Verstappen a câștigat cursa din Austria după un start ratat! Leclerc și Bottas au completat podiumul

de Daniel Popescu
Duminica, 30.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a ratat startul în cursa din Austria, însă a revenit spectaculos în luptă și a câștigat după ce i-a depășit succesiv pe Sebastian Vettel, Valtteri Bottas și Charles Leclerc.

Dominația autoritară a celor de la Mercedes s-a întrerupt duminică pe circuitul Red Bull Ring, acolo unde echipele care au luptat pentru victorie au fost Ferrari și Red Bull.

În ciuda unui debut ratat de cursă în urma căruia a coborât până pe locul 8, Max Verstappen și-a adjudecat prima victorie din acest sezon chiar pe circuitul unde a fost încurajat de mii de fani olandezi și chiar pe circuitul de casă al Red Bull Racing.

Charles Leclerc a plecat excelent din pole position, în timp ce Max Verstappen a ratat complet startul și a coborât rapid în pluton până pe locul 7. 

Valtteri Bottas a profitat pentru a urca pe locul 2, în timp ce Lewis Hamilton a avut reale dificultăți cu Lando Norris, care a fost la un pas să-l depășească pe campionul mondial.

În cele din urmă, Hamilton a rămas pe locul 3 în spatele lui Bottas, în timp ce Norris a fost depășit în scurt timp de Kimi Raikkonen, care a reușit astfel să ajungă pe locul 4 după ce a luat startul de pe 6.

La rândul său, Sebastian Vettel a reușit să urce la start de pe 9 pe 6, iar în turul 4 a progresat pe 5 după ce l-a depășit la rândul său pe Norris, care a ocupat însă rezistenta timp de câteva tururi. Trei tururi mai târziu, pilotul echipei McLaren a fost depășit și de Verstappen, iar pilotul celor de la Red Bull a urcat ulterior pe locul 5 după ce a trecut și de Raikkonen.

Probleme la boxe pentru Vettel și Hamilton

La scurt timp după turul 20, piloții de top au început să intre la boxe.

Chiar dacă luase startul cu pneuri medium, Bottas a fost primul pilot de top la boxe și a fost urmat la scurt timp de Vettel. Mecanicii Ferrari nu aveau însă pregătite două dintre pneuri, astfel că germanul a pierdut aproape 3 secunde la oprirea la standuri.

Un tur mai târziu, Leclerc a intrat de asemenea la boxe, în timp ce Hamilton a putut rămâne pe circuit până în turul 30. Totuși, britanicul a "agățat" aripa față într-o bordură și a raportat o pierdere a forței de apăsare aerodinmică, motiv pentru care Mercedes a decis înlocuirea aripii față.

În urma acestei schimbări, Hamilton a staționat mai mult la boxe și a revenit pe circuit în spatele lui Vettel și Verstappen. El a pierdut astfel două poziții și i-a permis lui Vettel să urce pe locul 3, în ciuda problemei de la boxe.

Toți piloții de top au optat pentru pneuri hard, care urmau să reziste până la finalul cursei.

Verstappen, mars triumfal spre victorie

În a doua parte a cursei, Verstappen s-a apropiat treptat de Vettel și, după o serie de tentative nereușite, l-a depășit pe german cu 20 de tururi înainte de final. Un tur mai târziu, pilotul Scuderiei Ferrari a intrat surprinzător la boxe pentru un nou set de pneuri soft și a revenit pe circuit pe locul 5 la circa 7 secunde în spatele lui Hamilton. Echipa italiană a mizat însă pe faptul că Hamilton avea o defecțiune tehnică din cauza căreia era mai lent.

Între timp, Verstappen și-a continuat ritmul excelent și, în ciuda faptului că a raportat sporadic o pierdere de putere, l-a depășit fără probleme pe Bottas și a urcat pe locul 2, la circa 5 secunde în spatele liderului Leclerc cu 15 tururi înainte de final.

Verstappen a urmat aceeași strategie și s-a apropiat treptat de Leclerc, iar duelul dintre cei doi piloți a fost unul memorabil.

Verstappen a lăsat de mai multe ori senzația că îl depășește pe Leclerc, însă monegascul a reușit să revină în joc de câteva ori.

În cele din urmă, Verstappen a preluat conducerea cursei cu numai două tururi înainte de final, după un duel în virajul 3 în urma căruia Leclerc a ieșit ușor în decor. De altfel, comisarii au anunțat că vor investiga incidentul după cursă, însă în mod normal niciunul dintre piloți nu ar trebui penalizat. Leclerc a fost astfel foarte aproape de a obține prima sa victorie din cariera în Formula 1.

În timp ce Verstappen își securiza victoria, Vettel a reușit să-l depășească pe Hamilton și a încheiat astfel pe locul 4, în spatele lui Verstappen, Leclerc și Bottas. 

Norris a obținut locul 6 pentru McLaren în fața lui Pierre Gasly (Red Bull) și a coechipierului său Carlos Sainz, în timp ce Alfa Romeo a încheiat cursa cu ambii piloți în puncte prin Raikkonen și Antonio Giovinazzi.

După o serie de rezultate încurajatoare, Renault nu a obținut în Austria niciun punct, întrucât Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg au încheiat pe locurile 12 și 13.

Austria - Rezultate Cursă:

Comentarii (86)

  • Ha ha ha ha ha ha !
    Sus manutele rosii !
    16 13
  • GrosJan
    Generatia iRacing, o cursa ca in iRacing. E spectacol acum?
    13 7
  • GrosJan
    Verstappen, Norris, Leclerc, Hamilton, poate si altii "se dau" in iRacing cot la cot cu cei de acolo. Acum serios vorbind, astazi lupii tineri si-au aratat coltii. F1 ramane pe maini bune!
    16 7
  • Fierarii si-au luat-o in freza. Mercedes n-a contat in Austria.
    19 14
  • Hai băi fraților să numim sportul ăsta FormulaSumo! Că țapul ăla nu știu când se va opri să împungă!
    14 21
  • Sa ratezi startul, sa ajungi si in urma Vitelului si apoi sa castigi cursa asta da aroganta.
    28 18
  • @FanF1
    Ce, n-a castigat cine trebuie ?
    19 10
  • As fi vrut sa castige Leclerc... dar asta e :)

    Nu inteleg cum poate Louis sa conserve asa bine anvelopele si sa schimbe asa tarziu de fiecare data...
    15 6
  • De departe , cea mai spectaculoasă cursa a sezonului. Felicitări Verstappen , felicitări Honda si felicitări Leclerc care a făcut o cursă buna totuși . Olandezul a castigat meritat , dar manevra lui a fost mai periculoasă decât a lui Vettel , si daca regulamentul asta restrictiv este respectat , ar trebui penalizat . Însă nu cred că se va întâmpla asta , deoarece Verstappen are maniera lui Senna de abordare a conflictelor , si probabil ar ieși un scandal monstru. Cat despre Vettel , a pierdut la boxe poziția a 3. Cred că dacă 50 % din cursele care au loc intr-un sezon ar fi ca cea de azi , nu s-ar mai plânge nimeni de lipsa spectacolului.
    22 16
  • O umilinta pt. Fierari mai mare decat le-a dat Mercedes pana acum. Au avut cursa in mana si au pierdut-o lamentabil.
    HondaPower
    22 20
  • GP2 engine, GP2 engine
    17 9
  • @AyrtonSenna1991
    1. Verstappen avea cativa cm in fata lui Leclerc. Deci isi alege traiectoria.
    2. Ce e mai periculos decat ce a facut Vetelu ? Cel mult Leclerc iesea in pietris, nu se zdrobea de un zid.
    20 23
  • Dar macar s-a relansat camionatu'. Vetelu i-a luat 2 puncte lui Hamilton si Fierari le-au luat 5 puncte celor de la Mercedes.
    12 8
  • chilipir
    E lege in F1, cand nu e RBR peste Ferrari, e Mercedes si invers.
    16 2
  • @AyrtonSenna1991, dacă zici că a câștigat meritat nu te contrazic cu o condiție: să i se dea înapoi lui Vettel pctele ce i s-au luat în Canada. Acolo neamțul avea cm.buni în fața britanicului și nici nu s-a atins de el, aici olandezul i-a dat brânci lui Leclerc și nici măcar un avertisment nu i s-a dat.
    25 17
  • @FanF1
    Cu diferenta ca in Canada Vetel venea de la pascut si daca ii dadea un branci lui Lewis il baga in zid, in timp ce in Austria Max era pe circuit si daca ii dadea un branci lui Leclerc asta mergea cel mult in pietris.
    Daca tot a taiat sicana in Canada de ce nu i-a lasat trasa libere lui Lewis ? Ce zici, daca facea asa mai avea cm buni in fata lui Lewis ?
    20 28
  • Nu conteaza bai ca nu s-au atins in Canada sau ca nu avea Vettel alta solutie, nu putea sa tina altfel masina sub control, etc. Nu conteaza!
    Ceea ce conteaza e ca a fost o "revenire periculoasa pe circuit". Atat. Sec. Asta e regulamentul si e bine ca e asa. Astea sunt standardele in F1 si e bine ca e asa.

    In cursa de astazi e fost cu totul altceva, nu poti compara. Sunt din categorii diferite.
    15 22
  • Atenție! Kim este ratat!
    10 3
  • https://youtu.be/pulbC_tNQXg
    Cam asta e părerea lui Leclerc. Si la regulamentul actual chiar e discutabil incidentul . Mai ales că Verstappen l-a scos în afara pistei .
    17 9
  • @kim și de ce vorbești la "condiționat"("dacă îi dădea"), faci pe chipul sau mă crezi pe mine un chior care să nu fi văzut atingerea pneurilor?
    3 7
  • O cursa adevarata singura din acest sezon cu exceptia celei din Bahrain.Nu exista cuvinte pentru a spune cat de tare a fost Verstappen.Absolut minunat.Perfect.Ferrari a fost o rusine din nou dar rezultatul a fost predictibil din moment ce Ferrari a avut probleme cu pneurile hard.Valteri a facut maxim din ce se putea face in cazul lui,pe când Lewis a mers destul de inconstatnt si ar fi fost o rusine pt Vettel sa nu il depaseasca cu acele pneuri soft.Ma astetam sa stabileasca cel mai bun timp dar acel punct a mers tot la Max.Aceasta este prima victorie pt Honda de la revenirea in F1 din 2015.Nici nu se pune problema unei penalizari dupa parerea mea,nici macar dupa actualul regulament care este de rahat.Gasly este o rusine si trb schimbat.RBR se pricepea la schimbatul pilotilor in timpul sezonului.Nu cred ca francezul prinde un sezon comlet la Red Bull.Totusi partea ozitiva este ca nu il incurca pe Max pe când un pilot competitiv ar face-o.Dar echipa austriaca are nevoie de cat mai multe puncte si din cauza lui nu pot lupta pt pozitia a doua in clasamentul constructorilor importiva italienilor.M-as bucura ca Daniil Kvyat sa revina la Red Bull,ar iesi adevarate scantei intre el si Max.De acum urmeaza circuitele Mercedes deci cam gata cu joaca.
    22 8
  • Daca s-au atins pneurile inseamna ca i-a dat branci ? Acuma, daca baiatu' s-a speriat si a luat-o pe aratura ce sa faci ? Sa-si angajeze Fierari un psiholog si sa mai lucreze la psihicul baietilor astia, ca numai plangaciosi si-au luat in ultimul timp.
    16 27
  • @Chul
    Ca sa vezi ce inseamna pilotul. Unde e Max si unde e Gasly (cu aceeasi masina) ?
    In general Austria si Ungaria, conform statisticilor, sunt circuite pe care Mercedes nu se descurca prea bine.
    Hamilton trebuia sa schimbe si el penurile pe soft si sa incerce best lap. Cred ca totusi a avut ceva probleme cu masina.
    14 3
  • De ce nu a schimbat Leclerc in turul 50 si avea cursa in mana???
    1 4
  • https://youtu.be/p4uhCkLtCw4
    2 8
  • @kim, niște "plângăcioși", cum ne numești tu, dar unii care se uită nu numai la forma numărului ci și la semnul "+"sau "-" din fața lui, altfel am cântări greșit lucrurile. Ceea ce te sfătuiesc și pe tine să faci! Dar poate orgoliul nu te lasă....
    6 8
  • THE SPINNING GERMAN
    Championu de platic e pe 4. O pozitie meritata.
    16 20
  • Neutru
    Leclerc nu stie sa deschida flapsul . Revedeti s f
    7 1
  • laurentiu 29
    @kim 18.38: nu cred ca e aceeasi masina :-)).....despre cursa: daca stiam despre max ca in momentul in care i se termina solutiile devine un "bully" pe pista, ce a fost red bull HONDA astazi, nu stiam !!!!.....bravo redbull !!!
    2 7
  • "Campionul de plastic" cum ii zic lăbari de aici, a terminat înaintea lui Hamilton si a avut o intrare la boxe în plus si 6 secunde si ceva petrecute la boxe la primul schimb. Fără toate astea termina pe locul 2-3. Oricum daca mai era juma de tur i plus termina si i față lui Botta.
    33 26
  • Dupa parerea mea cele mai frumoase curse din 2019 au fost 1.Bahrain, 2.Austria, 3.Canada, 4.Monaco.
    Legat de acest weekend am mai multe lucruri de spus:
    1) Hamilton si Russell au fost penalizati corect dupa calificari.Din pacate chiar si dupa penalizarea lui Lewis, fanii fierari vor continua sa se victimizeze si sa se simta furati de Statul Paralel.
    Albon si Magnussen au incurcat si ei alti piloti in calificari si meritau penalizati dar se pare ca victimele nu stiu sa se planga ca Kimi.
    2) Verstappen a fost senzational azi si a castigat duelul noi generatii.Nu vad nici un motiv sa fie penalizat.Fanii olandezului au fost fantastici.
    Gasly este tot mai penibil.Sincer mi-ar placea sa revina Kvyat la Red Bull.Alte variante bune pentru Red Bull ar fi Perez si Hulkenberg.
    3) Imi pare rau pentru Leclerc.Cu siguranta a-3 oara va avea mai mult noroc.vitelul a facut ce stie el mai bine: sa depaseasca monoposturi mai lente cu 1-2 secunde.
    4) Cei de la Mercedes au trecut cu bine peste una dintre cele mai grele curse pentru ei.Cele 5 puncte pierdute la fierari nu reprezinta o problema.
    5) Norris este un pilot talentat si un om adorabil.Ma bucur ca a castigat duelul cu plangaciosul Kimi.Mi-ar placea sa-l vad in viitor pe Lando luptandu-se cu Max si Charles pentru campionat.
    Carlos Sainz a plecat din coada grilei si a incheiat pe 8..Rezultatul este foarte bun dar cred ca Sainz trebuia penalizat pentru start furat.Oricum spaniolul trebuie sa-i multumeasca lui Alonso ca l-a convins sa vina la Mclaren.
    6) Echipa Alfa Romeo a mers bine.Ma deranjeaza ca Kimi nu a incetat sa fie sluga vitelusului.Bovinazzi a facut o cursa buna dupa 10 proaste si a obtinut primul punct.Cred in continuare ca italianul nu-si merita locul.
    7) Celelalte 5 echipe parca nu au fost pe circuit.Nu pot sa inteleg lipsa de motivare de care care dau dovada in ultimul timp Perez si Hulk.Nu par interesati sa atace pilotul din fata chiar si cand sunt mai rapizi.Mare pacat pt. ca au dovedit de multe ori ca pot mai mult.

