La start, Valtteri Bottas și-a conservat avantajul pole position-ului, însă Lewis Hamilton a fost depășit pe interior în primul viraj de Sebastian Vettel. La rândul său, Max Verstappen și-a demonstrat încă o dată abilitățile prin depășirile asupra lui Daniel Ricciardo și Kimi Raikkonen în drumul spre locul 4, în timp ce Felipe Massa a progresat pe 6 după ce a trecut la rândul său de Raikkonen.
În primele 10 tururi, diferențele dintre primii 4 piloți au fost mai mici de o secundă. Vettel și Verstappen au inițiat atacuri la adresa lui Bottas și, respectiv, Hamilton, însă niciunul dintre ei nu a reușit să depășească, în ciuda activării sistemului DRS.
În turul 11, Vettel a dat startul intrărilor la boxe din plutonul fruntaș și a fost urmat un singur tur mai târziu de Verstappen, însă olandezul a mai parcurs doar câteva viraje înainte de a abandona din cauza unei defecțiuni la frâne. Un singur tur mai târziu, Lance Stroll și Carlos Sainz Jr s-au acroșat în primul viraj și au determinat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Piloții Mercedes au profitat de situație pentru a intra la boxe, însă amândoi au petrecut peste 6 secunde și au pierdut astfel timp prețios. Astfel, după prima serie de opriri la boxe, Vettel a preluat conducerea cursei în fața lui Bottas, Ricciardo și Hamilton, ultimii doi optând pentru soft, spre deosebiri de supersoft-urile alese de primii doi clasați.Imediat după reluarea cursei, Hamilton, Massa și Raikkonen l-au depășit cu ușurință pe Ricciardo, în timp ce Bottas a încercat în zadar să treacă de Vettel, iar germanul s-a distanțat treptat la peste 5 secunde.
De altfel, în turul 27, Hamilton a trecut de asemenea cu ușurință de Bottas.În preajma turului 30, Vettel și Bottas au intrat la boxe pentru pneuri soft, ceea ce i-a permis lui Hamilton să preia prima poziție cu un avans de circa 16 secunde în fața pilotului Ferrari. Diferența s-a extompat treptat până la zona de 12 secunde, iar Hamilton a efectuat în turul 41 ultima oprire la boxe. Britanicul a așteptat încă 5 secunde din cauza une penalizări pentru că a pilotat nejustificat de lent pe linia boxelor la primul pitstop, în așteptarea schimbului lui Bottas.
Astfel, Hamilton a revenit pe locul 3, în spatele Vettel și Bottas, însă l-a depășit cu ușurință pe coechipierul său de la Mercedes și a urcat pe locul doi, la 12 secunde în spatele germanului.
Britanicul a fost mai rapid pe finalul cursei și a câștigat 1-2 secunde pe tur, însă acest lucru insuficient pentru a se putea apropia cu adevărat de lider. Hamilton a pierdut însă cursa mai degrabă din cauza opririlor lente și a penalizării de 5 secunde. Astfel, Vettel a obținut a doua victorie a sezonului și a devenit lider solitar în clasamentul general cu un avans de 7 puncte în fața lui Hamilton, în timp ce Bottas a completat podiumul.
Raikkonen și-a trecut în cont locul 4 în fața lui Ricciardo, Massa și Perez, în timp ce McLaren a avut parte de o nouă cursă dezamăgitoare.
Stoffel Vandoorne nu a mai plecat în cursă din cauza unor defecțiuni tehnice, în timp ce Fernando Alonso s-a retras la boxe cu numai două tururi înainte de final din cauza unei probleme la motor, într-un moment în care concura pe poziția a 11-a.Bahrain - Rezultate cursă:
ps: "spune-mi cu cine esti prieten ca sa-ti spun cine esti"
Inainte sa fiu acuzat de subiectivitate vreau sa clarific ca mi-e absolut indiferent cine castiga campionatul.Vettel este cel mai antipatic pilot de pe grila iar cu Hamilton nu pot sa tin pt. ca este in echipa "cinstitilor" wolf-lauda.Oricum nu pot sa nu remarc strategiile fara sens ale nemtilor.
Cursa a fost mai spectaculoasa decat precedentele si mi-au placut Perez (pilotul cursei desi oamenii au votat altceva) care a castigat 11 pozitii fata de start,Ocon dar si Kvyat si Wehrlein care desi nu au punctat au oferit spectacol.Mult succes pe mai departe echipei mele preferate:Force India.Paste fericit!
Bottas a avut acelasi pace avand pneurile mai bune
apoi au schimbat si ...ai vazut si tu
Mijlocul, cu Massa care scoate tot ce se poate, si din el si din masina, Perez bun, constant si inspirat, Haas la fel, McLaren care rar vede steagul in patratele( nu stiu de ce ii mai tin pe Honda si nu le dau papucii, isi bat joc de 2 pioti excelenti). In locul McLaren, inca de dupa testele de la Barcelona as fi pregatit masina pentru 2018 cu un alt motor.
In ciuda faptului ca Raikkonen a pierdut timp in spatele lui Massa, uite ca in cursa asta s-a mai lupta ceva si a reusit sa-l depaseasca. Ma bucur ca a facut-o... in primele 10 tururi... si nu dupa 20 sau mai multe...
Incidentul dintre Sainz si Stroll... nu stiu ce-a fost in capul primului... Pacat dar astea sunt cursele.
In schimb Kvyat, Palmer si Alonso, alaturi de Hulkenberg si Grosjean cred ca au cei care s-au distrat cel mai mult, pentru ca au fost implicati in diferite duelui :P Si Force India iarasi cu ambii piloti in puncte, bravo lor!
Cred ca a fost cea mai buna cursa din acest sezon, si sper ca restul sezonului sa fie macar la fel de interesant pe cat a fost acuma!
P.S. Cristos a inviat! Multa sanatate voua si familiilor voastre si poate ceva mai multa minte.. comentariile de mai sus... pacat de ele.
P.S.1 @Jugaru: Scuze mane dar ieri am scris o prostie, ma gandeam la altceva cand am comentat, scuze inca odata!
nu cred ca situatia la McLaren e chiar asa; daca chiar ar fi numai testat, atunci ar fi facut-o pe 2 masini, logic nu , nu tii una in garaj, ? Weekendul asta le-au crapat turbinele pe amandoua masinile, de vreo 2 ori de masina daca nu ma insel, asta nu mai e test. Ok, schimbi motorul fara penalizare in felul asta, dar ai maxim 4 motoare. Dupa aia ce fac restu de 15-16 curse, or sa plece in cursa numai ultimii, nuu ?? Plus ca , ca sa mai stingi din frustarea lui Alonso, ii dai putere , se simte omu bine juma de cursa, trage pe dreapta si asta e. Dar ei , pe langa faptul ca nu terminau cursele, tura asta nu au mai terminat nici calificarile si au reusit sa puna pe grila de start doar o masina. Asta nu mai e test, e catastrofa.
La Honda e clar ca e disperare, au vrut sa schimbe arhitectura motorului pentru 2017, cine stie ce au facut in pauza dintre sezoane si au scos ceva urgent pe ultima suta de metrii, netestat suficient in laboratoare, si na belea...
Exact, si lui Vettel trebuiau sa ii dea 5 secunde. Pozitionarea l-a ajutat sa stranga la Bottas mai repede si sa nu piarda locul 2. Vor sa ii ajute dar nu au cum, tot Mercedes va castiga. Stai sa vezi cand Red Bull va incepe sa le ia puncte.
Ai dreptate, cu Hami, a facut intentionat, merita penalizare. Eu nu vreau favoritisme pentru asa zis-ul bine al F1 sa castige Ferrari si sa il ciupeasca pe Hamilton si Vettel sa fie iertat cand este in situatii gri la limita intre penalizare sau dreptate. Am ciocnit si oua rosii, unul pt Dinamo unul pentru Bayern :D Ma delimitez de limbajul lui ZZZ fata de tine. Pe tine te respect mult. Stiu ca suna paradoxal,dar asa gandesc, asa simt. Si cand altii dadeau in mine, tu nu dadeai cu piatra cum s-ar zice, si ma penalizai fair si corect atunci saream rau calul cu dispretul meu fata de Ferrari. Dar esti un domn deosebit. Paste Fericit.
Acum, sa nu vorbim de penalizari, ca daca dezgropam mortii cred ca toti pilotii si toate echipele de pe grila ar fi meritat, intr-un anumit moment, niste penalizari demne de cartea recordurilor.
Personal, ma bucur ca am vazut o cursa cat de cat animata, spre deosebire de cursele din anii trecuti. Personal, ca si 91Schimi06, cred ca si cursa din China ar fi putut fi castigata de Vettel, asta fara safetycar-ul respectiv sau chiar si in regim de cursa normala, un pic cu semnul intrebarii. In cursa sin Bahrain, lucrurile au stat diferit, in regim de cursa, Vettel l-ar fi depasit pe Bottas dar ar fi trebuit sa inceapa sa forteze din turul 11, 12 inca vreo 5 ture, se pare ca monopostul Mercedes uzeaza mai mult pneurile, insa, daca asteptau ca Mercedes sa schimbe primii, iar beneficiau acestia din urma de penuri bune si scoteau timp mai bun pe circuit chiar si pentru un tur comparativ cu Ferrari.
In cursa aceasta ca si in prima, am vazut cum Ferrari avea acelasi regim de cursa cu Mercedes, efectiv Mercedes nu s-a putut distanta de Vettel(Kimi e in alta lume). Intr-adevar, in Bahrain, dupa ce prin ordinele de echipa, Bottas s-a dat la o parte chiar de 2 ori,Mercedes a avut un ture de circuit foarte bune, insa, egale cu Ferrari. Intr-un singur tur, Lewis a fost mai rapid cu 1.8 secunde decat Vettel, dar trebuie sa luam in comparatie pneurile puse de 5 ture, Vettel deja de vreo 15, plus Seb avea masini intarziate. In plus, dupa primele 3-4 ture pe soft, Ferrari i-a comunicat sa aiba grija de penuri, stfel ca a ramas la 1-1,4 secunde mai rapid, pe cand Lewis a fortat la maxim. Cred ca si daca mai erau 10 ture de circuit, tot nu il ajungea pe Vettel, deja el facea management, mai avea destula carnita in anvelope.
Acvum daca tot ti-ai schimbat favoritii, ai putea sa iti schimbi poza de la avatar. Uite, ca noi, fanii Ferrari, am suferit la greu si tot am rams cu Ferrari, tu ce faci? Mananci pe seama altora.
Nu numai ca am ciocnit oua si m-am gandit la Ferrari, insa oul meu are incondeiat un calut cabrat si le-a pocnit pe toate celelalte ;)
Nu am vazut nici in element spectaculos pe masina McLaren. Se vede ca Ferrari, ca si Mercedes au cea mai developata masina de pe grila.
Honda are ceva pe teava dar:
- ma indoiesc ca va scoate ceva super anul asta, super ca si putere si fiabilitate;
- ma indoiesc ca va scoate ceva asemanator ca putere cu Ferrari/Mercedes in momentul asta, cu atat mai mult ca nimeni nu sta pe loc, toate lumea dezvolta, miza e mare, multi bani in joc pe punctele adunate. Si stai, ce e cel mai important, fiabilitatea....?????
Macar de-as vedea tot anul in duel roata la roata intre Ferrari si Mercedes.
M-a uimit vitalitatea lui Massa cu un Wiliams care cu nici o saptamana in urma se chinuia sa tina pasul cu cei de pe locurile 12, 13. Cat despre McLaren, sincer ii inteleg frustrarea lui Mircea, ca de Alonso nici numai zic.
Acum recunoaste si tu Mirciulica, Vettel face diferenta la team, ca doar este neamt ca si tine :)!
Este ciudat faptul ca in calificari Mercedes este mai rapida decat Ferrari iar in cursa acest lucru nu se vede absolut deloc, ba din contra.
In turul 48 sau 49 sunt filmate anvelopele lui Vettel. Aratau impecabil deci Vettel nu a fortat motorul ca stia ca nu are cum sa-l ajunga Ham. Daca forta diferenta era peste 10 secunde.
Priviti diferenta dintre Vettel si Bottas care au mers pe aceeasi strategie.
Interesant.
Daca a lipsit ceva cursei, as spune ca a fost inca o lupta Vettel-Hamilton. Mi-as fi dorit ca Hamilton sa fi putut termina cursa pe softuri, poate ca am fi avut mai mult spectacol spre final.
Oricum, strategia MB cred ca a fost gresita, ambii piloti au stat prea mult pe al 2lea set de softuri. Nu am inteles nici strategia Ferrari cu Kimi, de ce l-au tinut asa de mult in schimbul 2 pe super soft? A pierdut zeci de secunde, cred ca daca il incaltau cu soft la schimbul 2 ar fi avut sanse la podium.
Mi-a parut rau de defectiunea lui Verst, chiar cred ca ar fi putut sa-i incurce putin pe cei de la Mercedes, macar de dragul spectacolului.
Dupa aceasta a 3a cursa devine tot mai credibila teoria ca Hamilton este un pilot "de moral", de pista libera. Face timpi buni si curse fara greseala in calificari sau cand nu are presiune pe el in cursa. A avut cateva curse de recuperare in cariera, dar mai mult a pierdut cand nu a plecat din fata sau a fost depasit.
Este un fel de Halep, care este foarte buna cand controleaza ea jocul, dar atunci cand da de cineva mai agresiv sau face cateva greseli, se pierde si nu mai poate recupera.
Cel mai mult ma bucur insa de faptul ca anul acesta pare sa avem mai mult spectacol. Chiar daca depasirile nu sunt foarte dese, macar nu mai vedem deferente de 10 secunde dupa 5 tururi intre MB si restul. Nici nu va pot spune cat m-am bucurat in primele 10 tururi vazand 4 masini la diferenta de 3-4 secunde. Daca si RBR isi va consolida monopostul, vom avea unul dintre cele mai tari campionate din ultimii ani.