Totul a început cu startul excelent executat de piloţii Scuderiei Ferrari, întrucât Sebastian Vettel s-a infiltrat pe exterior şi a reuşit să-i depăşească pe Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, în timp ce coechipierul său Kimi Raikkonen a urcat pe locul doi. La rândul său, Rosberg a trecut de un Hamilton care a ratat complet startul, iar tentativa sa de a recâştiga măcar o poziţie s-a soldat cu o ieşire în decor în urma căreia a coborât până pe locul 10.
Britanicul a urcat treptat până pe locul cinci după prima serie de intrări la boxe, iar ulterior l-a depăşit cu uşurinţă pe Daniel Ricciardo datorită pneurilor soft, mai rapide decât cele medium ale australianului.
Un incident cu efecte nebănuite
În acest stadiu al cursei, Ferrari avea de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-şi adjudeca primele două locuri datorită unui avans consistent realizat în primul stint, însă lucrurile s-au schimbat radical în numai trei tururi. În turul 41, Raikkonen a pierdut puterea sistemului MGU-K, iar în turul 43 Nico Hulkenberg a suferit un accident spectaculos după ce aripa faţă a cedat şi a intrat sub monopostul Force India. Germanul nu a mai putut controla monopostului şi s-a izbit violent de un zid de pneuri, element care a generat intrarea Safety Car-ului pe circuit.
Haosul din ultima parte a cursei
A fost momentul în care diferenţele dintre primii patru piloţi s-au estompat, iar reluarea cursei a adus noi evenimente memorabile: Ricciardo a trecut de un Raikkonen lipsit de MGU-K care ulterior a intrat în zadar la boxe pentru o restartare completă a unităţii de propulsie, Valtteri Bottas şi Max Verstappen s-au acroşat, iar pilotul Williams a fost nevoit să intre la boxe din cauza unei pene, în timp ce Hamilton a ratat complet restartul şi a coborât până pe locul şase, nu înainte de a intra la boxe pentru o nouă aripă faţă.
Ricciardo a încercat să-l depăşească pe Rosberg, însă a ieşit larg în viraj şi l-a "înţepat" cu aripa faţă în pneul dreapta spate pe pilotul german, care a fost nevoit să intre la boxe. Ricciardo a intrat la rândul său la boxe pentru o nouă parte frontală, ceea ce l-a propulsat pe coechipierul său Daniil Kvyat pe un nesperat loc doi. Rusul a ajuns în această ipostază în ciuda faptului că i-a cedat poziţia lui Ricciardo în debutul cursei, prin prisma faptului că a evitat orice incident. Totuşi, Kvyat a fost penalizat cu 10 secunde în clasamentul final pentru efectuarea unei depăşiri prin afara circuitului, însă această pedeapsă a fost în cele din urmă irelevantă.În tot acest timp, Vettel şi-a păstrat prima poziţie în clasament şi a obţinut astfel a doua victorie a sezonului după cea din Malaysia, în timp ce Red Bull Racing a ocupat următoarele două locuri pe podium cu Kvyat şi Ricciardo.
McLaren, dublă clasare în puncte
Max Verstappen a concurat în cea mai mare parte a timpului pe ultimele locuri care aduc puncte şi progresase până pe şapte înainte de ieşirea Safety Car-ului de pe circuit. Numeroase incidente petrecute în faţa sa l-au propulsat însă pe pilotul Scuderiei Toro Rosso până pe locul patru, aceasta fiind cea mai bună performanţă a olandezului în sezonul său de debut, dar şi cel mai bun rezultat al echipei italiene în acest an.
La fel de mult de oportunităţile create a profitat şi Fernando Alonso, care a progresat de pe locul 15 până pe poziţia a 10 la finalul primei serii de opriri la boxe, înainte de a ajunge pe 9 după intrarea Safety Car-ului. În urma incidentelor petrecute în faţa sa, dublul campion mondial a terminat cursa pe un nesperat loc cinci, de departe cel mai bun rezultat al său şi al echipei McLaren în acest campionat. Performanţa a fost completată de coechipierul său Jenson Button, care şi-a trecut în cont o nouă clasare în puncte prin locul nouă.
Clasări modeste pentru Mercedes şi Williams
În urma numeroase incidente din ultima parte a cursei, Hamilton şi Rosberg au fost nevoiţi să se mulţumească doar cu lcourile 6 şi, respectiv, 8, rezultate în urma cărora amândoi au pierdut puncte preţioase comparativ cu Vettel. Între cei doi s-a intercalat Romain Grosjean de la Lotus, în timp ce Sauber şi-a adjucat un punct prin Marcus Ericsson, clasat în faţa lui Felipe Nasr.Williams a fost una dintre victimele incidentelor de pe circuit şi părăseşte Ungaria fără să obţină puncte, întrucât Felipe Massa şi Valtteri Bottas au terminat cursa pe locurile 12 şi, respectiv, 13. De altfel, brazilianul a provocat şi anularea startului din cauza poziţionării greşite pe grila, însă nu a produs la fel de multe incidente precum Pastor Maldonado, care a suferit mai multe penalizări pentru o serie de acroşaje.
Pilotul echipei Lotus a terminat pe locul 14, în faţa lui Roberto Merhi de la Manor, în timp ce lista abandonurilor a fost de asemenea destul de lungă: Will Stevens (Manor), Carlos Sainz Jr (Toro Rosso), Raikkonen (care a fost invitat în garaj în absenţa unei soluţii la problema motorului) şi cei doi piloţi ai echipei Force India, Sergio Perez şi Hulkenberg.Ungaria - Rezultate Cursă:
Loc | Pilot | Echipa | Tururi |
---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 69 |
2 | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | 69 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 69 |
4 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 69 |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 69 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 69 |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 69 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes | 69 |
9 | Jenson Button | McLaren/Honda | 69 |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 69 |
11 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 69 |
12 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 69 |
13 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 69 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | 69 |
15 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 67 |
16 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 65 |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 60 |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | 55 |
- | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53 |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 41 |
Rosberg mi-a mancat ficatii azi. Il urasc cu ardoare pe Hamilton, cu toate ca e clar ca are o clasa pe care Rosberg nu o va avea niciodata.
Bine, au fost si probleme pentru Mercedes dar Ferrari si RBR chiar au avut viteza aici.
Felicitari pentru Vettel. Poate inteleg si altii de ce are 4 titluri; stie sa fie eficient in curse si sa profite din plin cand se iveste o ocazie. Ricci - initial am crezut ca a comis-o. Incident de cursa as zice, dar Rosberg a alunecat acolo cam prea mult.
In fine, oricum omul nu a avut vana toata cursa. Daca nu patea nimic cred ca Hamilton ar fi terminat cu cel putin 15 secunde in fata lui.
Exceptional startul. Exceptional.
Pacat pentru Kimi. A facut o cursa bunicica.
Vettel a castigat, bravo lui, Kvyat s-a descurcat foarte bine, iar Ricciardo a pierdut locul 2... cam pe degeaba. Totusi nu pot sa neg ca nu mi-a placut deloc comportamentul lui Hamilton care s-a ofticat ca Rosberg a trecut in fata lui, plus l-a lovit degeaba pe Ricciardo, doua evenimente la care nu ma asteptam sa le vad de la un campion mondial cu o masina... foarte dominanta.
Probabil cea mai spectaculoasă din ultimii ani.
Crezi ca nu stiu cine esti cameleonule. Ce inteligent si de mare specialist esti tu. Uite cat de frumos ne vorbeste el iarasi, ca o placa zgariata.
#ForzaFerrari #ForzaSEB #JB17
Pilotul cursei de azi Ricciardo. Fara nici un dubiu. Parerea mea.
Start exceptional Ferrari.Si Vettel si Raikonen au plecat perfect. Am avut o presimitire ca asa va fi startul fara electronica la greu.
Alonso a avut un ritm de cursa foarte bun si per total cele 10 pozitii castigate sunt bine meritate. Pacat de McLaren in calificari pentru ca au avut ritm bun si in antrenamente insa per total o surpriza placuta,
Cred ca Mercedes a platit tribut increderii prea mari pe care o au in monopost. Mi s a parut ca au fortat la limita insa nu s a lasat fara urmari pentru ei si drept dovada au avut caderea de pe final. Inca un plus pentru Ricciardo care a reusit sa tina piept presiunii exercitate de pilotii Mercedes.
M-a amuzat fata lui N.Lauda din momentul interviului. Era stupefiat omu':))))).Iti dai seama dupa ce esti obisnuit cu podiumul......
@Gino: pentru Raikkonen ce strategie buna sa-i alegi cand i s-a stricat un echipament care ii furniza peste 150 Bhp? L-au chemat la boxe, au oprit motorul si au incercat sa restarteze pachetul si... nu a mers, nu mai era nimic de facut. Oricum Vettel a fost mai rapid ca Raikkonen altfel nu vad cum ar fi avut peste 7s in fata acestuia. Totusi, pacat ca Raikkonen a avut problema tehnica pentru ca erau sanse sa termine pe podium.
@91Schumi06: "Interesant" punctul tau de vedere, niste dovezi care sa vina in sprijinul afirmatiilor tale ai?
Cand esti in spatele coechipierului si nu te apropii de el, nu ai un ritm de cursa, inseamna ca esti mai incet. Strategia a fost foarte buna pentru ambii piloti, plus nu au mai avut probleme la boxe (o chestie pozitiva), ghinionul... n-ai ce sa faci.
Ah si se vede ca esti fan Raikkonen, inca visezi ca este cel mai bun pilot din lume, eu sunt surprins ca poate sa-l bata pe Vettel desi cam tot copiii de pe aici, credeau invers.
Si nu-i nevoie sa-mi raspunzi, imi inchipui ca te doare ca Vettel a castigat, asa ca poti sa suferi in liniste. Un fan decent al oricarui pilot n-ar posta rahaturile pe care le postezi tu.
Du-te ma la culcare nu mai tromboni lumea pe aici.
P.S. sunt fan cel mai bun pilot (in ordine: Senna, Schumacher - nu sunt chiar convins ca in ordinea asta...). Doresc sa castige doar cei mai buni piloti.
BV VETTEL!!!
Forza Ferrari !!!
pacat de Kimi
dc era o dubla Ferrari (asa cum am prezis-o intr-un comeny anterior) inca si acuma zaceam pe asfaltul de la Hungaroring tzapan de beat!!!! :)))))
dar macar am nimerit Victoria!
BV Ferrari ... inca 9 din acesta vrea sa vad pana la sfarsitul sezonului :))))
Forza Ferrari!!!
Cea mai frumlasa cursa din sezon, pacat de problema lui Raikkonen.
Maldonado este berbecul numarul 1 (din nou). Nu cred ca am mai vazut pe cineva care sa fie penalizat de trei ori intr-o singura cursa.
Berbecul numarul 2 a fost Hamilton. A dovedit din nou ca pus sub presiune face greseli, iar daca ajunge in pluton se pierde cu firea. Nu ma asteptam sa vad acest lucru de la un dublu campion.
Rosberg a fost cel mai inteligent. A fost constient ca Fer merg foarte bine pe caldura si a asteptat. Din pacate a avut ghinion. daca termina cursa pe doi s-ar fi animat campionatul.
Bravo Alonso. O cursa bune.
Acestea au fost parerile mele.
Daca ne uitam la comentariile marilor piloti (Mansell, Brundle, Danner, Hill, etc) vom vedea ca toti il pun la zid pe Hamilton. Un pilot care nu se poate stapani, care nu are maturitatea necesara a unui campion adevarat.
In rest toate bune. Imi doresc mai multe curse de acest gen.
Este important spectacolul.
A zis si el ca a avut o prestatie proasta, de ce il tot ridicati in slavi.Imi place Hamilton, e un pilot bun, dar nu ai complet.
Cand o sa castige Vettel prin duel roata la roata, atunci stima...
Pana atunci insa este doar un simplu oportunist.
ai vazut startul? ... acele miscari nu se numesc "oportunism"
se numesc pilotat!
in fine ... fanii subiectivi sunt subiectivi si atat ...
mai sus s-a vorbit despre prestatia McLaren, motoarele Honda, Alonso, etc
tin sa va spun ca la ce sunete scoate motorul acela Honda ... vai de capul lor
daca Alonos a adus "harbul: acela de honda pe locul 5, va spun sincer ca omul acel intr-un MB ar sterge pe jos cu Hamilton si cu oricine in acelasi masina ... mai bine l-ar aduce inapoi la Ferrari la anul!!!
Lewis a mai semnalat cel putin o data ceva probleme cu sistemul de start al masinii in acest sezon.