Vettel a câştigat în Coreea de Sud şi a devenit liderul clasamentului!

de Daniel Popescu
Duminica, 14.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a preluat conducerea în clasamentul general după ce a câştigat cursa din Coreea de Sud în faţa lui Mark Webber. Fernando Alonso a ocupat locul trei.

Esential 6 puncte este avansul lui Vettel in fata lui Alonso in clasamentul general
48 de puncte are de recuperat Raikkonen in fata lui Vettel cu numai 100 de puncte maxim disponibile
77 de puncte este avansul celor de la Red Bull in clasamentul constructorilor in fata rivalilor de la Ferrari
Sebastian Vettel a dominat autoritar Marele Premiu al Coreei de Sud şi a urcat pe prima poziţie în clasamentul general. Victoria a fost decisă în primul viraj, atunci când pilotul echipei Red Bull Racing a profitat de startul mai slab al coechipierului său Mark Webber şi l-a depăşit fără emoţii.

Dacă iniţial australianul s-a menţinut în plasa germanului, Vettel a mărit semnificativ ritmul în a doua treime a cursei şi a trecut linia de sosire cu un avans de peste 8 secunde.

Finalul a fost însă tensionat de convorbirile radio dintre Vettel şi inginerul său, germanul fiind informat că riscă să aibă o problemă tehnică chiar pe final după ce iniţial îl avertizaseră că ar putea fi nevoit să intre la boxe.

Dublul campion mondial are acum un avans de şase puncte în clasamentul general în faţa lui Fernando Alonso, care a urcat pe podium după ce a făcut o cursă solitară pe locul trei, reuşind să-l depăşească la start pe Lewis Hamilton.

MASSA, MAI RAPID DECÂT ALONSO

Pilotul Scuderiei Ferrari a avut un ritm bun de cursă pe această poziţie, însă în mod surprinzător coechipierul său Felipe Massa a avut parte de o evoluţie mai bună. Brazilianul i-a depăşit pe Kimi Raikkonen la start şi pe Lewis Hamilton în turul 21 cu ajutorul sistemului DRS înainte să-i pună probleme chiar lui Alonso, numai informările de la boxe împiedicând un duel între cei doi.

Urmareste Automarket
Raikkonen a terminat pe cinci, aceeaşi poziţie de pe care a plecat în cursă, însă a oferit unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale cursei.
Spre jumătatea cursei, pilotul echipei Lotus l-a depăşit pe Lewis Hamilton cu ajutorul sistemului DRS, însă britanicul a revenit spectaculos şi şi-a recuperat poziţia după un duel roată la roată.

Raikkonen a revenit pe locul cinci după a doua oprire la boxe, însă situaţia lui Hamilton s-a complicat ulterior din cauza unor probleme de stabilitate ale monopostului McLaren, fiind depăşit succesiv şi de Nico Hulkenberg (Force India) şi Romain Grosjean (Lotus). În plus, britanicul a fost nevoit să efectueze o oprire suplimentară la boxe din cauza degradării premature a pneurilor, revenind pe circuit chiar la graniţa locului 10, în spatele celor doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Jean-Eric şi Vergne Daniel Ricciardo.

BUTTON, FINAL DE CURSĂ ÎN VIRAJUL TREI

Coechipierul său Jenson Button a încheiat cursa în virajul trei în urma unei pene la cauciucul dreapta-spate cauzate de Kamui Kobayashi, care l-a lovit puternic din spate pe pilotul echipei McLaren în lupta pentru locul 11. În acelaşi incident, pilotul echipei Sauber l-a acroşat şi pe Nico Rosberg, care a fost nevoit să "parcheze" monopostul spre ieşirea din virajul trei, motiv pentru care sistemul DRS nu a putut fi utilizat până în turul 10.

Kobayashi a intrat la boxe pentru schimbarea aripii faţă, a fost penalizat cu un drive through, a revenit pe ultima poziţie şi s-a retras la boxe în turul 20, cel mai probabil pentru a salva cutia de viteze sau motorul pentru următoarele curse.

Coechipierul său Sergio Perez a terminat pe locul 11 după ce l-a depăşit pe final pe Paul di Resta, în timp ce Michael Schumacher a obţinut doar locul 13 pentru Mercedes după ce a fost depăşit, printre alţii, de Vergne şi di Resta. Williams a obţinut doar locurile 14 şi 15 prin Pastor Maldonado şi Bruno Senna, în faţa piloţilor de la Caterham, Marussia şi HRT.

Pe lângă Kobayashi, Rosberg şi Button, lista celor care au abandonat a fost completată de Pedro de la Rosa. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Webber, care a fost cronometrat cu 1:42.037 în turul 54.

Coreea de Sud - Rezultate cursă:

 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h36:28.651
 2.  Webber        Red Bull-Renault           +     8.200
 3.  Alonso        Ferrari                    +    13.900
 4.  Massa         Ferrari                    +    20.100
 5.  Raikkonen     Lotus-Renault              +    36.700
 6. 
Hulkenberg Force India-Mercedes + 45.300 7. Grosjean Lotus-Renault + 54.800 8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:09.500 9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.700 10. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:19.600 11. Perez Sauber-Ferrari + 1:20.000 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:24.400 13. Schumacher Mercedes + 1:29.200 14. Maldonado Williams-Renault + 1:34.900 15. Senna Williams-Renault + 1:36.900 16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 18. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 19. Pic Marussia-Cosworth + 2 lap2 20. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Webber, 1:42.037 Not classified/retirements: Driver Team On lap De la Rosa HRT-Cosworth 17 Kobayashi Sauber-Ferrari 17 Rosberg Mercedes 2 Button McLaren-Mercedes 1 World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors: 1. Vettel 215 1. Red Bull-Renault 367 2. Alonso 209 2. Ferrari 290 3. Raikkonen 167 3. McLaren-Mercedes 284 4. Hamilton 153 4. Lotus-Renault 255 5. Webber 152 5. Mercedes 136 6. Button 131 6. Sauber-Ferrari 116 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 89 8. Grosjean 88 8. Williams-Renault 58 9. Massa 81 9. Toro Rosso-Ferrari 21 10. Perez 66 11. Kobayashi 50 12. Hulkenberg 45 13. Di Resta 44 14. Schumacher 43 15. Maldonado 33 16. Senna 25 17. Vergne 12 18. Ricciardo 9

Comentarii (76)

  • GrosJan
    Fernando, Felipe is faster than you
    55 23
  • Felipe, Fernando is slower than you! Please keep the distance! Keep the distance! ;))
    52 14
  • GrosJan
    credeam ca Felipe este iesit din forma, ca a fost dupa accident. Acum am ceva banuieli ca nu ar fi asa. Se pare ca Massa nu are aceeasi masina ca Alonso la inceputul campionatului. Cand este insa in pericol sa se claseze prost la constructori insa ... iese Felipe la rampa. Atat de mult ca este chiar mai bun ca Alonso. Hockenheim 2010 este un exemplu. Cursa de azi la fel. Dar, vai Felipe, nu esti in lupta pentru campionat si trebuie sa cedezi ...
    Nu Ferrari l-a adus pe Alonso ci Santander a avut initiativa. Publicitatea si banul trec deseori inaintea sportului. Asta este.
    Spuneau tifosii ca Todt a avut un aport mare la titlurile din ultimii ani si ca Domenicalli nu se ridica la competentele acestuia de a aduce titluri. Intrucatva sunt de acord. Tot Todt a spus ca atat timp cat este el acolo Alonso nu va veni la Ferrari. Si a castigat cu Kimi.
    Domenicalli insa alege banul. Alege Santander. Alege sa-l saboteze pe Massa pentru a satisface Santander? Acum pare ca da. Si titlurile inca lipsesc sub tripleta Santander-Alonso-Domenicalli. Acum sa fim seriosi, in 2010 nu trebuia decat facuta o depasire in pluton. Au fost doua incercari si gata, s-a facut liniste. In multe alte randuri Alonso a motivat ca nu depaseste si nu este mai rapid pentru ca e inteligento-prudent, ca nu risca o depasire cand nu e cu adevarat necesar. Se pare ca a mintit, chiar era lent si nu putea depasi, de vereme ce nici cand a fost cu adevarat necesar nu a facut-o. Unde este cel care spunea ca il urasc pe Alonso. Nope, nope. Urasc ceea ce face Alonso. Vreau sport, iar Alonso il strica.
    41 27
  • Alonso,totusi o cursa buna incununata cu un nou podium,la prima gresala RBR,si iar se schimba liderul
    20 15
  • o mizerie de circuit...
    28 16
  • cum adica?
    77
    de puncte este avansul celor de la Red Bull in clasamentul constructorilor in fata rivalilor de la Red Bull
    18 3
  • GrosJan
    Ma asteptam ca ordinele de echipa de la Red Bull sa functionez, startul lui Webber a fost slab ca sa-l protejeze pe Vettel, si le-a functionat. Red Bull are cea mai buna masina, mai rapid ca concurenta si asta se vede. Urasc ce face Red Bull pentru ca omoara sportul plus strica si cursele. Vreau sport, iar Red Bull il strica. Pacat, pentru ca si Alonso face acelasi lucru. Il urasc pe Vettel si cei de la Red Bull pentru ca-s buni, il urasc pe Alonso pentru ca-i bun, mi-ar dori ca Hamilton sa fie acolo dar nu se poate. Din pacate Hamilton in ciuda talentului monstruos pur si simplu nu are un monopost capabil. Vreau sport, vreau ca favoritul meu sa castige, dar altii sunt mai buni si il strica.
    11 37
  • pinochio
    daca i se permitea lui Felipe il prindea si pe Webber si il si depasea. Se poate mai mult cu masina asta. Se pare ca nu Alonso ridica masina ci face mai putin decat s-ar putea. Pacat ca nu se merge pe mana lui Massa.
    31 9
  • grosjane, scuza-ma dar esti pe dinafara.
    cum adik sa plece webber "mai slab" ca sa-l lase pe vettel ? daca ajungea cumva pe 5-6 ? care era strategia dupa aia ?
    oricum, bine ca nu esti tu strateg la rdb ...
    1 0
  • Red Bull a ordonat lui Webber sa il lase pe Vettel sa treaca la start asa ca nu mai comentati de Alonso.El se lupta pentru titlu si e normal asa cum a facut si Red Bull azi cu Vettel ia pus pe tava locul 1 la start.
    3 1
  • GrosJan
    Ma uit la clasament si nu-mi vine sa cred ca niste piloti rapizi si talentati ca Hamilton si kimi sunt in spatele unor piloti slabi ca Vettel si Alonso care datorita unor circumstante favorabile castiga puncte bune in captionat. Urasc piloti talentati ca Vettel si Alonso, vreau sport iar Vettel si Alonso il omoara.
    12 43
  • mai grojan cred ca ai o problema foarte mare cu capul dute ma la doctor ca esti bolnav mintal daca atata poate favoritul tau asta este
    35 6
  • andrey_1293
    A fost o cursa ok insa din pacate duelurile pe pista nu s-au tinut decat la jumatatea plutonului. Startul a fost chiar interesant. Se stia ca Webber nu exceleaza la plecarea de pe grila si probabil s-au folosit de asta ca sa-l aduca pe Vettel primul. Alonso si Hamilton insa au avut un start mai bun decat ambele Red Bull dar acestia s-au pozitionat pe pista in asa fel incat nu puteau fi depasiti :)). Imi pare rau de Hamilton care pe la jumatea sezonului chiar a aratat ca se poate lupta pentru titlu dar acum pe final a clacat masina. Au mai ramas 4 curse si multe tensiuni pana la final. Vettel greseste o cursa, s-a dus campionatul. Alonso greseste o cursa, s-a dus pentru el campionatul. Va fi foarte interesant. Numai bine
    16 3
  • pinochio
    daca i se permitea lui Mark il prindea pe Vettel si il si depasea. Se poate mult cu masina asta. Se pare pare ca nu Vettel ridica masina ci face mai putin decat s-ar putea. Pacat ca nu se merge pe mana lui Webber. Este frustrant sa vezi cum un pilot bun ca Mark este tinul in spate de propria echipa si asta pentru interesele lui Vettel, dezamagitor.
    13 21
  • inca un argument ca Alonso a fost o alegere,pentru Ferrari, "buna":locul 2,Raikkonen e pe 3
    7 17
  • pinochio
    hahahah, raiko pe 3, ce argument.... Cu LOTUS
    18 6
  • cocolino
    atat timp cat fetel castiga, poa sa faca cu mark ce vor. Atat timp cat nu castiga alonso, pacat ca nu se mere pa mana lu massa
    12 3
  • aahahahahahah,,,,
    0 10
  • care grojan? care yyy? Orice idiot poate posta sub un nick anonim. Cine nu stie asta are o problema la cap. Mare
    7 3
  • Inca 4 curse in care Alonso are sanse bune la titlu, daca va conduce ca aici are toate sansele sa-l ajunga si sa-l depaseasca pe Vettel, asta in speranta ca baietii de la Ferrari vor mai aduce imbunatatiri monopostului. Alonso a mers ceas, cred ca stintul doi a fost mai bun pe final, iar Massa a mers foarte bine si el. Ma asteptam sa mearga bine Massa, cand nu te bati la titlul si un abandon nu conteaza este simplu sa meargi bine, daca Alonso gresea si perdea secunde bune il costa foarte mult in economia campionatului. Vettel a mers foarte bine, comparativ cu Webber care de la start s-a lasat depasit, si nu a incercat nimic sa-l ajunga pe acesta din urma, dar nici nu ma asteptam s-o faca. Un moment comic a fost cel in care Perez a incercat sa-l depaseasca pe Hamilton cu numai 6 curbe inainte de final. Sper ca la cursa viitoare masina Ferrari sa primeasca niste upgradeuri, 6 puncte nu-s chiar asa de multe acuma. 4 curse in care se joaca titlul.

    Ce cursa buna au avut cei de la Torro Rosso :) Ambele masini in puncte, iar Hulkernberg s-a descurcat bine, bravo lor :p
    19 14
  • Numai niste retardati folosesc nickuri anonime. Care yyy? Ce inseamna yyy? Zzz este ceva mai original.
    1 19
  • rectificare
    orice idiot poate posta sub un cont. Mai multi idioti pot posta sub acelasi nick anonim
    4 16
  • Acuma si voi sunteti cam rautaciosi cu cei de la Ferrari, in speta Alonso. Ordine la echipe intotdeauna au existat...si sa nu uitam, Fernando Alonso inca se bate pentru titlu. Nu cred ca cei de la Ferrari isi permiteau sa ii ia Felipe puncte lui Alonso (daca il depasea...).Asta inseamna ca isi ingreunau treaba singuri.
    3 0
  • cosmin
    interesant este faptul ca in cursa massa a fost la fel de rapid ca vettel daca avea mana libera si cu o clasare mai buna in calificari putea sa castige cursa sau o fi incercat ceva diferit fata de m,asina lui alonso care a dat rezultate mai bune vom vedea in cursa urmatoare
    14 5
  • GrosJan
    "cand nu te bati la titlu si un abandon nu conteaza este simplu sa mergi bine"

