Vettel a câştigat la Suzuka, Webber şi Grosjean au completat podiumul

de Daniel Popescu
Duminica, 13.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obţinut victoria în Japonia după ce strategia opririlor la boxe l-a ajutat să recupereze după startul ratat. Lider timp de o jumătate de cursă, Romain Grosjean si-a egalat cel mai bun rezultat din carieră după ce a terminat pe locul trei în spatele lui Mark Webber.

Esential 3 victorii consecutive a obtinut Vettel la Suzuka incepand din 2011
5 victorii consecutive a obtinut Vettel incepand de la cursa din Belgia
90 de puncte este diferenta dintre Vettel si Alonso cu patru curse inainte de final
Sebastian Vettel îşi continuă marşul triumfal spre al patrulea titlu mondial după ce a obţinut a doua victorie consecutivă la Suzuka şi al cincilea succes consecutiv din acest sezon, însă va fi nevoit să aştepte cursă din India pentru a fi încoronat din nou drept campion după ce Fernando Alonso a ocupat locul patru.

Romain Grosjean părea să schimbe planurile pilotului Red Bull Racing după un start excelent în care a progresat de pe poziţia a patra a grilei de start până pe primul loc chiar în primul viraj. Pilotul echipei Lotus a fost capabil să-şi păstreze prima poziţie inclusiv după prima serie de opriri la boxe, mai ales că Red Bull le-a solicitat lui Mark Webber şi Vettel să păstreze o distanţă de aproximativ două secunde pentru a conserva pneurile. 

STRATEGIILE LA BOXE AU DECIS PODIUMUL

De altfel, strategia opririlor la boxe a fost decisivă în stabilirea ordinii în care cei trei piloţi au ocupat podiumul de premiere. Webber a optat pentru o strategie cu trei opriri la boxe, motiv pentru care a intrat prematur să efectueze al doilea schimb, iar acest lucru i-a permis să câştige timp preţios în faţa lui Grosjean şi să urce pe locul doi după ce francezul a efectuat la rândul său oprirea pentru ultimul set de pneuri.

Am avut un start foarte slab şi am ciupit aripa faţă, dar după aceea am fost răbdători şi am reuşit să trec de Grosjean şi să-l bat pe Webber prin strategia pneurilor.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Vettel a tras însă lozul câştigător după ce a fost capabil să rămână pe circuit până în turul 37. Acest lucru i-a permis germanului să revină pe circuit chiar în spatele lui Grosjean, pe care l-a depăşit cu uşurinţă în turul 40 pe linia dreaptă de start-sosire cu ajutorul sistemului DRS.

Singura incertitudine era modul în care va aborda Webber finalul cursei. Cu un avans de aproximativ 14 secunde, australianul a intrat la boxe în turul 43 şi s-a echipat cu pneuri hard, scopul său fiind să-i ajungă din urmă pe Vettel şi Grosjean în ultimele 10 tururi. Pilotul echipei Red Bull şi-a îndeplinit însă numai o jumătate de obiectiv, reuşind să treacă doar de francez cu două tururi înainte de final. 

ALONSO RĂMÂNE ÎN CURSA PENTRU TITLU CU LOCUL PATRU

Cursa a fost destul de bună, dar mi-ar fi plăcut să fiu cu un pas mai sus pe podium.

Strategiile au fost diferite.

Mark Webber
Pilot Red Bull
Fernando Alonso a reuşit încă o dată să recupereze poziţii importante în ciuda unei clasări modeste pe grila de start. Plecat de pe locul opt, spaniolul a câştigat două poziţii la start şi a profitat de abandonul lui Lewis Hamilton în urma unei pene suferite în primul viraj pentru a urca pe locul cinci.

Britanicul a încercat să treacă printre Webber şi Vettel în momentul startului, însă a fost atins de german din spate, a suferit o pană lentă şi în cele din urmă s-a retras la boxe în prima parte a cursei din cauza problemelor de aerodinamică.

Ulterior, Alonso a profitat şi de o penalizare de tip drive-through suferită de Nico Rosberg, l-a depăşit pe coechipierul său Felipe Massa şi, pe finalul cursei, a trecut şi de Nico Hulkenberg pentru a-şi adjudeca locul patru. Hulkenberg a avut o nouă cursă bună la volanul monopostului Sauber, însă nu a reuşit să ţină pasul pe final şi a fost depăşit nu numai de Alonso, ci şi de un Kimi Raikkonen care a terminat astfel pe locul cinci.

PRIMELE PUNCTE PENTRU GUTIERREZ

Ce start! A fost o cursă foarte bună, dar Red Bull ne-au prins din urmă. Oricum, am fost singurii capabili să luptăm cu ei.

Romain Grosjean
Pilot Lotus
Marea surpriză a fost însă produsă de Esteban Gutierrez, care a devenit primul debutant care obţine puncte în acest sezon.

Pilotul echipei Sauber a urcat de pe locul 14 până pe locul nouă la finalul primului tur şi, chiar dacă ulterior a fost depăşit de Raikkonen, a urcat până pe locul şapte după ce a profitat de opririle suplimentare efectuate la boxe de piloţi precum Rosberg, Jenson Button sau Felipe Massa, care au completat topul primilor 10. Force India, Toro Rosso şi Williams au încheiat cursa în afara punctelor cu ambii piloţi.

Pe lângă Hamilton, au mai abandonat în Japonia şi Giedo van der Garde (Caterham) şi Jules Bianchi (Marussia), care s-au acroşat chiar în primul viraj şi au ieşit în decor. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:34.587 în turul 44.

JAPONIA - REZULTATE CURSA:

 1.  Sebatian Vettel    Red Bull-Renault        1h37.410s           
 2.  Mark Webber        Red Bull-Renault            +7.1s           
 3.  Romain Grosjean    Lotus-Renault               +9.9s           
 4.  Fernando Alonso    Ferrari                    +45.6s           
 5.  Kimi Raikkonen     Lotus-Renault              +47.3s           
 6.  Nico Hulkenberg    Sauber-Ferrari             +51.6s           
 7.  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari           +1m11.6s           
 8. 
Nico Rosberg Mercedes +1m12.0s 9. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m20.8s 10. Felipe Massa Ferrari +1m29.2s 11. Paul di Resta Force India-Mercedes +1m38.5s 12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari +1 lap 13. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +1 lap 14. Adrian Sutil Force India-Mercedes +1 lap 15. Sergio Perez McLaren-Mercedes +1 lap 16. Pastor Maldonado Williams-Renault +1 lap 17. Valtteri Bottas Williams-Renault +1 lap 18. Charlies Pic Caterham-Renault +1 lap 19. Max Chilton Marussia-Cosworth +1 lap Fastest lap: Mark Webber, 1m34.587s Not classified/retirements: Driver Team On lap Lewis Hamilton Mercedes 9 Giedo van der Garde Caterham-Renault 0 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 0 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Vettel 297 1. Red Bull-Renault 445 2. Alonso 207 2. Ferrari 297 3. Raikkonen 177 3. Mercedes 277 4. Hamilton 151 4. Lotus-Renault 264 5. Webber 148 5. McLaren-Mercedes 83 6. Rosberg 126 6. Force India-Mercedes 62 7. Massa 90 7. Sauber-Ferrari 55 8. Grosjean 87 8. Toro Rosso-Ferrari 31 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Hulkenberg 49 11. Di Resta 36 12. Sutil 26 13. Perez 23 14. Ricciardo 18 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1

Comentarii (57)

  • cucurbeu
    bravo hamilton, campion de carton :))
    20 49
  • dupa iesirea de la boxe webber nu a mai avut drs, naspa situatie,
    31 8
  • Un de e Alonso sa se laude ca cu o masina de locul 2 per total in campionat a facut treaba, fiind inca pe un miraculos loc 2 in campionat?

    Vettel, e rapid, e precis, reuseste sa rezolve problemele care apar pe parcurs.
    28 38
  • Yeeeeeeeeeeeeeeeah, baby!!!!!! Talent pur sange!!!!!!!!
    26 52
  • am vazut cursa la japonezi ...
    Toata cursa am auzit doar ia, ia, aaaaaaaaaa, eeeeeeeeeeeee, ia, aaaa, ooooooooo

    Dar in rest informatiile sunt afisate la fel
    21 1
  • Redbull l-au facut pe Webber din strategie! Desi pe circuit a fost mereu mai rapid. Daca nu e motor, drs, kers, atunci e strategie.Bravo finger!
    49 13
  • Nu exista penalizare pentru pana facuta de Vitzel la Hamy?Daca era invers championu tipa ca din gura de sarpe!
    48 24
  • Mai erau 10 tururi si Webber avea 14 secunde, cate o secunda pe tir de ii lua Vettel si nu il intrecea. Dar, nu la ajutat, este o impresie.
    15 10
  • VJohann webber a avut DRS.
    14 14
  • @Dani te-ai uitat la alta cursa? Hamilton a tras dreapta si a atins cu roata spate aripa fata a lui Vettel si nu invers.
    Vettel nu s-a miscat absolut deloc, era prins la mijloc, dreapta Ham, stanga Gro.

    Felicitari Vettel, Webber, Grosjean! O cursa foarte buna pt Grosjean, care in opinia mea merita mai mult.
    25 10
  • *Stanga Ham, dreapta Gro, scuzati greseala.
    12 5
  • cei de la ferrari sunt jalnici! si ma refer in primul rand la echipa. de la inceputul sezonului cand erau foarte buni, poate cei mai rapizi, au ajuns sa se bata cu sauber in cursa! sunt de tot rasul, toate echipele au progresat in bine de la inceputul sezonului numai ei nu.
    35 9
  • pt 123, am vazut cursa pe skysport, si au spus clar ca webber nu a avut drs, asa ca restul a fost o facatura marca RBR, webber nu trebuia sa castige decat in ultima curs din an cand Animalul e campion
    30 25
  • ar trebui schimbat tot stafful tehnic k sunt numai incompetenti! nicio strategie nu sunt in stare sa fac! sa-i aduca pe todt si pe brawn inapoi
    19 6
  • si ce va mai ofuscati asa ca nu stiu ce webber? Ati vrut ordine de echipa? Luati si serviti! Pofta mare!

    mor cand ii vad p'astia care vor o chestie ne-fair play cand ii favorizeaza si o critica atunci cand favorizeaza (si) pe altu

    Nu l-am vazut pe Massa sa schiteze ceva aparare cand a fost depasit de Alonso
    29 8
  • ce strategie mai vrei mah? A urcat locuri fata de calificare? Au fost greseli crase in strategie? Brown e la Mercedes. A facut mai bine? Mai bine vezi realitatea ca Alonso s-a calificat prost. Ce va mai place voua sa improscati cu noroi
    15 8
  • Vettel : "Tell him to keep out of the way even if he has fresher tyres"

    Rocky : Perez getting blues"

    Vettel : "Charlie get him out the way that is not fair, thank you".
    18 11
  • @ferr1
    Pai dc ala nu raspundea la steagurile albastre ...care-i faza???
    12 4
  • @Senna
    l-a facut din strategie? no shit! pai n-a vrut el mai mult downforce?
    9 4
  • @daniel Popescu:
    Vettel a castigat in Japonia in 2009, 2010, 2012 si anul acesta 2013
    Deci nu 3 la rand, in 2011 a castigat Button, sursa http://www.formula1.com/results/season/2011/
    Si dupa start Alonso era al saptelea si dupa abandonul lui HAM a ajuns al saselea: GRO > WEB > VET > ROS > MAS > ALO.

    Mai multa atentie la cursa si notite sau chiar print-screen-uri ajuta mult in redactarea unui articol.

    Bafta in continuare
    22 5
  • @cgino2000
    dupa un lung sir de comentarii mai mult sau mai putin inspirate ale celor de mai sus, in sfarsit si-a dat cineva seama de eroarea evidenta din chiar primul paragraf al articolului.
    Thumbs-up cgino2000!
    3 1
  • "Singura incertitudine era modul în care va aborda Webber finalul cursei. Cu un avans de aproximativ 14 secunde, australianul a intrat la boxe în turul 43 şi s-a echipat cu pneuri hard, scopul său fiind să-i ajungă din urmă pe Vettel şi Grosjean în ultimele 10 tururi."
    Webber a avut pneuri medium in ultimul stint. Alta gresala...
    http://www1.skysports.com/f1/report/12528/8970575/2013-japanese-gp--sebastian-vettel-does-it-again---but-webber--grosjean-make-him-work
    "With Vettel thereafter told to preserve his hard tyres to the end, focus then turned to whether Webber, since pitting and returning to the track on even fresher medium tyres, could set up a grandstand - and potentially explosive - intra-Red Bull finish and claim a swansong Suzuka victory."
    0 1
  • tot @Daniel Popescu:
    Webber la ultima trecere pe la boxe a pus pneuri mediu (inscriptii albe) nu hard (inscriptii portocalii)
    16 3
  • @cucurigino
    da, e de vina Daniel ca o duce idolu rau. Auzi ce a putut sa faca .... sa vorbeasca de prea bine pe Vettel ... acum cand e saracie lucie la Maranello ...
    7 10
  • Webber e cu 2 clase mai slab ca Vettel, pai neamtu...la spulberat pe Grosjean pe cand Webber s-a chinuit ..parca era un pensionar anticipat!
    7 5
  • Redbulanu'
    Cand Webber e in fata ceva trebuie sa intervina ca vitel sa castige:

    Red Bull opted to split their strategies however, which Webber admits was a surprise as he felt capable of reaching the same two-stop targets that Vettel was able to execute.

    "I was a little bit surprised [by] the switch to three [stops]," Webber said after finishing second to his team-mate.
    6 5
  • Andrei
    Astia de la redfools transforma, prin "atentia" alocata australianului, penibilul in comedie :)))
    5 2
  • Pentru administrator:
    -apreciez munca ta și îți mulțumesc;
    -dacă este posibil-nu sunt expert în așa ceva-pune o taxa simbolică pentru accesat site-ul și cred că toți profesioniștii care comentează greșelile de dactilografiere, sunt „profesori de morfologică și sintaxă gramaticală”, sunt mai deștepți decât tot staff-ul echipelor F1 și mai talentați decât piloții vor dispărea.
    3 1
  • Lasati-ne sa ne bucuram de-al IV-lea titlu mondial!!!!!!! Exceptandu-l pe Michael Schumacher, eu n-am vazut pilot mai talentat si mai valoros decat Sebastian Vettel, si ma uit la F1 din perioada in care fanii Alonso sau Hamilton nici macar nu erau nascuti. Daca masina Red Bull este imbatabila, de ce n-a avut si Webber starturile lui Vettel din Coreea, Singapore sau Italia? Ce l-a retinut sa puna 20 sec intre el si concurenta?
    29 28
  • bbrunes
    Nu cred ca a existat o masina mai buna de atat in F1, in conditiile in care tehnologia a schimbat radical lucrurile. De aceea, e cam dificil sa il numesti cel mai talentat pilot.
    De ce Webber nu a facut ce face el? Poate pentru ca ii ia cam des foc masina (chiar si intr-un acrosaj, nu iau foc masinile in felul in care lui i-a tot luat si am vazut destule exemple), nu ii functioneaza multe pe masina, sufera de ordine de echipa si are destui piloti in fata ori in spatele sau de care sa fie preocupat, incat sa poata pune 20 de secunde intre el si concurenta. Si cand depaseste (exemplul depasirii cu Alonso de saptamana trecuta) arata avantajul pe care masina lui il detine...daca Vettel ar avea urmaritori pe masura, cu masini pe masura, 20 de secunde ar fi doar un vis frumos.
    5 5
  • @91Schumi06: Din pura curiozitate,ce varsta ai??
    18 6
  • @cosminescu: vizualizeaza-mi profilul, acolo gasesti datele care te intereseaza. Pot sa-ti spun doar ca urmaresc F1 din 1994, odata cu Marele Premiu al Principatului Monaco ;)
    14 15
  • @91Schumi06 - Ce ma bucur ca esti detector de talent! Ar trebui sa lucrezi pentru una dintre echipele de top din F1 ca sa le recrutezi piloti pentru viitor.
    13 15
  • A fost o cursa normala,nici foarte plictisitoare nici foarte plina de evenimente.Vettel a castigat pe merit dar fara ajutorul echipei care i-a bagat pe gat lui Webber sa faca 3 opriri(o mare tamapenie) nu ar fi castigat astazi.Grojeans cred ca a facut cea mai buna cursa a lui de cat este in F1,Alonso a trecut greu de Massa si de Hullkenberg si a meritat locul 4 iar Kimi a fost slab dar totusi a ajuns la final pe locul 5.Titlurile sunt castigat de Vettel si RedBull dar la anul o sa fie mult mai greu pentru ei cu siguranta.As vrea sa avem macar 3 echipe la acelasi nivel al masinilor in materie de performanta si vom vedea atunci cine este cel mai bun pilot in activitate.Sa asteptam si vom vedea atunci.
    5 2
  • @91Schumi06
    La cati ani ai esti al naibii de precoce
    6 4
  • Oh yes!
    RENAULT, RENAULT, RENAULT !!

    Vettel & Coco Masters:

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Nx2qunphJL4
    2 1
  • @cgino2000

    3 victorii consecutive la SUZUKA, nu in Japonia. Cei de care zici tu au castigat pe Fuji
    3 0
  • KeyserSoze
    Stie cineva cine a efectuat cea mai frumoasa depasire a cursei?
    2 0
  • Vettel campion Ciao!Pa la anul sa sperati ca cutiile de carton sa il bata pe Sebastian.Varsta mea e mica dar castigul e de 1.........00000000000000....... mai mare (La F1)
    11 16
  • pe cit de cirpit a fost pole-ul lui webber pe atit de cirpita victoria lui vettel
    16 13
  • Bravo Esteban Gutierrez l-ai tinut la respect pe Nico Rosberg care sa nu sa mai scoate ciocul ala de c###.Grosjean cel mai bun start,Hamiltin bun si el dar ghinion.Vettel a plecat destul de slab dar fara Newey se poate.GO GO GO VETTEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    8 16
  • Alonso intentionat cauta sa ia startul linga piloti pe care poate el sa-i bata,pilotul e bun,masina e prea slaba!Si cum se face ca numai in formula1 pilotul de pa primul loc e fugarit doar de pilotul de pe 3,4 5...?
    10 1
  • In atentia @cucurigino
    Ma copile (ca nu pot sa-ti spun altfel) eu am comentat continutul articolului si am atras atentia autorului asupra catorva greseli de redactare / informare.
    De unde ai dedus tu ca idolul meu este ALO??
    Eu urmaresc F1 cam de pe vremea lui Senna, Mansel si Alesi si crede-ma sunt satul de comentarii gen Micky Alexandrescu & Co. E adevarat astia comenteaza cursa in direct, pe cand Daniel Popescu o face in scris, dupa consumarea evenimentului si ar putea sa aiba niste surse de inspiratie mai competente.
    Tot respectul pentru el, din partea aceasta a monitorului pare un "One Man Show" nu stiu daca are o echipa in spate, eu doar i-am recomandat sa fie mai atent cu sursele de inspiratie si cu gramatica, bat-o vina, si nu doar azi ci de mai multe ori,
    Si tie daca tot esti atat de vexat iti recomand sa faci postari din spatele unui utilizator logat nu asa, un neica nimeni care daca nu implinit 18 ani nu-l lasa mamica sa-si faca cont.
    Bafta in continuare
    12 1
  • mai lasatima cu rbr si vettel da intradevar masina e din alta categorie ,vettel mai ramane de vazut ,oricare pilot din primi 10 ar iesi campion mondial cu monopostul lui vettel,si din pacate se prevede un sfarsit tragic pt rbr odata cu plecarea sefului de aerodinamica la mclaren,se preconizeaza un sfarsit tragic pentru redbul cum au aparut asa o sa si dispara inpreuna cu wettel care din pacate prin gesturile lui cam pierde f mult la captolul imagine.o sa se revina la vechea batalie mclaren si ferrari si sa nu uitati cei ce susutin rbr ca daca se retrage ferrari sau mclaren dispare si f1 ,cu toate ca cei de la rbr au fost avantajati ,singuri care nu se plang de pneuri dar au facuto la inceputul sezonului.
    16 13
  • spunea cineva mai sus dc mark nu il bate pe vettel ca au aceiasi masian, nu uitati ca daca esti locotenent in echipa poti tu sa faci ce vrei tot echipa face ce vrea cu tine gen strategii gresite anumite "ghinioane pot sa apara: etcse poate vedea clar la lotus cand era kimi nr 1 in echipa il rupea p grojean , acm cand e grojean nr 1 o c-am ia kimi de la el
    5 2
  • nu o sa dispara cum a aparut,ci cu 4 titluri mondiale... :))
    9 8
  • robert
    Grosjean nu e la cel mai bun rezultat.Cel mai bun rezultat al lui a fost locul 2 in Canada 2012.
    7 0
  • un fan
    91schumi06-mai uita-te pe yootube la f1 din era senna-prost daca vrei sa vezi cel mai talentat pilot din f1. S-a vazut cat de talentat a fost schumi cand s-a dus la mercedes, asa e si vettel.
    8 3
  • fugarit? Tu nu vezi cum tot creste diferenta de puncte? E pe 2 ca a avut o masina mai buna ca a alui Raikkonen sau Hamilton si un coechipier Massa necombatant. Dar hai sa fim seriosi, nu ii pune probleme lui Vettel. E campionul restului cu cea mai buna masina exceptand rbr. Nu e mare branza.
    4 0
  • alt fan
    91schumi06 uita-te pe youtube la f1 din era senna-prost-schumacher si o sa vezi un Schumacher care il bate constant pe Senna ....
    La Mercedes nu se pune ca era prea batran pentru performanta altfel si cu harbul ala iesea campion.
    2 1
  • @un fan Amice, uita-te mai bine la Schumacher din 96-99. Atat de talentat a fost. Schumacher pe atunci era Alonso de astazi. Pilot foarte bun, dar fara o masina pe masura.
    2 4
  • @ferr1
    gresesti si tu amice. Alonso a avut cel putin 2 (doi) coechipieri care l-au batut. Schumacher nu avea concurent atunci.

    Si ce daca Alonso nu are masina. Nici Hamilton nu are.
    3 1
  • @ferr1 Sa inteleg ca pe aia 2 i-ai inventat tu?
    2007 Hamilton 109 - Alonso 109. In rest Alonso n-a avut probleme cu coechipierii. Uita-te pe statistici mai bine.

    1999 Irvine termina pe 2, Schumacher termina pe 5. Apoi sa nu vorbim de perioada Mercedes :D

    Ce treaba are Hamilton cu toate astea? Stiu, delirezi putin...
    2 1
  • mie mi s-a parut la start ca ambii piloti redbul au vrut sa-l inchida pe hami si de aici pana lui, ca deja trecuse in fata lui vetelu care a tras stanga mult, s-a bagat peste hami si de asta grojanu a avut loc sa treaca.

    se pare ca totusi alfonso fu cel mai bun pilot de anu asta- la ce masina are...cele mai muncite rezultate; no offense rebule dar ei au un avans tehnologic mult prea mare.
    2 3
  • @ferr1
    1) Trulli
    2) Hamilton

    In 1999 Schumacher fiind accidentat nu a concurat intreg sezonul. Cam ca Massa in 2009. E si normal ca pilotul ramas in concurs sa stranga mai multe puncte. Dai si tu niste exemple ...

    Lasa statisticile, ca tot statisticile vor spune Vettel 4 titluri (cel putin) si sunt sigur ca nu o sa le iei in considerare ci te vei gandi la altceva ....

    Deci, Hailton l-a dominat pe Alonso in curse fiind mai rapid, mai competitiv. Si Trulli i-a facut cam acelasi lucru lui Alonso
    0 0
  • @Drs
    Corect, greseala mea!
    0 0
  • @Drs
    Mi-a luat 5 minute si m-am documentat si greseala e a ta :p
    Button a castigat in 2011 la Suzuka ;)
    sursa:
    http://en.wikipedia.org/wiki/2011_Formula_One_season
    Am tinut minte corect, dar initial am crezut ca ai dreptate si apoi am cautat mai multe informatii
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru