Romain Grosjean părea să schimbe planurile pilotului Red Bull Racing după un start excelent în care a progresat de pe poziţia a patra a grilei de start până pe primul loc chiar în primul viraj. Pilotul echipei Lotus a fost capabil să-şi păstreze prima poziţie inclusiv după prima serie de opriri la boxe, mai ales că Red Bull le-a solicitat lui Mark Webber şi Vettel să păstreze o distanţă de aproximativ două secunde pentru a conserva pneurile.
STRATEGIILE LA BOXE AU DECIS PODIUMUL
De altfel, strategia opririlor la boxe a fost decisivă în stabilirea ordinii în care cei trei piloţi au ocupat podiumul de premiere. Webber a optat pentru o strategie cu trei opriri la boxe, motiv pentru care a intrat prematur să efectueze al doilea schimb, iar acest lucru i-a permis să câştige timp preţios în faţa lui Grosjean şi să urce pe locul doi după ce francezul a efectuat la rândul său oprirea pentru ultimul set de pneuri.
Vettel a tras însă lozul câştigător după ce a fost capabil să rămână pe circuit până în turul 37. Acest lucru i-a permis germanului să revină pe circuit chiar în spatele lui Grosjean, pe care l-a depăşit cu uşurinţă în turul 40 pe linia dreaptă de start-sosire cu ajutorul sistemului DRS.Singura incertitudine era modul în care va aborda Webber finalul cursei. Cu un avans de aproximativ 14 secunde, australianul a intrat la boxe în turul 43 şi s-a echipat cu pneuri hard, scopul său fiind să-i ajungă din urmă pe Vettel şi Grosjean în ultimele 10 tururi. Pilotul echipei Red Bull şi-a îndeplinit însă numai o jumătate de obiectiv, reuşind să treacă doar de francez cu două tururi înainte de final.
ALONSO RĂMÂNE ÎN CURSA PENTRU TITLU CU LOCUL PATRU
Fernando Alonso a reuşit încă o dată să recupereze poziţii importante în ciuda unei clasări modeste pe grila de start. Plecat de pe locul opt, spaniolul a câştigat două poziţii la start şi a profitat de abandonul lui Lewis Hamilton în urma unei pene suferite în primul viraj pentru a urca pe locul cinci.Britanicul a încercat să treacă printre Webber şi Vettel în momentul startului, însă a fost atins de german din spate, a suferit o pană lentă şi în cele din urmă s-a retras la boxe în prima parte a cursei din cauza problemelor de aerodinamică.
Ulterior, Alonso a profitat şi de o penalizare de tip drive-through suferită de Nico Rosberg, l-a depăşit pe coechipierul său Felipe Massa şi, pe finalul cursei, a trecut şi de Nico Hulkenberg pentru a-şi adjudeca locul patru. Hulkenberg a avut o nouă cursă bună la volanul monopostului Sauber, însă nu a reuşit să ţină pasul pe final şi a fost depăşit nu numai de Alonso, ci şi de un Kimi Raikkonen care a terminat astfel pe locul cinci.
PRIMELE PUNCTE PENTRU GUTIERREZ
Marea surpriză a fost însă produsă de Esteban Gutierrez, care a devenit primul debutant care obţine puncte în acest sezon.Pilotul echipei Sauber a urcat de pe locul 14 până pe locul nouă la finalul primului tur şi, chiar dacă ulterior a fost depăşit de Raikkonen, a urcat până pe locul şapte după ce a profitat de opririle suplimentare efectuate la boxe de piloţi precum Rosberg, Jenson Button sau Felipe Massa, care au completat topul primilor 10. Force India, Toro Rosso şi Williams au încheiat cursa în afara punctelor cu ambii piloţi.
Pe lângă Hamilton, au mai abandonat în Japonia şi Giedo van der Garde (Caterham) şi Jules Bianchi (Marussia), care s-au acroşat chiar în primul viraj şi au ieşit în decor. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:34.587 în turul 44.