    Urmeaza Silverstone. Sper sa avem Hamilton, Verstappen si Leclerc in top 3.
    13 7
  • Nu am mai avut de mult o așa cursa frumoasa. Suspans, dueluri, depășiri, reveniri....totul pentru că Mercedes nu a contat astăzi ..... Vă dați seama ce ar fi F1 fără nemți....spectacol!!!
    5 12
  • Nu credeti ca verstapen treb pedepsit pt ca l-a scos pe leclerc in afara pistei?
    7 13
  • Eu zic ca ar fi OK daca regulamentul ar fi schimbat preferential (model FIA) astfel incit toti sa aiba voie sa se impinga si loveasca intre ei, in asa fel incit singurul care ramine pe circuit sa fie cistigatorul cursei. Asa nu ar mai exista nici o contestatie, FIA ar fi multumita, Verstappen ar cistiga mereu, cum ii place lui FIA toata lumea nu ar mai avea ce sa comenteze.Nu spun ca aceasta cursa nu a fost captivanta, dar sa aplici regulamentul diferit-ca ala e de la Mercedes sau ca e Max sau mai stiu ei bine cine) mi se pare o mare magarie si o lipsa de respect fata de spectator si de telespectatori.
    7 12
  • Cam asa ar trebui sa arate cursele de F1, cel putin ca partea a doua a marelui premiu austriac.
    I-a crosetat Max pe toti cu motor Honda. Era un distins domn acum ceva timp la McLaren care nu prea ii convenea nimic. Interesant este ca atat McLaren cu alt motor merge mai bine decat cu Alonso, cat si alta echipa cu acel hulit motor Honda, se descurca mai bine.
    Sa speram ca spectacolul nu a fost doar cursa asta si ca va mai urma.
    18 6
  • @FanF1
    Cand am zis "plangaciosi" m-am referit la pilotii lu' Fierari. Voi sunteti doar niste "ca..ciosi"
    14 15
  • Verstappen keeps Austrian Grand Prix victory after investigation into Leclerc pass

    https://www.formula1.com/en/latest/article.verstappen-keeps-austrian-grand-prix-victory-after-stewards-investigation.63E1CoX0wclcdgYxfBsnPn.html
    14 5
  • The Dot
    @ Leo La cum te exprimi, nu e de mirare ca esti un agramat. Faptul ca sunt alti 12 care au apreciat ce ai spus, zice multe despre ce inseamna sa fii fan Ferrari.
    Conteaza prea putin de cate ori a trecut Vettel pe la standuri si de cate ori l-a depasit pe Hamilton, atunci cand germanul e pe locul 4 mondial, si n-a castigat nimic anul asta. Hamilton se poate duce usor in vacanta doua curse, pentru ca oricum nu le va castiga Vettel.
    14 9
  • Oare cand o sa inteleaga frustratii de aici ca nu exista "campion de carton"? Si eventual de mai multe ori.
    Exista in schimb tot felul de ratati si agramati cu acces la internet si gura mare. Ca in rest nu se remarca cu absolut nimic.
    Frumoasa cursa, frumos duel, bravo Max, bravo Lecrerc, bravo Vettel pentru recuperare. Mercedes a avut o zi mai nereusita dar circuitul austriac nici nu este pe placul lor, bravo Mclaren si Alfa Romeo cu ambele masini in puncte.
    Secretul reusitei lui Max nu sta neaparat in motorul Honda care desi are potential este departe de Ferrari si Mercedes ci faptul ca puterea mai mica pune stres mai redus pe trenul spate in virajele lente de asta a iesit mai bine din acele viraje mai bine decat oricine.
    6 12
  • vetel nici macar lap record n-a mai reusit, ba chiar a luat-o prin iarba.

    oare ce se intampla daca max nu rata startul?

    ce a facut ham, l-a pozat bine pe bottas?

    bravo, kimi!
    7 11
  • "bravo, kimi!"- că ai terminat cu un tur în urmă față de cel puțin primi 4piloți printre care și "campionul de carton", cum ne place nouă să-l numim pe neamț.
    8 11
  • Senna Fan
    O cursa spectaculoasa. Poate cea mai animata din sezon pana acum.
    Verstappen ar fi putut sa mai astepte si il depasea curat intr-o zona DRS. Asa a mai aprins spiritele in ceea ce priveste stilul lui.
    Prima data nu a reusit, iar a doua oara a mers la limita regulamentului.
    Teoretic, daca ne luam dupa regulamentul actual (care limiteaza duelurile adevarate) ar trebui penalizat.
    31 7
  • Se vede totusi ca Leclerc a fost jenat putin de Verstappen dar nu suficient cat sa primeasca vreo penalizare. Cu toate ca ambii piloti erau pe gume dure, ale lui Leclerc erau mai uzate.
    11 4
  • Facatura! Chiar nu a vazut nimeni ca aceasta cursa a fost o facatura????
    Trebuia sa castige Verstappen, cu orice chip. F1 nu mai are fani. Liberty Media a facut o regie "impecabila".
    Din pacate cei care se uita la F1 de multi ani si-au dat seama de acest spectacol regizat. F1 nu mai este sport, este show.
    13 23
  • Costel
    A fost un duel roata la roata. Leclerc n-a mai putut sa tina interiorul si asta a fost. Nu se compara cu ce a facut Vetel in Canada. Alta poveste alt film. Max era muult mai rapid decat monegascul. Ferrari iar au gresit strategia. Bineinteles pentru unii handicapati care vad doar conspiratii universal-cosmice tot FIA e de vina. Chestia tare ca desi au o masina performanta nu reusesc cei de la Ferrari nu reusesc sa faca perfomanta. Ba gafeaza pilotii, ba echipa tehnica. Vetel poate pleca linistit din 2020.
    15 19
  • Chestii interesante despre Leclerc:
    https://www.youtube.com/watch?v=5klrZThDFHY
    7 4
  • robert fan
    Se vede clar ca Max il impinge in afara pistei. Daca in turul 68 nu I-a iesit pentru ca Leclerc e pilot si a stiut cum sa se apere, in turul urmator ii da un branci. FIA o rusine in luarea deciziilor iar PIRELLI praf si pulbere cu estimarile si anvelopele lor.
    Cum sa fie RBR pe hard mai rapida ca Ferrari pe soft.
    Inca o data cum am mai spus este campionatul pneurilor si nu al masinilor sau pilotilor.
    Cred ca PIRELLI este un factor important in decaderea F1.
    15 10
  • Claudiu
    Frumoasa cursa (din cauza ca motorul Mercedes nu prea functioneaza bine la altitudine mare, la fel patesc si in Mexic) si frumoase dueluri roata la roata. Cat despre depasirea lui Max, a fost legala conform comisarilor, dar nu a fost fair-play. In mod corect, ar trebui mereu pilotii sa lase spatiu de o masina in lateral pentru oponenti, indiferent ca depasesc sau sunt depasiti. Vrem dueluri roata la roata dar nu e normal sa-ti scoti in afara pistei adversarul, indiferent ca ai 5cm avans sau ca esti pe interior sau exterior. Iar faptul ca FIA judeca dupa un standard dublu, ca aici a avut asfalt in afara pistei, dar in alta parte este pietris sau zid si nu e loc, mi se pare scuza puerila.
    Pilotii trebuie lasati sa lupte, sa se apere, sa se atinga usor, dar cu respect sa lase spatiu si pentru oponent in timpul manevrelor, atat pe intrarea in viraj cat si pe iesirea din el.
    Pana la urma, este vina FIA si a spatiilor asfaltate din afara pistei ce sunt tot mai mult implementate an dupa an. In anii 80, 90, 2000, daca greseai riscai sa ramai impotmolit in pietris. Acum toata lumea stie ca nu patesc mare lucru decat la Monaco, Singapore sau Canada, asa ca isi permit sa intre prea tare in viraje, sa dea vina pe subvirare si sa-si scoata adversarul in afara pistei. Desi este vina ta ca ai ratat perioada de franare si ca ai avut prea mare viteza in viraj, fapt ce a cauzat subvirarea :) Parca pe vremuri aveam barbati in monoposturi, acum toti par niste fetite plangacioase.
    De exemplu in Franta Ricciardo nu ar fi ajuns in situatia sa fie penalizat pentru depasirile din final, daca in loc de asfalt in afara pistei aveam iarba sau pietris :)
    13 4
  • Nu-s fan Ferrari dar duelul dintre Verstappen-Leclerc nu a fost chiar roata la roata si cred ca olandezul ar fi trebuit sa fie penalizat pentru ca l-a impins de pe circuit pe Leclerc .Eu personal cred ca pneurile au decis invingatorul in aceasta cursa.Si Mark Hughes a spus in cronica lui ca Max avea pneuri mai proaspete
    13 14
  • Tot mi-a placut,pana la depasirea lui Verstappen asupra lui Leclerc. Poate explica oricine si orice regulament,ca depasirea a fost corecta. Nu ia lasat loc pe pista,plus la impins afara pe Leclerc.
    13 8
  • https://www.autosport.com/f1/news/144521/why-verstappen-escaped-punishment-like-vettel
    1 6
  • Costel
    clono , ora 09 :43 ,
    ii jale mare in creierul tau daca perspectiva matale asupra sezonului 2020 implica indepartarea lui vettel , autorul unei curse memorabile ieri in austria
    "temerarule" , ai totusi permisiunea mea sa iscalesti cu nickname-ul Costel dar fa-mi si mie pe plac c-un simplu aspect : propozitiile/frazele urnestele musai cu litere mici si sub nicio forma nu le incheia cu punct

    multam fain anticipat

    @Leo
    jos palaria pentru comment
    1 11
  • @Dan Mda, Liberty i-a luat pe Martin Scorsese, David Lynch si Dennis Villeneuve si au pus mai intai la cale startul ratat a lui Verstappen, ca sa para mai plauzibil.....
    10 1
  • Costel
    Au iesit limbricii frustrati care tin cu fierari sa isi strige nacazul. Cica Max le-a stricat cheful de F1. Sunt o mie de exemple unde se ating la depasire, n-a fost nicio scoatere. Leclerc a iesit prea larg, a deschis poarta. Asta e tot. Labari rosii si tristi.
    10 13
  • Costel
    Faceti rocada fetal-Max la Ferrari si totul va fi bine iar limbricii care azi il injura pe Max maine il vor adula.
    12 3
  • Mercedes F1
    Oricine revede obiectiv reluarea depasirii recunoaste ca a fost o manevra corecta. Se vede limpede cum Leclerc paraseste trasa gumata din viraj in timp ce Verstapen depaseste, olandezul avand botul masinii deja in fata ferrari-ului. De acolo incolo nu mai conteaza.
    11 8
  • Ver a castigat o cursa care va ramane in istorie. Sa ratezi startul si dupa aceea sa recuperezi 7 locuri ca la final sa castigi cursa.....e ceva mai rar. Sunt fan Ferrari de peste 25 de ani, Max trebuie adus la Ferrari. In locul multi campionului Seb. Ajunge cat a stat la Ferrari. Poate asa se mai curata si galeria de fanii de circumstanta.
    16 2
  • Teoria transpiratiei
    Astia de la FIA sunt niste nemernici, fac ura de rasa la shampionu' instelat.....pardon, inlantuit!
    Verstapen rebuie bonusat pentru ca l-a fortat pe Leclerc sa iasa de pe circuit, iar monegascul trebuia penalizat pentru ca a revenit periculos si l-a fortat pe Hamilton sa termine pe locul 5!
    Apoi, austriecii astia sa puna niste pietris in virajul cu pricina, ca altfel prolificul komentator Kim (ir sen) se trezeste ca Leclerc a iesit pe tarmac, nu pe pietris!:)
    Off topic: poate are cineva rabdare sa-i explice academicianului "za punct" semnificatia cuvantului "agramat"!
    Punctulet, daca Leo este agramat pentru "labari de aici", atunci LH44 cu "duelul noi generatii" cum este?
    7 16
  • @Teoria transpiratiei
    "shampionu' ", "komentator" - esti mai prost decat prevede legea.Specific pentru un fan Ferrari.Du-te si plange in alta parte,copilas!
    13 5
  • costel ayrton kim liviu teoria transpiratiei is nominalizati la prostul si site-ului
    10 5
  • SuperMax a mancat ecler
    8 3
  • Fan Formula1 (REPET)
    Draga Automarket,

    Ai 2 variante: ori iti asumi putina responsabilitate si nu mai permiti comentariile complet jignitoare si gratuite la adresa pilotilor sau chiar a altor utilizatori, ori elimini sectiunea de comentarii din articole, ca de-asta esti site de stiri, si nu forum.
    Daca nu faci una din astea 2, devii o cocina, si teren de joaca pentru oameni care nu inteleg sportul asta.

    P.S. Ghiciti al cui sunt fan? Ferrari, Red Bull, Mercedes? oricare ar fi sunteti niste ratati daca ma atacati :)
    3 16
  • Razvan Dumbraveanu
    Fan Formula1 (REPET-bre, faptul ca ti-ai putut expune secretia aici este un fapt real deja consumat si ar trebui sa fii recunoscator, in alta parte erai demult dat afara
    7 3
  • Razvan Dumbraveanu
    Esti evident un fan suparat al unei echipe-pilot suparate de pe un grup suparat si vexat de pe fb. Probabil unul dintre micutii administratori de-acolo. Ca aveti toti un limbaj de lemn si toti o tineti cu "deontologia". Ai gresit locul.
    7 4
  • cipicao
    Nici fan RBR, nici Mercedes, nici Ferrari. E un die hard fan Alonso. Asta o sa fie suparat pe oricine mai e in F1. Daca castiga Hamilton atunci e sabotat Bottas. Daca se impune Vettel in cadrul echipei, atunci e sabotat Leclerc. Daca castiga Leclerc sigur nu e copt destul, oricine altcineva facea mai bine. Daca castiga Verstappen, RBR l-a abotat pe Ricciardo si acum il saboteaza pe alalalt. Daca castiga Bottas e doar pentru ca Mercedes e la "ani lumina" in fata. Daca nu castiga Vettel, Mercedes nu mai e la ani lumina in fata, Vettel pierde pe mana lui cu un monopost de titlu. Si tot asa, nimic din ce se intampla nu are cum sa fie bine. Orice pentru a discredita grila actuala care ii pune in umbra cele doua titluri obosite ale adulatului.
    2 8
  • Adrian Tocileanu
    Cineva a luat putina atitudine, a vorbit cum trebuie si a atras atentia ca limbajul de aici este unul mizerabil. Repede a aparut un frustrat cu eterna placa, grupul ala de pe facebook.
    Prietene.....diferenta este ca acolo nu sunt permise dejectiile de aici, restul nemultumirilor nu le comentez.
    Ziceti mersi ca aici este sat fara caini si va puteti desfasura ca pe maidan.
    11 7
  • Senna Fan
    Total de accord cu Adrian Tocileanu!!!
    11 6
  • Sys Fan 1
    Eh, ala nemultumitu' indemna la pace si limbaj civilizat cand pierdea idolul si stia ca urmeaza sa fie sifonat bine in comments. Dar cand castiga idolul, sa vezi atunci limbaj de maidan la 'mnealui.
    6 0
  • @ Adrian Tocileanu..Pe grupul ala de fb daca indraznesti sa contrazici adminii principali esti imediat pus la punct.Chiar daca o faci la modul politicos.Acolo daca spui ceva rau de Ferrari esti pus imediat la punct..Intr-adevar Valentin Raducan e o enciclopedie in materie de F1 dar daca il contrazici te catalogheaza drept neinformat si te trimite la plimbare la modul cel mai arogant.Acolo trebuie sa taci si sa inghiti..Cam asa cum o faci si pe la job.Eu am fost banat 48 de ore da am plecat pentru ca nu accept golaneala lui Valentin Raducanu.
    8 0
  • @tocileanu
    Primato! Pe grupul lu' vali raducanu semi-manea faceti sluj la toate tampeniile pe care le debiteaza el si cativa acoliti de-ai lui care ii ling cu harnicie dosul. De la predictii docte la istorii incondeiate cu sute de floricele stilistice, cam asta e spectrul. Cine e in alta logica e prost. Sau daca nu e fan fetal. Problema e ca aici e "la liber". Iti place sau nu. Pana si potlogaria ta este la vedere.
    5 1
  • @tocileanu
    Mai mult. Se practica la greu dublul standard. Poti sa-l faci pe Ham "cioara"- sau orice alte invective, nu te deranjeaza nimeni. Dimpotriva, te aplauda. Daca esti critic fata de Vetel e bai. Deci cam asta e "valoarea" acolo, deontologie de mare calibru. Despre "predictiile" cunoscatorului raducan....nu mai spun nimic. Ca ii baga in depresie pe bietii oameni care ii citesc textele. Fan club Fetal.
    7 1
  • Putintica rabdare
    Cateva explicatii privind depasirile, Verstapen in prim plan
    https://youtu.be/9D9cYz4C0I8
    3 0
  • @Adrian Tocileanu

    Ai dreptate, limbajul de aici e de multe ori suburban, pentru ca automarket prefera traficul, bunului simt. Cei de pe facebook nu depind de acest trafic si isi "permit" sa dea afara pe cei ce nu corespund.
    Dar nu pot sa nu remarc ca si cei de mai sus ca pe grupul de pe facebook sunt doi administratori care iti dau la picioare daca nu dansezi cum canta ei: primul, Valentin Raducan, care se crede buricul Formulei 1 si caruia nu-i poti ajunge la nas nici daca iti pui 3 scaune unul peste altul, si de obicei, oamenii calca pe bec daca zic ceva despre Ferrari si in special despre Vettel. Ceilalti au voie sa-i balacareasca si sa-i ia la misto pe Verstappen sau Hamilton pentru ca nimeni nu-i vede, dar daca zici ceva de Vettel, esti prost, necunoscator, neinformat, etc.....mai zilele trecute postase un articol despre o comparatie Vettel/Senna articol postat partial si dinstinsul crede ca numai el are acces la partea platita de la motorsport/autosport. Ha Al doilea admin e Catalin Manole care nu te de sus, dar care are obiceiul de a posta la fiecare referire legata de Vettel comentarii de genul "nici un misto inca", desi pe grup se face caterinca de Hamilton, Verstappen sau altii, la greu.
    Din punctul meu de vedere ar tb sa schimbe numele grupului in Ferrari si restul, ca sa stim macar unde ne aflam.
    3 0
  • Mercedes F1
    VitelulCabrat-Ai perfecta dreptate. Am vazut si eu ce e acolo. Nu vreau sa fac din asta un subiect in sine dar, indivizii care scriu acolo nu sunt singurii care au acces la informatii din motorsport. Se autointituleaza jurnalisti. Se si fac de ras cand vin si scriu de parca F1 ar fi o stiinta in sine nu un sport. Stiinta este cuprinsa in acest sport dar sunt prea multe variabile ca o persoana dotata cu bun simt sa clameze ca "stie tot" si nu accepta ca, fiind un sport cu mai multe echipe, sportivi, zona subiectiva este cea care conteaza, cea care ne face sa fim fani ai unei echipe sau ai unui pilot. Nu poti descompune ce se intampla in factori perfect cuantificabili. Exista emotia si chimia care nu se defineste. Din fericire. Da, ar fi corect sa schimbe denumirea grupului pentru ca e clar ca e o entitate care suprima orice nu e "rosu".Si mai ales "vetel".
    3 0
  • grupul frustratilor de pe fb.
    Andrei Tocileanu, hai sa-ti spun cine sunt frustratii. Cei care dau "ora exacta" acolo sunt frustratii si ii frustreaza si pe ceilalti. Dezinformand. S-ar putea numi Grupul fanilor frustrati ai lui Vettel. GFFV.

    Pe grupul acela de ani de zile va luati de Automarket si o tot dati inainte cu "standardele" voastre inalte. Asa ca e timpul ca cei de aici sa va dea o replica. Ca iti place tie sau nu. Ai grupul, posteaza acolo cat vrei.
    Dupa cum vezi de aici , din "latrina" nu te da nimeni afara, esti liber sa iti exprimi opinia. Proasta sau nu.
    4 2
  • Am văzut n comentarii legate de grupul asta de pe fb . Poate să îmi spună si mie cineva cum se numește , să văd și eu de curiozitate ce se postează acolo ? Răducan cel puțin , comentează pertinent cursele si este foarte informat , singurul lucru care ma deranja la el este obsesia pentru Bernd Rosemeyer un pilot din perioada interbelică , dar nu știam că este fan înfocat Vettel si ca are atitudinea asta . Deci , cum se numește grupul ?
    0 0
  • https://www.facebook.com/groups/Formula1.Romania/.Mult succes
    0 0
  • Mulțumesc
    0 0
  • @ Ayrton-Eu l-am contestat pe omul care e Valentin Raducanu nu cunostintele acestuia in materie de F1.
    0 0
  • @ZZZ
    Crede-ma sincer , ca nu am de unde să îl cunosc ca om. Sunt prea multe măști și prea puține chipuri.
    0 0
  • Adrian Tocileanu
    Mai baieti eu stiu o treaba: ca nu va place ceva este absolut normal. Dar injurand si jignind in alta parte nu va face cinste cu nimic. Ati sarit pe mine de parca este grupul lu mama. Daca ati fost dati afara ati cerut explicatii? Ca eu nu o cred pe asta ca ati fost dati afara doar pentru ca ati comentat impotriva Ferrari si Vettel. Si eu sunt anti Vettel si am scris impotriva lui cand a fost cazul si nu am patit nimic. Care este explicatia?
    Intru acolo pentru ca sunt lucruri interesante. Am postat si postez in continuare si nu m-a luat nimeni la sula. Acuma multi o sa trageti concluzia ca le iau apararea....este dreptul vostru dar chiar nu am nici o treaba cine ce si cum, pe mine ma intereseaza cat mai multe informatii despre Formula 1. Iar acolo sunt chiar daca nu va convine. Este strict parerea mea de simplu user si fan.
    Va contrazic intr-o singura privinta: acolo nu sunt acceptate injuriile sau jignirile la adresa pilotilor indiferent cine sunt ei, am fost martor la cateva si au disparut imediat. Si mie chiar imi par impartiali unii admini de acolo, sunt membru de cativa ani si niciodata nu mi s-a parut ca au tras cu unul sau cu altul, ca se mai exagereaza uneori este absolut normal nu este singurul loc unde se face asta.
    Pentru Vitelul Cabrat, Catalin Manole este cel mai ok tip de acolo dintre admini, insista la adresa lui Vettel tocmai pentru ca este cel mai mistocarit pilot de acolo, cred ca tu nu ai inteles nuanta. Dar este cel mai impartial si cu capul pe umeri de acolo. L-am intrebat cateva chestii in privat si omul m-a raspuns foarte ca lumea si fara figuri. Iar din comentarii se vede ca omul chiar cunoaste fenomenul fara sa se dea expert sau arogant
    Restul isi mai umfla muschii cateodata si da este adevarat ca Valentin Raducan are un stil mai din topor asa ca sa fiu mai plastic.
    0 1
  • Mda , e prea multă ură și dezbinare. Eu zic ca cei care se plâng de grupul respectiv si de Automarket , să își facă grupul lor separat pe fb , sau un alt site , unde să posteze fiecare ce vrea . Sa își aleagă admin , pe cineva pe care îl consideră capabil , dintre cei care postează aici sau de pe fb , persoana respectivă sa își asume si gata treaba. E foarte simplu , nu stiu de ce atâta bătaie de cap .
    3 0
  • @ Adrian Tocileanu..Pe grupul de pe fb eu nu am jignit pe nimeni..Si-n plus eu nu cersesc mila nimanui..
    3 0
  • @ Ayrton Sena.Pana sa apara Adrian Tocileanu nimeni n-a comentat despre cei de fb.In schimb cei de pe fb cand vor sa jigneasca pe cineva care nu se ridica la nivelul lor intelectual fac trimitere la cei de pe Automarket..
    3 0
  • Eu ma uit ca pana la el a scris altcineva despre grup ca doar nu se trezea omul vorbind aiurea.
    Eu zic sa incheiem discutia asta total inutila, este loc pentru toata lumea. Fiecare isi alege locul.
    0 0
  • 'aide viata 'noastra'. Ce drame au unii! Limbajul de pe Automarket sau administrarea unui grup de pe Facebook ...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru