Sezonul 2020 al Formulei 1 a ajuns la final după un maraton de 17 curse desfășurate pe parcursul a mai puțin de șase luni. Poate și din acest motiv, Marele Premiu din Abu Dhabi a fost lipsit de evenimente cu adevărat spectaculoase, mai ales că principalele ingrediente au fost unele emoționale, generate de numeroase despărțiri în perspectiva sezonului 2021.
Startul a fost unul dintre cele mai liniștite din acest sezon, în contextul în care primii 8 piloți de pe grila de start și-au păstrat pozițiile cucerite în calificări.
Max Verstappen a lăsat senzația că a demarat mai greu, dar a reușit să rămână pe primul loc în fața lui Vlatteri Bottas și Lewis Hamilton, cu Lando Norris, Alexander Albon și Carlos Sainz pe următoarele poziții.
În a doua jumătate a plutonului, Sebastian Vettel a reușit să-l depășească pe coechipierul Charles Leclerc la start și să urce astfel pe locul 12. Prima parte a cursei a fost animată de duelul dintre Norris și Albon, câștigat relativ ușor de pilotul celor de la Red Bull, care a urcat astfel pe locul 4 în turul 6.
ABANDONUL LUI PEREZ DECLANȘEAZĂ PRIMA INTRARE LA BOXE
Plecat din spatele plutonului, Sergio Perez a urcat treptat până pe locul 16 și spera să obțină puncte pentru a ajuta Racing Point să termine sezonul pe locul trei în clasamentul constructorilor, însă mexianul a abandonat în turul 11 din cauza unei defecțiuni tehnice la motor.
Safety Car-ul a intrat pe circuit, iar echipele de top au reacționat prompt: numeroși piloți au intrat la boxe pentru a înlocui pneurile medium sau soft cu cele de compoziție hard.
Verstappen a revenit pe prima poziție în fața lui Bottas, Hamilton și Albon, cu Daniel Ricciardo propulsat pe locul 5, întrucât pilotul Renault a început cursa cu cauciucuri hard.
STRATEGIE INEXPLICABILĂ LA FERRARI
Vettel (hard) și Leclerc (medium) au rămas de asemenea pe circuit și au progresat până pe 7 și 8. La reluarea cursei, Sainz a trecut de Leclerc si Vettel, in timp ce Stroll si Gasly l-au depasit pe Leclerc.
De altfel, strategia adoptată de Ferrari a fost una inexplicabilă. Ambii piloți au rămas pe circuit și au revenit în spatele plutonului atunci când au efectuat în cele din urmă opririle la boxe: Leclerc pe 19 în turul 23 și Vettel pe 15 în turul 34. Ultimul care a intrat la boxe a fost Riciardo în turul 39, care a revenit pe locul 7.
FINAL DE SEZON CU MULTE DESPĂRȚIRI
Între timp, Verstappen și-a consolidat poziția de lider cu un avans de peste 11 secunde, astfel că a trecut fără emoții primul linia de sosire și încheie sezonul cu o victorie pentru Red Bull.
Despărțiți de numai o secundă, Bottas și Hamilton au completat podiumul, astfel că Bottas și-a trecut în cont titlul neoficial de vice-campion. Albon a obținut locul 4 pentru Red Bull, iar McLaren a reușit să termine pe locurile 5 și 6 prin Norris și Sainz.
Performanța permite echipei britanice să încheie sezonul pe locul trei în clasamentul constructorilor, în contextul în care a recuperat cele 10 puncte care o despărțeau de Racing Point.Sainz se pregătește acum de o nouă carieră la Ferrari, iar spaniolul va fi înlocuit de Daniel Ricciardo, care a încheia pe locul 7 pentru Renault, echipare care de anul viitor își va schimba numele în Alpine. Ultimele locuri în puncte au fost obținute de Gasly, Stroll și Ocon. Între timp, Ferrari încheie sezonul pe locurile 13 și 14 prin Leclerc și Vettel.
Germanul părăsește astfel Ferrari fără să obțină puncte în etapa finală și speră să înregistreze progrese anul viitor la noua sa echipă, Aston Martin, numele sub care va concura Racing Point.
ABU DHABI - REZULTATE CURSĂ
Pe scurt:
- felicitari Mercedes, HAM si BOT
- mentiuni speciale VES, PER, RUS, RIC, SAI
- Interesanta evolutia McLaren si Racing Point
- rusinica Ferrari (la toate capitolele) - sper sa schimbe ceva, locul 6 in campionat pentru resursele lor este ireal
- Sper ca anul viitor Red Bull sa gestioneze ok motoarele Honda, Ferrari sa se reinventeze, McLaren sa treaca usor la motorul Mercedes iar ALO sa faca un sezon bun la Apline :).
Toate cele bune fanilor de aici si sa ne auzim cu bine in 2021
Bufonii sezonului: Vettel, Albon, Latifi
Pilotul revelatie: Gasly
Echipele sezonului: Mercedes, McLaren
Cea mai slaba echipa: Ferrari
Mascaricii sezonului: Racing Point
Cursa anului: Turcia
Unde ar fi fost și Hamilton, pe Williams !
Măi Robert, tu chiar nu te întrebi de ce toate postările tale strâng mânuțe roșii cât cuprinde ?
Daca tu poti face asemenea comparatii, este cat se poate de clar cam cat pricepi din F1 ! Zero !
Sunt alți piloți care au luptat cu săbiuțe de lemn. Și au arătat ce pot face cu o spadă
https://youtu.be/aCi5tOKuGr4
In timpul cantatului, Vettel a facut "lap record" fara sa-si de-a seama :)) Oricum, frumos gestul - mai ales ca a vorbit (cantat) in italiana.
Voi citiți doar printre rânduri.
Indirect recunoști cât de bun era (sper să mai fie) Alonso
@Adrian
Vertappen nu a câștigat degeaba. A arătat cât de bun este. Nu întotdeauna rezultatul final este cel dorit și e greu să repari într-o noapte ceea ce e "construit prost" într-un an.
Dar ca și Costel tu îl vezi doar pe favoritul tău.
Toți piloții din Formula 1 sunt foarte buni, demonstrație făcută de Russel.
Partea frumoasă cu Russel e că a demontat mitul superpilotului (nu e vorba doar de Hamilton).
va marturisc faptul ca dupa ultimul week-end de F1 al acestui an mie mi-au ramas intiparite pe retina doar doua borne,
dar ce borne atat din perspectiva acusticii cat si a emotiei degajate:
https://youtu.be/L96tYRRF1qI
si nu in cele din urma
https://youtu.be/oEG9oqLlSek
.....restul ii numa tacere pana-n martie viitor.....
Sărbători fericite tuturor!
...
Poate o să înțelegi. Sau poate nu