Conform aşteptărilor, Sebastian Vettel şi-a păstrat la start prima poziţie câştigată în calificări după ce a rezistat unui atac din partea lui Lewis Hamilton, dar a intrat la boxe în turul doi pentru a schimba soft-urile cu cauciucurile medium.
Chiar dacă a revenit pe circuit doar pe locul 17, pilotul echipei Red Bull Racing a progresat constant în pluton până pe locul doi, în spatele lui Mark Webber. Australianul a început cursa cu o strategie diferită şi a intrat la boxe abia în turul 29, urmat doua tururi mai târziu de Vettel pentru al doilea schimb.
Ideea a fost ca Webber să rămână mai mult pe circuit cu pneurile soft pentru a creşte diferenţa comparativ cu Vettel, însă a revenit la standuri după numai trei tururi pentru a se echipa din nou cu cauciucuri medium.
Astfel, la jumătatea cursei, Vettel avea deja un avantaj de 13 secunde în faţa lui Webber, care nu a reuşit însă nici măcar să termine pe locul doi după ce a fost informat de nenumărate în turul 40 ori să oprească monopostul pe circuit din cauza unei defecţiuni tehnice la cutia de viteze.
Vettel a obţinut astfel cu uşurinţă a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1 cu trei curse înainte de final. De asemenea, victoria lui Vettel a fost suficientă pentru că Red Bull Racing să-şi adjudece al patrulea titlu mondial consecutiv la constructorilor, mai ales prin prisma rezultatelor modeste obţinute de Ferrari.
GROSJEAN IMPRESIONEAZĂ PRINTR-UN NOU PODIUM
În contextul abandonului lui Webber, Nico Rosberg a ocupat a doua treaptă a podiumului, în ciuda unui start ezitant în care a fost depăşit de Felipe Massa şi a revenit în faţa lui Hamilton. Pilotul echipei Mercedes a rămas însă în lupta pentru primele poziţii pe tot parcursul cursei şi a efectuat depăşirea decisivă în turul 53, când a trecut de Kimi Raikkonen.Pilotul echipei Lotus a încercat o strategie surprinzătoare cu o singură oprire la boxe, însă nu a reuşit să reziste pe final, când a fost depăşit un de Romain Grosjean care a avut parte de una dintre cele mai bune curse din carieră.
Plecat de pe locul al 17-lea al grilei după ce a anticipat greşit rezultatele rivalilor în prima parte a calificărilor, francezul a început cursa cu pneuri soft şi a reuşit să le menţină în viaţă suficient de mult timp pentru a efectuat singura intrare la boxe, lucru ce i-a permis să ajungă în spatele coechipierului său. Rivalitatea internă şi-a spus din nou cuvântul când Grosjean l-a depăşit cu dificultate prin exteriorul pistei şi i-a cedat locul înapoi pentru a nu fi penalizat, însă în cele din urmă Raikkonen s-a lăsat depăşit cu uşurinţă pe linia dreaptă.
Grosjean a obţinut astfel al treilea podium consecutiv după cele din Coreea de Sud şi Japonia, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să intre din nou la boxe din cauza deteriorării pneurilor şi a terminat în cele din urmă pe locul şapte după ce a stabilit şi cel mai bun timp în cursă.
CURSĂ BUNĂ PENTRU MASSA, CEL MAI BUN REZULTAT PENTRU PEREZ
La rândul său, Massa a obţinut locul patru după un start excelent în care a câştigat trei poziţii prin depăşirea succesivă a lui Rosberg, Hamilton şi Webber, însă în a doua parte a cursei nu a reuşit să menţină ritmul la acelaşi nivel, fiind nevoit să se mulţumească astfel cu locul patru, chiar dacă la un moment dat a devenit lider.McLaren şi-a egalat cel mai bun rezultat din acest sezon după ce Sergio Perez a ocupat locul cinci, obţinând cu această ocazie cea mai bună performanţă din carieră, reuşind să profite de problemele cu pneurile întâmpinate de Hamilton şi Raikkonen spre final şi să termine în faţa acestora.
