Vettel a câştigat Marele Premiu al Japoniei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel a revenit în lupta pentru titlul mondial după ce a câştigat detaşat Marele Premiu al Japoniei, la capătul unei curse pe care a condus-o fără emoţii şi în care a cedat prima poziţie numai până când Jenson Button a efectuat schimbul de pneuri.
Germanul a fost urmat de coechipierul său Mark Webber, care deşi a fost depăşit la start de Robert Kubica a revenit pe locul 2 după ce pilotul Renault a abandonat în primele tururi în urma unor probleme la unul dintre pneuri.
Ferrari a fost nevoită să se mulţumească doar cu ultimul loc pe podium obţinut de Fernando Alonso, în conditile în care Felipe Massa a abandonat în primul viraj. McLaren nu a reuşit să ţină pasul cu cele două rivale, Jenson Button şi Lewis Hamilton ocupând doar locurile 4 şi 5, ultimul dintre ei având şi o defecţiune tehnică la noua cutie de viteze.
Michael Schumacher a ocupat locul 6 la capătul uneia dintre cele mai bune curse din acest sezon şi a fost urmat de Kamui Kobayashi, autorul celor mai numeroase depăşiri în cursa chiar în faţa propriilor suporteri. Ultimele puncte puse în joc au fost acontate de Nick Heidfeld, coechipierul sau de la BMW-Sauber, Rubens Barrichello (Williams) şi Sebastien Buemi (Toro Rosso).
FILMUL CURSEI
START FURTUNOS CU CINCI ABANDONURI
Vettel a avut un start bun şi s-a menţinut pe prima poziţie, însă coechipierul său Webber a avut încă o dată probleme, fiind depăşit cu mare uşurinţă de Kubica. Retrogradat pe 3, Webber s-a menţinut însă în faţa lui Alonso şi Button, chiar dacă pilotul echipei McLaren l-a depăşit pentru scurt timp pe spaniol. La rândul său, Hamilton a avut un start bun şi a urcat pe 6 după ce i-a depăşit pe Rosberg şi Barrichello.
În spatele plutonului au avut însă loc două incidente majore, în urma cărora nu mai puţin de 4 piloţi au abandonat. Mai întâi, Petrov a depăşit câteva monoposturi la start, însă a "agăţat" nasul monopostului pilotat de Hulkenberg şi amândoi au fost nevoiţi să abandoneze.
Câteva secunde mai târziu, Massa a derapat în primul viraj şi l-a lovit în plin pe Liuzzi, cei doi fiind la rândul lor nevoiţi să se retragă din cursă. Cele două incidente, care vor fi investigate de comisari la sfârşitul cursei, au condus la intrarea Safety Car-ului pe circuit, însă în turul 4, cu maşina de siguranţă încă pe pistă, Kubica a abandonat de pe locul 2 după ce pneul dreapta-spate s-a desprins de monopost. La cele 5 abandonuri din primele tururi se adaugă şi cel suferit de Lucas di Grassi în turul de formare, când pilotul echipei Virgin s-a lovit frontal de parapeţi şi nu a mai putut lua startul în cursă.
Safety Car-ul a ieşit de pe pistă în turul 7, iar cei 5 piloţi care lupta pentru titlul mondial au reluat cursa pe primele 5 poziţii, în ordinea Vettel, Webber, Alonso, Button şi Hamilton.
În spatele lor a ajuns Schumacher, după ce pilotul Mercedes GP l-a depăşit pe Barrichello, în timp ce coechipierul sau Rosberg a coborât pe 13 după ce a efectuat timpuriu schimbul obligatoriu de pneuri.BUTTON DEVINE LIDER TEMPORAR
În condiţiile în care în plutonul fruntaş nu au existat dueluri, spectacolul a fost asigurat de Kobayashi, favoritul publicului local trecând succesiv de Alguersuari şi Sutil pentru a urca pe locul 9, şi chiar pe 8 după ce Heidfeld a intrat la boxe.
De altfel, pilotul echipei BMW-Sauber a dat startul opririlor obligatorii la boxe pentru schimbul de pneuri. Hamilton, Vettel, Alonso şi Webber au efectuat schimbul de pneuri chiar la jumătatea cursei în această ordine, iar acest lucru i-a permis lui Button să urce pe prima poziţie, întrucât pilotul echipei McLaren a amânat intrarea la boxe pentru că a început cursa cu pneuri hard. Ordinea celor patru a rămas însă identică, cu Vettel şi Webber pe locurile 2 şi 3 urmaţi de Alonso şi Hamilton, ultimul reuşind să treacă de Kobayashi în turul 25.
În spatele japonezului, care nu efectuase încă oprirea la boxe, Rosberg şi Schumacher au avut parte de un duel spectaculos pentru locul 7 întins pe mai multe tururi, însă septuplul campion mondial a reusit sa urce o pozitie doar dupa ce Kobayashi a intrat la boxe.
HAMILTON, TRADAT DIN NOU DE CUTIA DE VITEZE
Button a efectuat schimbul de pneuri în turul 38 şi a revenit pe locul 5, în spatele lui Vettel, Webber, Alonso şi Hamilton. Confruntaţi cu perspectiva de a rata prezenta pe podium, lucrurile s-au complicat şi mai mult pentru McLaren în turul 40, când Hamilton şi-a informat echipa că a rămas fără a treia treaptă de viteză, motiv pentru care a pierdut aproximativ două secunde pe tur.
Inevitabilul s-a produs în turul 44, cu numai 9 tururi înainte de final, când Button l-a depăşit şi a urcat pe locul 4. Pentru Hamilton, partea bună a lucrurilor a fost că a avut un avans de 28 de secunde în faţa lui Rosberg, următorul clasat, motiv pentru care a reuşit să ajungă la linia de sosire pe locul 5. Turul 45 a consemnat al 7-lea abandon al cursei, Sutil ajungând la boxele Force India după ce i-a cedat motorul.
Cu numai 5 tururi înainte de final, Rosberg a abandonat în urma unei aparente defecţiuni la pneul stanga-spate, ceea ce i-a permis lui Schumacher să urce pe locul 6, în timp ce Kobayashi a terminat pe un excelent loc 7 după ce i-a depăşit pe final şi pe Barrichello şi Heidfeld.
Marele Premiu al Japoniei a consemnat nu mai puţin de 7 abandonuri, trecute în dreptul lui Sutil, Kubica, Hulkenberg, Massa, Petrov, Liuzzi şi di Grassi. Rosberg a fost considerat clasat pentru că a parcurs peste 90% din distanţa cursei.
Cel mai rapid tur în cursa a fost realizat de Mark Webber, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:33.474 în ultimul tur al cursei.
Iată clasamentul complet al cursei, dar şi configuraţia celor două clasamente generale cu numai 3 curse înainte de final:
PROVISIONAL RACE RESULTS
The Japanese Grand Prix
Suzuka, Japan;
53 laps; 307.573km;
Weather: Sunny.
Classified:
Pos Driver Team Time
1. Vettel Red Bull-Renault 1h30:27.323
2. Webber Red Bull-Renault + 0.905
3. Alonso Ferrari + 2.721
4. Button McLaren-Mercedes + 13.522
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 39.595
6. Schumacher Mercedes + 59.933
7. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:04:038
8. Heidfeld Sauber-Ferrari + 1:09.648
9. Barrichello Williams-Cosworth + 1:10.846
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:12.806
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
12. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 lap
13. Trulli Lotus-Cosworth + 2 laps
14. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
15. Senna HRT-Cosworth + 2 laps
16. Yamamoto + 3 laps
17. Rosberg Mercedes + 5 laps
Fastest lap: Webber, 1:33.474
Not classified/retirements:
Driver Team On lap
Sutil Force India-Mercedes 45
Kubica Renault 4
Hulkenberg Williams-Cosworth 1
Massa Ferrari 1
Petrov Renault 1
Liuzzi Force India-Mercedes 1
Di Grassi Virgin-Cosworth 1
World Championship standings, round 16:
Drivers: Constructors:
1. Webber 220 1. Red Bull-Renault 426
2. Alonso 206 2. McLaren-Mercedes 381
3. Vettel 206 3. Ferrari 334
4. Hamilton 192 4. Mercedes 176
5. Button 189 5. Renault 133
6. Massa 128 6. Force India-Mercedes 60
7. Rosberg 122 7. Williams-Cosworth 58
8. Kubica 114 8. Sauber-Ferrari 37
9. Schumacher 54 9. Toro Rosso-Ferrari 11
10. Sutil 47
11. Barrichello 41
12. Kobayashi 27
13. Petrov 19
14. Hulkenberg 17
15. Liuzzi 13
16. Buemi 8
17. De la Rosa 6
18. Heidfeld 4
19. Alguersuari 3
Dar cine ar fi crezut ca nebunul de Kobayashi o sa faca ce a facut azi? :D SUPER
Nu stiu daca e bine sa deschid un alt subiect: lupta coechipierilor de la Mercedes.Daca Rosberg nu ar fi avut acea problema cu roata atunci Schumacher ar fi trebuit obligatoriu sa-l depaseasca pentru a nu se crede ca tanarul lui coechipier poate tine in spatele lui un "profesor" in F1.Totusi si asa se pot auzi vorbe de genul "Schumacher a avut noroc"...
