Dacă iniţial australianul s-a menţinut în plasa germanului, Vettel a mărit semnificativ ritmul în a doua treime a cursei şi a trecut linia de sosire cu un avans de peste 8 secunde.
Finalul a fost însă tensionat de convorbirile radio dintre Vettel şi inginerul său, germanul fiind informat că riscă să aibă o problemă tehnică chiar pe final după ce iniţial îl avertizaseră că ar putea fi nevoit să intre la boxe.
Dublul campion mondial are acum un avans de şase puncte în clasamentul general în faţa lui Fernando Alonso, care a urcat pe podium după ce a făcut o cursă solitară pe locul trei, reuşind să-l depăşească la start pe Lewis Hamilton.
MASSA, MAI RAPID DECÂT ALONSO
Pilotul Scuderiei Ferrari a avut un ritm bun de cursă pe această poziţie, însă în mod surprinzător coechipierul său Felipe Massa a avut parte de o evoluţie mai bună. Brazilianul i-a depăşit pe Kimi Raikkonen la start şi pe Lewis Hamilton în turul 21 cu ajutorul sistemului DRS înainte să-i pună probleme chiar lui Alonso, numai informările de la boxe împiedicând un duel între cei doi.
Raikkonen a terminat pe cinci, aceeaşi poziţie de pe care a plecat în cursă, însă a oferit unul dintre cele mai spectaculoase dueluri ale cursei. Spre jumătatea cursei, pilotul echipei Lotus l-a depăşit pe Lewis Hamilton cu ajutorul sistemului DRS, însă britanicul a revenit spectaculos şi şi-a recuperat poziţia după un duel roată la roată.Raikkonen a revenit pe locul cinci după a doua oprire la boxe, însă situaţia lui Hamilton s-a complicat ulterior din cauza unor probleme de stabilitate ale monopostului McLaren, fiind depăşit succesiv şi de Nico Hulkenberg (Force India) şi Romain Grosjean (Lotus). În plus, britanicul a fost nevoit să efectueze o oprire suplimentară la boxe din cauza degradării premature a pneurilor, revenind pe circuit chiar la graniţa locului 10, în spatele celor doi piloţi ai Scuderiei Toro Rosso, Jean-Eric şi Vergne Daniel Ricciardo.
BUTTON, FINAL DE CURSĂ ÎN VIRAJUL TREI
Coechipierul său Jenson Button a încheiat cursa în virajul trei în urma unei pene la cauciucul dreapta-spate cauzate de Kamui Kobayashi, care l-a lovit puternic din spate pe pilotul echipei McLaren în lupta pentru locul 11. În acelaşi incident, pilotul echipei Sauber l-a acroşat şi pe Nico Rosberg, care a fost nevoit să "parcheze" monopostul spre ieşirea din virajul trei, motiv pentru care sistemul DRS nu a putut fi utilizat până în turul 10.
Kobayashi a intrat la boxe pentru schimbarea aripii faţă, a fost penalizat cu un drive through, a revenit pe ultima poziţie şi s-a retras la boxe în turul 20, cel mai probabil pentru a salva cutia de viteze sau motorul pentru următoarele curse.
Coechipierul său Sergio Perez a terminat pe locul 11 după ce l-a depăşit pe final pe Paul di Resta, în timp ce Michael Schumacher a obţinut doar locul 13 pentru Mercedes după ce a fost depăşit, printre alţii, de Vergne şi di Resta. Williams a obţinut doar locurile 14 şi 15 prin Pastor Maldonado şi Bruno Senna, în faţa piloţilor de la Caterham, Marussia şi HRT.
Pe lângă Kobayashi, Rosberg şi Button, lista celor care au abandonat a fost completată de Pedro de la Rosa. Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Webber, care a fost cronometrat cu 1:42.037 în turul 54.
Coreea de Sud - Rezultate cursă:
1. Vettel Red Bull-Renault 1h36:28.651 2. Webber Red Bull-Renault + 8.200 3. Alonso Ferrari + 13.900 4. Massa Ferrari + 20.100 5. Raikkonen Lotus-Renault + 36.700 6.Hulkenberg Force India-Mercedes + 45.300 7. Grosjean Lotus-Renault + 54.800 8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:09.500 9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:11.700 10. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:19.600 11. Perez Sauber-Ferrari + 1:20.000 12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:24.400 13. Schumacher Mercedes + 1:29.200 14. Maldonado Williams-Renault + 1:34.900 15. Senna Williams-Renault + 1:36.900 16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 18. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 19. Pic Marussia-Cosworth + 2 lap2 20. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Webber, 1:42.037 Not classified/retirements: Driver Team On lap De la Rosa HRT-Cosworth 17 Kobayashi Sauber-Ferrari 17 Rosberg Mercedes 2 Button McLaren-Mercedes 1 World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors: 1. Vettel 215 1. Red Bull-Renault 367 2. Alonso 209 2. Ferrari 290 3. Raikkonen 167 3. McLaren-Mercedes 284 4. Hamilton 153 4. Lotus-Renault 255 5. Webber 152 5. Mercedes 136 6. Button 131 6. Sauber-Ferrari 116 7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 89 8. Grosjean 88 8. Williams-Renault 58 9. Massa 81 9. Toro Rosso-Ferrari 21 10. Perez 66 11. Kobayashi 50 12. Hulkenberg 45 13. Di Resta 44 14. Schumacher 43 15. Maldonado 33 16. Senna 25 17. Vergne 12 18. Ricciardo 9
Nu Ferrari l-a adus pe Alonso ci Santander a avut initiativa. Publicitatea si banul trec deseori inaintea sportului. Asta este.
Spuneau tifosii ca Todt a avut un aport mare la titlurile din ultimii ani si ca Domenicalli nu se ridica la competentele acestuia de a aduce titluri. Intrucatva sunt de acord. Tot Todt a spus ca atat timp cat este el acolo Alonso nu va veni la Ferrari. Si a castigat cu Kimi.
Domenicalli insa alege banul. Alege Santander. Alege sa-l saboteze pe Massa pentru a satisface Santander? Acum pare ca da. Si titlurile inca lipsesc sub tripleta Santander-Alonso-Domenicalli. Acum sa fim seriosi, in 2010 nu trebuia decat facuta o depasire in pluton. Au fost doua incercari si gata, s-a facut liniste. In multe alte randuri Alonso a motivat ca nu depaseste si nu este mai rapid pentru ca e inteligento-prudent, ca nu risca o depasire cand nu e cu adevarat necesar. Se pare ca a mintit, chiar era lent si nu putea depasi, de vereme ce nici cand a fost cu adevarat necesar nu a facut-o. Unde este cel care spunea ca il urasc pe Alonso. Nope, nope. Urasc ceea ce face Alonso. Vreau sport, iar Alonso il strica.
77
de puncte este avansul celor de la Red Bull in clasamentul constructorilor in fata rivalilor de la Red Bull
cum adik sa plece webber "mai slab" ca sa-l lase pe vettel ? daca ajungea cumva pe 5-6 ? care era strategia dupa aia ?
oricum, bine ca nu esti tu strateg la rdb ...
Ce cursa buna au avut cei de la Torro Rosso :) Ambele masini in puncte, iar Hulkernberg s-a descurcat bine, bravo lor :p
Valeu, ce argumente scot din ei baietii astia fani ferrari. Dar de pastrarea ritmului nu ati auzit. Ca este mai greu sa te forteti sa nu mergi nici prea tare nici prea incet decat full power nu ati auzit? Mai repede risti un abandon cand te forteti sa scazi ritmul, cand nu mergi in ritmul natural
care, care, care esti ma fan ferrari? Musc din tine ma
Massa a mers bine dar este mult mult prea tarziu, daca mergea asa in 2009 si 2010 era altceva acuma. Probabil faptul ca a fost reconfirmat pentru 2013, a fost un impuls.
Brovo massa, alonso ,ff slab ferrari dezamagire totala
Ontopic: Cursa de azi a fost una frumoasa dar din pacate nelipsita de incidente. Webber a fost usor depasit la start stindu-se ca aceasta nu exceleaza la acest capitol. Hamilton desi este un pilot grozav, nu a putut face mai mult in cursa, monopostul sau necomportandu-se optim. Alonso si Massa, aici nu sunt prea multe de spus doar ca massa a fost clar mai rapid ca Alonso dar cand massa nu mai are nici o sansa la titlu era normal sa i se spuna sa ramana in spatele lui Alonso(orice echipa ar fi procedat la fel daca ar fi fost in locul lor nu doar ferrari); Vettel a facut don nou ce trebuia sa faca si anume sa isi contruiasca un avantaj linistitor si sa castige cursa(consider ca oricine ar fi facut la fel chiar daca unii sustin ca asta omoara spectacolul si intr-o oarecare masura sunt de acord, dar pana la urma asta e natura fireasca a lucrurilor, fiecare doreste sa plece din pole pentru a castiga cursa). Cel mai frumos duel a fost Raikkonen-Hamilton, unde s-a vazut ca amandoi sunt mari piloti.
Urmeaza ultimele 4 curse in care orice este posibil. Sper sa fie curse curate si frumoase! O zi buna!
P.S. Probabil ca tu nu esti unicul.....asta mai mult ca sigur.
Iar au gasit postite de eludat regulamentul.
Cu o asa echipa, vai de viitorul F1 !!!
sursa Der Spiegel
Sa vedem ce va fii in urmatoarele curse se pot intampla multe, vin si niste circuite mai rapide unde Ferarri ar trebui sa stea mai bine decat RedBull, om trai si om vedea... bafta tuturor
Dar de unde sti tu ma procopsitule asa cu siguranta?
Sper sa-l vedem din nou campion mondial.
EU Cred ca, cu o masina mai competitiva ar fi aratat altceva schumacher .
Ce credeti ca Vettel sau Alonso daca ar fi la moment la Mercedes GP ar avea rezultate mai bune ca Schumi sau Rosberg ?
NU, si sunt sigur ca ar avea , asa s-a intamplat si cu Vettel cat timp nu era la RBR nu era nimeni , cum a gasit o echipa competitiva lucrurile sau schimbat .
Eu cred ca Schumacher trebuia sa fie onorat cu o echipa de top in FORMULA 1 sa i se mai ofere sansa sa aduca VICTORII, E PACAT ASA UN GENIU CA EL SA FIE INGROPAT DUPA UN palmares de neintrecut .
Sa le fie rusine celor care au procedat cum au procedat cu SCHUMI.
statisticile "Der Spiegel"is de prin august...a fost un fragment care-l aveam in minte,exista multi care se ocupa de statistici,ex. (www.4mula1.ro/compare/driver.php?i=1
Putem face presupuneri, banuieli etc. Dar sa afirmam cu siguranta ca ferrari e un rht din care face alonso bici si mai si trazneste ... e cam fanTastic.
Atentie fani ferrari, va "jignesc" din nou: nu putem deduce cu adevarat daca ferrari este mai slaba devat rbr in aceste conditii, doar bazandu-ne pe simpatia pentru un anumit pilot. Da, una este putin sau mai mult mai buna decat cealalta. Posibil ferrari, posibil rbr. Poate ca Alonso este mai bun decat Vettel, poate invers. Mii de scuze pentru asa jignire!
Stimati useri, imi pare rau pentru favoritii vostri, dar Vettel si Red Bull sunt un fel de Barcelona ai Formulei 1! Si inca ceva,cand Vettel abandona,era un pilot mediocru, cand castiga, are masina buna. Hotarati-va,fratilor, ca n-a schimbat echipa de la jumatatea campionatului pana acum.
Daca ati fi urmarit si postrace ati fi vazut/auzit din gurita lui Felipe de ce nu a facut-o. Poate ca l-ar fi ajuns pe Mark dar asta probabil ar fi insemnat sa piarda Alonso un punct. Un punct care la finalul campionatului ar putea fi foarte util. Astea fiind spuse cum vi se pare "ordinul" de echipa primit de Felipe ?
In alta ordine de idei: cu 10 ture inainte de final i s-a spus pe team radio lui Felipe ca Fernando incepe sa "o calce", sa mearga cu el.
Asta nu mai e ordin de echipa ? Din pacate nu a mai putut.
pt.91Schumi06
"Vettel si Red Bull sunt un fel de Barcelona ai Formulei 1" ... asa o fi? Doar ca Barca nu triseaza fotbalul ci-l joaca de placere si incanta publicul spectator. Red Bull au fost prinsi de mai multe ori trisind numai anul acesta. Si acum triseaza, pentru confirmare revezi te rog team radio Mark Webber in cursa din Singapore cu 8:13 inainte de expirarea celor doua ore.
O sa caut saptamana asta cand o sa am o fereastra ca sa va indic exact GP in care Felipe a luat setarile de la Alonso pentru ca nu mai intelegea nimic din functionarea pneurilor pe masina. Stiu doar ca acelasi lucru l-a facut si Button in aceasi cursa. Pur si simplu nu mai stiau incotro sa mearga. Massa si Button nu reuseau nimic in cursa iar colegii lor de echipa terminau in fata.
A fost decizia corecta a lui Massa si Button, dupa acea cursa a inceput revenirea lor.
Asta cu masina mai slaba pentru un pilot si mai buna pentru celalalt nu o cred. Pur si simplu nu are logica. Masina e una pentru amandoi, cu bune cu rele. Dezvoltarea masinii de obicei o primesc ambii asa ca nici aici nu pot fi diferente prea mari. Difera insa esential setarile masinii.
PS: pentru cei care ati tine mortis sa ma contraziceti: de cate ori anul asta Felipe dupa start a fost in spatele lui Fernandocu doua maxim rei pozitii ? La finalul cursei insa diferenta intre ei era de la cer la pamant. De ce ? Excludem accidentele de care a avut parte Felipe. De ce aceasta diferenta intre pozitia de la start si cea de la finalul concursului ?
Nu pilotul face diferenta ? Ia ganditi-va cat de mult se schimba comportamentul masinii in timpul unei curse. Sint extrem de multe variabile pe care doar pilotul si echipa de la boxe le pot compensa.
Din pacate influenta pneurilor a devenit esentiala , poate mai importanta, decit cat de buna e masina. Asta e F1 din ziua de azi.
E clar ca nu am habar cum se seteaza o masina de formula 1, inca nu am avut "privilegiul" sa setez niciuna in realitate.
Daca esti curios cum iau eu virajele "cand merg la piata" te invit sa stai pe "locul mortului" ca sa poti aprecia corect ce si cum. Sau mai bine astepti sa cada si un pic de zapada pe carosabil ca sa fie mai fun ?
Desi aici se discuta despre cu totul altceva pot sa-ti fac pe plac.
Pentru ce? Daca erai macar Titi Aur as zice da. Dar un şofer ... ca sa constat ce? Ca nu ai habar nici macar de trasa?
Deci, mergi matale la piata in continuare, cu cartofi sau sa cumperi cartofi. Si lasa sportul, sau macar nu mai usor cu explicatiile ca esti cel putin un retardat in racing.
Care trasa ? De par ? De cap ? de ????????
Tu pana la urma despre ce vorbesti mai sus ? Tu zeu al soselelor (era sa scriu al sosetelor) ! Care e legatura intre ce ai scris tu mai sus si subiectul articolului ?
Nu mai raspunde ca e inutil ! Odata ce nu esti capabil de o discutie civilizata poti sa te intorci pe sosele (grija mare la santuri ca unele sint cam adanci). By.
stop & restu = alea de care dai tu prin trafic respectand reguli de circulatie
Trasa .... daca nici macar de trasa nu ai habar ....
ps: o cursa cam plictisitoare