JAPONIA - REZULTATE CURSA:
1. Sebatian Vettel Red Bull-Renault 1h37.410s 2. Mark Webber Red Bull-Renault +7.1s 3. Romain Grosjean Lotus-Renault +9.9s 4. Fernando Alonso Ferrari +45.6s 5. Kimi Raikkonen Lotus-Renault +47.3s 6. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +51.6s 7. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1m11.6s 8. Nico Rosberg Mercedes +1m12.0s 9. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m20.8s 10. Felipe Massa Ferrari +1m29.2s 11. Paul di Resta Force India-Mercedes +1m38.5s 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari +1 lap 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +1 lap 14. Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 lap 15. Sergio Perez McLaren-Mercedes +1 lap 16. Pastor Maldonado Williams-Renault +1 lap 17. Valtteri Bottas Williams-Renault +1 lap 18. Charlies Pic Caterham-Renault +1 lap 19. Max Chilton Marussia-Cosworth +1 lap Fastest lap: Mark Webber, 1m34.587s Not classified/retirements: Driver Team On lap Lewis Hamilton Mercedes 9 Giedo van der Garde Caterham-Renault 0 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 0 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Vettel 297 1. Red Bull-Renault 445 2. Alonso 207 2. Ferrari 297 3. Raikkonen 177 3. Mercedes 277 4. Hamilton 151 4. Lotus-Renault 264 5. Webber 148 5. McLaren-Mercedes 83 6. Rosberg 126 6. Force India-Mercedes 62 7. Massa 90 7. Sauber-Ferrari 55 8. Grosjean 87 8. Toro Rosso-Ferrari 31 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Hulkenberg 49 11. Di Resta 36 12. Sutil 26 13. Perez 23 14. Ricciardo 18 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1
Vettel, e rapid, e precis, reuseste sa rezolve problemele care apar pe parcurs.
Toata cursa am auzit doar ia, ia, aaaaaaaaaa, eeeeeeeeeeeee, ia, aaaa, ooooooooo
Dar in rest informatiile sunt afisate la fel
Vettel nu s-a miscat absolut deloc, era prins la mijloc, dreapta Ham, stanga Gro.
Felicitari Vettel, Webber, Grosjean! O cursa foarte buna pt Grosjean, care in opinia mea merita mai mult.
mor cand ii vad p'astia care vor o chestie ne-fair play cand ii favorizeaza si o critica atunci cand favorizeaza (si) pe altu
Nu l-am vazut pe Massa sa schiteze ceva aparare cand a fost depasit de Alonso
Rocky : Perez getting blues"
Vettel : "Charlie get him out the way that is not fair, thank you".
Vettel a castigat in Japonia in 2009, 2010, 2012 si anul acesta 2013
Deci nu 3 la rand, in 2011 a castigat Button, sursa http://www.formula1.com/results/season/2011/
Si dupa start Alonso era al saptelea si dupa abandonul lui HAM a ajuns al saselea: GRO > WEB > VET > ROS > MAS > ALO.
Mai multa atentie la cursa si notite sau chiar print-screen-uri ajuta mult in redactarea unui articol.
Bafta in continuare
Thumbs-up cgino2000!
Webber a avut pneuri medium in ultimul stint. Alta gresala...
http://www1.skysports.com/f1/report/12528/8970575/2013-japanese-gp--sebastian-vettel-does-it-again---but-webber--grosjean-make-him-work
"With Vettel thereafter told to preserve his hard tyres to the end, focus then turned to whether Webber, since pitting and returning to the track on even fresher medium tyres, could set up a grandstand - and potentially explosive - intra-Red Bull finish and claim a swansong Suzuka victory."
Webber la ultima trecere pe la boxe a pus pneuri mediu (inscriptii albe) nu hard (inscriptii portocalii)
Red Bull opted to split their strategies however, which Webber admits was a surprise as he felt capable of reaching the same two-stop targets that Vettel was able to execute.
"I was a little bit surprised [by] the switch to three [stops]," Webber said after finishing second to his team-mate.
