Marele Premiu al Malaysiei se anunța dificil pentru Ferrari după problemele lui Sebastian Vettel din calificări care l-au retrogradat pe ultima poziție a grilei, însă nimeni nu anticipa că și coechipierul său Kimi Raikkonen va avea defecțiuni la motor chiar înainte de start. Finlandezul a fost împins până la boxe înainte de turul de formare și nu a mai putut lua startul în cursă, astfel că toate speranțele pentru puncte s-au îndreptat spre Vettel.
Ca de obicei, Lewis Hamilton a avut un start excelent, în timp ce Max Verstappen a urcat pe locul doi în urma problemelor lui Raikkonen, însă a avut dificultăți să-și păstreze poziția în fața lui Valtteri Bottas.
Finlandezul a țâșnit la start și a încercat în repetate rânduri să treacă, însă în cele din urmă s-a consolat cu locul 3 în fața lui Daniel Ricciardo și a unui surprinzător Stoffel Vandoorne.
Verstappen a avut însă nevoie de numai câteva tururi pentru a se acomoda, în turul 4 l-a depășit relativ ușor pe Hamilton pentru a deveni noul lider al cursei, iar în turul 9 a venit rândul lui Ricciardo să reușească o manevră similară în detrimentul lui Bottas. Ulterior, Verstappen a reușit să-și consilideze poziția de lider cu un avans de circa 9 secunde în fața lui Hamilton.
Între timp, plecat de pe ultima poziție a grilei de start, Vettel a început cursa cu pneuri soft și a progresat până pe locul 13 după un singur tur, iar în turul 9 a pătruns deja în zona punctelor, pentru ca în turul 13 să ajungă pe locul 7 după o depășire asupra lui Fernando Alonso.
În turul 21, pilotul Scuderiei Ferrari a ajuns pe locul 5, în spatele lui Bottas, însă finlandezul a rezistat atacurilor timp de câteva tururi.Prin urmare, Vettel a preferat să intre la boxe pentru pneuri supersoft, iar strategia a avut succes: după ce piloții din frunte au intrat la boxe pentru înlocuirea supersofturilor cu softuri, Vettel a progresat pe 4, în spatele trio-ului Verstappen, Hamilton și Ricciardo, cu avantajul suplimentar al unor pneuri mai rapide.
Inițial, Vettel a reușit să se apropie amenințător de Ricciardo, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv pentru a răci motorul, iar inginerii i-au transmis să nu mai forțeze depășirea pentru locul 3.
Astfel, Verstappen a trecut fără emoții primul linia de sosire și și-a trecut în cont prima victorie a sezonului și a doua din cariera, în timp ce Hamilton și-a consolidat poziția de lider în clasamentul general după locul doi. Pilotul echipei Mercedes are acum un avans de 34 de puncte ca urmare a locului 4 obținut de Vettel în spatele lui Ricciardo.
Bottas s-a mulțumit cu locul 5 în fața lui Sergio Perez, Stoffel Vandoorne și a celor doi piloți de la Williams, Lance Stroll și Felipe Massa, în timp ce ultimul punct pu în os a fost obținut de Esteban Ocon.
În turul de revenire la boxe, Vettel a fost însă lovit în spate de Stroll, iar în urma impactului este posibil să fi suferit defecțiuni majore la motor sau cutia de viteze.
Oricum, frumoasa recuperare a lui Vettel, cu recorduri de pista la un moment dat tur dupa tur, felicitari lui Verstappen pentru victoria meritata pe deplin.
Alonso un "om de mare caracter" i-a taiat fata lui Vettel, au ei polite neplatite inca!
Stroll, asta or a fost pus de Mercedes, ori e prost, daca la mers la relanti faci treburi din astea, e clar ca esti praf!
Ma bucur oricum pentru Rbr, Mercedes clar au avut probleme poe circuitul acesta, la fel ca si in Singapore. In aceste 2 curse, Ferrari au fost bine de tot peste Mercedes.,
Btw, in 2014, Vettel deja semnase cu Ferrari, de aici si lipsa de performanta a lui Sebastien, mai mult, echipa sa nu ii mai acorda aceeasi atentie, este normal ca Ricci ii luase fata.
Maxu' lu tata a avut cel mai linistit start din ultimele 2 sezoane, s-a asezat cuminte in spatele lui Hamilton, stiind ca acesta urma urma mai apoi sa se lase depasit. Si uite asa Hamilton si-a achitat datoria pe care o avea la olandez de cursa trecuta. Sau o fi fost pentru implinirea varstei de 20 de ani?:)))
Raiko a avut brusc o problema chiar inainte de start (ar fi fost culmea sa fi avut alt incident cu Max, pe cine mai dadeau vina acum?:)) ), iar Vettel s-a oprit in turul 50, chiar cand sa-l depaseasca pe Ricci.
Bineinteles ca este posibil ca mareleHamilton, cu cel mai bun monopost si cel mai rapid in calificari sa fi fost depasit ca un pilot intarziat de Max, care apoi i-a mai si dat 10 secunde. Iar Ricci, care nu-I f'un japonez venit cu valiza de yeni in F1, cu acelasi RBR care il "umilea" pe Ham, nu a reusit sa se apropie de acesta la mai putin de 8-9 secunde. Iar telemetria Ferrari a aratat ca Vettel a avut o cadere de calciu in turul 50, asa ca nu maistia ce sa faca si au trebuit sa-i aminteasca de la boxe.
si acum conspiratia MB-Ferrari-RBR: Hamilton a avut promis titlul in 2017 (compensatie la 2016) iar Ferrari 2018. Verstapen va trece la Mercedes cel tarziu in 2019 iar RBR va concura cu motoarele Mercedes.
Acum trebuie remarcat faptul ca te intorci la vechile argumente, alea in care nr de titluri conteaza ...Deci nu mai conteaza ca l-o batut Stoffel pe pista pe fandosit ... acum conteaza titlurile ...
Deci care e problema ta? Nu au 'tinut' si cu Alonso. Ba, ala e codas iar comentatorii se concentrau pe cei din fata. Comentau absolut normal.
ForzaFerrari !!!!.
Totusi cursa de astazi mi-a placut, Verstappen s-a descurcat foarte bine, pe Hamilton il durea in cur daca termina pe podium sau nu, are puncte berechet, Ricciardo era ofticat ca Vettel venea din urma, era usor sa-l scoata din cursa de deh, Ricciardo vrea la Ferrari cica, cred ca s-a dus sansa asta. Bottas dormea, era ocupat cu visele ca se va bate pentru titlu, poate prin 2050, are la fel de multe sanse ca Coulthard, adica zero. Cateva incidente intre Massa si Ocon, abandonul lui Sainz si surpriza de la final cand Stroll a adormit, crezand ca a castigat cursa... si l-a lovit pe Vettel.
Singurul pilot care l-a incetinit cat a putut pe Vettel a fost evident Alonso, plin de frustrare ca McLaren-ul lui era pe nicaieri plus ce cursa de rahat a avut acesta... Pana is Vandoorne a mers mai bine... nici nu vreau sa-mi inchipui sezonul viitor cum o sa fie daca acesta va merge mai bine... poate Alonso se gandeste sa se retraga?
@daniel, pai da, Vettel nu a mai performat la Rbr dupa ce semnase cu Ferrari, doar se batea cu Alonso pe unde il prindea, acolo erau polite neplatite! Este normal ca Marko s nu te mai sustina dupa ce l-a tinut in puf, acesta sa semneze imediat cu Ferrari. Ce o fi asa de greu de inteles?
@tifosi, exact asta zic si eu, daca dar in ultima periaoda Ferrari isi da singura palme, evident ca asa nu merge!\
Eu tot nu inteleg ce a patit Kimi, de unde si pana unde probleme in agaraj cand ieri a mers ceas? Sa ii fi montat astia motoryl sau pe monopostul lui Vettel pentru a nu de sigila motorul 4?
Cat despre Stroll, sunt din ce in ce mai sigur ca a fost fost ordin de la Mercedes, Lewis va avea penalizari in viitor. Posibil sa ii fi stricat cutia de viteze si alte cele.
2. Dupa cum mai spunea cineva mai demult, dupa o alta cursa, Bottas n-are fatza de Mercedes. Pacat ca Mercedes l-au pierdut atat de usor pe Verstappen in favoarea celor de la RBR.
bravo ricci! apropo, botas a reusit sa-l tina in spate, in schimb ham ham a inghiti-o.
Il iubesc!!!
Si ca sa vedeti ce a declarat Stroll, "s-a terminat cursa asa ca despre ce discutam?"
Pe drum si-a pierdut capul. O cursa buna nu spala cu nimic pacatele din acest sezon. Spre norocul lui, in aceasta era de F1 nu mai conteaza pilotul, ci ingierii/masina. Asa ca, daca va avea o masina superioara, va castiga linistit.
Tocmai de aceea trebuie sa inceteze comparatiile cu pilotii din trecut. Hai sa-l comparam cu cei care alearga azi. In vecii vecilor n-o sa poti face o comparatie cu Schumacher, Senna sau chiar mai departe Ascari sau Fangio. Max e bun, dar pentru vremurile astea. Ca daca ar fi in anii 80 stergeau aia pe jos cu el. Fiecare e bun in generatia sa. Adica pilotii din anii 80 dadeau totul in fiecare tur, iar astia de azi au grija de pneuri si benzina. Vedeti marea diferenta... aia te atacau in fiecare viraj, astia asteapta linia dreapta. In anii 80 se scoteau in afara circuitului, azi abia se mai concureaza cand ploua mai tare. Diferente uriase.
In al doilea rand ok, e vb de alt material tehnic si nu poti compara piloti din ere diferite pentru simplul fapt ca nu-i poti pune pe acelasi material tehnic fiind toti in cea mai buna forma a lor. Dar sa spui ca "stergeau aia din 80 cu Max pe jos" e o imbecilitate. Tocmai de asta, ca n-ai de unde sa stii.
Max a batut Hamilton + Mercedes. HANDS DOWN!
Bine, l-o ajutat tatuca sa ajunga in F1, adica poate ca existau piloti mai talentati decat Max ce s-au pierdut pe drum. DAR aici, in F1, in compania unor Hamilton, Vettel, Kimi, Alonso - Max a fost mai bun. Nu i-a pilotat nimeni masina, tatuca nu mai avea cum sa-l ajute.
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/vettel-stroll-clash-malaysia-no-action.html
Oglinziile retrovizoare sunt puse acolo ca sa te mai uiti in ele cand schimbi banda pe care rulezi, insa "Strong" era ocupat cu FB-ul!
Revenind la cursa ingrijorator pasul aratat de Hamilton pe un circuit Mercedes, Verstappen depasindu-l relativ usor, fantastica cursa de recuperare a lui Vettel, urat gestul lui Alonso de blocaj dar astea sunt frustrarile adunate.....nu pot sa inteleg cum te bagi intr-o lupta directa dintre 2 piloti cand tu esti outsider si nu ai nimic de castigat.
Ghinion teribil pentru Ferrari dar masina cu ultimele update-uri este peste toti astept urmatoarea cursa sa vedem daca este real ce spun sau fals. Dar o cursa frumoasa oricum......Max a aratat ca are stofa de pilot weekend-ul asta.
Esti nebun daca prerinzi ca Ferrari au avut cea mai byna masina in regim de cursa pe toate circuitele de pana acum. Monza, Spa si inca altele au fost pentru Mercedes. La Singapore a fost gafa aia, e corect. Dar la Sepang Vettel a dus munca de recuperare fara sa fie vina lui. Oricum, oricare din cei doi ia campionatul e super OK. Hai pa!