Sezonul 2018 al Formulei 1 a început duminică cu tradiționalul Mare Premiu al Australiei, care a oferit fanilor câteva momente atractive inclusiv în lupta pentru primele poziții, chiar dacă duelurile roată la roată pentru pozițiile pe podium au lipsit practic cu desăvârșire.
Startul a fost unul lipsit de incidente majore. Lewis Hamilton a plecat bine din pole position și a blocat cu ușurință tentativa lui Kimi Raikkonen de a-l depăși pe exterior, în timp ce Sebastian Vettel a rămas pe poziția a treia.
Singura modificare în plutonul fruntaș l-a avut ca protagonist de Kevin Magnussen, care a reușit să-l depășească pe Max Verstappen pe exteriorul primului viraj pentru a urca pe un nesperat loc 4. Ulterior, olandezul a pierdut spatele monopostului Red Bull in virajul 1, s-a răsucit la 90 de grade si a pierdut 3 poziții, coborând până pe poziția a 8-a. Pilotul echipei Red Bull a luat însă startul pe pneuri supersoft, la fel ca și coechipierul său Daniel Ricciardo, în timp ce restul piloților de top au mizat pe ultrasoft.
Chiar și în acest context, Ricciardo l-a depășit pe Nico Hulkenberg (Renault) în turul 6, înainte ca Sergey Sirotkin (Williams) să fie primul pilot care abandonează în acest sezon ca urmare a unei defecțiuni la frâne.
Vettel devine lider sub Safety Car virtual
Raikkonen a dat startul primei serii de intrări la boxe în turul 19 și a fost copiat un singur tur mai târziu de Hamilton, în timp ce Vettel a preferat să rămână câteva tururi în plus pe circuit.
Între timp, speranțele celor de la Haas de a obține o performanță istorică s-au năruit în mai puțin de 5 minute, după ce Magnussen și Grosjean au fost nevoiți să abandoneze. Deși inițial s-a speculat că ambii piloți au avut probleme la motoarele Ferrari, Magnussen și Grosjean au abandonat din cauza faptului că unul dintre pneuri nu a fost montat corespunzător, fapt de care mecanicii și-au dat seama chiar înainte că piloții să plece de la standuri.
Grosjean a rămas blocat pe circuit, iar comisarii au aplicat regula Safety Car-ului virtual, ceea ce l-a avantajat pe Vettel: pilotul Ferrari a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri și a revenit pe circuit pe prima poziție, chiar în fața unui Hamilton care fusese nevoit să aibă un ritm mai lent pentru a respecta regulă Safety Car-ului virtual. Câteva tururi mai târziu, comisarii au decis să trimită Safety Car-ul pe circuit pentru a îndepărta în siguranță monopostul lui Grosjean.
Alonso, propulsat pe locul 5
Seria de abandonuri l-a propulsat pe Fernando Alonso până pe poziția a cincea, după ce pilotul echipei McLaren câștigase un loc și în fața lui Max Verstappen în urma intrării la boxe.
Verstappen l-a depășit pe spaniol sub Safety Car, însă i-a cedat poziția ulterior pentru a evita o penalizare, astfel ca Alonso a revenit pe 5 în spatele lui Ricciardo.Vettel castiga un final fulminant
Intrarea Safety Car-ului la boxe câteva tururi mai târziu nu a produs modificări majore în cadrul clasamentului. Vettel a rămas pe prima poziție cu un avantaj firav de circa o secundă în fața lui Hamilton, iar britanicul a incercat pe final sa initieze un atac decisiv, insa a blocat pneurile in virajul 9 si a pierdut circa doua secunde. Hamilton a reusit sa se apropie din nou la numai o secunda de Vettel, insa cu circa 5 tururi inante de final Vettel a marit brusc ritmul si s-a distantat din nou la peste 3 secunde.
Astfel, germanul începe sezonul cu o victorie muncită și meritată pe circuitul de la Melbourne, în special ca urmare a unei strategii inspirate din partea Scuderiei Ferrari, care a optat pentru soluții diferite pentru cei doi piloți ai săi la unica oprire la boxe. Hamilton a fost astfel nevoit să se mulțumească cu locul 2, în fața unui Raikkonen care a avut parte de o presiune similară din partea lui Ricciardo.
La rândul său, Alonso a rămas pe 5 cu un avans fragil de aproximativ o secundă în fața lui Verstappen și începe sezonul într-o notă foarte optimistă pentru McLaren, mai ales că Stoffel Vandoorne a obținut la rândul său două puncte. Hulkenberg și-a trecut în cont un loc 7 pentru Renault în timp ce Valtteri Bottas a terminat pe 8 o cursă începută pe 15 ca urmare a accidentului suferit în calificări și a unei penalizări de 5 poziții pe grilă pentru înlocuirea cutiei de viteze.
Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Renault prin intermediul lui Carlos Sainz.Pe lângă cei doi piloți Haas și Sirotkin au mai abandonat și Pierre Gasly (Toro Rosso) și Marcus Ericsson (Sauber).
Vettel a condus foarte bine, si-a vazut de treaba lui, Hamilton a fortat dar motorul merge foarte bine in calificari si nu in cursa, Raikkonen s-a aparat foarte bine de atacurile lui Ricciardo, Verstappen a gresit iarasi... se mai intampla. Surpriza placuta? Pana sa abandoneze... cei de la Haas.
Hamilton a facut o cursa foarte buna, dar a avut ghinion, sau mai bine zis Vettel a avut un noroc chior. Dar dezamagirea zilei ramane Bottas, care cu o masina net superioara din toate punctele de vedere nu a putut trece de Perez, Sainz si altii. In niciun caz nu e de nivelul Mercedes.
Nu stiu sa zic daca Ferrari putea castiga cursa pe bune insa, o victorie de moral, ce-i drept, se poate depasi foarte greu in cursa asta daca ai monoposturi cat de cat egale, desi Mercedes e mai rapida. S-a mai observat chinuaiala aceasta de depasire si in cursa din Mexic de anul trecut, Lewis abia a putut obtine anul trecut locul 9. Insa treaba asta este valabila si pentru Ferrari.
Sa nu il uitam pe Alonso, un loc 5 meritat dar cred ca pe alte circuite era depasit de mult, Honda pe nicaieri. Macar de atat sa se bucure Mircea, era vehement rau ieri.
bravo, kimi!
pacat de haas..
renault e pe felie
https://www.racefans.net/2018/03/25/2018-australian-grand-prix-summary/
,,Vettel a condus foarte bine, si-a vazut de treaba lui, Hamilton a fortat dar motorul merge foarte bine in calificari si nu in cursa" .Si stai linistit ca Williams n-o sa intre in faliment..
Dacă ai vrut să fi ironic nu ți-a ieșit.Abandonurile celor de la Haas i-au avantajat in afara lui Alonso pe Vettel , Ricciardo si Verstappen. Si care au fost depasirile ? A fost ca la Monaco aproape...
Hamilton putea castiga cursa confortabil dar... cum spuneam mai sus cursele se termina doar dupa ce este fluturat steagul cu patratele, VSC-ul ia oferit sansa lui Vettel, echipa a reactionat bine si au avut prima sansa la victorie. Asta nu inseamna ca Hamilton nu-l putea depasi pe pista pe Vettel inapoi, cateva tururi a incercat, a gresit de cateva ori, a schimbat din volan cateva setari, dar degeaba. Vettel a mers ceva mai relaxat, Hamilton nu s-a putut apropia decisiv de el pe zonele DRS, si-a vazut de treaba lui si... bravo pentru victorie :P
Raikkonen in schimb a avut o prestatie ceva mai dezamagitoare, dupa schimbul de la boxe a mers ceva mai slab decat ma asteptam (cred ca si echipa spera la altceva) dar bine ca l-a blocat pe Ricciardo foarte bine, bravo pentru podium! Raikkonen merge cateodata bine in calificari dar in cursa cumva este mai putin eficient ca Vettel.
Prima surpriza neplacuta a cursei... dublul abandon al celor de la Haas din cauza... unor piulite. Pacat pentru ca aveau o sansa nesperata la puncte bune dar deh... A doua surpriza neplacuta... monopostul rahat pregatit de Williams, si motorul rahat pregatit de Honda. Stroll este pe nicaieri dar nu ma asteptam sa mearga realmente atat de prost... pana cand am observat prestatia negativa a celor de la Toro Rosso... mare prastie este motorul asta Honda, pare mai slab ca cel folosit in sezonul trecut (si cumva cred ca sunt foarte similare).
Prima surpriza placuta: Ferrari vs Mercedes vs Red Bull pare sa fie un duel cat de cat echilibrat, cel putin pentru moment. Daca plecau pe US, crede ca Verstappen si Ricciardo aveau sanse la victorie sau poate la un podium, atat in defavoarea lui Vettel cat si a lui Hamilton si Raikkonen. Se puteau schimba multe daca alegeau o alta strategie...
In rest, un mare Bravo pentru Vettel, un mare Bravo pentru Hamilton si un mare Bravo pentru Raikkonen, fiecare si-a facut treaba pe cat a putut de bine, in functie de evenimentele de pe pista.
Weekend placut in continuare,
P.S. Observ ca marea majoritate a comentariilor sunt la cretine ca in trecut...
Dat fiind fortajul posibil uimitor a lui Vettel si a lui Kimi se nasc semne de intrebare si totodata o bucurie pentru mine:
1) Ferrari are un motor clar superior celor de la Mercedes si o aderenta similara, asta pentru ca nicaieri in cursa Hamilton nu a fost capabil sa dea atatea secunde lui Vettel sau Raikonnen in " atat de putine tururi" , cine poate crede ca Mercedes nu a folosit macar odata party mode in cursa asta, sa fi vrut sa isi protejeze motorul? Nu prea cred.
2) Ferrari e capabila de o aderenta usor superioara si un motor usor superior celui Mercedes, imi este foarte greu sa cred superioritatea mai mare de la punctul 1 in favoarea Ferrari, desi ar fi super, insa sunt 3 propulsoare pe sezon, si sa treci cu multisori caluti peste Mercedes n-ui usor
3) sa vedem raspunsul Mercedes pe circuitele de putere, daca si acolo Ferrari vor fi superiori e clar.
4) sa vedem ce aderenta au mercedes si ferrari pe circuite lente
5) marele semn de intrebare e cat de fiabil e motorul ferrari dupa mai multe curse in care pret de cateva tururi va mai folosi party mode, remember doar 3 motoare pe sezon.
5) daca Mercedes a folosit azi party mode la capacitate 100% pret de cateva tururi, atunci concluzia este ca Ferrari are motor superior si poate si mai multa aderenta. Daca Mercedes nu a folosit party mode la 100% deloc dupa mine inseamna ca: a) ori consuma mai mult suc decat motorul Ferrari or b) nu sunt siguri ca motorul lor rezista cu brio in party mode.
@GTS ex Anonim ex Login ex n. nume:ESTI penibil de indragostit de vetel dar deh..nu-i treaba mea.
FELICITARI CAREULUI DE INDRAGOSTITI:fierari+haas =LOVE.S-au gasit 4 crai de acelasi speta.
Cine tine minte cum vitel fetel a luat titlul 3?Spa 2012 in rol principal masculul grosjean curatind pista consoartei! Deh..Bravo amorezilor,casnicie lunga si trainica!!!
Sa-ti dicteze invingatorul un VSC sau pitstopul mi se pare jalnic pt F1.
Adio racing!
Wellcome management!
Abia in ultimele tururi Hamilton a incercat ceva, Vettel a raspuns, amandoi au aratat ce pot face cele doua monoposturi. Exact cum au spus si specialistii F1, pe un tur de cursa Mercedes cu god-mode e imbatabil, iar in regim de cursa Ferrari are un avantaj.
E usor de comentat din fata unei tastaturi ca cei de la Haas au lucrat cursa si ca a fost premeditat abandonul! Dar cand te afli pe locurile 4-5 cu sanse majore la puncte, iar asta inseamna ceva bani buni la buget, sa abandonezi ca sa castige Ferrari, well... e mult prea mult.
Am scenarii in cap - eu zic ca-i ok! Cel putin pun mintea la contributie,stiu toate echipele si nu las creierul sa doarma non-stop ca fanii celei mai celebre echipe.Dintre voi unul nu s-a gasit sa explice strategia lui vitel fetel!Unul nu se gandeste: oare ce le-a oferit haas rosiilor in schimbul masinii ferrari 2017?Unul nu-si aminteste ca grosjean este amicul lui vitel fetel si inamic declarat cu Hamilton.Unul nu se intreaba cum sunt posibile astfel de greseli repetate!Unii nu se intreaba de ce in locul talentatului Wehrlein a sosit modestul Leclerc.?
Bebita,zic ca grojanel putea opri inainte sa iasa de la boxe, nu stiu parca a asezat masina ca la expozitie.Banii risipiti?Poate le-a dat fierari dublu.
Scuze, mi-am amintit ca si voi folositi bostanelul.Fanii fierari au fost foarte ocupati sa injure si sa ameninte realizatorii "Grilei de start" .In mintea voasta horror,ei erau de vina cu nu vedeti f1.Multa inteligenta:FELICITARI!
China 2017 Hamilton a fost in poll,a condus toata cursa,vitel fetel a incercat un undercut ca asa-i place sa castige fara depasiri iar SC a facut dreptate.Oricum fiind pista uda la inceputul cursei sansele smecherului rosu erau aproape de 0 la victorie si fara SC.
Bahrain:vitelusul a castigat prima pozitie la boxe in detrimeniu lui Bottas iar SC l-a incurcat pe Hamilton, acesta a trebuit sa astepte schimbul colegului si s-a mai ales si cu penalizare-deci Vettel a fost in castig.
Belgia:SC a anulat diferanta dintre Hamilton si smecheras,ca mai apoi favoritul tau sa aiba marea sansa sa aiba pneuri superioare,nu a depasit pentru ca-i un pilot mai slab dar SC pe el l-a avantajat.
vitel fetel a castigat si in Australia si Monaco pozitia fruntasa la boxe.Smecherasul are 6 victorii in 2017-2018 dintre care 4 cu strategia + victoria mizerabila din Ungaria unde a avut dadaca.Singura victorie curata a fost in Brazilia.Hamilton a obtinut 9 victorii,toate pe circuit,avantajat doar in Spania de SC dar cel putin a depasit pe circuit si nu cu boxele.
Apropo,pot sa pariez ca fetel nu a incetinit suficent pe SC si nu e la prima abatere.
Stai linistit ca inteleg mult mai bine formula 1 decat tine tu doar iei lumina de la Hamilton si atat.
2.Este lipsit de inteligenta sa zici ca tin cu Hamilton cand in niciunul dintre comentarile de mai sus n-am spus asta. Am spus doar prin ce manevre a castigat campionu de carton astazi si alte dati comparativ cu Hamilton.Este posibil sa ai dreptate sau este posibil sa tin cu Stroll,Ocon,Ricciardo sau Alonso.Neuronul tau nu stie.Ca critic o infractiune marca fierarihaas e partea a -2-a.
3.Nu o sa i-au pauza cand spune bebita.Nu esti tu administrator sa-mi interzici sa comentez.Sper ca nu trebuie sa-ti explic cu mere.
4.Daca-ti este greata: fa-ti analize!Poate astepti un bebe.Nu-i vina mea si nu pot sa te ajut cu nimic.
2.Ai dovezi ca haas au abandonat intentionat pierzand puncte bune care la final inseamna bani sau mergem pe idea asa cred eu ca sa intamplat.
3.Si pana la urma de ce esti asa furios pe campionu de carton daca zici ca esti un simplu spectator f1 nu un lingau marca hamilton.
4.Apropo bebita poti sa aberezi aici cat vrei nimeni nu te opreste.
5.De unde ai tras tu concluzia ca il detest pe Alonso.
6.N-am ce argumente sa aduc la cancanurile tale care nu se bazeaza pe nimic concret doar pe imaginatia ta bogata.
2.Haas este unde este pentru ca-i ferrariul de anul trecut - lucru spus de presa,specialisti,Alonso si altii-deci asta n-am inventat-o eu.Si atunci vine intrebarea pe care orice om normal si-o pune: de ce scuderia a ajutat o echipa rivala care nici macar nu detine un pilot din filiera lor?Nimeni n-ajuta fara interes.In mod normal haas platea motorul si doar asta era legatura(asa cum vedem la Force India,williams).Incidentele au ciudate,intamplate in singurul moment ideal,produse de o echipa saraca si cu pilotii bad boys de pe grila.Nu-i o combinatie cel putin dubioasa de intamplari?Nu poate nimeni sa bage mana in foc ca teoria mea e falsa.Si deasemenea nu poate nimeni sa excluda ca fierari poate i-au platit bine pe americani si atunci punctele irosite si amenda nu conteaza.Iti amintesti de Piquet jr. in Singapore?De ce nu ar fi un caz asemanator.Deci eu cred ca asa s-a intamplat pentru ca exista motive sa cred.Si asa cum eu nu pot garanta ca asa s-a intamplat,tu si fanii fierari nu puteti exclude 100% varianta mea.
3.Pot sa fiu anti-campionul de carton din multe motive:a) triseaza; b)este prea norocos; c)nu-mi place fata si caracterul lui; d)m-am saturat sa vad pilotii cel slujesc; e)nu mi-a placut ca a fugit de Ricii; f)nu vreau sa-i egaleze performantele lui Schumi; g)poate tin cu Alonso,Verstappen sau Hamilton; h) poate visam sa vad la ferrari un pilot ce nu a avut sansa la o masina de top si am fost dezamagit ca l-au ales pe fetel.Poate sa fie oricare din motivele astea,tu n-ai de unde sa stii.
4.Bine ca ai inteles ca am dreptul sa scriu ce vreau.Bebita,sa stii ca nu-mi pasa ca tu si altii aberati.
5.Asa cum tu presupui ca-s furios pe vettel si ca am nu stiu ce simpatie pentru Hamilton asa am ajuns si eu la concluzia ca-l detesti pe Alonso-concluzie venita din comentarile tale,bebita.
6.N-ai argumente - nu comentezi - simplu.Dar macar sa lasam jignirile ca suntem oameni maturi si se poate vorbi civilizat.
2.Ai dreptate Haas au Ferrari 2017 si au ca obiectiv sa faca un safety car de fiecare data cand Vettel are nevoie.
3.Nu trebuie sa explici se vede ciuda si rautatea pentru ferrari si vettel
4.Repet poti tu sa scrii ce vrei dar gandeste si tu putin logic lasa scenariile SF.
5.Nu il detest pe alonso si chiar imi pare rau de el ca nu a castigat macar un titlu cu ferrari tinad cont ca scotea untu din masina aia.
6.Am argumente tu doar acuzi bazandu-te pe ,,asa cred eu''
In privinta lui Alonso nu te cred dar oricum nu-i treaba mea. Cuvinte ca:"Ciuda","rautate" sau "ura" nu definesc ce simt pt.vitelus, hai sa ne rezumam la "antipatie" si ti-am explicat ce motive pot sa existe sa fiu antivetelist, ca prea erai convins ca Hamilton e de vina.Sincer nu sunt genul de persoane care sa urasca pilotul x ca-i rivalul lui y, deci nu-mi place smecherasul din alte motive.In plus unii fani ferrari sunt absolut insuportabili cu comentarile lor :cand are noroc echipa nu recunosc ca au castigat norocos,la cea mai mica problema se milogesc,cand provoaca fieraristii incidente sunt altii vinovati, pe scurt: eternele victime.Si cand vad astfel de comentarii normal ca atac "favoritul".
De ferrari ma iau din cauza lui vitelus.Nu ma intereseaza echipele.Mereu o sa tin cu echipa cu cel mai interesant cuplu de piloti si ferrari si -au facut-o cu mana lui: am asteptat ani de zile sa zboare Felipe Massa(nu-l simpatizam nici pe el) si m-am trezit cu vettel si cu un Kimi scos din forma si sabotat,alti piloti buni pe pista dar si la caracter - stau de ani de zile in f1 si nu se pot bate nici pentru un podium din cauza masini slabe.Cam nedrept...
Acum spune sincer:tu cand crezi ca a fost stabilita strategia?
Asteptam al 74 pole in Bahrain.
Lasa-ma sa cred ca nu exista pilotul care sa poata fi fericit dupa ce pierde o cursa in care stie ca a facut tot ce putea,a avut masina de top si a pierdut la mai putin de o secunda locul 1 din cauza unui SC blestemat.Sa nu uitam ca este unde deja vu: amintiti-va Monaco 2015.vitelusul in general este un norocos si a avut mai multe curse castigate nemeritoriu decat cele pierdute din ghinion.Eu unul nu-mi amintesc sa fi avut vreo cursa cu nivel atat de ridicat de ghinion.In Australia si Canada 2016 n-au fost strategiile ideale dar in nici un caz nu se pot compara situatiile.Daca pana si Ricci a fost suparat cand a pierdut ca echipa n-avea pneuri pregatite ce sa cerem de la restul pilotilor.Sa intelegem ca sunt oameni si astfel de evenimente dor si pot decide si titlul mondial.Hamilton a pierdut azi 7 puncte fata de cei din spate dar fata de vettel sunt 14.
Clona Mircea_1985 :tu esti in top 2 la fani fierari insuportabili.Nu stiu de ce dar cred ca tu folosesti chestile alea interzise de care tot vorbesti.Te rog sa ai grija ce consumi ca nu-i a bine!
Plus ca degeaba este polul fara victorie.
In Bahrain ar fi frumos altfel:
Polul:Super Max - astfel sa bata recordul de precocitate a inamicului.
Cursa:1.Hamilton 2.Verstappen 3.Alonso,Panterele roz si Renault in puncte,iar vitel,magnussen si grosjean out din turul 1.
CM 2018 se bazeaza si pe trecut.Devii mai bun in viitor doar daca inveti din greselile trecutului.Si stim ca sunt piloti,comisari,sefi ce au de invatat din fostele greseli.Atat timp cat amintirile nu te traumatizeaza,nu vad problema.
Acum sa nu crezi ca stau si ma uit la curse vechi sau la statistici - jur ca nu o fac.Am memorie buna si imi amintesc inclusiv lucruri neimportante.Stai linistit ca nu sunt ancorat in trecut - traiesc fiecare clipa! Oricum,multumesc pentru sfat!
Nu aveai cum sa-l tii pe Vettel pe circuit cu gumele de la start in conditiile in care cei din fata schimbasera deja si faceau timpi net superiori, decat daca........., e ceva pe teava !!!???( mi-a trecut prin minte imediat faza de la Renault cu Alonso si Bruno Senna din 2006 parca)
Desi simpatizez cu Alonso, performanta de azi e una usor mincinoasa: fara retragerea masinilor Haas si greselile( sau problemele) lui Max, tot ce ar fi obtinut ar fi fost maxim pozitia 8. Este adevarat ca posibilitatea ca McLaren sa fi mers azi numai la fiabilitate este mare, adica sa nu forteze numai din motor pana pun la punct sasiul cu noul motor.
Cum sa crezi ca Haas a scos 2 piloti din cursa sa faca jocul lui Vettel la prima cursa a sezonului.. WTF!!!!
Clar nu esti fan Ferrari dar ca sa spui ca Haas sa sacrificat pt Ferrari cred ca este o prostie. O fi Haas a doua echipa Ferrari cum se spune dar nu cred in sacrificul asta asa de mare.
Citeste cu atentie ce am scris. Am scris "Cum sa crezi ". Evident ca e o prostie sa crezi asa ceva.
Pe bune cate comentarii, rautati, mistouri, aberatii, scenarii, etc poate genera o victorie Ferrari. Chiar daca a intrat SF masina aia rosie a fost condusa singura deci Hamilton trebuia sa castige.
Decat sa va pierdeti timpul pe aici certandu-va nu mai bine spuneti ca problema nu este cel SF, abandonul suspect al celor de HAAS, etc ci problema este ca a castigat Ferrari? E mai simplu si nu mai pierdeti atata timp.
Gata, 100 si ceva de comentarii, luati-va pastilele si calmati-va pana la urmatoarea cursa.
Masina aia rosa a fost condusa de acelasi pilot si sambata si a fost condusa mai prost decat cealalta rosie,la fel s-a intamplat in prima parte a cursei,masina aia rosie a ajuns lidera pt. ca a topit in jur de 10 secunde la boxe comparativ cu celelalte masini.Care e meritul pilotului?
Comentariul tau este echivalent cu celebra fraza din fotbal: " noi am fost mai buni dar rivalii si-au dorit mai mult victoria. "
Cat despre ipocrizie.....numai de bine.
P.S nu fac parte din nici o turma, la sat probabil se poarta treaba asta.