa stai la cutie si sa pandesti... Vezi unde inchide, cat de devreme sau tarziu inchide. Cum stai pe frane, cum sta el pe frane. Unde te apropii, unde te indepartezi. Niciodata nu ataci pe un viraj unde la intrare esti mai bun decat adversar, dar la iesire el are o viteza mai mare decat a ta si isi recupereaza pozitia. Asa ceva te descurajeaza. E tot ce poti sa faci cand ai in fata un pilot precum Alonso... Iti pregatesti tactica si depasirea trebuie sa fie perfecta si calculata, altfel el nu te lasa, tu nu te lasi si iesiti amandoi afara, prin urmare incalci sfatul echipei si ei isi pierd increderea in tine, nu te mai sustine.
Ferrari in germania a vrut sa evite un eveniment neplacut, asa cum au avut RBR in Turcia. Mai ales ca Ferrari avea nevoie de puncte, normal ca s-a preferat asta... Nu poti pierde puncte pentru mofturile unui pilot sau pentru a multumi o masa de oameni(oarecum nesemnificativa, pentru ca fanii Formulei 1 sunt constienti ca in fiecare echipa exista ordine. Cei care sunt nemultumiti sunt fani McLaren, care n-au ce comenta si hai sa incerce)
Nu prefer depasirile salbatice si inconstiente, iar apoi sa fim si noi inconstienti numindu-i pe acei piloti: mari campioni. Nu... prefer o depasire frumoasa, calculata. Sa vad ca pilotul din spate stie sa aibe rabdare, sa se joace cu adversarul si unde se asteapta mai putin sa-i dea replica si sa-l lase cu ochii in soare. Asta numesc eu geniu... Depasirile inconstiente rezulta din reflex, nicidecum din talent sau genialitate. Hamilton nu se incadreaza in categoria pilotilor geniu... Mai are mult de muncit in schimb poate. Trebuie doar sa invete ca o cursa se castiga in mai multe tururi si depasiri calculate. Asa frumos... Si Bruno Senna poate castiga o cursa daca distruge si depaseste inconstient tot ce-i sta in cale.
Pana una alta, niste cursuri de pilotaj sportiv nu ti-ar strica... De la 5 ani ma uit la F1 si pe la 8 ani am inceput cu motorsportul, iar pe la 10 ani am realizat ca mai frumoase si placute sunt depasirile calculate. Tactica e tot ce conteaza! Prefer de o mie de ori sa pierd o pozitie, iar apoi sa revin dupa vreo 10 tururi cu o depasire de geniu. Genialitatea n-are nicio legatura cu spectacolul. Si Einstein era geniu, dar niciodata n-a facut spectacol!
Nu vreau sa vad piloti morti , ti-am mai spus , si nici accidente din cauza unor depasiri prostesti , dar pana una alta , vad exact opusul . Acum toti sunt calculati , toti vor sa castige fara nici un risc cat de mic , daca se poate , fara nici o depasire . Daca intradevar faci motorsport , ar fi trebuit sa ma intelegi de la inceput ce vreau sa spun .
Cred ca ai dreptate cand spui ca Hamilton face depasiri din reflex si nu din genialitate . Geniu e mult spus . Mai potrivit ar fi fost sa spun ca are sange in pix . Insa piloti ca el fac spectacolul si raman in istorie , nu cei calculati si cerebrali .
Prost a fost un pilot calculat si cerebral , de patru ori campion mondial . Dar nu are faima lui Senna , care a fost mult mai ,,salbatic" si doar de trei ori campion , dar care a ramas in inimile mult mai multor fani decat Prost pentru curajul si depasirile din ,,reflex" pe care le facea .
F1 e un sport creat pentru spectacol . Se poate face spectacol si fara accidente stupide ca la Nascar de exemplu , cu conditia sa nu existe frustrati care sa faca orice numai ca sa nu fie depasiti . Daca voiam cerebralitate si strategie , ma uitam la sah .
Dintre Michael si Rubens , de departe il simpatizez cel mai mult pe Michael , insa la faza asta , admiratia mi-a starnit-o Rubens . Dupa cate a facut in F1 ( si bune si rele) , cred totusi ca Michael nu mai are nevoie de faze din acestea contestabile , care sa-i pateze imaginea .
Si inca ceva , sunt convins ca daca lucrurile stateau invers , nici Michael nu ar fi facut altceva decat sa-l acuze pe Rubens de nebunie , frustrare , lipsa de sportivitate , etc .
Michael nu trebuie sa uite ca in anii multi in care a alergat in F1 , si in care a facut mii de depasiri , in nenumarate situatii a procedat ca Rubens acum , insa a beneficiat de clementa adversarilor , care in marea lor majoritate , au dat dovada de sportivitate .
Intr-adevar e mult mai spectaculos cand te lupti pe fiecare viraj si curg apele dupa tine de la atata efort. Dar de ce sa fac asta, cand pot sa-i dau o replica si sa-l blochez? De obicei aceste dueluri se fac cand esti pe locurile 8-15... Dar cand esti pe podium, nu ai de ce sa risti si sa te lupti pe fiecare viraj cu cel din fata ta. iar de multe ori nu poti sa-l depasesti, iti dai seama ca daca castiga o cursa are ceva bun... Cum am spus, aceste salbaticii sunt tipice brazilienilor, cum si Barrichello a dat dovada. Toti pilotii brazilieni din toate competitiile au ideea urmatoare: Am acelasi stil de pilotaj cu Senna. Si sa-i vezi ce se agita pe circuit in spatele tau(de multe ori iti avariaza monopostul, din prostia lui), inainte de cursa cu gura mare, ca face si drege, dar pe circuit te ataca ca prostul! Nu pot sa-i inteleg... Cum plm sa ataci pe cineva pe linia dreapta unde are interiorul? Pe unde vrei sa treci? Normal ca te scoate de pe circuit. Sunt multe de explicat si le intelegi abia atunci cand esti in acea situatie, cand esti pe un circuit de viteza si ai o astfel de lupta... Altfel ti se pare simplu o depasire, dar e foarte obositoare si foarte grea. Sa nu mai vorbim de toate fortele care actioneaza asupra corpului, fara o forma fizica excelenta nu faci nimic.
Cum am spus... Ca sa intelegi toate astea ai nevoie de ani de experienta.
Imi ca Schumacher lupta pe circuit de asta aveam nevoie sa vedem in Formula 1. Sper sa continue asa si sa aibe la anul o masina bun, performanta, perfecta pentru el, sa o inteleaga bine; Cu depasirile pe care le face in fiecare cursa, cu luptele lui, cu dorinta si increderea asta... Schumacher la anul va fi un rival puternic si va avea mari sanse la titlul mondial.
Sa nu uitam ca are 7 titluri si numeroase smecheri care ar putea sa linisteasca orice pilot. Dintre cei de acum, doar Alonso poate sa ii tina piept. Hamilton se agita prea mult si isi pierde repede increderea. Vettel abandoneaza repede, Webber n-are ce face...
Au gresit amandoi, au mai gresit si altii in acest campionat si n-au fost penalizati. Comisarii s-au grabit cu decizia...
Doresc foarte mult ca Schumacher sa-si intre in forma completa si sa aiba o masina pe masura talentului lui . Atunci va putea sa lupte pentru podiumuri si pentru victorii , si chiar daca nu va mai ajunge campion mondial , isi va mai imbunatati palmaresul impresionant pe care il are .
Eu personal , am ramas profund dezamagit de masina de anul acesta a celor de la Brawn - Mercedes . Nu as fi crezut ca va fi atat de putin competitiva . Cu toate ca au spus ca se vor concentra inca de acum de acum , exclusiv pe constructia masinii de anul viitor , nu mai prea am incredere in ei . Se pare ca le lipseste un inginer de geniu care sa le construiasca sasiul . Motorul este bun . O demonstreaza si McLaren si Force India . Dar asta nu e suficient .