Marele Circ a poposit pentru a doua oară în acest sezon pe circuitul Red Bull Racing. De această dată pentru Marele Premiu de Formula 1 al Austriei, o etapă pe care Max Verstappen nu o va uita prea curând.
Plecat primul din grilă, olandezul a condus plutonul din virajul cu numărul unu. Ajuns pentru prima dată în Q3, George Russell nu a avut un start foarte bun și a căzut patru poziții pe grilă, de pe 8 pe 12.
SAFETY CAR ÎNCĂ DE LA ÎNCEPUT
Chiar când piloții începeau să prindă viteză, masina de siguranță a intrat pe circuit după ce Esteban Ocon a avut un contact cu Antonio Giovinazzi în virajul cu numărul 3. În urma acestui contact, suspensia față a monopostului Alpine a cedat, astfel că francezul a fost nevoit să abandoneze.
Cursa a fost reluată un tur mai târziu. Sergio Perez l-a atacat pe Lando Norris, pentru poziția a doua. Britanicul nu a cedat și l-a împins pe mexican în afara pistei, fiind penalizat ulterior cu cinci secunde. Perez a reintrat pe circuit, ocupând acum poziția a 10-a.
Tot acum, Valtteri Bottas a trecut de Lewis Hamilton, dar septuplul campion mondial a recuperat imediat poziția a treia de la finlandez.
În turul cu numărul 10, Verstappen avea deja un avans considerabil în fața lui Norris și Hamilton.
10 tururi mai târziu, Hamilton a trecut de Norris. Până la acel moment, cele două monoposturi Alpha Tauri și cele două Aston Martin-uri opriseră deja pentru schimbul de pneuri (începând cursa cu pneuri soft), iar Yuki Tsunoda a primit o penalizare de cinci secunde după ce a trecut peste linia albă de la intrarea pe linia boxelor.Lando Norris a oprit la boxe în turul 30, fiind urmat de Bottas. Nordicul a profitat de penalizarea primită de britanic și a ieșit în fața lui pe circuit. A fost mai apoi rândul lui Max Verstappen și Lewis Hamilton să oprească pentru a schimba pneurile cu care au pornit în cursă.
DUBLĂ PENALIZARE PENTRU PEREZ
Atenția s-a mutat apoi ceva mai în spate. În turul 41, Leclerc a încercat o depășire la Sergio Perez, însă a fost împins în afara circuitului, iar mexicanul a primit la rândul său o penalizare de cinci secunde. Apoi a mai venit încă una, după ce l-a scos în afara pistei iar pe monegasc în virajul cu numărul 7.
Cu câteva tururi rămase până la final, Bottas și Norris au trecut de Hamilton. Max Verstappen a profitat de avantajul pe care îl avea și a oprit din nou la boxe, trecând pe pneuri soft și obținând și punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur.
Tot pe final, Carlos Sainz a ajuns pe 6 după ce a trecut de Leclerc și Ricciardo.
La sfârșitul cursei, Sainz a fost propulsat pe poziția a cincea, având în vedere penalizarea primită anterior de Perez.INCIDENT ÎNTRE FOȘTII COECHIPIERI DE LA FERRARI
În aceeași manieră, Fernando Alonso l-a depășit pe George Russell, astfel că britanicul mai trebuie să aștepte pentru a obține primul său punct în Formula 1. Finalul de cursă a fost marcat de incidentul dintre Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel, în urma căruia finlandezul a primit 20 de secunde și două puncte penalizare.
Verstappen și-a trecut în cont a treia victorie consecutivă din 2021, fiind urmat pe podium de Valtteri Bottas și Lando Norris.
Restul topului 10 a arătat astfel: Lewis Hamilton pe 4, Carlos Sainz pe 5, locul 6 a fost ocupat de Perez, Daniel Ricciardo a încheiat pe 7, Charles Leclerc pe 8, iar locurile 9 și 10 au fost ocupate de Pierre Gasly și Fernando Alonso.
Max nu a fost penalizat in urma cu 2 ani, Leclerc nu a fost penalizat pt. Silverstone si Monza 2019, Max nu a fost penalizat pt. Imola 2021. In toate cazurile manevre asemanatoare cu ce au facut Norris si Perez. Ieri masi a omorat sportul si a interzis pilotilor sa se apere.
De remarcat ca nu au fost penalizati:
Bottas - care in q2 a dormit in turul de formare si din cauza lui vettel nu a prins ultimul tur iar Alonso a fost incurcat ratand q3 - asta dupa ce pilotii au fost avertizati cu o zi inainte sa nu incetineasca inutil
Ricciardo si Leclerc - care au fost depasiti in primul tur de Alonso, au iesit de pe traseu si au revenit mult in fata acestuia
georgica russell - care a ignorat steagurile albastre cel putin jumatate de tur
Norris are 10 puncte pe licenta, Leclerc 3. Primul nu a fost implicat mai deloc in incidente. Cel de-al doilea in ultimul an: a eliminat adversari la start in 3-4 curse, a mers fara centura de siguranta, s-a ciocanit cu Kimi doua curse la rand, depaseste pilotii prin afara circuitului. Cum a ajuns pilotul cuminte la un pas de suspendare si cel care concureaza murdar are 3 puncte amarate? Raspunsul: Ferrari International Assistance.
1- Raikonnen tre' sa dispara din F1 cat mai curand posibil, varsta nu iarta pe nimeni iar neglijenta pe care-o cultiva cu asiduitate pe circuite in ultimul timp incepe sa nasca ingrijorare!
2- Charles L'echec, acest etern balon de sapun al celor de la Ferrari, tre' sa-si reseteze imediat discursul copilaresc care nu doar ca-l ridiculizeaza profund pe micu' print de vreo doua sezoane si jumatate, ci incepe sa-i tradeze masiv tocmai impotenta propriului pilotaj, extrem de vizibila dupa sanctionarea mexicanului cu 10 secunde(prima abatere justificata, a doua nicidecum) dar sa si compromita masiv increderea oarba a celor din Maranello in a lor perimata "arma letala"....
...cum este un pic controlat la jambiere cum incepe sa devina imediat isteric de parca concurentii directi ai micului print ar trebui sa primeasca negresit steaguri albastre...
Charles L'echec incepe sa se scufunde, Sainz aflandu-se in primul sau sezon la Ferrari la doar doua puncte de L'echec dupa doar 9 curse!
https://youtu.be/MMApgVudS-I
3-Max, o mostra de siguranta si maturitate in cursa de ieri, o reala incantare.....
4- Bottas, dupa docilitatea aratata si-n cursa de ieri chiar merita sa faca parte din *drim-timu* Benz AMG si-n 2022, un asemenea lacheu nu gasesti pe toate drumurile.....
Cum sa dispara Raikkonen din f1? N-ai vazut cati l-au votat pilotul zilei?
Pacat ca nu a castigat. Era tare comic sa fie felicitat dupa ce i-a facut lui vettel.
@FanF1:
Nu traiesc in trecut dar am memorie buna. Regulamentul nu s-a schimbat. Trebuie judecat la fel. Exemplele pe care le-am dat din trecut au fost judecate corect, ieri s-a judecat gresit. Deci prezentul este de criticat.
consumatorii F1 din lumea-ntreaga au pus la cale un giumbusluc in acest sezon...
sa-ncerce, printr-un vot masiv, sa-l scoata mai de fiecare data *driver of the day* pe Raikonnen, doar pentru a ne desfata cu "amplul" discurs al finlandezului, cel care-l caracterizeaza de vreo 20 de ani....
încălcării lor, pt cei cu memorie bună - îmi place să cred că mă număr printre ei - vreţi sa ne amintim de câte ori a călcat Max - Max Verstapen, să ne înţelegem - linia albă la ieşirea de la boxe în 2020-2021? Când este vorba despre câştigarea unui campionat şi a unei căruţe de bani,eu cred că merită efortul.
( Clar, în prezent, RBR are o maşina absolut dominantă)
Cica Mercedes vrea sa aduca 'ceva radical' la Silverstone, dar cred ca este prea tarziu.
Pentru cine e interesat sa vada cum s-a ajuns aici, pe larg :
https://www.pitstops.ro/2021/07/05/mp-al-austriei-2021-review-cruise-control/
Normal ca e distanta mai mica intre Leclerc si Sainz, pentru ca Sainz e foarte bun si el...
Eu zic ca in sezonul asta vedem si ceva distractie...:) ma mir totusi, ca Norris e atat de bun, pe langa Ricciardo.
Actuala masina Mclaren este conceputa pentru stilul de pilotaj al lui Norris. De obicei echipele contruiesc masinile ca se muleze pe pilotul principal sau pe cel pe care mizeaza in viitor, iar ideal ar fi ca al doilea pilot sa se muleze pe acel stil de pilotare. De aici si problemele lui Ricci, care sunt mai mult in calificari, pentru ca in cursa se descurca decent.
2. Felicitari Max si RedBull pentru ca au reusit sa aiba un pachet performant si stabil cursa de cursa pentru a se lupta cu Mercedes. Ferrari in 2017-2018 in prima jumatate avea cursa bune si cursa rele, iar din a doua jumatate cadeau foarte mult in urma nemtilor.
3. Pentru toti care il criticau pe Vettel ca facea greseli in 2017-2018, uite ca si Hamilton face aceleasi gafe pentru ca nu are o masina mai rapida cu 1 sec pe tur decat ceilalti si cand conduci la limita toata cursa, mai si gresesti. Britanicul a fost ferit de greseli in acesti ani pentru ca nu era nevoit sa scoata untul din masina.
4. Este trist pentru ca lumea critica comisarii de cursa. In ultimii ani am avut parte doar de decizii idioate si inconsistente iar ieri s-a intamplat la fel sa vedem asa ceva. Dar comisarii au fost corecti. Ca sa putem avea dueluri roata la roata in viraje trebuie ca pilotii sa-si lase minim spatiul de o masina in lateral. Eu sunt satul sa vad depasiri pe linie dreapta cu DRS-ul, vreau sa vad dueluri roata la roata in viraje si pe inlantuire de viraje. Perez si Leclerc au facut foarte bine ca au incercat sa depaseasca pe exterior si era datoria lor sa incerce sa foloseasca fiecare cm de asfalt. Daca nu ar fi fost scosi afara, toata lumea i-ar fi laudat ca au facut depasiri geniale, in schimb acum sunt criticati ca de ce au insistat si nu au abandonat tentativele din timp si prin urmare au fost altii pedepsiti nevinovati. Tot timpul trebuie lasat un spatiu, indiferent ca suntem sau nu fanul pilotului care este depasit.
5. Nu pot sa nu remarc faptul ca Hamilton l-a laudat pe Norris in timpul cursei, fix dupa ce si-a prelungit contractul cu Mercedes pentru inca 2 ani. Astept anuntul prin care Norris va primi locul lui Bottas incepand de anul viitor. Este clar ca Mercedes nu poate castiga titlul constructorilor cu un pilot asa slab precum finlandezul. Iar faptul ca Hamilton il doreste pe Norris in locul lui Russell arata cat ii e de frica de Russell. Stie ca nu are nici o sansa sa-i tina piept la cat de bun a fost anul trecut la cursa lui de debut la Mercedes. Dar Hamilton stie ca Norris va avea nevoie de 1 sezon de acomodare si nu-i va crea prea multe probleme in 2022 :)
6. Sunt foarte bucuros pentru McLaren pentru ca au reusit sa se lupte la varf cu Mercedes si RedBull. Sper ca acest update ce l-au adus in Austria sa le permita sa se amestece printre cele 2 echipe si cursele viitoare.
frustrare in cazul meu?!
.....hai sa fim seriosi pentru cateva clipe...
..am ramas acelasi umil slujitor al adevarului Marelui Circ....
1-Sebastian detine primele doua rezultate ale celor de la Aston in F1;
2- Sebastian are deja podium cu Aston iar pentru L'echec podiumul de premiere inca ramane la stadiul de reverie in sezonul 2021 si, ce doare cel mai tare pentru acei imobilizati in partiniri atroce la adresa certului L'echec, iata ca Sebastian este si la aceasta ora ultimul pilot care a reusit sa castige un grand-prix la volanul unui Ferrari, Singapore2019.....
@!!!,
exclamatule, prioritate zero sa-ti fie tocmai istericalele L'echec-ului!
@Claudiu ai perfectă dreptate, au transformat F1 într-un sport de domnișoare, în care orice acțiune îndrăzneață devine automat ceva penalizabil și în care orice replică la limită se penalizează automat ! Sunt fan Ferrari și Leclerc dar cred că nici Norris și nici Perez nu trebuiau penalizați, pentru că ei doar au luptat pentru locurile lor. Ca să nu mai aduc aminte de penalizarea lui Vettel în Canada 2019, cea mai ridicolă și absurdă penalizare văzută vreodată. Mi-e dor de depășirile unor Villeneuve, Senna, Mansell, sau Schumi, mi-e dor de cursele lor senzaționale, mi-e dor de cursele de până-n 2004-2005 ! Mi-e teamă însă că nici unul dintre cei enumerați mai sus, nu ar termina vreo cursă în zilele noastre, din cauza numărului penalizărilor pentru "pilotaj periculos" ! RIP f1 ...
"Sergio aggressivo? Sì, per quello ha preso la penalità."
Fii măi omule mai realist, deschide-ți ochii și privește mai clar lucrurile!
Iar vizavi de Azerbaidjan problema a fost acel asa numit "magic button"
"Este vorba de un comutator ce îndeplineşte mai multe funcţii, legate de frȃne. Prin acţionarea sa se grăbeşte încălzirea discurilor faţă, acestea reflectȃnd o parte din căldură spre pneuri pentru ca acestea să nu cadă sub limita inferioară a ferestrei de operare. Pentru a face asta balansul frȃnelor se mută spre faţă cu peste 75% (pȃnă la 92% în momentul de vȃrf). În acelaşi timp este accesată maparea pentru recoltare maximă a energiei pierdute pe frȃnare prin intermediul MGU-K (Strat mode 1). Tot acţionarea comutatorului face ca pe display să apară în acele momente doar temperatura frȃnelor şi a pneurilor).
Poziţionat agresiv, puţin oblic, septuplul campion a avut parte de o lansare mai bună şi i-a luat faţa lui Perez la accelerarea scurtă spre primul viraj. Mexicanul a tras şi el agresiv spre stȃnga, obligȃndu-l pe britanic să facă la fel. Dar apoi maşina acestuia nu a virat de fel şi s-a dus glonţ în faţă. Pȃnă atunci pilotase excepţional, acoperind limitările monopostului printr-o manieră ce urcase Mercedes-ul dincolo de locul meritat din punct de vedere al competitivităţii. Ce se întȃmplase? Lewis a lovit fără intenţie din nou comutatorul cȃnd a tras brusc spre stȃnga de volan, balansul frȃnelor s-a dus direct la 92% pe faţă(ultimele info converg catre 86.5%), a blocat evident puntea respectivă şi maşina s-a dus ca o sanie."
Pentru cei care dati manute rosii: stiu ca nu aveti argumente, ci doar pareri personale, dar din pacate pt voi, realitatile in viata nu sunt bazate pe pareri personale.
Du-te mă și plimbă ursu', faci niște asociații de idei și de situații de care ar râde și un copil de țâță. Păi cu specimene ca tine n-ar mai fi existat formula 1, mă ! N-ar mai fi existat nici Villeneuve, nici Senna, nici Schumi ! Ai mai fi existat doar tu, cu haosul și balamucul din capul tău. Hai marș !
Urmareste articolele cu desenele lui Piola, aboneaza-te la o publicatie internationala la segmentul platit, cum este motorsport sau autosport si vei descoperi lucruri interesante. Exista si o publicatie romaneasca, si nu vreau sa-i dau numele, pentru ca nu fac reclama nimanui, unde gasesti articole extrem de bine documentate, pe partea tehnica.
Alea sunt pareri de luat in calcul...
Și-ți dau un sfat Mr.Dot:
Du-te ia-ți un antidot
Că rimezi cu "idiot" :)))
Butonul e pe volan in stanga, dar pe spatele volanului langa una din "paddle" (habar nu am cum se zice in romana) cu care pilotii schimba viteza.
Parintii tai trebuie sa fie mandri de tine.
Ei pot sa vada doar niste chestii care sar in ochi. Se mai rasufla cate ceva ceva. Citesc si eu, dar nu pot sa fiu copy-paste la tot ce spun ei. Iti dai seama ce nivel de spionaj industrial si dezinformari (pentru a nu realiza concurenta ce fac) se petrec....
Ce putem vedea destul de clar, este comportamentul pilotilor, modul in care conduc, reactioneaza etc.
Uneori e ca la la revolutie :))) am fost toti acolo, dar tot nu stim precis, ce s-a petrecut :D
Nu, nu-s mândri, de fapt se întreabă de ce i-a "blagoslovit" divinitatea cu asemenea progenitură ...
La partea care nu se vede, din cate stiu eu, conform actualului regulament nu au voie sa umble in timpul sezonului. Acolo se folosesc acele jetoane in extrasezon. Si da, acolo se stie sau nu se stie la ce folosesc echipele acele jetoane. Dar se pot masura performantele masinilor si ar fi bine pentru o echipa sau alta sa nu calce pe bec. Stim cu totii ce s-a intamplat acum doua sezoane cand dupa pauza de vara Ferrari a avut acea viteza pe liniile drepte care nu se putea justifica, si stim la fel de bine ca dupa ce Mercedes si RB i-a aratat cu degetul si FIA si-a bagat nasul, ca au pierdut acea viteza la fel cum o castigasera.
Dar cum ziceam, sunt si lucruri care nu se vad. Spre exemplu nici acum nu se stie la ce a folosit Mercedes cele doua jetoane.