Plecat de pe locul şase, pilotul Scuderiei Ferrari a suferit o pană la cauciucul stânga-spate după ce a fost lovit uşor din spate Kimi Raikkonen, a abandonat şi mai are un avans de numai patru puncte în fruntea clasamentului general în faţa lui Vettel.
Abandonul spaniolului a venit într-o cursă în care coechipierul său Felipe Massa a avut parte de cea mai bună evoluţie din acest sezon. Deşi a luat startul doar de pe locul 11, brazilianul a ajuns pe locul patru în urma numeroaselor incidente din primul tur şi ulterior s-a poziţionat pe locul doi după ce a trecut de Kamui Kobayashi şi Jenson Button după prima serie de intrări la boxe. Astfel, el a obţinut primul podium din acest sezon şi în mare măsură i-a convins pe şefii Ferrari că merită să rămână la echipa şi anul viitor.
LUPTA SPECTACULOASA KOBAYASHI-BUTTON
Sauber a avut parte de o cursă cursa pozitivă, însă de data aceasta pilotul care a urcat pe podium a fost Kamui Kobayashi.Japonezul, care se află la prima performanţă de acest gen în carieră chiar în faţa propriilor suporeri, a câştigat o poziţie la start după depăşirea lui Mark Webber, însă a pierdut locul doi în faţa lui Massa la primul pistop. Tensiunea a atins însă apogeul în ultmele tururi, când poziţia sa a fost ameninţată de Jenson Button, aflat la puţin peste o secundă în spatele său. În cele din urmă, japonezul şi-a păstrat poziţia şi a câştigat puncte preţioase pentru Sauber în clasamentul constructorilor.
În schimb, coechipierul său Sergio Perez a abandonat în turul 20 după ce a pierdut controlul volanului în virajul Spoon în momentul în care lupta cu Lewis Hamilton pentru locul şase.
Britanicul a avut astfel o misiune relativ uşoară şi şi-a adjudecat locul cinci după ce a câştigat un loc în faţa lui Raikkonen la prima intrare la boxe.Nico Hulkenberg a făcut o nouă cursă bună pentru Force India şi a terminat pe locul şapte, în timp ce Pastor Maldonado a terminat pentru prima oară în puncte după victoria surpriză obţinută pentru Williams la Barcelona în luna mai.
Chiar dacă a plecat de pe locul doi al grilei, Mark Webber s-a mulţumit doar cu locul nouă după ce a fost lovit din spate de Romain Grosjean în primul viraj şi a fost nevoit să intre la boxe. Pilotul echipei Lotus a fost ulterior penalizat cu un "stop and go" de 10 secunde şi s-a retras la boxe în ultimul tur într-un moment în care nu avea nicio şansă la puncte.
Un alt pilot penalizat a fost Bruno Senna, care a suportat un drive-through pentru un incident tot în primul tur, dar de data aceasta cu Nico Rosberg. Germanul a fost nevoit să abandoneze în condiţiile în care era singura speranţă a celor de la Mercedes pentru o clasare în puncte.
În cele din urmă, Michael Schumacher a fost aproape de o asemenea performanţă, dar a terminat doar pe 11 după ce a plecat de pe 23, nu înainte de a-l depăşi pe Paul di Resta spre finalul cursei. Ultimul punct a revenit celor de la Toro Rosso prin Daniel Ricciardo.Alte două abandonuri au fost trecute în dreptul lui Charles Pic (Marussia) şi Narain Karthikeyan (HRT), în timp ce Vettel a stabilit şi cel mai bun timp în cursă după ce a fost cronometrat cu 1:35.774 în turul 52.
Japonia - rezultate cursa şi clasamente generale:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h28:56.242 2. Massa Ferrari + 20.639 3.Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.538 4. Button McLaren-Mercedes + 25.098 5. Hamilton McLaren-Mercedes + 46.490 6. Raikkonen Lotus-Renault + 50.424 7. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.159 8. Maldonado Williams-Renault + 52.364 9. Webber Red Bull-Renault + 54.675 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:06.919 11. Schumacher Mercedes + 1:07.769 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:23.400 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:28.600 14. Senna Williams-Renault + 1:28.700 15. Grosjean Lotus-Renault + 1 lap 16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 17. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 18. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 19. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap Fastest lap: Vettel, 1:35.774 Not classified/retirements: Driver Team On lap Pic Marussia-Cosworth 39 Karthikeyan HRT-Cosworth 34 Perez Sauber-Ferrari 19 Alonso Ferrari 1 Rosberg Mercedes 1 World Championship standings, round 15: Drivers: Constructors: 1. Alonso 194 1. Red Bull-Renault 325 2. Vettel 190 2. McLaren-Mercedes 283 3. Raikkonen 157 3. Ferrari 263 4. Hamilton 152 4. Lotus-Renault 239 5. Webber 135 5. Mercedes 136 6. Button 131 6. Sauber-Ferrari 115 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 81 8. Grosjean 82 8. Williams-Renault 58 9. Massa 69 9. Toro Rosso-Ferrari 15 10. Perez 65 11. Kobayashi 50 12. Di Resta 44 13. Schumacher 43 14. Hulkenberg 37 15. Maldonado 33 16. Senna 25 17. Vergne 8 18. Ricciardo 7
Felicitari lui Massa si Koba.
Poate le vin ceva idei si celor de la Lotus, ca parca a mers masina ceva mai bine cu aripa usor avariata
``Petrov nu stiu daca ar castiga cele 5 curse dar sigur stim cine ar fi spatele lui "folosindu-si imensul talent". ``
dupa mine comm-ul anului. 10 points :)
2. cred ca vettel are sanse 70% sa fie campion... putin ciudat avand in vedere cum s-a chinuit pana acum 2 curse
3. raikkonen nu are decat sanse teoretice... e departe in urma iar masina e clar inferioara red bull, mc laren si ferrari
4. hamilton... hmmm... nu inteleg starategia mc laren, e clar ca un titlu mondial ramane in palmaresul echipei! de ce nu il doresc oare???!!! altfel ar negocia totul (inclusiv contracte de sponsorizare) pt sezoanele uramatoare! putin probabil ca ham si inginerul sau au gresit setarile fara ca echipa sa fi fost implicata! si inca o dovada, button promitea ca il va ajuta in lupta pt titlu iara cum ar fi avut posibilitatea asta si nu a facut-o! a fost mult mai rapid ca hamilton in aceasta cursa si asta demonstreaza potentialul masinii! daca ham avea setarile corespunzatoare termina cel putin pe 2 astazi! deci hamilton la revedere titlu!
5. iata cum vettel castiga titluri in serie fara a avea cineva vreo dovata reala (nu speculatii) ca e mai rapid decat alonso si hamilton!
desi il admir pe hamilton si il consider cel mai rapid cred ca acum pateste cam acelasi lucru cu ce patea fernando alonso in a doua jumatate a sezonului in care au fost coecipieri! c'est la vie!
mai oameni buni, voi nu comentati curse ci denigrati piloti ...
a fost oun incident de curse ... nu-l mai f*teti pe Kimi sau pe Alonso ... dc era Ham in locul lui Alonso sareau fanii lui, dc Alonso lovea pneul lui Kimi, sigur Alonso era de vina ...
mai lasati balivernele si nu insinuiti ca stiti ce s-a petrecut pe pista ... k defapt haba nu aveti
@GrosJan ... iesi domnule la pensie cu simulatorul tau de race2play, oricat de tare vrei nu se compara cu realitatea
dc iesi un pic la karting bravo tie, tot cer si pamant e diferenta
Fiecare are echipa si pilotii favoriti, hai sa ne prefacem ca respectam taberele unul la celalalt, Kimi k Alonso dau mana dupa un incident de gen iar voi aruncati cu noroi unul in altul in locul lor ... bravo!
P.S. bravo Massa, bravo Kobaiashi, bravo Vettel(desi nu ma bucur ca a castigat)
Sa speram k ferrari scoate ceva din buzunar pt ultimele 5 curse
Forza Rosa!
nu avem de unde sa stim sigur ce ar fi facut alo cu rbr. Foarte posibil ca Vettel sa fie mai bun. Nu a fost rbr mai bun aca ferrari tot anul. Au alternat. Ca pe final se pare ca se trezeste rbr nu inseamna ca tot anul nu stiu ce. Si ca sa cred ca alo e cel mai nu stiu cum, mai intai sa dovedeasca asta pe aceeasi masina si nu sa se ascunda la ferrari cu massa ... asa e usor de zis ca tare's io dupa ce fug de concurenta directa, refugiat in puf la o echipa mare. Probabil ca din 2014 Vettel sa aterizeze la ferrari si vedem noi atunci ...
AM ZIS CA VA PIERDE CAMPIONATUL CA E PREA INCREZUT ..
CREDE CA I SE SERVESTE TITLUL PE TAVA ....
GOO KIMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://totalf1.com/full_story/view/430929/Raikkonen_I_dont_care/
@GrosJan
acum o sa-i dai drumul sa-l urasti si pe Kimi ... ?
alonso le-o da in freza astora de la ferrari care-s atat de fraieri sa mizeze totul pe el ani la rand. Inca 3 ani din astia si o sa planga tifosii cu vorbe
Vettel a abandonat din cauza monopostului. Cine e norocos? Si sa nu uitam ca in aceste abandonuri Alonso si Hamilton n-au avut nicio vina si nicio sansa de a scapa.
In 2010 norocul nu a fost de partea celui mai bun, si totusi Vettel castiga titlul de campion. In 2012 norocul nu e de partea celui mai bun(Alonso), oare va reusi sa castige titlul?
Oricat v-ati invarti in jurul cozii, cel mai bun pilot din acest sezon a fost Alonso.
Are doua placi stricate pe care ni le pune:
1) cel mai bun e cel care castiga (cand e idolul in avantaj sau castiga)
2) nu e cel mai bun cel care castiga pentru ca idolul nu are masina
ps: dupa mine sa te tot contrazici denota lipsa de respect fata de propria persoana; pentru ca iti joci in picioare propriile afirmatii, nu dai 2 bani pe ce ai spus ieri si nici pe ce vei spune maine
1. ultimele 5 circuite sunt ca o manusa pentru RBR iar ferrari are putine sanse sa se impuna.
2.constanta pe care a avuto in ultimele curse
3.webber il va ajuta in lupta pt titlu
4.strategia celor de la ferrari e praf!!!
race2play NU e un simulator. E un site care organizeaza curse intre cei mai buni simraceri din lume. Printre ei sunt si piloti care au parte si de curse reale. Nu o sa intru acum in discutia inutila "simularea nu e realitate si nici nu va fi". Adevarat. Dar, nici nu mai e nimicul de altadata.... sunt folosite in multe scopuri inclusiv antrenament.
Ideea era: incearca, invata. Si daca vei reusi ceva cat de cat rezonabil iti vei schimba multe din ideile nereale pe care le ai si venite doar din propria-ti imaginatie (cum CREZI tu ca ar sta lucrurile), doar atat, fara niciun fel de suport cat de mic, precum un simulator. Mai bine o idee vaga decat una fanTastica.
cred in simulator,dar ce-a reusit Koba,e ZEN suprem,in ultimele 15 tururi cind singura miza era sa nu cada de pe podium,cu o masina fara tractiune pe pneuri,aproape...
intrebarea era daca poate vrun sim care se respecta sa reproduca si miza enorma care e asupra pilotului aflat pe un incert 3 in fata bosilor Honda si a conationalilor,etc?
Daca se pierde din tractiune timpii cresc simtitor. Daca koba avea o pierdere semnificativa de tractiune la masina ar fi fost depasit in ultimul tur fara probleme de button. Depasit si luata distanta. In plus cred ca si multi alti piloti aflati in masina aia ar fi rezistat in fata lui button in ultimul tur. Chiar atat de simplu ...
Ca s-a aflat un japonez, care nu a mai prins podium in fata conationalilor etc. tne mai mult de istorie, de ce s-a intamplat pana acum. Miza aia tine mai mult de situatii, de sentimentele oamenilor nu de pilotaj, nu de masini.
Nu ar fi treaba unui simulator sa faca asta. Totul se intampla in mintea omului. Se poate sa insemne mult ajungi in sfarsit in top 3 sau sa te doara in basca. Totusi cred ca emotiile le au cei de pe margine. Pot deconcentra un pilot. Dar din cate stiu eu, lucrurile stau cam asa: la start emotii mari. Dar odata ce s-au stins becurile rosii, totul vine de la sine, rutina ia locul si bine face.
Massa a facut cea mai buna cursa din ultimii 2 ani, la fel si Konayashi. Schumi s-a luptat, a tras de masina, dar pozitia de start si faptul ca a nimerit in spatele unui Toro Rosso foarte rapid pe liniile drepte l-au privat de un punct sau doua.
Kimi, cu aripa nfata usor avariata a scos maxim dintr-un monopost ce e pe o panta descenedenta. Incidentul de la start l-a privat pe Alonso de un posibil loc pe podium, dar vina nu a fost a lui Kimi. Grosjean a facut-o iar de oaie, scotandu-l pe Webber din lupta pt podium si pt titlu. Red Bull cred ca vor adopta acum strategia Ferrari cu un pilot prim si unul secund
mie imi place Kart-ul, si-l practic
am si experienta pe simulatoare ... aici nu sunt de acord cu tine
nu-mi place k presupui k nimeni nu stie ce vb doar tu pot sa ai parere profi ... nu-i chiar asa
mai lasa un pic din aroganta si sa ne concentram sa ne sustinem favoritii
si nu am vorbit de toti ci doar de tine
nici la tine ... vb k un IT freak ...
despre aroganta acesta vorbeam ... whatever, let's leave it hear