Deloc surprinzător, Sebastian Vettel şi-a adjucat cea de-a noua victorie consecutivă, însă cvadruplul campion mondial a avut emoţii la start, când a fost depăşit în primul viraj de Nico Rosberg.
Pilotul echipei Red Bull Racing şi-a recăpătat poziţia de lider un singur tur mai târziu, moment din care şi-a consolidat treptat avansul. Germanul a avut din nou parte de emoţii la a doua oprire la boxe, când mecanicii nu aveau pneul dreapta-faţă pregătit, însă nici măcar această problemă nu l-a împiedicat să treacă primul linia de sosire.
Mark Webber a avut parte de un final de cariera onorabil, după ce a terminat pe a doua treaptă a podiumului ultima sa cursă în Formula 1. Depăşit la start de Lewis Hamilton, australianul a revenit rapid pe poziţia a patra câştigată în calificări, pentru ca ulterior să-i depăşească pe Rosberg şi Fernando Alonso. Echipa a fost la un pas să-i provoace probleme după ce a intrat la boxe imediat în spatele lui Vettel şi a fost nevoit să aştepte câteva secunde, însă ulterior a reuşit să-i facă faţă lui Alonso şi să termine pe locul doi.
La rândul său, Alonso a pierdut un loc la start în favoarea lui Hamilton, însă l-a depăşit pe britanic în turul doi şi a urcat pe ultima treaptă a podiumului. Rezultatul a fost însă insuficient pentru a asigura Scuderiei locul doi în clasamentul constructorilor, care a revenit astfel celor de la Mercedes.
CEA MAI BUNA CURSA PENTRU McLaren
McLaren a avut parte de cea mai bună cursă din acest sezon, în ciuda faptului că niciunul dintre piloţi nu a ajuns în primii 10 în calificări.
Plecat de pe locul al 14-lea, Jenson Button a fost unul dintre cei numai doi piloţi care a început cursa cu pneuri hard, strategie care a dat roade şi i-a permis să urce rapid în pluton, pe lângă depăşirile efectuate în pluton în faţa unor piloţi precum Nico Hulkenberg. Britanicul a încheiat cursa pe locul patru, cel mai bun rezultat înregistrat de McLaren în 2013, în timp ce coechipierul său Sergio Perez a fost la fel de prolific, terminând pe locul şase deşi a plecat doar de pe 19. Rosberg a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul cinci, între cele două McLaren-uri, însă chiar şi aşa rezultatul său a fost superior celui înregistrat de Lewis Hamilton.Britanicul a câştigat două poziţii la start, le-a pierdut ulterior şi a avut parte de un duel spectaculos cu Felipe Massa, însă în cele din urmă a terminat doar pe locul nouă după ce a primit o penalizare de tip drive-through sub pretextul că a provocat un accident inter-un duel cu Valtteri Bottas, în urma căruia pilotul Williams a fost nevoit să abandoneze din cauza unei pene.
MASSA PĂRĂSEŞTE Ferrari DUPĂ OPT ANI
Aflat la ultima cursă în combinezonul Ferrari, Felipe Massa nu a reuşit decât un loc şapte în faţa propriilor suporteri. În ciuda unui start bun care l-a propulsat de pe locul nouă pe şase şi a unui duel spectaculos cu Hamilton, brazilianul a plătit scump printr-un drive through greşeala de a intra pe linia albă care delimitează intrarea la boxe într-un moment în care ocupa locul patru, iar ulterior nu a putut efectua decât o depăşire pentru a termina în faţa lui Hulkenberg de la Sauber.Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso. Pe lângă Bottas, au mai abandonat în Brazilia şi Charles Pic (Marussia) şi Romain Grosjean, ultimul din cauza unei defecţiuni la motor apărute în primele tururi ale cursei. Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Webber, care a fost cronometrat cu 1:15.436 în turul 51.
Marussia şi-a asigurat în premieră locul 10 în clasamentul constructorilor în faţa rivalilor de suferinţă de la Caterham, obţinând astfel ultimele sume alocate din drepturile TV.
Marele Premiu al Braziliei nu a pus capăt numai sezonului 2013 al Formulei 1, ci şi erei motoarelor V8 de 2.4 litri. Introduse în competiţie în 2006, acestea vor face loc anul viitor noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, mai economice şi mai apropiate de cerinţele constructorilor auto.
BRAZILIA - REZULTATE CURSĂ:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h32:36.300 2. Webber Red Bull-Renault + 10.452 3. Alonso Ferrari + 18.9 4. Button McLaren-Mercedes + 37.3 5. Rosberg Mercedes + 39.0 6. Perez McLaren-Mercedes + 44.0 7. Massa Ferrari + 49.1 8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 1:04.2 9. Hamilton Mercedes + 1:12.9 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 11. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap 12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 13. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap 14. Kovalainen Lotus-Renault + 1 lap 15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 17. Bianchi Marussia-Cosworth + 2 laps 18. van der Garde Caterham-Renault + 2 laps 19. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Webber, 1:15.436 Not classified/retirements: Driver Team On lap Pic Caterham-Renault 59 Bottas Williams-Renault 46 Grosjean Lotus-Renault 3 World Championship standings, round 19: Drivers: Constructors: 1. Vettel 397 1. Red Bull-Renault 596 2. Alonso 242 2. Mercedes 360 3. Webber 199 3. Ferrari 354 4. Hamilton 189 4. Lotus-Renault 315 5. Raikkonen 183 5. McLaren-Mercedes 122 6. Rosberg 171 6. Force India-Mercedes 77 7. Grosjean 132 7. Sauber-Ferrari 57 8. Massa 112 8. Toro Rosso-Ferrari 33 9. Button 73 9. Williams-Renault 5 10. Hulkenberg 51 11. Perez 49 12. Di Resta 48 13. Sutil 29 14. Ricciardo 20 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Bottas 4 18. Maldonado 1
Incredibila forma aratata de McLaren, au fost atat de buni incat nici nu zici ca au condus monoposturi McLaren. Pacat de Massa, ar fi putut termina in spatele lui Alonso, monopostul Ferrari a fost al treilea dupa cel al lui Vettel si cel al lui Webber.
FELICITARI RED BUL, VETEL,si cine o mai fi contribuit la "succecesurile" voastre.
Astept cu interes sa vad ce fac "copii" lui ADRIAN la mc laren.
Sper din inima ca vor face ceva.
De la fer sper sa plece fane.
Pentru noi romanii... Sa aveti SANATATE si BUCURII.
Astazi a fost acos din ritm de o penalizare absurda.
In rest vedem ce-o fi anul viitor
ca fan mclaren am suferit crunt anul asta... cel mai slab sezon din 1980 incoace...Whitmarsh ar trebui sa ne lase la fel ca si Domenicalli ! Rusine ! Au fost umuliti de o echipa de energizante cu nici 10 ani vechime....
PS: Sunt fan Senna, Schumacher, Hakkinen si Vettel
eu chiar asteptam ca Weber sa castige ... in locul lui Horner ziceam un ultim multi 21
pt ei cursa nu a avut miza, titlul la piloti castigat, titlul la constuctori castigat ...
pt un kkt de record ... cred ca era mai important o despartire prin victorie
pacat ... Weber dc era in alta echipa sau tot la RBR cu alt coechipier ... poate prindea un titlu
despre Ferrari
so long Felipe, pacat k nu a prins podiumul, comisarii de cursa probabil aui plecat cu masina blindata de pe pista ...
il cred pe Alonso ca il lasa sa urce pe podium, ii datora atat lui Massa
astept sa vad comunicattul official despre noul sef de echipa
Forza Alonso
Forza Kimi
Forza Rossa 2014!
Asta-i Mclaren-ul meu :x :x :x Nici o echipa nu a progresat atat de mult din Australia si pana in Brazilia. De la o echipa sub Force India, Sauber si Torro Rosso in Australia am reusit sa avem pe alocuri 4 masina. Este slab locul 5, dar eu calculez cu ce anume a pornit si de unde a pornit Mclaren in acest an. O masina horror, nici macar cea din 2009 dupa ce au fortat dezvoltarea masinii din 2008 pt titlul lui Hamilton din noiembrie si compromitand total masina din 2009, nu a fost chiar atat de slaba ca cea de anul acesta.
Asta inseamna resursele si calitatea unei echipe. O greseala facuta cu designul in faza de proiectare, dar recuperata pe parcurs desi mare parte din forte lucreaza doar la mp4-29 de la inceputul lui iulie. Ferraristii au inceput chiar cu o masina mai buan decat Red Bull in regim de cursa si au cazut pe 3.
Nu comparati locurile 3 cu 5 CI MODUL CUM S-A AJUNS LA ACESTE LOCURI: ferrari cade 2 locuri, Mclaren urca 3. Ferrari traiectorie descendenta Mclaren ascendenta.
Iubesc Mclaren mea mai mult ca pe mama sau pe iubita :)))) Luv'ya` Mclaren :x :x :x
Mai tineti minte fratilor ce va spuneam la mijlocul lui iulie???? Mclaren va termina pe 5 la constructori, va depasi pana la urma pe Sauber si pe Force India, iar Ferrari va termina pe locurile 3-4.... Doar ruptura lui Raikkonen de Lotus, aducerea mediocrului de Kova si nesansa au facut ca Ferrari sa nu cada pe 4. Dr asa cum v-am spus. Ferrari are a 4 masina din punct de vedere valoric (calculand calificari/cursa) iar in clasamentul real pe puncte deci la constructori s-a incadra in previziunea mea. Este penibil sa stai pe loc, ba chiar sa mergi inapoi cand aduci update-uri pe masina in vreme ce toti ceilalti progreseaza :)))))
Ziceati ca is nebun, ca is fanatic, bla bla bla, dar uite ca exact ce va spuneam acum aproape jumatate de an s-a adeverit.
esti simpatic in nebunia ta :)))))
dar tot nu esti fan McLaren ... esti mai degraba hater Ferrari ...
Ferrari a fost, este si va fi o echipa superioara echipei McLaren ... acesta nu schimba faptul ca este echipa a 2-a ca si succes in istoria F1
oricum mai degraba as vedea un McLaren luptand pentru campionat cu Ferrari decat RedBull ... sa speram ca in 2014 McLaren se va putea macar apropia de performantele echipelor de Top ...
dc nu, nu stiu ce va pati saracul Mircea, intai paraseste echipa iubirea lui de o viata (Hamilton) si acuma echipa a devenit de pluton
le doresc numai bine celor de la McLaren, sa se intoarca la locul lor bine meritat, locul 2 in spatele celor de la Ferrari, dar inaintea celor de la RedBull :)
Forza Rossa!
Ce iubire de viata visezi??? Hamilton pentru mine e un tradator, cata vreme imbraca combinezonul altei echipe. Nu cumva o sa tin cu Hamilton plecand pe la alte echipe. Aia face doar o c****. Iubesc Mclaren si ce inseamna mai mult decat orice, iar reversul medaliei este sa detest Ferrari nu pentru succes, ci pentru pretentia lor de prima donna ca daca sunt Ferrari li se cuvine locul 1 usor sau prin orice mijloace. Cand a fost vorba sa puna osul, saracii is pe nicaieri. De 3 ani de zile nu mai fac decat tractoare, adica masina de locul 3. Mclaren inclusiv in acel an horibbilis din 2009, au reusit sa resusciteze masina si sa fie a 2 dupa Red Bull, in a doua parte a anului 2009 avand masina mai buna decat Brawn-ul lui Button.
Ferrari are faima mai mare, are mai multi bani, charisma, influenta de culise. Dar Mclaren sunt un monstru de tehnologie nu doar in masini de formula 1 si masini de strada, ci si pe parte electronica (mclaren electronics systems) sau pe parte de tehnologie in domeniul stiintific (Mclaren Applied Technologies). L-am rapid pe Prodromou de la Red Bull si l-am lasat pe Newey fara mana dreapta, apoi l-am rapit pe Dan Fallows, numarul 2 in depart. aerodinamic dupa Prodromou. Cred ca trebuie sa va inclinati toti ferraristii si mercedestii in fata lui Mclaren, oricat ati incercat sa rapiti ingineri de la Red Bull, nu ati reusit, dar Mclaren cu banii de la Honda (care deja investe in echipa, nu doar furnizeaza motoare pt 2015) am reusit 2 ingineri de marca a lui Newey sa vina alaturi de Mclaren. Viitorul va fi al nostru in urmatorii ani, vor Ferrari nu prea existati, deoarece chiar daca veti avea cea mai buna linie de piloti, este cam degeaba pentru ca departamentul tehnic este la pamant, nu o sa fiti in stare sa faceti o masina buna in viitorul apropiat.
Aveti grija iar la corelarea de date. Masina a fost conceptula in tunelul Toyota de la Koln, dar dezvolatarea ei va continua in tunelul de la Maranello, parca vad ce ghiveci o sa iasa :)))))))))))))))))))))))
Oricat de bune ar fi cele 2 tunele, vor fi mici diferente intre ceea ce dau cele 2 tunele de vant, si o sa ne turnati iar placa voastra prefarata: nu e buna corelatia :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))