Vettel a câştigat prima cursă de Formula 1 din India!

De Daniel Popescu
Publicat Duminica, 30.10.2011
Sebastian Vettel a devenit primul pilot care câştigă Marele Premiu al Indiei într-o cursă care a ieşit în evidenţă printr-un nou incident între Lewis Hamilton şi Felipe Massa.

Prima cursă de Formula 1 desfăşurată în India nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor din punct de vedere al spectacolului, cele două zone de depăşire DRS părând insuficiente pentru a asigura un flux constant de depăşiri.

Situaţia a fost amplificată de strategiile simetrice pentru pneuri, dar şi de parcursul fără greşeală al lui Sebastian Vettel, care a obţinut a 11-a victorie din acest sezon după ce a condus de la început până la sfârşit.

Singura ameninţare firavă la supremaţia campionului mondial a fost Jenson Button, care i-a depăşit la start pe Fernando Alonso şi Mark Webber şi a terminat pe locul doi, după ce în unele momente a lăsat impresia că îl poate ajunge din urmă pe pilotul Red Bull Racing.

Ultima poziţie a podiumului a fost ocupată de Alonso, care a câştigat duelul cu Webber, în timp ce Mercedes GP a făcut o cursă solitară cu Michael Schumacher şi Nico Rosberg. După ce s-a duelat spectaculos cu Alonso înainte să facă prima intrare la boxe, Schumacher l-a devansat pe coechipierul său după ultimul schimb de pneuri şi a terminat pe locul cinci.

Pentru a obţine aceste performanţe, germanii au profitat la maxim de al patrulea incident de cursa dintre Lewis Hamilton şi Felipe Massa într-un interval de numai câteva săptămâni. Aproape de jumătatea cursei, Hamilton a încercat să-l depăşească pe Massa în virajul 5, însă cei doi au ajuns să ruleze paralel în zona de frânare şi s-au acroşat. Pilotul echipei McLaren a fost nevoit să intre la boxe pentru a schimba aripa faţă avariată, în timp ce brazilianul a fost penalizat cu un drive-through, întrucât a fost considerat vinovat pentru producerea incidentului. După numai câteva tururi, Massa abandonat după ce suspensia stânga-faţă a monopostului Ferrari a cedat după ce brazilianul a abordat violent o bordură.

Hamilton s-a mulţumit astfel doar cu locul şapte, în timp ce Toro Rosso s-a evidenţiat din nou ca cea mai în formă echipă a plutonului de mijloc, după ce Jaime Alguersuari a obţinut locul opt. Coechipierul său Sebastien Buemi lupta de asemenea pentru puncte în turul 26 când a fost nevoit să abandoneze din motive tehnice.

Ultimele puncte puse în joc au fost obţinute de Adrian Sutil (Force India) şi sergio Perez (Sauber).

Marele Premiu al Indiei a consemnat cinci abandonuri, pe lângă Massa şi Buemi părăsind circuitul şi Pastor Maldonado, Timo Glock şi Kamui Kobayashi, toţi cei trei fiind implicaţi în mai multe incidente în primul tur. Cel mai bun timp în cursa a fost stabilit de Vettel, pilotul echipei Red Bull Racing fiind cronometrat cu 1:27.249 în turul 60.

India - Rezultate cursă:

 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h30:35.002
 2.  Button        McLaren-Mercedes           +     8.433
 3.  Alonso        Ferrari                    +    24.301
 4.  Webber        Red Bull-Renault           +    25.529
 5.  Schumacher    Mercedes                   +  1:05.421
 6.  Rosberg       Mercedes                   +  1:06.851
 7.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +  1:24.183
 8.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
 9.  Sutil         Force India-Mercedes       +     1 lap
10.  Perez         Sauber-Ferrari             +     1 lap
11.  Petrov        Renault                    +     1 lap
12.  Senna         Renault                    +     1 lap
13.  Di Resta      Force India-Mercedes       +     1 lap
14.  Kovalainen    Lotus-Renault              +    2 laps
15.  Barrichello   Williams-Cosworth          +    2 laps
16.  D'Ambrosio    Virgin-Cosworth            +    2 laps
17.  Karthikeyan   HRT-Cosworth               +    3 laps
18.  Ricciardo     HRT-Cosworth               +    3 laps
19.  Trulli        Lotus-Renault              +    4 laps

Fastest lap: Vettel, 1:27.457

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Massa         Ferrari                      33
Buemi         Toro Rosso-Ferrari           25
Maldonado     Williams-Cosworth            13
Glock         Virgin-Cosworth              3
Kobayashi     Sauber-Ferrari               1


