Vettel a castigat Marele Premiu din Abu Dhabi
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sezonul 2009 al Formulei 1 s-a incheiat cu o victorie categorica a lui Sebastian Vettel pe noul circuit de la Abu Dhabi, germanul profitand insa si abandonul inregistrat de Lewis Hamilton in turul 21 in urma unor probleme la frane.
Victoria i-a asigurat lui Vettel locul 2 in clasamentul general al pilotilor, iar performanta sa a fost completata de coechipierul sau de la Red Bull, Mark Webber, care a terminat pe locul 2. Ultima treapta a podiumului i-a revenit noului campion mondial Jenson Button, care l-a depasit la start pe Rubens Barrichello, brazilianul terminand in cele din urma pe locul 4.
Aflata la ultima cursa inainte de retragerea din Formula 1, BMW-Sauber a obtinut un nesperat loc 5 prin Nick Heidfeld. Marea surpriza a fost produsa insa de Kamui Kobayshi, care a obtinut primele puncte in Formula 1 la cea de-a doua cursa din cariera. Pilotul echipei Toyota a impresionat si la Abu Dhabi, dupa ce a reusit sa il depaseasca pe Button in prima parte a cursei si a profitat de o strategie excelenta cu o singura oprire la boxe. Jarno Trulli a terminat doar pe locul 7, in timp ce ultimul punct pus in joc a fost castigat de Sebastien Buemi.
FILMUL CURSEI
START LIPSIT DE INCIDENTE
Contrar speculatiilor anterioare, startul Marelui Premiu din Abu Dhabi a fost lipsit de incidente, iar Hamilton s-a mentinut pe prima pozitie in ciuda unui atac lansat de Vettel. Germanul a ramas insa pe locul 2 in fata coechipierul sau Mark Webber, care a avut un contact cu Barrichello in primele viraje, in urma caruia braizilianul a pierdut o placuta de pe aripa fata. Button a reusit dupa scurt timp sa isi depaseasca coechipierul pentru locul 4, in timp ce Kubica a trecut de Trulli si s-a instalat pe locul 6.
Desi a beneficiat de avantajul sistemului KERS, Raikkonen a avut un start modest si a pierdut un loc in favoarea lui Kobayashi, plasandu-se in fata lui Kovalainen, care a castigat 5 pozitii fata de locul ocupat pe grila de start. Chiar daca depasirile nu au fost foarte numeroase, distantele dintre piloti au ramas mici in primele tururi, Hamilton reusind sa isi mareasca avansul la peste o secunda numai dupa 5 tururi.
In turul 12, Hamilton a avut o scurta iesire in decor si a pierdut aproape o secunda in fata lui Vettel, insa a reusit sa se mentina in fruntea clasamentului in fata lui Vettel si a lui Webber.
SHOW CU KOBAYASHI SI ALGUERSUARI
Odata cu lasarea intunericului, pilotii au inceput sa efectueze primele intrari la boxe.
Button a iesit pe circuit chiar in fata lui Kobayashi, iar japonezul nu a ezitat sa profite de pneurile reci ale noului campion mondial, trecand in fata britanicului in urma unei manevre spectaculoase de depasire. Debutantul Jaime Alguersuari a fost protagonistul unui eveniment amuzant, dorind sa opreasca la boxele echipei Red Bull Racing in loc sa faca pitstop-ul la Toro Rosso. Spaniolul a revenit pe circuit si a parcurs inca un tur foarte lent, oprindu-se pe pista si fiind nevoit sa abandoneze in urma unor probleme tehnice.HAMILTON, TRADAT DE FRANELE MONOPOSTULUI MCLAREN
In fruntea plutonului, Vettel a reusit sa ii ia fata lui Hamilton in urma primei serii de opriri la boxe, insa britanicul nu a mai avut ocazia de a lupta pentru victorie intrucat monopostul McLaren a suferit o problema la frane. Echipa i-a cerut lui Hamilton sa revina la boxe si sa abandoneze cursa, pentru a nu risca o defectiune tehnica si mai grava sau chiar un accident. In urma acestei decizii, Vettel a ramas lider la aproape 10 secunde in fata coechipierului sau Webber, prevestindu-se astfel o dubla pentru Red Bull. Kobayashi a urcat pe locul 3 inaintea primei opriri la boxe, insa a coborat pana pe 12 dupa efectuarea unicului pitstop.
