Vettel a câştigat Marele Premiu al Turciei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Turciei a oferit o nouă doză de spectacol în Formula 1, într-o cursă în care numărul depăşirilor a fost mult mai mare decât în sezonul precedent şi la un nivel comparabil cu cele din China. Chiar dacă piloţii au adoptat în general strategii foarte asemănătoare cu patru opriri la boxe, aripa spate ajustabilă şi sistemul KERS au asigurat spectacolul pe tot parcursul cursei.
Plecat de pe prima poziţie a grilei de start după pole position-ul realizat sâmbătă, Sebastian Vettel a avut de îndeplinit o simplă formalitate în Marele Premiu al Turciei. Campionul mondial a condus cursa fără niciun fel de emoţii şi, la capătul unei strategii cu patru opriri la boxe efectuate impecabil în care a cedat doar sporadic poziţia de lider la primul pitstop, a trecut primul linia de sosire.
Performanţa germanului a fost completată de coechipierul său Mark Webber, care a terminat pe locul doi chiar dacă la start a pierdut această poziţie în faţa lui Nico Rosberg. Australianul a revenit însă pe doi în turul şase datorită aripii spate ajustabile, pentru ca în turul 30 să fie depăşit de Fernando Alonso. Totuşi, Webber şi-a recăpătat poziţia câştigată în calificări cu numai şase tururi înainte de final, depăşindu-l la rândul său pe Alonso.
Spaniolul a adus însă primul podium pentru Ferrari din acest sezon competiţional, la capătul unei curse în care i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Rosberg în primele tururi, chiar dacă în cele din urmă i-a cedat poziţia a doua lui Webber.
Lewis Hamilton a terminat doar pe locul patru la capătul unei curse pline de incidente. Pilotul echipei McLaren a fost depăşit la start de Alonso şi Jenson Button, pentru ca ulterior să aibă un duel spectaculos cu coechipierul său înainte de a-l depăşi pe Felipe Massa pe linia standurilor la prima intrare la boxe.
Ulterior, britanicul l-a depăşit şi pe Rosberg şi a trecut linia de sosire pe locul patru în ciuda unui pitstop foarte lent la a patra intrare la boxe.O cursă dezamăgitoare a avut şi Rosberg, care a terminat doar pe locul cinci chiar dacă la start l-a devansat pe Webber. Pilotul echipei Mercedes GP a fost depăşit succesiv de Hamilton, Felipe Massa şi Button, însă a terminat în fata ultimilor doi.
Renault a obţinut locurile şapte şi opt prin Nick Heidfeld şi Vitaly Petrov, în timp ce Sebastien Buemi a obţinut un loc nouă pentru Toro Rosso. Ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Kamui Kobayashi, care a impresionat din nou prin numărul mare de depăşiri după ce a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start şi a efectuat doar trei opriri la boxe.
Massa a terminat doar pe locul 11, în faţa unui Michael Schumacher care a avut din nou numeroase probleme, fiind nevoit să intre la boxe încă din primul tur în urma unui acroşaj cu Petrov. Ulterior, germanul a fost depăşit inclusiv de Buemi şi de fostul său coechipier de la Ferrari. Singurul abandon al cursei a fost trecut în dreptul lui Paul di Resta de la Force India, în timp ce Timo Glock nu a reuşit să ia startul în cursă din cauza unor defecţiuni la cutia de viteze. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Mark Webber, care a fost cronometrat cu 1:29.703 în turul 48.
Marele Premiu al Turciei - Rezultate cursa
PROVISIONAL RACE RESULTS 1. Vettel Red Bull-Renault 1h30:17.558 2. Webber Red Bull-Renault + 8.807 3. Alonso Ferrari + 10.075 4. Hamilton McLaren-Mercedes + 40.232 5. Rosberg Mercedes + 47.539 6. Button McLaren-Mercedes + 59.431 7. Heidfeld Renault + 1:00.857 8.Petrov Renault + 1:08.168 9. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:09.300 10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:18.000 11. Massa Ferrari + 1:19.800 12. Schumacher Mercedes + 1:25.400 13. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 14. Perez Sauber-Ferrari + 1 lap 15. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap 16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 17. Maldonado Williams-Cosworth + 1 lap 18. Trulli Lotus-Renault + 1 lap 19. Kovalainen Lotus-Renault + 2 laps 20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps 22. Liuzzi HRT-Cosworth + 5 laps Fastest lap: Webber, 1:29.703 Not classified/retirements: Driver Team On lap Di Resta Force India-Mercedes 45 Glock Virgin-Cosworth 1 World Championship standings, round 4: Drivers: Constructors: 1. Vettel 93 1. Red Bull-Renault 148 2. Hamilton 59 2. McLaren-Mercedes 105 3. Webber 55 3. Ferrari 65 4. Button 46 4. Renault 42 5. Alonso 41 5. Mercedes 26 6. Massa 24 6. Sauber-Ferrari 8 7. Petrov 21 7. Toro Rosso-Ferrari 6 8. Heidfeld 21 8. Force India-Mercedes 4 9. Rosberg 20 10. Kobayashi 8 11. Buemi 6 12. Schumacher 6 13. Sutil 2 14. Di Resta 2
Frumos duelul de la inceputul cursei dintre pilotii Mclaren!
Felicitari si lui Kobayashi!
Sa speram ca in Spania va fi mai spectaculoasa cursa!
Felicitari Ferrari,care se pare ca au gasit ceva,de au reusit un loc2,nesperat dupa calificarile de ieri!
Pacat pentru Mercedes gp si Schumacher.
Pe data viitoare!
fani McTrabant si Ham-Ham, ciocu mic! MIC DE TOT!!!
pacaliciul de Ham v-a mai pacalit inca o data :)))
mecanicii McTrabant cred ca sunt imprumutati de la un atelier din zona Rahova :)))
in rest o cursa foarte frumoasa, bravo Weber, excelent Alonso :)
China a fost mai tare cursa!
mersi schumy 1969
Well done, thank you!
Keep on flying bulls!
De aici poate intelege fiecaare ce vrea!
ca de obicei schumacher a avut o evolutie modesta fiind depasit de toata lumea ca sa nu mai pomenin de acrosajul cu petrov de la inceputul cursei. a luat cea mai proasta decizie cand a decis sa se intoarca in formula 1 crezand ca la 42 de ani se poate intrece cu un pilot de 25.
referitor la discutia comentatorilor digi sport privind sondajul referitor la cel mai bun piilot din istoria f1, raspunsul meu este unul singur ayrton senna.
senna ar fi avut palmaresul cel mai bogat din f1 daca nu ar fi avut accidentul tragic de la imola.schumacher nu ar fi luat niciodata 7 titluri daca ar fi avut o competitie acerba ca in anii 80, si nu ar fi beneficiat de o masina ferrari imbatabila in perioada 2000 - 2004, o masina cu care orice pilot cu un pic de talent ar fi devenit campion mondial. in perioada respectiva erau doar doi piloti valorosi schumacher si hakkinen iar restul erau piloti de pluton, nu ca azi cand avem un vettel, hamilton , alonso, button, kubica, kobayashi etc.
pt fanii schumacher care ma indeamna sa vad nu stiu ce curse din anii 90 le voi spune ca le-am vazut, dar nu poti compara niciodata un pilot genial precum senna cu un pilot doar talentat precum schumacher.
pt fanii senna le recomand tuturor documentarul senna beyond the speed of sound, un film fabulos despe cariera celui mai mare pilot de f1 !!!
este o parare personala si nu ma astept sa fiti de acord cu ea asa ca va astept cu argumente mai ales pe latraii lui schumi ! pe curand !!
Bottom line : au loc de crescut , promit mult , dar cateodata dau cu mucii in fasole ... ceva de speriat. Speram ca isi revin in Spania.
Webber-cursa solida, dar mai lipseste ceva pana sa ajunga la nivelul lui Vettel
Alonso-cea mai buna cursa facuta de spaniol de la MP al Coreei de Sud din 2010
Hamilton-locul 4 a fost maximul pe care il putea obtine, McLaren a fost in regres fata de primele 3 curse
Rosberg-o cursa intortocheata pentru el, Mercedes mai avand de lucrat la ritmul de cursa
Button- a incercat o strategie diferita ce nu a dat rezultate
Mentiune pt Schumacher-destul de mult ghinion, fara acrosajul cu Petrov ar fi terminat pe 6-7
Ca o parere personala:pneurile Pirelli si DRS fac specatcol, dar acest spectacol pare un pic artificial
P.S. Asteptam cu interes comentariile marelui fan Mclaren Mircea_Mclaren ;))
Vad ca Webber e alaturi din nou... nustiu cit timp, cred ca pina cind va fi iar aproape in punctaj de Vett. Imi pare ca problemele care le-a avut pin acum Webb. au fost de la ekipa pentru al tine pe el mai in spate de Vettel pentru ca acesta sa-si faca un avans de puncte fata de Webb. A spus cineva intr-un coment. cindva ca nu crede ca ekipa ar face asemenea lucru pentru ca ekipa are nevoie de puncte... insa nu cred, ei deja stiu ca titlurile sint in miinile lor, Newey este de NEINVINS. Asa cum cursa trecuta-China, asa si azi Webber a aratat ca e destul de bun (minusul lui de astazi la avut la start, a fost pe partea murdara). Ei stiu ca Webb e bun si doar el poate face dueluri cu Vett odata ce au aceeasi masina. Vett e mult mai tinar si fierbe in el adrenalina poate si de asta el scoate si timpii mai buni din calificari iar in cursa face treba doar daca porneste din frunte.
Jenson Button a artat ca poate mult, asa cum si anul trecut in l jumat de sezon, iar spre sfirsit de sezon nu incerca sa-l depaseasca pe Ham pentru ca acesta avea mai multe sanse la titlu. Altfel nu vad explicatia aici. E bravo sa continuie asa, astazi i-a cam dat gres strategia...
MercedesGP daca in calificari mai stralucesc din cind in cind orcum in cursa e rau, vedem asta si prin Rosberg chiar daca cineva mi-ar reprosa ceva de Schumacher. Poate de aici si acea replica a lui ca i-a disparut entuziasmul de a conduce... cind nu te ajuta masina si gurele rele te vorbesc de rau e clar ca n-ai de unde sa mai ai si chef... Daca ar merge foarte bine MercedesGP precum RBull nu cred ca ar face asemenea afirmatii. Astazi la costat mult nerabdarea pe care a avut-o in momentul depasirii lui Petrov.
Mai corect si mai bine ar fi
"Ce bine este cu ambele Ferrari pe podium"
Cel putin asa vom avea curse spectaculoase, cu stiluri de pilotaj diferite, dar cu un material tehnic mai apropiat.
Desi sunt un fan Schumi, imi pare rau sa o spun, dar varsta isi spune cuvantul atat in timpii pe tur cat si in cursa. Sper sa vad si un podium cu el.
FORZA FERRARI!!! Se poate bate RBR, dar e mult de munca. Tineti-o tot asa, poate in Spania reusiti:).
chiar daca sunt fan RBR, sunt curios ce ar face Vettel daca ar pleca din spate. un locul 18, sa zicem, precum Mark in China.
si DA, cursa din China a fost mai palpitanta. a trebuit sa asteptam ultimele tururi pentru a afla cine castiga si cine urca pe ultima treapta a podiumului. schimbari la varf + reveniri spectaculoase + mai multe depasiri intre pilotii fruntasi.
Bafta
nu trebuie instalat nimic, doar ca e in germana
Cred ca o sa plece de la Ferrari cu capul drept (nici sus, nici jos).
Interesele financiare troneaza peste tot, chiar si la echipe precum Ferrari.
Eu zic sa nu ne ambalam degeaba. Adica sa asteptam sa faca si Alonso ceva pentru Ferrari si abia dupa sa vorbim pe lucruri concrete. Deocamdata are doar un loc 2 pentru Ferrari, dar asta are si Massa. Stiu ca este nevoie sa repet: sa trancanim cand avem ceva concret. Plus ca RBR sunt unde sunt ....
nu-ti face iluzii, ca sa nu ai deziluzii