World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors: 
 1. 
Vettel 374 1. Red Bull-Renault 595 2. Button 240 2. McLaren-Mercedes 442 3. Alonso 227 3. Ferrari 325 4. Webber 221 4. Mercedes 145 5. Hamilton 202 5. Renault 72 6. Massa 98 6. Force India-Mercedes 51 7. Rosberg 75 7. Toro Rosso-Ferrari 41 8. Schumacher 70 8. Sauber-Ferrari 41 9. Petrov 36 9. Williams-Cosworth 5 10. Heidfeld 34 11. Sutil 30 12. Kobayashi 27 13. Alguersuari 26 14. Di Resta 21 15. Buemi 15 16. Perez 14 17. Barrichello 4 18. Senna 2 19. Maldonado 1

Comentarii (24)

  • Superb !
    Bravo Vettel !
    18 8
  • ctlnmihai
    Vettel a câştigat prima cursă de Formula 1 din India!
    Bravo Button ,Hamilton și Mclaren !
    10 18
  • Massa
    Massa si-o cauta cu lumanarea!deja e prea destept omu asta...si din 24 de piltori doar Massa a reusit performanta de asi rupe suspensia de 2 ori.... :-&
    26 19
  • hellboy
    O cursa anosta, cu un castigator la care se astepta toata lumea
    In privinta castigatorului, nu se mai pune problema anul asta.... Vettel si ... Vettel. Bunicica etapa facuta de Alonso.
    Incidentul dintre Massa si Ham... ceva firesc.
    Fani Ham, cu tot incidentul de cursa, pacaliciul a terminat in spatele lui Schumi la peste 18.5 sec, tinand seama ca intervalul s-a maritor in mod constant.
    Massa, fanul vibratoarelor mari, doar ca nu e in industria porno... (poate avea o cursa mai buna).
    Ferrari.... dezamagire totala anul asta, sper ca la anul sa fie ceva mai sus si sa se bata la titlu.
    12 22
  • @McLaren_Mircea_1984
    "He is the fastest man on the track!" :))
    Bravo Vettel, bravo Button, bravo Alonso! Banuiesc ca asta ar cam fi si odinea pilotilor la sf.campionatului! Iata ce gura aurita am avut pe data de 29.10.2011: http://formula1.automarket.ro/stiri/india-antrenamente-3-vettel-cel-mai-bun-timp-41406.html :))
    10 14
  • Andrei
    @India 2011
    Eu am adormit dupa primele 10 ture, singurul duel care mi-a captat interesul si de care m-am bucurat a fost cel dintre Massa si Hamilton, in rest monotonie totala. Vettel a fost cel mai bun, Button a condus sperand ca-l ajunge dar nu a fost cazul. Alonso a condus foarte bine, ma asteptam, deh nu este ca pacaliciul Hamilton (sunt facuti din materiale diferite, primul din esenta viselor, al doilea din ciocolata si castane probabil). In rest Massa, o greseala care se putea evita, dar Webber saracul... pur si simplu conduce o alta masina Red Bull. Ori masina lui este cu 10% mai slaba, ori fac aia de la Red Bull misto de el... pur si simplu baiatul asta nu are acelasi material ca ilustrul lui coleg. Pe final, bravo Vettel si bravo Alonso. Button este viitorul la McLaren, bravo lui pentru ca isi umileste colegul cu fiecare cursa, bravo lui!
    17 21
  • Made in India
    Who is the faste6st man on track?? :P
    10 12
  • bravoo
    felicitari lui schumi...merge din ce in ce mai bine... :)
    34 11
  • McLaren_Mircea_1984
    He is the fastest man on the track (Vettel)
    .

    Hamilton`s love for Nicole is the most important thing for the biggest Champion the entire Planet has ever seen in it`s entire History. She needs to sort out the relationship with Lewis, so that their love to rule Formula 1 through Hamilton`s neverending huge talent. Love him, Nicole! Love him! Lewis loves you so much, you woman!
    2 15
  • Senna
    Nu am inteles de ce a intrat Senna la boxe in turul 58 din 60.
    2 4
  • Schumi
    Mi se pare mie sau Schumi il cam bate pe Rosberg de fiecare data cand termina cursa?
    30 10
  • Popicul
    asta e titulu ?
    la cat de bana a devenit ca Vettel sa castige, probabil ca ar fi trebuit ca titlul sa fie ceva de genul Massa penalizat pentru un incident cu Hamilton.
    Si apropo, sa vazut ca asta e o solutie defensiva eficienta !
    Dupa incident Felipe a ramas pe 5 si dupa drive..... a iesit cu vreo doua locuri si cateva zeci de secunde in fata lui Hamilton.
    Daca nu fac astia ceva cu astfel de penalizari se revine la dueluri pentru titlu transate cu buf si bum ca pe vremea lui Senna.
    2 7
  • blue
    unii ar raspunde k ti se pare,dar u sa crezi ce vezi(k ai observat bine)
    5 7
  • @Cursa
    Devine plictisitor...da omul isi face treaba spre deosebire de altii.
    2 1
  • @Daniel Popescu - Concurs!
    Premiile de anul acesta sunt considerabile fata de anii trecuti si totusi observ ca nu mai exista niciun interes major pentru acest concurs. Cred ca ar trebui sa va ganditi la asta. Observ ca sunt maxim 500 concurenti in fiecare etapa fata de 3000 in anii trecuti cand concursul era mult mai "greu". Acum norocul este de cele mai multe ori definitoriu pentru a castiga o etapa. Mult "noroc" tuturor celor calificati in etapa finala!
    7 0
  • Valentina
    Everibody
    E o duminica splendida de taomna. Iesiti la realitate!
    8 1
  • andrey_1293
    @xyz
    asta a fost strategia la majoritatea pilotilor cursa asta. Intro cursa e obligatoriu sa se foloseasca ambele compozitii de pneuri: aici fiind soft si hard. Pneurile soft se degradau destul de greu si au fost folosite foarte multe tururi pt ca sunt foarte aderente si castigau mult timp pe tur. Ca sa nu incalce regulamentul pilotii trebuiau sa schimbe obligatoriu pe hard. Si ca sa nu piarda mult timp au schimbat cat mai tarziu posibil. Cred ca toti pilotii au schimbat in ultimele 10 tururi.
    3 0
  • Schumy
    Se pare ca din nou formula 1 i se potiveste lui Schumy. Chiar daca nu straluceste in calificari in cursa merge fff bine pt masina care o are. Sa aiba masina si vom vedea care este mai bun vechiul Schumy sau noul Schumy...........
    16 4
  • schumi
    Iar la batut Schumacher pe Rosberg.In regim de cursa Rosberg e slabut.De....7 titluri nu le-a castigat pe ochi frumosi asa cum comenta un prieten pe aici.
    20 6
  • andrey_1293
    multumesc
    1 2
  • Schumacher are un locotenent.Unu nou;)
    Schumacher, o cursa fabuloasa!Rosberg..l-au tinut mecanicii cam mult la boxe ultima data, dar asta fac locotenentii, nu?Stau la boxe mai mult, cate trebuie, se izbesc de ziduri la Singapore 2008 sau il tamponeaza pe Massa
    5 15
  • @F1-zone
    Asa, e l-au tinut muuult mecanicii pe Rosberg, care a facut 21'149 timp total la a doua oprire la boxe, fata de 20'893 Schumacher.Au fost vitale aceste 2 zecimi si ceva :))))))))))
    http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/ind-race-summary.pdf
    11 7
  • Pentru F1-zone
    Cred si sunt convins ca ai ascultat cursa la radio.Daca vedeai cursa la tv ti-ai fi dat seama ca Schumacher a fost mult mai rapid si mai constant decat Rosberg.Dupa prima oprire la boxe Rosberg avea un avans de aproape 8sec fata de Schumacher pe care lea recuperat pe pista fara ajutorul mecanicilor.7 titluri mondiale nu le-a castigat cu ajutorul coechiperilor sau a mecanicilor.Au fost intradevar si curse in care Schumacher a fost lasat sa castige,dar le numeri pe degetele de la o mana.Fara ele oricum castiga titlurile mondiale.Barichelo si Massa nu au fost si nici nu vor fi vreodata de talia lui Schumacher.De altfel sunt mai slabi si decat coechiperii lor actuali.Numai bine si nu mai asculta cursele la radio. )))
    11 4
  • cursa
    am vazut o cuesa slaba in reluare(eram de serviciu in timpul cursei) si trebuie sa recunosc ca fara Ham nu ar fi spectacol pe circuit, dueluri putine prin spatele clasamentului, depasiri , as vrea sa zic jalnic, fara DRS nu cred ca se faceau mai mult de 5-6, si intr-adevar Rosberg a fost tinut de mecanici la ultimul schimb 9.8 sec pe cand shumi a facut 3.6 asa ca nu ma mir ca Rosberg vrea sa plece, alonso iar a scos un rezultat bun cu trabantul lui, iar massa sa zica ms ca nu-l dau afara de anul asta, pentru vettel si button a fost plictisitor, in general o cursa slaba,in rest numai bine la toti
    8 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru