Vettel a câştigat în Bahrain, Raikkonen şi Grosjean pe podium!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel a devenit duminică al patrulea pilot care câştigă o cursă în sezonul 2012, germanul aducând totodată prima victorie pentru Red Bull Racing din acest an.
Plecat din poole position, dublul campion mondial a adus aminte de dominaţia de anul trecut, reuşind să rămână în frunte pe tot parcursul cursei.
Marea surpriză a cursei a fost însă Lotus, care a ocupat celelalte două poziţii ale podiumului prin Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean.
Chiar dacă a plecat de pe locul 11 al grilei, Raikkonen a câştigat patru poziţii la start, iar după numai câteva tururi i-a depăşit pe Jenson Button şi Fernando Alonso şi a ajuns pe locul trei după prima intrare la boxe. La adăpostul pneurilor soft, finlandezul l-a depăşit cu uşurinţă pe coechipierul său şi s-a lansat într-un atac pentru victorie la adresa lui Vettel, însă a renunţat la lupta după câteva tururi.
La rândul său, Grosjean a urcat pe ultima treaptă a podiumului după un start excelent în care a urcat de pe şapte pe patru, demonstrând că Lotus a fost într-o formă foarte bună în deşertul din Bahrain.
Webber a ocupat locul patru fără să aibă parte de evenimente deosebite, însă în spatele său lupta a fost una dintre cele mai interesante din acest debut de sezon.
Nico Rosberg a avut un start dezamăgitor în care a coborât pe locul nouă, însă a revenit pe final pe locul cinci, nu înainte de a fi implicat în două dueluri spectaculoase cu Lewis Hamilton şi Fernando Alonso.
Germanul a încercat să-l blocheze pe Hamilton, însă britanicul a ieşit pe nisip şi a reuşit să-l depăşească, în timp ce Alonso a evitat să recurgă la aceeaşi metodă. Totuşi, ambele inciedente vor fi investigate după cursă de comisari, existând riscul unor penalizări.
O altă surpriză plăcută a fost clasarea lui Paul di Resta pe locul şase după o strategie cu numai două opriri la boxe, în puternic contrast cu contra-performanţele celor de la McLaren.
Hamilton a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul opt, în mare parte din cauza faptului că a pierdut timp preţios la primele două opriri la boxe din cauza unor probleme cu montarea pneurilor stanga-spate. În schimb, Jenson Button a ratat ocazia de a termina în puncte după ce a fost nevoit să abandoneze în penultimul tur ca urmare a unei defecţiuni mecanice suferite la numai un tur după ce intrase suprinzator la boxe din cauza unei pene.
Alonso a profitat de abandonul său pentru a termina pe locul şapte, în timp ce Felipe Massa şi-a adjudecat primele puncte din acest sezon după ce a încheiat cursa epuizat pe locul nouă.
Ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Michael Schumacher, care a recuperat şase poziţii la start după ce a plecat de pe 22 înainte de a progresa usor-usor spre top 10.
Singurele abandonuri ale cursei au fost trecute în dreptul lui Pastor Maldonado (Williams) şi Charles Pic (Marussia), în timp ce Vettel a stabilit cel mai bun timp al cursei şi a devenit liderul clasamentului general.
Bahrain - Rezultate cursă:
1.Vettel Red Bull-Renault 1h35:10.990 2. Raikkonen Lotus-Renault + 3.300 3. Grosjean Lotus-Renault + 10.100 4. Webber Red Bull-Renault + 38.700 5. Rosberg Mercedes + 55.400 6. Di Resta Force India-Mercedes + 57.500 7. Alonso Ferrari + 57.800 8. Hamilton McLaren-Mercedes + 58.900 9. Massa Ferrari + 1:04.900 10. Schumacher Mercedes + 1:11.400 11. Perez Sauber-Ferrari + 1:12.700 12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1:16.500 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:30.300 14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:33.700 15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap 16. Petrov Caterham-Renault + 1 lap 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 18. Button McLaren-Mercedes + 1 lap 19. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps 20. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps 22. Senna Williams-Renault + 3 laps Fastest lap: Vettel, 1:36.379 Not classified/retirements: Driver Team On lap Maldonado Williams-Renault 26 Pic Marussia-Cosworth 25 World Championship standings, round 4: Drivers: Constructors: 1. Vettel 53 1. Red Bull-Renault 101 2. Hamilton 49 2. McLaren-Mercedes 92 3. Webber 48 3. Lotus-Renault 57 4. Button 43 4. Ferrari 45 5. Alonso 43 5. Mercedes 37 6. Rosberg 35 6. Sauber-Ferrari 31 7. Raikkonen 34 7. Williams-Renault 18 8. Grosjean 23 8. Force India-Mercedes 17 9. Perez 22 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Di Resta 15 11. Senna 14 12. Kobayashi 9 13. Vergne 4 14. Maldonado 4 15. Hulkenberg 2 16. Schumacher 2 17. Massa 2 18. Ricciardo 2
pe de alta parte, daca alonso ar avea mclarenul lui PROSTINGTON, campionatul ar fi deja decis!
bravo Raikkonen!
hamilton si-a aratat din nou valoarea de muratura :)) pleaca de pe 2 si termina pe 8?! asta da valoare :))
sofer de taxi scrie pe hamilton!!! :))
Felicitari si pacaliciului (nu a fost cel mai rapid de pe circuit).
cat de bun era comentariul lui miky fata de "putinica".
"shumacher cu doua punctisoare" exclama in momentul in care scriu ....
crima de comentatori !!!
Am avut un deja vu, cand vedeam ca Schumacher nu poate sa treaca de unii ca Maldonado, Kobayashi, etc. Zici ca eram in 2011
Sunteti toti subiectivi, nu puteti vedea realitatea, aceea ca oricare pilot de top, daca are o masina buna poate castiga si ca totul tine de strategie, conservarea pneurilor si o cursa fara greseala.
se pare ca singura solutie sa nu-i auzim debitand prostii e ca favoritii lor sa nu fie in fata. Si azi erau foarte vocali pana nu s-au lamurit ca Vettel e de ne invins.
Bravoooo Sebi ! Bravo Kimi !
Alonso e disperat ca cand nu poate depasi coechipierul si i se pare corect sa fie dat de echipa la o parte. Alnso e disperat si cand risca sa fie depasit de coechipier si i se pare corect sa apeleze iarasi la echipa. "Corect"
faptul ca Massa nu se claseaza niciodata in fata lui Alonso e acum mai ciudat ca oricand .... cu siguranta echipa preferata a lui Alonso, un fel de Briatore^2. RUSINE
P.S. Sa deschidem sampania, Hamilton n-ar nici o sansa sa iasa campion mondial anul acesta, pur si simplu nu poate. Pe restul nu-i ajuta masina pe el nu-l ajuta talentul pe care nu-l are.
Unde esti Mirciulica,iti cauti lama,sa-ti tai venele?
Ti-a pierit glasul,cu "the fastest man on track"?Saracutul,pleaca de pe doi,si termina in spatele lui Alonso,ce mai,trebuie talent,intr-adevar...
Mai stupid mi se pare cand sustin unii pe aici ca el e zeul suprem dar asta nu e o acuzatie pe care trebuie sa i-o facem lui Hamilton.Pot sa zic ca a fost destul de impresionant la depasirea facuta pe nisip in defavoarea lui Rosberg.
azi s-au vazut adevaratii piloti alo, rai, gro, vet.
Nu inteleg de unde atatea critici pt. Hamilton in cursa de azi....Button unde e?O da printre Marussia si HRT. S-a vazut clar ca atat Hamilton ,cat si Button n-au putut mai mult astazi deoarece nici masina nu le-a permis.
Cu toate probleme de astazi (erorile la pit stop la Hamilton si Stabilitatea masinii lui Button) cei 2 nu ar fi terminat mai sus de locurile 4 & 5. Fiecare monopost se simte mai bine fata de restul pe un anumit circuit (ex. China Mercedes, Bahrain RedBull & Lotus).Pace! Ne vedem la Barcelona.
Nu sunteti demni de ceea ce inseamna F1, ati merita sa nu mai vedeti nici o secunda de sport moto.
@andrey_1293: comment frumos, pertinent, de bun gust; ,,scurt pe doi" dar foarte clar si atotcuprinzator!!
O nebunie de sezon, cum nici 1982 nu a fost, predictiile sunt imposibile, dar pt mine Vettel este pachetul complet, favoritul principal.
Sunt fan Hamiltong si imi pare rau ca a avut ghinion, dar asta e. Data trecuta a fost Schumacher, acum Hamil;ton si Button, poate data viitoare va fi Alonso sau Vettel. Astea sunt cursele.
Desi omul nu merge deloc bine nu pot sa nu incerc sa caut o parte pozitiva in situatia lui: a terminat la doar 16 secunde in spatele lui Rosberg desi a plecat de pe locul 22. Dar ... nu merge asa cum isi doresc fanii lui. Este in cel mai fericit caz un pic in spatele lui Rosberg, dar in nici un caz inaintea lui.
Lotus ... am zis ca o sa rupa multe oase sezonul asta. Este posibil sa lupte pentru unul dintre primele doua locuri la constructori anul asta.
Di Resta a facut senzatie cu pozitia pe care a ocupat-o.
Hamilton ... merge bine in ultimul timp. Pare ca isi revine. Chiar daca a avut ghinion cursa asta.
Alonso se tine tare ceea ce ii face bine la moral. Desi sunt convins ca este dezamagit rau de mediocritatea in care se zbate Ferrari.
Nu vad la nimeni comentarii tehnice legate de starea monoposturilor in cursa.Niciodata un monopost nu este o constanta absoluta.Detalii aparent mici pot determina un comportament negativ al masinii astfel ca intr-o cursa Alonso poate fi in spatele lui Massa sau Vettel in spatele lui Webber - desi ultima comparatie poate ca nu este chiar asa de concludenta.