Marele Premiu al statului Monaco a oferit o cursă previzibilă, în care singura intrare la boxe a jucat un rol esențial în stabilirea învingătorului și a celorlalte două locuri de pe podiumul de premiere.
Kimi Raikkonen a plecat excelent din pole position și a fost urmat de coechipierul său Sebastian Vettel, în timp ce Valtteri Bottas a încercat fără succes să găsească o oportunitate de depășire.
Max Verstappen a rămas pe locul 4, în ciuda tentativelor repetate ale coechipierului Daniel Ricciardo de a-l depăși, în timp ce Lewis Hamilton a câștigat o singură poziție la start și a progresat astfel de pe 13 pe 12 după depășirea lui Stoffel Vandoorne. Ulterior, britanicul a profitat și de abandonul lui Nico Hulkenberg suvernit în urma unei defecțiuni tehnice la cutia de viteze pentru a câștiga o poziție suplimentară.
După câteva tururi de tatonare, distanțele dintre piloți s-au consolidat la circa două secunde, astfel că, așa cum era de așteptat, unica intrare la boxe pentru pneurile supersoft a fost decisivă. Bottas și Verstappen au schimbat primii, urmați de Raikkonen și, ceva mai târziu, Ricciardo, în timp ce Vettel a rămas mai mult pe circuit și a reușit să efectueze două tururi record.
Acest lucru i-a permis cvadruplului campion mondial să revină pe circuit pe prima poziție, cu un avans relativ confortabil față de Raikkonen.
La rândul său, la ieșirea de la boxe, Ricciardo a revenit pe circuit pe locul 3, în fața lui Verstappen și Bottas. De asemenea, Hamilton a abordat o strategie cu un prim stint foarte lung, iar acest lucru i-a permis să urce încă 4 poziții, de pe 11 până pe 7.Al doilea stint al cursei a fost unul liniștit, în care Vettel și-a consolidat prima poziție cu un avans de peste 10 secunde, în timp ce Ricciardo a dat senzația că are posibilitatea să se apropie amenințător de Raikkonen.
Diferențele s-au spulberat însă în turul 61, când Safety Car-ul a intrat pe circuit în urma unui incident între Pascal Wehrlein și Jenson Button. Cei doi s-au acroșat în virajul de dinaintea intrării în tunel, iar Wehrlein a fost propulsat cu monopostul pe o parte în parapetul de protecție și a rămas blocat în această poziție, fără să sufere însă răni.
Marcus Ericsson a abandonat în timp ce mașina de siguranță era pe circuit, în timp ce Stoffel Vandoorne a avut o soartă similară la scurt timp ce intrarea Safety Car-ului la boxe, într-un moment în care ocupa locul 9 și putea aduce primele puncte ale sezonului pentru McLaren. Finalul cursei a fost animat doar de un acroșaj între Sergio Perez și Daniel Kvyat în urma căruia pilotul Toro Rosso a abandonat.
Astfel, Vettel a obținut a treia victorie din acest sezon și și-a consolidat avansul în fruntea clasamentului general la 25 de puncte în fața lui Hamilton.
Raikkonen a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, în timp ce Ricciardo a obținut al doilea podium consecutiv după cel din Spania, în fața lui Bottas și Verstappen. Carlos Sainz a ocupat locul 6, în timp ce Hamilton a trecut linia de sosire pe locul 7, în fața lui Romain Grosjean, Felipe Massa și Kevin Magnussen.
1, Raik de ce nu a facut ultimele 2 tururi pana la schimb sub 1.16, nu a putut sau nu a fost lasat ?
2. De ce a ramas asa mult in urma lui Vet cu peste 12 sec. ? mai avea putin il depasea si Ricci.
Astept raspunsuri de la frustratii de aici si de la mancatorii se seminte!!!!
1, Raik de ce nu a facut ultimele 2 tururi pana la schimb sub 1.16, nu a putut sau nu a fost lasat ?
2. De ce a ramas asa mult in urma lui Vet cu peste 12 sec. ? mai avea putin il depasea si Ricci.
Astept raspunsuri de la frustratii de aici si de la mancatorii se seminte!!!!
Stai sa-ti rozi unghile si manaca seminte !!!
A evitat lupta directă cu Vettel, a evitat lupta directă cu Hamilton, dar a preferat lupta directă cu Vandoorne ! A părăsit Ferrari, a refuzat Mercedes, dar a preferat să piloteze trei ani de zile o căruță ! Halal !
Vad ca mi-ati dat manute rosii pentru adevar.Sa-mi explice un ferarist cum i-a depasit Vettel pe circuit peHamilton in Australia,pe Bottas in Bahrain si pe Kimi azi ca poate sunt uituc?
Raikkonen a plecat foarte bine si credeam ca o sa se departeze in fata lui Vettel la peste 10s, cel putin, pentru ca avea monopostul in aer liber si circuitul + setarea pregatita de ieri din calificari, parerea ca ii se potriveste ca o manusa. Dar, nu a fost asa. Vettel parea sa mearga mai bine si daca era in aer liber cred ca zburda pe circuit. Ceea ce s-a si intamplat dupa singura schimbare efectuata de ambii piloti Ferrari.
Mi-a placut foarte multa ca Raikkonen inca mai poate sa se bata pentru un poleposition, dar in cursa inca nu-mi pare bataios, ceva ce am remarcat din sezonul trecut. Intelegerea celor de la Ferrari in trecut era ca cine iese primul dupa prima schimbare, ramane lider pana la final doar daca nu intervin alte probleme tehnice. Vettel a avut doua tururi foarte bine, si asta pentru ca Ricciardo venea din spate puternic, dar in rest au merg pe aceasi strategie, si oricand putea sa mearga prost pentru ambii piloti Ferrari.
Bine ca n-a fost un VSC sau altceva pentru ca poate castiga Button cursa :P.
Dar despre Button ce pot spune, nu stiu ce-a fost in capul lui cand a atacat acolo, bine ca Wehrlein a fost ok si n-a fost nici o problema. Vandoorne a abandonat cateva tururi mai tarziu... ce cursa de cosmar pentru McLaren, dupa care Perez l-a scos pe Kvyat gratis din cursa... un alt incident absolut gratuit.
Desi masina i se potriveste lui Raikkonen bine si inginerii il ajuta cat pot, totusi acesta pare sa nu fie prea motivat si nici prea bataios, dar deh i s-a nascut fetita si cursele nu mai sunt asa de interesante, iar aici il pot intelege.
Si prima dubla pentru Ferrari din acest sezon :P Bravo pentru Vettel, bravo pentru Raikkonen si bravo pentru Ricciardo care a fortat cateva tururi pentru a iesi in fata lui Bottas, sau probabil fanii lui Bottas vor crede ca cei de la Mercedes l-au tinut mai mult la boxe ca Ricciardo sa iasa in fata lui.
Weekend placut in continuare si sa nu uitat... PRIMA DUBLA PENTRU FERRARI DIN ACEST SEZON :P
Tu știi ce vorbești ? Kimi în postura "brazilienilor fără demnitate" ? Păi tocmai un "brazilian fără demnitate" l-a făcut campion mondial cocoșelule, ai uitat GP Brazilia 2007 ? Bietul Massa ! Dacă ai uitat, documentează-te, dar nu mai bate câmpii !
Îl plângeți de zor pe Kimi, dar îl plângeți degeaba, dacă punea între el și Vettel 10 sec, nici mama tuturor strategiilor nu-l mai dădea jos de pe primul loc ! Nu a pus, ba mai mult, a pierdut în câteva ture și avansul de 7 sec față de Bottas ! Iar în urma lui Vettel, a pierdut în câteva ture aproape 12 sec, plus avansul de 5 sec față de Ricci ! Așa că mai ușor cu pianul pe scări, Vettel este mult mai bun decât Kimi și punct. Să nu uităm că începând din 2014, Kimi face figurație, câte un podium rătăcit, plus pole-ul ăsta, pe care cred că nici el însuși nu și-l explică !
Îți aduc aminte cum i-a depășit pe Kimi, Ricci și Max, la pachet, în China, sau pe Ricci și Bottas în Spania.
Legat de depasirile lui Vettel ma refeream la cele asupra liderului in cursele castigate de german.De 3/3 ori a castigat datorita strategiei si vroiam sa stiu de ce am primit numai manute rosii la acel comentariu 100% adevarat.Ce ironie:a castigat cand nu a depasit pe nimeni si nici nu a fost in poll si a pierdut cand a fost in poll si cand a facut depasiri.
Păi hai să-ți spun ce cred eu, dacă tot m-ai întrebat. Păi eu cred că F1 este un fenomen total atipic, îl numim complect eronat sport și tot eronat încercăm să-i aplicăm percepte morale. Aici se investesc și se învârt sume uriașe, gigantice, de bani. Și unde se invârt sume uriașe, există și interese la fel de uriașe. O lume rece, o lume crudă, o lume a profitului cu orice preț, o lume din care noi, muritorii de rând, nu vedem decât vârful icebergului, show-ul, partea glamour. În lumea asta nu încap nici actele de caritate și nici bunii samariteni, ci numai interesele. Exemplu. Interesele Mercedes, sau Ferrari, de a-și crește vânzările. Știai că, odată cu succesul din F1, Mercedes a devenit cea mai vândută marcă premium, deși până în 2014 erau în urma BMW și Audi ? Știai că în urma succesului din F1, Ferrari și-a permis să limiteze producția, pentru menținerea exclisivității, zic ei, dar cu umflarea prețurilor și creșterea rentabilității ? Altfel de ce ar cheltui sute de milioane anual ? Sunt doar două exemple, dar nu se rezumă la atât. Ei bine, eu cred că în lumea asta, lacrimile lui Massa și ale altora ca el contează cât negru sub unghie și de aceea Hamilton, sau Vettel, care le servesc cel mai bine interesele, sunt avantajați, cu mențiunea că ambii sunt net superiori celorlalți.
Cât privește depășirile la vârf, știi foarte bine că a fost una singură până acum anul ăsta, în Spania, Hamilton la Vettel. Să sperăm că vor fi mai multe de acum înainte, deși mă îndoiesc, forțele sunt chiar egale.
REPEDE, please!!
ba, dar dak castiga si amaratul de Alonso o cursa, si aia cu cantec, siiigur e doar talent pur la mijloc ...
ma ia greata
unu' mai norocos va castiga
In f1 abandon, in Indy car abandon...zici ca-i un blestem! Si cat de bine mergea in cursa, dupa parerea mea putand sa obtina podiumul.
Nu e ca si cum ar fi condus detasat cursa, a fost acolo in fata, in primii 10 ca si alti 10 si mai faceau schimb de locuri din cand in cand. Ar fi fost interesant sa vedem mai multi piloti din F1 acolo, Hamilton, Vettel, Verstappen etc; dar asta e indy, Montoya a castigat acolo la o varsta la care in F1 ar fi fost cel mult consilier
Dar macar a castigat un fost pilot de F1,Takuma Sato,bravo lui!
Nando,mai bine ramaneai in f1 ca poate tu terminai cursa.
Alonso aduce ghinion
Dar sa revin la cursa de F1, parerea mea ramane ca Raikkonen nu si-a creat un avantaj cand a trebuit, Vettel parea sa mearga mai bine dar totul s-a schimbat cat Bottas si Verstappen au schimbat. Raikkonen a schimbat pentru ca au schimbat cei doi, iar Vettel a trebuit sa forteze pentru ca Ricciardo a avut nu mai putin de trei (3) tururi foarte rapide. Lui Vettel i-au reusit doua (2) tururi foarte bune, cu peste 500ms mai bune comparativ cu Ricciardo si acesta a fost momentul unde s-a jucat victoria. Stiu ca tot ce am spus eu este un argument logic si este putin probabil ca fanii Mercedes sau McLaren sa fie interesati de asa ceva dar sa nu uitam.... oricine poate revedea cursa si analiza cuvintele mele de mai sus. Este putin probabil sa ajunga la o alta concluzie, fiind datele problemei, dar nu am vazut nici un fan McLaren sau fan Mercedes felicitand vreodata pilotii Ferrari pentru vreo victorie, pe cand inversul s-a intamplat de nenumarate ori.
Sa vedem cursa urmatoare din Canada :P
Este evident ca nu mai ordinele de echipa ale celor de la Ferrari te-au deranjat, pentru ca nu ai specificat nici un altfel de ordin de echipa, iar cele facute de McLaren le-ai ignorat total. Mai grav nici de ce le folosite de echipa Mercedes n-ai zis nimic. Astea nu ti-au lasat un gust amar, doar cele folosite de Ferrari te-au deranjat.
Cand o persoana ataca o echipa direct, este evident ca are ceva personal impotriva acelei echipe si cum discutam despre F1... rezultatele celor de la Ferrari comparativ cu rezultatele celor de la McLaren, nu poate decat sa duca la invidie si probabil ceva ura, impotriva celor de la Ferrari.
Sa luam cursa de astazi... Button a abandonat si i-a ruinat cursa lui Wehrlein, iar Vandoorne s-a speriat de Perez, cum spune cineva mai sus. Ambele masini McLaren au abandonat in timp ce ambele masini Ferrari au fost pe podium, si nu am vazut un singur comentariu in care un fan McLaren sa spuna "Bravo pentru baietii de la Ferrari", pentru ca ura sau invidia ii opreste sa faca asa ceva.
Si sincer sa fiu, nu cred ca esti fanul cuiva sau al unei echipe, daca este sa fiu sincer, pentru ca la ce limbaj de maidan ai... esti o jignire pentru oricine se considera fan al Formulei 1.
Sunt sustinator a doi piloti si am o echipa preferata dar prefer sa nu dezvalui.Pot sa fie piloti din fata,mijlocul sau coada clasamentului asa ca nu trage concluzii singur ca sigur sunt gresite.Esti mister seriozitate daca nu jignesti si nu faci caterinca niciodata.Am o intrebare:italienii care fluiera la fiecare MP pilotii non-Ferrari nu-s o jignire pentru f1?
Ferrari nu-si permite sa sovaie la acest capitol, cine crede alceva se uita degeaba la F1.
Fortza Ferrari!
Bravo Ferrari pentru masina care au reusit-o, fata de acum cateva luni care era mult mult sub Mercedes.
Rusina little Max care a considerat un dezastru ca coechipierul lui a iesit in fata lui si a lui Bottas. Sper sa nu-l vad niciodata la Ferrari pe acest little s...t
In care viata ? Poate in cea de apoi ! Ce l-a împiedicat sa fie mai rapid decat Massa, din mila caruia a ajuns campion mondial, sau decat Alonso, care l-a umilit fara drept de apel, sau decat Vettel, care-l umileste de trei ani prin performanta si valoare ? Vai de capul tau cu expiratul asta, care daca pleaca de la Ferrari, pleaca direct la pensie mai "faster" decat este, nu-l mai ia nici macar Sauber !
Cei de la Sky il apara doar pe Hamilton, restul sunt irelevanti pentru ei, comic este ca Wehrlein in viziunea lor era vinovat pentru incidentul cu Button loooool.
Horner ? Symonds ? Cine-s ăștia și ce treabă au ei cu F1 ? Importanți sunt "kimi is faster", sau "fierari", sau "yo", sau alți câțiva, adevărații experți analiști ai F1 ...
La MclLaren se aplica proverbul " La omul sarac nici boii nu trag"..Vandoorne era in puncte si a gresit stupid iar Button l-a acrosat pe Wehrlein ca sa obtina locul 16-17...stupid gestul..tare mi-e ca nu o sa obtina puncte prea curand...Honda o sa-i ingroape...e de neinteles cum Honda nu reuseste sa rezolve problema asta...in loc sa se bata la podiumuri anul asta sau sa puncteze cursa de cursa ei nu sunt in stare sa ia puncte.
Alonso e cel mai mare ghinionist in viata...blestemul motorului Honda il urmareste si peste ocean..pacat..mai are inca multe de spus si talent gramada
Pai sa asteptam atunci sa-i dea clasa si de acum incolo, nu ? Adica sa nu mai faca tot timpul calificari de locurile patru-cinci-sase, nu ? Sa fie abonat permanent la prima linie, ca doar "faster" ca el nu mai este nimeni, nu ? Si ce daca situatia la pole de anul asta este 5-1 pentru Vettel, nu conteaza, expiratul a fost tot timpul sabotat !
Si bine a facut ca a plecat de la RBR, uite acum unde este Ferrari si unde este RBR ! La fel de bine si inspirat a fost si Hamilton cand a plecat de la McLada ! Bravo lor, baieti destepti !
Ver a facut undercut lui Bot. Ferrari au reactionat pentru ca era lider. Vet a stat inca 2-3 tururi si a facut timpi sub 1:16. Problema a fost ca SS nu au performat asa de repede si de asta overcutul a fost mai bun ca undercutul anul acesta fata de anul trecut de exemplu. :)
Noobilor :)
"Cainele moare de drum lung si prostul de grija altora" :)
nu pe echipa era el suparat si ci pe el insusi
a beneficiat de strategia liderului de curs
faptul ca Vettel a putut scoate 2 ture de 1.15.2 s-a datorat faptului ca a reusti sa mai pastreze un pic de viata in ultra softuri
a fost o cursa plicitisitoare, primele 33 de tururi am dormit :))))
s-a decis al boxe
asta e
Forza Ferrari!
@Mircea
Lewis nu tare a fost "the fastest man on the track" sti cine a fost?
Checo Perez!!! :))))
http://www.sportingnews.com/other-sports/news/indy-500-live-results-winner-lineup-updates-2017-race-indianapolis-motor-speedway/1vwvsv3z64fpb1hjpxt3cvsip9
Realitatea este ca Raikonen a facut un tur de calificare foarte bun, dar in regim de cursa se vede ca nu mai este tanar, nu-si poate pastra concentrarea pe termen lung. Desi a plecat primul si a avut liber, nu a reusit sa se desprinda de Vettel si nici nu a reusit timpii acestuia. Iar aceste lucruri nu pot fi influntate de ordine de echipa. Vettel cand a trecut primul, a pus peste jumatate de secunda/tur intre el si Raikonen.
Si, asa cum spunea si GTS mai sus, nu trebuie s ane credeti pe noi, ascultati la cei care chiar au fost in F1 si stiu cu ce se mananca sportul asta.
Altfel, o cursa plictisitoare si previzibila, cea mai mare realizare este ca Ricci a putut trece de Botas.
Tu inteleg ceva din cursele la care te uiti? Kimi avea aceleasi pneuri cu Vetel in primul stint, adica ultrasofturi. Dupa ce a fost bagat la boxe i s-au pus supersofturi si a prins traficul. Mai putea sa tina pasul cu Vetel? Hai sa o iau altfel. De ce nu i-au facut strategia asta lui Vetel? Adica sa-l bage la boxe inaintea lui Kimi si sa iasa el in trafic. Ha? Intrebarea asta e pentru toti inteligentii care spun ca finlandezul "n-a tinut pasul". Pai cand ti se pune piedica cum sa mai tii...pasul?!
La momentul in care Raikkonen a intrat la pit, rula in aceeasi secunda cu Vettel, aproximativ cu o zecime mai rapid decat neamtul. Asa ca nu inteleg unde anume spuneti voi ca Raikkonen a terminat gumele daca era mainrapid decat Vettel in turul premergator pitului. De-a lungul tururilor in care Raikkonen a fost in fata, a avut un tur mai rapid, unul mai lent. Dar a stat in permanenta in plaja de 1.17. si el, si Vettel.
Dealtfel, o alta ciudatenie marca Ferrari e ca in o cursa anterioara Kimi se vaita ca nu poate sa mai ruleze cu pneurile pe care le avea, iar atunci inginerii au insistat sa ramana pe traseu inca vreo 5 tururi. Acum nu s-a mai putut, eh? Iar o ciudatenie.
Personal se arata o situatie similara cu cea a Mercedesului in care Bottas are drepturi egale cu Hamilton si totusi il ajuta in mod direct in cursele in care englezul gaseste setupul optim. In Russia Bottas a stat mai bine si in Monaco. In celelaltw cazuri a fost acolo pentru a incurca competitorii dupa cum si el a zis asta.
Ma gandesc ca si Ferrari face la fel. Status de egalitate intre Raikkonen si Vettel, doar ca cel din urma e creditat cu toate sansele sa castige.
Dealtfel, reactia lui Raikkonen de a spune ca a facut ce i-a cerut echipa si expresia de pe fata lui la finish arata ca nu e multumit de cum s-a gestionat cursa.
Iar daca e asa cum zic, Ferrari ar face bine sa recunoască ce fac. Nu e prima data cand lucreaza cu preferati si locotenenti
Greseala lui Raikkonen ramane faptul ca nu este concentrat la ceea ce se intampla in cursa si nu intelege avantajul unui avans ceva mai mare de 5s, plus depaseste greu pilotii inceti si depasiti cu un tur. In momentul in care Bottas si pilotii l-au ajuns pe Vettel din spate, cei de la Ferrari trebuiau sa-l trezeasca pe Raikkonen din somn si sa-i spuna ca n-ar fi rau sa traga de masina si evident sa faca timpi mai buni.
https://www.youtube.com/watch?v=q8_zysSemlo
In turul 33: R a facut un timp de 1.17.653, iar V un timp de 1.17.052. Evident a fost aratat la inceputul turului 34, iar in turul 34, timpul facut de R a fost de 1.17.034 iar V: 1.17.188 evident Vettel aproape l-a ajuns pe Raikkonen. In acest moment Bottas si Verstappen intrasera sa schimbe si Ricciardo venea tare din spate. Raikkonen n-a fost in stare sa traga de pneurile alea si de aia a fost chemat la boxe, pentru ca era mediocru asa cum a fost tot sezonul. In acelasi tur Ricciardo deja coborase la 1.16.387, adica a castigat peste o secunda asta timp ce Vettel era inca incetinit de Raikkonen care adormise la volan (glumesc lol :P). Intre Raikkonen, Vettel si Ricciardo erau numai 5.4 secunde.
Raikkonen a intrat la boxe la finalul turuluio 34 si evident inceputul turului 35 si a facut timpul de 1.17.034 (pentru ca boxa Ferrari este dupa linia de start sosire :P). In acelasi tur Vettel a scos 1.16.592 cu peste 400ms mai bun decat turul precedent :P. Ricciardo a scos un 1.16.117, cu 400 ms mai bun decat timpul lui Vettel din acelasi tur.
Diferenta dintre Vettel si Ricciardo era tot de 5.3s, dar Raikkonen avea drum liber dupa ce a fost la boxe. Vettel a scos un timp de 1.16.446, in turul 36, iar Ricciardo 1.16.093, fiind evident mai rapid comparativ cu Vettel si cu Raikkonen. Pe Vettel l-au tinut pe pista pentru ca daca intra la boxe, inainte lui Ricciardo... pierdeau amandoi (si el si Raikkonen adica), sansa la victorie. Ricciardo avea toate sansele sa iasa in fata ambilor piloti.
In moment acesta presupun ca am mers pe noroc, daca Vettel scotea timpi buni aveam sansele sa iasa macar pe locul II, daca nu... locul III era asigurat in spatele lui Ricciardo.
Situatia din teren era simpla, Raikkonen era liber, Vettel il avea in fata pe Erricson si era urmat de Ricciardo.
Dar sa vedem cum au descurs treburile pe pista:
- turul 37: V 1.16.264, Rici 1.16.019, Raikko 1.16.114,
- turul 38: V 1.15.587, Rici 1.16.096. Raikko: 1.16.133,
- turul 39: V 1.15.238 (cel mai rapid tur al lui), Rici intra la boxe, iar Raikko 1.15.608, la finalul turului Vettel intra la boxe. Avea un avans de 20.4 secunde in fata lui Raikkonen care era pe locul 2 si 25.7s in fata lui Ricciardo care iesea din boxe.
- turul 40: V 1.32.673 iese din boxe, Raikko 1.15.527 (cel mai rapit tur facut de Raikko), Rici in spatele ambilor piloti Ferrari.
Strategia celor de la Ferrari a mers foarte bine, ceea ce nu au spus comentatorii Sky este ca oricine poate sa vada data GPS oferite in timp real de FIA, si sa vada timpii pe care i-am pus eu mai sus.
Scuze pentru ca am raspuns greu dar a trebuit sa "derulez" lista timpilor, si sa scriu aceste informatii.
O zi excelenta in continuare :P
P.S. @gps Spor la treaba si la citit, apropo FIA ofera pe tableta sau mobile o aplicatie de "live timing" gratuita. Arata si timpii si transpondere GPS are fiecarei masini.