Vettel a câștigat cursa de la Monaco! Raikkonen și Ricciardo au completat podiumul

de Daniel Popescu
Duminica, 28.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obținut victoria la Monaco după ce l-a depășit pe Kimi Raikkonen în urma singurei intrări la boxe, în timp ce Daniel Ricciardo a completat podiumul după ce a trecut tot la boxe de Valtteri Bottas și Max Verstappen.

Marele Premiu al statului Monaco a oferit o cursă previzibilă, în care singura intrare la boxe a jucat un rol esențial în stabilirea învingătorului și a celorlalte două locuri de pe podiumul de premiere.

Kimi Raikkonen a plecat excelent din pole position și a fost urmat de coechipierul său Sebastian Vettel, în timp ce Valtteri Bottas a încercat fără succes să găsească o oportunitate de depășire.

Max Verstappen a rămas pe locul 4, în ciuda tentativelor repetate ale coechipierului Daniel Ricciardo de a-l depăși, în timp ce Lewis Hamilton a câștigat o singură poziție la start și a progresat astfel de pe 13 pe 12 după depășirea lui Stoffel Vandoorne. Ulterior, britanicul a profitat și de abandonul lui Nico Hulkenberg suvernit în urma unei defecțiuni tehnice la cutia de viteze pentru a câștiga o poziție suplimentară.

După câteva tururi de tatonare, distanțele dintre piloți s-au consolidat la circa două secunde, astfel că, așa cum era de așteptat, unica intrare la boxe pentru pneurile supersoft a fost decisivă. Bottas și Verstappen au schimbat primii, urmați de Raikkonen și, ceva mai târziu, Ricciardo, în timp ce Vettel a rămas mai mult pe circuit și a reușit să efectueze două tururi record.

Acest lucru i-a permis cvadruplului campion mondial să revină pe circuit pe prima poziție, cu un avans relativ confortabil față de Raikkonen.

La rândul său, la ieșirea de la boxe, Ricciardo a revenit pe circuit pe locul 3, în fața lui Verstappen și Bottas. De asemenea, Hamilton a abordat o strategie cu un prim stint foarte lung, iar acest lucru i-a permis să urce încă 4 poziții, de pe 11 până pe 7.

Al doilea stint al cursei a fost unul liniștit, în care Vettel și-a consolidat prima poziție cu un avans de peste 10 secunde, în timp ce Ricciardo a dat senzația că are posibilitatea să se apropie amenințător de Raikkonen.

Diferențele s-au spulberat însă în turul 61, când Safety Car-ul a intrat pe circuit în urma unui incident între Pascal Wehrlein și Jenson Button. Cei doi s-au acroșat în virajul de dinaintea intrării în tunel, iar Wehrlein a fost propulsat cu monopostul pe o parte în parapetul de protecție și a rămas blocat în această poziție, fără să sufere însă răni.

Marcus Ericsson a abandonat în timp ce mașina de siguranță era pe circuit, în timp ce Stoffel Vandoorne a avut o soartă similară la scurt timp ce intrarea Safety Car-ului la boxe, într-un moment în care ocupa locul 9 și putea aduce primele puncte ale sezonului pentru McLaren. Finalul cursei a fost animat doar de un acroșaj între Sergio Perez și Daniel Kvyat în urma căruia pilotul Toro Rosso a abandonat.

Astfel, Vettel a obținut a treia victorie din acest sezon și și-a consolidat avansul în fruntea clasamentului general la 25 de puncte în fața lui Hamilton.

Raikkonen a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, în timp ce Ricciardo a obținut al doilea podium consecutiv după cel din Spania, în fața lui Bottas și Verstappen. Carlos Sainz a ocupat locul 6, în timp ce Hamilton a trecut linia de sosire pe locul 7, în fața lui Romain Grosjean, Felipe Massa și Kevin Magnussen.

Comentarii (131)

  • un fleac, i-a ciuruit
    33 20
  • Vandoorne out din Formula 1. Ferrari ii face viata buna lui Vettel cu niste strategii preferetiale ptr acesta. Urmeaza Canada sa vedem ce va urma mult succes tuturor echipelor si pilotilor !
    21 18
  • rog sa se inteleaga de ce a evitat alonso lupta directa cu vettel, plecand de la ferrari
    24 27
  • Vettel, cel mai bun pilot al tuturor timpurilor!
    2 16
  • probabil nici acuma nu a fost avantajat Vettel! ,si la final se bucura si vorbeste de parca chiar a fost meritul lui.PENIBIL!
    15 8
  • fierari trisatori
    23 42
  • Momentele importante ale acestei curse au fost : Mesajul lui Alonso pentru Button , intrarea la boxe ,accidentul lui Wehrlein din fericire fara urmari tragice. si-n final festivitatea de premiere
    19 7
  • Raikkonen nu merita sa mai concureze in F1! Indiferent de ce discutii au fost in echipa, n-ai voie sa te comporti asa pe podium. Aceeasi atitudine a adoptat-o si-n Rusia. In rest, ce am putea sa comentam despre cursa, cand a fost o cursa fara istoric?
    19 41
  • vitica are 3/3 -curse castigate depasind liderul la boxe.Mafia la putere.Azi s-a lansat episodul 2 Multi 21.
    24 38
  • ,,An early end to what had been a promising race. Very flat in the garage as the crew phlegmatically begin to pack down.'' textul e luat de pe Mclaren.com/live. asta ar fi comentariul zilei :))))
    7 5
  • Pentru a tot specialistii de pe aici :
    1, Raik de ce nu a facut ultimele 2 tururi pana la schimb sub 1.16, nu a putut sau nu a fost lasat ?
    2. De ce a ramas asa mult in urma lui Vet cu peste 12 sec. ? mai avea putin il depasea si Ricci.

    Astept raspunsuri de la frustratii de aici si de la mancatorii se seminte!!!!
    8 11
  • Astea care aproba ordine de echipa sunteti niste trisori.Ordinele de echipa sunt echivalentul blaturilor din fotbal
    20 26
  • V-am zis eu ca vandorme este prostul saptamanii.Zici ca a fost Maldonado deghizat.
    19 13
  • Pentru a tot specialistii de pe aici :
    1, Raik de ce nu a facut ultimele 2 tururi pana la schimb sub 1.16, nu a putut sau nu a fost lasat ?
    2. De ce a ramas asa mult in urma lui Vet cu peste 12 sec. ? mai avea putin il depasea si Ricci.

