Conform aşteptărilor, startul a fost decisiv în stabilirea învingătorului şi, chiar dacă a fost obligat să frâneze puternic în primul viraj, Sebastian Vettel a rămas pe prima poziţie şi şi-a consolidat rapid avansul.
Într-un interval de numai opt tururi, principalul său rival în lupta pentru victorie a devenit Fernando Alonso, care a urcat pe locul patru la start după ce a trecut de Nico Hulkenberg şi pe locul trei în turul trei după ce a trecut priintr-o manevră spectaculoasă de Mark Webber în a doua şicană.
În turul opt, spaniolul l-a depăşit cu uşurinţă la capătul liniei de start-sosire pe coechipierul său Felipe Massa, care a avut de asemenea un start excelent în care a urcat de pe locul patru pe locul doi. Alonso a dat semne că-l poate ajunge din urmă pe Vettel după turul 20, însă diferenţa a scăzut până la puţin peste cinci secunde pentru a creşte la peste 11 secunde după unica intrare la boxe a celor doi protagonişti.
Implicit, ultima parte a cursei a reprezentat o simplă formalitate pentru Vettel, care şi-a adjudecat a şasea victorie din acest sezon cu un avans de peste 10 secunde şi şi-a consolidat astfel poziţia de lider în clasamentul general.
WEBBER, ATAC TARDIV LA ALONSO PENTRU LOCUL DOI
Alonso nu a mai avut oportunitatea să lupte pentru victorie, însă a terminat cu emoţii pe locul doi, întrucât Webber s-a plasat la mai puţin de o secundă în spatele său. Totuşi, mult-aşteptatul duel nu a mai venit, iar Alonso a terminat de locul doi şi a revenit pe doi în clasamentul general, însă acum are de recuperat nu mai puţin de 53 de puncte pentru a-l ajunge pe triplul campion mondial.Webber a completat podiumul şi rămâne cu regretul că nu l-a putut depăşi pe spaniolul pentru un loc doi, în timp ce Massa a făcut o cursă solitară pe locul patru şi nu a mai fost implicat în dueluri după ce a fost depăşit de Alonso în turul opt.
După locul trei obţinut în calificări, Hulkenberg a obţinut cel mai bun rezultat din acest sezon după ce a terminat pe locul cinci la volanul monopostului Sauber, în faţa lui Nico Rosberg şi Daniel Ricciardo care de asemenea nu au fost implicaţi în multe dueluri, chiar dacă putonul a fost unul compact.
Plecat doar de pe locul 13, Romain Grosjean a avut parte de o cursă bună în care a profitat de problemele piloţilor din faţa sa şi a terminat pe locul şapte.CURSĂ CU PERIPEŢII PENTRU RAIKKONEN ŞI HAMILTON
După rezultatele modeste din calificări în urma cărora au fost eliminaţi în Q2, Kimi Raikkonen şi Lewis Hamilton au fost loviţi de ghinion şi în debutul cursei. Pilotul echipei Lotus a câştigat două poziţii la start şi a urcat pe nouă, însă a fost nevoit să intre la boxe pentru a schimba aripa faţa uşor avariată, incident în urma căruia a fost obligat să opteze pentru o strategie cu două opriri la boxe.La rândul său, Hamilton a intrat prematur la boxe în turul 14 în urma unei pene lente şi a adoptat ulterior o tactică similară, urmând la un moment dat până pe locul cinci. Reveniţi în spatele plutonului, Raikkonen şi Hamilton şi-au demonstrat însă abilităţile şi au progresat constant în pluton până în zona punctelor, atunci când cei doi au şi fost implicaţi într-un duel spectacol câştigat de pilotul echipei Mercedes.
În plus, britanicul a reuşit să-i depăşească şi pe cei doi piloţi ai echipei McLaren şi a terminat pe locul nouă, în ultimele tururi fiind la un pas să treacă şi de Romain Grosjean pentru opt. În schimb, Raikkonen a ratat prezenta în puncte şi a terminat pe locul 11 în spatele lui Jenson Button, dar în faţa lui Sergio Perez.
O NOUĂ CURSA FĂRĂ PUNCTE PENTRU WILLIAMS
Esteban Gutierrez a fost al treilea pilot care a plecat cu pneuri hard, dar strategia nu a dat roade şi a terminat doar pe 13, în timp ce Williams a bifat încă o cursă fără puncte: Pastor Maldonado şi Valtteri Bottas au ocupat locurile 14 şi, respectiv, 15.
Marele Premiu al Italiei a consemnat doar două abandonuri trecute în dreptul lui Jean-Eric Vergne (Toro Rosso) şi Paul di Resta (Force India), în timp ce Adrian Sutil s-a retras la boxele Force India în ultimul tur. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:25.849 în turul 51.
ITALIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h18m33.352 2. Alonso Ferrari + 5.4 3. Webber Red Bull-Renault + 6.3 4. Massa Ferrari + 9.3 5. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 10.3 6. Rosberg Mercedes + 10.9 7. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 32.3 8. Grosjean Lotus-Renault + 33.1 9. Hamilton Mercedes + 33.5 10. Button McLaren-Mercedes + 38.3 11. Raikkonen Lotus-Renault + 38.6 12. Perez McLaren-Mercedes + 39.7 13. Gutierrez Sauber-Ferrari + 40.8 14. Maldonado Williams-Renault + 49.0 15. Bottas Williams-Renault + 56.8 16. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 17. Pic McLaren-Mercedes + 1 lap 18. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap 19. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 20. Chilton Marussia-Cosworth + 1 lap Fastest lap: Hamilton, 1:25.849 Not classified/retirements: Driver Team On lap Vergne Toro Rosso-Ferrari 35 Di Resta Force India-Mercedes 1 World Championship standings, round 12: Drivers: Constructors: 1. Vettel 222 1. Red Bull-Renault 352 2. Alonso 169 2. Ferrari 248 3. Hamilton 141 3. Mercedes 245 4. Raikkonen 134 4. Lotus-Renault 191 5. Webber 130 5. McLaren-Mercedes 66 6. Rosberg 104 6. Force India-Mercedes 61 7. Massa 79 7. Toro Rosso-Ferrari 31 8. Grosjean 57 8. Sauber-Ferrari 17 9. Button 48 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 25 12. Perez 18 13. Ricciardo 18 14. Hulkenberg 17 15. Vergne 13 16. Maldonado 1
un moderator ar trebui sa fie subiectiv si sa spuna :"forza ferrari'????
a castigat red bull;
in plus alesi nu are respect pt cei in varsta si mai buni decat el; alesi s-a bagat peste surtees, nu l-a lasat sa termine;
italienii, ce sa mai zic... mai rau ca tiganii, ca de obicei, galagie, lipsa de respect, fluiera imnul.
Fiti profesionisti, ce naiba!
Alonso nici pe podium nu termina.
Asta e....
Uita-te la Rossi. Lasand la o parte spectacolele sale, italianul se coboara la nivelul fanilor sai. Astia din F1 se cred regi sau extraterestrii care ar trebui sa fie purtati pe brate. Intre fanii F1 si pilotii F1 e o mare prapastie care nu cred ca va fi acoperita vreodata de cineva.
A. Newey cauta cu obstinatie cum sa poata ocoli regulamentul.
O rusine... se castiga cu o masina "manarita" !!
Asta a ajuns F1 !!! Pacat.
" Într-o încercare disperată de a oferi echipei lui Enzo Ferrari o victorie, organizatorii Marelui Premiu al Italiei au decis să maximizeze avantajul monopostului Scuderiei pe liniile drepte prin combinarea drumului de la Monza cu circuitul oval" - din articolul
http://www.automarket.ro/formula1/povestile-formulei-1-revolutia-monoposturilor-cu-motoare-amplasate-in-52629.html
Oare cu noul regulament monoposturilr vor avea un consum mai mic, respectiv mai putin voluminoase(estetic). Macar cu atat......
Incepand de la huiduieli grosolane din partea publicului, si pana la Alesi care striga "Forza Ferrari"...asa ceva nu se face. Ar trebui sa mai existe ceva care se numeste fair-play.
In fine, ce -a fost , a fost. Ma asteptam la ceva mai spectaculos, sa fiu sincer, dar RBR sunt in varf de forma. Daca Monza si Spa erau circuitele unde NU faceau de obicei figura buna...si totusi anul asta au rupt concurenta-n doua, nici nu vreau sa ma gandesc cum o sa se descurce pe circuitele unde sunt recunoscuti drept o forta.
Hai sa luam cateva nume: Chris Amon, Michele Alboreto, si chiar Jean Alesi. Toti piloti cu multi fani (fie si numai pentru ca fiecare dintre ei au concurat pentru Ferrari). Cati sunt campioni mondiali?
Webber are +/- aceeasi masina cu Vettel. Si nu reuseste sa il bata pe Alonso sau Hamilton. Asta ce demonstreaza?
Nici mie nu-mi place Vettel, dar de aici pana la afirma ca e doar "un norocos" e cale lunga. Nu ma obliga nimeni sa-i fiu suporter, dar totusi trebuie sa ii recunosc meritele. Daca nici un 3*WDC (pe cale de a lua si al 4-lea titlu) nu e un pilot demn de respect, atunci cine e?
Alonso - intr-adevar poate da imaginea unui frustrat. Si totusi mereu recupereaza pozitii in cursa, drege busuiocul. Pleaca de pe 5,7, 8, 9, face el ce face si tot il vezi pe 2-3. Si mai mereu Massa e la mare distanta de el. Daca n-ar fi gura aia mare a lui Alonso, poate ca oamenii ar realiza/accpta mai usor ca totusi face o treaba destul de buna (as indrazni sa spun foarte buna) la Ferrari.
Plus ca...Alonso campionatul trecut, locul 2, runner-up, cursa pierduta in ultima etapa. In 2010, idem. In 2007, la fel, tot in ultima etapa. Pai fire-ar a dracu de treaba, cand pierzi 3 campionate in ultima cursa, eu unul cred ca incepe sa se adune presiunea si se vede mai abitir frustrarea - timpul trece, si el nu-ntinereste, are deja 32 de ani....mai are (poate) inca 3 ani de incercari pentru a deveni iar WDC, motorul Ferrari de anul viitor (daca e sa ne luam dupa zvonuri) nu rupe norii...
Vettel...hm, pilot exceptional. Fara dubii. Pentru mine, un singur lucru mai ramane de clarificat la el totusi - cum se va comporta cand va avea un adversar care-i va intrerupe sirul de succese, il va bate sistematic si -i va lua campionate? cum se va comporta cand va fi in postura lui Alonso? va face ca Alonso, bicuind echipa? va pune capu-n jos , scrasnind si incercand, incercand pana ii iese?
Prietene, pe cine vrei sa sustina Red Bull? Pe unul care e pe cale sa ia al IV-lea titlu mondial, sau pe unul care a obtinut prima victorie la 32 de ani?
@atm: il admir pe Vettel inca din 2007, am spus de atunci ca va deveni campion mondial, desi nu ma gandeam ca va fi triplu campion, insa daca va pierde titlul intr-un sezon, cu greu va mai castiga pe urma. Cel putin din '95 si pana-n prezent cam asa a fost.
Desigur, asta pare logic in momentul de fata, dar in 2010 - cand Webber conducea campionatul cu 2 curse inainte de final si l-a pierdut prosteste, pe o greseala personala si nefortata (vezi Coreea de Sud) decizia asta a fost destul de riscanta.
Un punct in plus in favoarea acestei alegeri: dupa Malaezia anul asta (cu acel scandal-monstru) m-as fi asteptat de la Webber sa aiba o tresarire de orgoliu si sa-i faca viata grea lui Vettel. Mai ales ca-si anuntase retragerea si deci echipa nu mai avea parghii sa-l controleze. Ei bine, nu, de atunci Webber n-a mai fost in stare sa-i tina piept lui Vettel. Cu parere de rau, mi-a placut mereu Webber, inca de cand conducea un prapadit de Minardi (sau , dupa aia, Jaguar) si se lua-n bete cu oricine-ntalnea pe drum, fie el si Schumacher in vremurile bune - dar RBR au ales corect. Nu fair-play, a nu se confunda termenii, dar corect.
@91schumi - de acord cu tine. Putini sunt cei care au luat campionate care sa nu fie legate unul de altul. Ultimul a fost Schumacher...pentru a gasi altii, trebuie sa sapam prin anii 1980-1990: Prost, Senna, Piquet, Lauda. Si totusi Vettel ...eu stiu ce sa zic? uite aici o lista cu cei care au colectat cele mai multe WDC:
Schumacher - 7
Fangio - 5
Prost - 4
Jack Brabham-3
Senna-3
NIki Lauda - 3
Nelson Piquet (ala marele) - 3
Jackie Stewart- 3
Si dup-aia...hopa, Vettel cu 3 si mergand decis pe-al 4-lea, gata sa-l egaleze pe Prost.
Luandu-ne dupa statistici, Vettel are ce-i trebuie pentru a reveni dupa ce va da chix un an. Sper din toata inima sa nu se-ntample si sa piarda sirul succeselor asa cum a facut Alonso (for the record, eu sunt fan Button si , in general, urasc orice sir de victorii legate, fiindca mi se pare prea mult ca seama a dictatura) dar...neamtul asta ma pune pe ganduri.
Din cand in cand, se mai intampla ca o masina din al doilea rang (vezi Vettel cu Toro Rosso 2008 Monza, vezi Maldonado anul trecut cu Williams la Barcelona, Panis cu Ligier in 1997 la Monaco, sau Di Resta tot anul trecut in Brazilia -pana sa-l faca pilaf pe Hamilton) sa fie pregatita - poate din intamplare, din intuitie sau cine stie cum - exact pe gustul cursei respective. In restul curselor, o caldare pe roti, dar fix in cursa respectiva - laser, frate!
Si cum Hulkenberg nu e deloc un pilot slab, a stiut sa beneficieze la maxim de ce ii putea da masina azi. Oricum, asta a venit la fix, pentru negocierile cu Ferrari, daca cumva decizia finala nu s-a si luat inte timp.
Nu imi place Vettel, dar trebuie sa recunosc ca este foarte bun si are echipa puternica in spate
Felicitari castigatorilor Vettel, RBR si de ce nu felicitari si celorlalti:
- Alonso pentru ca a reusit sa se mentina pe 2
- Hulkemberg pentru clasarea extraordinara
- Hamilton, Kimi si Grosjean pentru spectacol
In rest, daca Vettel nu se decide sa isi ia o pauza de pescuit de cateva etape, campionatul este deja jucat in favoarea celui mai bun ansamblu om-masina. Cat % este masina si cat % este om, va las pe voi sa argumentati.
Alonso e grav deficitar la imagine, la perceptia de fair-play a omului de rand, sau mai degraba la modul cum se vinde fanilor poate, si tine prea mult sa fie pilotul nr 1 in echipa - dar , sa fiu sincer, a fost singurul care a reusit realmente sa ii tina piept lui Vettel in perioada lui de glorie. Si a pierdut doua campionate contra lui in ultima cursa. Asta iar spune multe. Inchipuiti-va ca nu exista Vettel - cum aratau clasamentele si care era pilotul al mai galonat in perioada asta?
Si nu in cele din urma, chiar daca vine Vettel la Ferrari, asta nu garanteaza rezultate. Decat daca , poate , vine la pachet cu Newey. Pentru ca nimeni nu poate face minuni intr-o masina proasta. Sa zicem ca un pilot exceptional, crema unei generatii, reuseste sa ia campionatul cu a 2-a (MAXIM, poate, a 3-a) masina dpdv al competitivitatii. Si habar n-avem cum o sa fie Ferrari la anul sau peste 2 ani, cu motoarele astea noi. Dracu stie, s-ar putea sa fie o masina de locul 8, sau de locul 1.
Insa imi permit sa va reamintesc de situatii similare care s-au lasat cu fiasco - de exemplu, chiar Ferrari l-a avut inregimentat si pe Alain Prost in 1990-1991 (cand omul era deja 3*WDC) si nici macar francezul nu a reusit sa scoata ceva din rateul ala de masina. Mai ales in 1991.
Alte exemple? Senna in 1992 si 1993, tot 3*WDC cu McLaren. Batut MAR in 1992 de Mansell (care, atentie, pana atunci, nu devenise WDC niciodata) si batut de Prost in 1993 - hai sa nu zicem mar, dar convingator.
Piquet, tot in 1991, tot 3*WDC, la Benetton. Nema rezultate.
Deci, adevarate legende care efectiv n-au avut ce face...n-ai masina, n-ai cu ce sa faci fata, ghinionul tau - poti sa ai talent cu cardul, ca talentul ala nu-ti impinge masina de la spate decat pana la un anumit punct - nimeni nu garanteaza ca Vettel n-o s-o si-o ia la fel daca vine la Ferrari.
la 08.09.2013, 23:32 Hulkenberg s-a lovit anul trecut de Hamilton in Brazilia, nu Di Resta.