    Valeu, ce argumente scot din ei baietii astia fani ferrari. Dar de pastrarea ritmului nu ati auzit. Ca este mai greu sa te forteti sa nu mergi nici prea tare nici prea incet decat full power nu ati auzit? Mai repede risti un abandon cand te forteti sa scazi ritmul, cand nu mergi in ritmul natural
    4 17
  • chipicao
    dupa modelul: "care, care, care esti ma de la antena3?"
    care, care, care esti ma fan ferrari? Musc din tine ma
    4 24
  • GrosJan
    Hamilton n-a reusit sa scoata un tur rapid nici pe supersofturi, nu inteleg ce s-a intamplat in cursa asta cu monopostul lui. Speram sa se bata la victorie cu Kimi dar n-a fost sa fie. Plus Button a abandonat in primul tur, pacat.

    Massa a mers bine dar este mult mult prea tarziu, daca mergea asa in 2009 si 2010 era altceva acuma. Probabil faptul ca a fost reconfirmat pentru 2013, a fost un impuls.
    15 3
  • Sper ca kimi sa castige aceasta cursa, dar.... 1-2 victorii si are inca o sansa la titlu. Alonso nu-i rapid, Webber si Massa sunt ocupati cu ordinele de echipa, Vettel este principalul impediment.
    11 8
  • cosmin
    mai grojan mai lasane cu comentariile tale ridicole nu vezi ca ai o problema cand marele hamilton ii zero barat si esti invidios pe x sau y cine ii de vina ca atata poate in momentul de poate
    12 6
  • cosmin
    mai lasatima bre cu comentariile astea ca ma doare capul. Daca eu nu pot sa ma abtin sa le citesc macar abtineti-va voi sa le mai scrieti. Hai sictir!
    7 10
  • inca o data ferrari au dat dovada ca un jumatete de sezon au mizat doar pe alonso lui massa oferidui un monopost ff prost, sun fan ferrari dar e mare pacat ca nu si-au data seama ca in contextul actual can sunt mai multe echipe de top nu te poti baza doar pe un monopost mare pacat.
    Brovo massa, alonso ,ff slab ferrari dezamagire totala
    13 9
  • Offtopic:Citesc comenturile si nu pot decat sa imi para rau de nivelul scazut al seriozitatii pe care il atinge site-ul. Fiecare comenteaza cum il taie capul, nu se mai respecta userii intre ei, fiecare se arata atotstiutor dar nu vine cu nici un argument solid. Mai multa seriozitate si mai mult respect ar fi binevenit din partea tuturor!

    Ontopic: Cursa de azi a fost una frumoasa dar din pacate nelipsita de incidente. Webber a fost usor depasit la start stindu-se ca aceasta nu exceleaza la acest capitol. Hamilton desi este un pilot grozav, nu a putut face mai mult in cursa, monopostul sau necomportandu-se optim. Alonso si Massa, aici nu sunt prea multe de spus doar ca massa a fost clar mai rapid ca Alonso dar cand massa nu mai are nici o sansa la titlu era normal sa i se spuna sa ramana in spatele lui Alonso(orice echipa ar fi procedat la fel daca ar fi fost in locul lor nu doar ferrari); Vettel a facut don nou ce trebuia sa faca si anume sa isi contruiasca un avantaj linistitor si sa castige cursa(consider ca oricine ar fi facut la fel chiar daca unii sustin ca asta omoara spectacolul si intr-o oarecare masura sunt de acord, dar pana la urma asta e natura fireasca a lucrurilor, fiecare doreste sa plece din pole pentru a castiga cursa). Cel mai frumos duel a fost Raikkonen-Hamilton, unde s-a vazut ca amandoi sunt mari piloti.
    Urmeaza ultimele 4 curse in care orice este posibil. Sper sa fie curse curate si frumoase! O zi buna!
    23 3
  • inca un argument pt Alonso:a fost mai rapid decit Massa pe primul 1/4 circuit
    4 13
  • hakkinen
    Plecarea(tradarea) lui Hamilton de la McLaren nu ramane nepedepsita,echipa il ajuta de pe acum sa se simta ca la Mercedes,oferindu-i o masina cu care sa se bata la locul 10 sau mai jos.
    2 2
  • Foarte buna cursa celor de la Red Bull ... Ma bucur forte mult pentru cei doi , mai ales pentru Sebastian , care acum este lider ...Foarte buna si cursa lui Felipe si desi nu sunt fan hamilton astazi mi-a parut rau pentru el cei de la boxe parca nici nu il bagau in seama pe comunicatiile radio , iar imaginea de la sfarsit ... in fine . Sincer nu inteleg ce au unii cu cu Vettel , pe langa faptul ca este un pilot super talentat , este si o persoana cu mare caracter, care dupa calificarile de ieri nu l a invinuit nici macar un pic pe Felipe ( nu ca ar fi fost cazul) ci pe sine ! Go Seb
    18 11
  • faptul ca lui hamilton in ultimele trei curse confirma cred ca McLaren nu-l doreste campion... ar fi ridicol sa fie doar ghinion... daca castiga in singapore si isi prelungea contractul cu McLaren e posibil ca el sa fi fost acum in postura lui vettel
    0 2
  • * in ultimele trei curse i s-a stricat masina
    0 2
  • @danielpopescu85
    daniel de ce nu aveti o versiune automarket mai buna pe mobil?.....nici comenturi nu pot face....pe cind o versiune mai buna?
    2 0
  • A si dupa ce citesc comentarille voastre , multe dintre ele ... penibile si fara rost , dupa KoreaGP imi un singur lucru sa va zic : heyyyy sexy ladies calm down ... ok if you know what I mean ...
    13 15
  • @GrosJan
    Grosjane, esti un bufon si un las......te preocupa prea mult persoana lui Alonso (din lasitate)..... daca erai ferm convins ca Alonso nu reprezinta ceva, dormeai si tu linistit...
    P.S. Probabil ca tu nu esti unicul.....asta mai mult ca sigur.
    3 2
  • niros56
    Doar atat. Red bull sunt niste trisori.
    Iar au gasit postite de eludat regulamentul.
    Cu o asa echipa, vai de viitorul F1 !!!
    1 5
  • sebastian
    Se pare ca in cele mai importante campionate din motorsport(WRC si f. probabil F1) Sebastian este un nume de campion anul asta. Fiind fan Kimi sper ca acesta sa reuseasca sa castige macar o cursa, sa-l invinga pe Alonso si sa termine vicecampion sau campion daca Massa sau Grosjean termina calificarile pe langa Vettel.
    1 1
  • nesquick
    cursa anosta. Vettel face ce stie mai bine si-i iese de minune. Pareau ingrijorati pe final la boxele rbr dar au trecut cu bine. Un abandon tehnic desi dorit de multi ar fi fost prea de tot. Buna prestatia lui Massa. La McLaren cursa a ramas doar pe Hamilton multumita lui kova, si acesta a rezistat cat a putut si a luat un punct (parca). Kimi si Ham raman in cursa inca, dar cred ca lupta finala se va da intre Vettel si Alonso. India, Abu Dhabi si Interlagos nu sunt chiar pe placul lui Alonso iar Sua inca nu stim. Cred ca Vettel are prima sansa.
    10 3
  • Laurentiu
    AndreiF1,cel mai bun comentariu asupra cursei.Parerea mea este Ferrari trebuie sa imbunatateasca monopstul pentru a concretiza sansele pe care le are Alonso la titlu si acestea nu sunt mici:-D
    2 1
  • catalin
    Are cineva o explicatie pentru mesajul de la finalul cursei transmis lui Vettel de a intra la boxe cu 3 tururi inainte de final?
    0 2
  • lorand
    cu riscul sa ma injurati, eu cred k alonso merita acest titlu pentru ca a muncit mai mult cu o masina nu tocmai rapida, iar fettel a primit pe mana un monopost care in ultimele 6 curse din campionat a rupt si va rupe concurenta, nimeni nu mai are sanse la titlu decat matematice, nu sunt fan red bull dar cristian horner si adrian newuei merita respect.
    4 0
  • Marius
    77 de puncte este avansul celor de la Red Bull in clasamentul constructorilor in fata rivalilor de la Red Bull (FERRARI)
    1 1
  • pinochio
    vine massa tavalug peste alonso. de la anu e pilotul nambar oan. in asta sta toata stiinta pilotajului la alonso - sabotarea coechipierului. acolo unde nu a mers asta a luat locul 2
    10 9
  • Eu nu inteleg ce atata ura pe Alonso. Ma inebuniti cu Massa, are si el 2 curse bune si gata sariti toti. Ofticati mai sunteti. Alonso este la ora actuala cel mai bun pilot, cu o masina mai proasta obtine locuri bune. Vettel are o super masina si ii este usor sa castige.
    10 15
  • nici un resentiment pentru Alonso,raportul de acumulare puncte e colosal(70%) ,surclasindu-l inclusiv pe Ayrton Senna(56%)in schimb procentajele victoriilor,polurilor,fastest lap-urilor il plaseaza linga "mediocrii"(9-11%)deci un pilot plictisitor de prudent
    sursa Der Spiegel
    9 5
  • Ce si cine i-a oprit pe cei de la Ferrari sa aiba o super masina?
    10 5
  • jul1974
    Eu am mai spus si in alte randuri despre faptul ca Massa nu este asa de slab pe cat este de hulit, incet incet cred ca se confirma faptul ca cei de la Ferarri au avut o masina estrem de slaba la inceput si cred ca au testa pe masina lui Massa diferite chestii care apoi cand se confirmau erau montate pe masina lui Alonso, abia spre final cand au inbunatatit masina au cam avut acelasi material de concurs amandoi si asta s-a vazut in progresele lui Massa, mai au insa de muncit cu strategia, cursa trecuta au gresit cu o singura iesire pentru pol cu Alonso, cursa asta cred ca au gresit atunci cand au hotarat ca Alonso sa faca schimbul o data cu Vetel, daca ar fii incercat sa il bata pe Weber cred ca Alonso ar fi terminat pe locul 2, dar au gresit...
    Sa vedem ce va fii in urmatoarele curse se pot intampla multe, vin si niste circuite mai rapide unde Ferarri ar trebui sa stea mai bine decat RedBull, om trai si om vedea... bafta tuturor
    2 0
  • alonso e la ora actuala cel mai buun pilot. Cu o masina proasta si daca il lasa massa obtine locuri bune. Cu aceeasi masina proasta (cand o are ca de regula are si mai proasta) massa il bate pe alonso, cel mai bun pilot la ora actuala. E vreo contradictie?
    6 10
  • senna cand acumula puncte era in lupta dreapta cu unul din cei mai buni din toate timpurile - Prost. Alonso ia puncte cadou de la massa. "Colosal"... dar la schumacher? La el cat e raportul? L-ai dosit ca nu da bine la ce vrei sa spui?
    6 6
  • GrosJan
    hala are o masina proasta, halalalt una suuuper si e usor ...
    Dar de unde sti tu ma procopsitule asa cu siguranta?
    5 7
  • fanferrari
    sper ca alonso sa castige aceasta cursa si sa inchida gura la toti. Forza alonso. Are masina proasta dar o sa treaca ca vantul si ca gandul de fettel la start. Si pe mark il bate pe drs. Forza alonso ca numai tu esti zeul ce-mi justifica existenta. Go Go Go
    3 14
  • Sunt fan VETTEL apreciez enorm pilotii din GERMANY.
    Sper sa-l vedem din nou campion mondial.
    EU Cred ca, cu o masina mai competitiva ar fi aratat altceva schumacher .
    Ce credeti ca Vettel sau Alonso daca ar fi la moment la Mercedes GP ar avea rezultate mai bune ca Schumi sau Rosberg ?
    NU, si sunt sigur ca ar avea , asa s-a intamplat si cu Vettel cat timp nu era la RBR nu era nimeni , cum a gasit o echipa competitiva lucrurile sau schimbat .
    Eu cred ca Schumacher trebuia sa fie onorat cu o echipa de top in FORMULA 1 sa i se mai ofere sansa sa aduca VICTORII, E PACAT ASA UN GENIU CA EL SA FIE INGROPAT DUPA UN palmares de neintrecut .
    Sa le fie rusine celor care au procedat cum au procedat cu SCHUMI.
    13 9
  • Domnul 'GrosJan' (care din pacate, nici numele nu-l stie copia corect), citesc de ceva timp comentariile tale si, sincer, ai niste probleme grave. Nu degeaba Alonso este cel mai bine platit pilot din Formula 1, are un potential foarte mare si scoate din masina mai mult decat e posibil. Dar tu, se pare ca esti un copil (scuza-ma daca gresesc dar cam asa te porti) foarte frustrat si nu inteleg de ce. Sincer, se vede ca iti lipsesc ce-i 7 ani de acasa, probabil 2 pe strada si restul la coada vacii. Esti unul dintre cei mai detestati oameni de pe acest forum, deoarece nu stii cand sa te opresti cu jignirile. Este o vorba in popor care spune in felul urmator : "Nu poti face dintr-un ca**t, palat, scuzati-mi expresia. Iar Alonso da tot ce-i mai bun, nu poti sa negi asta. Vettel cand nu avea masina competitiva nu prea reusea performantele care le scotea Alonso. Una peste alta, daca tu ai fi la karting, si in loc de kart ai avea o bicicleta, n-ai fi putin dezamagit? Plus de asta, sa mai si castigi o cursa. Cam asta este diferenta intre RBR si Ferrari la ora actuala. Cel mai normal mi s-ar parea sa vad de la tine comentarii de genu 'felicitari celor de pe podium', dar tu nu, sincer, chiar n-am auzit de tine niciodata si probabil in spatele acelui monitor, se ascunde un baiat, care cand vede ca Alonso castiga, sta cu lama in gat, hai sa fim seriosi. La fiecare echipa exista ordine, Webber l-a lasat pe Vettel sa treaca la start, de asta nu comentezi, nu? Ar fi ceva ca moderatorul forumului sa-ti baneze contul, ca sincer, esti degeaba! Anyway, in caz ca Alonso v-a castiga Titlul Mondial, sa-mi lasi un PM cu adresa si orasul in care stai sa-ti pot trimite un tricou cu, castigatorul!
    15 8
  • @celui care a postat tot "danoe"
    statisticile "Der Spiegel"is de prin august...a fost un fragment care-l aveam in minte,exista multi care se ocupa de statistici,ex. (www.4mula1.ro/compare/driver.php?i=1
    4 1
  • lol cei care scriu articolele pe Automarket, ne tot bucura cu astfel de perle: "Coechipierul său Sergio Perez a terminat pe locul 11 după ce l-a depăşit pe final pe Sergio Perez" loool. Presupun ca idea de profesionalism ii lipseste cu desavarsire @danielpopescu, altfel si-ar corecta articolele si ar face curatenie pe acest site, care pe zi ce trece devine doar o groapa de gunoi a celor ce stiu doar sa injure si sa jigneasca. Presupun ca este o bucurie pentru cei ce lucreaza la Automarket.
    2 0
  • GrosJan
    Si totusi... de unde stim noi cu siguranta ca rbr este mai buna decat farrari? Ma refer la masina. Vad ca apare ca o axioma in jurul careia constructii de idei dubioase.
    Putem face presupuneri, banuieli etc. Dar sa afirmam cu siguranta ca ferrari e un rht din care face alonso bici si mai si trazneste ... e cam fanTastic.
    Atentie fani ferrari, va "jignesc" din nou: nu putem deduce cu adevarat daca ferrari este mai slaba devat rbr in aceste conditii, doar bazandu-ne pe simpatia pentru un anumit pilot. Da, una este putin sau mai mult mai buna decat cealalta. Posibil ferrari, posibil rbr. Poate ca Alonso este mai bun decat Vettel, poate invers. Mii de scuze pentru asa jignire!
    0 2
  • ayrton4ever
    @Grosjan Ba, ti-ai prins femeia cu un spaniol de ai iesirile si frustrarile astea? Tu juma' de zi compui aberatii pe aici... scrii mai mult ca Daniel Popescu
    5 2
  • Campionii,campionii,ole,ole,ole!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Stimati useri, imi pare rau pentru favoritii vostri, dar Vettel si Red Bull sunt un fel de Barcelona ai Formulei 1! Si inca ceva,cand Vettel abandona,era un pilot mediocru, cand castiga, are masina buna. Hotarati-va,fratilor, ca n-a schimbat echipa de la jumatatea campionatului pana acum.
    6 4
  • @ire Aici esti ipocrit.Cand Alonso beneficiaza de ordine de echipa,ceea ce sa intamplat si astazi Massa fiind mai rapid si avand sanse la locul 2,este ceva normal,iar cand beneficiaza Vettel de ordine de echipa este de comentat ,dupa parearea ta.Vettel a reusit mai mult decat Alonso cand nu avea masina buna,dar probabil ca nu ai cei "7 ani"de F1 si esti prea mic si....Fii realist. ps:Personal eu nu sunt de acord cu ordinele de echipa.mi se pare cel mai urat lucru intr-o competitie.
    4 7
  • Vettel
    Alonso s-a lins pe bot de titlu si in anul 3 de ferrari. Aka, a ramas repetent. E depasit de situatie. Au combinat ferraristii cele mai mari magarii pe care le stiu, au recrutat cel mai potrivit pilot pentru a le pune in practica si tot degeaba. Trebuie sa fii tare prost sa trisezi si sa te bata unul jucand cinstit an dupa an.
    1 3
  • GrosJan
    Ce nu inteleg eu este la ce conta daca Massa il depasea pe Alonso si incerca sa-l atace pe Webber? In cel mai bun caz, Alonso iesea pe 4, Massa pe 2-3 si distanta dintre Vettel si Alonso era mai mare. La ce-l ajuta pe Massa? Il facea jocul lui Vettel fara sa castige nimic, nici el si nici echipa si nici Alonso. Intrebarea este alta, de ce Webber n-a incercat nimic la start? Daca Red Bull nu foloseste ordine de echipa de ce Webber n-a incercat nimic? Red Bull zic tot timpul ca nu folosesc ordine de echipe, iar realitatea din teren pare complet diferita. La fel si la Lotus, Kimi zice tot timpul ca nu-l intereseaza si n-are nevoie de nici un ajutor dar la Singa, Grosjean s-a lasat depasit. La Ferrari macar stim ca se folosesc ordinele de echipa, dar restul de zic ca nu le folosesc chiar daca realitatea din teren ne arata altceva?
    2 4
  • Eu nu pot sa inteleg pe ce anume va certati. Cine e mai bun dintre Fernando si Sebastian ? Sau de ce nu a avut voie sa-l depaseasca Felipe pe Fernando ?
    Daca ati fi urmarit si postrace ati fi vazut/auzit din gurita lui Felipe de ce nu a facut-o. Poate ca l-ar fi ajuns pe Mark dar asta probabil ar fi insemnat sa piarda Alonso un punct. Un punct care la finalul campionatului ar putea fi foarte util. Astea fiind spuse cum vi se pare "ordinul" de echipa primit de Felipe ?
    In alta ordine de idei: cu 10 ture inainte de final i s-a spus pe team radio lui Felipe ca Fernando incepe sa "o calce", sa mearga cu el.
    Asta nu mai e ordin de echipa ? Din pacate nu a mai putut.
    pt.91Schumi06
    "Vettel si Red Bull sunt un fel de Barcelona ai Formulei 1" ... asa o fi? Doar ca Barca nu triseaza fotbalul ci-l joaca de placere si incanta publicul spectator. Red Bull au fost prinsi de mai multe ori trisind numai anul acesta. Si acum triseaza, pentru confirmare revezi te rog team radio Mark Webber in cursa din Singapore cu 8:13 inainte de expirarea celor doua ore.
    5 4
  • @Grojane, suna la 112!Repede!
    2 0
  • stim si noi ce inseamna o pozitie mai sus pentru alonso. Da, chiar ne-am prins si noi de asta. Ideea era ca e ciudat cum abia pe final cand nu mai are sanse la titlu merge si massa bine, mai bine ca alonso. Si atunci, nu e mai calculat sa mergi cu massa de la startul campionatului cu o masina egala cu a lui alonso?
    1 1
  • pablo
    O sa caut saptamana asta cand o sa am o fereastra ca sa va indic exact GP in care Felipe a luat setarile de la Alonso pentru ca nu mai intelegea nimic din functionarea pneurilor pe masina. Stiu doar ca acelasi lucru l-a facut si Button in aceasi cursa. Pur si simplu nu mai stiau incotro sa mearga. Massa si Button nu reuseau nimic in cursa iar colegii lor de echipa terminau in fata.
    A fost decizia corecta a lui Massa si Button, dupa acea cursa a inceput revenirea lor.
    Asta cu masina mai slaba pentru un pilot si mai buna pentru celalalt nu o cred. Pur si simplu nu are logica. Masina e una pentru amandoi, cu bune cu rele. Dezvoltarea masinii de obicei o primesc ambii asa ca nici aici nu pot fi diferente prea mari. Difera insa esential setarile masinii.
    PS: pentru cei care ati tine mortis sa ma contraziceti: de cate ori anul asta Felipe dupa start a fost in spatele lui Fernandocu doua maxim rei pozitii ? La finalul cursei insa diferenta intre ei era de la cer la pamant. De ce ? Excludem accidentele de care a avut parte Felipe. De ce aceasta diferenta intre pozitia de la start si cea de la finalul concursului ?
    Nu pilotul face diferenta ? Ia ganditi-va cat de mult se schimba comportamentul masinii in timpul unei curse. Sint extrem de multe variabile pe care doar pilotul si echipa de la boxe le pot compensa.
    Din pacate influenta pneurilor a devenit esentiala , poate mai importanta, decit cat de buna e masina. Asta e F1 din ziua de azi.
    1 1
  • GrosJan
    pablito, nu mai face pe intelectualul ca habar nu ai ce e aia o setare si cum se face. Habar nu ai cum sa iei un viraj altfel decat cu masina la piata. Dar tu da-i inainte ca esti comic.
    2 1
  • GrosJan
    E clar ca nu am habar cum se seteaza o masina de formula 1, inca nu am avut "privilegiul" sa setez niciuna in realitate.
    Daca esti curios cum iau eu virajele "cand merg la piata" te invit sa stai pe "locul mortului" ca sa poti aprecia corect ce si cum. Sau mai bine astepti sa cada si un pic de zapada pe carosabil ca sa fie mai fun ?
    Desi aici se discuta despre cu totul altceva pot sa-ti fac pe plac.
    1 0
  • GrosJan
    pablito, pablito.... Eu stiu ca ti se pare super ce faci tu cu roaba, cum stai la stop si restu...
    Pentru ce? Daca erai macar Titi Aur as zice da. Dar un şofer ... ca sa constat ce? Ca nu ai habar nici macar de trasa?
    Deci, mergi matale la piata in continuare, cu cartofi sau sa cumperi cartofi. Si lasa sportul, sau macar nu mai usor cu explicatiile ca esti cel putin un retardat in racing.
    1 1
  • Roaba ? Care roaba ? Care stop ? Care restu ?
    Care trasa ? De par ? De cap ? de ????????
    Tu pana la urma despre ce vorbesti mai sus ? Tu zeu al soselelor (era sa scriu al sosetelor) ! Care e legatura intre ce ai scris tu mai sus si subiectul articolului ?
    Nu mai raspunde ca e inutil ! Odata ce nu esti capabil de o discutie civilizata poti sa te intorci pe sosele (grija mare la santuri ca unele sint cam adanci). By.
    0 0
  • GrosJan
    Roaba = masina ta foarte deferita de o masina de curse
    stop & restu = alea de care dai tu prin trafic respectand reguli de circulatie
    Trasa .... daca nici macar de trasa nu ai habar ....
    0 0
  • sunt 4 piloti foarte buni pe unii ii mai lasa masina, pe unii ii mai lasa echipa, unii au o zi mai proasta- nu sunt toate perfecte pentru toti in fiecare cursa; sa zici dupa 1-2 curse reusite ca masa e mai bun ca alonso mise pare tampenie. ca a fost intr-o cursa, da asta e adevarat, dar pe termen lung...se vad doar 4 piloti. in fine unii se mai tin si de soparle pe aici...
    ps: o cursa cam plictisitoare
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru