În absența unei mize reale după adjudecarea ambelor titluri mondiale de către Mercedes, Marele Premiu al Braziliei a oferit în special strategii diferite pentru opririle la boxe, în timp ce spectacolul a apărut la start și după un acroșaj între Charles Leclerc și Sebastian Vettel.
Max Verstappen a plecat excelent din pole position și și-a păstrat cu ușurință prima poziție, în timp ce în spatele său Lewis Hamilton a reușit să-l depășească în primul viraj pe Sebastian Vettel în lupta pentru locul doi.
În rest, piloții de top și-au păstrat fără emoții pozițiile cucerite în calificări, cu Valtteri Bottas și Alexander Albon pe locurile 4 și 5.
Retrogradat pe locul 14 al grilei de start ca urmare a înlocuirii motorului, Charles Leclerc a început cursa cu pneuri medium și a progresat rapid în pluton, intrând în top 10 după numai trei tururi. Până în turul 12, pilotul Scuderiei Ferrari a ajuns pe locul 6, în spatele rivalilor de la Red Bull și Mercedes.
Strategii diferite la prima oprire la boxe
Imediat după turul 20, piloții de top au început să oprească la boxe. Hamilton a fost primul și a fost urmat la un singur tur de Verstappen.
Spre ieșirea de la boxe, olandezul a fost însă la un pas să fie acroșat de Robert Kubica, care a ieșit imprudent de la standuri. În urma incidentului, Verstappen a ieșit pe circuit în spatele lui Hamilton, însă l-a depășit cu ușurință în turul 23.
Ambii au înlocuit softurile cu seturi noi de soft, astfel că au mizat pe strategii cu două opriri la boxe.
În schimb, Vettel a amânat intrarea până în turul 25 și a mizat pe cauciucuri medium, în speranța că va putea adopta o strategie cu două opriri.La rândul său, Bottas a intrat în turul 27 și a optat pentru o strategie și mai agresivă, cu pneuri hard pentru a doua parte a cursei, iar acceasi tactică a fost adoptată în turul 30 de Leclerc. Astfel, Verstappen a rămas lider în fața lui Hamilton, Vettel, Bottas, Albon și Leclerc, clasamentul fiind practic identic cu cel de după startul cursei.
Verstappen rămâne lider după a doua serie de opriri
Ulterior, cursa a fost lipsită de evenimente majore până în turul 42, iar Bottas a intrat surprinzător la boxe și a fost urmat la scurt timp de Hamilton și Verstappen, cu toți cei trei piloți mizând pe pneuri medium. Între timp, Vettel a intrat la boxe în turul 50 pentru soft.
În urma acestor permutări, Verstappen a rămas lider în fața lui Hamilton cu un avans de numai o secundă și jumătate.
Câteva tururi mai târziu, Bottas a fost nevoit să abandoneze în urma unei defecțiune tehnice la motor, ceea ce a generat și intrarea Safety Car-ului pe circuit. Verstappen a decis în mod surprinzător să intre la boxe pentru softuri, astfel că a pierdut poziția de lider în favoarea lui Hamilton. La rândul său, Leclerc a efectuat sub Safety Car a doua oprire la boxe.
Acroșaj între Vettel și Leclerc
Cursa s-a reluat în turul 60, iar Verstappen a reușit să revină pe prima poziție după ce l-a depășit relativ ușor pe Hamilton.
În plus, Albon a impresionat prin depășirea ambilor piloți Ferrari, astfel că thailandezul a ajuns pe poziția a treia în fața lui Vettel și Leclerc.Cei doi piloți ai Scuderiei Ferrari s-au atins ușor cu pneurile în lupta pentru locul trei, însă amândoi au fost nevoiți să abandoneze ca urmare a unor pene de cauciuc.
Incidentul a determinat apariția Safety Car-ului pe circuit, iar Hamilton a efectuat încă o intrare la boxe și a revenit pe circuit în spatele lui Gasly și Albon. După retragerea mașinii de siguranță, Hamilton a încercat să-l depășească pe Albon, însă cei doi s-au acroșat, iar pilotul celor de la Red Bull a abandonat.
Hamilton a putut continua cursa cu o ușoară avarie la aripa față și a încercat până în ultimul moment să-l depășească pe Gasly, însă în cele din urmă francezul de la Toro Rosso a terminat pe locul doi în spatele lui Versttapen.
Șirul de abandonuri l-au promovat pe Carlos Sainz pe locul patru, în timp ce Alfa Romeo a obținut locurile cinci și șase prin Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi. Top 10 a fost completat de Daniel Ricciardo, Lando Norris, Sergio Perez și Daniil Kvyat.
Bravo Verstappen!
RBR au avut cea mai buna strategie.
Cred ca e primul abandon al celor de la Mercedes anul asta. Mai mult decat atat Mercedes l-au faultat pe Hamilton la ultimul safety car. Probabil va fi penalizat pentru incidentul cu Albon. Apropo de Albon e cu cateva clase peste Gasly, desi ultimul a avut cea mai buna clasare din cariera azi, dar a fost mai mult decat conjunctural.
As vrea sa zic ca Vettel si-a aratat din nou calitatea, si desi greseala in duelul cu Leclerc a fost a lui, lucruri de genul asta se intampla cand ajungi la 300km/h.
Iar pe Hamilton sa-l penalizeze cu 10secunde din cauza lui Albon, de ce nu l-au penalizat ??? Intra Sainz pe locul 3.
ai dreptate, vettel out...lipsit de personalitate, plafonat si lipsit de viziune,,total neintegrat..nu stiu unde ar mai face el performanta..poate la reno sau williams..
In concluzie : e o mare POVARA si o PIATRA DE MOARA destul de AMARA...
Omul l-a depasit corect pe Vettel, in a treia curba, Vettel era pe exterior, urmand curba pe partea lui Charles, asa ca Vettel procedeaza ca de obicei, incercand sa isi impinga adversarul in exterior. Charles i-a lasat loc si a mers strict drept.
De 3 curse, Vettel moare de nervi ca nu ii mai iese solutia asta cu Lewis, fie la start, fie in cursa. Nici nu a avut decenta sa se duca spre Charles sau spre boaxa Ferrari, a stat ca un vinovat pe pista. Culmea ca mai si urla in transmisia radio. Asa a procedat de atyatea ori si cu Kimi, la fel si in Singapore in 2017 cand a pierdut campionatul.
2. Vettel a comis-o din nou
3. Ham vs Albon - din reluări reiese că Ham avea interiorul in acea curba și că Albon a încercat să-i taie calea
Asa este in F1, riscurile se impart si rateurile la fel. Nu inteleg atitudinea lui Vettel, de ce nu l-a lasat pe Lecrerc sa mearga, ar fi avut mai multe sanse sa prinda podium decat el cu anvelopele uzate.
Mare pacat. Sper sa se impace si sa se impace!
Forza Ferrari orice ar fi!
Asa trebuie! :)
Dupa parerea mea Hamilton nu este responsabil de incidentul cu albon. O sa privesc partea pozitiva: Sainz ajunge pe locul 3. Pe ce loc a terminat Hamilton chiar nu conteaza dar daca acest incident este penalizabil inseamna ca dupa incidentul albon - Norris din Japonia, albon merita suspendat.
Pana in acest an l-am considerat pe Massa (Geoana al F1) cel mai supraapreciat pilot din istorie si cu Vettel din perioada Red Bull undeva pe 2. Dupa acest an pot sa spun ca albon este cel mai supraapreciat sportiv din istorie. Acest pilot primeste laude dupa fiecare cursa desi este ca ritm de calificari si de cursa la fel de departe de Max cum era Gasly si doar datorita norocului a terminat cursele in top 5. Gasly a avut un Red Bull mai slab decat cel actual, nu s-a obisnuit cu echipa pentru ca comunistul Marko i-a pus piedicii din prima secunda, nu depasea mai pe nimeni dar nici nu strica masina. albon cu un monopost cel putin la nivelul Mercedes si Borrari nu a prins nici un podium, a facut multe depasiri dar lovind de cele mai multe ori rivalii si este lider absolut la monoposturi distruse.Saracul albon astazi karma l-a lovit asa cum si el i-a lovit pe Gasly, Perez, Norris si pe multi altii in cursele precedente. Niciodata nu a fost penalizat. Cat despre caracter cred ca este cel mai dezagreabil pilot de pe grila, incearca sa para comic dar nu pare decat o caricatura a lui Ricciardo. Sper sa nu prinda podiumul niciodata.
Rezultatele pentru pilotul zilei nu sunt reala. Cunoscatorii stiu ca oamenii au votat pe altcineva.Pacat ca si in acest aspect Liberty Media triseaza.
Pilotii zilei sunt Verstappen, Hamilton, Gasly si Raikkonen. Restul au avut noroc. Titlul de prostul zilei pentru reprezentantii maFIA.
Cat despre cursa lui albon: nu a fost in stare sa treaca de Bottas desi era mai rapid, a fost presul lui Max si era l-a vreo 30 de secunde in spatele lui Max inainte de SC."MARE performanta,MARE talent".Au sters cu el pe jos Russell si Norris in F2.
Hamilton este intre cei mai buni 5 piloti din istorie, dintre pilotii din 2019 Verstappen pare cel mai apropiat de Hamilton ca valoare, Perez si Ricciardo ar face multe daca ar avea masina iar Leclerc, Sainz, Norris si Russell sunt tinerele talente.albon este la fel de magar ca dubla Haas dar mai lent.Sa ne amintim ca Grojanel a avut podiumuri cand a avut monopost.Ma bucur ca Sainz si Gasly au mari sanse sa termine pe 6-7 sezonul. Deasemenea ma bucur ca recordul de puncte in sezonul de debut va ramane in dreptul lui Hamilton. albon ar trebui sa castige ultima cursa ca sa depaseasca performanta campionului.0 sanse sa se intample.
Pe Vettel l-am tot facut campion de carton si l-am criticat suparandu-i pe fanii acestuia dar cred ca merita sa ramana in f1. Pilotajul lui nu este de 4 titluri si nici de pilot Ferrari dar totusi este rapid si stie sa profite cand are un monopost superior. Ferrari ar trebui sa evite duelurile Vettel-Leclerc.Vettel are antecedente cu colegii de echipa. Italienii trebuia sa-l transforme pe Vettel pilot nr.2 ori sa-l trimita la Alfa.
Scuze pentru ca am scris prea mult.Insa este ultimul comentariu in care vorbesc despre albon. Poate sa scoata si 10 piloti intr-o cursa tot nu voi comenta.M-am lamurit in privinta acestui pilot inca de anul trecut si anul asta nu a facut decat sa-mi confirme parerea cursa de cursa. Astazi 99% aveti o parere opusa de a mea. Acelasi lucru a fost si cu Vettel. Viitorul o sa-mi dea dreptate.
Alonso l-a felicitat pe Hamilton pentru titlu mondial.Multi dintre fanii lui Hamilton s-au bucurat cand Alonso a castigat Le Mans. Eu m-as bucura sa termine intr-o pozitie fruntasa Dakarul.
Pacat ca n-ai invatat nimic de la Alonso.Abu Dhabi 2018 trebuia sa te puna pe ganduri.
"Ura este o dragoste nereusita" - Soren Kierkegaard
Depasiri la varf, dueluri frumoase.
Depasirea de la start, din S-ul Senna a lui Ham asupra lui Vettel a fost un deja-vu din S-urile de pe Austin.
Imi pare nespus de rau pentru Albon. Ar fi fost primul lui podium. Dar se dovedeste ca si Ham este doar un om si mai face greseli. De apreciat totusi reactia lui Ham in care isi asuma intreaga responsabilitate. Cu toate astea nu ii poate readuce podiumul lui Albon, de altfel meritat 100%.
Ceea ce a fost intre Leclerc si Vettel a fost o copie a acrosajului dintre acelasi Vettel si Webber din Turcia, in 2010. Aceeasi situatie (linie dreapta si tot cu coechipier). Din onboard se vede clar ca Leclerc a tinut monopostul drept, iar Vettel a strans stanga mult prea devreme. Cel putin asta e parerea mea ca nespecialist, dar care privesc F1 din 1990.
Ferrari au risipit mult prea multe oportunitati anul acesta, cand au un super-motor si puteau ataca ambele titluri.
Sainz, in sfarsit podium. Un sezon inredibil pentru tanarul spaniol.
Verstappen intr-o zi perfecta. Cu un monopost RBR care era imbatabil pe S2 (portiunea virajata) si cu stilul lui rapid a castigat cursa mai usor decat s-a vazut din fotoliu. Anul acesta cred ca a fost anul in care Verstappen s-a maturizat. Nu se mai pripeste si nu mai intra in clinciuri la fiecare depasire. Vom vedea in 2020, dar mai ales in 2021 daca poate fi un candidat serios la titlu.
Repet: clasamentul in 2019 va fi cel estimate de mine in August: Ham, Bot, Ver, Lec, Vet.
@admin automarket - rog sa moderati comentariile unor anumiti utilizatori, care cu fiecare ocazie pe care o au, au comentarii rasiste si deloc la locul lor. Ieri, utilizatorul SSS la 17.11.2019, 20:56 a avut un comentariu deplorabil.
Sunt un vechi utilizator pe acest site, si m-am saturat sa vad asemenea comentarii. Daca nu veti lua masuri, voi sesiza CNCD, pentru ca pana la urma sunteti responsabili de ceea ce posteaza utilizatorii pe acest site. Imi convine ca trebuie sa fac acest comentariu? In niciun caz, dar cred ca este responsabilitatea dvs. sa luati atitudine atunci cand observati derapaje.
Atatea jigniri pe metru patrat nu am vazut in viata mea, nimic constructiv doar prost, idiot, frustrat, amator, plangacios, campioni de carton, betivi, nesimtiti, josnici, mai nou si rasism, etc numele pilotilor care de care mai modificat si asa mai departe. Numai "piloti" pe aici care de care mai avansati si cu teorii conspirationiste care ar face invidios pe oricine.
Am intrat in trecere sa vad daca s-a schmbat ceva dar este foarte clar.
Iar ca o paranteza in sportul asta nu exista termenul de campion mondial slab sau de carton, ca ati inventat voi termenul asta este alta treaba. Si eu il consider vinovat in mare parte pentru incident si nu doar pentru asta dar nu imi permit sa il fac tampit sau altfel.....daca aveam licenta de pilot imi permiteam din astea dar asa judec la rece nu la cald. Dar se pare ca voi cunoasteti ce se intampla intr-un monopost intr-un duel si nu intru in polemica cu nimeni.
Si il cheama Vettel nu "fetal".
Bine punctat.
In definitiv suntem aici sa ne dam cu parerea. Chiar daca apparent nu avem dreptate, n-ar trebui permis sa se vorbeasca urat si/sau agresiv.
Asa e cand ai o viata trista, stai ascuns dupa un monitor aruncand cu mizerii intr-un pilot si crezand ca este satisfactia suprema. Ca probabil daca discutam de Formula 1 mai in amanunt esti pamant de flori. Tu si cu inca vreo 2 pe aici pentru care principala ocupatie este doar caterinca si mai putin Formula 1.
Bine asta nu reprezinta o problema ca si asa nu va baga nimeni in seama.