Vettel a castigat Marele Premiu al Malaeziei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In ciuda tuturor previziunilor meteo, Marele Premiu al Malaeziei s-a desfasurat integral pe un circuit uscat, insa chiar si in aceste conditii spectacolul a fost prezent in doze consistente.
Dupa ce in Bahrain si Australia a fost tradat de monopostul RB6, Sebastian Vettel si-a trecut in cont prima victorie din acest sezon, dupa ce i-a depasit la start pe Rosberg si Webber. Chiar daca spera intr-o victorie, locul 2 obtinut de Webber a asigurat prima dubla a celor de la Red Bull din acest sezon, in timp ce amaruciunea celor de la Mercedes GP pentru abandonul suferit de Michael Schumacher a fost stinsa partial de primul podium din 2010 asigurat de Rosberg.
Plecati din coada plutonului, Lewis Hamilton, Felipe Massa si Jenson Button si-au facut loc prin pluton si au terminat cursa pe locurile 6, 7 si 8. Nu la fel de norocos a fost Fernnado Alonso, care a fost nevoit sa abanoneze in ultimul tur din cauza unor probleme la motor dupa ce a fortat o depasire in fata lui Button pentru locul 8.
Robert Kubica a obtinut o noua performanta buna pentru Renault, terminand pe locul 4 in fata unui Adrian Sutil care confirma rezultatele bune ale celor de la Force India din debutul sezonului. Ultimele puncte puse in joc au fost cucerite de Jaime Alguersuari (Toro Rosso) si Nico Hulkenberg (Williams), amandoi obtinand puncte pentru prima oara in cariera.
FILMUL CURSEI
START PERFECT PENTRU VETTEL
Vettel si-a confirmat inca o data valoarea, reusind cu usurinta sa treaca pe prima pozitie a clasamentului la start, desi a plecat doar de pe locul 3. Pilotul echipei Red Bull l-a depasit fara emotii pe Rosberg si apoi a lansat un atac la adresa coechipierului sau, Webber fiind nevoit sa cedeze pozitia de lider in virajul 2, intrucat Vettel a avut avantajul traiectoriei ideale.
Kubica a trecut pe 4 in fata lui Sutil, Schumacher a urcat pe 6, in timp ce Hamilton a avut parte de unul dintre cele mai spectaculoase starturi de cursa din cariera. Plecat doar de pe locul 20, campionul mondial din 2008 a ajuns pana pe locul 9 dupa numai 7 tururi, in timp ce coechipierul sau Jenson Button concura doar pe locul 16, castigand o singura pozitie fata de start.
Chiar daca au castigat cateva pozitii la start, Massa si Alonso au urcat doar pana pe locurile 14 si 15, performanta modesta in comparatie cu cea realizata de Hamilton. In schimb, Barrichello a calat motorul la start si a coborat in coada plutonului, pierzand astfel locul 7 obtinut cu greu in calificari.
SCHUMACHER, PRIMUL ABANDON IN 2010
Pentru BMW-Sauber, cursa s-a incheiat prematur in turul 8, cand Kamui Kobayashi a abandonat din motive tehnice.
Coechipierul sau Pedro de la Rosa nici macar nu a apucat sa ia startul in cursa, acesta ramand blocat in virajul 3 in timpul unui tur de recunoastere.Timo Glock a fost nevoit sa renunte si el dupa un acrosaj cu Jarno Trulli la start, insa cel mai important abandon din prima prima a cursei a fost trecut in dreptul lui Michael Schumacher. Septuplul campion mondial a raportat defectiuni tehnice la sistemul de prindere al uneia dintre roti si a tras pe dreapta, consemnand astfel primul abandon din acest sezon pentru pilotul echipei Mercedes GP.
La fel ca si in Australia, Button a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri, de data aceasta evenimentul avand loc in turul 9. Pe masura ce si alti piloti din plutonul de mijloc au intrat la boxe, Hamilton, Alonso si Massa au urcat pe pozitii care aduc puncte in clasament, insa marele semn de intrebare plana in continuare asupra probabilitatii de aparitie a ploii. Alonso a continuat sa ruleze in spatele coechipierului sau fara sa il atace, insa dublul campion mondial a raportat probleme la schimbarea treptelor de viteza.
Unul dintre punctele cheie ale cursei s-au petrecut in turul 24. Vettel a intrat la boxe pentru un nou set de pneuri si a iesit pe circuit pe locul 2 chiar in fata lui Hamilton. Britanicul nu l-a putut ataca pe rivalul sau intrucat concura pe aceleasi pneuri ca la inceputul cursei, astfel ca Vettel a putut sa-si creeze un avans important.
Dupa numai un tur, Webber a intrat la randul sau la boxe, insa unul dintre mecanici a avut dificultati cu pistolul de prindere al pneurilor, iar australianul a pierdut cateva secunde pretioase. Din acest motiv, el a iesit pe circuit in spatele lui Hamilton, coborand astfel pe locul 3, in timp ce Vettel a revenit in fruntea cursei. Dupa ce a ajuns pe locul 2, Hamilton a intrat la boxe in turul 31 si a iesit chiar in fata lui Button, reusind sa-si apere locul si sa se pozitioneze pe 7. Ultimul pilot care a efectuat prima schimbare de pneuri a fost Alonso, care a coborat in turul 37 pana pe locul 9.
SUTIL-HAMILTON SI BUTTON-MASSA, DUELURILE FINALULUI DE CURSA
Ultima treime a curse a adus doua dueluri interesante: Hamilton l-a tachinat pe Sutil pentru locul 5, in timp ce Massa l-a atacat pe Button pentru locul 7.
Daca Hamilton nu a reusit sa treaca de pilotul Force India, Massa a izbutit sa il depaseasca pe Button in turul 44 si a urcat pe locul 7.
Imediat in spatele celor 2 s-a pozitionat Alonso, care in ciuda insistentelor sale nu a reusit sa treaca de campionul mondial.
Spaniolul a incercat un ultim atac in turul 55 din cele 56 ale cursei, insa motorul Ferrari a cedat si a provocat primul abandon pentru dublul campion mondial din acest sezon. Totusi, el a fost considerat clasat pe locul 13, intrucat a parcurs mai mult de 90% din distanta cursei.Ultima parte a cursei a reprezentat o simpla formalitate pentru Red Bull, iar Vettel a trecut primul linia de sosire in fata coechipierului sau Webber si a lui Rosberg. Kubica, Sutil, Hamilton, Massa si Button au ocupat urmatoarele pozitii in fata lui Alguersuari si Hulkenberg, in timp ce Buemi s-a pozitionat pe 11 la numai 5 secunde de o clasare in puncte.
Barrichello a obtinut doar locul 12 dupa problemele de la start, iar Lucas di Grassi a consemnat prima cursa finalizata pentru Virgin Racing. Cei de la Hispania Racing au chiar mai multe motive de bucurie, intrucat au terminat cursa cu ambii piloti, Karun Chandhok si Bruno Senna pozitionandu-se pe locurile 15 si 16. In schimb, Lotus F1 Racing nu a facut o cursa prea buna in fata propriilor suporteri. Jarno Trulli a trecut cu greu linia de sosire pe locul 17 in urma unor probleme hidraulice, in timp ce Heikki Kovalainen nu a fost considerat clasat, intrucat a terminat la 10 tururi in spatele liderului dupa ce a petrecut 11 minute in garaj. Celelalte abandonuri au fost trecute in dreptul lui Petrov, Liuzzi, Schumacher, Kobayashi, Glock si de la Rosa.
Cel mai bun timp in cursa a fost realizat de Webber, care a fost cronometrat cu 1:37.054 in turul 53.
In urma acestor rezultate, 5 piloti sunt despartiti de numai 4 puncte in clasamentul general: Massa este lider cu 39 de puncte, urmat de Vettel si Alonso cu cate 37 si Button si Rosberg cu cate 35. In schimb, Ferrari isi mentine prima pozitie la constructori, avand 76 de puncte fata de cele 66 ale lui McLaren si 61 ale celor de la Red Bull.
Au incercat sa o dreaga cu plecarea pe gume tari csi sa nu schimbe pana cand va venii ploaia, ghinion, nu a plouat.
Hamilton a profitat ca Alonso cu Massa au fost bocati pe linia de start de Delarosa.
In rest Alonso a luptat atat cu adversarii cat si cu masina.
Este de remarcat gestul de a incerca sa treaca de Button.
Nu a stat ca un contabil sa numere cele cateva puncte ci a luptat chiar daca stia ca nici masina nu-l ajuta.
RBR este puternica sa vedem cum va continua.
p.s.M-as fi asteptat sa nu avem parte de ironii ieftine, rautati de pusti infantili. Insa..asta este.
S-ar putea ca acest razboi surd intre fanii echipelor McLaren si Ferrari sa se termine cu victoria Red Bull. Unii pur si simplu nu vor sau nu pot sa se maturizeze.
unii se ataca prea mult :))
Daca era altul facea o trecere obligatorie pe linia boxelor.
De ce este tinut in brate de oficiali numai voi stiti ca eu nu inteleg. Valoarea lui este probabil si la nivel de PILE de parca ar fi pui de activist de partid
Genial Vettel la 21 de ani, sper sa iasa campion mondial anul asta, merita, categoric, iar de cand cu Coulthard Red Bull a ajuns in top! foarte frumos!
bravo Vettel, Forza Red Bull
desi sunt un fan al echipei ferrari mereu am ampreciat un pilot talentat. in cursa de astazi vettel a indeplinit o simpla formalitate. nico rosberg e revelatia acestui inceput de sezon.
Sutil - wow!! nu a avut nici o problema in a-l tine pe Hamilton, nu tu franari diperate nu nimic; avea grija sa aibe iesiri foarte curate din curbele din-naintea pasajelor lungi si si-a facut viata mai usoara.
Hamilton - pentru modul in care se foloseste de viteza de top a masinii si face depasiri multe fara efort.
Alonso - care a facut o cursa intreaga fara ambreiaj. Cu timpii obtinuti iti vine a spune ca nici nu avea nevoie de piesa aia. Nu e asa - se simtea mai ales pe zonele de franare cu motorul un zgomot ciudat, lucru evidentiat si de "Beu" Marinescu. Probabil asta este si cauza pentru care motorul a incasat mai multe decat trebuia pe schimbarea vitezei in jos pe zona curbelor 5-6.
Ce nu mi-a placut:
La Red Bull este evidenta preferinta echipei catre Vettel.
Cand Webber era in spatele lui Vettel echipa nu stia ce fel de mesaje sa-i transmita numai sa nu-l mai puna pe "print" sub presiune. La Mclaren si Ferrari nu exista genul asta de dialog dinspre pitlane.
Ferrari a fost in contratimp cu deciziile strategice si sambata si duminica. Parca se uitau la alt buletin meteo si si-au trimis ambii piloti foarte tarziu in tururile de calificare sau la schimbarea de pneuri.
Daca este vorba de aparare a pozitiei regulamentul spune clar ca pentru a apara pozitia pilotul din fata are voie sa faca o singura schimbare de directie !
In ce priveste celelalte penalizari as inclina sa afirm ca toate au fost date cu moderatie.
Le-a cam cerut si cand a fost pedepsit oficialii nu aveau alta varianta.Un pic in stilul in care il taxau pe Schummi, prea facea de toate la limita si atunci cand facea una peste limita se impunea sa fie taxat.
In ce priveste recuperarea distantei fata de RBR, cei de McLaren mai au mult de lucrat, mai ales la capitolul strategie.
Raikkonen a fost foarte bun,foarte rapid,poate si onest...dar i-a placut si viata,era un fel de "fotbalist" de-al lui Dinamo,ori Ferrari nu avea nevoie de piloti d-astia.Nu cred ca l-a uitat cineva pe Irvine.Ferrari au preferat banii si un pilot care sa se chinuie cu Alguersuari,dar e dublu campion mondial.Sa nu se inteleaga ca-l simpatizez pe Alonso,dupa parerea mea e cel mai slab campion mondial din istorie,alaturi de D.Hill,Hamilton si Button,dar Alonso este mult mai motivat si mai disciplinat decat Raikkonen.Kimi a impresionat in 2007,iar dupa ce si-a vazut visul cu ochii(acela de a deveni campion mondial) si-a vazut de treaba lui,pur si simplu nu l-a mai interesat acest sport.A spus-o chiar el in 2006,daca nu ma insel,sau in 2007,ca nu-s doreste sa alerge pana la 30 de ani in F1.Raikkonen e de apreciat,dar nu se poate trai din amintiri.
@CatalinF1:
Nu stiu de ce te deranjeaza preferinta echipei Red Bull pentru Vettel,desi nu mi se pare ca e asa.Pana la urma Webber are 33 de ani.Tu,ca director de echipa,pe cine ai sprijini in situatia asta?Apoi Kubica nu e el un mare pilot,analizeaza-i foarte atent iesirile din viraje,si ai sa vezi cum bruscheaza masina,cel putin pe vremea cand era la BMW o rupea la iesirea din viraje.
@ Alex:
Hai sa nu vorbim de cei mai talentati piloti din istorie,sunt multi.Pana la urma rezultatele raman,pentru ca,sincer,peste 50 de ani nu-si va mai aminti nimeni ca Hamilton a facut o cursa senzationala la Sepang sau la Melbourne.Va fi judecat din perspectiva rezultatelor.Iar daca Liuzzi,spre exemplu,va avea 4 titluri mondiale si Hamilton va avea unul singur,atunci Liuzzi va fi considerat mai talentat decat Hamilton,desi toata lumea stie ACUM ca nu este asa.
Hai,s-auzim numai de bine si sa speram ca intr-o zi vom avea si noi un reprezentant in "Marele Circ",dar nu pe Doru Sechelariu sau Brad Brunner.Si nici Calin Colesnic
Acum imi dau seama de ce nu l-a putut depasi pe Button, desi trecuse melcul Massa inaintea lui, e adevarat foarte greu.
"Sorry to say this guys, but unfortunately all is not well at Ferrari.
Before the attacks on what i am about to post, let me say this. The information presented here is from the same source who informed of Kimi's move to Ferrari, Luca moving Michael aside for Kimi, and Alonso's move to Ferrari all well before it become common knowledge. Don't ask me to provide contact names, either take it as valid information or don't.
Here it goes;
Unfortunately there is already growing angst between Alonso and Massa. Forget the charade we see publicly between the two of them or what the team has been communicating. The course of events are as follows;
Bahrain GP
- Alonso was having problems with his setup and Massa didn't want to share any tech info
- Alonso then used the "But i am number 1" card but not as direct as that
- Massa's response was to say "then you should be able to manage by yourself"
This was the beginning of the problem, It was resolved by Domenicali and Luca that both of them will share all technical and setup information and this was communicated to them both.
Australian GP
- Roles were reversed
- Massa had issues during practice
- Alonso simply stated that for whatever reason he was not having issues but his side of the garage didn't relay any useful info to Massa
- This is when things really deteriorated
- Each of Massa's and Alonso's engineers were waring with each other
- Massa's was angry because they said there was an agreement to share all info
- Alonso's was angry because they said they were disadvantaged in Bahrain so why should they give assistance to Massa
- The post race debrief was a very heated one
- Effectively we now have two teams within Ferrari, Team Massa and Team Alonso
Bravo vettel pentru victorie!
A nu stii ca in acest sezon :depasirile se fac foarte greu,daca nu imposibil,din cauza turbulentelor de aer pe care ti le da masina ce este in fata,iar cauciucurile ti se deterioreaza,iar motorul ti se supraincalzeste,stau si ma intreb daca voi aveti macar habar de acest sport,pentru ca se vede ca la informatii sunteti pe langa!
Degeaba stau si va explic motivele,pentru care Sutil,nu a fost depasit de Hamilton,Button de Alonso sau de ce Webber nu l-a atacat pe Vettel,de ce Hamilton facea zigzaguri pe circuit in fata lui Petrovpentru ca m-as obosi pentru nimic!!!
Nici macar in ziua de Pasti nu sunteti mai toleranti!!!!!
si ceva din talentu/ lui senna.cei care nu recunosc lucrul acesta sunt la fel de varza ca si mine in ceea ce priveste F 1
@mad79 - nu stiti si altceva?
sunt fan m . schumacher din 1991 , tin si cu ferrari si urasc mclaren dar sunt cu totul de acord cu tine, lumea asta nu poate sa se abtina nici macar in ziua de pasti de a se ataca.
hamy si danica.. sigur lewis l-ar intrece la button in ceea ce priveste gagicile
Alonso
si e peste Massa
Genial reply-ul.
Aparent automarket a devenit un site plin de aplaudaci (ca sa nu va numesc fanatici) cu ochelari de cal. Scoteti-va capul din fund si lasati expresiile de "anu' asta LUAM amble campionate" , sau "Fernando e cel mai tare ever". Am un feeling ca incepeti sa ratati frumusetea acestui sport. Da , unii sunt mai buni ca altii , dar tocmai asta este farmecul .
PS: Nu , nu sunt fan Ferrari , Da , nu imi place Hamilton , insa recunosc cand face o cursa buna. Gen astazi. De pe ~20 la start pe 5 la finish , e ceva. Valabil si pentru Massa si pentru Alonso si pt Button.
De ani de zile n-am mai avut un campionat asa interesant si voi tot nu puteti sa treceti peste "M*** McLaren" si "Jos Ferrari". O dati in Click si Ciao :)
a e putin mai bun decat Button in sensul ca e mai agresiv dar doar atat
IMPORTANT este sa fie spectacol pe pista, sa nu fie cursele plictisitoare ca anul trecut. Momentan anul asta merge mai bne, nu?
Daca nu aveti prietene, nu cred ca este locul potrivit unde sa agatati...pentru unii dintre cei care-si fac veacul pe aici.
Aici ai pus punctul pe "i". Nu Alonso a venit la Ferrari....Santander a venit la Ferrari. Alonso e partea secundara, practic o banala clauza din contractul Santander-Ferrari.
nici senna , nici hill si nici macar tu nu ai cum sa alterezi ceea ce reprezinta M. Schumacher pentru formula 1 .