    Astept raspunsuri de la frustratii de aici si de la mancatorii se seminte!!!!
    7 9
  • @yo esti prafff baiatu' !!!
    Stai sa-ti rozi unghile si manaca seminte !!!
    5 11
  • Prefer un pilot sincer caruia nu-i sa arate ceea ce simte decat un pilot cu un comportament fals. Cat despre comportamentul de pe podium sa nu uitam de nenumaratele episoade dintre Lewis si Nico (asta numai din istoria recenta).
    27 5
  • Nu-i e frica*
    10 3
  • @ yo - eu cred ca de data asta ti-au dat vot pozitiv si cei care te-au votat negativ cand ai vorbit de vettel:))))) Oricum incepi sa semeni cu moderatorii de la tv care in momentul in care sunt acuzati c-au tinut partea cuiva incep sa se intoarca la 360' cu declaratiile..
    14 5
  • Punctuletul are dreptate:fierari l-au ciruit pe votkan.Super max si checo sigur intrau intentionat in falsul castigator di erau in postura lui votkan.kimi nu merita sa ramana in formula 1 ca nu stie sa faca scandal.
    11 27
  • 91Schumi06@ te rog sa te duci sa iti cumperi VACA iar apoi sa mergi la pascut! Este evident, Kimi, a tacu din gura si l-a lasat pe Sev la ordinul lui "VineBine" :)
    19 16
  • Trebuie sa intelegeti, "VineBine" este prea traumatizat de anii precedenti in care Ferrari de abia se mentinea in primii 6....nu isi mai permite sa piarda campionatul :) anul asta o sa fie pe burta, si rezultate or sa conteze :)
    10 9
  • serban
    @oop
    A evitat lupta directă cu Vettel, a evitat lupta directă cu Hamilton, dar a preferat lupta directă cu Vandoorne ! A părăsit Ferrari, a refuzat Mercedes, dar a preferat să piloteze trei ani de zile o căruță ! Halal !
    15 14
  • VineBine=Arrivabene
    9 6
  • ZZZ mi-am dat cate un vot pozitiv la comentarii,fanii mafiei apasa pe manuta rosie la greu.De ce ai impresia ca mi-am schimbat parerile?
    9 18
  • FERRARI
    Vettel Nr.1 cum spuneam....au aparut deja troolii din Romanistan...cu,kimi sabotat..etc...dupa schimbul lui kimi-Vet a facut super tururi-marca inregistrata MS-a schimbat cu roti identice...am o intrebare pentru troooooooliii de pe aici: de ce se indeparta VET de KIMI-un kimi cu roti in temperatura...si dif a ajuns la 10 sec-oare de ce?nu mai trolati degeaba pe aici cu teoria conspiratiei...trolati degeaba-VETTEL este mai bun si punct
    30 18
  • MirceaMclada
    Mirciulica...te-ai uitat la cursa?:)))))))))))))) yo tu esti un pokemon antiFerrari-tot Mclarenist frustrat ca si ZZZ-FERRARI the best-calm-au aparut trolii cu teoria conspiratiei :)))kimi sabotat :))))
    29 9
  • Alonso
    Ferrari a depasit Mercedes in tehnologie,a inceput sa le tremure chilotii mercedesilor :)))
    24 13
  • Hopa.... au aparut ,, psihologii'' care sunt si fani Ferrari :))
    9 20
  • ZZZ husqvarna
    ZZZ nu esti trist?:))))))))))))))))))))
    13 10
  • Pe cât a terminat Hamilton?
    12 1
  • Am văzut acum, pe 7. E bine sunt intr-o zona fără semnal,
    6 3
  • vad ca vorbiti despre "ce s-a intamplat pe podium". Ei bine, ce s-a intamplat? Nu e intrebare retorica, vreau sa stiu ce-o fost acolo, imediat dupa cursa am plecat de langa televizor.
    6 7
  • Cei care tin cu Ferrari si care posteaza pe aici si incearca sa mai faca si misto de altii nu se ridica la nivelul monopostului Ferrari :)))) Sunt cam de nivelul monopostului Mclaren - Honda :)))
    8 21
  • Ba!!!da multi imbecili imbracati in rosu pe aici!!!!Ciar sunt niste trisori astia de la Ferarie,tind sa cred ca masina nu este conform regulamentului!!!prea toti au probleme cu pneurile,franele sau mai stiu eu ce si ei nu.
    4 6
  • @ moa - Kimi era cam sictirit si nu a incercat sa-si ascunda nemultumirea..Bine , greseala lui e ca nici n-a incercat sa puna punctul pe i...adica sa spuna ce-l nemultumeste
    15 10
  • kimi trebuia sa-i lase sa treaca si pe ricciardo,bottassi max ca sa le fie clar unora ca au fost ordine de echipa!
    6 5
  • ZZZ husqvarna
    hai nu mai plinge...ai iesit cu Mircea Mclada la o bere in timpul marelui premiu de la MONACO?nu te enerva,sa nu faci atac cerebral-calm-FERRARI the best :))
    16 11
  • ma gugustiucilor, fanii degetelului, cine a fost cel mai rapid ieri pe pista? Ca l-au facut la strategie pe Kimi ca sa castige fetita asta o stie si copilul ala care plangea la Barcelona. In rest, vai de mama lui cand o sa vina la Ferrari ala de care a fugit de la Red Bull.
    15 21
  • Sa va explic ce s-a intamplat ( acum vorbesc serios).Ferrari au stiut ca nordicul nu accepta cedarea pozitiei si l-au pacalit.Stiau ca anvelopele au durata lunga de viata si performeaza mai bine dupa 30 de tururi asa ca l-au bagat pe Kimi iar pe Vettel l-au lasat intentionat tururi in plus cand logic era sa intre un tur dupa Kimi.Reactia pierzatorului spune tot.Voi de ce credeti ca nordicul n-a indraznit sa zica un cuvant de rau de Vettel cand neamtul i-a stricat 2 curse?.Ferrari mereu au avut nr.1 si nr.2.Cei trist ca Ferrari isi bat joc de un campion mondial si-l pun in postura brazilienilor fara demnitate.Kimi a fost pastrat nu pentru performanta sau imagine ci pt. ca poate fii luat de fraier iar cu un Perez,Verstappen,Ricciardo nu se poate ca nu-s fraieri.
    Vad ca mi-ati dat manute rosii pentru adevar.Sa-mi explice un ferarist cum i-a depasit Vettel pe circuit peHamilton in Australia,pe Bottas in Bahrain si pe Kimi azi ca poate sunt uituc?
    38 26
  • ZZ Husqvarna.. eu ma enervez doar cand intalnesc persoane care stiu sa faca un misto mai inteligent. ceea ce nu se intampla cand e vorba de tine pentru ca tu ai eticheta de prost lipita deja:)))
    8 15
  • ZZZ - Husqvarna - Fanii Ferrari care sunt inteligenti au inteles ca nu trebuie sa se intreaca in materie de misto-uri cu mmine :)) ca vor pierde:)) Numai prostii si sado masochistii mai ma cauta.. Bineinteles ca tu faci parte din prima categorie :)))
    5 20
  • Ce sa se intample pe podium :vettel era in al 9 cer de parca a facut cursa vietii si ar fi depasit 10 pilotii,toti oamenii in rosu erau bucurosi mai putin kimi care a devenit iceman la propriu,ricciardo era mai multumit de locul 3 decat de locul 2 de anul trecut,retrasa printesa monegasca le-a luat interviul si era la fel de fericita ca Vettel ca nu-l vede pe Hamilton pe podium.
    21 13
  • Interesant, dar n-am stiut niciodata ca cei de la Ferrari au atatia fani, desi cred ca peste jumatate din cei care au postat mai sus.. n-au nici o treaba cu Ferrari dar probabil sunt fanii lui Hamilton, si sunt ofticati ca acesta nu a castigat la Monte Carlo astazi. Totusi acesta a terminat pe locul 7, a recuperat 6 pozitii nu-i chiar asa de rau.

    Raikkonen a plecat foarte bine si credeam ca o sa se departeze in fata lui Vettel la peste 10s, cel putin, pentru ca avea monopostul in aer liber si circuitul + setarea pregatita de ieri din calificari, parerea ca ii se potriveste ca o manusa. Dar, nu a fost asa. Vettel parea sa mearga mai bine si daca era in aer liber cred ca zburda pe circuit. Ceea ce s-a si intamplat dupa singura schimbare efectuata de ambii piloti Ferrari.

    Mi-a placut foarte multa ca Raikkonen inca mai poate sa se bata pentru un poleposition, dar in cursa inca nu-mi pare bataios, ceva ce am remarcat din sezonul trecut. Intelegerea celor de la Ferrari in trecut era ca cine iese primul dupa prima schimbare, ramane lider pana la final doar daca nu intervin alte probleme tehnice. Vettel a avut doua tururi foarte bine, si asta pentru ca Ricciardo venea din spate puternic, dar in rest au merg pe aceasi strategie, si oricand putea sa mearga prost pentru ambii piloti Ferrari.

    Bine ca n-a fost un VSC sau altceva pentru ca poate castiga Button cursa :P.

    Dar despre Button ce pot spune, nu stiu ce-a fost in capul lui cand a atacat acolo, bine ca Wehrlein a fost ok si n-a fost nici o problema. Vandoorne a abandonat cateva tururi mai tarziu... ce cursa de cosmar pentru McLaren, dupa care Perez l-a scos pe Kvyat gratis din cursa... un alt incident absolut gratuit.

    Desi masina i se potriveste lui Raikkonen bine si inginerii il ajuta cat pot, totusi acesta pare sa nu fie prea motivat si nici prea bataios, dar deh i s-a nascut fetita si cursele nu mai sunt asa de interesante, iar aici il pot intelege.

    Si prima dubla pentru Ferrari din acest sezon :P Bravo pentru Vettel, bravo pentru Raikkonen si bravo pentru Ricciardo care a fortat cateva tururi pentru a iesi in fata lui Bottas, sau probabil fanii lui Bottas vor crede ca cei de la Mercedes l-au tinut mai mult la boxe ca Ricciardo sa iasa in fata lui.

    Weekend placut in continuare si sa nu uitat... PRIMA DUBLA PENTRU FERRARI DIN ACEST SEZON :P
    37 11
  • vad ca sunt multe pareri legate de faptul ca rai a fost ,,sabotat! imaginati va scanariul in care la sfarsitul campionatului ar conduce hamilton cu 5-6 puncte in fata lui vettel ,iar germanul termina pe 2 azi! inaintea cursei de la monaco,kimi n avea nici jumatate din punctele lui vettel! eu va intreb pe voi- ce masuri luati daca erati conducatorii ferrari? empatizati putin! pe de alta parte,daca kimi era mai rapid azi,lua un avans de mai mult de 1-2 secunde inainte sa intre la boxe! in schimb vettel s a distantat imediat cand a revenit dupa schimbul de pneuri ,cu aproape 1 sec pe tur! il apreciez pe kimi,dar parerea mea este ca vettel merita victoria! FORZA FERRARI!
    10 6
  • Baietasul care ne jigneste pe mine si pe ZZZ:du-te la somn ca tu nu intelegi f1.Atatea jigniri penru adevar.Penibili mai sunt unii.
    8 18
  • serban
    @yo
    Tu știi ce vorbești ? Kimi în postura "brazilienilor fără demnitate" ? Păi tocmai un "brazilian fără demnitate" l-a făcut campion mondial cocoșelule, ai uitat GP Brazilia 2007 ? Bietul Massa ! Dacă ai uitat, documentează-te, dar nu mai bate câmpii !
    Îl plângeți de zor pe Kimi, dar îl plângeți degeaba, dacă punea între el și Vettel 10 sec, nici mama tuturor strategiilor nu-l mai dădea jos de pe primul loc ! Nu a pus, ba mai mult, a pierdut în câteva ture și avansul de 7 sec față de Bottas ! Iar în urma lui Vettel, a pierdut în câteva ture aproape 12 sec, plus avansul de 5 sec față de Ricci ! Așa că mai ușor cu pianul pe scări, Vettel este mult mai bun decât Kimi și punct. Să nu uităm că începând din 2014, Kimi face figurație, câte un podium rătăcit, plus pole-ul ăsta, pe care cred că nici el însuși nu și-l explică !
    Îți aduc aminte cum i-a depășit pe Kimi, Ricci și Max, la pachet, în China, sau pe Ricci și Bottas în Spania.
    27 14
  • Chiar sunt specialist si m-ai sunt realist.N-am jignit pe nimeni de pe forum,am facut ceva caterinca pe seama unor pilotii dar aceasta continea si mari adevaruri.Nu insulta nu stergi adevarul,copilase.
    7 13
  • mobius
    pacat ca alonso nu a ocupat nici macar ultima pozitie
    0 2
  • button e ca schumacher la revenire, adica arunca cu alte masini in parapeti
    1 1
  • Serbane i-am facut brazilieni fara demnitate pentru ca au acceptat statut de nr.2.Tin minte perfect Brazilia 2007 dar sa pun doua intrebari: 1.Massa l-a ajutat pe Kimi sa castige titlul,Kimi a castigat,Ferrari a castigat dar brazilianul ce a castigat ajutandu-si colegul?Raspunsul e nimic.2.Oare a fost corect fata de Hamilton-Alonso(care s-au luptat pe pista) ordinele de echipa de la Ferrari?Eu cred ca nu.Oricum ar fii ordinile de echipa nu-s chiar corecte pentru competitie si cine accepta statutul de pilot nr.2 cam pierde din demnitate.Sa nu uitam lacrimile lui Massa cand i-a cedat victoria lui Alonso.Saracul nu a mai prins nici o ocazie sa castige si in loc sa fie 7 ani de la ultima victorie s-au facut 9.Sa nu fi fost ultima ocazie si pentru Kimi.Nu cred ca te-ai gandit la asta.
    Legat de depasirile lui Vettel ma refeream la cele asupra liderului in cursele castigate de german.De 3/3 ori a castigat datorita strategiei si vroiam sa stiu de ce am primit numai manute rosii la acel comentariu 100% adevarat.Ce ironie:a castigat cand nu a depasit pe nimeni si nici nu a fost in poll si a pierdut cand a fost in poll si cand a facut depasiri.
    10 11
  • Se uita multi la Indy?Mobius se uita sigur.Alonso posibil sa fi facut deja mai multe depasiri decat in 5 curse de f1.
    11 4
  • Ce depasesc Alonso si Rossi.Pilotii din Indy sunt praf.Palmer si Stroll ar face performanta in Indy.
    10 5
  • Alonso este pe prima pozitie :P Multa bafta in continuare :P
    14 1
  • Alonso lider!!!Fenomenal!!!
    14 5
  • Alonso
    La cat e cursa de Indy?
    0 0
  • Vettel a castigat ca l-a sabotat Ferrari pe Raikkonen. Alonso nu castiga la Indianapolis pentru a spala imaginea Honda, castiga datorita talentului, nu? Astia care-i critica pe Vettel si Ferrari, sunteti ipocriti, sau fraieri?
    12 18
  • serban
    @yo
    Păi hai să-ți spun ce cred eu, dacă tot m-ai întrebat. Păi eu cred că F1 este un fenomen total atipic, îl numim complect eronat sport și tot eronat încercăm să-i aplicăm percepte morale. Aici se investesc și se învârt sume uriașe, gigantice, de bani. Și unde se invârt sume uriașe, există și interese la fel de uriașe. O lume rece, o lume crudă, o lume a profitului cu orice preț, o lume din care noi, muritorii de rând, nu vedem decât vârful icebergului, show-ul, partea glamour. În lumea asta nu încap nici actele de caritate și nici bunii samariteni, ci numai interesele. Exemplu. Interesele Mercedes, sau Ferrari, de a-și crește vânzările. Știai că, odată cu succesul din F1, Mercedes a devenit cea mai vândută marcă premium, deși până în 2014 erau în urma BMW și Audi ? Știai că în urma succesului din F1, Ferrari și-a permis să limiteze producția, pentru menținerea exclisivității, zic ei, dar cu umflarea prețurilor și creșterea rentabilității ? Altfel de ce ar cheltui sute de milioane anual ? Sunt doar două exemple, dar nu se rezumă la atât. Ei bine, eu cred că în lumea asta, lacrimile lui Massa și ale altora ca el contează cât negru sub unghie și de aceea Hamilton, sau Vettel, care le servesc cel mai bine interesele, sunt avantajați, cu mențiunea că ambii sunt net superiori celorlalți.
    Cât privește depășirile la vârf, știi foarte bine că a fost una singură până acum anul ăsta, în Spania, Hamilton la Vettel. Să sperăm că vor fi mai multe de acum înainte, deși mă îndoiesc, forțele sunt chiar egale.
    26 0
  • Ce vrei sa spui Schumi:ca ceilalti piloti si echipe il lasa intentionat pe Alonso sa castige?Eu nu imi dau cu parerea de este avantajat sau nu Nando dar pot sa spun ca nivelul acolo e foarte slab si nu degeaba piloti plecati din f1 pe usa din dos fac performanta in Indy.Rossi a castigat Indy ,in F1 n-a impresionat.La Ferrari e clara treaba si stii prea bine si tu ca astazi nu prea au fost corecti cu Kimi.Avantajarea unui pilot in cadrul echipei este legala.Ok.Dar haide sa nu inchidem ochii si sa vedem adevarul.Nu-s ipocrit ca recunosc ca si alte echipe procedeaza astfel.Azi si Red Bull l-au dezavantajat pe super Max dar la ei a fost m-ai logica miscarea ca l-au zburat pe Bottas de pe podium.
    14 7
  • Da, se dau toti la o parte. Asa cum spunea si Serban in motorsport e vorba de bani si interese. :)
    12 3
  • unde va uitati mai la indy ca vreau si eu !!!

