Vettel a câştigat Marele Premiu al Europei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Marele Premiu al Europei a reprezintat o cursă plină de contradicţii pentru Red Bull Racing. Sebastian Vettel a câştigat fără emoţii cursa de la Valencia după ce a condus de la un capăt la altul al acesteia, însă coechipierul său Mark Webber a suferit cel mai spectaculos accident din acest sezon, australianul zburând efectiv în aer înainte de a se izbi violent de un zid de pneuri.
Accidentul s-a produs după un acroşat cu Heikki Kovalainen (Lotus) în urma unui start foarte slab de cursă, însă Webber a scăpat fără niciun fel de rană.
Podiumul a fost completat de cei doi piloţi ai echipei McLaren, Lewis Hamilton şi Jenson Button, primul dintre ei suferind şi o penalizare de tip drive-through pentru depăşirea Safety Car-ului când acesta a intrat pe pista.
Eroul cursei a fost însă Kamui Kobayashi, care a concurat pe locul 3 până cu câteva tururi înainte de final după ce şi-a amânat intrarea la boxe până în ultimul moment. Revenit de la standuri pe locul 9 cu pneuri proaspete, pilotul echipei BMW-Sauber i-a depăşit pe Fernando Alonso şi Sebastian Buemi şi a terminat pe locul 7, în spatele lui Rubens Barrichello, Robert Kubica şi Adrian Sutil. Ultimul punct pus în joc a fost câştigat de Pedro de la Rosa (BMW-Sauber).
Ferrari a avut o prestaţie dezamăgitoare, Alonso terminând pe locul 9, în timp ce Felipe Massa s-a poziţionat pe 14. Nici cei de la Mercedes GP nu au avut un weekend mai bun, întrucât Nico Rosberg şi Michael Schumacher au terminat doar pe locurile 12 şi 16.
Button, Barrichello, Hulkenberg, de la Rosa, Petrov, Sutil, Liuzzi, Buemi şi Kubica vor fi investigaţi la finalul cursei pentru încălcarea regulamentului sub Safety Car. Comisarii de cursa îi suspectează pe cei nouă piloţi că au fost prea rapizi când au intrat la boxe imediat după ce maşina de siguranţă a intrat pe circuit. Piloţii riscă o penalizare individuală de câte 20 de secunde în clasamentul final al cursei.
FILMUL CURSEI:
START DEZAMĂGITOR PENTRU WEBBER
Vettel a plecat foarte bine din pole position, însă Hamilton a avut un start foarte agresiv şi a reuşit să-l depăşească pe Webber în primul viraj. Ulterior, pilotul echipei McLaren a încercat să-l depăşească şi pe Vettel, însă germanul şi-a menţinut traiectoria ideală şi a rămas pe prima poziţie, nu înainte ca pneul său dreapta-spate să-l lovească pe cel stanga - fată al lui Hamilton.
Între timp, Webber a intrat pe exterior în primul viraj şi, întrucât nu s-a aflat pe traiectoria ideală, a fost depăşit succesiv de piloţii aflaţi în urma sa şi a coborât până pe locul 9.
Alonso a urcat astfel pe locul 3, urmat de coechipierul său Massa, Kubica şi Button, în timp ce Barrichello a urcat pe 7 după ce a trecut de coechipierul sau Hulkenberg.Un alt start foarte bun a fost reuşit de Schumacher, care plecat de pe poziţia a 15-a a câştigat 4 locuri după ce i-a depăşit pe Sutil, Liuzzi, Rosberg şi Petrov. Performanţa sa a contrastat cu cea a coechipierului său Rosberg, care a coborât două poziţii.
WEBBER, PROTAGONISTUL UNUI ACCIDENT SPECTACULOS
Webber a fost primul pilot care a efectuat schimbul de pneuri şi a revenit pe circuit pe locul 18. Aflat în spatele lui Kovalainen în turul 9, australianul a încercat să depăşească, însă pilotul echipei Lotus şi-a apărat poziţia prin schimbări bruşte de direcţie. Finlandezul a frânat mai devreme în viraj, iar Webber, aflat într-un monopost mult mai rapid, a intrat în spatele său. Impactul a fost unul violent, iar monopostul Red Bull a "decolat" efectiv de pe pistă, s-a rostogolit o dată în aer şi, după ce a căzut pe pistă, s-a izbit violent de pneurile de protecţie de pe marginea circuitului. Partea frontală a monopostului RB6 a fost deteriorată complet, iar partea din spate numai parţial, însă Webber a ieşit teafăr din cockpit fără să fi suferit răni vizibile. De asemenea, Kovalainen a fost nevoit la rândul său să abandoneze.
