Startul a adus cele mai palpitante momente pentru piloţi prin prisma numeroase rocade de piloţi în pluton, însă Sebastian Vettel a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider obţinută sâmbătă în calificări.
Plecat de pe poziţia a doua, Nico Rosberg l-a atacat la start pe german şi a trecut în faţă, însă a reuşit acest lucru datorită faptului că a frânat prea târziu în primul viraj. Pilotul echipei Red Bull Racing a profitat de acest compromis al conaţionalului său şi, după un scurt duel roată la roată, a revenit pe prima poziţie în virajul trei.
Triplul campion mondial a confirmat apoi aşteptările cu privire la performanţele monopostului Red Bull Racing şi şi-a construit un avans liniştitor, însă emoţiile au apărut în turul 25, când Daniel Ricciardo a lovit parapeţii din virajul 17. Safety Car-ul şi-a făcut apariţia tradiţională pe circuit, însă Vettel, Rosberg, Mark Webber şi Lewis Hamilton au fost singurii piloţi de top care a preferat să rămână pe pistă.
ALONSO LIMITEAZĂ DAUNELE ÎN LUPTA PENTRU TITLU
În mod neaşteptat, principalul rival al lui Vettel spre finalul cursei a fost Fernando Alonso. Spaniolul a ieşit în evidenţă printr-un start perfect în care a progresat de pe locul şapte al grilei până pe poziţia a treia la intrarea în primul viraj, într-un moment în care în faţa sa Vettel şi Rosberg luptau pentru conducere.
Pilotul Scuderiei Ferrari a câştigat timp preţios în momentul în care a intrat la boxe după apariţia Safety Car-ului pe circuit, reuşind să urce până pe poziţia a doua pe măsură ce Rosberg, Webber şi Hamilton au intrat la standuri pentru al doilea schimb de cauciucuri.
Alonso nu a fost însă capabil să ameninţe victoria lui Vettel, care şi-a construit un avans de 30 de secunde după ieşirea Safety Car-ului şi a revenit cu trei secunde în fata spaniolului, iar până la finalul cursei şi-a consolidat poziţia la aproximativ 20 de secunde. Prin urmare, avansul lui Vettel în clasamentul general a crescut la 60 de puncte cu numai şase curse înainte de final.
RAIKKONEN, STRATEGIE CÂŞTIGĂTOARE PENTRU PODIUM
Kimi Raikkonen a obţinut ultimul loc pe podium după o strategie inspirată cu două opriri la boxe, ultima dintre ele fiind realizată imediat după intrarea Safety Car-ului în turul 25. Finlandezul a plecat doar de pe locul 13 după ce a acuzat puternice dureri de spate în calificări şi a progresat până pe locul 10 după ieşirea Safety Car-ului de pe traseu. Ulterior, pilotul echipei Lotus a urcat constant în clasament pe măsură ce numeroşi alţi piloţi au fost nevoiţi să treacă pe la boxe şi a reuşit astfel să-şi adjudece poziţia a treia.GROSJEAN ŞI WEBBER, TRĂDAŢI DE MONOPOSTURI
Coechipierul său Romain Grosjean a făcut o cursă decentă, însă a fost nevoit să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni tehnice la monopost într-un moment în care ocupa poziţia a şasea, după ce încercările iniţiale ale mecanicilor de a remedia problemele au eşuat.
Mark Webber se îndrepta spre un loc patru în cursă cu un avans liniştitor în faţa rivalilor, însă a fost nevoit să abandoneze în ultimul tur după ce monopostul său a luat foc. La fel ca şi la Monza, australianul a experimentat probleme la cutia de viteze, iar tentativa sa de a termina cursa cu un monopost defect a eşuat.
SPECTACOL PE FINAL
În condiţiile în care numeroşi piloţi au preferat să rămână pe circuit cu ultimul set pus pe monoposturi în turul 25, finalul cursei a fost unul plin de spectacol. Pe măsură ce unii piloţi au experimentat o degradare a acestora, alţii le-au gestionat mai bine şi au fost capabili să iniţieze atacuri pe final.Marii câştigători au fost cei de la Mercedes, întrucât Nico Rosberg şi Lewis Hamilton au terminat pe locurile patru şi cinci după ce au depăşit în serie piloţi precum Webber (afectat de defecţiunea la cutia de viteze) sau Jenson Button. Felipe Massa a fost implicat într-un duel spectaculos cu Hamilton în startul cursei, însă în cele din urmă a terminat în spatele său pe locul şase, dar în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren, Button şi Sergio Perez.
Poziţia a noua i-a revenit lui Nico Hulkenberg de la Sauber, în timp ce Adrian Sutil şi-a trecut în cont ultimul punct pus în joc. Pe această poziţie a evoluat până cu şase tururi înainte de final chiar coechipierul său Paul di Resta, care a abandonat însă după ce a lovit parapeţii de pe marginea circuit, incident care nu a necesitat intervenţia Safety Car-ului.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Vettel, care a fost cronometrat cu 1:48.574 în turul 46.
SINGAPORE - REZULTATE CURSA:
1. Caterham-Renault 17. Chilton Marussia-Cosworth 18. Bianchi Marussia-Cosworth 19. Pic Caterham-Renault DNF Di Resta Force India-Mercedes DNF Grosjean Lotus-Renault DNF Ricciardo Toro Rosso-Ferrari World Championship standings, round 13: Drivers: Constructors: 1. Vettel 247 1. Red Bull-Renault 377 2. Alonso 187 2. Ferrari 274 3. Hamilton 151 3. Mercedes 267 4. Raikkonen 149 4. Lotus-Renault 206 5. Webber 130 5. McLaren-Mercedes 76 6. Rosberg 116 6. Force India-Mercedes 62 7. Massa 87 7. Toro Rosso-Ferrari 31 8. Grosjean 57 8. Sauber-Ferrari 19 9. Button 54 9. Williams-Renault 1 10. Di Resta 36 11. Sutil 26 12. Perez 22 13. Hulkenberg 19 14. Ricciardo 18 15. Vergne 13 16. Maldonado 1Vettel Red Bull-Renault 2. Alonso Ferrari 3. Raikkonen Lotus-Renault 4. Rosberg Mercedes 5. Hamilton Mercedes 6. Massa Ferrari 7. Button McLaren-Mercedes 8. Perez McLaren-Mercedes 9. Hulkenberg Sauber-Ferrari 10. Sutil Force India-Mercedes 11. Maldonado Williams-Renault 12. Gutierrez Sauber-Ferrari 13. Bottas Williams-Renault 14. Vergne Toro Rosso-Ferrari 15. Webber Red Bull-Renault 16. van der Garde
Se vede ce poate Massa cand spune ca nu mai concureaza pentru Alonso.
Excelent startul lui Alonso.
"...consolidat poziţia în clasamentul general după ce Fernando Alonso a terminat pe locul 2.
Rusoaica e de vina. L-a educat pe Alonso ca trebuie sa termine mereu al doilea :))))
Nu vad sensul comparatiilor in sportul asta. Mie imi este clar ca totul tine de conjunctura. Adica ... Vettel este in locul potrivit, la echipa care trebuie. Dar asta li se putea intampla si lui Button si lui Alonso sau lui Raikkonen. Insa pentru ca nu li se intampla nu cred ca are sens sa spunem ca sunt mai putin talentati decat ... un aletul. Plus ca ... talentul, in lumea lor, spune destul de putin. Este nevoie si de foarte multa munca. Asa ca hai sa nu mai inveninam atmosfera.
Asa a fost F1 mereu. Titlurile lui vettel sunt tot atat de valide ca si ale lui hakkinen sau alonso. Numai ca sunt si mai multe :)
Apropo, cu sau fara monopost, Vettel tot huiduit va fi :))
In sfarsit strategia Ferrari a dat rezultate. Nu cred ca in cazul lui Alonso a fost pe undeva ideea lui Domenicali, m-as mira. Foarte buna si cursa lui Kimi, frumoasa recuperare. Pacat de Mercedes. S-au vazut castigatori inainte sa se termine cursa.
Bravo Kimi
Forza Rosa!
Daca spuneti ca Vettel este asa de talenat de ce este platit cu numai 18kk ????
In plus, nu ar fi fost niciodata intr-o asemenea pozitie daca nu ar fi avut acel start..daca si acolo a fost ajutat de imprejurari, atunci presupun ca talentul nu mai exista in f1...altfel nu vad cum l-ati defini.
Perdantul principal a fost Rosberg caruia i-a fost gresit evaluata strategia. Vettel este practic campion in 2013, cu o masina imbatabila, concurenta se poate concentra pe 2014.
meritele lui Kimi:
dupa cursa s-a vazut pe el ca nu a pilotat in stare de sanatate 100%
l-a ajutat si safety car-ul dar:
a fost p locul 10 cand ai intrat safety -car-ul pe pista
a depasit careva masina sauber si pe Button intr-un mod spectaculos
avea deja 20 de ture in cauciucuri cand a deposit si a urcat pe locul 3 dupa care s-a distantat la 8 secunde
sa bagi 35 de ture cu un set de cauciucuri fara sa-i execute (vezi ce s-a intamplat cu Button) necestia niste "driving skill"
Alonso
Startul ... Oaoooo !!!!
ca si intr-un un bazin cu 8 culoare de inot pt concurs sa gasesti pista nr 9 ... nu au ce comenta nici anti-Alonsisti
strategia si safety car-ul l-au ajutat ... true, dar sa nu uitam ca la fel ca si in cazul lui Kimi a bagat 35 de ture pe un set de cauciucuri
Vettel
da ... si eu m-am saturat, dar ...
masina acea cu 2,5 sec mai rapid decat restul tre sa sti sa-l conduci
nu zic k nu a avut treaba mai usoara decat restul fiindca a avut ... dar asta nu scade k nimic meritele lui ... asta e RBR + Vettel sunt imbatabili pe moment ... ati vazut k speranta RBR Ricciardo a proiectat STR-ul in parapeti
O fi masina, o fi pilotul, o fi o combinatie din amandoua, insa pentru spectacol e groaznic. Button a terminat la peste 1 minut de Vettel, in conditiile in care safety-car-ul a adunat toti pilotii la jum'atea cursei, si - inainte de intrarea SC- Vettel avea deja un avans de peste 30 de secunde fata de restul lumii.
Daca nu era safety car (si Vettel tinea cu tot dinadinsul sa demonstreze ceva) tare mi-e teama ca dadea tuturor pana la locul 7 un tur. Ceea ce e nashpa rau pentru spectacol.
A, ca in spate au fost lupte frumoase de la locurile 3-10...da, au fost, chiar neasteptat de multe - dar ce folos, daca deja castigatorul e batut in cuie.
:D:D:D:D
Din partea unui fan McLaren&Button: partea aia cu " sa faca ferrari ce face rbr daca sunt atat de inteligenti" e praf in ochi. Sunt convins ca toata lumea din paddock ar copia la sange monopostul RBR ...numa' ca nu stiu de unde naiba sa-nceapa, ca sa le iasa si lor diferenta asta de performanta. Cu siguranta sunt elemente "sub capota" care nu pot fi identificate la fel de simplu cum ai analiza o aripa spate, de exemplu.
Si, ca o parere personala, regulamentul asta tehnic e destul de stabil, si din ce in ce mai restrictiv. Motoarele sunt inghetate de ani buni, nu mai scoate nimeni decat cativa caluti amarati din imbunatatirea uleiurilor. Deci, cam toata lumea stie de unde incepe si unde se termina constructia unei masini, nu mai suntem pe teritoriu necartografiat, prin urmare imbunatatirile ar trebui sa fie minimale . Atunci, de unde naiba cresterea asta de performanta asa mare in ultimul timp la RBR? Ce au descoperit ei , ce au sub capota? un nou F-duct? balans hidraulic al masinii? nu vreau sa acuz pe nimeni ca triseaza, dar cand o masina domina intr-atat de CATEGORIC pe toata lumea...aici e mai mult decat mana pilotului. Sa-mi fie cu iertare, sunt de acord ca Vettel e un pilot exceptional dar, daca mi se permite o greseala gramaticala..." cat de exceptional" sa fii, mai frate?
Ati observat si voi cum l-au aclamat oamenii?
https://www.youtube.com/watch?v=EZwluGshJ_E
Nu poti extinde o concluzie precum cea emisa de tine si pentru perioada Ferrari-Schumacher. Tin sa aduc aminte ca in timpul cand Schumacher era la Ferrari, tot acolo se mai gaseau niste anumiti Ross Brawn, Rory Byrne, Jean Todt...si altii. Concluzia ta nu se bazeaza pe argumente logice, este un silogism nesustinut. Si, sa fiu sincer, cat timp nu l-am vazut pe Vettel conducand un Ferrari, nici macar nu ma pot pronunta. Poate c-ar fi capabil sa ridice echipa, sau poate ca ar fi inferior lui Alonso. HABAR N-AM. Si sincer, toata lumea e la fel de habarnista ca mine, pentru ca toti vindem pielea ursului din padure.
Pot insa sa afirm ca o masina+pilot care dau restului plutonului 2.5 secunde pe tur nu e ceva justificabil in mod normal in F1. Nu cel putin in F1 din 2013. A, prin anii 70, cand pilotii se pozitionau pe grila care cum voia, mai stramb, mai drept, care mai fura startul, care mai cala motorul - atuncea da.
+2.5 pe tur. Ramaneti in minte cu asta.
Cum dealtfel am tinut minte si dominatia infernala a lui
Schumacher...si sincer, m-a uns la inima atunci cand Alonso l-a batut doi ani la rand, ca sa nu mai vorbesc de revenirea (ratata ) a lui Schumi.
In F1, nimic nu ramane batut in cuie pentru prea mult timp.
http://www.f1fanatic.co.uk/groups/f1/forum/topic/vettel-webber-and-reliability-at-red-bull/?topic_page=1&num=15
Cred, in schimb, ca echipa acorda un 5%, ca arbitrii, catre Vettel. Tinand cont ca neamtul e nava-amiral, sincer, mi se pare normal asta - la nivelul anului 2013. Nu mi se parea normal in 2010, dar timpul a aratat c-a fost pana la urma o alegere corecta.
Cred insa ca Webber "brutalizeaza"masina mai mult, scotandu-i in relief punctele slabe si fortand inconstient abandonurile tehnice . Pe cand Vettel stie sa aiba un comportament mai lin cu masina.
Made my day.Esti cel mai taree ! =)))
Nu inteleg ce va consumati atat, orice pilot s`ar bucura sa fie in locul lui Vettel.
Daca ar fi Alonso la RB in postura lui Seb n`ar mai sari nimeni de cur in sus ca de...e un pilot foarte foarte talentat,e o zeitate.
Cum am vazut mai sus in comentarii "Hotul neprins , negustor cinstit".Ceea ce fac ei nu e nici in regulament dar nici in afara lui,deci nu au ce le face.
In concluzie,zic si eu ca @Singaporezul,operativa de Anti'VETTELISM si impacativa cu ideea ca au cei mai bun pachet cei de la RB : echipa buna + masina buna + pilot bun
Hai salut. :)
Vetel a pastrat cauciucuri in calificari. De aici secundele.
Pilotul este cel ce impune inginerilor cum seteaza masina. Aici este diferente intre vetel si weber (si alonsita ).
De aceea, inca de cind a aparut am spus ca daca isi rezolva problemele mintale , VETEL va fi mare.
alonso e inca mic. Se vede dupa cum se comporta.
Anul acesta sa incheiat.
Astept anul viitor pentru f, m.l, s.a.m.d
Un mesaj pentru comentatorii de la t.v.
-Nu esti ing. .
-cum poti sa arunci o prostie pe post , fara sa vezi cum merge cursa? Cei ce au cistigat cel mai mult din iesirea s. c. au fost alonso si Raikonen . Uni au precedent. bruno? Au dat din casa au plecat.
-oricum ptr. mine voi, "ziaristii" sunteti .... grigorescu va dadea o masina sa va plimbati si voi, sa scrieti de el, cladoveanu ..., samd
-incercati sa fiti obiectivi
@Redactie - nu pot decat sa constat ca in ultimii ani calitatea comentariilor a scazut considerabil, si poate de aceea nu se mai vad userii vechi printre cei care comenteaza, personal sunt user de mult timp iar activitatea mea pe site a scazut in frecventa tocmai din cauza calitatii acestor "comentatori". Imi amintesc, in vremurile bune, ca trebuia sa fi logat ca sa poti comenta.... poate ca acolo ar trebui umpic intervenit... acum a trebuit sa comentez pentru ca nu am mai putut sa ii suport.. :) Normal ca o sa primesc voturi negative sau, o sa mi se spuna sa nu mai urmaresc situl... eu o sa continui sa il urmaresc si poate ca o sa incetez sa mai citesc din comentarii..
o zi buna!
Cum spui ceva corect, cum te "scot".
Vetel are valoare si ma enerveaza faptul ca il mai vad campion de vreo 4 ori. Cand vad insa ca ferari pleaca din start cu ambele masini cistigand 10 metri, iar baietii spun ca alonso e super tare , si sar cat colo cand postezi impotriva lui si a greselilor de strategie , mai scriu cate ceva, cu mult subinteles, sa vad citi pricep.
Asa cum am spus mai sus , comentatorii sportivi sunt FOARTE SLABI. Cum poti sa arunci ineptii pe post fara sa gandesti?
dar cum in ultima vreme apar tot felul de dezvaluiri despre trucaje si dopaje...vedem ce va zice weber dupa ce pleaca ;)
Te tot urmaresc de ceva timp si iti dau dreptate de fiecare data !
Sa recapitulam:
la start ambele ferari au cistigat cel putin 10 metri
vetel schimba mai tirziu decit toti celalti aflati PE STRAEGIE TUR RAPID
intra s.c. si unii sch. pneuri si gindesc sa termine cu ele :merg la conservare
ing. lui vetel ai da liber
Intrbare de memorie pentru voi:
cati piloti fac turul in aproape acelesi timp cu vetel ?
Incercati sa gandti cursa din toate punctele de vedere, si daca puteti nu ascultati ineptiile graite de .....