Charles Leclerc menține Ferrari în lupta pentru locul trei în clasamentul constructorilor după ce a obținut locul 4 în Marele Premiu al Portugaliei, aceeași poziție obținută și în calificări.
În schimb, Sebastian Vettel a plecat doar de pe locul 15 în cursă și a încheiat pe poziția a 10-a, care i-a adus un singur punct.
La sfârșitul cursei, Vettel a acuzat voalat Ferrari că îi oferă un monopost mai rapid lui Leclerc ca explicație pentru diferența majoră de performanțe.
"Este evident că cealaltă mașină este mult mai rapidă. Unde pierd timp? Mi-am mușcat limba tot anul. Este posibil ca un idiot să nu-și dea niciodată seama, dar sunt eu complet idiot? Mă îndoiesc. La un moment dat te poți simți norocos și poți atinge limita monopostului. Eu nu am atins-o niciodată și, chiar dacă o fac, se întâmplă cu mare dificultate. În cealaltă parte a garajului lucrurile sunt mult mai simple", a declarat germanul la finalul cursei de la Portimao.
Cu toate acestea, Mattia Binotto, șeful Scuderiei, a exclus speculația și insistă că Vettel și Leclerc folosesc monoposturi identice.
"Fără niciun dubiu, monoposturile lui Vettel și Leclerc sunt identice.
Sper că Vettel va fi capabil să se califice mai bine la Imola și să arate de ce este capabil în cursă. Leclerc este cu siguranță foarte bun, dar poate că ai așteptări mai mari din partea celui de-al doilea pilot", a precizat Binotto.Cu cinci curse înainte de finalul sezonului, Ferrari ocupă doar locul 6 în clasamentul constructorilor, însă are de recuperat doar 33 de puncte pentru a ajunge pe poziția a treia, ocupată în prezent de Racing Point.
Via Autosport
Cand tu esti pilotul a carui masina e ramasa in urma, atunci crezi (esti absolut convins) ca masinile nu sunt egale.
Cand esti la Ferrari, sigur e ceva putred la mijloc.
Cant e vorba despre Vettel, deja nu mai trebuie sa zic nimik.
Iar motorul Ferrari e incredibil de slab anul acesta, aproape cat Honda in perioada Mclaren. La inceputul turului 2, Leclerc a venit tare la aspiratie sa-i depaseasca pe Verstappen si Noris iar in momentul cand s-a mutat in lateral zici ca a apasat frana.
Poate ai sa fii surprins, dar nu e tocmai asa usor sa conduci actualele masini de F1.
Uite aici cum arata volanul de la Mercedes si explicatiile pentru ce face pilotul in timpul cursei:
https://www.youtube.com/watch?v=giWg44Uprb4
Uite aici o versiune mai veche si cu explicatiile lui Schumacher:
https://www.youtube.com/watch?v=dU9FXKExKLs
Si uite aici o evolutie a volanului in F1 si o sa vezi ca in "era" Ferrari a lui Schumacher, volanul nu arata asa diferit. Acum ai la televizor mai multe mesaje dintre boxe si piloti pentru ca s-a schimbat televiziunea o data cu trecerea timpului. Volanul a fost un simplu volan pana pe la inceputul anilor 90 si este normal sa evolueze din moment ce si monoposturile au evoluat. Mai ia in calcul ca acum ceva timp erau alte regulamente care ajutau pilotii, care in momentul de fata sunt interzise si pentru care pilotii nu aveau musai nevoie de un buton pe volan:
https://www.youtube.com/watch?v=8V4soKKUzSI
Pe motorsport scriu exact invers:
https://www.motorsport.com/f1/news/vettel-ferrari-leclerc-same-car/4899622/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-22
https://www.youtube.com/watch?v=YdwS6WAnSDg&feature=emb_logo
Ce cred insa, este posibil ca dezvoltarea sa mearga pe stilul unui anumit pilot, pentru ca modificarile nu vin asa inspirate din podeaua garajului, vin in urma discutiilor cu pilotii, la cererea acestora. Si aici e simplu, investesti mai mult in pilotul care a aratat ca poate mai mult.