FERRARI, PE PICIOR GREŞIT LA INTRAREA SAFETY CAR-ULUI
Accidentul major produs de Webber a dus la intrarea imediată a Safety Car-ului pe circuit. Vettel şi Hamilton au intrat imediat la boxe, însă Alonso şi Massa au fost prinşi în spatele maşinii de siguranţă şi au fost nevoiţi să-şi amâne schimbul de pneuri, acest lucru dovedindu-se în cele din urmă fatal.
Inevitabil, cei mai mulţi piloţi au intrat la boxe pentru a efectua primul schimb de pneuri, iar clasamentul a suferit modificări majore din această cauză. Vettel şi Hamilton au rămas pe primele două poziţii în această ordine, însă Kobayashi a fost propulsat pe locul 3 pentru că a amânat intrarea la boxe. Japonezul a fost urmat de Button, Barrichello, Kubica, Buemi, Sutil şi Hulkenberg, în timp ce Alonso a revenit pe traseu pe 10, iar Massa doar pe 17.
Între timp, Schumacher a fost nevoit să aştepte la ieşirea de la boxe trecerea celorlalţi piloţi prin dreptul liniei de start-sosire şi a revenit pe 21 pe pneuri supersoft, revenind apoi la boxe pentru a concura pentru restul cursei cu pneurile medium, care oferă performanţe mai bune.
HAMILTON RĂMÂNE PE 2 ÎN CIUDA UNEI PENALIZĂRI DE TIP DRIVE THROUGH
Maşina de siguranţă a revenit în pitlane în turul 14, iar Hamilton l-a pus pe Vettel sub presiune, însă fără efect.
Imediat după reluare, Alonso l-a depăşit pe Hulkenberg pentru locul 9, însă următoarele 10 tururi au fost lipsite de evenimente. În turul 25, Hamilton a primit o penalizare de tip drive-through pentru că a depăşit Safety Car-ul atunci când acesta a intrat pe circuit ca urmare a accidentului suferit de Webber. Cu toate acestea, pilotul echipei McLaren a revenit pe circuit tot pe locul 2, chiar în fata plutonului format din Kobayashi, Button şi Barrichello, întrucât pilotul BMW-Sauber se afla la peste 10 secunde în urma sa.A doua treime a cursei a fost animată doar de un contact intre Glock şi Senna, cei doi fiind nevoiţi să intre la boxe pentru remedierea defecţiunilor, nu înainte de a provoca dureri de cap pentru Kobayashi şi Button, care îi ajunseseră din urmă pe cei doi. Nici Hamilton nu a fost scutit de probleme în privinţa piloţilor întârziaţi, coborând la aproape 13 secunde în urma lui Vettel.
Cu toate acestea, în ultima treime a cursei Hamilton a început să reducă gradual diferenţa faţă de Vettel, însă spre final liderul a mărit ritmul şi a câştigat fără emoţii.
Totuşi, spectacolul nu a lipsit de pe circuit, acesta fiind asigurat de Kamui Koayashi. Japonezul a concurat pe locul 3 până în turul 53, când a efectuat intrarea obligatorie la boxe, şi a revenit pe locul 9. Profitând de pneurile proaspete, pilotul echipei BMW-Sauber i-a depăşit pe Alonso şi Buemi şi a terminat pe un excelent loc 7, în spatele lui Barrichello, Kubica şi Sutil. Performanţa sa a fost completată de coechipierul sau, Pdero de la Rosa, care a obţinut ultimul punct pus în joc.
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Jenson Button, pilotul echipei McLaren fiind cronometrat cu 1:38.766 în turul 54. Marele Premiu al Europei a consemnat 3 abandonuri, trecute în dreptul lui Webber (Red Bull, turul 9), Kovalainen (Lotus, turul 9) şi Hulkenberg (turul 49).
felicitari castigatorilor!!!
go england!!!!!!!!!!
Cum poti sa dai o penalitate asa de mica pentru o infractiune in urma careia a castigat un tur fata de ceilalti.
Astazi Alonso si Masa au fost cinstiti dar se pare ca asta nu conteaza.
In ce priveste umilionta vazuta de ovidiu ar fi bine sa fie atent la ce se intampla cu adevarat pe circuit. Kobaiashi avea gume moi supersoft iar Alonso.....
Daca tacea filosof ramanea ......
In ce priveste pe ceilalti, investigati pentru ca au mers mai repede decat este permis ( deci o infractiune mai mica decat a lui Hamilton) oficialii au o mare problema. Daca le da 200 secunde penalitate dau pedeapsa mai mare decat a primit hamilton, dacaa dau un avertisment, cu hamilton a primit deja anul asta, aia nu va insemna nimic, asa cum nu a insemnat in judecareaa copilului de ciocolata.
Concluzia, daca pe circuit nu a fost spectacol, decat un episod Horor, fac circ Charlie si echipa lui de stewarzi varza.
Si cei ce l-au tinut pe locul doi pe infractorul maro stiu ca numai asa mai pot face ceva impotriva RBR.
Nu stiu de ce adminii permit comentariile celor neinregistrati!
Hamilton-in stilul lui, totusi prea usoara penalizarea raportat la cele 25sec primite de Schumi la Monaco
Button-sters, asteptam decizia comisarilor
Barrichello, Kubica, Sutil-cursa buna, dar din nou-astepatam decizia comisarilor de cursa
Kobayashi-excelenta cursa, ar fi ramas pe 3 daca nu era obligat de regulamentul stupid sa faca o oprire la boxe
Off topic-Ferrari au o masina mai apropiata de RBR ca pana acum , dar strategia si regulamentul discutabil cu statul la stop ca la semafor le-a ruinat cursa..Alonso a patit ce a patit Schumacher la Montreal-cu pneuri uzate a fost o prada usoara pt Kobayashi.
Schumacher-penalizat de problemele cu franele si pneurile, dar si de regulamentul discutabil(ca si Ferrari).
In acest fel clasamentul ar trebui sa arate astfel: Vettel, Hamilton, Kobayashi, Buemi, Button, Alonso, Rosberg, Barrichello, Massa, Kubica, Alguersuari, Schumacher, Sutil, etc.
Sa vedem ce se intampla in aceasta seara, dar pana atunci trebuie sa recunosc cursa deosebit de inteligenta a team-ului BMW Sauber-Ferrari si in special a pilotului Kobayashi ! Felicitari in primul rand lor.
Despre Webber sa amintesc doar faptul ca a avut de partea lui tehnologia in siguranta a acestui ultim deceniu si nu l-a urmat pe nefericitul Gilles Villeneuve...
A fost vorba de ghinion !
Dar si de o gestionare mizerabila a cursei de catre oficiali.
Chestia cu Hamilton a fost prea de tot ca sa e poata accepta ca greseala.
Pacat ca astfel clasamentul general are un lider impins din spate.
E trist cand unii fac greseli prostesti, Vezi RBR in Turcia si Canada partial la optiunea de a porni pe gume tari, iar cand altii nesocotesc regulamentul se da o pedeapsa asa de ochii lumii.
Iar si mai trist este ca sunt fani pentru care nu conteaza cum avanseaza favoritul numai sa fie in fata, jenant !
Eu ma bucur nespus de mult pentru rezultatele de astazi si astept urmatoarea cursa unde vom domina categoric!
P.S. (Off-topic) Nu prea am inteles voturile negative la postul anterior... Cine s-a suparat...? Webber ? Nu cred, este departe si nu stie cu siguranta romana ...!
Ar fi fost rusinos, ca dupa ce ai stat apropae toata cursa in spatele lui Kobayashi, sa primesti o cupa "nemeritata" !
De aceea, ca un gentleman ce este Button, ii va transmite cupa si ce a mai ramas din sampanie lui Kobayashi si echipei BMW Sauber-Ferrari !
cursa : destul de frumoasa . La start mi s-a parut ca Webber a plecat asa in mod deliberat doar ca sa il tina pe Hamilton . RedBull face o mare greseala daca nu il include si pe Webber in lupta pt. titlu . Vettel a aratat ca e inca foarte inconstant . mi-a placut de team radio-urile inginer-Hamilton(ce am auzit din ele ... miki era ocupat cu prietenul sau francez ) ... "Switch to g1-g4". Din cate am inteles asta il atentioneaza pe Lewis cand sa forteze sau cand sa o lase mai moale . in fine...astept cu nerabdare cursa viitoare .Felicitari Vettel ! Felicitari Hamilton&Button&Mclaren ! Felicitari Kobayashi !
Cred ca e bine acum.Uitasem sa ma loghez :) o sa ma ajute avatarul acum.Asta pana nu isi pune si idiotul/idioata avatar ca al meu :)
Eu stiu ca particula "BMW" ramane pana la anul.Sau vrem sa fim doar malitiosi..:)
Pe clar, asa cum zici tu sau trece pe line 16.3a sau 10 secunde stop. 16.3b.
Asa ca ramane cum am spus, l-au ajutat !
Sau daca ei au facut o magarie toti ceilalti au voie si ei la una?
Asta e abordare de gradinita!
depre cursa ce sa zic,plictisitoare,cu un mare accident!In rest nimic,un mare ZERO!!!!
Mercedes..Asta dovedeste ca Mclaren e echipa de care se tem cel mai mult si asta dovedeste ca nu suntem mici dupa cum spunea cineva de pe aici
Schumi cu Mercedes e dezastru, ca si echipele HRT si Virgin!
Forza Red Bull
Go Vettel!
Ceva dezinfectant?!? :))
Important e ca suntem bucurosi si stam bine in ambele clasamente desi nu avem cea mai buna masina dar avem cei mai buni piloti!
Ca a fost amendat pentru ca a ramas pe circuit, dupa, vorba vine, nu mai era nici o alta masina pe pista deci nu era nici un pericol, e partea a doua. Shush.
Ferrari cred ca isi rod unghiile,dupa manevra lui Kobayashi,din penultimul tur!
Al naibii samuraiul:))
Absolut penibil Alonsito!!!!!
Inca il roade ca a fost batut de un pusti,atunci cand era la McLaren si acum incearca din toate puterile sa saboteze!
Sa vedeti ce o sa declare in zilele urmatoare in presa,despre comisari,ce nedreptate i-au facut,cum daca nu era acel incident cu safety-carul al lui Hamilton,putea sa ia un podium si gogorite din astea!!!!!
sa castige polul si nici macar locul 2 ..locurile voastre preferate sunt de la 4 in sus ..sorry boys dar problema e la voi nu la comisarii de cursa..sincer in momentul in care sunteti acum cred ca nici daca mai introduceti un monopost pe circuit nu veti reusi sa tineti pasul cu Red Bull sau cu McLaren ..ba cred ca v-ar depasi si cei de la Renault
Spuneam ca ferari are sanse cursa asta si au irosit oportunitatea. Nu cred ca vor mai prinde vreo victorie pana la final.
Mad, deja a spus: "It's a shame, not for us because this is racing, but for all the fans who came here to watch a manipulated race". :))
All nine men will have five seconds added to their final race time for speeding under the safety car during their in-laps prior to pitting following Mark Webber’s dramatic crash in the early stages of the European Grand Prix.
Filipe Masca a concurat azi?
:))
"It's good to know his weak point, I guess," Hamilton, who spent a tumultuous season alongside Alonso as team-mates at McLaren, told BBC Sport.
http://thepiratebay.org/user/tdmk1/ link-uri de descarcat cursa de F1
Hai Noapte Buna, ca maine merg la scarbiciu...Continuam maine...:P
Cu toate ca Schumi are probleme si nu are rezultate bune, el a readus multi fani F1, iar cu asa regulamente, economii, s.a. a FIA-ului (spectacole-0, depasiri-odata la craciun si alta la pasti), se vor duce toti fanii.
Brawn daca nu face treaba cu Mer-s nici la anul,(p/u ca si Schumi trebuie sa-si recapete reputatia), atunci imi pare ca Schumi va pleca mai devreme decit a fost preconizat, caci jurnalistii-potrivnici il vor ,,minca ca viermii,,.
Inchei cu urarea ca cea mai buna masina anul asta pt voi asta sa fie mclarenul de la Valencia!
Fani-Ham, puteti sa ma votati cum vreti, dar asta e adevarat si se vede...