Triplul campion mondial a avut parte de un start excelent în care l-a depăşit pe Lewis Hamilton, cel care plecase din pole position. Deşi iniţial părea că se îndreaptă spre o cursă uşoară, germanul a trebuit să facă faţa atacurilor succesive ale lui Romain Grosjean şi, pe final, Kimi Raikkonen.
Grosjean şi-a păstrat poziţia a cincea la start şi a fost marele câştigător al primei intrări la boxe, revenind pe circuit chiar în spatele lui Vettel după ce Hamilton şi Raikkonen au rămas blocaţi în spatele lui Nico Rosberg, aflat pe o strategie diferită. Francezul dădea semne că va iniţia un atac, însă lupta a fost amânată de intrarea Safety Car-ului pe circuit din turul 24 în urma abandonului suferit de Jules Bianchi (Marussia).
Situaţia părea în continuare să-l avantajeze pe Grosjean, însă francezul nu a fost capabil să ameninţe poziţia de lider a lui Vettel şi, după o nouă serie de intrări la boxe, a fost nevoit să-i cedeze cu uşurinţă poziţia coechipierului Raikkonen, aflat într-un ultim stint pe pneuri soft.
Chiar dacă acestea sunt mai rapide cu până la o secundă decât cauciucurile medium, Vettel a reuşit să-l ţină la puţin peste o secundă în spate pe Raikkonen şi să treacă primul linia de sosire. Germanul a obţinut astfel prima victorie din carieră pe un circuit din ţara sa natală şi prima victorie într-o zi a lunii iulie, în timp ce Raikkonen şi Grosjean au completat podiumul.
STRATEGIE BUNĂ PENTRU ALONSO
Strategia lui Fernando Alonso de a sacrifica sesiunea de calificări pentru a începe cursa cu pneuri medium ar fi putut să-l propulseze pe pilotul Scuderiei Ferrari până pe podium. Plecat de pe locul opt, spaniolul a câştigat o poziţie după abandonul coechipierului Felipe Massa din turul patru din motive tehnice şi alta când Mark Webber a avut probleme la primul pitstop.Cu avantajul unui monopost rapid în a doua parte a cursei, Alonso a ajuns pe locul patru şi părea să aspire la o clasare pe podium, însă nu a încercat în niciun moment să-l atace pe final pe Grosjean, chiar dacă diferenţa dintre cei doi a fost mai mică de o secundă.
EVOLUŢIE MODESTĂ PENTRU HAMILTON
Trădat de al doilea set de pneuri medium, despre care s-a plâns de mai multe ori că nu-i oferă aderenţă, Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci într-o cursă în care a pierdut două poziţii la start şi a rămas blocat în spatele lui Rosberg după primul pitstop, fiind depăşit ulterior şi de Raikkonen.
Britanicul a salvat această poziţie după ce l-a depăşit pe finalul cursei pe un Jenson Button aflat la una dintre cele mai bune prestaţii din acest sezon, parţial şi datorită unei strategii diferite ca urmare a startului pe pneuri medium.
CURSA DE RECUPERARE PENTRU WEBBER
Webber a ajuns pe locul doi la start după ce a trecut de Hamilton, însă totul s-a năruit la prima intrare la boxe, când mecanicii nu au fixat corect pneul dreapta-spate. Acesta s-a desprins de monopost chiar în pitlane şi l-a lovit în plin pe un cameraman, care a fost doborât de forţa impactului şi a fost transportat la spitalul din localitate în stare conştientă.Mecanicii Red Bull i-au înlocuit pneul, iar Webber a revenit pe ultima poziţie, de unde a început o cursă spectaculoasă de recuperare în stilul său caracteristic. Ajutat şi de intrarea Safety Car-ului pe circuit, Webber şi-a depăşit cu uşurinţă adversarii şi a terminat cursa pe locul şapte, în faţa lui Sergio Perez (McLaren) şi a unui Nico Rosberg care nu a salvat decât două puncte după greşeala de strategie a echipei din calificări.
Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Nico Hulkenberg de la Sauber.
Daniel Ricciardo nu a reuşit să profite de locul şapte din calificări şi a încheiat doar pe locul 12, în timp ce agonia Williams continua după a noua cursă consecutivă fără puncte în acest sezon pentru Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas, care au ocupat la final locurile 15 şi 16.
Pe lângă Massa şi Bianchi, un alt abandon a fost trecut în dreptul lui Jean-Eric Vergne. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:33.468 în turul 51.
GERMANIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Raikkonen Lotus-Renault 3. Caterham-Renault 18. van der Garde Caterham-Renault 19. Chilton Marussia-Cosworth DNF. Vergne Toro Rosso-Ferrari DNF. Bianchi Marussia-Cosworth DNF. Massa Ferrari World Championship standings, round 9: Drivers: Constructors: 1. Vettel 157 1. Red Bull-Renault 250 2. Alonso 123 2. Mercedes 181 3. Raikkonen 118 3. Ferrari 180 4. Hamilton 97 4. Lotus-Renault 159 5. Webber 93 5. Force India-Mercedes 59 6. Rosberg 84 6. McLaren-Mercedes 49 7. Massa 57 7. Toro Rosso-Ferrari 24 8. Grosjean 41 8. Sauber-Ferrari 7 9. Di Resta 36 10. Button 33 11. Sutil 23 12. Perez 16 13. Vergne 13 14. Ricciardo 11 15. Hulkenberg 7Grosjean Lotus-Renault 4. Alonso Ferrari 5. Hamilton Mercedes 6. Button McLaren-Mercedes 7. Webber Red Bull-Renault 8. Perez McLaren-Mercedes 9. Rosberg Mercedes 10. Hulkenberg Sauber-Ferrari 11. Di Resta Force India-Mercedes 12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 13. Sutil Force India-Mercedes 14. Gutierrez Sauber-Ferrari 15. Maldonado Williams-Renault 16. Bottas Williams-Renault 17. Pic
Singurul care ar fi putut sa-i ameninte victoria ar fi fost Mark Webber , dar RedBull l-au lasat din nou la greu.
Inca odata cred ca este clar pt. toata lumea ca Mercedes are in continuare probleme cu pneurile pe circuitele cu temp. foarte ridicate. Test legal sau nu , n-are cum sa rezolve probleme care persista de vreo 3 ani .
Alonso inca o cursa specifica lui putin noroc + o strategie solida termina din nou sus. Ferrari trebuie sa vina cu ceva nou daca vor sa castige campionatul.
P.s Sper ca , cameramanul care a fost lovit de pneu sa fie Ok.
FORZA REDBULL!
Vettel a tras tare. Pacat de Kimi. Daca mai avea un tur, nu stiu daca mai rezista Vettel.
Jean zici ca a gasit-o pe Jeana si s-a linistit. Parca e alt pilot.
HamiltON sau HamiltOFF? Azi a fost OFF. :))
Monopostul Ferrari trebuie imbunatatit pentru calificari. Si problema asta e din 2010. De 3 ani au aceasta problema. Mi se pare incredibil ca Montezemolo a avut rabdare atata timp si aia n-au rezolvat nimic. E grav daca monoposturile Ferrari nu se mai bat pentru pole si prefera "strategii" care in fond nu se dovedesc mare branza. Strategii aia de la Ferrari merita rastigniti.
Ceilalti o sa aiba de castigat din testul "pentru tinerii piloti" si vor fi avantajati.
In toamna nu-i vad bine deloc pe Hamilton si Rosberg. Doar daca descopera ei din testele in linie dreapta si curse.
Cred ca azi Alonso avea o strategie buna si ar fi terminat pe trei daca nu era safety car-ul. Vettel si Grosjean nu mai erau de ajuns.
Vettel + RB au castigat, inseamna ca ei au fost cei mai buni ...
Ferrari ... putea sa fie si Senna la volan tot un draq era ...
nu e de vina nici Alonso, nici Massa ... nu reusesc sa faca o masina pe masura sa castige campionatul ...
eu sun fan Ferrari, nu ma intereseaza de persoana lui Alonso(desi e in top 4 cei mai buni piloti de pe grila) sau Massa, ma intereseaza k nici anul acesta nu o sa ia campioantul ... trist :(
poate sa vina Vettel sau Hamilton sau cine vreti voi la Ferrari, cu masina de fata nici ei nu ar pute sa faca mai mult
sper sa reuseasca sa dezvolte ceva, dc nu atunci Go Kimi, Go Ham,
luati victoriile de la RBR k m-am saturat sa-i vad in P1
PS. Au invatat si celelalte echipe ceva de la Ferrari: sa i se spuna unui pilot sa cedeze pozita coechiperului! Profesori buni astia de la Ferrari!! Acum o practica si Red Bull, Mercedes, McLaren si Lotus.
Tu te numesti fan Ferrari dar tii NUMAI cu Alonso?!
Defapt,nu numai tu,majoritatea se numesc Ferraristi dar nu le pasa de restul echipei,si in special de Massa care sa nu uitam ca in Brazilia 2012 i`a facut toata treaba marelui Alonso,depasind cam tot ce misca si ii ceda locul pentru a lua puncte in speranta de a castiga titlul idolul si modelul vostru in viata . Dupa parerea mea daca Massa ar fi fost pilotul principal in echipa ar fi facut mai multe decat Alonso.In fine,am cam deviat de la subiect...
Revenind...Mai vine se infiinteaza o echipa dedicata acestui mare pilot ca sa`i si poarte numele.Voi deja va numiti Alonsisti nu Ferraristi !
Cat despre cursa,felicitari lui Vettel,le merita din plin,la fel si Kimi + Grosjean.Imi pare rau de Webber,daca nu se intampla acea defectiune la boxe probabil ar fi luptat pentru victorie.
Alonso de obicei ca`i permite masina face numai depasiri in linie dreapta si nu au pic de farmec..A incercat sa depaseasca pe unde o facea Kimi dar mai are de papat mamaliguta pana ajunge sa faca asa depasiri spectaculoase.
O zi frumoasa sa aveti ! :)
Ferrari ar avea solutii in locul lui Alonso sau Massa dar ar insemna mai putini bani. Incearca si ei un echilibru, sa fie si bani si ceva pilot. Sunt cam in situatia RBR-Villeneuve cu multi bani si pilot nu cel mai bun dar impus de sponsor. Stim cu totii ca nici atunci nu a mers reteta asta, mare parte si din vina pilotului.
care ti problema???
dc nu m-am exprimat bine sa ma intelegi iti repet in cateva cuvinte, se pare k nu te tude materia cenusie mai departe
Ce am declarant eu:
1. Ferrari nu este destul de bun k si masina (poate sa fie pilot Alonso, Vettel sau cine vrei tu)
2.nu ma intereseaza cine conduce masinile Ferrari atat cat timp ii un pilot valoros (Kimi, Ham, Vettel SAU Alonso)
3.nu o sa ia campionatul - ma refeream echipa Ferrari, SMART ASS
4.Pilotul meu preferat este Kimi, pacat k l-au dat afara de la Ferrari si pacat k va pilota pentru energizante ...
P.S. sunt fan Ferrari din 1995(urmaresc F1 din 1990), abia asteptam sa vina Schumi la ei
tu de cand te uit la F1??? de la Silverstone 2013 incoace????
nu te obosi sa-mi raspunzi nu o s-o citesc oricum
pe scurt ma bucur pt lotus ca si-au mai revenit , dar pacat ca au picat mercii, da fierari ce sa mai zici? newey se intoarce si loveste din nou :)