Devansat după primele viraje de Alonso, Vettel şi-a recăpătat rapid al doilea loc şi a devenit lider în turul trei după ce l-a depăşit pe Rosberg. Pilotul echipei Red Bull Racing s-a distanţat rapid de german, care din cauza unui ritm mai slab de cursă caracterestic monopostului Mercedes în acest debut de sezon a pierdut constant poziţii în pluton.
Alonso se anunţa astfel principalul său rival în lupta pentru victorie, însă pilotul Scuderiei Ferrari a intrat prematur la boxe după ce sistemul DRS a rămas blocat în poziţia activă. Defecţiunea tehnică a persistat însă, iar spaniolul a revenit la boxe după numai patru tururi şi nu a mai putut folosi sistemul DRS în restul cursei.
Lotus, ARTIZANII STRATEGIILOR LA BOXE
Situaţia l-a avantajat decisiv pe Vettel, care printr-un ritm de cursă foarte bun cu pneuri hard a câştigat cursa fără emoţii la capătul unei strategii cu trei opriri la boxe, dar mai ales pe cei doi piloţi ai echipei Lotus.Plecaţi doar de pe locurile nouă şi 11, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean au ocupat celelalte locuri pe podium datorită unor strategii eficiente pentru schimbarea pneurilor. La fel ca şi în primele curse ale anului, Raikkonen a gestionat mai bine pneurile şi a fost capabil să efectueze doar două opriri la boxe, în timp ce Grosjean a optat pentru trei treceri pe la standuri, dar a concurat în ultimele două stinturi cu pneuri medium.
PERFORMANŢĂ MAJORĂ PENTRU DI RESTA
Acest lucru i-a permis să fie constant mai rapid şi să-l depăşească pe finalul cursei pe Paul di Resta, obţinând primul podium din acest sezon după ce a primit un şasiu nou de la Lotus în urma rezultatelor modeste din primele trei curse. Scoţianul a avut parte de una dintre cele mai bune curse din carieră şi a ocupat locul patru, fiind alături de Raikkonen singurul care a efectuat doar două opriri la boxe.
Punctul decisiv pentru el a fost de asemenea startul, când pilotul echipei Force India l-a depăşit pe un Felipe Massa care a terminat doar pe locul 15 după ce nu mai puţin de patru opriri la boxe, dintre care două au fost provocate de dejantarea pneului dreapta-spate.Cel mai probabil, monopostul a fost dezechilibrat şi în urma unui acroşaj cu Adrian Sutil din startul cursei, incodent în urma căruia cel de-al doilea pilot Force India a terminat doar pe locul 13 după ce plecase de pe poziţia a şasea a grilei de start.
Plecat doar de pe locul nouă al grilei de start în urma retrogradării din calificări, Lewis Hamilton a avut parte de o cursă bună în care a efectuat depăşiri în pluton şi a terminat pe poziţia a cincea după ce a trecut pe final de Seergio Perez.
Mexicanul s-a remarcat însă prin duelurile spectaculoase cu coechipierul său de la McLaren, Jenson Button. Cei doi s-au acroşat uşor de nu mai puţin de trei ori, însă amândoi au continuat cursa, cu britanicul terminând doar pe locul 10.
WEBBER ŞI ROSBERG, INVESTIGAŢI DE COMISARI
Nu la fel de curate au fost însă duelurile dintre Mark Webber şi Rosberg. Al doilea pilot al echipei Red Bull Racing a reuşit să rămână în faţa germanului după un acroşaj uşor, însă incidentul va fi analizat de comisari după cursă şi există posibilitatea ca cel puţin unul dintre ei să fie retrogradaţi pe grila de start a cursei următoare din Spania.
UPDATE: Webber a primit o mustrare scrisă din partea comisarilor pentru producerea incidentului în care a fost implicat şi Rosberg, însă îşi păstrează poziţia a şaptea.
Webber a terminat pe şapte, în timp ce Rosberg s-a mulţumit doar cu locul nouă, între cei doi intercalându-se Alonso. Fără posibilitatea de a utiliza sistemul DRS, spaniolul a revenit pe locul 13 după a doua oprire la boxe, dar a urcat până pe locul nouă după o cursă de recuperare.
WILLIAMS, DIN NOU FĂRĂ PUNCTE
Williams rămâne singura echipă tradiţională care nu a câştigat puncte în primele patru curse ale sezonului, după ce Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas au terminat pe 11 şi, respectiv, 15. Între timp, Caterham a reuşit performanţa să termine cu Charles Pic pe locul 17 în faţa lui Esteban Gutierrez de la Sauber, care a plecat de pe ultima poziţie a grilei de start.
Singurul abandon al cursei a fost trecut în dreptul lui Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso, iar învingătorul Vettel a stabilit şi cel mai bun timp în cursă după ce a fost cronometrat cu 1:36.961 în turul 55.
BAHRAIN - REZULTATE CURSA:
1.Vettel Red Bull-Renault 1h36:26.945s 2. Raikkonen Lotus-Renault + 9.1s 3. Grosjean Lotus-Renault + 19.5s 4. Di Resta Force India-Mercedes + 21.7s 5. Hamilton Mercedes + 35.2s 6. Perez McLaren-Mercedes + 35.9s 7. Webber Red Bull-Renault + 37.2s 8. Alonso Ferrari + 37.5s 9. Rosberg Mercedes + 41.1s 10. Button McLaren-Mercedes + 46.6s 11. Maldonado Williams-Renault + 1m06.4s 12. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 1m12.9s 13. Sutil Force India-Mercedes + 1m16.7s 14. Bottas Williams-Renault + 1m21.5s 15. Massa Ferrari + 1m26.3s 16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 17. Pic Caterham-Renault + 1 lap 18. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 19. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Chilton Marussia-Cosworth + 1 lap 21. van der Garde Caterham-Renault + 2 laps Not classified/retirements: Driver Team On lap
Vergne Toro Rosso-Ferrari 16 Fastest lap: Vettel, 1m36.961s World Championship standings, round 4: Drivers: Constructors: 1. Vettel 77 1. Red Bull-Renault 109 2. Raikkonen 67 2. Lotus-Renault 93 3. Hamilton 50 3. Ferrari 77 4. Alonso 47 4. Mercedes 64 5. Webber 32 5. Force India-Mercedes 26 6. Massa 30 6. McLaren-Mercedes 23 7. Grosjean 26 7. Toro Rosso-Ferrari 7 8. Di Resta 20 8. Sauber-Ferrari 5 9. Rosberg 14 10. Button 13 11. Perez 10 12. Ricciardo 6 13. Sutil 6 14. Hulkenberg 5 15. Vergne 1
ca fapt divers oare a fost cineva suficient de nebun sa parieze pe un podium cu Vettel Raikkonen si Grosjean identic cu cel de anul trecut?
tu cred ca esti incepator sau ceva de genu
ai idee ce inseamna sa aibe aia din fata ta drs si tu nu ?si totusi sa te apropii si sa ii depasesti
2. Raikkonen Lotus-Renault + 9.1s
3. Grosjean Lotus-Renault + 19.5s
4. Di Resta Force India-Mercedes + 21.7s
5. Hamilton Mercedes + 35.2s
6. Perez McLaren-Mercedes + 35.9s
7. Webber Red Bull-Renault + 37.2s
8. Alonso Ferrari + 37.5s
9. Rosberg Mercedes + 41.1s
10. Button McLaren-Mercedes + 46.6s
Bravo Kimi, bravo Grosjean!! Totusi, Vettel inca a excelat.
Cursa a oferit din belsug atat "active" cat si "pasive", chiar din plin. Sper si pe viitor curse la fel de spectaculoase. Toate bune!!
Hai sa va invat un pic cum stau lucrurile pe circuit,ca fanii Alonso parca sunt niste gloabe cu capastrul pe ochi: Alonso a putut sa recupereze,tocmai datorita strategiei,el deja nu mai avea nimic de pierdut si n-a mers la conservarea pneurilor ca pilotii din fata. Si ce depasiri a facut? Daca nu intrau Button cu Rosberg la boxe abia termina pe 10,asa ca mai terminati-va cu Alonso. E un pilot bun,valoros,dar si el,ca si restul,are nevoie de o masina performanta ca sa ia titlul.
Cand castiga, e meritul si talentul lui. Cand pierde e intotdeauna "ghinion" pur. Sigur, scuzele penibile tin intotdeauna locul talentului.
in rest cel mai bun sa castige
Eu cred ca de data asta Alonso si-a gasit nasu! Nu mai vede nici un titlu cat e Vettel in viata!
Daca e neamt to neamt ramane mereu LIDERI.
Astia daca sunt in FORMULA 1 trebuie sa fie primii daca nu fac treaba mai bine se lasa cum au fost cei de la BMW .
VETTEL GMBH DEUTSCHLAND POWER !!!
NEMTII sunt ceva aparte .
De Vettel nu-mi place dar se apropie de Schumacher
Alonso si Hamilton daca nu vor castiga anul acesta, vor avea aceeasi soarta ca si Kimi.
Nu trebuie sa fii super pilot ca sa castigi
In alta ordine de idei, pentru spectacol, sper ca lui Alonso sa i se sparga odata ghinionul si sa inceapa sa alerge fara probleme tehnice. Mai mult ca sigur asta va genera competitie.
Foarte frumoasa cursa asta, si foarte interesante strategiile alese de piloti. De mare angajament duelul dintre Perez si Button. Dar si duelul de la inceputul cursei. Saracul Rosberg era ca o baba grasa care bloca trotuarul.
Fara nici un pic de misto abereza de tot de la realitate domnule ..
E un campion de conjunctura cum mai sunt si altii.
Depinde in mare masura de un material de concurs foarte bun plus un cumul de evenimente favorabile ca sa castige.
In 2005 dadea declaratii ca poate merge muuult mai rapid dar ca e prudento-inteligent. Normal ca avenit si momentul in care era musai sa mearga mai repede si sa depaseasca ... dar el continua sa fie prudento cu toate ca il implora monte sa-si foloseasca imensul talent ...
Eu stiam ca e chestiune de timp sa vada si altii; ce sa-i faci sunt un vizionar :)
Tot ma mai intreb cum puteau unii sa-l vada asa chiparos dupa ce a pierdut in fata a cel putin un coechipier; la care se adauga modul in care se impune in echipa, cu manevre care nu au loc pe pista sub forma de talent ... ci de culise
Ca dovada ca esti departe de ce vrei sa dovedesti este faptul ca te legi de lucruri care chiar nu schimbau soarta campionatului si de altele nu te poti lega ca nu exista.
Schumacher cand avea masina facea galop de sanatate cu alonso pe circuit. Alonso cand a avut masina abia a castigat kimi si schumacher punandu-i mari probleme; basca faptul ca regulamentul si ghinioanele au decis campionul de fapt