PS eu nu ma bucur cu pozitia lui Alonso , dar sunt puncte mai pretioase :P
GO VETTEL!!
Vai ce ma oft daca Ferrari nu iese pe 2. Constructori :))))))
ctlnmihai la 10.10.2010 (11:36)
Diesel
diesel ..doar nu suport Ferrari.. şi nici pe Alonso.. oricum credeam că tu cunoşti deja lucrul ăsta.. poate va ieşi campion mondial ,,dar o victorie a fost făcută cadou de către Massa la cererea echipei plus că a fost iertat şi de mai marii Fia.. aşa că ar trebui să te afecteze modul incorect în care a fost obţinută acea victorie..Dacă nu te afectează acest lucru înseamnă ca antipatia mea faţă de Ferrari sau Alonso este cel mai mic păcat ,suportabil ,zic eu ptr. sufleţelul meu :)
DAR Maimutza calatoare cum a castigat TITLUL?:))))tot pe naspa...asa ca,ciocul mic cu Ferrari
P.S. Solida cursa facuta de Schumi care se pare ca se simte bine pe circuitele adevarate(Spa si Suzuka).
Kobayashi cred ca a demonstrat azi ca e cel mai valoros pilot japonez din istoria F1
Ia urmeaza-i tu exemplul si apoi mai vedem.Deocamdata esti un exemplu negativ motiv pentru care ai fost "expulzat" de pe site."
Il admir pe bernd si daca erai atent prin 2008 cand m-am inregistrat aici pe site, chiar nu aveam treaba cu nimeni. Nu stiu daca ai bagat de seama dar eu nu m-am luat de nimeni fara motiv, n-am jignit aiurea. Pe parcurs am devenit oarecum ceea ce voi m-ati obligat sa fiu, adica sa va raspund in aceeasi masura in care v-ati luat de mine. Pur si simplu nu stiti sa respectati parerea celui cu care conversati. Din simplul fapt ca eu, alaturi de Mircea suntem fani mai infocati ai echipei noastre de suflet si in speta a lui Ham, va calca pe coada fara motiv. Pentru faptul ca suntem foarte entuziasmati in exprimare atunci cand vine vorba de Hamilton, va deranjeaza la maxim. Chiar nu va inteleg.....
P.S. Tare accidentul de la start dar pacat de Kubica.
Oricum... bestial sezonul acesta si asta conteaza! Pentru mine conteaza si ce o sa faca Alonso restul curselor pentru ca face o treaba foarte buna :P
Degeaba sau chinuit ei sa il puna pe Ham in fatza lui Button ca tot nu le a iesit (asta e, numai la Ferrari
sunt ordine de echipa...... )
Important este sa incercam sa fim mai buni. Si pentru asta intr-un fel sau altu trebuie sa constentiezam cand gresim.
Tu esti fan McLaren eu Ferarri dar avem in comun pasiunea pentru F1, pentru tehnologie, deci putem fi si prieteni "virtuali".
Pe cel ce imi arata cand gresesc il consider mai prieten decat pe cel care imi ascunde.
Repet, nu esti singurul care greseste, dar mi-ai fost mai "simpatic", poate pentru ca esti sincer, nu stiu ...
Mobius, nu tu aveai cont?E mai simplu decat sa mai adaugi paranteze:)
Presimt ca o sa-si bage Schumacher putin coada si in acest campionat, s-ar putea sa produca o surpriza si sa scoata pe cineva din lupta pentru titlul mondial. 3 curse-3 piloti... Orice greseala te costa titlul!
si noi putem fi ironici, dar asta e, ne place sa fim corecti si sa recunoastem cand suntem slabi .
Nu cred ca e bine sa ne atacam unii pe altii cu performantele slabe echipei rivale.ptr ca asa ajungem numai la jigniri etc. ...
Nimeni nu e perfect
la adresa echipei Ferrari si a pilotilor acesteia, acesta a fost motivul postarii comentariului respectiv de catre dmd la adresa ta.
Nu vreau sa te superi pe mine dar asta cred.