KOVALAINEN, DEPASIRE DECISIVA LA BOXE
Abandonul lui Hamilton a reaprins sperantele Scuderiei Ferrari pentru locul 3 in clasamentul constructorilor, Raikkonen si Kovalainen aflandu-se pe ultimele pozitii care aduc puncte. Amandoi au optat pentru o strategie cu o singura oprire la boxe, iar Kovalainen a reusit sa il depaseasca pe Raikkonen dupa efectuarea realimentarii. Kobayashi a fost din nou protagonistul unui duel, de data aceasta el cedandu-i locul lui Alonso, care a intrat apoi la boxe pentru unica perioada de realimentare.
KOBAYASHI, IN DRUM SPRE PRIMELE PUNCTE
Cu aproximativ 17 tururi inainte de final, pilotii au inceput ultima serie de opriri la boxe. Acestea au decurs fara incidente, iar Vettel s-a mentinut pe prima pozitie in fata lui Webber. Prin prisma unei strategii mai bune, Button a reusit sa se mentina pe ultima treapta a podiumului in fata lui Barrichello. Marele castigator a fost insa Kobayashi, care a profitat de singura oprire la boxe pentru a urca pana pe locul 6, in fata mult mai experimentatului sau coechipier Trulli.
In ultimele tururi, Button s-a apropiat amenintator de Webber si l-a talonat pana in ultimul viraj, insa australianul a izbutit sa treaca al doilea linia de sosire in spatele lui Vettel.
Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de vettel, care a fost cronometrat cu 1:40.279 in turul 54.CURSA MARILOR DESPARTIRI
Marele Premiu din Abu Dhabi a consemnat ultima cursa in Formula 1 pentru BMW, constructorul german anuntand inca din luna iulie ca se va retrage din competitie la finalul acestui sezon. De asemenea, cursa din Orientul Mijlociu a reprezentat ultima cursa pentru Alonso la Renault, pentru Raikkonen la Ferrari si pentru Rosberg la Williams. Dintre acestia, numai Alonso a confirmat numele echipei pentru care va concura in 2010, aceasta fiind Scuderia Ferrari.
Pe de alta parte, cursa din Abu Dhabi reprezinta ultima in care echipele din Formula 1 vor utiliza sistemul KERS, tehnologia fiind trecuta pe linie moarta in sezonul urmator din cauza costurilor ridicate de dezvoltare.
CLASAMANET FINAL PILOTI
1. Button 95
2. Vettel 84
3. Barrichello 77
4. Webber 69.5
5. Hamilton 49
6. Raikkonen 48
7. Rosberg 34.5
8. Trulli 32.5
9. Alonso 26
10. Glock 24
11. Kovalainen 22
12. Massa 22
13. Heidfeld 19
14. Kubica 17
15. Fisichella 8
16. Buemi 6
17. Sutil 5
18. Kobayashi 3
19. Bourdais 2
CLASAMENT FINAL CONSTRUCTORI
1. Brawn GP 172
2. Red Bull 153.5
3. McLaren 71
4. Ferrari 70
5. Toyota 59.5
6. BMW Sauber 36
7. Williams-Toyota 34.5
8. Renault 26
9. Force India 13
10. Toro Rosso 8
A fost primul an petrecut de mine in acest concurs alaturi de voi si mi-a facut o deosebita placere. Sper sa fie si la anul un campionat la fel de palpitant si nu in ultimul rand felcitari echipei AUTOMARKET.
Bafta tuturor si pe mai departe.
POate ar fi bina sa blocati totul pana la rezolvare sa nu fie afisate tot felul de erori din care nu se intelege nimic, sunt prea multe erori afisate.
Intr-un post anterior spuneam ca Dacia Logan Team este castigatorul din acest an si pana la urma asa este ! In schimb, ma intreb cum a asteptat afisarea punctajelor obtinute in etapa curenta, pentru a vedea daca horted a "pariat" pe Vettel... In final nu a fost un pariu castigator pentru horted si asa se incheie acest concurs formidabil ! Imi cer scuze celor 2 titani ai acestui concurs : Dacia Logan Team si horted, daca le-am pricinuit vreo suparare pentru faptul ca am "vorbit" despre starile lor sufletesti...
s-au adeverit.. Sper ca fanii Ferrari sa se bucure in 2010 la fel cum s-au bucurat si in sezonul 2009 adica prin regretele exprimate ca Felipe Massa n-a putut cuceri titlul in sezonul 2008