Vettel a câştigat Marele Premiu al statului Monaco!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel şi-a trecut în cont duminică a cincea victorie în primele şase curse ale sezonului 2011 după ce a câştigat cu emoţii Marele Premiu al statului Monaco.
Pilotul echipei Red Bull a adoptat o strategie inedită cu o singură oprire la boxe, care în ultimele 15-20 de tururi a părut falimentară în contextul în care Fernando Alonso şi Jenson Button s-au apropiat la numai o jumătate de secundă cu pneuri mai proaspete. Totuşi, o întrerupere a cursei cu numai cinci tururi înainte de final în urma unui accident suferit de Vitaly Petrov i-a permis germanului să schimbe pneurile şi să treacă primul linia de sosire după restart.
Alonso a terminat pe locul doi cu o strategie cu două opriri cu regretul că nu l-a atacat decisiv pe Vettel înainte de suspendarea cursei, în timp ce Button a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Pilotul echipei McLaren a efectuat nu mai puţin de trei opriri la boxe, însă a fost capabil să-i ajungă din urmă pe Vettel şi Alonso în ultimele 15 tururi datorită faptului că a parcurs trei stinturi pe pneuri supersoft.
Cursa a fost suspendată cu numai 8 tururi înainte de final în urma unui accident în lanţ generat de Sutil, care s-a lovit de glisierele de protecţie. Ulterior, în spatele său s-a declanşat haosul, iar Alguersuari l-a lovit din spate pe Hamilton şi i-a avariat aripa spate. Petrov nu a mai avut spaţiu şi s-a lovit violent de glisierele metalice, iar rusul a rămas în monopost, moment în care comisarii de cursă au arătat steagurile roşii. Petrov a fost transportat la spital cu răni minore şi a afirmat ulterior că nu a ieşit singur din monopost pentru că avea dureri, preferând să aştepte intervenţia medicilor.
Mark Webber a terminat doar pe locul 4 după o cursă în care a pierdut foarte mult timp la prima oprire la boxe, in timp ce Kamui Kobayashi a obţinut cea mai bună performanţă din cariera după ce a terminat pe locul 5 la capătul unei curse în care a efectuat o singură intrare la boxe.
Între timp, Hamilton a încheiat un weekend dificil doar pe locul 6 la volanul monopostului McLaren.
Britanicul a fost depăşit în primul tur în acul de păr de Michael Schumacher, iar ulterior a pierdut peste 15 secunde la prima intră la boxe şi a fost penalizat cu un drive-through în urma unui duel cu Felipe Massa în acul de păr.Brazilianul nu a putut profita însă de acest lucru, întrucât a fost nevoit să abandoneze după ce a lovit glisierele metalice în tunel într-un duel roată la roată cu acelaşi Hamilton.
Adrian Sutil si Nick Heidfeld au completat pluton, in timp ce Williams a obtinut primele puncte din acest sezon dupa ce Rubens Barrichello a terminat pe locul 9. Britanicii au fost la un pas de o performantă majoră prin Pastor Maldonado, care a concurat pe locul 4 în momentul în care cursa s-a reluat, dar a lovit glisierele metalice în primul viraj în urma unui duel cu Hamilton. Ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Sebastien Buemi (Toro Rosso).
Pe lângă Alguersuari, Petrov şi Massa, alte două abandonuri au fost trecute în dreptul lui Schumacher, care a oprit monopostul pe pista chiar înainte de linia de start-sosire în turul 33, dar şi al lui Timo Glock de la Virgin. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de mark Webber, care a fost cronometrat cu 1:16.234 în turul 78.
Monaco - Rezultate cursa:
Pos Driver Team Time 1. Vettel Red Bull-Renault 2h09:38.373 2. Alonso Ferrari + 1.138 3. Button McLaren-Mercedes + 2.378 4. Webber Red Bull-Renault + 23.100 5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 26.900 6. Hamilton McLaren-Mercedes + 27.200 7. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 8. Heidfeld Renault + 1 lap 9. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap 10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 11. Rosberg Mercedes + 1 lap 12.Di Resta Force India-Mercedes + 2 laps 13. Trulli Lotus-Renault + 2 laps 14. Kovalainen Lotus-Renault + 2 laps 15. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 laps 16. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 laps 17. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 laps 18. Maldonado Williams-Cosworth + 5 laps Fastest lap: Webber, 1:16.234 Not classified/retirements: Driver Team On lap Petrov Renault 68 Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 68 Massa Ferrari 33 Schumacher Mercedes 33 Glock Virgin-Cosworth 31 Perez Sauber-Ferrari 1 World Championship standings, round 6: Drivers: Constructors: 1. Vettel 143 1. Red Bull-Renault 222 2. Hamilton 85 2. McLaren-Mercedes 161 3. Webber 79 3. Ferrari 93 4. Button 76 4. Renault 50 5. Alonso 69 5. Mercedes 40 6. Heidfeld 29 6. Sauber-Ferrari 21 7. Rosberg 26 7. Force India-Mercedes 10 8. Massa 24 8. Toro Rosso-Ferrari 7 9. Petrov 21 9. Williams-Cosworth 2 10. Kobayashi 19 11. Schumacher 14 12. Sutil 8 13. Buemi 7 14. Perez 2 15. Barrichello 2 16. Di Resta 2
Alonso excelent.
Multe lucruri au stat sub semnul sansei in aceasta cursa.
Cursa,palpitanta,cu un rezultat imprevizibil dupa primele 20 de tururi!
Ne vedem in Canada!
Felicitari Alonso, felctari Ferrari.
PS. in conditii normale, pacaliciu de Ham-Ham era depasit cu un tur (de Alonso:D)
"PS. in conditii normale, pacaliciu de Ham-Ham era depasit cu un tur (de Alonso:D)"-asta daca te iei dupa "pacalicii" de comemtatori...ca au inceput sa delireze mai rau ca Miki.
Hamilton, o cursa plina de evenimente, dar ma tem ca nu va scapa fara o penalizare pentru incidentul cu Maldonado. Webber cam tacut, dar o cursa oarecum salvata dupa depasirea lui Kobayashi. Pit stopul lui Red Bull, un adevarat fiasco si e adevarat ca Webber a iesit mai rau decat Vettel. Parca vad ca o sa se gaseasca careva sa zica ca au facut-o intentionat :)).
Imi pare rau de Sutil si Maldonado, au avut o cursa foarte buna de care s-a ales prafu pe final.
Per total, la mai mare la curse din-astea (minus masinile in parapet). Petrov e bine din ce am inteles, doar ceva julituri la picioare, dar fara picioare rupte sau ceva mai grav.
Sunt sigur de faptul ca Button si Alonso incercau depasirea pt victorie.
Felictari Alonso, Button si Kobayashi.
O duminica frumoasa tuturor!
Keep on Flying Bulls
RBR nu a fost cea mai rapida masina la Monte Carlo clar, eu sincer cred ca era cursa lui Hamilton daca nu avea problemele din calificari, pentru ca mi s-a parut cel mai rapid in cea mai rapida masina.
Oricum, asta a fost cea mai buna sansa a restul echipelor sa se apropie de RBR, daca nu au reusit aici nu vor avea nici o sansa pe circuitele cu viraje rapide. Cursa de la Montreal e Monte Carlo cu ditamai linia dreapta, sunt curios cum vor seta RBR-ul care nu a avut mai deloc viteza de top mare. Acolo ar mai fi ceva sanse pentru McLaren. In rest, daca nu se intampla ceva neasteptat, e sezonul lui Vettel si RBR.
@ronin: Tocmai aia e, ca Vettel nu a avut cea mai buna masina aici. Alonso era de 10 tururi in spatelele lui Vettel si nu a reusit sa faca ceva. De unde certitudinea asta ca il depasea in ultimele 6? Va place sa dati niste verdicte absolute, de parca totul e alb sau negru. Si unde noroc, faptul ca RBR s-a adaptat perfect la modificarile survenite in cursa? Ca Vettel cu niste pneuri extrem de uzate nu numai ca nu a lovit parapetii, dar l-a tinut pe Alonso in spate. Poti sa il numesti cum vrei, numai noroc nu.
In alta ordine de idei, Hamilton debiteaza o gramada de prostii in interviul de dupa briefingul cu stewarzii. Dupa cat de nervos arata, pare destul de sigura o penalizare.
Ma refeream la beduinii cu voturi negative. Mi-am dat si eu unul ...hihi.
O cursa interesanta si palpitanta. Vettel cu noroc pe finalul cursei, dar e foarte clar ca la adevaratii campioni trage si norocul. Taurul este de departe campion, daca Vettel a reusit sa stea pe circuit atatea tururi fara schimb. Alonso si Button o cursa faina, deosebiti amandoi. La fel si Koba. Hami, pornit cu handicap a avut cel putin o depasire de mare campion, daca nu ma insel pe Shumi, dar a fortat prea mult contribuind astfel la partea urata a cursei. Daca nu provoca acele abandonuri sunt convins ca ar fi fost cel mai laudat.
Per ansamblu o cursa palpitanta, in care si-a facut aparitia norocul pentru unii si ghinionul pentru altii.
@ronin: da, ma uit la tvrm? :)). In fine, eu zic asa, "we agree to disagree", si o las asa.
In al doilea rand, o cursa mare pentru Vettel, ce a fost intarziat la prima oprire la boxe, mecanicii nescotand cauciucurile din protectiile termice decat in momentul in care mlasina cu nr 1 era pe cric
Alonso-o noua cursa reusita, pe un traseu pe care si Massa mi s-a parut foarte rapid pe supersoft-uri
Button-a incercat alta strategie, dar nu i se poate reprosa mare lucru
Hamilton, in schimb a facut o cursa penibila, trebuia penalizat pentru incidentul cu Massa.
Webber- cu toata intarzierea de la prima oprire, nu cred ca putea mai mult.
O mentiune speciala pentru cele 2 depasiri in acul de par Loews facute de Schmacher in detrimentul lui Hamilton, respectiv, Rosberg(alt pilot cu o evolutie sub asteptari).
Urmeaza o cursa la fel de imprevizibila la Montreal, unde Mclaren au o sansa buna, dar per ansamblu, RBR si Vettel par deja scapati in castigatori
Nimeni nu merge mult peste ce poate masina. De fapt, nimeni nu merge nici macar putin peste ce poate masina. Pana aici ar trebui sa fie evident de ce - nonsens.
Dar stai, poti spune cu foarte mic risc de a gresi ca nimeni nu merge fix cat poate masina. Ar insemna sa detina setarea perfecta si sa abordeze fiecare viraj perfect toata cursa...
In sfarsit, abia poti afirma ca un pilot foarte bun se apropie rezonabil de potentialul masinii.
Dar daca nu intelegi acestea inca de acum, vei merge la scoala si poate acolo, cine stie... poate ca nu esti retardat. Sau poate ca ai trecut deja pe la scoala si nu mai este nimic de facut ...
acum avem raspunsul in legatura cu cine este imbecil. Pai fiecare dintre voi care m-ati atacat injust, ca nu am si eu o privire fabuloasa spre F1 asa cum aveti voi ... Vettel a castigat si nu Alonso.
Sa auzim numai de bine.
Oricum el e un pilot fenomenal, dar azi nu merita sa castige nici el, nici RBR.
Ham-Ham a fost de asemenea norocos.... Lua si el un tur chiar de la Alonso.
Arunci mai scriati voi astia care sunteti fani Ham de chestia ca a luat pacaliciu` un tur?
P.S. oricum, daca ati fii fair, ati scrie si acum, ca in conditii normale, la fel ca in spania, lua un tur, deci nu va lamentati degeaba
Nu-s fan Alonso, dar spaniolul nu a fost un pericol pt ceilalti participanti. El si-a facut-o, asa ca nu are nici o scuza.
Oricum,raman la parerea ca orice era posibil daca nu se schimbau pneurile inainte de restart.Nu trebuia umblat la mashina in nici un fel,cum parcau pe grila, asa sa plece din nou in cursa.
Asa,din cel mai avantajat(pentru ca avea cele mai proaspete gume),avantaj castigat PE PISTA, Button a devenit cel mai dezavantajat(pentru ca a ramas cu ele iar Alonso si Vettel cu supersoft),DAR NU PE PISTA,ci printr-o decizie a nustiu cui....
Raman la parerea ca RBR si mai ales Vettel sunt ajutati.Nu zic ca Vettel ar fi un pilot prost,dar am impresia ca exista altii mai capabili la ora asta.
P.S. Cate ghinioane are Webber sezonul asta....si cat de bine merg toate pentru Vettel....incredibil...aproape ireal...
Restul sunt povesti de adormit copii, dar vad ca multora inca va plac.
Grow up!
daca te faci ca nu intelegi devi mai special?
Vaiiiii.. @Sorin Blaj, imi cer scuze pentru remarcile mele atat de obiective . Nu doresc sa-mi pierd timpul prin atzi face o culturalizarea in ceea ce priveste forumurile revistelor de specialitate sau al televiziunilor cu profil auto unde comenteaza oameni din f1. Sub nici o forma nu i-am negat valoarea mentorului tau ...u vad ca ai inteles cu totul altceva. Ma mir totusi cum de nu mi-ai argumentat ca , cursa era deja castigata de vettel pt ca avea polle-ul sau ca ai avut o intrevedere cu mama omida acum ceva ani si atzi avut impreuna o revelatie. A fi suporter, sau fan nu inseamna a fi fanatic lipsit de chestia aceea care se numeste BRAIN!!! Chiar mentorul tau vettel a recunoscut ca a avut mare noroc in cursa intr-un interviu ...deci...
Din alt punct de vedere ...in ceea ce priveste maturizarea mea...multumesc lui Dumnezeu caci nu iti seman . In rest nu-ti recomand decat finalul unui comment dragutz al lui
NGK
la 29.05.2011, 18:25...vad ca tzi se potriveste si tie.
Dupa mintea mea, avand in vedere ca a recidivat si ca l-a scos pe baiatul ala din cursa ... cred ca merita o pedeapsa mai mare
- Schumacher a avut probleme la start din cauza sistemului care asigura asistenta la plecarea de pe loc a monoposturilor. Apoi, in primul viraj, a pierdut un element al eleronului fata. In momentul in care a abandonat se pregatea sa intre la boxe pentru al doilea - si probabil ultimul - schimb de pneuri. Nu a mai apucat sa intre pe linia boxelor din cauza unui incendiu la masina
Ce vroiai sa faca sa forteze un acrosaj in momentul in care absolut nimeni nu stia exact daca Vettel intra sau nu la schimb?? Dupa aia ziceai de el exact ce ai zis de Hamilton ... Deci hotaraste-te !
Stii prostul nu este prost destul daca nu este si fudul... iar tu esti fudul in fiecare post iar de prostie... esti infinit de prost amice.
ASTIA AU VAZUT ALTA CURSA
CEI DE LA DIGI PLANGEAU CA NU A DEPASIT "Alonso" si mare problema vezi doamne ca VETTTEL s-ar putea sa depasesca recordurile lu SENA...mare plangere si nu realizare.....incompetenta totala.
Totusi, in cazul tau fac un efort suplimentar. Eu ma refeream la acest post: "Vettel nu a avut decat noroc cu carul. Fara steagul rosu Vettel nu era decat al-3-lea in conditiile in care cei 2 aveau cu 1 chiar 2 opriri in plus. Pana la steagul rosu s-a vazut valoare pilotilor. Asa ca nu mai fitzi carcotasi cand bravatzi cu Vettel (macar pentru cursa asta). Ata ete ... se va intoarce si norocul asta."
Alonso a avut 11 tururi in care sa-l depaseasca pe Vettel si n-a facut-o. Daca tu crezi ca ar fi facut-o in ultimele 9, este problema ta directa si personala si pot s-o respect, dar sa nu crezi ca Vettel s-ar fi dat la o parte. Asa cum bine spui, valoarea se dovedeste pe pista, iar pe pista, pana la steagul rosu, Vettel a fost in fata lui Alonso. Restul sunt vorbe, iar faptul ca stii sa jignesti iti arata nivelul de inteligenta, unul mult superior. :) Sincer, nu ma pot lupta cu asa ceva. Ma dau batut. :)
In alta ordine de idei, nu sunt fan Vettel.
Dar cred ca deja ti-am dat prea multa atentie.
http://fia.com/en-GB/mediacentre/pressreleases/f1releases/2011/Pages/f1-conf-mco4.aspx
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/13588664.stm
prima declaratie David Coulthard: "It was a fascinating race until the safety car. We were deprived of a grandstand finish. But this place never lacks drama."
prima declaratie Eddie Jordan: "This had drama from the very start. Today was a remarkable day. Sebastian Vettel is the luckiest man on the planet. Everything is falling into place for him."
