Update: Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi au fost penalizați pentru încălcarea regulamentului tehnic. În urma deciziei, Lewis Hamilton a progresat pe locul 9, în timp ce Robert Kubica a obținut primele puncte pentru Williams.
Previziunile meteorologice cu privire la vremea din ziua cursei de la Hockenheim s-au confirmat, iar startul a fost afectat de o ploaie relativ modestă, dar persistentă. Cursa a început astfel cu trei tururi sub Safety Car pentru observarea condițiilor, iar ulterior piloții au plecat efectiv în cursă cu un start de pe loc.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție, în timp ce Max Verstappen a derapat ușor și a pierdut două locuri în fața lui Valtteri Bottas și Kimi Raikkonen. Totuși, pilotul echipei Red Bull a reușit rapid să recupereze o poziție în fața lui Raikkonen și să urce pe locul 3.
În spatele plutonului, Charles Leclerc a progresat rapid de pe locul 10 pe 6, în timp ce Sebastian Vettel a urcat până pe locul 12 după ce luase startul de pe ultima poziție a grilei.
După numai trei tururi, Safety Car-ul a revenit pe circuit în urma unui accident suferit de Sergio Perez, iar cei mai mulți piloți au preferat să intre la boxe pentru schimbarea pneurilor de ploaie cu cele intermediare. Hamilton a rămas astfel lider, în timp ce Bottas, Verstappen și Leclerc s-au poziționat în spatele său după ce l-au depășit în scurt timp pe Kevin Magnussen, care rămăsese pe circuit cu pneuri de ploaie. La rândul său, Vettel a progresat constant până pe 7.
În turul 15, Daniel Ricciardo a abandonat după o defecțiune la motor, iar Leclerc a profitat de un Safety Car Virtual pentru a intra la boxe pentru un nou set de pneuri intermediare și a revenit tot pe locul 4.
Accident pentru Leclerc
În ciuda faptului că echipele antipau o nouă revenire a ploii în a doua parte a cursei, circuitul a început să se usuce suficient de mult pentru ca piloții să încerce pneurile slick.
Dintre piloții de top, Vettel a jucat pe această carte în turul 24 și a optat pentru cauciucuri soft, în timp ce Verstappen și Bottas au mizat pe medium în turul 26.Leclerc a efectuat schimbarea pentru pneuri soft în turul 28, exact când piloții rulau sub Safety Car Virtual după un abandon suferit de Lando Norris, iar acest lucru i-a permis pilotului Ferrari să revină pe circuit pe locul 2. Totuși, monegascul nu s-a putut bucura de progres, întrucât a derapat în virajul 15 și a rămas blocat în nisip, fiind astfel nevoit să abandoneze.
Greșeli în lanț pentru Hamilton
Hamilton a intrat la boxe pentru pneuri soft, însă imediat după accidentul lui Leclerc Safety Car-ul a intrat pe circuit, iar ploaia a început din nou.
Hamilton a ieșit în decor din cauza apei care a căzut într-un interval scurt de timp și a avariat aripa față, iar britanicul a revenit la boxe printr-un loc nepermis. Prinși pe picior greșit, mecanicii au avut însă nevoie de mult timp pentru a înlocui aripa față și pneurile cu cele intermediare.
Verstappen devine lider pe ploaie
În urma haosului creat, Verstappen a devenit lider în fața lui Nico Hulkenberg și Bottas, în timp ce Alexander Albon a urcat în mod surprinzător pe locul 4 în fața lui Hamilton și Sainz, cu Vettel pe locul 8.
În tururile de după ieșirea Safety Car-ului de pe circuirt, Bottas a urcat pe 2 după depășirea lui Hulkenberg, iar Hamilton a primit o penalizare de 5 secunde pentru greșeala de la intrarea la boxe și i-a depășit pe Albon și Hulkenberg pentru locul 3. În tot acest timp, Verstappen și-a creat însă un avans confortabil de peste 9 secunde în fata piloților Mercedes.
Un accident suferit de Nico Hulkenberg în același loc ca Leclerc și Hamilton a determinat o nouă apariție a Safety Car-ului, iar Verstappen a intrat la boxe pentru un set nou de pneuri intermediare fără să piardă prima poziție în fața lui Bottas și Hamilton.
