Pilotul Scuderiei Ferrari i-a condus spre linia de sosire pe Daniel Ricciardo de la Red Bull Racing şi pe coechipierul său de la Ferrari, Kimi Raikkonen, în timp ce Mercedes s-a mulţumit doar cu locul patru obţinut de Nico Rosberg după ce Lewis Hamilton a fost nevoit să abandoneze din motive tehnice.
Startul în cursa de pe circuitul Marina Bay a fost unul dintre cele mai lipsite de schimbări de poziţii din acest sezon, întrucât primii şapte piloţi şi-au păstrat poziţiile fără mari eforturi. În primele tururi, Vettel a impresionat printr-un ritm cu care şi-a consolidat poziţia de lider cu un avans de 5 secunde în faţa lui Ricciardo, iar restul plutonului a fost de asemenea destul de rarefiat, cu 1-3 secunde între piloţii de top. Singurele emoţii le-a avut Nico Rosberg, care avea un avans mai mic de o secundă în faţa rivalilor de la Williams. Contrar tuturor aşteptărilor celor de la Pirelli, o serie de piloţi din pluton au intrat la boxe încă din tururile 10-13, iar câţiva dintre ei au optat pentru pneurile soft.
Strategie diferită pentru Mercedes
Turul 13 a bulversat însă strategiile după ce Felipe Massa s-a acroşat cu Nico Hulkenberg la ieşirea de la boxe, iar pilotul echipei Force India a fost nevoit să abandoneze. Introducerea Safety Car-ului virtual şi, ulterior, a celui real a determinat şi ceilalţi piloţi să intre la boxe, iar Lewis Hamilton şi Nico Rosberg au optat pentru o strategie diferită cu pneuri soft şi au câştigat câte un loc în detrimentul lui Daniil Kvyat, singurul pilot de top care a intrat la boxe înainte de apariţia maşinii de siguranţă.
După câteva tururi în care Vettel, Ricciardo şi Raikkonen au rulat într-un pluton compact la reluarea cursei în turul 19, iar Hamilton s-a menţinut la numai patru secunde de primul loc în ciuda faptului că era echipat cu pneuri soft, liderul cursei a crescut brusc ritmul în turul 27 şi şi-a construit imediat un avans liniştitor de peste 4 secunde.
Hamilton, trădat de monopost
În acelaşi timp, Hamilton a suferit o pierdere de putere din cauza unei aparente defecţiuni la acceleraţie şi a fost depăşit gradual de rivali până când a coborât pe locul 16. Britanicul a cerut inginerilor să se retragă din cursă sub pretextul de a conserva motorul, iar în cele din urmă echipa a acceptat propunerea.Cea de-a doua serie de intrări la boxe a fost grăbită de apariţia unui fan pe circuit în turul 37, ceea ce a determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit. Toţi piloţii fruntaşi au ales să intre la boxe, inclusiv Rosberg care utiliza pneuri mai dure, şi toţi au ales să concureze în ultimul stint cu pneuri de compoziţie soft.
Primele patru poziţii au rămas neschimbate, iar Vettel şi-a construit din nou un avans confortabil de câteva secunde, după care a menţinut un ritm similar cu cel al lui Ricciardo. Germanul a trecut astfel primul linia de sosire şi şi-a trecut în cont a treia victorie a sezonului şi încă 25 de puncte cu care se apropie la 49 de puncte de liderul Hamilton. Red Bull Racing repetă performanţa de la Hungaroring prin locul doi obţinut de Ricciardo, în timp ce Kimi Raikkonen a ocupat ultima treaptă a podiumului. Singapore devine astfel prima cursă a sezonului în care Ferrari termină cu ambii piloţi pe podium.
Tensiuni inutile la Toro Rosso
Prins pe picior greşit de prima intrare a Safety Car-ului, Kvyat a pierdut contactul cu piloţii aflaţi pe podium şi a coborât pe locul şase, poziţie pe care ulterior a reuşit să şi-o păstreze în ciuda faptului că a fost depăşit de Valtteri Bottas. Williams şi-a trecut astfel în cont un loc cinci, în condiţiile în care Massa a fost nevoit să abandoneze din cauza unor probleme la cutia de viteze. Brazilianul ieşise însă din puncte după acroşajul cu Hulkenberg, care a necesitat o nouă trecere pe la boxe.Sergio Perez a obţinut locul şapte pentru Force India, în timp ce Toro Rosso a oferit un moment tensionat în finalul cursei. Max Verstappen a rămas blocat pe pistă la start şi a revenit pe circuit abia la două tururi după stingerea luminilor roşii, însă o serie de circumstanţe favorabile i-a permis să ajungă pe poziţia a opta în fata coechipierului său, Carlos Sainz Jr. Echipa i-a cerut de două ori lui Verstappen să se lase depăşit de Sainz în penultimul tur al cursei, însă olandezul a refuzat să cedeze locul. Solicitarea celor de la Toro Rosso a fost surprinzătoare în contextul în care Sainz Jr. nu ar fi avut un avantaj special dacă obţinea cu două puncte în plus.
Dublu abandon pentru McLaren
Ultimul punct pus în joc ar fi trebuit să-i revină lui Romain Grosjean, însă pilotul echipei Lotus a fost depăşit în penultimul tur de Felipe Nasr (Sauber) şi ulterior s-a retras la boxe din motive tehnice.McLaren a avut parte în cele din urmă de o cursă de coşmar pe al doilea cel mai lent circuit. Chiar dacă la un moment dat Jenson Button şi Fernando Alonso au ajuns să concureze în puncte pe locurile 9 şi 10, ambii piloţi au fost nevoiţi să se retragă la boxe din cauza unor defecţiuni la cutiile de viteze.
Echipa britanică considera Singapore drept cel mai potrivit circuit pentru a obţine puncte în finalul acestui sezon datorită configuraţiei sale speciale.Singapore: Rezultate cursă:
Loc | Pilot | Echipe | Tururi | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 61 | 2h01m22.118s |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 61 | 1.478s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 61 | 17.154s |
4 | Nico Rosberg | Mercedes | 61 | 24.720s |
5 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 61 | 34.204s |
6 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 61 | 35.508s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 61 | 50.836s |
8 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 61 | 51.450s |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 61 | 52.860s |
10 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 61 | 1m30.045s |
11 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 61 | 1m37.507s |
12 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 61 | 1m37.718s |
13 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 59 | abandon |
14 | Alexander Rossi | Marussia/Ferrari | 59 | 2 tururi |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 59 | 2 tururi |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | 52 | cutie de viteze |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 33 | abandon |
- | Lewis Hamilton | Mercedes | 32 | motor |
- | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 30 | motor |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 12 | coliziune |
Mircea, daca o ti asa o sa intrii in depresie man, chill!
Massa nu mai are ce cauta in f1, daca l-ar vedea Senna ce face, probabil s-ar intoarce prin mormant, Max Verstappen un adevarat talent, pe viitor sper sa-l vad la o echipa buna, merita sa ajunga undeva sus.
@Mircea : =))) probabil pana in anul 2020 o sa ajunga si McLaren pe podium :(
Esti varza man daca sustii asta. Inseamna ca tu te uiti la alceva nu la formula1.
Aici s-au terminat lucrurile pozitive, sa incepem cu cele negative:
- pacat de Hamilton, spera sa castige, s-a ales cu un abandon. Stiu ca radea de Rosberg cand acesta a abandonat, spunand ca nu-i treaba lui si nu-l intereseaza ce face acesta, sper ca Rosberg sa nu spuna la fel. Plus Hamilton era ofticat pe echipa, in loc sa zica ceva gen: vom studia datele, vom vedea ce se poate face, el o tinea cu "echipa sa studieze, treaba lor ce fac" zici ca... concura singurel acolo si restul erau fraieri asa de forma. Evident nu ma asteptam la altceva de la el.
- pacat de cei de la McLaren... as spune ca a fost o alta cursa de cosmar dar 2016 o sa fie cam tot asa, le tin pumnii desi nu-s fanul lor. Ma gandesc ca Alonso are curaj si se duce in Le Mans poate si Button la fel, nu merita sa plateasca gandirea tampita a lui Ron Dennis.
- Cei de la Sauber... mama ce prastie este masina lor... degeaba au motorul ala Ferrari, nu au bani de dezvoltare deloc tata.
- Hulkenberg... ce accident de amatori intre el si Massa... nu stiu cine-i de vina dar... pacat.
- Lotus... o cursa de cosmar, Grosjean depasit de ambii piloti Toro Rosso... si dupa a pierdut si ultimul loc care primeste puncte...
Weekend placut, ne vedem in Japonia!
Restul cursei ? Mi-e teamă că am asistat la avanpremiera a ceea ce se va întâmpla începând din 2016, motoare sensibil egale, un șasiu Merc inferior celor Ferr și RBR, un Seb dominator, un Ricci pe aproape, dar nu suficient, un Kimi obosit, plictisit și ... cam atât. Spectacol ? Poate cu altă ocazie.
PS parerea mea subiectiva este ca performerul zilei este in special Ricciardo care cu o masina inferioara celei Ferrari a venit pe locul doi... se para ca e asa demult in urma anul trecut incat ati uitat ca Vettel si Ricciardo au fost coechipieri... si doar unul s-a remarcat...
BV SEB
BV KIMI
faceti-i pe pilotii MB sa transpire un pic pt campionatul acesta!!!!
in 6 curse se mai pot intampla multe!!!
Nu este deloc surprinzatoare! La inceputul cursei, atunci cand Verstapen a avut probleme la start, pierduse aproape 2 tururi. Cand a reusit sa intre in ritm de cursa si a ajuns in spatele lui Sainz, acesta s-a dat pur si simplu la o parte ca sa aiba si Verstapen o sansa de clasare cat mai buna. De aici a plecat solicitarea celor de la Toro Rosso.
In rest:
- ceva diferit prin victoria Ferrari;
- ceva ciudat cu abandonul lui Hamilton;
- ceva penibil, comentariul Dolce;
- ceva stupid, calificarile nu sunt importante pentru Dolce;
- ceva hilar: dupa ce poluarea este cum este in Singapore, au mai fost si o gramada de artificii la final, ca sa se revina la media de joi.
De ce am impresia ca John este defapt Mircea?
Probabil pentru faptul ca ambii sunt la fel de frustrati?
F1_Red_Fury, recunosc ca am fost si rautacios, poate mai degraba invidios ca mclada sta pe loc si alti le da 1-2 tururi, dar omul isi mai vine in fire , si accepta, in rest numai bine