Sebastian Vettel a reintrat în cursa pentru titlul mondial după ce a obținut o victorie importantă la reluarea sezonului competițional după vacanța de vară.
Pilotul Scuderiei Ferrari a triumfat în Marele Premiu al Belgiei de pe circuitul de la Spa-Francorchamps după ce a reușit să-l depășească pe liderul Lewis Hamilton în primul viraj, pe celebra linie dreaptă Kemmel.
După această reușită, germanul și-a păstrat prima poziție în permanență, inclusiv după oprirea la boxe, cu atât mai mult cu cât rivalul său de la Mercedes a adoptat o strategie similară: un stint pe pneuri supersoft urmat de un stint final pe pneuri soft.
La rândul său, Sergio Perez a inițiat un atac la adresa lui Vettel în startul cursei, însă a reușit doar să-l depășească pe coechipierul Sergio Perez. La scurt timp, cursa a fost neutralizată după un accident major cauzat de Nico Hulkenberg, care l-a lovit puternic din spate pe Fernando Alonso.
Spaniolul a ricoșat în monopostul lui Charles Leclerc, iar cei trei piloți au fost nevoiți să abandoneze.
Pentru scurt timp, monopostul lui Alonso a prins altitudine și l-a lovit inclusiv pe Daniel Ricciardo în spate, care l-a rândul său i-a provocat o pană lui Kimi Raikkonen. Și acești doi piloți au fost nevoiți să abandoneze.Safety Car-ul a fost trimis pe circuit timp de 4 tururi, iar la reluare Max Verstappen i-a depășit pe ambii piloți Force India la interval de câteva tururi. Valtteri Bottas a ieșit în evidență printr-un nesperat loc 4 după ce a plecat din spatele plutonului, reușind la rândul său să treacă de piloții Force India pe finalul cursei.
Perez și Ocon au terminat astfel pe locurile 5 și 6, în timp ce Haas și-a trecut în cont o nouă dubla clasare în puncte prin Romain Grosjean și Kevin Magnussen. Americanii sunt acum la numai 6 puncte în spatele rivalilor de la Renault în lupta pentru locul 4 în clasamentul constructorilor. Pierre Gasly și Marcus Ericsson au fost ultimii piloți care au obținut puncte.
În urma acestor rezultate, avansul lui Hamilton în fruntea clasamentului general s-a redus la numai 17 puncte.
Dar la ce masina are Vettel ar fi cel mai prost pilot din istorie sa nu ia titlul. Doar talentul lui Hamilton si greselile lui Vettel ii ajuta pe cei de la Mercedes sa castige curse. Altfel nu au nicio sansa. Masina Ferrari este net superioara. Hamilton trebuie sa dea acum mai mult decat 100% ca sa castige titlul.
Nu prea e cazul sa laudam pilotii. Masinile fac diferenta.
Ieri in calificari Hamilton a avut avantajul unui monopost care se comporta bine la temperaturi joase. Ferrari presteaza mai bine la temperaturi inalte.
Pilotul are un aport de 0,1-0,2 sec pe tur. Restul e masina.
Celor de la Ferrari le-as recomanda sa fie mai coerenti in strategie si reactia de moment. Acolo au mari probleme. Nu fac fata unei situatii neprevazute.
Incidentul dintre Ricciardo si Raikkonen se putea evita, Raikkonen nu cred ca mai putea recupera mai ales ca i se tot deschidea DRS-ul... dar nu a fost vina lui Ricciardo. Atat el cat si Hulkenberg si-au cerut scuze, comparativ cu Bottas care n-a facut-o. (pentru incidentul cu Sirotkin, care l-a si reclamat dar ciudatenie... comisarii de cursa nu au vazut acel incident. Daca Sirotkin nu-l reclama... incidentul era ignora... Este evident ca pilotii Mercedes sunt protejati, pacat dar asta este...
E ninja Perez ăsta, se autodepășește!
Pacat ca startul a fost fatal ptr. cativa piloti, insa asa este la Spa.
Fortza Ferrari!
Oricat am blamat sistemul Halo astazi a salvat o viata.
Primii 6 au facut o cursa excelenta, masina Ferrari se prezinta exceptional, pacat de Kimi ca altfel era un rezultat mare pentru echipa.
Bravo Chul pentru comentariul elegant si impartialitate.
Se poate sa ajungem la Monza fara sa auzim jigniri si injuraturi pe aici? Mare lucrur....
Spectacol nu mai avem nevoie in F1.
La Monza o sa fie la fel, decat ca acolo vom avea un 1-2 Ferrari.
Huh?
Mercedes o echipa matura cu 2 piloti fenomenali
Belgia ? O ușoară revenire la normalitate, Ferrari au avut încă de la începutul campionatului mașina mai bună, doar greșelile lui Vettel și abilitatea lui Hamilton pe ploaie au făcut să avem situația de astăzi din fruntea clasamentului. De fapt, se respectă ciclicitatea aceea de 4-5 ani a unei echipe dominante, a fost Red Bull, a fost Mercedes, acum urmează, probabil, Ferrari. Nimic ieșit din comun.
NU asa. Faci un monopost asa cum stii mai bine si lasi pilotii sa se bata cu el. Caruia ii vine mai bine se impune si gata. Alonso sa-si "adapteze stilul" daca poate si sa nu mai ceara dezvoltarea masinii aiurea, doar sa-i vina lui bine in comparatie cu coechipierul dar performanta fata de alte echipe zero.
Nu e intamplator ca pe unde a trecut Alonso s-a cam ales praful.
Sunt fan Ferrari, dar îmi pare rău să văd cum, a doua echipă, ca performanță, din istoria F1, se zbate în mocirlă din cauza unui pilot supraevaluat și a unor manageri idioți și incompetenți, care i-au cântat acestuia în strună ! Sunt convins că mașina de anul viitor este realizată după indicațiile "prețioase" ale aceluiași Alonso, în consecință va fi mai varză decât cea actuală ! Iar spaniolul, care este orice, numai prost nu, și-a dat seama de viitorul eșec și brusc, dar brusc de tot, "s-a săturat" de lipsa de acțiune din F1 și s-a îndrăgostit de "acțiunea" din WEC ...
Primul stint a contat imens, dar manevra cursei a fost depasirea lui Hamilton de catre Vettel exact cand acesta se astepta mai putin, daca era Raikkonen si Bottas in spatele lui Hamilton, amandoi aveau sanse sa-l depaseasca. Te rog sa revezi cursa, poate iti schimb atitudinea dupa, cine stie.
Daca era si mai cald, Vettel avea aproape un tur in fata lui Hamilton, la finalul cursei, evident.
Sa nu uitam anii 2005 si 2006 cand a fost campion. Si cu Ferrari a iesit de 3 ori vicecampion. Daca ramanea ferarist, cu totul alta era situatia acum.
Sa nu uitam ca in 2005 a iesit campion in urma abandonurilor in cascada ale lui Kimi si in 2006 dupa cele ale lui Schumi. Si nu-i nimeni vinovat ca in 2010 nu a fost in stare, trei sferturi din ultima cursa, sa depaseasca unul ca Petrov ...
Dar gata, prea multa atentie acordata unui artifact !
Cu Ferrari rezultatul a fost prea mic in comparatie cu investitia. Serios acum, ce pilot a mai avut secund pilot de teste in cursa?
Daca ramanea la Ferrari existau doua posibilitati:
1) Dezvoltau pentru Vettel si ai fi avut rezultatul de acum cu Alonso maxim pe podium dar nu victorie ca victoria o lua Vettel.
2) Dezvoltau pentru Alonso iar Alonso s-ar fi bucurat ca il bate pe Vettel dar Ferrari tot pe nicaieri ar fi fost.
Ai destula gargara pe tine, amice, dar intr-un punct picam de acord, diferenta nu este atat de mare cum pare. Totul este daca poate fi recuperata din mapari, softuri, sau nu.
Chiar nu stiu asta si as ruga pe oricine care este in tema, mai au voie sa dezvolte motorul, daca sunt nevoiti sa treaca si la nr. 4 ?
Nu sunt fan Ferrari, dar desi nu au mai castigat niciun titlu din 2007 macar au fost tot timpul acolo sus la bataie pt podium. Si in felul asta iti pastrezi o mare parte din fani. Neinsemnatele tricouri, sepci, brelocuri etc cu logouri aduc o gramada de bani, daca exista si fanii care sa le cumpere. Pe cealalta parte, fosta glorie a F1, Mclaren e pe ultimele locuri de ani buni, pierd fani, nu mai au expunere, e intr-un cerc vicios din care e greu sa iasa.
Fii atent aici, la ceva ce multi ignora, linii pe care le folosesc pilotii in timpul calificarilor si liniile pe care le folosesc in timpul cursei. Daca te-ai uitat la calificari, dupa calificari, Davidson, unul dintre comentatorii Sky, a prezentat linii folosite atat de Hamilton cat si cele folosite de Vettel. In cursa Vettel a facut exact aceeasi greseala in cateva tururi, exact ca cea facuta in calificari. Hamilton in schimb, a mers un pic mai agresiv in primul stint si asta nu o zic eu, ci au zis-o comentatorii Sky, care sigur stiu mai bine ca mine.Si cu siguranta si ca tine :P
Dupa schimbul de pneuri, Hamilton a castigat cam 2s comparativ cu Vettel, se vede ca la Ferrari sunt foarte atenti la pitstop (un alt aspect remarcat de comentarii Sky, nu doar de mine), dar Vettel a iesit un pic in fata lui Verstappen si a fost totul ok. Hamilton a fortat in primul tur dupa iesirea de la boxe, Vettel nu a fortat... de ce? Simplu, este o mare greseala sa incalzesti pare repede pneurile in primul tur, dupa iesirea de la boxe... un alt aspect pe care trebuia sa-l stii...
Ca sa inchei, intre masina Ferrari si masina Mercedes diferenta de putere este foarte mica, dar in primul stint masina Ferrari foloseste pneurile un pic mai bine ca masina Mercedes, un mare plus vine de la recuperarea energiei, iar pe un circuit ca Spa, unde se franeaza rar, masina Mercedes a fost un pic dezavantajata la acest capitol. Expertii spun ca acest aspect al recuperarii energiei este capitolul la care cei de la Ferrari stau foarte bine in acest moment, comparativ cu restul echipelor.
Am incercat sa explic clar, daca crezi ca este gargara, te rog sa ma scuzi, voi evita pe viitor sa-ti raspund.
Era un articol mai acum doua zile pe motorsport depre uleiul dezvoltat de Shell&Ferrari care conform domnului de la Shell, e responsabil pentru 20% din performanta pe care Ferrari o are de vreo 3-4 curse incoace.
Poate nu ai citit, sau ai sarit peste faptul ca sunt de acord cu tine ca diferenta nu este atat de mare cum pare. Dar ea exista, indiferent de tipul de pneuri si este in favoarea italienilor.
Cat despre Sky ... am vazut cursa din Bahrein la ei si nu cred ca am sa uit in ce hal de disperare plangea Brundle in ultimele ture, "come on Valtteri, come on Valtteri" ! Pacat, sunt profesionisti, unii fosti piloti, dar in acelasi timp sunt partinitori pana la paroxism. Ei au un singur zeu pe care trebuie sa-l serveasca si fac asta pana si cu pretul ridicolului. De aceea analizele lor ma lasa rece, prea de multe ori au incercat sa ma convinga ca albul este negru si invers. Mai multa incredere am in cei de la pitstops.ro, baieti tineri si fara parti pris-uri.
ai supravetuit cursa de Duminica? :))
@VitelulCabrat: In calculul ala intra toate aspectele cursei, evident. Vettel a plecat un pic mai slab ca Hamilton dar Ferrari are un plus la recuperarea energiei pe franare si cum la Spa se franeaza putin, in primul tur are un mic avantaj, de aia cred ca Vettel nu a fortat deloc in primul tur, pur si simplu a stat in spatele lui Hamilton, si la momentul oportun l-a depasit si dus a fost dar sa nu uitam ca ambele monoposturi Force India au avut exact acelasi plan in cap. Evident daca era Verstappen pe acolo, probabil Vettel si Hamilton abandonau amandoi, loviti de acesta dar in asta este doar o situatie ipotetica. Daca erau Bottas si Raikkonen (nu neaparat in aceasta ordine), cred ca amandoi aveau o sansa sa depaseasca fie pe Hamilton dar si pe Vettel. Totusi aceste doua ipoteze sunt doar interesante ca subiecte de discutie si nimic altceva, dar sa ai patru piloti si sa nu abandoneze nici unul in acel moment... a fost perfect!
Discutia despre ulei, este un pic altfel decat crezi tu, da-mi voie sa fiu scurt aici, dand un mic exemplu: La upgrade-ul din Canada, Ferrari au castigat 10 BHP, 2 se datoreaza uleiului, la upgrade-ul din Belgia, au mai castigat 5 BHP, 1 se datoreaza uleiului. Asa explica echipa Shell aceste detalii, cam asa se vehiculeaza si de catre experti. Oricum Shell a recuperat foarte mult comparativ cu 2014 cand unitatatea de propulsie Ferrari... era un dezastru... sincer vorbind.
Evident am putea discuta pana anul viitor despre strategiile din F1 si ce monopost este mai rapid, dar pentru moment masina Mercedes este un pic in fata, comparativ cu monopostul Ferrari. In schimb pachetul Ferrari s-a adaptat mai bine la acest circuit, nu stiu daca sunt favoriti la Monza, astept FP 1 & 2 pentru o intelegere mai buna. Dar, la Spa Vettel a folosit ambele tipuri de pneu mai bine ca Hamilton, fara sa aiba vreo legatura cu ce spun expertii si ce s-a intamplat in restul sezonului. Vettel nu a uzat pneurile la fel de mult ca Hamilton, fara sa forteze, in timp ce Hamilton aveau pneurile spate uzate, deoarace... fortase in primul stint. Vettel a pierdut la pitsop pentru ca cei de la Ferrari prefera sa fie siguri decat sa mai aiba un incident ca cel din Bahrain.
Despre recuperarea energiei, cum stocheaza energia recuperata in baterie si cum o pot folosi... eh aici este tot secretul. Nu degeaba Mercedes insista ca cei de la Ferrari triseaza. Evident, cei de la Ferrari nu triseaza, dar au mers intr-o alta directie de dezvoltare pe care cei de la Mercedes probabil au ignorat-o. Cel putin asa crede FIA si diferiti experti. Cei de la Mercedes au incercat sa coopereze cu Magneti Marelli, o divizie a celor de la FIAT care se ocupa cu toti ce tine de parte electrica a monopostului, evident si tot sistemul de recuperare a energiei, dar... acestia... as spus pas. Desi... lucreaza cu Honda in Moto GP si in F1... ciudat nu?
Hamilton anul trecut la COTA parca, a zis ceva de genul "Stiam ca o sa ma atace acolo, dar stiam ca-l voi depasi un tur mai tarziu". uite ca dupa cursa de la Spa nu a zis decat ca... Ferrari folosesc "tricks"... sa fim seriosi era ofticat rau ca a pierdut. Vettel mi se pare mai politicos cand pierde, ceva ce observ ca Hamilton nu poate accepta. Si vorbim doar despre o cursa, pe care cei de la Mercedes o credeau castigata inaine de a incepe... nimic mai gresit. Eu dupa calificarile de Sambata, nu credeam ca Hamilton va castiga, dar nu credeam nici ca Vettel va castiga, se puteau intampla multe in timpul cursei.
Ma astept ca Monza sa fie la fel de imprevizibil, probabil cei de la Mercedes au notat deja sezonul ca terminat, Hamilton deja campion mondial, dar sa nu uitam... mai sunt 8 curse, se pot intampla foarte multe pe parcurs. Momentan, Hamilton este favorit, dar Vettel poate recupera lejer...
P.S. Cei de Mercedes au fost realmente socati dupa FP3, dar cred ca ce i-a socat cu adevarat, a fost depasirea din primul tur in dauna lui Hamilton. O situatie opusa ca rezultat cu sezonul trecut.
"După această reușită, germanul și-a păstrat prima poziție în permanență, inclusiv după seria de două opriri la boxe, cu atât mai mult cu cât rivalul său de la Mercedes a adoptat o strategie similară: doua stinturi pe pneuri supersoft, urmate de un stint final pe pneuri sof"
Asa cum s-a mai spus, vetel si Hamilton au avut un singur pit stop, cand au trecut de la ss la s!
Uite aici statistica reala:
https://www.racefans.net/2018/08/26/2018-belgian-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/