Ca sa inchei dialogul ... caci ma simt dator sa te fac sa intelegi unele lucruri .....1. RBR printr-o declaratie a lui Christian Horner a admis ca pneurile lui vettel nu ar mai fi rezistat mai mult de 3 tururi intr-o declaratie oficiala. 2. Am postat link-urile unde poti gasi declaratiile lui Button si Alonso in care se explica intentiile lor inainte de red flag . 3. team radio-ul lui Alonso cu boxele in care i se atrage atentia sa mai reziste in spatele lui vettel cateva tururi si apoi sa atace. Completez si intaresc cele spuse cu declaratia lui Ted Kravitz: "I've been down to McLaren and they think that in about two or three laps time, Vettel will hit the cliff and he will be two or three seconds slower per lap." ....
Asa ca ...pls ...go to sleep .
asta ca o completare si sa intelegi ca poate e cazul sa comentezi in gand .... sorry for you quod erat demonstrandum
1. Cand Button ii lua lui Vettel 2 secunde pe tur, credeati ca in turul 72 va fi tot in spatele lui? Sincer.
2. E adevarat ca la Monte Carlo trebuie sa te astept tot timpul la un safety car? Aveti idee care este media intrarilor de SC din ultimii ani pe acest circuit? E aproape o certitudine ca, mai devreme sau mai tarziu, intra SC-ul.
3. "In 3 tururi se duc pneurile". Asa cred ca spuneau din turul 50 al cursei.
Dincolo de abilitatile de pilot, strategia este foarte importanta. Vettel si echipa lui au avut ghinion cand SC a intrat exact dupa a doua oprire a lui Button si brusc, Seb avea o oprire in minus, dar Jenson era foarte aproape in spatele lui. Au schimbat strategia din mers, au riscat si, in cele din urma, au castigat. Bravo lor! Le-a iesit! Si pentru mine asta a insemnat spectacol. Putin probabil sa iasa si a doua oara, dar... pentru moment... Bravo lor!
oricum a scos omul din pneurile astea ce nimeni nu credea ca se poate. la fel si Kobi.
Se pare ca ai avut suficient carburant pana sa ajungi acolo.
Massa e cel nesimtit pt faptul ca Ham al tau n`are creier si pt faptul ca el si-o face cu mana lui?
Deaia sunteti voi frustrati ca a fost pe buna dreptate penalizat pacaliciu?
Sunt fan Schumi, dar recunosc ca si neamtul a facut multe tampenii, pentru care a fost penalizat, dar cand unul face tampenii pe circuit si vine altu` si incearca sa il scuze, imi aduce aminte de boc al nostru si de base.
Mai lasati si voi etnobotanicele si judecati ceva mai obiectiv.
Cei 2 asteptau sa vada daca il mai tin gumele. Daca nu intra in urmatoarele 2 ture, tinand cont ca ambii piloti erau mult mai rapizi, incepeau atacurile. Vettel e pilot bun, dar era in inferioritate si sunt sigur ca ambii treceau de el.
Oricum vad ca aici sunt ''fani'' gen stadion de la care sincer nu ma astept sa inteleaga prea multe, pentru ca ei o tin una si buna.
Saracu` Ham ca a fost penalizat degeaba, altfel castiga din nou si ii mai dadea cel putin un tur lui Alonso.
Data trecuta l-ati criticat mult pe spaniol, dar acum vad ca ii luati apararea drastic pacaliciului.....
Macar sa nu sustina RBR ca la ei pilotii sunt egali. Chiar si TorroRosso, tot pt RBR munceste.
Sincer, eu unu nu m-as bucura ca pacaliciu sa il scoata afara din cursa nici pe Vettel, nici pe altul, in concluzie, sa se lupte pe circuit, dar fara acrosari.
Dmd.... nu ai cu cine: ei stiu una si buna!!
Degeaba scrii corect din punct de vedere logic, ca ei inteleg exact pe dos.
Oricum, scria cineva pe mai sus ca se voteaza singuri...
Eu unu m-as bucura sa vad la tot ceea ce postez down nu mare ci pe minus daca se poate, dar sa ma apuc sa votez eu... inseamna ca sunt un copil.
Spor la voturi sa aveti