Force India şi-a îndeplinit obiectivul de a termina cursa de casă de la Buddh în puncte, întrucât Paul di Resta şi Adrian Sutil au terminat pe opt şi nouă. Germanul a impresionat printr-un prim stint foarte lung, reuşind să rămâne pe circuit până în turul 42 cu pneurile medium, şi a terminat în faţa lui Daniel Ricciardo, care şi-a trecut în cont ultimul punct.
NICIUN PUNCT PENTRU ALONSO, MERCEDES URCĂ PE DOI
Deşi avea nevoie de un loc doi pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial, Fernando Alonso nu a obţinut nici măcar un punct, în mare parte din cauza incidentului în care a fost implicat la start: Webber a abordat agresiv bordura din primul viraj, a pierdut spatele şi a lovit aripa faţă a monopostului Ferrari, spaniolul fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba componentă.
Spre deosebire de Vettel, Alonso nu a fost capabil să facă aceeaşi cursă de recuperare şi a rămas blocat la graniţa punctelor, punctul de referinţă fiind duelul cu Esteban Gutierrez pentru locul 13. Mexicanul a demonstrat că are valoare după ce a revenit pe poziţie deşi fusese depăşit iniţial, dar şi la scurt timp după ce fusese penalizat cu un drive-through.
Alonso a terminat în cele din urmă pe locul 11, rezultat în urma căruia Ferrari a pierdut locul doi în clasamentul general în favoarea celor de la Mercedes, diferenţa fiind de numai patru puncte.
Pe lângă Webber, în Marele Premiu al Indiei au mai abandonat şi piloţii de la Caterham, Charles Pic şi Giedo van der Garde, dar şi Nico Hulkenberg de la Sauber cu numai şase tururi înainte de final.
INDIA - REZULTATE CURSA:
1.Vettel Red Bull-Renault 1h31:12.187 2. Rosberg Mercedes + 29.823 3. Grosjean Lotus-Renault + 39.892 4. Massa Ferrari + 41.692 5. Perez McLaren-Mercedes + 43.829 6. Hamilton Mercedes + 52.400 7. Raikkonen Lotus-Renault + 1:07.900 8. Di Resta Force India-Mercedes + 1:12.800 9. Sutil Force India-Mercedes + 1:14.700 10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.200 11. Alonso Ferrari + 1:18.200 12. Maldonado Williams-Renault + 1:18.900 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 14. Button McLaren-Mercedes + 1 lap 15. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 16. Bottas Williams-Renault + 1 lap 17. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps 18. Bianchi Marussia-Cosworth + 2 laps 19. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 6 laps Fastest lap: Raikkonen, 1:27.679 Not classified/retirements: Driver Team On lap Webber Red Bull-Renault 40 Pic Caterham-Renault 36 van der Garde Caterham-Renault 2 World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors: 1. Vettel 322 1. Red Bull-Renault 470 2. Alonso 207 2. Mercedes 313 3. Raikkonen 183 3. Ferrari 309 4. Hamilton 169 4. Lotus-Renault 285 5. Webber 148 5. McLaren-Mercedes 93 6. Rosberg 144 6. Force India-Mercedes 68 7. Massa 102 7. Sauber-Ferrari 45 8. Grosjean 102 8. Toro Rosso-Ferrari 32 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 40 11. Huleknberg 39 12. Perez 33 13. Sutil 28 14. Ricciardo 19 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1
Foarte bun si inceputul lui Rosberg care, desi a pierdut locul doi la start, a revenit in fata lui Hamilton foarte repede dupa start.
Din pacate strategia lui Raikkonen a fost din nou gresita si a pierdut rapid ce a castigat la start. Iar apoi pe finalul cursei l-au
macelarit tinandu-l pe circuit aiurea in tramvai. Inteleg ca au sperat la locul 3, dar ... ce naiba, parca ar fi amatori.
Extraordinara depasirea lui Alonso din turul 22 asupra lui Gutierrez. Dar foarte trista situatia din finalul cursei cand a stat 10 tururi in spatele lui Ricciardo.
Foarte buna a doua intrare a lui Roseberg. A reusit sa le ia fata lui Massa si Hamilton. Si acolo si-a facut cursa pentru locul 2.
imi pare rau pentru cursa dura pe care au avut-o Webber si cu Raikkonen. Cred ca amandoi au motive serioase sa se simta dezamagiti. Cel putin Webber este intr-o pozitie extrem de grea.
Si sa nu il uitam si pe Alonso, care e clar ca nu capatat deloc ceea ce astepta de la mutarea la Ferrari. Sper ca lucrurile sa se aseze mai bine pentru el in sezonul viitor si sa fie mult mai aproape de locul intai din punctul de vedere al performantei masinii.
Pe de alta parte ... Vettel este de patru ori campion mondial. Din aceasta postura nu pot decat sa il felicit. E o zi mare pentru el.
In ceea ce il priveste pe Kimi, cred ca deja stie ca echipa nu mai lucreaza pentru el, insa Grojean merita fiecare podium pe care si-l trece in palmares.
Cred ca astazi comentatorii au exagerat in continuu pe seama lui Alonso. Problema de la start nu i s-a datorat lui, astfel ca nu a avut o cursa dezastruoasa. A depasit in aceasta cursa cat nu a facut-o probabil Vettel in cei 4 ani de campion mondial..nu mai au nimic de castigat, nici de pierdut, si totusi Alonso, plus Kimi si chiar Hamilton se lupta in cursa pana in ultimul tur, lucru care este de apreciat, caci cu siguranta ei sunt cei pentru care ne mai uitam la formula 1, nu acele victorii obtinute pe baza lui Newey si a ceea ce se ascunde sub masina..
Go, Seb!!!!!
"sa fim mandri si fericiti ca suntem contemporani cu el". Parca ai 16 ani... Daca nu era Vettel viata ta era mai trista, inchis in camera, in spatele monitorului, abuzat de colegii de liceu :(
Lasa ca viata ta va fi mai trista cand Vettel se va transfera la Ferrari si nu va mai castiga nimic. Sper sa vina fara Newey. Doar e mare campion. N-are nevoie de Newey.
BV RBR
Pentru 2014
Forza Kimi
Forza Alonso
Forza Rossa!!!
ce naiba face pirelli?
cum sa faci 3 ture si sa se duca pneurile?
ar tb. penalizati, e o mare prostie
PS.
1. nu tineam cu vettel, dar acum incepe sa-mi placa
2. la fel si grosjean, nu mi se parea deloc ok cu accidentele si prostiile lui, dar acum incepe sa-mi placa si asta
3. ABIA ASTEPT SEZONUL VIITOR !!
prietene, spre deosebire de tine eu am si doua facultati terminate, pe langa liceu. Cand eu ma uitam la F1, tu nu existai nici in scrisori de dragoste. Eu n-am facut decat sa-mi exprim parerea si nu inteleg de unde pana unde ai ajuns tu la concluzia ca viata mea era mai trista fara Vettel? Din 2008 si pana acum Vettel i-a cam batut pe macaronari pe unde i-a prins, asa ca lingeti-va ranile pana-n martie, ca F1 inseamna inovatie...termen care nu mai exista in dictionarul celor de la Ferrari de prin 2004. Noroc cu Schumacher, ca altfel ajungeau la 35 de ani fara titluri mondiale.
Am fost intotdeauna fan Ferrari dintr-un singur motiv: am apreciat ca isi fac singuri si motorul, si sasiul, fiind, pana acum 3 ani, singura echipa de acest gen. Am recunoscut tot timpul ca Alonso este un mare pilot, cu toate ca nu-l prea am la inima, din cauza unor incidente lipsite de fair-play. Probabil este cel mai bun pilot cu experienta, alaturi de Hamilton, insa asta e doar parerea mea personala, deci subiectiva. Sunt profund dezamagit de Ferrari, insa il felicit sincer pe Adrian Newey! Pentru mine, el este cvadruplu campion mondial si la piloti, si la constructori!
Astept cu nerabdare sezonul 2014 si, cu mai multa nerabdare, revenirea motoarelor Honda in 2015!
Cat despre Schumacher... stai calm. Sa zica el merci ca a fost la Ferrari, altfel ramanea cu alea 2 titluri si azi nu mai vorbea nimeni despre el. Dar stiu ca tu ai fetisuri cu germanii...
"lingeti-va ranile". Cum spuneam... baietel rasfatat. Chiar crezi ca-mi pasa mie cine ce castiga? Crezi ca de-asta nu mai pot eu? Ma bucur de ceea ce vad in cursa(azi n-a fost nimic spectaculos), apoi imi continui linistit viata. POate Alonso sa castige 100 de titluri sau Vettel, tot nu-mi pasa. Pentru ca eu nu ma duelez cu nimeni, cum o face Mircea sau cum o faci tu, acum. Si mai usor cu "macaronari". As putea foarte bine sa-ti spun si eu ca esti tigan...
BMW Sauber
"On his testing debut, Vettel set the fastest time in the second Friday Free Practice before the race"
La prima cursa din cariera:
He started in seventh position on the grid, finishing in eighth position to take his first World Championship point and became the youngest driver ever to score a point in Formula One (at the age of 19 years and 349 days)
Toro Rosso
Vettel struggled for his first couple of races while cutting his teeth with his new team, but managed two impressive drives in his 5th and 6th drives for Toro Rosso, a team that was averaging a little worse than 14th place in the 2007 season before Vettel's arrival.
2008
" He impressed many at the European Grand Prix by setting the fastest times in the first practice session and second qualifying session, before qualifying sixth on the grid. Vettel finished the race in sixth, two seconds behind Jarno Trulli. Toro Rosso's technical director Giorgio Ascanelli explained said that something changed at the European Grand Prix in Valencia: "Suddenly Vettel understood something about how to drive an F1 car quickly. It made a huge difference – not only to the speed he could unlock, but also to his ability to do so consistently."
At the 2008 Italian Grand Prix, Vettel became the youngest driver in history to win a Formula One Grand Prix --- It was the first podium and win for his Toro Rosso team!!!!!!!!! (MASINA?????)
Dragi Ferraristi este penibil sa terminati doar cu un loc in fata celor de la Mclaren calculand ce masina aveati in Australia si ce masina avea Mclaren in Australia. Rusineeeeeeeeeeeeeee. Ma che catzo :))) Fernando e bolito :))) Stefano vateneeee :)))))
nimeni nu ia un titlu doar din noroc sau doar datorita masinii
din punctual meu de vedere titlurile din 2010 si 2012 pt Vettel valoreaza mai mult fiindca s-a luptat pt ele, advarat ca in 2011 si 2013 echipa RBR nu le-a dat drept de replica la restul echipelor
cei care comentati despre titluri nemeritate/cu noroc (imi cer scuze pentru urmatoarea afirmatie) nu stiti kkt depsre F1 si istoria ei
norocul face parte din joc:
in 84' Lauda a luat titlul cu 0.5 puncte in fata lui Prost (sezon in care Prost a avut ghinion cu carul ... )
in 89 si 90 doua titluri luate fare urma de fair play, in 89 Prost in 90 reply de la Senna
Piquet in 87 ... daca Mansel nu avea ghinion(adica Piquet noroc) nu lua titlul
si sunt foarte multe alte exemple
ce ar fi ca in viitor sa discutam despre sport si sa numai denigram piloti si echipe doar pentru "distractia" unor semidocti ca si Mircea84 etc ...
daca tot am ajuns la tine:
@ Mircea
echipei McLaren I-ar fi rusine daca ar sti ca are un fan ca tine!
nu meriti sa fii fan-ul celei de al 2-lea echipe ca succes in istoria F1
Pamantului ii este rusine ca exista Ferrari si toti fanii ei. Stii cum se zice ca locul 2 doare mai tare decat ultimul. Sper ca va doare pana in adancul inimii si maduva va e sfredelita de durere ca inca un an tot pe locul 2. Cu sadism si entuziasm asist la decaderea voastra. Cu moralul Alonso e gata dupa inca un loc 2. Relatiile inter umane cu Domenicalli, cu inginerii si cu Montezemolo sunt iremediabil alterate. Sper sa va duceti si mai tare pe topogan.
Vad ca dai peste nas tuturor, dar faci exact ceea ce ne acuzi pe noi ca facem: adica pentru noi nu esteok ca favorizam o anume echipa sau pilot, insa pentru tine este ok :) Majoritatea titlurilor castigate in F1 de-a lungul timpului cred ca sunt argumentative. Adica ori acuzatii ca a castigat din cauza masinii, ori ca a avut noroc, ori ca adversarul a avut ghinion, etc ... titlurile tot timpul se vor comenta. Eu nu comentez daca a meritat sau nu titlul, eu comentez daca este sau nu cvadruplu campion mondial pe meritele sale.
@pt cel care mi-a raspuns prin doua mesaje:
Iti raspuns repede si punctual: timpp din antrenamente nu au absolut nici o relevanta, si stii foarte bine asta. Despre ce aroganta vorbesc? pai sa-ti dau repede cateva exemple din memorie (nu din wikipedia): ignorarea ordinelor de echipa doar pentru ca el vrea neaparat sa castige, declaratii ca nu il intereseaza absolut deloc recordurile, insa in fiecare cursa, in pofida mesajelor primite de la boxe, el face record pe tur in ultimele tururi si, cea mai mare gafa, faptul ca a afirmat ca toti stau la piscina, si doar Red Bull munceste, si ca de asta castiga. Daca dai o cautare "Vettel's arrogance" cred ca vei gasi mai multe rezultate decat atunci cand cauti "Vettel's talent".
Iar ce mi-ai citat tu acolo din wikipedia ... dovedeste exact ce am spus si eu: Vettel este un pilot bun, poate chiar foarte bun. Dar nu dovedeste daca este intr-adevar cel mai bun. Este posibil sa fie intr-adevar the best of the best, dar nu o va putea dovedi atat timp cat conduce un monopost care poate oricand sa dea minim o secunda pe tur oricarei alte masini de pe pista. Iar revenirile si depasirile in pluton ... pai cu cea mai buna masina ce-ai vrea sa faca? Normal ca depaseste tot ce prinde!
Ce ti-am dat eu acolo este din epoca pre Red Bull si iti arata tocmai ca si intr-o masina de loc 13-14 cum avea la Toro Rosso el a reusit sa o duca pe 5-6 (ai citit macar ce scrie acolo??) . Timpi de antrenamente nu au nici o relevanta cand esti "senior" in F1 dar spun ceva cand esti la prima aparitie!
http://www.f1fanatic.co.uk/2013/10/27/e25000-fine-for-vettels-victory-doughnuts/
Dragul meu,de ce produci atata vrajba?? Nu-ti dai seama ca e doar o competitie?? Ei raman cu banii si tu cu ce ramai? Te consumi degeaba.Te simt ca fiind enorm de stresat cand vezi "rosu" in fata ochilor.Frustrarea imensa de care dai dovada cred ca te apasa si te macina in acelasi timp.Ma repet,nu am nimic cu tine doar ca nu m-am mai putut abtine citindu-ti comentariile deplasate.Stii,este o vorba.Daca din 10 persoane 7 iti spun ca esti beat,atunci cu sigurata asa e.You know what i meant to say!
Numai bine,
Veni alonso sa faca triumf la ferrari dar facu vettel la RBR. Au fost mai buni 4 ani la rand. Felicitari!
"I’m delighted to see Sebastian win the title today. He is a great driver and he has had some outstanding wins this year, some of the best of his career so far. Singapore was one of those wins : he was fighting all the way but he made it look easy, which is always a mark of a worthy winner. You can see he is methodical in his approach, builds a strong team around him that is 100% motivated for success and is entirely focused on the end result. He is a great champion and I don’t think this title will be his last. He has a good team around him, stability with the technical team and with Renault, and of course he is still young enough to challenge for more. I’m pleased to see him equal my four titles. I wish him all the best to go on and win others and become a great Renault champion."
O spune Alain Prost...care nu e chiar un neavizat in ale F1
C E L M A I T A N A R C V A D R U P L U C A M P I O N M O N D I A L D I N I S T O R I E .....ce nu va este clar? a?
web- penibili cei de la stand cand se uitau unii la altii incurcati ca 'vai iar s-a stricat cutia'
rosberg- bravo
ham- dezamagitor? a terminat munitia pe anul asta?
gro- super tare, felicitari
kimi- penibil la depasirea lu grojanu- vroia sa intre in el?
mas- parca a vrut sa le arate ca putea termina pe podium dar...nu mai vrea?
alo- negru de suparare?
:)