    REPEDE, please!!
    0 0
  • Si ca sa intelegeti si voi, putea sa fie sabotat sau sa fie considerat pilot nr 2, Barrichello, ca el mai termina pe locul 2, sau se mai dadea la o parte. Dar cum puteti voi sa spuneti ca l-a lucrat Ferrari pe Raikkonen, cand el n-a fost in stare sa se apropie nici de Alonso, nici de Vettel in materie de performante. Daca Raikkonen era sabotat de Ferrari, cand Vettel castiga, el termina pe 2, sau cand Vettel era pe 2, el venea pe 3. Trebuie sa intelegeti si voi ca Kimi are o varsta, poate sa faca un tur senzational, dar nu mai e la fel de constant in cursa.
    15 12
  • Serban, eu consider F1 un sport pentru ca este foarte solicitant fizic si psihic.Insa ai dreptate ca este si o afacere si se trece peste principile morale pentru bani si imagine.Lacrimile lui Massa si dezamagirea pilotilor nr.2 normal ca n-au contat pentru sefi insa pentru fanii si familile lor au contat enorm.Iar cursele cu ordine cam lasa privitorilor un gust amar .Si iti zic sincer ca sa fiu eu in locul acestor pilotii nu acceptam .Nici Vettel,Hamilton,Alonso nu o sa accepte vreodata chiar de o sa aiba un coleg superior lor.Uite de exemplu in cursa din Brazilia din 2007 putea Alonso sa greseasca intentionat si sa abandoneze si iesea colegul de echipa campion dar demnitatea si rivalitatea au fost mai puternice(cei drept in acesl caz in loc de colegi pareau dusmani).
    9 4
  • cand castiga si Vettel incep baietii sa graiasca, ca Newey, ca vrea FIA sa scoata pe RBR campioana, acum cica vrea cu Ferrari, ca interese si bla bla

    ba, dar dak castiga si amaratul de Alonso o cursa, si aia cu cantec, siiigur e doar talent pur la mijloc ...


    ma ia greata
    0 1
  • Anonim
    @yo: Nu stiu cam cat de moral era ca McLaren sa castige unul dintre cele doua titluri mondiale, mai ales ca au fost descalificati la constructori pentru ca au furat un caiet. Cursele cu ordine dau un gust amar dar o echipa care fura un caiet de la o alta echipa cam cat gust amar dau fanilor? Cativa ani? Ambii piloti McLaren trebuiau descalificati din campionat, odata cu echipa. Si asta nu s-a intamplat...
    7 3
  • Anonim
    @yo: Este evident ca te oftica faptul ca au castigat pilotii Ferrari, daca castiga Hamilton si Bottas se dadea la o parte, nu cred ca te deranja. Dar pentru ca Hamilton a avut o cursa mai slabuta dupa problemele din calificari, nu stii pe cine sa dai vine si haide sa inventam jigniri poate poate te simti mai bine. Cand cei de la McLaren foloseau ordine de echipa nu ti-au lasat un gust amar? Apropo stii ca cei de la McLaren au inventat ordinele de echipa nu?
    12 3
  • Pacat, Alonso a abandonat, cred ca l-a tradat motorul... Oricum s-a descurcat foarte bine, bravo lui! Sa vedem la anul :P
    17 2
  • Alonso a demonstrat ce avea de demonstrat. Respect !
    16 2
  • au abandonat multi favoriti indy 500 anul asta
    unu' mai norocos va castiga
    3 0
  • Bietul Alonso! Cred ca la ora asta isi zice in sinea lui "mama ei de Honda!".
    In f1 abandon, in Indy car abandon...zici ca-i un blestem! Si cat de bine mergea in cursa, dupa parerea mea putand sa obtina podiumul.
    16 1
  • Ce a demonstrat Alonso? Ca e destul de bun pentru indy?
    Nu e ca si cum ar fi condus detasat cursa, a fost acolo in fata, in primii 10 ca si alti 10 si mai faceau schimb de locuri din cand in cand. Ar fi fost interesant sa vedem mai multi piloti din F1 acolo, Hamilton, Vettel, Verstappen etc; dar asta e indy, Montoya a castigat acolo la o varsta la care in F1 ar fi fost cel mult consilier
    3 8
  • klausnake
    Pacat de Alonso,a condus multe ture din cursa,l-a tradat motorul,se pare ca Honda nu vrea sa tina cu el.
    Dar macar a castigat un fost pilot de F1,Takuma Sato,bravo lui!
    14 2
  • a castigat Takuma Sato
    6 0
  • Ordinele de echipa lasa un gust amar indiferent de echipa se numeste Ferrari,McLaren,Mercedes,Red Bull sau oricare alta.Nu sunt in masura se spun daca meritau si pilotii Mclaren descalificati in acel an.Am specificat ce se intampla daca dadea si Mclaren ordine in ultima cursa.Mi-e numi pasa ca a iesit Kimi campion si nu Hamilton sau Alonso.Iti place sa inventezi.Cum sa spui ca-s fan McLaren cand eu l-am desfintat pe Vandoorne in comentarii?De ce crezi ca daca am criticat strategia Ferrari sunt fan Hamilton?Sa stiica nu tot se rezuma la Ferrari-McLaren,Vettel-Alonso-Hamilton.Poate tin cu Max,poate cu Ocon,poate cu Kvyat sau cu oricine altcineva.Nu mai trage concluzii fara baza.
    11 4
  • Honda nu-l ajuta pe Alonso nici in Indy....
    5 2
  • Button-abandon,Vandoorne-abandon,Alonso-abandon.Primii doi erori personale iar la Nando cedare de motor.Concluzie:azi motorul honda a fost mai fiabil in f1 decat in IndyCar.Din atatea motoare honda pe masinile Indy culmea a lui Alonso cedeaza.
    Nando,mai bine ramaneai in f1 ca poate tu terminai cursa.
    12 6
  • deci problema este Alonso, nu Honda
    Alonso aduce ghinion
    3 7
  • Am revazut cursa de F1, pentru ca cea de Indy a fost destul de monotona pentru mine, dar deh m-am uitat prima data doar sa vad ce poate Alonso. Dar... cateva abandonuri pentru Honda, si unul dintre ele Alonso, pacat, pur si simplu pacat. Poate revine la anul.

    Dar sa revin la cursa de F1, parerea mea ramane ca Raikkonen nu si-a creat un avantaj cand a trebuit, Vettel parea sa mearga mai bine dar totul s-a schimbat cat Bottas si Verstappen au schimbat. Raikkonen a schimbat pentru ca au schimbat cei doi, iar Vettel a trebuit sa forteze pentru ca Ricciardo a avut nu mai putin de trei (3) tururi foarte rapide. Lui Vettel i-au reusit doua (2) tururi foarte bune, cu peste 500ms mai bune comparativ cu Ricciardo si acesta a fost momentul unde s-a jucat victoria. Stiu ca tot ce am spus eu este un argument logic si este putin probabil ca fanii Mercedes sau McLaren sa fie interesati de asa ceva dar sa nu uitam.... oricine poate revedea cursa si analiza cuvintele mele de mai sus. Este putin probabil sa ajunga la o alta concluzie, fiind datele problemei, dar nu am vazut nici un fan McLaren sau fan Mercedes felicitand vreodata pilotii Ferrari pentru vreo victorie, pe cand inversul s-a intamplat de nenumarate ori.

    Sa vedem cursa urmatoare din Canada :P
    16 6
  • Anonim
    @yo: Pai si la ce greseala a facut Vandoorne doar nu era sa-l lauzi nu? S-a speriat de Perez... si a abandonat. Nu stiu ce-i de laudat, sincer.

    Este evident ca nu mai ordinele de echipa ale celor de la Ferrari te-au deranjat, pentru ca nu ai specificat nici un altfel de ordin de echipa, iar cele facute de McLaren le-ai ignorat total. Mai grav nici de ce le folosite de echipa Mercedes n-ai zis nimic. Astea nu ti-au lasat un gust amar, doar cele folosite de Ferrari te-au deranjat.

    Cand o persoana ataca o echipa direct, este evident ca are ceva personal impotriva acelei echipe si cum discutam despre F1... rezultatele celor de la Ferrari comparativ cu rezultatele celor de la McLaren, nu poate decat sa duca la invidie si probabil ceva ura, impotriva celor de la Ferrari.

    Sa luam cursa de astazi... Button a abandonat si i-a ruinat cursa lui Wehrlein, iar Vandoorne s-a speriat de Perez, cum spune cineva mai sus. Ambele masini McLaren au abandonat in timp ce ambele masini Ferrari au fost pe podium, si nu am vazut un singur comentariu in care un fan McLaren sa spuna "Bravo pentru baietii de la Ferrari", pentru ca ura sau invidia ii opreste sa faca asa ceva.

    Si sincer sa fiu, nu cred ca esti fanul cuiva sau al unei echipe, daca este sa fiu sincer, pentru ca la ce limbaj de maidan ai... esti o jignire pentru oricine se considera fan al Formulei 1.
    6 10
  • Ce n-ai inteles ca toate ordinele de echipa deranjeaza.N-am laudat ordinele Mercedes iar McLaren e de ani de zile pe nicaieri asa ca s-au dus si ordinele.Am ridiculizat jumatate de grila in 2 zile:piloti Ferrari,Mercedes,Williams,McLaren s.a.m.d.Nu astepta de la mine sa felicit Ferrari ca nu-s fan McLaren vezi ca din pacate nu-ti pot indepini visul.
    Sunt sustinator a doi piloti si am o echipa preferata dar prefer sa nu dezvalui.Pot sa fie piloti din fata,mijlocul sau coada clasamentului asa ca nu trage concluzii singur ca sigur sunt gresite.Esti mister seriozitate daca nu jignesti si nu faci caterinca niciodata.Am o intrebare:italienii care fluiera la fiecare MP pilotii non-Ferrari nu-s o jignire pentru f1?
    7 6
  • Fara sa fim carcotasi, Vettel a meritat victoria. Trebuie sa admitem ca dupa ani de seceta la Ferrari este timpul sa se faca o strategie clara cu cine vor sa castige acest campionat, pentru ca nu va fi usor cu Ham. la Mercedes. Nu trebuie sa fi profesionist sa-ti dai seama ca Vettel are sanse mai mari decat Raikonen si asta s-a vazut si pe pista in acest an.
    Ferrari nu-si permite sa sovaie la acest capitol, cine crede alceva se uita degeaba la F1.

    Fortza Ferrari!
    17 9
  • Kimi is faster
    Kimi a fost driblat de strategia Ferari asta a fost foarte clar. L-au bagat la boxe si l-au tinut pe vetel pe circuit cat trebuie ca sa iasa inainte. Ii inteleg, favorizeaza pilotul cu sanse mai mari la titlu dar gestul n-a fost frumos. Kimi a dovedit insa ca poate fi mai rapid ca Vetel. Bine, ma si asteptam la miscarea asta din partea echipei ferari. Nu e prima nici ultima data. Deci avem Botas si Kimi piloti nr. 2. Ei isi vor ajuta coechipierii. Un mesaj pt fanii vetel: Vetel, Kimi is faster than you!!
    13 10
  • @kimi is faster
    Da, deja e o regula, intotdeauna cand Kimi e in fata lui Vettel in cursa se intampla ceva cu strategia lui....sau cu masina...sau intra Vettel in el. Intotdeauna.
    12 8
  • ca simplu fan al Ferrari ma dezgusta ce sa intamplat la ferrari,a avut dreptate cine a scris ca ordinele de echipa sunt egale cu blaturile in fotbal! Vettel =ZERO!
    14 13
  • robert fan
    Nu vad niciun comentariu despre RBR care l-a scos pe Ricci in fata lui Max. Fratilor asta e F1. Vettel a fost mai rapid decat Kimi. E evident ca e singurul care se poate bate cu Ham. Bottas si Kimi sunt pilotii nr.2 . Nu mi se pare OK atitudinea lui Kimi la premiere. In celelalte 5 curse de pana acum l-a oprit cineva sa fie in fata lui Vettel?
    Bravo Ferrari pentru masina care au reusit-o, fata de acum cateva luni care era mult mult sub Mercedes.
    Rusina little Max care a considerat un dezastru ca coechipierul lui a iesit in fata lui si a lui Bottas. Sper sa nu-l vad niciodata la Ferrari pe acest little s...t
    16 8
  • @kimi is faster
    In care viata ? Poate in cea de apoi ! Ce l-a împiedicat sa fie mai rapid decat Massa, din mila caruia a ajuns campion mondial, sau decat Alonso, care l-a umilit fara drept de apel, sau decat Vettel, care-l umileste de trei ani prin performanta si valoare ? Vai de capul tau cu expiratul asta, care daca pleaca de la Ferrari, pleaca direct la pensie mai "faster" decat este, nu-l mai ia nici macar Sauber !
    4 10
  • fierari
    Abia astept sa vina Ricciardo la Ferrari s-o vad din nou pe plangacioasa mica cum se lamenteaza. Pe Kimi l-a fraierit cu "prietenia". @robert fan, cum te-ai simti sa pornesti tu primul in cursa din pole si apoi echipa sa iti "faca" strategia astfel incat sa iesi al doilea! Sigur ca in al doilea stint fetita a fost in aer curat si s-a distantat. In rest, ce-au facut Red Bull nu mai conteaza. Oricum nu se bat la titluri.
    9 13
  • Daca va uitati la comentariile de dupa cursa, doar cei de la Sky au insistat ca Raikkonen a schimbat primul. Pat Symonds le-a explicat colegilor de la Sky, ca daca schimba primul Vettel iesea si mai mult in fata lui Raikkone doar era posibil ca Raikkonen sa piarda locul doi in favoarea lui Ricciardo. Raikkonen a gresit iarasi si nu s-a concentrat pe ce trebuia, si anume sa-si construiasca in avans ceva mai mare de 2-3 secunde, poate 5 secunde si era cu totul altceva. Pana si Horner a fost de acord ca strategia a fost foarte buna pentru ambii piloti, dar Vettel era mai rapid.

    Cei de la Sky il apara doar pe Hamilton, restul sunt irelevanti pentru ei, comic este ca Wehrlein in viziunea lor era vinovat pentru incidentul cu Button loooool.
    12 8
  • punctulet
    Expiratul i-a dat clasa in calificari championului multi 21. Cam asta a facut. Echipa s-a ocupat in cursa de el.
    14 9
  • @fierari: Ricciardo nu vine la Ferrari, a spus de multe ori ca va sta la Red Bull, plus ii este frica de Vettel si poate si mai frica de Verstappen care este evident pilotul sustinul de Red Bull in acest sezon. Perez sau Sainz sunt cei cautati de Ferrari si cred ca Perez are prima sansa.
    7 7
  • Sigur, ii este frica de vetel :)))), de aia a venit la RBR cand fetita era diva echipei si i-a administrat o batatita atat de tare ca championu multi 21 a sters-o cu coada intre picioare. Tu te-ai uitat la f1 in ultimii ani?
    9 6
  • serban
    @GTS
    Horner ? Symonds ? Cine-s ăștia și ce treabă au ei cu F1 ? Importanți sunt "kimi is faster", sau "fierari", sau "yo", sau alți câțiva, adevărații experți analiști ai F1 ...
    9 6
  • ovidiu15081982
    Vitelul are prima sansa la titlu din pacate pentru Ham...Ferrari le-a cam luat fata. .Raikkonen a fost lucrat la strategie..parerea mea ca ar trebui sa plece la anul de la Ferrari sau sa se retraga...Red Bull se pare ca mai sus de locurile 3-5 nu pot in momentul de fata...
    La MclLaren se aplica proverbul " La omul sarac nici boii nu trag"..Vandoorne era in puncte si a gresit stupid iar Button l-a acrosat pe Wehrlein ca sa obtina locul 16-17...stupid gestul..tare mi-e ca nu o sa obtina puncte prea curand...Honda o sa-i ingroape...e de neinteles cum Honda nu reuseste sa rezolve problema asta...in loc sa se bata la podiumuri anul asta sau sa puncteze cursa de cursa ei nu sunt in stare sa ia puncte.
    Alonso e cel mai mare ghinionist in viata...blestemul motorului Honda il urmareste si peste ocean..pacat..mai are inca multe de spus si talent gramada
    12 4
  • foarte corect sa comportat kimi cu vettel pe podium, asa personaj scarbos nici nu merita altceva!
    11 7
  • @punctulet
    Pai sa asteptam atunci sa-i dea clasa si de acum incolo, nu ? Adica sa nu mai faca tot timpul calificari de locurile patru-cinci-sase, nu ? Sa fie abonat permanent la prima linie, ca doar "faster" ca el nu mai este nimeni, nu ? Si ce daca situatia la pole de anul asta este 5-1 pentru Vettel, nu conteaza, expiratul a fost tot timpul sabotat !
    4 6
  • @@GTS
    Si bine a facut ca a plecat de la RBR, uite acum unde este Ferrari si unde este RBR ! La fel de bine si inspirat a fost si Hamilton cand a plecat de la McLada ! Bravo lor, baieti destepti !
    4 6
  • @fetellover
    Hai ca esti cam grabit cu elogiile. Ai uitat ce-a facut anul trecut imberbul fetel cu Kimi, cu cata sete si mai ales stiinta intra in el la starturi. Deocamdata e cursa nr. 6. Poate in Canada se repeta istoria in calificari. Desi acolo vor fi si Mercedes.
    9 3
  • La momentul actual, Ricciardo nu-l mai bate pe Vettel indiferent la ce echipa ar alerga impreuna. 2014 a fost un sezon ratat pt Vettel si Red Bull si atata timp cat nu se puteau bate la titlu, pt Vettel chiar nu mai conta daca termina pe 2,5 sau 10. Ar trebui sa va ganditi ca pt Ricciardo era primul an la Red Bull si avea nevoie de rezultate. Adica in 2014 la Spa castiga Ricciardo, il umileste pe Vettel si la Sepang, in 2015, Vettel ii da un tur? Deocamdata "vitelul", "fetita plangacioasa" sau "campionul de carton", are 4 titluri si e lider in clasament!
    12 11
  • Pentru totii noobii de aici :).
    Ver a facut undercut lui Bot. Ferrari au reactionat pentru ca era lider. Vet a stat inca 2-3 tururi si a facut timpi sub 1:16. Problema a fost ca SS nu au performat asa de repede si de asta overcutul a fost mai bun ca undercutul anul acesta fata de anul trecut de exemplu. :)
    Noobilor :)
    5 7
  • @91Schumi06
    Pai sa-l pupi acolo unde ma gandesc eu ;) pe campion. Ricciardo il bate pe Vetel pe oriunde il prinde. Numai ca fetita spune ca e bun Kimi, ca-i convine. Cand a auzit ca Alo ar putea sa vina s-a cam albit la fata si a balbait-o. Bine, nu va fi cazul, dar oricare din pilotii RBR candidati la un volan la Ferrari il vor bate. Rau. Iar ghiobanu' stie asta asa ca il prefera pe Perez.
    6 7
  • Newbie, cum le stii tu pe toate, stai mult online, nu-i asa :)
    6 1
  • Ha,ha,ha...
    Ce-i freaca pe unii grija si cat de experti sunt in ura lor... :))) ! Cand nu ajungeti la struguri...o luati razna, nu? ;)

    "Cainele moare de drum lung si prostul de grija altora" :)
    7 5
  • Istetule, tu crezi c-ai ajuns la struguri? Nu-ti fura sapca singur...
    4 6
  • Raikkonen a pierdut pe mana lui cursa
    nu pe echipa era el suparat si ci pe el insusi

    a beneficiat de strategia liderului de curs
    faptul ca Vettel a putut scoate 2 ture de 1.15.2 s-a datorat faptului ca a reusti sa mai pastreze un pic de viata in ultra softuri

    a fost o cursa plicitisitoare, primele 33 de tururi am dormit :))))
    s-a decis al boxe
    asta e

    Forza Ferrari!

    @Mircea

    Lewis nu tare a fost "the fastest man on the track" sti cine a fost?
    Checo Perez!!! :))))
    20 7
  • Rezumatul Indy 500:
    http://www.sportingnews.com/other-sports/news/indy-500-live-results-winner-lineup-updates-2017-race-indianapolis-motor-speedway/1vwvsv3z64fpb1hjpxt3cvsip9
    7 0
  • Il jigniti pe Vettel nejustificat. El a tras in acele 2-3 lap-uri ( nu echipa)ca sa fie in fata lui Kimi dupa pit-stop. Cred ca este timpul sa intelegem ca Raikkonen( randamentul unui pilot scade de la an la an).
    11 8
  • "Raikkonen" nu mai este ce era o data.
    7 10
  • Kimi s-a batut singur! Depindea numai de el , sa faca niste ture bune si sa-i puna lu Vettel vreo 5-8 secunde in fata. Dupa care putea sa schimbe cand vroia muschi lui. S-a vazut dupa aia , cand Vettel a pus 10-12 secunde fata de el, ca se putea face acest lucru si castiga en fanfare.
    11 7
  • parerea mea
    Cred ca non-fanii llui Vettel trebuie sa recunoasca ca orice ar fi facut acesta la Monaco, era calificat ca lucratura sau ordin de echipa. Daca il depasea pe Rai la start, ordin de echipa, daca il de pasea pe traseu, ordin de echipa, la boxe -strategie, abandon Rai= lucratura Ferrari ...
    Realitatea este ca Raikonen a facut un tur de calificare foarte bun, dar in regim de cursa se vede ca nu mai este tanar, nu-si poate pastra concentrarea pe termen lung. Desi a plecat primul si a avut liber, nu a reusit sa se desprinda de Vettel si nici nu a reusit timpii acestuia. Iar aceste lucruri nu pot fi influntate de ordine de echipa. Vettel cand a trecut primul, a pus peste jumatate de secunda/tur intre el si Raikonen.
    Si, asa cum spunea si GTS mai sus, nu trebuie s ane credeti pe noi, ascultati la cei care chiar au fost in F1 si stiu cu ce se mananca sportul asta.
    Altfel, o cursa plictisitoare si previzibila, cea mai mare realizare este ca Ricci a putut trece de Botas.
    13 8
  • dupa sesiunea 3 de antrenamente kimi a exersat startul de pe locul 2 pe grila si vettel de pe 1. Dupa calificari a parut mirat si deloc entuziasmat ca a luat polul iar vettel era un pic iritat. Parea fiert atat de caldura cat si de faptul ca setarea de cursa parea sa fi fost facuta special pt locul 2.Daca nu lua polul cred ca ar fi avut o masina mai rapida in cursa. De fapt strategia a fost sa iasa in fata lui bottas, chiar daca era mai lent .Acest lucru nu conteaza la Monaco unde nu se poate depasii!
    5 5
  • Ca sa nu vorbim aiurea, doar de dragul faptului ca unii sunt fanii lui x si altii ai lui y. Timpii lui Kimi sunt bine evidentiati intr-un tabel comparativ cu Vet iar in turul 33 Kimi a stabilit cel mai bun timp al sau pe un tur de la inceputul cursei. Apoi, in mod inexplicabil, fara ca el sa ceara sau sa fie vreun pericol din partea altor echipe a fost bagat la boxe unde a avut un parcurs total de 1.34 fata de Vet care a fost bagat la boxe in turul 39 cu un timp mult mai bun 1.32. Dintr-un foc Vet a avut 2 sec plus ce-a castigat in cele 5 tururi cand pe ultrasofturi si aer curat a putut sa forteze.(ultrasofturile se uzeaza f putin la Monaco, si sunt mai rapide decat SS reci) Asta spune tot. Concluziile le trage fiecare cum poate si vrea. Faptele sunt fapte.
    11 3
  • Schumy
    Deci l-au luat pe Kimi care incepea sa faca tururi f rapide, l-au bagat la boxe complet inutil, apoi l-au amorsat in trafic in timp ce Vettel facea singur tururi de calificare. E limpede ce s-a petrecut acolo.
    10 3
  • E aberant ce spui tu acolo, chiar si asa, oamenii aia din boxe sunt suficient de inteligenti sa se poata adapta o situatie noua, adica un Kimi in pole. Ideea e ca ei n-au gandit niciun minut o strategie castigatoare pentru Kimi. Chiar cu pole-ul luat. Ce vor face cei de la Ferrari daca Kimi va mai lua niste pole-uri in cursele urmatoare?
    6 2
  • "Kimi s-a batut singur! Depindea numai de el , sa faca niste ture bune si sa-i puna lu Vettel vreo 5-8 secunde in fata. Dupa care putea sa schimbe cand vroia muschi lui. S-a vazut dupa aia , cand Vettel a pus 10-12 secunde fata de el, ca se putea face acest lucru si castiga en fanfare."

    Tu inteleg ceva din cursele la care te uiti? Kimi avea aceleasi pneuri cu Vetel in primul stint, adica ultrasofturi. Dupa ce a fost bagat la boxe i s-au pus supersofturi si a prins traficul. Mai putea sa tina pasul cu Vetel? Hai sa o iau altfel. De ce nu i-au facut strategia asta lui Vetel? Adica sa-l bage la boxe inaintea lui Kimi si sa iasa el in trafic. Ha? Intrebarea asta e pentru toti inteligentii care spun ca finlandezul "n-a tinut pasul". Pai cand ti se pune piedica cum sa mai tii...pasul?!
    11 6
  • Kimi Raikkonen
    Ba!!! Voi nu aveti serviciu?
    1 0
  • unul mai putin patimas
    Dupa declaratia lui Lauda ca Vetel este cel mai bun pilot, e clar ca si Mercedes anul asta vor sa-l scoata campion, probabil a fost conditia pusa de Vetel sa vina la ei si sa scape de Hamilton care nu voia sa cedeze titlul anul trecut pentru Rosberg, nu ca acesta ar fi fost mai bun ca Hamilton dar orgoliul lor (nemtilor) era 50 de ani... bla, bla .... Asa ca dupa iesirile cam neortodoxe (si justificate) a lui Hamilton anul trecut si dupa ce l-au faultat din telemetrie de cateva ori (ma refer la starturi si altele) pe cand expira contractul Ham va fi inlocuit cu Vetel. Pacat de Kimi, l-au scos pit cand cauciucurile lui inca performau destul de bine si se stia ca acestea rezista cel putin 38 de tururi ca altfel nu trecea Vetel de el pe pista. Daca echipa era corecta trebuie sa-l cheme in turul urmator si pe Vetel la pit si sa-l lase sa castige pe pista si atunci am fi apreciat sportivitatea iar daca Vetel castiga cred ca avea respectul tuturor si unii nu ramaneam cu un gust amar. Din pacate formula 1 nu mai este ce a fost, dueluri memorabile Sena - Prost, Hakkinen - Schumacher, curse in care Mansel lupta ca un leu si saracul de obosit nu mai putea sta pe podiu etc. , adica sport nu mascarada pentru fraieri si interese meschine
    1 5
  • @@flav
    Nu stau acum sa-ti si desenez ce vroiam sa zic , dar daca , Kimi, avea cohones putea sa-i dea lui Vettel macar 7-8 secunde in primul stint , ca tot avea "aer curat" in fata si iesea linistit primul. Nu la lucrat nimeni, trebuie sa recunoastem ca a fost si este mai lent ca si Vettel.
    4 1
  • @@flav, voind sa-l scuzi punand baza pe trafic de fapt ne faci a intelege ca finlandezul ii "atat de ..." incat nu poate/nu stie a dapasi intarziatii nici cu cea mai rapida masina de pe grila (momentan) si cu pneuri noi. Legat de Vettel da-mi voie sa-ti raspund la intrebare ta cu alta: permiti sa ti se puna masa cu toate ca nu ti-e foame, nu esti la fel de obez ca "x" sau "y" ca cel de langa tine? Intorcandu-ne acum la sportul nostru intelege te rog ca durata de viata a pneurilor nu depinde de ce tip sunt cat depinde de stilul de pilotaj! Numai bine!
    7 5
  • @mavrick
    Hai sa-ti spun ca oricat de zmeu ar fi acel driver in trafic tot pierde timp fata de unul care nu are trafic. Iar pneurile nu erau in temperatura. Vorbesti de uzura, pai Kimi este unul din pilotii care uzeaza cel mai putin pneul. Cum iti explici ca echipa il baga la boxe cand face cel mai bun timp pe pneurile vechi? Stiu ca vrei sa scuzi aparentele dar....e degeaba. Timpii pe tur sunt la vedere acum, poti sa-i consulti. Cei care au facut niste analize au ajuns la aceeasi concluzie. Kimi a fost sacrificat. Si eu nu sunt din ala care sa spuna ca pilotul ala e sabotat la Ferrari. Insa de data asta i-au luat cascavalul. Una e cand Vettel porneste primul dar din varii motive pierde pozitia si il are pe coechipier in fata si atunci ca echipa iei masuri, insa ieri a fost victoria lui Kimi luata si data lui Vettel. Simplu.
    8 5
  • @@mavrick "Iar pneurile nu erau in temperatura"-asa e, mai ales ca temperatura la nivelul solului depasea 50 grade celsius si erau parcuse mai bine de 4 laps-uri(kimi intra in turul 35 iar Vettel -lap39).
    5 1
  • Personal nu am sa afirm ca Ferrari a sabotat pe cineva, insa a aruncat o strategie deficitara in fata lui Raikknonen.

    La momentul in care Raikkonen a intrat la pit, rula in aceeasi secunda cu Vettel, aproximativ cu o zecime mai rapid decat neamtul. Asa ca nu inteleg unde anume spuneti voi ca Raikkonen a terminat gumele daca era mainrapid decat Vettel in turul premergator pitului. De-a lungul tururilor in care Raikkonen a fost in fata, a avut un tur mai rapid, unul mai lent. Dar a stat in permanenta in plaja de 1.17. si el, si Vettel.

    Dealtfel, o alta ciudatenie marca Ferrari e ca in o cursa anterioara Kimi se vaita ca nu poate sa mai ruleze cu pneurile pe care le avea, iar atunci inginerii au insistat sa ramana pe traseu inca vreo 5 tururi. Acum nu s-a mai putut, eh? Iar o ciudatenie.

    Personal se arata o situatie similara cu cea a Mercedesului in care Bottas are drepturi egale cu Hamilton si totusi il ajuta in mod direct in cursele in care englezul gaseste setupul optim. In Russia Bottas a stat mai bine si in Monaco. In celelaltw cazuri a fost acolo pentru a incurca competitorii dupa cum si el a zis asta.

    Ma gandesc ca si Ferrari face la fel. Status de egalitate intre Raikkonen si Vettel, doar ca cel din urma e creditat cu toate sansele sa castige.

    Dealtfel, reactia lui Raikkonen de a spune ca a facut ce i-a cerut echipa si expresia de pe fata lui la finish arata ca nu e multumit de cum s-a gestionat cursa.

    Iar daca e asa cum zic, Ferrari ar face bine sa recunoască ce fac. Nu e prima data cand lucreaza cu preferati si locotenenti
    5 3
  • Ha,ha,ha...
    Indiferent ca sunteti fani Kimi sau hateri Ferrari (Vettel), la urma urmei interesul echipei primeaza ! Eu ca si sustinator Ferrari consider ca podiumul a fost ok pentru ceea ce a reusit Mercedes duminica...sunt rare aceste ocazii. Asa ca mai usor cu "sabotajul" si "dezavantajarea" lui Kimi...daca era mai rapid termina cursa primul, nu cred ca il puteau incetinii cei de la boxe,ar fi reactionat... punct ! ;)
    5 2
  • Interesanta discutia despre timpul rapid al lui Raikkonen pe US, dar din pacate este gresita. Cel mai rapid timp al lui Raikkonen a fost facut pe SS si a fost cu peste 150ms mai incet comparativ cu timpul lui Vettel facut pe US. Evident timpii ii puteti gasi oficial pe net, dar degeaba daca nu intelegeti nimic din evolutia acestor timp.

    Greseala lui Raikkonen ramane faptul ca nu este concentrat la ceea ce se intampla in cursa si nu intelege avantajul unui avans ceva mai mare de 5s, plus depaseste greu pilotii inceti si depasiti cu un tur. In momentul in care Bottas si pilotii l-au ajuns pe Vettel din spate, cei de la Ferrari trebuiau sa-l trezeasca pe Raikkonen din somn si sa-i spuna ca n-ar fi rau sa traga de masina si evident sa faca timpi mai buni.
    6 0
  • adevarul il stie numai ferrari,dar oricat de paralel ar fi cineva in formula1 ar intreba de ce a fost chemat kimi la boxe cand facea tururi foarte bune?Nu tin minte alte curse cand sa se faca asa ceva!Ca fan imi place sa castige cel cu care tin eu,dar vreau sa castige si corect si pe merit!
    2 5
  • @liviu: Ai o lista cumva a timpilor facuti de Raikkonen inainte de intrarea la boxe? Poti sa-i listezi aici?
    5 2
  • GTS, din pacate nu, dar Raikkonen nu sa plans de pneuri si pilotul stie mai bine daca poate rula cu ele.
    4 6
  • @Liviu: Asta nu inseamna ca Raikkonen scotea timpi buni. Iti zic eu timpul lui Raikkonen facut exact in turul 34: 1.17.000. Doua tururi mai tarziu Ricciardo a scos un 1.16.100, iar un tur mai tarziu Vettel a scos 1.15.587, urmat de un 1.15.238. Compara si tu 1.17 vs 1.16 sau 1.15 si sa vedem care-i mai rapid. Raikkonen mergea la relanti, probabil se gandea la altceva nu la cursa sau la tururi rapide. Daca Raikkonen scotea sub 1.17, si Vettel putea sa mearga la fel, si ambii isi faceau un buffer decent. Dar nu s-a intampla asta si Raikkonen a fost chemat la boxe, daca nu-l chemau, aveau sansa de a pierde ambele pozitii deoarece Ricciardo venea din urma.
    12 1
  • si la primul tur mai slab il trimiti la boxe? odata unu era cu timp mai bun odata altul!, pentru mine este cam suspecta cursa asta.....parerea mea.
    3 8
  • Vorbesti prostii. Vrei sa pari documentat dar dezinformezi. Kimi in turul 33 facea cel mai rapid tur din primul stint moment in care intra la boxe. Era in jurul lui 1.17 si era mai rapid ca Vetel. Cauta si posteaza tu timpii comparativi pe tur din primul stint. Cand a revenit de la boxe a prins traficul, asa ca Vetel a putut sa iasa in fata. Dar echipa stia deja urmarea.
    4 3
  • In turul 34 avea 1.34 cu intrarea la boxe. Asta pentru acuratete daca tot te dai cunoscator. Schimba-ti gps-ul.
    2 4
  • Strategia rosie a functionat.
    https://www.youtube.com/watch?v=q8_zysSemlo
    2 0
  • @gps: Se pare ca n-ai fost in stare sa-ti gasesti un ID si te crezi prea smecher daca @gps looool. Dar sa trecem peste asta, da-mi voie sa ma cobor la nivelul tau, as vrea sa rezolvam problema cu timpii, pentru ca te oftica si nu vreau sa plangi tot sezonul acesta.

    In turul 33: R a facut un timp de 1.17.653, iar V un timp de 1.17.052. Evident a fost aratat la inceputul turului 34, iar in turul 34, timpul facut de R a fost de 1.17.034 iar V: 1.17.188 evident Vettel aproape l-a ajuns pe Raikkonen. In acest moment Bottas si Verstappen intrasera sa schimbe si Ricciardo venea tare din spate. Raikkonen n-a fost in stare sa traga de pneurile alea si de aia a fost chemat la boxe, pentru ca era mediocru asa cum a fost tot sezonul. In acelasi tur Ricciardo deja coborase la 1.16.387, adica a castigat peste o secunda asta timp ce Vettel era inca incetinit de Raikkonen care adormise la volan (glumesc lol :P). Intre Raikkonen, Vettel si Ricciardo erau numai 5.4 secunde.

    Raikkonen a intrat la boxe la finalul turuluio 34 si evident inceputul turului 35 si a facut timpul de 1.17.034 (pentru ca boxa Ferrari este dupa linia de start sosire :P). In acelasi tur Vettel a scos 1.16.592 cu peste 400ms mai bun decat turul precedent :P. Ricciardo a scos un 1.16.117, cu 400 ms mai bun decat timpul lui Vettel din acelasi tur.
    Diferenta dintre Vettel si Ricciardo era tot de 5.3s, dar Raikkonen avea drum liber dupa ce a fost la boxe. Vettel a scos un timp de 1.16.446, in turul 36, iar Ricciardo 1.16.093, fiind evident mai rapid comparativ cu Vettel si cu Raikkonen. Pe Vettel l-au tinut pe pista pentru ca daca intra la boxe, inainte lui Ricciardo... pierdeau amandoi (si el si Raikkonen adica), sansa la victorie. Ricciardo avea toate sansele sa iasa in fata ambilor piloti.

    In moment acesta presupun ca am mers pe noroc, daca Vettel scotea timpi buni aveam sansele sa iasa macar pe locul II, daca nu... locul III era asigurat in spatele lui Ricciardo.

    Situatia din teren era simpla, Raikkonen era liber, Vettel il avea in fata pe Erricson si era urmat de Ricciardo.

    Dar sa vedem cum au descurs treburile pe pista:
    - turul 37: V 1.16.264, Rici 1.16.019, Raikko 1.16.114,
    - turul 38: V 1.15.587, Rici 1.16.096. Raikko: 1.16.133,
    - turul 39: V 1.15.238 (cel mai rapid tur al lui), Rici intra la boxe, iar Raikko 1.15.608, la finalul turului Vettel intra la boxe. Avea un avans de 20.4 secunde in fata lui Raikkonen care era pe locul 2 si 25.7s in fata lui Ricciardo care iesea din boxe.
    - turul 40: V 1.32.673 iese din boxe, Raikko 1.15.527 (cel mai rapit tur facut de Raikko), Rici in spatele ambilor piloti Ferrari.

    Strategia celor de la Ferrari a mers foarte bine, ceea ce nu au spus comentatorii Sky este ca oricine poate sa vada data GPS oferite in timp real de FIA, si sa vada timpii pe care i-am pus eu mai sus.

    Scuze pentru ca am raspuns greu dar a trebuit sa "derulez" lista timpilor, si sa scriu aceste informatii.

    O zi excelenta in continuare :P

    P.S. @gps Spor la treaba si la citit, apropo FIA ofera pe tableta sau mobile o aplicatie de "live timing" gratuita. Arata si timpii si transpondere GPS are fiecarei masini.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru