Verstappen a încercat să iniţieze un atac la adresa pilotului Lotus în primul viraj, însă l-a acroşat din spate şi s-a izbit frontal de zidul din exteriorul primului viraj. Pilotul Toro Rosso a primit o penalizare de cinci poziţii pe grila de start a Marelui Premiu al Canadei, însă susţine că nu este vinovat de producerea accidentului.
"Nici măcar nu a fost o manevră de depăşire. În turul precedent am frânat exact în acelaşi loc, dar în turul următor Grosjean a frânat cu 10 sau 15 metri înainte. Dacă eşti foarte aproape şi mergi de la 290 km/h la 80 km/h nu ai unde să te duci. Am încercat să-l evit şi poate a părut ca o depăşire, dar a frânat prea devreme", a declarat olandezul.
În schimb, Grosjean insistă că nu are nicio vină pentru producerea accidentului şi consideră că Verstappen a încercat o manevră periculoasă de depăşire."Nu am văzut mare lucru din accidentul cu Verstappen, doar un monopost care a zburat pe lângă mine.
Depăşirile la Monaco sunt dificile şi cred că a experimentat asta un pic. Este bine că este în regulă, pentru că a fost periculos pentru amândoi şi m-a costat ceea ce ar fi fost un punct muncit", a precizat francezul.Via F1 Technical, Lotus
Daca se intampla ca in 2015 Rosberg sa ia campionatul la o diferenta mai mica de 10 puncte fata de Hamilton (diferenta dintre p1 si p3 din cursa de ieri) o sa sa mai aibe ceva cu care sa se laude, bine la asta va imparti creditul cu Niki Lauda si Toto Wolff...
Mi s-a intamplat (in simracing) sa fiu surprins de franarea precoce a unora. Eu am picat drept vinovat, cu o explicatie cum ca am ratat punctul (meu) de franare lol desi in fiecare din cele 3, 4 ture precedente franasem fix tot acolo
1.) Verstappen in fp3 (se presupune ca aici are acelasi reper de franare ca in cursa, deja a facut suficiente ture si stie exact distanta de franare pentru super-softuri pe care era la accident)
https://www.youtube.com/watch?v=rtpDQ3AkpKY
2.) Verstappen vs. Grosjean (momentul in care Max loveste este exact in dreptul reperului sau de franare, ceea ce dovedeste ca Grosjean a franat intradevar mai devreme)
https://www.youtube.com/watch?v=PXxyI3SG-CA
Reperul de franare pentru Max este reclama Johnnie Walker care se vede in cadrul din FP3, in clipul accidentului vei putea lua in calcul, in partea stanga a parapetului, dupa reclama cu Tag-Heurer, putin dupa al 3-lea semn alb de vopsea.
Acum, incerc sa judec cat mai obiectiv lucrurile:
- Grosjean era pe softuri, Verstappen pe super-softuri..la cunostintele mele acumulate in sim-racing e posibil ca pilotii sa fi avut repere diferite in functie de compozitie / uzura pneurilor; deci posibil ca Grosjean sa fi trebuit sa franeze mai devreme
- Verstappen inca nu are experienta necesara si era foarte pompat de adrenalina, nu vedea decat p10-le si intradevar, traiectoria lui viza posibilitatea de a-i fura interiorul francezului (Incerca sa-i faca aceeasi manevra pe care i-a facut-o lui Maldonado mai devreme).
In curse nu e ca-n trafic, daca ai pocnit pe cineva din spate esti automat vinovat. La o analiza atenta, as plasa-o la culpa comuna.
Astept si alte argumente
Că așa și Perez e rapid, dar are incidente de-astea. Până când nu învață să se controleze, n-o să câștige nimic.
deci eu cu experienta din sim-uri vad denaturat cursele relale iar tu cu experienta 0 in sim si 0 real life stii mai bine ...
btw, am pilotat si carturi si e cu totul altceva decat - real life mers cu masina la servici, dar seamana mult cu simulatorul. Mai uita-te si tu in calendar, e anul 2015, in F1 se foloseste simulatorul, unii folosesc rFactor Pro in F1 iar multi simraceri au mers bine din prima pe masini de curse, ceva ce nu s-a intamplat vreodata cu un sofer real life de duminica. Suna cool ce spui tu acolo (si atragi aplauzele celor care stiu tot nimic, ca si tine) dar denota habarnism in fata cuiva care stie cum stau lucrurile
"Grosjean a franat prea devreme ca pe urma sa revina"
ce sa revina? Cum sa revina? Ai franat prea devreme ce crezi ca faci, accelerezi ca sa repari? Pierzi o secunda (cel putin) in fiecare viraj cu asa abordare cacaita (ar arata jalnic pe telemetrie), nici copii aia de la Karturi nu fac asa ceva fara sa fie o greseala uriasa pe care daca o tot comit e cazul sa se orienteze catre alt sport. In Karting daca franezi asa trec patru cinci dintr-un foc pe langa tine, intr-un singur viraj, alti patru cinci in virajul urmator si dupa cursa te duci sa te culci si nu te mai intorci
Nu e Grosjean vinovat de accident.
Lumea vorbeste ca sa se afle in treaba, iar Verstappen, ca pilot de F1 cu cateva GP-uri la activ, deja, trebuie sa stie ca zona de franare schimbata este un efect al altei cauze: pneuri (compozitie, temperatura, uzura), temperatura franelor sau probleme de aerodinamica ce pot modifica comportamentul monopostului (supravirare/subvirare - in momentul cand monopostul are orice efect din astea, si franarea se schimba).
In plus, zona in care a incercat Verstappen depasirea (el zice ca nu a incercat, din inregistrare eu vad ca a ales trasa interioara dinainte sa se urce pe frane) l-a prins cu o viteza mult prea mare. Chiar daca nu il lovea pe Grosjean, iesea din viraj mult prea larg, putand ciupi glisierele sau putand trage drept, unde a ajuns Grosjean dupa impact.