Verstappen se apără după acuzaţiile lui Vettel şi Raikkonen că a vrut să-i scoată în decor: "Este o mare minciună"

de Daniel Popescu
Luni, 29.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a intrat într-un conflict verbal dur cu Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen în urma duelurilor pe care le-a avut cu aceştia în cursa de duminică de la Spa-Francorchamps.

Max Verstappen a fost protagonistul unor dueluri spectaculoase cu Sebastian Vettel şi Kimi Raikkonen pe parcursul Marelui Premiu al Belgiei, însă ambii piloţi Ferrari l-au criticat pentru modul în care s-a apărat.

Raikkonen a fost nemulţumit că pilotul celor de la Red Bull Racing a frânat violent pe linia dreaptă, ceea ce l-a determinat să frâneze brusc pentru a evita un impact.

"Când vin cu DRS sunt cu 15-20 km/h mai rapid şi, după ce virez, el aşteaptă, aşteaptă şi apoi virează spre mine. Diferenţa de viteză este mare şi trebuie să frânez pentru a încetini. Nu ar trebui să se întâmple asta. Dacă nu aş fi frânat, am fi avut un accident major şi sunt sigur că i se va întâmpla asta dacă nu se va schimba", a declarat el.

Urmareste Automarket
În plus, Raikkonen a afirmat că obiectivul lui Verstappen a fost să-l scoată de pe circuit, afirmaţie negată vehement de olandez.

"Sincer să fiu, este o mare minciună.

Doar îmi apar poziţia, iar dacă cuiva nu-i place este problema lui. După ce s-a întâmplat în primul viraj nu voi ceda poziţia atât de uşor", a explicat el.

Verstappen face referire la incidentul din primul viraj al cursei, când Vettel l-a acroşat pe Raikkonen, iar acesta l-a atins din inerţie pe Verstappen. Totuşi, Vettel susţine că Verstappen este vinovat pentru că s-a infiltrat într-un spaţiu prea îngust pe interior.

"Problema este că nu încap trei monoposturi în acel viraj, iar interiorul este capabil să genereze probleme pe exterior. Este exact ce am suferit eu şi Raikkonen", a precizat el.

Via Autosport, Autosport, Autosport

Comentarii (41)

  • Fara sa fiu un mare cunoscator al regulamentului, stiu ca un pilot are voie sa schimbe directia in fata celui care vrea sa-l depaseasca de cel mult trei ori, insa acest copil care se crede la play station nu face alceva decat sa obstructioneze, adica in puii mei, vezi ca vine ala lansat in sparele tau si tu in ultimul moment tragi spre partea lui si-l obligi sa franeze brusc sau sa iasa afara in iarba, ca doar deh chiar el a recunoscut ca le poate pica celor de la Ferarri ca "i-au stricat" cursa in primul viraj.
    Si ca tot venii vorba de startul cursei, daca a vazut ca a fost depasit de ambii piloti, de ce te mai bagi intre ei ca musca-n lapte? Mai ales ca acolo nu incapeau decat max 2 monoposturi.
    Ma mir ca Toto Wolf ii da apa la moara acestui mucos, desi stie la fel de bine ca si restul paticipantiilor la acest sport ca acest stil de pilotaj pune in pericol viata unor persoane.
    61 14
  • Sincer sa fiu...l-a inceput mi-a placut pustiul mai ales dupa victoria din Spania, dar incetul cu incetul devine ridicol, si mai ales periculos, cineva trebuie sa-l ajute ,sa-l mai tempereze. Nu de alta,dar incepe sa se viseze prea devreme ca poate fi un Senna jr.
    25 5
  • O singura data ( manevra) are voie sa isi apere un pilot pozitia in timpul unei depasiri.
    20 1
  • @Zifi,

    Regulamentul actual prevede O SINGURA schimbare de directie in fata celui care vrea sa il depaseasca (o regula pur si simplu cretina ca si inventia DRS-ului).
    Cu toate astea, gesturile lui Verstappen NU existau si pe vremea lui tata-sau, asa ca ar trebui sa lase ciocul mai jos, incepe sa i se urce la cap cu astfel de afirmatii si nu ii fac cinste.

    In primul viraj el nu mai avea loc, pur si simplu s-a aruncat in viraj pe vibratoare si a asteptat ca altii sa se dea pentru a preveni impactul cu el. Si spun asta nu din prisma unui fan Ferrri sau al lui Vettel.

    Nu a facut deliberat sa scoata Ferrari din cursa, dar a facut deliberat sa ii "sperie" pentru a reveni pe 2. Nu e o manevra cu cap.

    E interesant totusi ca nu i s-a atribuit nicio sanctiune pentru treaba cu Raikkonen, pentru conducere periculoasa.
    58 2
  • La Torro Rosso cu el !
    13 6
  • GrosJan
    Bun, am urmarit reluarea pe youtube si am constatat ca Vettel are si el o vina pe acolo. Max e curajos dar un curaj ineficient. Cu toate ca a depasit limitele circuitului calarind vibratorul ala, tot nu scapa ieftin de acolo pe iesirea din viraj. E tipic, cand cel care vine tare si direct pe interior il ia din lateral pe celalalt. Am spus ineficient pentru ca nu depinde totul de o sclipire de moment in primul tur. Daca Raik era mai rapid (cum a fost) cursa asta, tot trecea de Max. Invers, daca Max era mai rapid, ar fi trecut de Kimi pe undeva si safe. Nu esti safe, nu vin punctele.
    15 5
  • Mihnea
    Am avut placerea sa fiu pe circuit. Inainte de cursa, la parada pilotilor, asta micu' a plecat ultimul, s-a oprit la fiecare tribuna, a aruncat sepci, ce sa mai o adevarata vedeta. Nici un alt pilot nu s-a comportat asa. E drept, erau multi fani olandezin in tribuna, dar o asemenea atitudine la 17 ani dupa doar cagteva curse relativ reusite nu denota decat obraznicie si tupeu, ceea ce ii va frana foarte mult cariera. Parca il vad un fel de Nelson Piquet Jr pana la urma.
    16 6
  • Eu ma intreb daca Magnussen va lua startul in marele premiu al italiei.Multumesc pentru eventualele raspunsuri.
    5 1
  • Fetita Vetel este vinovata pentru acrosasul din primul viraj! Fetita asta chiar a castigay 4 campionate? Cartonul si campionul!
    7 29
  • mobius
    Max nu a gresit cu nimic, nici Raikonen. Singurul vinovat in primul viraj este Vettel, chiar daca unora nu le place acest lucru. este cel care a ruinat cursa lui Raikonen si din pacate si lui Max. Pentru Vettel nu conteaza ce a mai facut Max, conteaza doar faptul ca a trecut in fata lui Raikonen. Raikonen este prea fin ca sa-si acuze coechipierul, alt material, alta educatie, daca ar fi sa-l comparam cu Hamilton sau chiar cu Vettel. Probabil insa, ca are si niste conditii la prelungirea contractului. Lucrurile sunt cu atat mai greu de explicat cu cat Vettel nu are nici la anul vreo sansa, mai repede Raikonen. Ma bucur pentru Alonso si asta pentru ca are in sfarsit o masina in vizibil progres, el a ramas acelesi pilot de valoare.
    15 43
  • In video-ul cu scena data de SKy e clar. Vettel a ales o trasa agresiva si oricum il lovea pe Raikkonen. In virajul ala incapeau 3 masini fara probleme. Verstapen are si el vina lui, nu trebuia sa incerce acel interior, probabil ca ii reusea daca nu venea Vettel. Deci e incident de cursa. Max a gresit, e tanar, dar Vettel....4 titluri....stie si el prea bine ce-a facut. Si stie si Raikkonen. Sper.
    17 14
  • Ferrari
    Vettel hit Raikkonen. End of story.
    17 13
  • Banciu
    Masina lui Vettel e dincolo de mijlocul pistei, catre cei doi! Ce cauta el acolo?
    11 14
  • Daca tacea...
    ...filozof ramanea! Verstapen a facut o cursa jenanta si era indicat ca, dupa ce a facut-o de oaie, de la inceput pana la sfarsit, sa dea dovada de decenta si sa lase ciocu mic!
    Aroganta este -eventual-acceptata celor care au ceva rezultate in spate, ceea ce nu-I cazul lui. Are talent dar daca nu-si schimba atitudinea are sanse mari sa se incadreze in vorba romaneasca: s-a nascut talent si a murit speranta!
    37 5
  • Daca nu era Verstapen pe interior, Kimi avea loc sa vireze mai mult sa evite contactul cu Vetel. Daca Kimi nu era la mijloc, Verstapen poate avea loc sa ia virajul. Totusi a venit prea lansat si nu a mai avut ce face. Prea curajos la acea faza. E usor sa faci comentarii acum dupa incident, cand revezi faza de atatea ori. Si pe linia dreapta chiar a riscat mult cand l-a blocat pe Kimi.
    Sa asteptam urmatoarele curse.
    20 3
  • Cristi
    Greseala lui Vettel, in mod sigur. Este cel care-l loveste primul pe Kimi, care ricoseaza in Verstapen. Daca Vettel ii lasa loc lui Kimi, aproape sigur nu se intampla nimic.
    11 12
  • La cum a intrat Vetel in viraj Kimi n-avea cum sa-l mai fereasca. Da, auzi, intrebare pentru tine si altii ca tine care bat campii cu sigla bmw pusa in gura. De ce sa se fereasca Kimi si nu Vetel? Si nu mai folositi "daca". Cu "daca" Vetel castiga cursa. In alta ordine de idei degeaba cocalarii cu bmw il injura(tipic) pe Verstapen. Tanarul ala are partea lui de greseala dar nu atat de mare, pana la urma el n-a intrat in nimeni. Poate doar in orgoliile unora. Iar din acrosajul generat de Vetel tot el a iesit mai bine, deci, reveniti-va cu piciorusele pe pamant. oricum ai lua-o Vettel e varza, daca era mare campion facea bine in calificari si pornea de pe 2. Ca Raikkonen a dovedit ca masina era buna la Spa.
    12 22
  • Mercedes-Hamy
    Tzancul a indraznit sa se puna cu rosiaticii, prea frustrati de atata seceta. Acum s-au gasit pe cine sa dea vina pentru impotenta. Daa...Verstapen e vinovat. Marele vinovat.
    10 22
  • Parea simpatic Max la inceput, un suflu nou in F1. Acum deja ma gandesc ca probabil se comporta asa pentru ca a sarit cateva etape si s-a trezit direct intr-un monopost de F1. Dupa parerea mea, la start poate are si el o parte de vina, dar e normal sa forteze cand gaseste o portita cat de mica. Pe mine ma nemultumeste comportamentul lui de dupa, clinciurile cu Kimi din aceasta cursa si de la Budapesta. Nu prea inteleg cum nu a fost sanctionat pana acum. Probabil ca daca ar fi fost penalizat la Hungaroring, n-ar mai fi facut la Spa ce a facut... In rest Kimi are dreptate, daca il vor lasa in continuare nepenalizat, va provoca un accident major in viitor.
    26 4
  • trespasser
    Virajul 1 este un viraj de 2-3-4 monoposturi. Ca trasele nu sunt rapide doar pentru 1 sau 2 monoposturi este altceva.
    Verstapen a mizat pe finetea lui Kimi, ca ii va face loc intr-un tarziu. I-a facut atat cat a putut, mai ales ca pe exterior era si Vettel care era normal sa stranga trasa. Verstappen nu avea ce cauta acolo in acel moment(Kimi avea o roata in fata la intrarea in viraj), s-a urcat mult pe vibrator in speranta ca v-a recupera pozitia. A reusit sa isi strice cursa.
    Curajul si determinarea le are, dar daca sunt insotite de inconstienta, atunci Verstappen are o problema. Nimeni nu este obligat sa ii faca lui loc.
    La un moment dat se va intalni si cu un alt "berbec" de genul Hamilton, Ricci sau Vettel in zi mai buna decat ieri si s-ar putea sa isi invete lectia.
    Prea vocal, prea agresiv, prea inconstient. Cunoaste acel succes prea devreme si in cantitate prea mare. Aici e vina RedBull.
    22 5
  • Somitati ale F1 precum Sena sau Schumi, chiar daca aveau un talent imens si uneori cea mai buna masina nu ezitau "sa calce pe cadavre" pt a castiga o cursa. Din pacate pt ei nu au apucat sa imbatraneasca....Se pare ca mosul care conduce F1, din motive comerciale are nevoie de astfel de vedete dispuse sa riste si sa uite ca totusi e vb de o competitie sportiva!
    8 4
  • @ion1 stai vere, ca Schumacher imbatraneste. Nu in cea mai buna forma... dar imbatraneste. Inca respira si inca are puls. ;)
    11 2
  • Nu il mai aparati atat pe Max puerilul, poate sa fie virajul si de 5 masini, daca si cu parca se dadeau intr-o barca,Vettel si Kimi, pot avea loc si 10 masini dar nu te sui pe vibrator cand ceilalti deja se pozitionasera pentru intrarea in viraj, baga si mortaciunea capatana ca adrenalina ii domina emotiile si nu mai gandeste ca poate provoca un accident fatal, asa cum l-a blocat si in alte 2 randuri pe Kimi, Bai putza ce esti, bai mucea, sterge-ti mucii de pe fata. I s-a dat prea mult apa la moara, nu degeaba venise si boss-ul Rbr langa Max, il asculta dar au vazut cu totii ca nu trebuie sa intre ca berbecul.
    18 5
  • de ce intra vetel in rai?
    Au sarit toti fanii rosiatici si frustrati de c.. in sus, ce sa zic. Asta este. Asta e valoarea echipei voastre. Va loviti intre voi. China apoi Belgia. Si cu siguranta o sa mai fie. Asta e singrurul spectacol pe care il pot oferi si asta fac. Pentru voi toti TIFOSI, cu dedicatie :)))))-sa vina manutele rosii. Ce altceva sa mai faceti.
    3 21
  • Ma tot uit la fotografia acestui articol si nu înțeleg de ce poziția mașinii lui MAX este nefireasca in comparație cu cele doua Ferrari.... Tot il acuz in mintea mea pe vettel dar fotografia asta ma induce in eroare rau si mai ma intriga ceva ....de ce naiba Kimi nu l-a închis pe asta mic... Oare a vrut sa il scoată pe vettel in afara virajului si ultimul nu a cedat un milimetru.... Greu de înțeles, dar ceva este sigur ...fiecare din cei 3 a vrut sa între primul in viraj.
    11 5
  • Valeri Bottas a semnat un nou contract cu Williams pe 2 ani..
    7 3
  • @de ce intra vetele in rai
    Pur si simplu comentan cum Max a intrat in curba fara a respecta limitele pistei, nu trebui sa fii fan Ferrari ca sa observi aceste lucru, trebuie doar sa simtul corectitudinii. Fi tu sanatos si bucuros ca cei 2 piloti Ferrari s-au lovit, ai fi avut un spectacol frumos, nu conta cine castiga. Asa am vazut un trenulet cu o locomotiva care pare ca mergea singura. Frumoasa cursa, saracii amarati care au platit bani grei sa vada acest "spectacol'". Pentru aceste faze periculoase, eu l-as fi scos din circuit pe Max vreo 2-3 curse, sa constientizeze.
    8 5
  • Pai cine sa ilia pe Bottas, ce alternative are?Nimic.
    0 5
  • @ ala care semneaza fara nume.Renault , de exemplu..despre Magnussen se aude c-ar fi pe faras ..Sau force India in cazul in care ar pleca perez..
    2 1
  • Max si-a demonstrat adevarata valoare la Monaco anul asta cind a trimis bolidul de citeva ori in parapeti.
    8 3
  • Eu sunt fan Kimi, il stiu de mic si am crescut impreuna, evident fiecare in tara lui, insa, trebuie inteles si Max, e tanar are nerv si a facut cursa placuta si cu evenimente. Nu asta vrem sa vedem? Cred ca Vettel nu avea ce cauta asa strans in primul viraj.
    7 12
  • pif666
    greseala este in totalitate a lui max.
    a fost depasit la start de cele 2 ferrari si de nervi sa aruncat ca taurul in curba. aici si vitelul putea sa ia mai larg virajul,ca sa evite pe mucosul de max.
    ferrari au dreptate,dar de multe ori atunci cand unul greseste si tu poti sa il ajuti si sa eviti impactul. iar vettel nu a fost deloc inteligent si mai ales nu a aratat ca un campion. si nu o data. dublu campion.
    cel mai grav este faza cu kimi la peste 300km/h.
    ai voie conform regulamentului sa schimbi pozitia 1 singura data,dar nu asta conteaza,ci faptul ca altul vine lansat-kimi- si evident ca te va depasi,dar tu ai tai calea ca asa consideri tu: pai aduceti-va aminte de alonso ,cand sa urcat pe ala la 25km/h.
    si culmea : nu a avut nimic. !
    dar norocul nu tine la nesfarsit. poate data viitoare max sau altul o pteste rau .
    si din vina mucosului asta !
    este un pilot bun,talentat,dar nu are nimic de a face cu f1 !
    el crede ca f1 este ori la bal ,ori la spital.
    numai ca spitalul este deseori echivalentul cu morga.
    din cate vad o sa aiba viitorul lui kiayt sau grojan
    9 6
  • Prea multe jigniri inutile la adresa lui Max.Pustiul este prea agresiv si merita penalizat in Ungaria si Belgia pt fazele din timpul curselor cu Raikkonen si Perez dar la start Vettel a fost principalul vinovat.Verstappen nu a avut o atitudine tocmai ok dupa cursa dar si Vettel a gresit ca a dat vina pe olandez pt. incidentul provocat de el (se pare ca neamtul nu greseste niciodata intotdeauna sunt de vina Kvyat,Verstappen,pilotii intarziati,echipa,vremea sau chiar pescarusii).
    Lauda si Villenueve au facut niste declaratii care nu sunt onorante pentru doi campioni mondiali.Canadianul abereaza cum ca tot Max e de vina ca trisorul de rosberg la impins de pe circuit in Germania.Niki Lauda mai bine l-ar trimite la psiholog pe rosberg (specialistul in a impinge adversarii si a ignora steagurile galbene) si eventual pe Wehrlein care s-a suit ca boul peste Button dar se pare ca e mai usor sa se uite in ograda altuia si sa incerce sa demoralizeze adversarii.
    Cat despre penalizari ...FIA a devenit o gluma si toate decizile sunt pe dos:Max a fost iertat de 3 ori,Vettel l-a incurcat pe Sainz in calificari si s-a trecut cu vederea,Wehrlein cu siguranta nu-i penalizat,rosberg face pol pe dublu steag galben si astia trec cu vederea,unora le anuleaza timpul in calificari fiindca au depasit circuitul altora nu.
    Imi pare rau totusi de Kimi ca a pierdut o sansa buna si a coborat la general din cauza altora.
    12 8
  • De ce sa fie vina lui vettel??? Ca l-a ferit Kimi pe max? Sa fim serioși, a comis-o grav puștanul si cât de curând va fi penalizat, se crede in gp2 probabil. Este inadmisibil sa vii de pe locul 4 si sa vrei sa ieși din viraj pe locul 2 cand era inevitabil faptul ca Raikkonen ii va inchide trasa deoarece aceasta ii aparținea. Mai bine ai vedea realitatea, nu antipatia fata de vettel care a avut un start excelent.
    7 8
  • N-a vrut sa-i scoata in decor, a zis ca-i loc sa se strecoare pe acolo. Nu a fost. E curajos, risca, ii iese sau iese rau. Dar nu asta vrem sa vedem? Inca nu a durut, mai merge o vreme asa.
    5 4
  • Pe reluari se vede clar ca primul contact este intre Vettel si Kimi.Germanul intra in Kimi si pe urma acesta il atinge pe Max.Vina este cel putin de 60% a lui Vettel si sa nu uitam ca ceva asemanator a facut si in China si dupa cursa il acuza pe rus in loc sa-si recunoasca vina.Verstappen poate fi acuzat de imprudenta si are partea sa de vina dar nu a fost principalul vinovat .Pentru celalalte faze olandezul nu are scuze dar are timp sa creasca si sa invete din greseli.
    7 6
  • Nu are cum sa fie vina lui Vettel pentru ca este singurul din cei trei care a abordat cum trebuie acel viraj. Raikkonen n-a fost atent la Verstappen, trebuia sa-l inchida usa, iar Verstappen nu avea ce cauta pe acolo. Daca era talentat Verstappen apasa pe frana si intelegea ca nu are rost sa forteze acolo, era doar primul tur. Dar degeaba ai talent daca nu ai si partea celebrala care sa ajute sa-ti folosesti talentul, le-a stricat cursa ambilot piloti Ferrari si pentru ce? N-a luat nici un punct plus a avut cate incidente urate cu diferiti piloti. Nu asa se face treaba, se face cu tact, depasesti pe cineva corect, fara sa fie nevoie sa-l scoti din pista, pentru ca asa arati ca te respecti pe tine insuti. Dar deh, Verstappen atata poate, dupa un timp isi da seama singurel ca nici restul pilotul nu-s prosti pe cat ii credea el si uite ca se descurca. Cursele nu se castiga in primul viraj, se castiga cand se flutura steagul cu patratele.

    Multi fani nu se pricep la trase, nu inteleg care este trasa ideala sau cum arata drumul parcurs de un monopost pe pista, de aia sunt atatea comentarii aberante si pline de prostie. Una este sa intelegi cum trebuia sa intre monopostul intr-un viraj (orice viraj) si asta este sa comentezi asa in dorul lenii ca n-ai ce face acasa. Un sfat prietenesc pentru cei care posteaza asa de dragul de a trece timpul, nu-i nici o rusine ca nu va pricepeti, puneti mana si studiati cum sta treaba. Daca nici asa nu merge, poate n-ar fi rau sa-i lasati pe altii sa comenteze?
    7 12
  • Cel mai mare specialist este F1_Fan - poate il angajeaza ferarri ca doar asa castiga si ei titlu
    13 4
  • @... : Punctulete: Ce te face sa crezi ca nu lucrez deja acolo?
    2 5
  • F1_Fan esti un increzut si te dai ce nu esti,daca ai lucra la ferarri nu ti-ai da cu parerea ca parerea ta nu e obiectiva .lasa-ne cu minciunile si jocurile psihologice ca esti doar un amarat
    6 0
  • Daca facea Maldonado chestii de-astea, avea la penalitati pentru toate cursele care au mai ramas...
    Mucosul asta - nimic.
    nu de alta, dar e bataie de joc pentru pilotii care se chinuie sa faca o cursa buna si pierd din cauza unuia care n-are nici macar permis dar i s-a permis sa fie in F1.
    Adevarul e ca ar trebui o regula - sa ajungi in F1 dupa vreo 3-4 ani in alte competitii cu monoposturi si sa nu ai mai putin de 19 ani.
    Adevarul e ca daca dadea peste un Schumacher, stergea germanul pe jos cu el.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru