Totuşi, cursa va rămâne în istorie şi pentru solicitarea expresă a lui Vettel ca Webber să se dea la o parte din faţa sa în turul 27, solicitare igonorată de echipă.
Hamilton a profitat de abandonul lui Alonso şi a urcat pe locul trei în startul cursei, iar pentru o bună perioadă de timp a fost aproape de lider şi a ocupat locul doi înainte să fie depăşit de Vettel. În finalul cursei britanicul a apărut ultima poziţie a podiumului în faţa coechipierului Nico Rosberg, care a cerut la rândul său să fie lăsat să treacă în faţa acestuia.
Plecat de pe locul doi al grilei Felipe Massa a ratat startul şi a coborât până pe locul şase, iar ulterior a făcut o cursă constantă fără să intre în multe dueluri şi a terminat pe locul cinci, după ce a adoptat o strategie cu patru opriri la boxe, la fel ca şi cei patru piloţi din faţa sa.
Romain Grosjean şi Kimi Raikkonen s-au remarcat din nou printr-o strategie mai bună cu numai trei opriri la boxe, iar acest lucru a contribuit la clasarea pe locurile şase şi şapte. Ambii piloţi au fost implicaţi în numeroase dueluri pe circuit, dar au profitat în special de numeroase probleme suferite de Jenson Button, care a pierdut orice şansă la puncte după ce mecanicii nu i-au fixat bine pneul dreapta-faţă.
Marele Premiu al Malaysiei a consemnat în total doar patru abandonuri (Alonso, Sutil, di Resta şi Pastor Maldonado de la Williams, care a ieşit în decor). Button şi Daniel Ricciardo (Toro Rosso) au abandonat de asemenea, dar au fost consideraţi clasaţi pe locurile 17 şi 18 pentru că au parcurs peste 90% din distanţa cursei.
MALAYSIA - REZULTATE CURSA:
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Caterham-Renault + 1 lap 15. van der Garde Caterham-Renault + 1 lap 16. Chilton Marussia-Cosworth + 2 laps 17. Button McLaren-Mercedes + 18. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 19. Maldonado Williams-Renault + 20. Sutil Force India-Mercedes + 21. Di Resta Force India-Mercedes + 22. Alonso Ferrari + Fastest lap: Perez, 1m39.199 Not classified/retirements: Driver Team On lap World Championship standings, round 2: Drivers: Constructors: 1. Vettel 40 1. Red Bull-Renault 66 2. Raikkonen 31 2. Lotus-Renault 40 3. Webber 26 3. Ferrari 40 4. Hamilton 25 4. Mercedes 37 5. Massa 22 5. Force India-Mercedes 10 6. Alonso 18 6. McLaren-Mercedes 4 7. Rosberg 12 7. Sauber-Ferrari 4 8. Grosjean 9 8. Toro Rosso-Ferrari 1 9. Sutil 6 10. Di Resta 4 11. Hulkenberg 4 12. Button 2 13. Perez 2 14. Vergne 1Webber Red Bull-Renault + 4.298 3. Hamilton Mercedes + 12.1 4. Rosberg Mercedes + 12.640 5. Massa Ferrari + 25.6 6. Grosjean Lotus-Renault + 35.5 7. Raikkonen Lotus-Renault + 48.4 8. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 53.0 9. Perez McLaren-Mercedes + 72.3 10. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 87.1 11. Bottas Williams-Renault + 88.6 12. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 lap 13. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 lap 14. Pic
bv vettel
bv webber
bv mercedes!!!! chiar si Massa arata ca este pilot.
cat despre tractorist: prost ca noaptea!!!!!!!!!
Pacat pentru Webber. As fi vrut sa castige, dar din pacate nu a avut tot ce i-a trebuit pentru a o face.
Pacat si pentru Raikkonen. Speram sa fie mai sus azi.
De ce nu au dat si ceva imagini cu Rosberg.
Hamilton a venit la Mercedes in primul rand pentru ordine de echipa.
Alonso demonstreaza inca o data ca la accidentele de care a avut parte este in mare masura responsabil. Incepe sa semene tot mai mult cu Hamilton cand vine vorba de riscuri inutile, nu si de viteza.
Astept o cursa pe o pista uscata si calda.
serios: n-ai auzit cand se hidratau pilotii Webber reprosandu-i lui Vettel (de fatza cu Newey) ca avea un pacing slow? deci cine are ordine de echipa? rbr si mercedes
sunt fan ferrari DAR nu-l inghit pe Alonso si pe cei ce-l pun inaintea lui Massa tocami atunci cand este lent.
Penibil Hamilton. Sa fii pe podium si sa spui ca Roberg ar fi meritat locul trei si ca iti pare rau ca asa sta situatia ... mai bine vorbea de altceva.
nu ma mira, mercedes este de altfel constructorul premium cu cele mai mari emisii si consumuri si in 2013
pe jumatate ai dreptate, Todt era un mai mare comandor de ordine (Let Michael pass for the championship).
Webber penibil in supararea lui avand in vedere cel putin faptul ca echipa i-a dat cel mai bun pit-stop: 2.3 sec !!!!!!!!!!!!!!!
Cat despre motosapa Alonso: asa arata si piloteaza idiotii!
Kimi a stat fffff prost pe medii :((((
Cat despre Brawn, formeaza alaturi de bernie si de briattore trio-ul de bezna al F1. Niste mosi expirati care se gandesc doar la bani!
ba nu Bogdane, foarte bine ca a recunoscut si a spus-o, este un lucru mare sa-ti treci peste mandrii si sa recunosti ca nu meritai locu ala in detrimentul coechipierului stopat de echipa
stima mea pt Hamiloton la faza asta (chiar dacas- ferrarist)
Webber ar fi fost mai putin suparat daca ar fi fost ordine de echipa.
Ce doare asa tare este ca a fost lovit in orgoliu.
Pentru ca a pierdut in lupta dreapta.
Asta-l doare de fapt, egoul.
Esti pe langa, egoist? oare cate bete o fi primit webber de la prea-fainuta lui echimpa numa' el stie
Cumetre, cand Vettel a venit la Red Bull,in 2009, avea deja o victorie. Webber cate avea? Era la echipa din 2007,si n-a facut nimic. De ce n-a castigat nimic cu William's? Ca n-are valoare...si intre noi fie vorba, are o fata de cultivator de varza din Dambovita sau Giurgiu!
La Mercedes lucrurile au stat, insa, conform strategiei conservatoare, invers decat s-au intamplat la RedBull.
F corect
ati mai vazut pe undeva in curse iesire pe pneuri hard (webber) te distantezi de colegu vettel pe medii (mai uzate decat hardurile lui webber), si dupa multe tururi isi revin pneurile medii si treci de webber care in prealabil se distanta si ale carui harduri sunt logic si in acest moment mai fresh decat mediile lui vettel?
fara sa va jignesc pe careva, unii nu intelegeti F1
alonso prost ca noaptea
conduce moto-săpălicea
Hamilton a intrat in boxa McLaren :))))))))))))))))))))))
Automarket, doresc sa sesizez faptul ca nici acest comentariu nu imi apartine, se poate face ceva ca un alt individ sa nu mai posteze sub acelasi nick?
multumesc anticipat :)
deageaba vezi cu Alonso pe pista uscata pentru ca e sub nivelul lui massa alonso al tau
Ross Brawn....NEGATIVE,NEGATIVE HAHAHA
In al doilea rand: nici unul dintre oficialii de la Mercedes nu au spus ca ROSBERG avea o problema cu cantitatea de combustibil. Toti au spus ca "ei" ca echipa au avut o problema cu combustibilul. Deduc de aici ca problema il afecta doar pe Hamilton. De aici dezamagirea mea: Rosberg trebuia lasat sa depaseasca. Si de aici si respectul meu pentru Niko: s-a controlat cum nu multi o pot face si a ramas acolo unde i s-a spus.
In al treilea rand: este meritul lui Rosberg ca la finalul cursei a ajuns in pozitia de a detine o masina mai bine "dotata" decat a celui din fata lui, sau este vina echipei ca Hamilton era cu combustibilul pe "fundul rezervorului"? Inclin sa cred ca este meritul lui Rosberg. De unde si mai mult respect din partea mea.
Cat despre Schumacher ... imi pare nespus de rau ca nu mai conduce in F1. Am mai spus-o o data anul trecut si o voi repeta si acum: nu stim mai nimic din lucrurile care au stat la baza deciziei lui de a renunta si de a nu mai continua cel putin inca un sezon.
Este insa hazardat sa spunem cat de bun ar fi fost si unde s-ar fi pozitionat. In sufletul meu, clar ar fi fost primul.
daca i s-ar fi ordonat sa-l lase pe vettel sa treaca, facea in asa fel sa fie evident ca il lasa
s-a luptat si a pierdut
Apoi au dat si interviul lui Vettel in care acesta a spus ca isi cam cere scuze ca a facut altfel decat ar fi trebuit, dar ... pentru castigarea cursei a trebuit sa o faca.
Daca nu ai inteles nimic , nu mai comenta. Inainte de cursa s-au inteles ca cine este in fata dupa ultimul schimb sa ramane in frunte fara ca celalalt sa-l poate depasi. Vettel nu a respectat conventia ,din cauza asta e suparat Weber. Personal, cred ca Vettel este mult mai bun decat Weber.
"It's very, very, very hard for Seb to sit there when we are told to bring the car home safely. I turned the engine down and was reassured twice that we would not use the cars against each other. It's very hard for people to understand the situation, they think they know what went on but they don't.
"It puts a lot of heat on certain people. Unfortunately there is no rewind button but it will put some pressure on certain people. We have three weeks now before the next race and I will catch some waves on my board in Australia."
Sebastian Vettel says he owes Red Bull team-mate Mark Webber an apology face-to-face because "I messed up today".
He added: "I don't care about the criticism. I owe an explanation to Mark and the team and that's it. For sure it's not a victory I'm very proud of because it should have been Mark's."
End of story.
Numai ca efectul nu e cel scontat. Ferrari nu le poate folosi singurica. Au inceput si ceilalti. Efectul?
Nu prea mai este nimeni de acord cu ordinele de echipa. Nici ferraristi. De ce ar mai fi, pentru ca nu le mai aduce un avantaj fata de ceilalti. Dimpotriva chiar uneori cum fu si astazi..
Asa ca mai ferraristi, cum ramane cu explicatia "bine argumentata" ca "face bine" ordinele pentru ca echipa, pentru ca bla bla?
"It was an equally difficult situation for me to stay ahead and not let him past, and it was difficult for him to stay behind. For me, I wanted to let him past, but we have standing orders.
saracutul , el s-a fortat sa stea in fata!
Mare chestie. De parca de ieri de azi Webber e sclavul lui Vettel. E din 2009. Ce naiba va mai surprinde si faceti atata galagie? Urat a fost la Mercedes, dar se intelege si acolo datorita abandonului lui Rosberg din Australia. Era normal ca Hamilton sa fie avantajat, tinand cont ca are mai multe puncte. Roata se poate intoarce la Mercedes, la red Bull - nu.
Pacat de abandonul lui Alonso. Si un Grosjean era mai bun, macar ala mai scoate din cursa un pilot, doi. Alonso iese doar el... simpatic, nu? A intrat mult prea motivat in cursa.
Au timp sa recupereze, mai ales ca taurasii se vor lupta intre ei. Probabil ultimul an pentru Webber la RBR si a decis sa-i puna serios bete in roate lui Sebica. Dar Webber sa nu uite ca poate fi inlocuit si pe parcursul campionatului sau i se poate da o limonada, in loc de un Red Bull.
Nu va mai agitati ca oricum n-aveti nimic de castigat. Sa speram ca in China va fi o cursa mult mai spectaculoasa.
Webber are de ce sa fie suparat. Conform RTL li s`a transmis pilotilor pozitia locurilor ... 2-1, adica Webber - Vettel. Imediat Vettel a atacat. Dupa depasire, lui Webber i s`a transmis sa o lase moale, de aceea Vettel s`a si indepartat de el.
Cat despre Ham Ham, s`a vazut de la o posta ca era foarte stingher de modul in care a luat podiumul, deci nu cred ca i se poate reprosa personal lui ceva.
Imi pare rau de Kimi, asta nu a fost cursa lui. Sper sa faca o treaba mult mai buna in China.
Ai vrut pneuri si drs ca ai crezut ca alonso al tau le va utiliza cel mai bine. Nu o fost asa acum le trimiti la gunoi. Acum vrei teste. Buuun. Dar ce te face sa crezi ca se vor descurca Alonso si Ferrari mai bine si nu altii?
Cat despre Alonso... un pilot se bazeaza pe instinct. Nu intri in cursa ca sa-ti astepti randul la schimbul de pneuri si sa te plimbi vreo 50 de tururi. Intri ca sa risti intr-o depasire, intr-un tur rapid sau intr-un accident. Pilotii isi asculta instinctul mai intai de orice inginer. Astazi Alonso a pierdut. Dar instinctul data viitoare ii poate aduce victoria in ultimul viraj, cine stie... Nu cred ca suntem in masura sa judecam deciziile pilotilor si modul in care acestia piloteaza. Eu in locul lui as fi facut la fel... dar e momentul sa ma culc, pentru ca asta e doar un vis.
A fost o cursa interesanta stricata de idiotul de Vettel;Webber are dreptate sa faca scandal:nu se astepta ca Vettel sa-l atace si cu toate astea a fost foarte fair-play in virajul 4 cand l-a lasat sa treaca desi putea tine cu dintii de locul 1.Nu zic ca Vettel nu e mai talentat decat Webber pentru ca nu am cum sa le masor talentul,dar sunt convins ca nu-i e chiar atat de superior lui Webber precum a lasat impresia cu depasirea aia josnica.
Pacat si de Rosberg,merita mai mult,dar daca eram in locul lui Hamilton nu cred ca as fi franat ca sa-l las sa treaca.Ordinele sunt ordine,iar Ham avea deja mai multe puncte din Australia;dar e nasol,totusi,ce a facut Brawn.
Button s-a descurcat bine,dar mecanicii sunt penibili.Amuzant si Perez,atotconservatorul de pneuri care a trebuit sa schimbe in penultimul tur.
Azi, s-a vazut destul de clar ca Ham Ham a fost rapid de locul... 4. Observ ca multa lume spune ca Rosberg trebuie respectat... Nu, Rosberg nu trebuie respectat pentru ca nu a avut coloana vertebrala sa treaca pe langa Hamilton, ca racheta. Ce ii facea Brawn? Il dadea afara de la echipa? Tot punctele alea le lua Merc-ul.
Cat despre smecherii cunoscatori de F1, care tambalauiesc de Schumacher... nu aveti niciunul de unde sa stiti ce se intampla anul asta, daca ramanea: putea face rahatul praf, sau putea sa faca ceva bun. Raspunsul era pe asfalt, daca decidea sa continue. Asa ca ar fi bine sa mai lasati textele astea de fani infocati x/y!
@JugaruGabi - Sincer sa fiu si eu ma gandeam ca Rosberg ar fi trebuit sa ignore ordinul,dar Nico mi s-a parut mai degraba disciplinat decat las.De la departare e usor sa comentezi,dar cred ca si noi am fi facut la fel;cand seful da ordin te supui,fie ca-ti place fie ca nu.Sper ca Rosberg sa faca macar una sau doua curse mai bune decat Hamilton ca sa se "revanseze" pentru ce s-a intamplat azi.
@JugaruGabi - Sincer sa fiu si eu ma gandeam ca Rosberg ar fi trebuit sa ignore ordinul,dar Nico mi s-a parut mai degraba disciplinat decat las.De la departare e usor sa comentezi,dar cred ca si noi am fi facut la fel;cand seful da ordin te supui,fie ca-ti place fie ca nu.Sper ca Rosberg sa faca macar una sau doua curse mai bune decat Hamilton ca sa se "revanseze" pentru ce s-a intamplat azi.
Hai sa zicem ca mai inteleg un ordin de echipa la sfarsitul sezonului, cand pilotul x are sanse la titlu, iar y ar face bine sa ii faca loc pentru victorie sau punctaj cat mai mare, dar in debutul sezonului este urat, foarte urat, ca sef de echipa, sa ii ceri unui pilot sa nu isi depaseasca colegul, desi i-ai anuntat pe amandoi ca soferi cu drepturi egale (nu pilot nr 1 si nr 2).
Eu unul nu as fi facut la fel si m-as fi batut pentru dreptul meu. Asa stiam ca procedeaza nemtii - vezi Vettel care e criticat pe colo si colo.
Sa nu ma inteleaga lumea gresit: din punctul meu de vedere, Ham-Ham e o alegere proasta pentru Merc (al meu strict). Pe de alta parte, Rosberg m-a convins anul trecut ca merita mai mult (s-a clasat mai bine decat Schumacher cu un monopost la fel de "performant" - ca fan Schumacher trebuie sa recunosc ca Rosberg a avut rezultate mai bune, chiar daca a avut parte si de noroc in unele locuri) - din cauza asta am fost dezamagit ca a permis ordinul de echipa, desi cu Schumacher nu a facut-o niciodata - sunt convins ca au existat si atunci, dar nu au fost facute publice.
E pacat ca, din nou, in F1 se demonstreaza ca pilotii sunt favoritizati la echipe in functie de bugetul pe care il aduc respectivei echipe, prin sponsorizari.
Unde scrie ca daca esti lovit trebuie sa te lasi depasit? :)) Daca era lovit de ce nu l-au depasit ceilalti? Cu ce a incalcat regulamentul? Eu zic sa-l pedepseasca pe Alonso pentru a indraznit sa-l atinga pe Vettel.
Alonso a fost si vinovat ca a inceput ploaia. A fost vinovat si de ordinele de la Red Bull. Din cauza lui Alonso au dat aia ordine, nu?
Eu zic sa-l spanzuram. Afara cu el din Formula 1...
Doamne, un PILOT stie sa conduca. iar cand esti intr-un monopost esti doar pilot. Cum am mai spus, n-avem cum sa-i intelegem pe piloti, ci doar sa facem presupuneri, iar tu faci una foarte proasta. Eu zic ca Alonso trebuia sa opreasca, sa se dea jos, sa-si indrepte bara cu ranga si sa-si continue cursa...
"După ultima oprire la boxe echipa mi-a spus să opresc motorul. Vettel a luat propriile lui decizii şi va avea parte de protecţie, ca de obicei. Am oprit motorul pentru că ştim că Vettel dă repede din pedale."
Sa nu ma aud cum striga frustratii: baaa da la Ferrari or fost `team orders`, ca asa este la toata lumea mai mult sau mai putin pe fata...
Oricum de cand ma uit la F1, nu am vazut ca un pilot sa dee cartile chiar asa pe `fata` cum le-a dat vettel si rosberg...
Ce mai e de zis este ca daca lui Alonso nu i se desprindea aripa fata in acele 2-3 ture nenorocite de care avea nevoie sa mai stea pe pista pana se usca, cand iesea de la boxe facea spectacol.
- in care daca faci taranii a la schumacher esti nefericit (vet)
- sau daca asculti ordinele de echipa iar esti nefericit (ros)
- in care gafele majore ale echipei te scot din carti (but)
Explica-mi ce este penibil in asta:
AS (Ayrton Senna): "....you should know that by being a racing driver, you are under risks all the time. By being a racing driver means you are racing with other people. And if you no longer go for a gap that exists, you're no longer a racing driver, because we are competing. We are competing to win, and the main motivation to all of us is to compete for victory; it's not to come 3rd, 4th, 5th or 6th."
Restul cuvintelor sunt de prisos...
Daca asta ma face pe mine penibil si fara caracter, cum a fost Senna?
PS: mi-am permit sa copiez citatul oferit de un alt user al site-ului.