Dezastru pentru Mercedes
La scurt timp după iesirea Safety Car-ului, circuitul s-a uscat suficient de mult pentru ca practic toți piloții să intre la boxe pentru pneuri soft.
În urma numeroaselor permutări, Verstappen a devenit lider în fața lui Lance Stroll, Daniil Kvyat și Bottas. Vettel a revenit pe locul 9, în timp ce Hamilton a coborât până pe 12 ca urmare a faptului că a suportat penalizarea de 5 secunde.Verstappen și-a construit din nou un avans de 10 secunde, în timp ce Kvyat l-a depășit pe Stroll pentru locul 2, în timp ce Hamilton a ieșit în decor, a intrat la boxe și a revenit pe circuit pe ultimul loc. Între timp, Vettel a progresat în pluton.
În turul 57, Bottas a derapat în primul viraj și a abandonat, astfel că Mercedes a rămas fără niciun pilot în puncte. După ce Safety Car-ul a rămas pe circuit câteva tururi, Verstappen și-a consolidat rapid poziția de lider, în timp ce Vettel și-a continuat parcursul excelent pe pneuri soft și a urcat treptat până pe locul 2, în timp ce Kvyat și-a adjudecat un podium nesperat.
Clasamentul a fost completat de Stroll, Sainz și Albon, în timp ce Raikkonen și Giovinazzi au încheiat pe 7 și 8. Ultimele puncte puse în joc au fost câștigate de Romain Grosjean și Magnussen, în timp ce Hamilton a fost doar al 11-lea. Pilotul Mercedes a terminat astfel doar în fața celor doi piloți de la Williams, Robert Kubica și George Russell.
Bravo Verstappen!!
Pacat de Leclerc.
Fortza Ferrari!
Acum poate inteleg si privitorii de liga 1 ce înseamnă să fii în pluton, sa te lupți cu mașina... de aici vin greșelile. S-a văzut azi si la marele Hamilton.
In sfarsit am vazut un podium fara Mercedes, desi nu ma bucur de esecul lor, Kvyat pare sa isi fi revenit dupa depresia cu muatrea la Torro Rossi de la RBR, a avut 1 an ca pilot de tste la Ferrari, acum a revenit acolo unde ii este locul, la anul il vad la RBR in locul lui Gasly, deja si Albon il bate pe Gasly.
In sfarsit, Max s-a maturizat si dovedeste ca poate fi un pilot complet fara a se mai da in stamba, din cauza anumitor greseli ale lui, Ferrari pierzand titlul la piloti dar asa sunt destule alte probleme ale Ferrari, nici nu merita sa mai mentionam. Vettel daca nu este sub mare presiune, isi arata valoarea. Lecrerc daca nu ar fi gresit...ar fi avut sanse la victorie dar asta e, greselile sunt greseli. Are si el timp ca si Max sa invete din greseli, poate chiar mai talentat decat Max, sa nu uitam ca Max e in al 4-5 an in F1, din pacate, nu cred ca Ferrari va fi mereu in lupta pt titlul mondial in stilul asta. Vettel se va retrage la un moment dat.
Kimi...s-a vazut valoarea lui reala, l-a tinut tururi bune in spate pe Vettel si nucred ca ar fi fost depasit daca nu intrau la boxe.
Interesantă cursă oricum. La mai multe!
ce desfatare vizuala , ce lectie de pilotaj din partea lui sebastian plecat ultimul din motive care nu i se pot imputa sub nicio forma si sper , o pilda pentru toti aceia care i-or pus la indoiala harul sau incontestabil in strunirea sf90 in aceste conditii vitrege si care i-or fost fatale astazi babuinului din motive pe care ezit sa le amintesc , daramite sa le mai dezvolt doar si pentru faptul ca nu doresc sa fiu acuzat de subiectivism
is convins ca daca vettel pleca de pe 10 (locul lui leclerc pe grila de start ) castiga cu siguranta pe hockenheim astazi iar faptul ca verstappen o fost ales driver of the day pentru mine nu reprezinta decat o alta nedreptate care i se face celui care o reusit prin talentul exceptional pe care-l poseda sa anuleze de-acum inadmisibilele probleme tehnice cu care se confrunta inca sf90 in Q1 la mijlocul sezonului 2019
leclerc , in nota obisnuita , coplesit temeinic de anvergura ferrari , de presiunea generata de rezultate si mai ales de o supraestimare personala care sper sa nu-i fie fatala in viitor fiindca gafele sale constante mie-mi lasa impresia ca-s deja rutina pentru monegasc iar acest aspect nu-i de bun augur pentru un pilot de 21 de ani
ii doresc lui leclerc ca atunci cand si-o incheia cariera in F1 sa detina jumatate din palmaresul notoriului sau coechipier sebastian vettel
forza vettel !
Despre ce s-a intamplat azi sunt foarte multe lucruri de spus:
1) Hamilton ne-a oferit una dintre cele mai proaste curse cu Mercedes.A mai avut o cursa de acest nivel doar la Hungaroring 2015.Curios e ca si atunci Kvyat a prins podiumul.
Unii spun ca pe ploaie nu mai conteaza masina si se vede talentul pilotului si cam au dreptate.Insa cei care il critica pe Hamilton pentru greselile de azi, au memorie foarte scurta. Britanicul a castigat 13 din ultimele 15 curse pe ploaie.Eu zic ca chiar si cei mai mari piloti gresesc.Inclusiv Schumacher a avut cateva curse slabe pe ploaie.Nu este de neglijat nici faptul ca britanicul nu a fost la 100% fizic si chiar s-a pus problema sa fie inlocuit de Ocon in acest weekend.
Hamilton putea termina usor in top 5 si cu greseli daca strategii nu erau praf.Prima daca au gresit ca i-au pus softuri cand nu era cazul.A doua oara nu l-au chemat la boxe sub SC.A doua greseala depaseste in ridicol chiar si greselile strategice cu care ne-a obisnuit ferrari.
Norocul lui Hamilton a fost Bottas.Nordicul a ratat o sansa imensa de-a reduce diferenta.
2)Nu vreau sa-i supar pe fanii vettel dar probabil nici neamtul nu intelege cum a prins podiumul.vettel a avut meritul ca nu a gresit cand aproape toti adversarii au facut-o si norocul ca strategii ferrari au fost senzationali. Depasirile neamtului au fost putine si cele mai remarcabile nume de care a trecut sunt Kvyat si Sainz. In rest nu strica un: Grazzie Hamilton, Bottas, Leclerc, Hulkenberg si Perez! Si s-a chinuit cu Kimi...
Greseala lui Leclerc nu m-a surprins.Tanarul a aratat si anul trecut in multe ocazii ca este praf pe ploaie.De remarcat ca cei de la FIA l-au scutit pe Leclerc de o penalizare evidenta conform regulamentului.Max a pierdut podiumul in Monaco din cauza unei penalizari pt. "unsafe release".Pentru Leclerc nu exista regulament? Culmea ca tot fanii ferrari se plang de FIA.
3)Max a castigat o cursa in care nu a stralucit dar a gresit mai putin decat concurenta.Daca Red Bull si Honda progreseaza Max are sanse sa termine pe 2 si chiar sa puna presiune pe Hamilton la final de sezon.
Sper sa fi fost penultima cursa pentru Gasly la Red Bull.
Helmut Marko si-a batut joc suficent de talentul lui Kvyat.Rusul trebuia sa revina urgent la Red Bull pentru ca merita. A aratat asta si astazi dar si in cursele precedente cand a realizat cateva depasiri fabuloase.
4)$troll, Bovinazzi si mai ales circarii de la haas beneficeaza de norocul prostului.Sainz este cel mai norocos pilot din acest sezon.
Kubica a teminat in fata lui Russell si are sanse mari sa termine si sezonul in fata.Nu cred ca vom mai vedea un Williams pe o pozitie mai buna intr-o cursa.
5)Ma uit pe lista de abandonuri si ma doare sufletul.Poate mai putin pentru Bottas si Ricciardo.Sainz greseste si poate continua, Norris nu greseste dar cedeaza materialul de concurs.Asta dupa ce simpaticul pilot a mai avut ghinion in alte 3-4 curse.Hulkenberg este posibil sa fi ratat ultima sansa la podium.In trecut i-am tinut partea dar parca prea rateaza sanse.De Checo mi-a parut cel mai rau.
Azi au gresit: pilotul cu cele mai multe victorii pe ploaie (Hamilton), pilotul cu poll pe ploaie + multe curse senzationale pe ploaie (Hulkenberg) si pilotul care a fost la un pas sa-l invinga pe Alonso in ploioasa cursa de la Sepang 2012 ( Perez).Iar anti-talentele nu au gresit.Foarte ciudata situatie.O fi fost fetita cartonata la vrajitoare?
Astazi, pilotii au facut o demonstratie de valoare, insa in cazul lui hamiton asta a fost o exceptie. Bottas praf, Max ca de obicei a facut outperformance.
Felicitari, Robert Kubica!!!
Pe cinstite, ce ar fi fost de remarcat la cursa din Anglia, in afara duelului dintre Charles si Max ? Procesiunea solitara a celor doua Mercedes ?
Tu nu te-ai intrebat, macar asa, din curiozitate, de ce Hamilton nu a fost ales, anul asta, in nici o cursa, "driver of the day" ?
Ce era de remarcat la cursa din Anglia? Duelurile Bottas - Hamilton, Leclerc - Verstappen, depasirea lui Gasly la Vettel, greseala lui Vettel, ciocnirea blegilor de la Haas, duelul dintre Sainz si Ricciardo de pe finalul cursei si multe alte batalii in mijlocul plutonului.Cand apreciezi cursele doar in functie de pozitia lui vettel nu vezi realitatea.Am auzit opinii a unor oamenii care nu sunt fani Mercedes si o parte din ei sunt din presa cum ca cursa din Anglia a fost cea mai buna din ultimii 4-5 ani. Eu nu sunt in asentiment cu aceste opinii si as zice ca cursa de astazi dar si alte cateva curse au fost peste.Dar cei care zic ca la Silverstone nu am avut o cursa buna dau dovada de o lipsa de obiectivitate extrema.
Ideea cu "driver of the day" este prostia absoluta.Majoritatea votantilor sunt niste fanatici care voteaza pilotul preferat indiferent de ce face in cursa.Kubica a fost "driver of the day" cand a terminat ultimul in cursa si a fost la 3-4 tururi de lider, vettel a fost "driver of the day" in curse in care a jucat ping-pong.Aproape niciodata nu a castigat pilotul care a impresionat in cursa.Fanii f1 stau si se uita la cursa, fanaticii stau cu telefonul, tableta, calculatorul in fata si-si voteaza iubirea, si dupa ce au ratat o mare parte din cursa si vad ca nu se termina cum vor ei spun ca a fost o cursa plictisitoare.Personal am votat "driver of the day" doar de 2 ori in 2016.L-am votat pe Checo atunci cand a terminat pe podium la Baku si Monaco.Pe atunci se vota dupa cursa.Oricum, stai linistit ca Hamilton nu are nevoie de "driver of the day" sa iasa campion.Din fericire punctele nu se dau pentru fanatism si nici nu exista in f1 prostia de "fan boost" folosita in formula e.
O cursa caracterizata de erori individuale (Leclerc, Hamilton, Botas, Hulkemberg, etc...).
Vettel a facut cea mai buna cursa din ultimii ani. A avut si noroc, dar a stiut sa profite din plin si a fost (de data aceasta) ghidat bine din standuri). Cred ca Vettel merge bine atunci cand nu are presiune.
Cu putin noroc, Ferrari ar fi putut face o dubla in aceasta cursa.
Hamilton cred ca a avut masina avariata. Pur si simplu nu si-a mai gasit ritmul dupa iesirea in décor.
Botas a gresit, presiunea fiind prea mare.
Verstappen face istorie. Daca se mai maturizeaza un pic si se controleaza mai bine, atat pe circuit, cat si in afara lui, atunci va fi campion.
Sainz puncteaza cat de mult se poate cu McLaren.
Ricci din pacate va intra pe o panta descendenta. Renault nu ii poate oferi material pentru podium, cel putin in acest moment.
As vrea sa vad astfel de curse (nu ma refer la clasament, ci la spectacol si grad de imprevizibilitate) etapa de etapa.
https://www.youtube.com/watch?v=m-ZMQpdX9HQ
Radu,
Corect.