-apreciez munca ta și îți mulțumesc;
-dacă este posibil-nu sunt expert în așa ceva-pune o taxa simbolică pentru accesat site-ul și cred că toți profesioniștii care comentează greșelile de dactilografiere, sunt „profesori de morfologică și sintaxă gramaticală”, sunt mai deștepți decât tot staff-ul echipelor F1 și mai talentați decât piloții vor dispărea.
De ce Webber nu a facut ce face el? Poate pentru ca ii ia cam des foc masina (chiar si intr-un acrosaj, nu iau foc masinile in felul in care lui i-a tot luat si am vazut destule exemple), nu ii functioneaza multe pe masina, sufera de ordine de echipa si are destui piloti in fata ori in spatele sau de care sa fie preocupat, incat sa poata pune 20 de secunde intre el si concurenta. Si cand depaseste (exemplul depasirii cu Alonso de saptamana trecuta) arata avantajul pe care masina lui il detine...daca Vettel ar avea urmaritori pe masura, cu masini pe masura, 20 de secunde ar fi doar un vis frumos.
Vettel & Coco Masters:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Nx2qunphJL4
3 victorii consecutive la SUZUKA, nu in Japonia. Cei de care zici tu au castigat pe Fuji
Ma copile (ca nu pot sa-ti spun altfel) eu am comentat continutul articolului si am atras atentia autorului asupra catorva greseli de redactare / informare.
De unde ai dedus tu ca idolul meu este ALO??
Eu urmaresc F1 cam de pe vremea lui Senna, Mansel si Alesi si crede-ma sunt satul de comentarii gen Micky Alexandrescu & Co. E adevarat astia comenteaza cursa in direct, pe cand Daniel Popescu o face in scris, dupa consumarea evenimentului si ar putea sa aiba niste surse de inspiratie mai competente.
Tot respectul pentru el, din partea aceasta a monitorului pare un "One Man Show" nu stiu daca are o echipa in spate, eu doar i-am recomandat sa fie mai atent cu sursele de inspiratie si cu gramatica, bat-o vina, si nu doar azi ci de mai multe ori,
Si tie daca tot esti atat de vexat iti recomand sa faci postari din spatele unui utilizator logat nu asa, un neica nimeni care daca nu implinit 18 ani nu-l lasa mamica sa-si faca cont.
Bafta in continuare
La Mercedes nu se pune ca era prea batran pentru performanta altfel si cu harbul ala iesea campion.
Si ce daca Alonso nu are masina. Nici Hamilton nu are.
2007 Hamilton 109 - Alonso 109. In rest Alonso n-a avut probleme cu coechipierii. Uita-te pe statistici mai bine.
1999 Irvine termina pe 2, Schumacher termina pe 5. Apoi sa nu vorbim de perioada Mercedes :D
Ce treaba are Hamilton cu toate astea? Stiu, delirezi putin...
se pare ca totusi alfonso fu cel mai bun pilot de anu asta- la ce masina are...cele mai muncite rezultate; no offense rebule dar ei au un avans tehnologic mult prea mare.
2) Hamilton
In 1999 Schumacher fiind accidentat nu a concurat intreg sezonul. Cam ca Massa in 2009. E si normal ca pilotul ramas in concurs sa stranga mai multe puncte. Dai si tu niste exemple ...
Lasa statisticile, ca tot statisticile vor spune Vettel 4 titluri (cel putin) si sunt sigur ca nu o sa le iei in considerare ci te vei gandi la altceva ....
Deci, Hailton l-a dominat pe Alonso in curse fiind mai rapid, mai competitiv. Si Trulli i-a facut cam acelasi lucru lui Alonso
Corect, greseala mea!
Mi-a luat 5 minute si m-am documentat si greseala e a ta :p
Button a castigat in 2011 la Suzuka ;)
sursa:
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Formula_One_season
Am tinut minte corect, dar initial am crezut ca ai dreptate si apoi am cautat mai multe informatii