Pilotul echipei Red Bull a avut un start bun şi şi-a creat un avans liniştitor până la prima şi singura oprire la boxe, pentru ca ulterior să păstreze o diferenţă constantă de aproximativ 10 secunde.
În urma acestor rezultate, Vettel şi-a sporit avansul în faţa lui Alonso la 13 puncte cu numai trei curse înainte de finalul sezonului.
Coechipierul său Mark Webber a reuşit de asemenea o cursă bună până spre final, în care s-a menţinut în apropierea germanului înainte de a fi presat în permanentă din spate de Fernando Alonso.
Spaniolul a efectuat schimbul de pneuri în numai 2.8 secunde, însă Webber a reuşit să rămână în faţa rivalului sau până în turul 48, când Alonso l-a depăşit pe pilotul echipei Red Bull pe linia dreaptă de peste 1 km datorită sistemului DRS. Totuşi, duelul a fost influenţat şi de o defecţiune la sistemul KERS suferită de Webber cu numai câteva tururi înainte.
Alonso a ajuns în ipostaza de a lupta pentru a doua poziţie pe podium datorită unui start foarte bun de pe locul cinci. Pilotul Scuderiei Ferrari a profitat de startul mai puţin bun al lui Lewis Hamilton şi l-a depăşit pe britanic înainte de a trece spectaculos şi de coechipierul acestuia, Jenson Button, în turul patru. Ulterior, spaniolul s-a poziţionat în spatele lui Webber pe care l-a depăşit cu 12 tururi înainte de final.
WEBBER SALVEAZĂ LOCUL TREI
După câteva tururi, sistemul KERS al Webber a început din nou să funcţioneze, la timp pentru ca australianul să rămână în faţa lui Hamilton, care în finalul cursei a avut un ritm foarte bun şi s-a apropiat la numai o secundă de pilotul Red Bull. Britanicul a ratat astfel ocazia să ocupe ultima treaptă a podiumului şi a fost urmat de coechipierul sau Button pe locul cinci.
Felipe Massa a încheiat cursa pe locul şase, acelaşi de pe care a plecat în cursă, însă al doilea pilot al Scuderiei nu a avut o misiune foarte uşoară.
Brazilianul l-a avut în spatele său pe Kimi Raikkonen, care s-a menţinut la aproximativ o secundă în urma sa pe tot parcursul cursei, fără însă să fie capabil să de-l depăşească, mai ales că sistemul DRS nu l-a ajutat foarte mult în condiţiile în care motorul Ferrari a fost superior pe linia dreaptă.Nico Hulkenberg a obţinut locul opt pentru Force India în faţa lui Romain Grosjean, care a câştigat două poziţii pe parcursul cursei după ce i-a depăşit pe Bruno Senna şi Nico Rosberg, chiar dacă a optat pentru o strategie opusă şi a început cursa cu pneuri hard. Williams şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc în faţa lui Rosberg.
UN NOU DEZASTRU PENTRU SCHUMACHER
Mercedes nu a reuşit să câştige niciun punct, întrucât Schumacher a avut parte de o nouă cursă dezamăgitoare la volanul monopostului german. Septuplul campion mondial a făcut până la pneul dreapta-spate chiar în primul tur după ce a fost lovit cu aripa fată a lui Jean-Eric Vergne. Germanul a continuat cursa în spatele plutonului, însă a abandonat cu numai două tururi înainte de final, atunci când s-a retras pe linia boxelor.Scenariul acroşajului dintre Schumacher şi Vergne s-a repetat de două ori pe parcursul cursei. Următoarea victimă a fost Sergio Perez, care a suferit o pană tot la pneul dreapta-spate după ce a fost lovit de Daniel Ricciardo, iar mexicanul a abandonat ulterior după ce a mai fost implicat în câteva dueluri pe parcursul cursei. De asemenea, Pastor Maldonado a rămas fără acelaşi pneu pe monopostul Williams, după ce a fost lovit într-un mod similar de Kamui Kobayashi..
Pe lângă Schumacher şi Perez, un alt pilot care a abandonat a fost Pedro de la Rosa, pilotul echipei HRT rămânând fără frâne la monopost. Cel mai rapid tur al cursei a fost stabilit de Button, pilotul echipei McLaren fiind cronometrat cu 1:28.203 în turul 60.
India - Rezultate cursă:
1.Vettel Red Bull-Renault 1h31:10.744 2. Alonso Ferrari + 9.437 3. Webber Red Bull-Renault + 13.217 4. Hamilton McLaren-Mercedes + 13.909 5. Button McLaren-Mercedes + 26.266 6. Massa Ferrari + 44.600 7. Raikkonen Lotus-Renault + 45.200 8. Hulkenberg Force India-Mercedes + 54.900 9. Grosjean Lotus-Renault + 56.100 10. Senna Williams-Renault + 1:14.900 11. Rosberg Mercedes + 1:21.600 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:22.800 13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:26.000 14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:26.400 15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 17. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 19. Pic Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 22. Schumacher Mercedes + 5 laps Fastest lap: Button, 1:28.203 Not classified/retirements: Driver Team On lap De la Rosa HRT-Cosworth 41 Perez Sauber-Ferrari 21 World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors: 1. Vettel 240 1. Red Bull-Renault 407 2. Alonso 227 2. Ferrari 316 3. Raikkonen 173 3. McLaren-Mercedes 306 4. Webber 167 4. Lotus-Renault 263 5. Hamilton 165 5. Mercedes 136 6. Button 141 6. Sauber-Ferrari 116 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 93 8. Grosjean 90 8. Williams-Renault 59 9. Massa 89 9. Toro Rosso-Ferrari 21 10. Perez 66 11. Kobayashi 50 12. Hulkenberg 49 13. Di Resta 44 14. Schumacher 43 15. Maldonado 33 16. Senna 26 17. Vergne 12 18. Ricciardo 9
Incidente pot aparea oricand, pentru oricare. Cum era astazi s-o pateasca Vettel cu Maldonado. Poate data viitoare nu va mai scapa. Poate va nimeri Alonso. Cine stie...
Cursa nu a fost frumoasa. A fost o cursa urata. S-a vazut superioritatea monopostului Red Bull. S-a vazut ce start a avut RBR. La start RBR face diferenta. Pe parcursul cursei sunt de batut.
Oricum, ma bucur, un pic, ca toata lumea il vede campion pe Vettel. Va fi mai dulce victoria pentru Alonso si multe persoana isi vor inchide gura! :D
McLaren au ajuns ca si Mercedes, abia pot gestiona pneurile. Vai de Hamilton cand va ajunge la Mercedes.
Ce sa faca Vettel? Sa se dea la o parte ca sa castige Alonso? Daca esti cel mai bun pilot trebuie s-o dovedesti pe pista nu in declaratii.
Schumacher? Cursa compromisa din primul viraj. Probabil ca a abandonat in final, ca sa poata schimba ceva la monopost fara penalizare.
Poa' sa zica oricine ce vrea, dar cand se discuta de doua titluri la fiecare, pilotii aia sunt BUNI.
(PS. Eu=fan Button).
Asa ca...mai usor cu invectivele, daca se poate un pic de obiectivitate, n-ar strica.
Cat despre Macca si preferatul meu, azi n-a fost ziua lor si pace. Se vedea cu ochiul liber cum masinile se plafonau pe linia dreapta. Am zis-o si ieri, prea mult downforce (sau treapta a 7a prea scurta)...cine stie...ma rog a iesit cum a iesit.
ma ineaca rasu' la spiritul competitiv a lui Alonso
Daca te tine te invit in Tunari sa-mi arati cum se piloteaza, pardon, cum se sofeaza in cazul tau. Sau mai bine lasa, iar ma vor acuza ca am adus idioti pe care sa-i culeaga din parapeti.
In rest pe aici vad doar contre puerile si orgolii neafirmate... pana la urma fiecare sa isi sustina favoritii dar nu este fair play sa arunce cu ra**t in ceilalti. Chiar si ultimul pilot de pe grila cred ca a realizat mai multe decat noi toti de pe aici. Asa ca poate ar fi de dorit mai mult respect pentru piloti (indiferent de preferinte) dar si intre noi. Altfel vom ramane tot in lumea a 3-a....O duminica faina sa aveti.
Ce zici, dam o cursa pe Race2play? Ca de Tunari nu cred ca vrei.
Mare rapid pilotul asta Ham de care vorbesti, da unde este frate asa de rapid? La 100M sprint? La pedalat pe mountain bikes? Unde este frate rapid?
Vad ca Alo l-a umilit pe Ham, cum frate sa-i dai un tur ZEULUI HAM?????? Cum se poate frate asa ceva??? 1 TUR DAT ZEULUI HAM!!!! 1 Tur frate!!!! OMG
http://www.formula1.com/results/season/2007/779/
Fernando Alonso...ma uit cu placere cum te lupti, bravo tie...esti cel mai bun si fac pariu cu voi toti ca 3 sferturi din tot stafful formulei 1(sefi, administratori, ingineri, piloti,absolut toti) au aceeasi parere.
Salve si mii de ture Alonso!!
Deci, ce care posturi "ale mele" te-ai plictisit?
Schimba canalu' daca streseaza!
@tu - ai ales sa tot schimbi subiectul nu? Marele specialist cand e vorba sa arate ca nu e chiar habarnist intr-o cursa ... pass si inapoi la impresii... ce sa-i faci, unde e dragoste, fie si pentru un pilot, orice e posibil nu? Inclusiv sa mearga "mai perfect".
dap; bag mana in foc; ni-meni nu face mai mult cu masina lui Alonso. Poate doar massa daca e lasat. Ce e aia senna. Bai, daca am zis eu ca nici senna, atunci asa este. Doar am zis
Mai zi: alonso piloteaza mai mult decat perfect.
Go Vettel!
Motorul Ferrari este fiabil. Duce mult si nu te lasa la greu. Atat cat poate, scoti maximul din el mereu. Dar pacat ca Grosjean si Kimi au facut ceea ce au facut. Monopostul Ferrari nu este chiar atat de slab pe cat cred unii. Fara ghinion, astazi Alonso mai avea un avans in fata celorlalti. Dar asa sunt cursele. Raman trei curse, o diferenta mica. Motorul Ferrari isi va face treaba. Sa vedem daca si motorul Renault va rezista presiunii.
monopost "mult superior" etc. Vai vai ce fani avem mai alonso. Mai zi: alonso piloteaza "mai mult decat perfect" dar are un monoposr "mai mult decat inferior"
RBR e mai rapid sau Ferrari e mai slab ?
Nu am vazut pe nimeni sa gandeasca in termeni globali. Ansambul Vettel si RBR deocamdata conduce "pachetul" Alonso si Ferrari. Asta inseamna ca "pachetul" Vettel & RBR sint mai buni. De ce ? Nu situ, in ultimele patru curse se pare ca cei de la RBR au gasit ceva care i-a scos destul de mult in fata. Poate fi recuperat decalajul ? Poate da, poate nu. Pentru ca RBR deja sint mai in fata si degeaba aduc noi updaturi Ferrari si McLaren, s-ar putea sa nu fie de ajuns. Pentru ca si RBR isi imbunatatesc masina.
Puteti vedea aici imbunatatirile aduse la monoposturile RBR si Ferrari in ultima luna
http://www.formula1.com/news/technical/
In India insa "pachetul" Alonso & Ferrari a cam tinut ritmul cu ambele RBR. Alonso cand a ajuns pe pozitia 3 era la cca 6 secunde de Vettel. A terminat la 9,5 secunde in spatele lui. Probabil ca Vettel nu a mai fortat dar din timpii lui nici nu parea ca e la parada. Deci in 56 de tururi Alonso a pierdut 3,5 secunde fata de Vettel. Pare aproape de RBR lui Vettel.
Asa o fi ? Vedem saptamana viitoare in Abu Dhabi.
Asa este, ceea ce vedem este pachetul. Ceea ce nu se vede insa este cat din pachetul ala este masina si cat pilot, indiferent daca e vorba de RBR sau Ferrari. De aceea cmpari doi piloti cand sunt in forma si la aceeasi echipa.
E logic ceea ce am scris mai sus. Insa atat timp cat o echipa formata din doi piloti ocupa la start prima linie sau colegul de echipa este intre primii patru e clar ca masina este foarte buna si ajuta pe cel care obtine pole. Am mai spus-o. Ferrari au avut doua pole anul asta ambele obtinute in conditii de ploaie. Niciuna in conditii de carosabil uscat. Mai sus de locul doi (Massa la Monza nu au obtinut). Si asta in 17 curse ! In 17 curse niciodata nu au fost cei mai rapizi in conditii de timp insorit ? Au o mare problema.
Insa in ultima cursa se pare ca au reusit sa imbunatateasca semnificativ monopostul pe linie dreapta cei de la Ferrari. Alonso a depasit fara nici o problema doua McLaren iar Kimi nu a fost in stare cu al lui Lotus Renaul sa depaseasca un monopost condus de Felipe Massa , care era in regim de economisire de combustibil.
E un pas mare inainte. Mai lipseste ceva ca sa aiba sanse reale sa bata RBR. Daca vor reusi sau nu ramane de vazut.
Oricum, acum datele problemei "cine va fi campion la piloti" s-au schimbat. Vettel isi poate permite un abandon in una din cele trei curse ramase si tot are sanse sa castige. Alonso insa daca abandoneaza pentru el e fatal.
@GrosJan: Din pachetul ala pilot + monopost, pilotul este 25% si monopostul 75% in cazul echipelor bune. Iar in cazul alora mai slabe, nu cred ca conteaza pentru ca la cei de la Mercedes.. monopostul ala este un cosmar.
Totusi, cred ca scara de valoare de la 70%-72$ pana la 75% cred ca creste exponential pentru ca fiecare 100ms inseamna foarte mult, mai ales in Formula 1 (in cazul monopostului).
Daca il comparam pe Alonso cu Hamilton, dupa datele oficiale de pe www.f1.com (se pot verifica oricand), Alonso s-a descurcat mai bine in curse, unde a castigat cu o distanta decenta in fata lui Hamilon (a avut chiar si un tur in fata acestuia). In calificari in schimb, Hamilton s-a clasat de 9 ori in fata lui Alonso, in timp ce Alonso s-a clasat in fata lui Hamilton doar de 8 ori. Hamilton se descurca bine in calificari dar in cursa este ceva mai incet. S-ar putea ca Hamilton sa piloteze mai bine pe un tur si mai prost pe parcursul cursei, in timp ce Alonso se descurca mai bine in cursa. Desi amandoi sunt apropiati in regim de calificari, probabil cine s-a obisnuit mai bine cu masina a fost mai castigat.
Acuma sa revenim... de ce tot spui ca Hamilton a fost mai rapid ca Alonso? Din statistica iese ca de fapt Alonso a fost mai rapid ca Hamilton in cursa iar in calificari sunt pe acolo amandoi. De unde reiese ca Hamilton este mai rapid ca Alonso? Adica dupa ce date sau curse ti-ai facut tu parerea asta?
- ok am facut comparatia, am studiat datele oferite de F1.com si reiese ca Alonso-i mai rapid ca Hamilton in curse, de fapt s-a descurcat mai mult decat decent, la cat l-a sabotat echipa. Asa si mai departe?
Nu stiu cat de corecte sint datele pe care le vedem la TV referitor la cat kers au folosit si cand il folosesc sau viteza curenta. Insa e anormal sa stai in spatele unei masini toata cursa si sa nu ai nici o sansa sa o depasesti. Din cate am vazut Alonso a beneficiat de un update pe care Felipe nu l-a avut. Date despre el aveti aici http://www.formula1.com/news/technical/2012/880/1020.html
Daca asta a facut diferenta sau nu, habar nu am. Insa e clar ca Fernando a fost mult mai rapid decit Felipe. La depasirea lui Mark am vazut si un 323km/h ceea ce e mult peste 306 al lui Massa (pe linia drepata Fernado a folosit kers dupa care a putut activa DRS, deci viteza maxima e cu ambele utilizate la maxim). Oricum si fata de McLren Ferrari a avut o "viteza" in plus. Daca mai castiga un pic si pe portiunile virajate campionatul e relansat.
Daca nu ... e adio si ramana cu tine ... la anul :)
In rest, suntem pe aceasi unda, sa vedem Abu Dhabi acuma :)