Vettel a câştigat în Brazilia! Red Bull, campioană la constructori!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Racing a câştigat pentru prima oară în scurta sa istorie titlul mondial al constructorilor, după ce Sebastian Vettel şi Mark Webber au ocupat primele două poziţii în Marele Premiu al Braziliei.
Ierarhia a fost stabilită în primele două tururi, după ce piloţii RBR l-au depăşit cu lejeritate pe Nico Hulkenberg, pilotul echipei Williams obţinând în cele din urmă doar locul 8 după ce a plecat din pole position.
În schimb, lupta pentru titlul piloţilor rămâne deschisă oricărui rezultat, întrucât Fernando Alonso rămâne lider cu un avans de 8 puncte după ce a obţinut ultima poziţie a podiumului. În schimb, Lewis Hamilton va avea nevoie de o minune pentru a câştiga trofeul, locul 4 obţinut în Brazilia împingându-l la 24 de puncte în urma liderului.
El a fost urmat de coechipierul său Jenson Button, însă locul 5 obţinut de britanic la capatul unei strategii excelente de schimbare timpurie a pneurilor nu a fost suficient pentru a-l menţine în cursa pentru trofeu. Mercedes GP şi-a trecut în cont locurile 6 şi 7 prin Nico Rosberg şi Michael Schumacher, ultimul aflat la o nouă evoluţie bună la volanul monopostului W01, chiar dacă a fost depăşit de coechipierul său spre finalul cursei.
Între timp, Robert Kubica (Renault) şi Kamui Kobayashi (BMW-Sauber) şi-au trecut în cont ultimele puncte puse în joc.
FILMUL CURSEI
HULKENBERG FACE LOC RIVALILOR LA TITLU
Conştient că nu dispune de un monopost suficient de rapid, Hulkenberg a încercat la start să-i blocheze traiectoria ideală lui Vettel, însă pilotul echipei Red Bull a preluat conducerea cursei chiar în primul viraj. Un singur tur mai târziu, pilotul echipei Williams a fost depăşit şi de Webber după ce a frânat târziu în primul viraj, pentru ca după numai câteva secunde Alonso să-l depăşească pe Hamilton în lupta pentru locul 4 la capătul liniei drepte. Dacă piloţii Red Bull au trecut cu o lejeritate dezarmantă de Hulkenberg, Alonso a fost nevoit să aştepte până în turul 7 pentru a găsi locul ideal de depăşire, urcând astfel pe locul 3.
NICIO SCHIMBARE DUPA INTRARILE LA BOXE
Următoarea confruntare pe care a avut-o germanul a fost Hamilton, însă a reuşit să-i închidă de fiecare dată calea până în turul 15, când a intrat la boxe pentru schimbul obligatoriu de pneuri. Printre alţi piloţi care au apelat la o strategie asemănătoare, cu o schimbare timpurie a cauciucurilor, au fost Button şi Massa, însă pilotul Scuderiei Ferrari a fost nevoit să revină în scurt timp la standuri în urma unei probleme la pneul dreapta-fata.
Brazilianul a revenit pe circuit doar pe locul 23, însă a început o ascensiune rapidă datorită faptului că în faţa să se aflau numeroşi piloţi de la Lotus, Virgin şi Hispania.Strategia adoptată de Button de a intra foarte rapid la boxe a început să-şi arate roadele în turul 21, când britanicul a urcat pe locul 7 după ce Michael Schumacher a intrat la boxe, chiar dacă septuplul campion mondial reuşise să-l depăşească în primele tururi ale cursei. În acelaşi timp cu Schumacher, Hamilton a efectuat la rândul său oprirea la boxe, urmat in turul 25 de Alonso şi de Vettel şi Webber în următoarele două tururi.
RED BULL, ÎN ALTA LIGA
În urma opririlor la boxe efectuate de piloţii de top, clasamentul a rămas practic neschimbat în partea superioară, cu cei 5 candidaţi la titlu, Vettel, Webber, Alonso, Hamilton şi Button, pe primele 5 poziţii. Diferenţa de valoare intre echipe s-a conturat însă spre jumătatea cursei, atunci când Vettel şi Webber au avut un avans de aproximativ 15 secunde faţă de Alonso, în timp ce Hamilton concura la 10 secunde în spatele pilotului Ferrari.
În turul 35, Barrichello a fost nevoit să intre la boxe după o defecţiune la pneul stanga-fata cauzată de un acroşaj cu Alguersuari în primul viraj, în timp ce coechipierul său Hulkenberg a coborât între timp până pe locul 10, în spatele lui Schumacher.
PREFIGURAREA UNUI DUEL VETTEL-WEBBER
Diferenţa de 3 secunde dintre Vettel şi Webber s-a redus constant cu aproximativ 0.3 secunde pe tur, ceea ce i-a permis australianului să se apropie la numai 1.5 secunde de lider. Situaţia s-a complicat în momentul în care cei doi piloţi Red Bull au ajuns din urmă un pluton compact de 8 piloţi întârziaţi. Primul dintre ei a fost Massa, iar Webber a pierdut 0.3 secunde până a reuşit să-l depăşească pe brazilian.
În turul 51, Liuzzi a avut parte de un accident în virajul 2 care a necesitat intervenţia Safety Car-ului, comprimând astfel diferenţele dintre piloţi. McLaren a schimbat din mers strategia în încercarea de a termina pe podium, astfel că Hamilton şi Button au intrat la boxe pentru a schimba pneurile, revenind pe circuit tot pe locurile 4 şi 5,în faţa lui Schumacher. Cursa s-a reluat în turul 56, iar Vettel s-a distanta rapid la 3 secunde în Webber şi 8 secunde de Alonso, în timp ce Rosberg l-a depăşit pe Schumacher în lupta pentru locul 6.
Strategia adoptată de McLaren nu a avut efectul scontat, iar finalul cursei a fost lipsit de incidente majore în prima parte a clasamentului, dubla Red Bull aducându-le austriecilor primul titlu mondial al constructorilor.
Iată clasamentul complet al Marelui Premiu al Braziliei:
Classified:
Pos Driver Team Time
1. Vettel Red Bull-Renault 1h33:11.803
2. Webber Red Bull-Renault + 4.243
3. Alonso Ferrari + 6.807
4. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.634
5. Button McLaren-Mercedes + 15.593
6. Rosberg Mercedes + 35.300
7. Schumacher Mercedes + 43.400
8. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 lap
9. Kubica Renault + 1 lap
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 lap
11. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
12. Sutil Force India-Mercedes + 1 lap
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
14. Massa Ferrari + 1 lap
15. Petrov Renault + 1 lap
16. Barrichello Williams-Cosworth + 1 lap
17. Heidfeld Sauber-Ferrari + 1 lap
18. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 laps
19. Trulli Lotus-Cosworth + 2 laps
20. Glock Virgin-Cosworth + 2 laps
21. Senna HRT-Cosworth + 2 laps
22. Klien HRT-Cosworth + 6 laps
Fastest lap: Hamilton, 1:13.851
Not classified/retirements:
Driver Team On lap
Di Grassi Virgin-Cosworth 63
Liuzzi Force India-Mercedes 50
World Championship standings, round 18:
Drivers: Constructors:
1. Alonso 246 1. Red Bull-Renault 469
2. Webber 238 2. McLaren-Mercedes 421
3. Vettel 231 3. Ferrari 389
4. Hamilton 222 4. Mercedes 202
5. Button 199 5. Renault 145
6. Massa 143 6. Williams-Cosworth 69
7. Rosberg 130 7. Force India-Mercedes 68
8. Kubica 126 8. Sauber-Ferrari 44
9. Schumacher 72 9. Toro Rosso-Ferrari 11
10. Barrichello 47
11. Sutil 47
12. Kobayashi 32
13. Hulkenberg 22
14. Liuzzi 21
15. Petrov 19
16. Buemi 8
17. De la Rosa 6
18. Heidfeld 6
19. Alguersuari 3
nu avea sanse decat Webber
Acum nu mai le are nici el.
Gandire proasta de echipa.
Go Vettel
Thank you guys!
Felicitari Redbull pt titlu.
Mi-a placut: atitudinea lui Hulk la debutul cursei; super baiatul; negriciosul murea de ciuda ca nu trecea....; mi-a mai placut depasirea lui Alonso asupra lui ham; dar cea mai tare a fost replica ing afumatului la smiorcaielile acestuia ca nu functioneaza f-ductul....:))
Nu mi-a placut: impotenta lui Massa.
red bull pefera sa piarda campionatul la pilotii decat sa il castige webber?
miki si viki: atatea prostii pe minut nu am auzit niciodata, astazi si probabil duminica viitoare trebuie sa isi debiteze tampeniile pt. cel putin urmatoarele 3 sezoane.
Altii fura la inceput de campionat
Noi nu outem nici cand sunt clare lucrurile, nici cand s-a legalizat furtu'. Sa castige altii. Noi vrem doar sa nu castige Webber .....
P.S. Pe la mijlocul sezonului doi fani Ham ham au pus la rece o sticla de sampanie ... dc nu-l dati peste gat pt RedBull sau Ferrari at puteti sa-l beti pt ham ham ... locul 4 e un rezultat frumos :)))))))))))
http://formula1.automarket.ro/stiri/brazilia-antrenamente-3-kubica-cel-mai-rapid-pe-ploaie-34389.html
Nu inteleg cum poti fi fan Ferrari si sa nu tii cu Alonso, e ca si cum ai spune ca iti iubesti nevasta da nu-ti plac urechile ei..:))
Cred totusi ca a fost o decizie corecta: desi Vetel e mult in urma, cel putin vor fi 2 impotriva lui Alonso, asta in caz ca Weber are probleme cu monopostul sau face vreo greseala.
Deci aflam in ultima cursa cine-i campionul, sa castige cel mai bun ;)
ha ha oare se poate si mai mult? cu siguranta da! ce ar fi ca acelasi podium (si cu aceeasi ordine) sa fie si in ultima cursa iar Alonso sa devina campion mondial?! atunci saveyi ras...ha! ha!
In sfarsit o tema care merita de discutat!!!
Ma bucur deasemeni si pentru prestatia lui N. Heidfeld si sper ca la anul sa-si ocupe locul meritat in F1.
A fost un sezon bun, cu surprize multe chiar daca nu intotdeauna placute.
Sa-l amintesc si pe Kubica-nu in ultimul rand-care a dat culoare, nu odata, circuitelor. Astept totusi finalul!
Sa nu uit,cel care spunea ca Hamilton nu va avea un cuvant de spus in lupta pentru titlu se insala,se stiie ca intre el si Alfonso nu e mare dragoste,asa ca....
pentru cei care nu au vazut Forumul de pe BBC,le spun ca Horner a declarat ca cel mai important a fost titlul la constructori,iar daca va fi aceeasi ordine in cursa de saptamana viitoare,atunci echipa isi doreste sa castige si titlul la piloti,asa ca Webber e sustinut de Horner!
stiam ca e obligatoriu
am spus ca informatiile legate de Ferrari cum ca nu ar utiliza Kers anul viitor erau niste zvonuri prin paddock!mai ales pentru ca anul trecut KERS-ul Ferrari nu a mers bine deloc in comparatie cu cel folosit de Mclaren!!
P.S. Ii iubesc pe cei care ma voteaza negativ. Continuati!
Daca nu ;asta e .
Mai castigi , mai pierzi , jucator de F1 furat esti .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oricum, RedBull au demonstrat ca au caracter si nu s-au bagat intre cei 2 decat pe finalul cursei cand au lasat-o mai incet sa protejeze materialul. Pentru chestia asta, merita stima noastra ca puteau sa faca o manevra (cunoscuta si anul asta) si Webber castiga aceasta cursa, micsora distanta intre el si Alonso.
Alonso s-a miscat bine - oricum, era singura lui sansa - si este in carti, dar nu l-as vrea campion mondial. Pur si simplu nu are fata de campion mondial in acest an. Prea a stat la mica ciupeala.
Hamilton, acelasi pilot de moral, care daca nu are cel mai bun material de pe circuit, incepe sa scartaie. Nu am inteles de ce si-a lasat incisivitatea la boxe, putea sa o ia cu el macar cateva ture.
Cine iese campion modial daca cei 3 lideri din clasament si-o dau cu betele peste ochi in ultima cursa? Hamilton, desi mi-e greu sa cred ca nu se va baga la lupta si va sta impasibil sa il vada pe Alonso cum castiga.
Avem in fata o saptamana de comentarii, voturi negative si analize.
SPor!
McLaren si Hamilton au ramas fara sanse reale inca de la Monza dar oricum, am asistat la un SEZON-SPECTACOL (chiar daca manjit pe alocuri de ordine de echipa ce s-au vazut de pe luna). Abia astept runda finala, cu suspansul deja promis - fie ca CEL MAI BUN sa castige! Sincere FELICITARI celor de la Red Bull, au fost standardul tot sezonul!
@diesel08: "cursa exceptionala pentru Fernando" - unde a fost el EXCEPTIONAL azi?! Banuiesc ca stim cu totii semnificatia termenului... sau nu?! :D
Dar daca unu din ei abandoneaza si Alonso vine pe 2 s-au lins pe bot. Si, din nou, inevitabil, cinstea va fi tratata dept prostie.
Daca il sustineau pe Webber acesta era la 1 punct in urma lui Alonso , dar vor pierde titlul cu "onoarea" si incapatanarea legata de gat .
RedBull au avut sezonul in mana si merita pe deplin titlul la constructori , dar din pacate vor pierde la piloti pentru ca nu au stiut sa gestioneze , de fapt nu au nici o experienta in aceasta situatie .
Oricum RedBull felicitari deocamdata !!!
Si nu cred ca undeva, in sinea ta nu recunosti lucrul asta.
Pe de alta parte, e evident ca nu-mi poate fi simpatic nici Alonso nici Ferrari, dar am pretentia ca sunt in toate comentariile cat se poate de obiectiv si Fair in aprecieri, ptr simplul motiv ca nu mi se pare normal sa exagerez in nici o directie.
P.S. Toate cursele sunt la fel dar noi fanii le consideram pe unele mai bune decat altele. Lasa-ti frustrarile acasa in dulap, iti intuneca judecata.