Vettel a câştigat Marele Premiu al Australiei!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Prima cursă a noului sezon de Formula 1 a adus mai mult spectacol pe circuit decât în mod obişnuit, însă aşteptările privind creşterea numărului de depăşiri au fost supraestimate.
Chiar dacă noile pneuri Pirelli au condus la o diversificare a strategiilor, Sebastian Vettel a profitat la maxim de pole position-ul realizat sâmbătă şi a debutat cu o victorie în sezonul 2011 la capătul unei curse în care a menţinut constant un avans liniştitor în faţa lui Lewis Hamilton.
Pilotul echipei McLaren a terminat pe locul doi la capătul unei curse liniştite, chiar dacă şi-a deteriorat o parte din podeaua monopostului după o scurtă ieşire în decor.
Marea surpriză a cursei a fost însă Vitaly Petrov, care a obţinut cel mai bun rezultat din carieră după ce a terminat pe ultima treaptă a podiumului la volanul monopostului Renault, chiar dacă la un moment dat a fost atacat de Fernando Alonso. Pilotul Scuderiei Ferrari a terminat pe locul patru, chiar dacă imediat după start a coborât pe locul nouă după ce a fost blocat de Jenson Button.
Acesta din urmă a avut parte de un duel electrizant cu Felipe Massa în primele 10 tururi ale cursei, care au evidenţiat totodată că nouă aripă spate ajustabilă nu favorizează foarte mult depăşirile. Pilotul echipei McLaren a fost penalizat cu un drive-through după ce l-a depăşit pe brazilian prin tăierea unei şicane, însă în cele din urmă a terminat pe locul şase, imediat în spatele lui Mark Webber. Plecat în cursă de pe locul trei, favoritul publicului local nu a reuşit să lupte pentru victorie şi a terminat doar pe locul cinci, egalându-şi astfel cea mai bună performanţă personală în Australia obţinută cu Minardi în 2002.
Debutantul cu cel mai bun rezultat în prima cursă a sezonului a fost Sergio Perez, mexicanul terminând pe poziţia a şaptea, iar coechipierul său Kamui Kobayashi a completat cu un loc opt un rezultat foarte bun pentru Sauber F1 Team.
Felipe Massa a avut parte de un debut modest în noul sezon şi a obţinut doar poziţia a nouă, în timp ce Scuderia Toro Rosso şi-a adjudecat ultimul punct pus în joc prin Sebastian Buemi.Force India a terminat chiar la graniţa punctelor pe locurile 11 şi 12 prin Adrian Sutil şi debutantul Paul di Resta, urmaţi de Jaime Alguersuari (Toro Rosso) şi veteranul Nick Heidfeld (Renault). Jarno Trulli a completat clasamentul cu un loc 15 pentru Lotus, în timp ce ultima poziţie i-a revenit unui alt debutant, Jerome D'Ambrosio (Virgin Racing).
Mercedes GP a avut un start dezamăgitor de sezon, după ce ambii piloţi au abandonat în urma unor incidente. Michael Schumacher a intrat la boxe în primul tur după un acroşaj cu Jaime Alguersuari (Toro Rosso) şi a abandonat în prima parte a cursei din cauza unei defecţiuni la suspensii, iar Nico Rosberg s-a retras în turul 25 după ce a fost lovit de Rubens Barrichello (Williams) în partea dreaptă a monopostului. O soartă similară a avut şi Williams, după ce Pastor Maldonado a abandonat în startul cursei, iar Rubens Barrichello s-a retras la boxe după ce a fost implicat într-un acroşaj cu Rosberg.
