Este şi cazul lui Sebastian Vettel, care a avut implementat pe monopostul Red Bull al cincilea motor din acest sezon. Unitatea de propulsie a avut însă o defecţiune tehnică la aprindere după numai 11 tururi, iar germanul nu a mai participat în a doua sesiune de antrenamente şi a fost nevoit să schimbe motorul.
Utilizarea unei a şasea unităţi de propulsie ar fi însemnat o penalizare pe grila de start, însă Red Bull a decis să mizeze pe motorul folosit anterior în Ungaria pentru a evita o astfel de pedeapsă.
Decizia a fost luată din cauza oportunităţilor limitate de depăşire de la Spa-Francorchamps, care ar fi micşorat şansele lui Vettel la un rezultat bun.▶ Ghidul schimbărilor de regulament pentru sezonul 2014
"Vineri dimineaţă a avut un motor nou, dar acesta a avut o problemă la aprindere. Am pierdut puterea unuia dintre cilindri, iar problema a fost identificată la aprindere, ceea ce a dus la o avariere a sistemului de evacuare, iar caroseria s-a încălzit. Din păcate, a trebuit să revenim la un motor mai vechi, dar asta este în regulă, pentru că unitatea a fost folosită în Ungaria. Nu am avut timp de investigaţii, aşa că am apelat la soluţia cea mai simplă", a declarat Remi Taffin, directorul de operaţiuni al Renault.
Taffin susţine însă că Renault va fi capabilă să remedieze defecţiunea pentru ca motorul să fie utilizat în următoarele curse. Chiar şi aşa, este foarte posibil ca Vettel să fie nevoit să folosească un al şaselea motor până la sfârşitul sezonului, întrucât vor mai fi încă şapte curse după cea de la Spa-Francorchamps.
Via Autosport
Inainte era bine cand toate mergeau struna, asa-i ?