Pilotul echipei Red Bull Racing a avut parte de un start excelent şi şi-a păstrat un avans decent în fruntea clasamentului după prima intrare la boxe, dar şi după cele două intrări pe circuit ale Safety Car-ului.
În spatele său, Romain Grosjean l-a depăşit la start în virajul trei pe Lewis Hamilton, element crucial care în mod normal i-ar fi adus locul doi pe podiumul de premiere.
Planurile francezului au fost însă dejucate de coechipierul său Kimi Raikkonen, care a realizat o nouă cursă de revenire după ce a luat startul doar de pe locul nouă. Finlandezul a urcat pe locul şapte în primele tururi şi a fost marele câştigător al celei de-a două intrări a Safety Car-ului pe circuit, când a progresat până pe locul trei. La reluarea cursei, Raikkonen l-a depăşit pe Grosjean printr-o manieră agresivă şi şi-a adjudecat locul doi în detrimentul coechipierului său.
HULKENBERG, CEA MAI BUNĂ CURSĂ A CARIEREI
Revelaţia cursei a fost însă Nico Hulkenberg, care şi-a egalat cel mai bun rezultat din cariera la volanul monopostului Sauber. Plecat de pe locul şapte al grilei, germanul a jucat cartea decisivă la start, când i-a depăşit pe Felipe Massa şi Fernando Alonso, iar apoi a rezistat în ultimele 15 tururi ale cursei în faţa atacurilor succesive ale lui Hamilton.Depăşit la start de Grosjean, Hamilton ocupa locul trei după prima serie de opriri la boxe, însă a avut reale dificultăţi cu pneurile de compoziţie medium şi a pierdut avansul de peste 12 secunde pe care îl avea în faţa coechipierului Nico Rosberg.
Germanul l-a depăşit cu uşurinţă cu sistemul DRS, însă chiar în acel moment nasul monopostul a avut o fisură care a determinat aripa faţă să atingă asfaltul şi să provoace scântei puternice.
Nevoit să intre la boxe, acolo unde a pierdut aproape 23 de secunde, Rosberg a revenit pe locul 12, însă a profitat de intrările Safety Car-ului şi a terminat cursa pe locul şapte. El s-a poziţionat astfel în spatele unui Fernando Alonso care nu a mai reuşit să repete performanţele din cursele precedente. Spaniolul a fost depăşit la start de Hulkenberg, a pierdut o poziţie şi în faţa lui Raikkonen, recuperată ulterior după prima intrare la boxe, pentru că apoi să fie depăşit şi de Mark Webber.În finalul cursei, Alonso şi Hamilton au făcut de două ori rocada pentru locul cinci într-un singur tur, însă pilotul echipei Mercedes şi-a păstrat în cele din urmă poziţia. Eliminaţi cu ambele monoposturi în a doua parte a calificărilor, cei de la McLaren au terminat în puncte prin Jenson Button (locul 8) şi Sergio Perez (locul 10), între cei doi intercalându-se Felipe Massa.
Brazilianul a pierdut spatele monopostului Ferrari la start în virajul trei şi l-a lovit uşor pe Alonso, însă spaniolul a putut continua cursa fără probleme după ce a ieşit larg în exteriorul pistei.
SAFETY CAR-UL, TRIMIS PE PISTĂ DE DOUĂ ORI
Marele Premiu al Coreei de Sud a fost neutralizat de două ori de maşina de siguranţă. Prima intervenţie a avut drept cauză exfolierea pneului dreapta-faţă a monopostului lui Perez, care a aruncat numeroase bucăţi de cauciuc pe circuit.Spre deosebire de faimoasele incidente de la Silverstone, restul cauciucului lui Perez a rămas pe monopost, lucru care i-a permis pilotului McLaren să ajungă lent la boxe, să revină pe circuit şi, în cele din urmă, să termine cursa pe locul 10.
A doua oară, Safety Car-ul a intervenit după ce Adrian Sutil a pierdut spatele monopostului Force India în virajul trei şi l-a lovit în lateral pe Webber. Australianul se pregătea să revină pe circuit în momentul în care monopostul Red Bull Racing a luat foc în urma impactului, aruncând un fum gros pe circuit.
Pe lângă Webber, nici Paul di Resta nu a terminat cursa, scoţianul parcând monopostul Force India pe marginea circuitului în turul 29 în urma unei defecţiuni tehnice. Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:41.380 în turul 53.
În urma victoriei din Coreea de Sud, germanul a acumulat 272 de puncte şi are un avans de 77 de puncte în faţa lui Alonso, cu maxim 125 de puncte disponibile în ultimele cinci curse ale sezonului.
În schimb, Mercedes s-a aproapiat la un singur punct de locul doi ocupat de Ferrari în clasamentul constructorilor.COREEA DE SUD - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h43:13.701 2. Raikkonen Lotus-Renault + 4.200 3. Grosjean Lotus-Renault + 4.900 4. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 24.100 5. Hamilton Mercedes + 25.200 6. Alonso Ferrari + 26.100 7. Rosberg Mercedes + 26.600 8. Button McLaren-Mercedes + 32.200 9. Massa Ferrari + 34.300 10. Perez McLaren-Mercedes + 35.100 11. Gutierrez Sauber-Ferrari + 35.900 12. Bottas Williams-Renault + 47.000 13. Maldonado Williams-Renault + 50.000 14. Pic Caterham-Renault + 1:03.500 15. van der Garde Caterham-Renault + 1:04.500 16. Bianchi Marussia-Cosworth + 1:07.900 17. Chilton Marussia-Cosworth + 1:12.900 18. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 2 laps 19. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 3 laps 20. Sutil Force India-Mercedes + 5 laps Fastest lap: Vettel, 1:41.380 Not classified/retirements: Driver Team On lap Webber Red Bull-Renault 41 Di Resta Force India-Mercedes 29 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Vettel 272 1. Red Bull-Renault 402 2. Alonso 195 2. Ferrari 284 3. Raikkonen 167 3. Mercedes 283 4. Hamilton 161 4. Lotus-Renault 239 5. Webber 130 5. McLaren-Mercedes 81 6. Rosberg 122 6. Force India-Mercedes 62 7. Massa 89 7. Sauber-Ferrari 31 8. Grosjean 72 8. Toro Rosso-Ferrari 31 9. Button 58 9. Williams-Renault 1 10. Hulkenberg 31 11. Di Resta 36 12. Sutil 26 13. Perez 23 14. Ricciardo 18 15. Vergne 13 16. Maldonado 1
Si da, sunt fan Vettel de la prima lui cursa, asa cum imi place de Hulkenberg de 2 ani de zile. Nimeni nu reuseste sa observe cum cel ce-a castigat e cu 2 secunde peste ceilalti in orice moment.
Blinded?
Bravo hulk., felicitari echipei tale in care se parea ca nu ai incredere.
Cele cateva cuvinte adresate lui grosjean ma fac sa ma intreb, cum va gestiona raikonen sfarsitul de sezon, dar mai ales sezonul viitor.Astazi a aratat genial.
Astept macar un om cu creier la ferrari, altfel ...
Hulkenberg/Sauber omul zilei. Cu DRS cu tot sa nu poata sa-l depaseasca un Ferrari sau un Mercedes? Incredibil cat de bine iesea din primul viraj. Bravo lor, au aratat foarte bine in cursa de azi.
Pacat de Mark. Despre Massa nu mai spun nimic.
Comentatorii de la Digi au fost penibli la faza cu datul cu barda. Respectivul pilot a fost penalizat cu trecere pe la boxe pentru depasirea vitezei pe linia boxelor. Scria clar pe ecran motivul insa e greu de citit. Nici o legatura cu Massa.
dc nu era safety car-ul poate Kimi sau Romain castiga ... era interesant de vazut
BV Hulkenberg
Ferrari atat a putut azi ... asta este, Forza Rosa in Japonia!
pentru cei care dau deja tilui lui Vettel
"It's not over until it's over"
poate cursa viitoare nu RBR-ul lui Weber ia foc ... cine stie
Apoi fiecare pilot are perioada sa de glorie. In urma cu 7-8 ani si Alonso era vazut ca cel mai bun pilot din F1. E o competitie. E normal sa se schimbe liderii, puterile, regulamentul, pneurile. Chestia cu favorizarile sau incalcarea regulamentului ramane pentru Cancan. Chiar daca are cineva dreptate sau nu, tot nu se vor schimba maine lucrurile. F1 e circ, iar la circ e important cati bani faci, nu ca vor fanii sa vada un calut rosu cu aripi.
Si faptul ca Vettel castiga nu e ceva ce F1 n-a mai vazut. F1 a avut piloti mult mai buni in istoria sa care cu siguranta nu vor fi egalati vreodata(ca pasiune, stil de condus, fair-play, determinare).
Nu am vazut festivitatea de la finalul cursei. Vettel iar a fost huiduit? :D
In alta ordine de idei, Vettel este campion! Il despart de circaru` rosu 77 de puncte, si mai sunt de disputat 125, vorbind doar de primul loc. La ce evolutii a avut in acest an Ferrari este imposibil sa crezi ca se mai poate intampla ceva. Poate doar ca Kimi sa urce pe doi in locul lui alfonso. Si la cum s-a vazut in cursa de astazi, aceasta ar trebui sa fie adevarata ierarhie. Pana la urma, Kimi a adus ultimul titlu la Maranello, tot el il va aduce si la anu`. In speranta lu alfonsooo........,
Massa sa fie penalizat pentru ce? Pentru ca l-a lovit efectiv pe Alonso? Cei de la Ferrari ar fi trebuit sa depuna contestatie impotriva propriei echipe? Nu ar fi avut sens, chiar daca miscarea a fost similara celei cu Force India. Nu este vorba de favorizat aici, ci de faptul ca nu ar fi avut rost. Alonso a avut de pierdut iesind de pe pista, insa nu i-a luat masina foc, iar Massa, prin manevra lui, a pierdut oricum pozitii serioase.
Probabil decis sa nu il mai ajute, s-a gandit sa ii ruineze cursele de acum in colo coechipierului sau. Oricum, daca nu ar fi intampinat dificultati la start, il regaseam pe podium. A spus de la inceput ca nu va fi cursa lui si asa s-a intamplat. Faptul ca a fost depasit nu demonstreaza ca e un pilot de toata rusinea. Probabil treceti cu vederea toate celelalte curse ale sezonului cand el ii depaseste pe ceilalti...Kimi, a avut curse proaste, aceasta a fost una din cele bune. Asa li se intampla tuturor, realitatea.
Hulkenberg a mers foarte bine, era o diferenta vizibila intre el si masinile in spatele lui, de aceea poate a fost si dificila depasirea lui. Pacat de Hamilton care merita mai mult de atat si, bineinteles, de Webber, caruia ii ia foc masina in fiecare weekend..
Massa nu a atins monopostul lui Alonso in primul tur. Am vazut dupa cursa reluari la Sky Sports si nu a existat contact. Alonso a virat inspre exterior ca sa se fereasca dar nu a fost contact. Nu am prea inteles ce anume vroia sa faca Massa. Cert este ca inainte de virajul nr.2 erau cinci piloti in linie ... clar nu aveau cum sa incapa toti:)
Nu stiu daca ati remarcat: dupa primul tur Vettel avea deja un avans de peste 1,9 secunde fata de Grosjean. Iarasi doua secunde/tur?
Si asta doar din talent?
Ceva functioneaza total diferit pe monopostul lui Vettel fata de celelalte. Legal sau ilegal, doua secunde pe tur e o diferenta enorma.
Kimi un taran ranchiunos l-a atacat pe Grosjean cu 2sec inainte sa intre safety car si asta mare pilot, plangea in poala masii ca Kimi nu respecta ordinul de echipa. Bine ca se duce la Ferrari sa-i distruga de tot un blazat si un mofturos
Bine ca sunt modificari majore la anul
Poate nu stiati, dar s-a facut un studiu din care a rezultat ca primii 13 piloti din clasamanetul actual pot casrtiga curse cu un Red Bull....asta spune tot. Cei care nu-l vad decat pe Vettel sunt acei "fani" care s-au uitat la F1 doar din 2009....Red Bull si Vettel vor disparea asa cum au aparut. Pe neasteptate. Si ar mai fi ceva de punctat. Asta nu o spun eu, ci BBC. Daca Red Bull nu ar mai fi favorizata (vezi controlul tractiunii, evacuarea, testul Pirelli, etc), s-ar pierde o sumedenie de competitii suport. Ganditi-va in cate campionate suport este implicata financiar Red Bull... Hai, sariti cu voturile negative. Atat stiti sa faceti...
1. de unde si pana unde , ferrari are a 4-a masina? depinde de la cursa la cursa, insa de cele mai multe ori a fost pe locul 2 (daca mercedes sau lotus ar fi fost mai buni ar fi terminat ei mai sus decat alonso);
2. sunt tare curios cum e treaba cu studiul respectiv despre care vorbesti tu...adica au obtinut rezultatele prin faptul ca fiecare din cei 13 au condus un red bull, sau cum? stilul pilotilor variaza foarte mult....oricum,as vrea sa vad si eu unde ai citit tu.
3."cei care nu il vad decat pe vettel" pai probabil sunt fani vettel si datorita subiectivismului exagerat nu il vad decat pe vettel, asta e respecta-le parerea.
4.unde zic cei de la bbc despre controlul tractiunii? te bazezi pe ceva concret sau.... Posibil sa ai dreptate, dar din putnele mele cunostinte stiu ca lucrul asta s-ar putea realiza prin unitatea ECU, care e furnizata de Mclaren. Evacuarea a fost in 2011-inovbatia red bull, newey a construit monopostul in jurul acestui concept, restul doar au copiat-o, era normal ca nu ar fi functionat ca pe un red bull; Testul pirelli? Care test?
5. Chiar te intereseaza asa mult voturile? Ti-ai exprimat parerea,dar asta nu inseamna ca toti vor fi de acord cu tine.
"91Shumi06" - il apreciezi pe Vettel pentru faptul ca a impresionat din prima cursa si pentru faimoasa cursa din 2007. Ok, asa este, dar trebuie tinut cont de conditiile de atunci. Imi aduc aminte si de Fisichela in Brazilia 2003. Deci nu poti trage concluzii doar din atat. Plus ca acum are materialul cel mai bun.
"Ferrari" comentariul tau este perfect pertinent. Intre Alonso si Kimi o sa vedem in 2014 cina va fi liderul.
"DRS11" - intr-adevar, Niko a fost pilotul cursei. Ce a facut in fata a trei campioni mondiali (hamilton, Alonso, Button) este remarcabil.
As avea de scris multe, dar nu am timp.
Oricum, sunt si multi care nu au habar de F1. Iar cei care zic ca se uita din anii 90 la F1 nu pot fi considerati adevarati "analisti".
Plus...ar trebui ca cei care administreaza site-ul sa ia masuri pentru cei care jignesc. Este totusi un forum despre un sport. Nu mai zic de cei care habar n-au sa vorbeasca.
Un comentariu din partea mea: imi pare rau de Webber. Putea face spectacol pana la final.
acu e chestia cu tehnologia...care baga mai multi bani
rebulle s-au prins ca bate la ochi avansul lor de 2 secunde pe tur si l-au limitat de ochii lumii