Sezonul 2017 al Formulei 1 a început duminică pe circuitul de la Melbourne cu o cursă în care spectacolul a fost asigurat doar în primele tururi, până la efectuarea singurei opriri la boxe pentru piloții de top.
După un tur suplimentar de încălzire, startul a fost unul lipsit de incidente majore. Hamilton a plecat bine din pole position și și-a păstrat cu ușurință prima poziție în fața lui Vettel și Bottas, în timp ce Kimi Raikkonen a rezistat pe locul 4 în fața unui atac venit din partea lui Max Verstappen în primul viraj. Singura modificare majoră în fruntea clasamentului a fost depășirea lui Felipe Massa în fața lui Romain Grosjean, în timp ce Sergio Perez a trecut de Daniil Kvyat, iar Fernando Alonso a progresat pe 11 după depășirea lui Nico Hulkenberg.
În primul stint, Hamilton a menținut un avans fragil în fața lui Vettel, însă în turul 18 a devenit primul pilot de top care a intrat la boxe pentru a înlocui ultrasofturile cu pneurile soft. Rivalul său de la Ferrari a avut însă un ritm suficient de bun pentru a rămâne pe circuit și, după trecerea pe cauciucuri soft, germanul a revenit pe circuit pe prima poziție cu un avans de circa 6 secunde în fața britanicului. Performanța s-a datorat însă în mare măsură faptului că Hamilton a rămas blocat în spatele lui Verstappen, pe care nu a reușit să-l depășească în ciuda pneurilor mai proaspete.
Bottas și Raikkonen și-au păstrat locurile 3 și 4 după schimbarea pneurilor ultrasoft cu cele soft, în timp ce Verstappen a revenit pe 5, însă a optat pentru o strategie diferită cu pneuri supersoft.Din păcate, seria de opriri la boxe a mărit semnificativ diferențele dintre piloții de top, astfel că spectacolul la vârf a fost practic inexistent în a doua jumătate a cursei.
Vettel și-a consolidat prima poziție și nu a avut nicio emoție să treacă primul linia de sosire, iar germanul a obținut astfel prima victorie a Scuderiei Ferrari după Marele Premiu al statului Singapore din sezonul 2015.Hamilton a reușit cu greu să-și păstreze al doilea loc în cursă în fața unui Bottas care a sugerat în mai multe rânduri că îl poate ataca, însă nu a reușit să se apropie la mai puțin de o secundă de dublul campion mondial. Raikkonen și-a trecut în cont locul 4 pentru Ferrari în fața lui Verstappen, care nu a reușit să treacă de finlandez chiar dacă a avut pneuri supersoft în ultimul stint.
Speranțele lui Grosjean la un debut promițător de sezon s-au năruit în turul 15, când un fum negru a început să iasă din spatele monopostului Haas în timpul primei intrări la boxe, sugerând o defecțiune la motor și forțându-l pe francez să abandoneze în momentul în care concura pe locul 6.
La rândul său, după accidentul din ultima parte a calificărilor, Daniel Ricciardo ar fi trebuit să plece de pe locul 10, însă a fost retogradat pe poziția a 15-a ca urmare a înlocuirii cutiei de viteze. Australianul a avut însă în ultimul moment o defecțiune de natură electrică și a fost nevoit să ia startul din pitlane la două tururi după start. La jumătatea cursei, australianul a suferit însă o nouă defecțiune la cutia de viteze și a abandonat.
Între timp, Fernando Alonso a ocupat locul 10 până cu 5 tururi înainte de final, însă a fost depășit în primul viraj de Esteban Ocon și Nico Hulkenberg, iar spaniolul a raportat o defecțiune la suspensiile monopostului McLaren și a fost nevoit să abandoneze.
Ma astept, insa, sa urmeze uraganul jignirilor si betia infatuatilor ... Este o schimbare a situatiei ultimilor ani, dar este doar prima cursa dintr-un campionat extrem de lung. Si, avand extrem de putine informatii despre toate variabilele care conteaza, mi se pare exagerat sa anticipam ce urmeaza sa se intample.
Pe de alta parte ... nu ma asteptam ca Vettel sa castige:)) Pentru mine este o surpriza.
Ma bucur pentru pozitia lui Verstappen si sper ca anul asta Perez sa faca un pas in fata.
PS: nu-mi place deloc panoul ala de pe capota motorului. O gasesc hidoasa.
Pacat de Alonso ca nu are un monopost pe masura lui.
Nu stiu cum vor sta lucrurile in alte curse dar la Melbourne, circuitul este un pic mai lent. Sa nu uitam ca Ferrari si anul trecut ar fi putut castiga aici. Am impresia ca pe circuitele cu liniile drepte mai lungi, Mercedes are inca un plus.
Imi pare rau de Ricci, Kimi din nou pe nicaieri, nu poti fi atat de lent sau sa nu vrei sa lupti cu Bottas, s-a vazut ce tur a facut pe final, resurse ar fi avut toata cursa.
Bottas a aratat ca poate lupta cu Lewis, chiar si prin prisma faptului ca avea anvelope mai noi dar dupa ce a ajuns la 2,5 secunde Lewis, Valteri a ramas acolo, clar este locul 2 in echipa.
Eu am.spus-o si mi-o asum. A fost greseala mea!
Unde-i greșeala? Hamilton a fost la 10 secunde. Ce-i drept nu de toată lumea, ci doar de vettel:)
Să sperăm că anul acesta vom avea mai mult suspans, măcar în clasament dacă pe pista nu se poate!
F1 va avea o grea misiune sa echilibreze lucrurile si sa pastreze competitia intre constructori in acelasi timp
În fine, să sperăm că nu a fost un foc de paie și că vom avea o luptă strânsă tot restul anului.
Etapa urmatoare va ingrosa linia trasa azi sau...va fi trasata alta, urmeaza un circuit "adevarat" de curse, iar temperaturile (din cata geografie mai stiu) posibil sa difere substantial in sensul de "rece" chiar daca mai sunt doua saptamani (emisfera nordica,ex de la noi, vineri 20 grade, azi...ninge) :) !?
Din punctul meu de vedere, dupa cursa de azi, cred ca victoriile se vor impartii in functie de strategii si...pneuri ( aducerea si pastrarea in fereastra optima indiferent de temperatura circuitului, uzura fata de concurenta ) chiar daca anul asta pare ca pot fi fortate timp mai multe tururi, cum am spus...inca se "testeaza", se mai aduna date...
Sper sa nu fie asa si sa vedem pe circuit cat mai multe dueluri...speranta moare ultima... ;)
Da' parca ai avut o presimtire cand l-ai intrebat ieri de nr-ul 13 (si nr.cu ghinion si cea mai buna pozitie ocupata de McLaren in calificari): 13-ele din calificari a tras pe dreapta iar ultimul McLaren pe 13 a terminat.
Bomboana de pe coliva ar fi fost ca masina plecata de pe 13 sa si abandoneze in turul 13. Lasand ironia la o parte, e pacat sa vezi ca Mercedes si Ferrari n-au adversari. Cel putin pana la Barcelona cred ca doar Hamilton, Vettel si Bottas vor fi pe podium, doar ordinea se va schimba.
Daca Vettel castiga si la Shanghai, Doamne ajuta, ne va spune ca el iubeste pilotii germani, si ca un cuplu format din pilot german si echipa italiana este ca o alinta militara gandita de Hitler si Mussolini
Cred ca Ferrari are un motor mai eficient in regim de cursa deocamdata. Daca Ham nu pierdea timp cu Max, iesea in fata lui Vettel si apoi reusea sa ramana acolo pentru ca era greu de depasit.
Toto spunea dupa cursa ca pneurile lui Ham nu mai aveau aderenta si de-aia a trebuit sa intre Ham mai repede. Daca incercau un regim de cursa normal la inceput si nu o desprindere ar fi fost mai bine?
Puterea mare a motorului nu e neaparat buna pentru cauciucuri. Depinde cum e setat motorul sa raspunda. Daca puterea se livreaza prea rapid uzezi cauciucul prematur.
E interesant de analizat prima cursa dar suntem doar pareristi, ei au datele de telemetrie :)
Vezi ca Vettel nu a avut 6 secunde in fata lui Hamilton la iesirea de la boxe. Acele secunde au fost "puse" in urmatoarele 4-5 tururi.
Cu stima.
Per total cursa a fost destul de plictisitoare. S-a preferat o victorie strategica in ciuda uneia directe ceea ce inseamna ca vom mai avea parte de asa ceva. Este nevoie urgenta de inca o echipa in lupta asta ca sa se animeze spiritele. DIn pacate RBR va fi departe de acest grup cel putin pentru 6, 7 etape de acum incolo. Mi-ar placea sa reuseasca si Mclaren sa produca o surpriza si atunci cred ca va fi genial.
Mi-a parut rau de Ricci, Grosjean si Alonso insa asa ceva se intampla. Ingrijorator pentru fanii Ferrari este ca un motor de pe Haas a cedat. Va fi o lupta puternica si pe acest plan. Fiabilitatea isi va spune cuvantul pana la urma.
Mi-a atras insa atentia si abandonul lui Alonso. Probleme la suspensie.Ups....pai nu au tot spus si in teste si in FP ca resimt vibratii la trecerea peste vibratoare? Cam multe semne de intrebare la Mclaren. Nu cumva i-au chinuit pe Honda sa coboare puterea motorului degeaba, ca sa nu mai vorbim de modul in care au fost obligati pilotii sa schimbe vitezele? Cred ca sistemul de amortizare a zgomotelor si vibratiilor a GMP ului precum si sasiul sunt cam slabute la Mclaren. Ca sa nu mai spun cat se bateau cu pumnul in piept anul trecut ca ei au al treilea sasiu de pe grila(cred ca de la coada). O analiza la sfarsitul lui 2016 arata un motor Honda (GP2 pentru carcotasi:)) la nivel cu Renault sau chiar peste pe anumite circuite. Pai daca faceau un sasiu la nivelul RBR se bateau la podiumuri. O sa vedeti ca va fi putere, va fi si fiabilitate in cateva curse si ei tot jos vor fi daca nu fac ceva la sasiul ala care este struto-camila copiata de pe la ceilalti.
Mi-a placut de Sainz, scoate maximul din monopostul ala. Kvyat cam dezamagitor.
Cea mai mare dezamagire pana acum Force India, pentru ca ma asteptam sa puna probleme celor de la Wiliams....dar mai e.
Forza Ferrari !!!
Renault nu sunt nici ei departe de puterea de anul trecut(MGUK 2016 mai greu cu 5kg si mai ineficient) si tocmai de aceea acum RBR nu mai pot pune probleme celor de la Ferrari si Mercedes care au progresat la capitolul putere si nu numai, insa compenseaza foarte bine cu sasiul fata de Renault care inca mai lucreaza sa ajunga la nivelul celor doua.
Mclaren nu se vede pe nicaieri. Suspensie care cedeaza, motor sub putere, schimbare de trepte la turatii mai joase decat ar trebui(iar putere pierduta). Pai daca te uiti atent pe acolo sunt. Cu Renault sau chiar mai jos. Alonso face diferenta acolo oricat de rautaciosi ar fi unii.
Pana la un punct sunt de acord cu tine, insa sa nu uiti ca aici discutam de un sport cu motor si nu despre Deutsche Fortschrittspartei. Insa sa nu uiti ca din background german pe care vrei sa-l evidentiezi aici, a facut parte si fascismul european in intervalul 1918-1945, deci atat despre politica aici.
Cat despre antipatia ta Anglo - Americana trebuie sa-ti aduc aminte ca Vetel este de origine germana, iar cei care au cantat imnul "Fratalli di Italia" au fost si sunt, cei mai fideli parteneri ai celor pe care tu ii idolatrizezi. Dar eu cred ca tu suferi de un daltonism avansat, drept pentru care eu nu spun sa mergi la un psiholog asa cum ti-a propus VJohann, ci sa consulti un oftamolog pentru ca e clar ca suferi si de acromazie, o formă de daltonism, ce nu disting nici o culoare, doar nuanţe de negru, alb şi gri.
Din pacate nu ai dreptate. Italienii la fel ca romanii nostri au tradat mereu. Cand treburile au mers bine au colaborat cu germanii, cand au vazut ca lucrurile se intorc impotriva Germaniei atat regele italian Victor Emanuel al III in 1943 si Mihai I al Romaniei in 1944 au procedat dupa aceeasi matrice a tradarii. Ambii si-au arestat sefii de guvern care si-au dat cuvantul germanilor ca vor merge cu ei pana la capat. Mussolini arestat in 1943 dupa o intrevedere cu regele, Antonescu in 1944 tot dupa o intrevedere cu regele. Atat Italia cant si Romania semnatare ale Triplei Aliante la momentul inceputului WWI si ale Puterilor Axei in 1941 si-au incalcat cuvantul tradat tabara germana cu o nesimtire de te face sa vomiti si azi. In aceasi situatie in WWII ungurii au luptat pana la capat in mai 1945, fiind ultimul aliat european al Germaniei care a depus armele. Intr-o masura mai mica si croatii lui Ante Pavelic au procedat la fel, chiar daca au platit cu viata pentru asta atat Szalasy la unguri imediat dupa razboi cat si Pavelic ajuns de glontul oricum de glontul rusesc in America Latina in perioada razboiului rece. Dar au dovedit ca au cuvant si ca isi respecta cuvantul dat chiar daca pe termen scurt au de pierdut, pe termen lung au starnit mai mult admiratia taberei occidentale decat romanii care au jucat si cu rusii si cu germanii in functie de directia in care o lua razboiul. Norocul italienilor a fost ca geografic au fost prea la vest ca sa ajunga Armata Rosie la ei, fiind luati la fel ca si grecii sub aripa anglo-americana pentru pozitia strategica buna la Mediterana. Am stat bine si m-am gandit ca probabil cele mai stralucite momente pentru spatiul italian au fost in timpul imperiului roman si imperiului roman de apus de pana la anul 476 d. Hr iar cea mai glorioasa in timpul curentului renascentist care a definit o epoca intreaga nu doar in lumea italiana in sec. XV-XVI, insa cea mai onorabila, dar cea mai onorabila perioada din istoria lor a fost intre 1943-1944 cand au fost sub ocupatie militara germana, cand desi tara le era invadata dinspre Sicilia, tradau pe capete si in loc sa isi apare tara cu dintzii de fiecare data cand germanii nu erau cu ochii pe ei se aruncau in bratele aramatelor lui Patton care inainta dinspre Regio di Calabria spre Roma. In tot acest timp, germanii le aparau tara si au facut totul sa le salveze conducatorul arestat si intemnitat. In vremea aceasta generalul Badoglio, Victor Emanuel al III si Papa Pius al XI-lea duceau tratative secrete si au fugit din zona germana a Italiei imbracati ca niste civili lasi. Asta inseamna Italia, de aceea consider o anomalie ca atat Schumacher cat si Vettel nu simt nimic, din contra le face placere sa poarte combinezonul rosu. Gata cu politica, am vrut doar sa demontez cu argumente istorice ideea cum italienii au fost prietenii devotati ai germanilor.
Te-a intrebat cineva ceva, sau te-a bagat cineva in seama? Mai bine vezi de Brexit.
Crezi ce vrei. Greseala mea este ca din secunda 1 nu am tinut cu Mercedes. In ecuatia Mclaren-Mercedes cand am ales sa tin cu ei in defavoarea unui Schumacher la Ferrari, i-am ales pentru Mercedes nu pentru Mclaren, Senna, Bruce Mclaren, Ron Dennis, etc ci pentru Mercedes. Repet, greseala mea a fost ca nu am tinut cu ei din 2009. Nu intelegi ca nu pentru componenta Mclaren englezeasca am ales sa tin cu ei? Nu trebuia sa stau pe ganduri, aici da am gresit.
Incet dar sigur ajung la concluzia ca tu de fapt nu ti cu nici o echipa pentru care sa te dedici suta la suta. Tu defapt ai un singur team antipatic tie, care te poate face sa tragi jaluzelele si sa numai iesi din casa timp de o luna in cazul unei victorii a acesteia, evident este vorba de Ferrari. Sa ne feresca sfantul Ecleston sa ajunga Ham la ei, ca-ti tai venele.
Pana si marele Hakkinen, un as al echipet McLaren, si-a scos palaria in fata rivalilor cand acestia au castigat, insa nu oricine poate s-o faca.
mi a parut mie sau la inceputul interviului lui Hamilton ..l au cam hulit..''australienii''
zici ca toti erau fani Ferrari...
Oooo, da, Ungaria '98, una dintre cele mai frumoase curse pe care le-am văzut de la Senna încoace, o strategie marca Ross Brawn și o punere în operă marca Schumacher, douăzeci și ceva de ture făcute în ritm de calificare, cu rezultat McLaren lăsați fără replică. Dar te contrazic, au fost doar trei opriri.
Aș adăuga aici, pe același nivel și Ungaria '89 cu acel Mansell uluitor !
Hamilton a gresit, pur si simplu nu a crezut ca Ferrari sunt cam la acelasi nivel cu Mercedes, chiar si in urma rezultatelor din testetele de la Barcelona si cele din Australia, a fortat inutil ( pt. ca se vedea ca mai mult de 0.1 - 0.2 pe tur nu castiga), obisnuit sa defileze ca in anii anteriori, si si-a terminat gumele. Vettel, cu gume mai bine conservate il presa ( intrase in zona de activare DRS ) si a intrat la boxe. A mai venit si ghinionul( desi azi cam stii sigur unde revii ) sa fie in spatele lui Verstapen si cam asta a fost.
McLaren a ''reusit'' cam ce se asteptau toti, adica mai nimic, desi Alonso a fost aproape de o mica surpriza daca nu avea problema tehnica: parca o conducta de frana desprinsa care cauza vibratii si care in final a dus chiar la avarii la podeaua masinii, facand masina greu de controlat.
Sa-l credem( sau sa speram ) ca au in dezvoltare o noua unitate propulsoare care va intra in teste pe banc in mai si va fi gata undeva prin iunie, cel mai probabil in Monaco, care, cica, va fi la un nivel comparabil cu Mercedes/Ferrari, motor care va avea( teoretic) un randament al combustiei mult mai eficient. Deci o combustie mai eficienta = putere mai mare la acelasi consum de combustibil necesar pentru terminarea cursei( si sa mai ramana minim 1 litru in rezervor din cate stiu eu).
Bottas mi s-a parut foarte bun azi, fara aere si declaratii de razboi, si-a facut treaba in mod profesionist, desi are km putini parcursi cu monopostul Mercedes. Peste cateva curse o sa atenteze la Hamilton.
La McLaren(si nu Mclada!) lucrurile sunt incurcate. Au un sasiu bun, un motor decent, dar impachetarea acestora lasa de dorit. Impachetare care inseamna inclusiv aerodinamica, totul ca un ansamblu cat mai compact. Cand vor reusi asta, vor veni si rezultate, piloti au, experienta au.
Inainte de cursa spuneati ca Vettel e departe. Uite ca in cursa nu este asa departe. Mercedes, repet, este cel mai bun monopost in calificari. Eu spun ca nu o sa fie prima victorie a celor de la Ferrari, plus ca daca Hamilton nu intra la boxe, Vettel il intrecea. Daca e sa ne luam dupa timpi dupa intrarea la boxe Hamilton a iesit dupa Verstappen, iar Vettel inaintea lui Verstappen, ceea ce inseamna ca a fost mai rapid in tururile dinaintea intrarii la boxe a lui Vettel. In schimb, daca nu se interpunea Verstappen intre ei ar fi fost o cursa mai animata din care consider, ca tot Vettel ar fi castigat la Melbourne, Ferrari fiind rapida in regim de cursa.
Acum pe echipe:
Mercedes atat a putut: Timpi similari pentru ambii piloti cu un mic avantaj Bottas (pneuri mai noi si circuit liber, Hamilton a stat in spatele monopostului RB cateva tururi)
Ferrari: peste anul trecut, dar nu imi dau seama de ce Kmi a mers asa prost
RB: ghninion curat pentru Ricciardo (dar nu a fost weekend-ul lui), VS cred ca a scos tot ce poate da monopostul in momentul de fata
Williams si Toro Rosso: Asteptate aceste clasari
Force India: duce mai departe clasarile bune, dar nu este o echipa sa se bata intre primele 3 ci ramane sa se bata pentru locul 4
Renault: ma asteptam la mai mult dupa antrenamente
Sauber si McLaren: fara cuvinte. Mereu au fost doua echipe slabe (Marusia, Caterham) si altele
Mai vorbim despre pian prin luna septembrie ce spui ???
https://www.motorsport.com/f1/news/honda-admits-to-talks-over-other-f1-engine-supply-deals-886204/?s=1
Imi aduc aminte cat m-au jignit anumiti useri pentru ca mi-am dat cu parerea.
Anul trecut in Australia, cand s-a dat Alonso peste cap, s-a vazut cum se desprinde radiatorul si iese jet de ulei. A avut zile omul, cum a avut si Massa in 2009 in Ungaria.
Din câte știu eu, adevărul bate mai mult spre tine. Da, nu există radiatoare de apă și nici de ulei așa cum le știm noi, pentru ulei avem o tubulatură foarte subțire din titan, dispusă în lungul pontoanelor, iar pentru răcire, aerul rece provenit din turbo este trecut printr-un rezervor de apă, unde este răcit suplimentar. Se pare că acest rezervor s-a spart pe mașina lui Grosjean generând norul de aburi. Dar s-ar putea ca informațiile mele să fie deja depășite.
Turbina nu raceste motorul, turbina preia aerul de afara si-l raceste, pentru ca este folosit exclusiv pentru combustia ICE-ului. In gaura de admisie din spatele (deasupra) pilotului sunt mai multe colidoare sau tevi sau ce vrei tu, pentru ca aerul care intra pe acolo este folosit pentru racireaza uleiului, pentru combustia motorului si pentru racirea MGU-K lui.
Aceste radiatoare sunt foarte importante pentru eficienta aerodinamica a monopostului deoarece nu pot sa suga mai mult aer decat are nevoie monopostul pentru racire. pentru ca afecteaza curentul de aer care circul deasura acestor fante (sidepots). Curentul de aer practic se imparte in doua parti, nu neaparat egale, si este foarte important ca o mare parte din acest curent sa circule deasupra acestor sidepots pentru ca creaza forta de apasare.
Apa din acel rezervor este recirculata.
mie chiar imi pare rau de ce se intampla cu McLaren
este o echipa mare care nu merita sa se zbate pe spatele grilei din cauza celor de la Honsa
spun acestea in calitate de fan Ferrari
nici mie nu imi era simpatic Vettel cand era la RedBull dar cum a imbracat combinezonul rosu l-am indragit, pentru ca sunt Ferrari
tu nu ai fost fan McLaren nici o data ...
se vede si prin faptul ca il detesti pe Alonso care face tot posibilul cu o masina net inferioara celor de top
ai fost nervos pe idolul tau cand a plecat la Mercedes, iar acum i dai dreptate pentru ce l-ai hulit acum 4 ani
tu esti fan Hamilton ... se vedea cum il huleai anul trecut pe Rosberg
nu o sa fii niciodata fan MB pentru ca dadeai vina pe echipa ca idoulul tau a pierdut campionatul in fata lui Rosberg
dar idolul tau numai este "the fastest man on the track" cum obisnuiau unii sa-l numeasca ... mai demult
nici anul trecu nu a fost cel mai rapid si nici anul acesta nu-i sigur ca va fi
eu iti doresc ca idolul tau sa se intoarca la echipa ta favorita (sai ai din nou pliotul preferat in scaunul pe care il merita) si sa se zbate pe locul 10, in timp ce Alonso sa castige campionatul cu MB
oricum Alonso este un pilot net superior lui Hamilton
el cu o masina inferioara lupta pentru campionat, iar Ham se pierdea in pluton in ultimii ani de McLaren
Forza Ferrari!