Australia - Clasament cursa si clasamente generale
REZULTATE The Australian Grand Prix Albert Park, Melbourne, Australia; 58 de tururi; 307.574km; Vreme: însorită. Clasament: Poz Pilot Echipa Timp 1. Vettel Red Bull-Renault 1h29:30.259 2. Hamilton McLaren-Mercedes + 22.297 3. Petrov Renault + 30.560 4. Alonso Ferrari + 31.772 5. Webber Red Bull-Renault + 38.171 6. Button McLaren-Mercedes + 54.300 7. Perez Sauber-Ferrari + 1:05.800 8.Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:16.800 9. Massa Ferrari + 1:25.100 10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 tur 11. Sutil Force India-Mercedes + 1 tur 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1 tur 13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 tur 14. Heidfeld Renault + 1 tur 15. Trulli Lotus-Renault + 2 tururi 16. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 3 tururi Cel mai rapid tur: Massa, 1:28.947 Abandonuri: Pilot Echipă În turul Glock Virgin-Cosworth 50 Barrichello Williams-Cosworth 49 Rosberg Mercedes 22 Kovalainen Lotus-Renault 19 Schumacher Mercedes 19 Maldonado Williams-Cosworth 10 Liuzzi HRT-Cosworth 1 Karthikeyan HRT-Cosworth 1 Clasament general după etapa 1: Piloți: Constructori: 1. Vettel 25 1. Red Bull-Renault 35 2. Hamilton 18 2. McLaren-Mercedes 26 3. Petrov 15 3. Renault 15 4. Alonso 12 4. Ferrari 14 5. Webber 10 5. Sauber-Ferrari 10 6. Button 8 6. Toro Rosso-Ferrari 1 7. Perez 6 8. Kobayashi 4 9. Massa 2 10. Buemi 1
Sincer, tin cu Ferrari, de cand ma stiu, dar astazi m-au dezamagit din nou, pentru a nu stiu cata oara in ultimii ani.
Frumoasa cursa, bun comentariul, senzatia tuturor celor care am urmarit impreuna aceasta cursa a fost ca, in sfarsit, comentatorii nu au mai deranjat prin prostie. Bravo, baieti, bravo DIGI Sport. Si e doar inceputul !
Massa din nou dezamageste... la anul va avea un inlocuitor.
cum ai reusit sa observi acest detaliu?
Se pare ca DRS nu diferentiaza chiar asa mult masinile pe cat ma asteptam. Redbull merge bine, la fel si McLaren. Fiabilitatea McLaren a fost la inaltime, testele din iarna se pare ca nu au fost relevante.
Petrov a fost magistral, Alonso trebuie sa-l depaseasca si apoi sa aiba pretentii la titlu. Pacat de Button ca a facut acea greseala care l-a costat cateva pozitii.
Interesant cum Perez a reusit sa faca doar o oprire si sa ajunga asa sus. Bravo, debut foarte bun.
Bravo si Petrov, sper sa continue in acelasi stil.
Massa a mers rau de tot - daca mai face cateva curse de felul acesta, pleaca singur de la echipa.
Apropo, este o greseala in text, un paragraf aproape ca se repeta de 2 ori
1)de cat de "eficienta" este acel DRS(aripa spate), care nu a imbunatatit prea mult numarul depasirilor
2)KERS- daca il ai sau nu avatajul si dezavantajul se anuleaza reciproc pe parcursul unui tur
3)Pneurile - porcarii totale daca se ajunge ca diferenta din calificari si "Fastes lap" sa fie 6 secunde, fata dfe maxim 1-2 secunde la pneuri Bridgestone
Insa dezamagire pentru Mercedes GP -pareau pe un drum bun. Ghinion peste ghinion. Le trebuie rapid o schimbare.
Red Bull pe atat de buni pe atat de slabi. Nu stiu cat va tine dominatia asta a lor, dar cu siguranta nu mult timp. Doua mari echipe -McLaren si Ferrari- nu vor fi pasive la o asemenea situatie. Au putere financiara ca sa revina, vor avea si oamenii potriviti.
Ferrari poate creste.
Petrov a fost omul potrivit la locul potrivit. Sa nu ne imbatam cu apa rece:))
Webber dezamagitor. Nu stiu ce pateste(poate ordine de echipa care nu mai sunt interzise, poate echipa ii "aranjeaza" masina, poate s-a saturat de Red Bull)
Massa arata inca o data ca nu prea mai are treaba cu performanta.
Bine ca a inceput campionatul si vom avea atatea curse in care sa ne bucuram de spectacol indiferent cine va castiga sau va pierde. Intotdeauna va fi un castigator si unul care va pierde.
Nu erau in stare sa citeasca un clasament... faceau la fel ca celebrii de la TVR:)) Unu dintre ei incepea iar cu stirile mondene care cu cine se arde prin culisele F1.
Foarte bun... daca iti place cancanurile si nu F1. In plus se fortau ei sa explice greselile pilotilor si erau... de cacat. Nu inteleg de cand un motociclist vorbeste de greseala unui pilot de Formula 1? Nimic interesant la Digi. Mai bine sa ramana la fotbalul lor de tot rasul.
Cat despre comentariu,superb!Diferenta TVR-Digi este ca intre un Aibus si o masina!Baietii de la Digi sunt intr-o alta clasa!Emotiile inceputului se trec cu vederea,la fel si stangaciile.Un mare pas inainte.
http://www.leaguetv.net/p/watch-live-motor-sports-online.html
si cursa de f1 transmisa de Digi dar nu in HD ca pe BBC
- a fost un moment cand un comentator de la Digi a facut referire, citind de pe ecran banuiesc, la cele patru !! sectoare. In realitate erau doar trei, cea de-a patra caseta fiind pentru turul complet. Grav daca e sa ma intrebi pe mine.
- alt exemplu ar fi ca au comparat pe Newey cu Brown, insinuand ca ar fi pe acelasi post in cadrul unei echipe. Nope. Brown e manager iar Newey designerul in aerodinamica si cel ce se ocupa de masina din punct de vedere tehnic in general. Cand Brown era la Ferrari, echivalentul, daca-mi permiteti, lui Newey era Byrne.
Vad totusi un campionat F1 animat, care din pct meu de vedere a inceput perfect pt spectacol. Felicitari lui Vettel pt maniera in care a condus de la cap la coada acest mare premiu.
P.S.: Comentariul celor de la Digi a fost decent, nu cel mai bun, insa perfectibil si mai placut comparativ cu ce aveam la TVR. Eu am vazut cursa pe DigiSport HD si imaginea a fost "oglinda".
La mine se incarca foarte greu si se bloca dupa 2-3 tururi.
Am incercat de pe 2 calculatoare diferite conectate la net prin RDS si Vodafone crezand ca e conexiunea la net si degeaba. In plus am incercat si de pe telefon cu aplicatia lor si aceea pornea greu si se bloca dupa putin timp.
Massa 7th, Buemi 8th, Sutil 9th, di Resta 10th
nu eram la calculator,asa ca raspunsul e nu :)
cat despre restul banuiesc ca este la fel sau sunt prea comozi sau cu netul prost si nu se risca sa deschida 2 pagini suplimentare!
cursa a fost bunicica si promite(restul sezonului),insa mi-e teama ca RedBull vor fi intangibili,anul acesta si de catre Mclaren si de catre Ferrari,sper sa ma insel.
Am remarcat urmatorul aspect astazi ca Button,e mai bun ca Massa si promite anul acesta!
Sa faca cineva ceva cu taurasii astia!
Ma miram ca pe 2 calculatoare plus un telefon mobil conectate la 2 retele diferite de internet nu mergea niciuna ca lumea. Speram sa remedieze baietii problema pana la urmatoarea cursa. Eu urmaresc cursele la tv cu laptopul in fata. Cine urmareste Live timingul in timpul cursei stie cat de mult ajuta la urmarirea tuturor pilotilor pe circuit, cine nu-l foloseste si nu-l are nu-si da seama de asta.
Vettel-fara greseala, poate reedita performantele dominante ale lui Mansell din 1992 si Schumi din 2002 si 2004
Hamilton-un pilot mare oricate reprosuri i se pot aduce, iar masina Mclaren pare a fi cea mai propiata de RBR
Petrov-omul cursei, demonstreaza increderea acordata si faptul ca Renault se poate bate cu Ferrari
Alonso- o cursa solida, in stilul caracteristic,
Webber-dezarmant de slab
Button-daca nu era penalizarea avea sanse la podium
Asteptam Mercedes sa faca o cursa fara probleme tehnice.
In Malaezia se pot schimba multe, asa cum au demonstrat-o sezoanele 2007 si 2008, dar noua creatie a lui Adrian Newey pare din nou "class of the field"
Am observat o schimbare in comportamentul de castigator al lui Vettel,cineva i-a deschis ochii copilasului,parea destul de retinut la final in team radio.Si declaratiile de presa de dupa cursa nu au mai fost ale unui pusti rasfatat,ci ale unui campion mondial cu ceva experienta.Bravo Vettel!
Ma bucur enorm pentru Vettel.Si cand ma gandesc,anul trecut se vorbea la un moment dat ca n-o sa mai prinda inca un sezon la Renault.
Ah,da,si performantele celor de la Sauber,si mai ales a lui Perez,au o explicatie : http://en.espnf1.com/australia/motorsport/story/44415.html