Marele Premiu al Mexicului a decis soarta titlului în sezonul 2017 și a oferit inclusiv un acroșaj între Lewis Hamilton și Sebastian Vettel, însă cursa în sine a fost în mare parte una lipsită de spectacol.
Plecat din pole position, Sebastian Vettel nu a avut parte de un start foarte bun, iar pilotul Scuderiei Ferrari a luptat roată la roată cu Max Verstappen și Lewis Hamilton înainte de intrarea în primul viraj. Verstappen a preluat conducerea pe exteriorul primului viraj, chiar dacă a fost forțat de Vettel să iasă de pe circuit, element care a generat și un acroșaj între cei doi.
Câteva secunde mai târziu, Vettel și Hamilton s-au lovit ușor în al doilea viraj. În urma coliziunii, pilotul Scuderiei Ferrari a suferit o avarie la aripa față, în timp ce Hamilton a înregistrat o pană la cauciucul dreapta-spate, astfel că ambii au intrat la boxe și au schimbat și cauciucurile. Vettel a ales să schimbe cu pneuri soft, în timp ce Hamilton a mizat în continuare pe ultrasoft, iar cei doi au ieșit în această ordine pe ultimele două locuri.
Între timp, retroradat pe locul 16 după înlocuirea motorului, Daniel Ricciardo a abandonat din cauza unei defecțiuni la unitatea de propulsie.
Verstappen și-a luat în serios poziția de lider în fața lui Valtteri Bottas și a lui Esteban Ocon, cu Nico Hulkenberg și Sergio Perez pe următoarele poziții în fața lui Kimi Raikkonen.După evenimentele de la start, primul stint a fost unul lipsit de spectacol, iar singurul lucru demn de menționat a fost progresul lui Vettel până pe locul 8 în turul 31, în timp ce Hamilton a rămas pe ultima poziție și s-a plâns prin radio că este dificil să-l depășească pe Carlos Sainz.
Monotonia s-a stins în turul 32, când Brendon Hartley a abandonat pe linia dreaptă de start-sosire în urma unei defecțiuni tehnice, ceea ce a determinat comisarii să instituie regula Safety Car-ului virtual. Piloții de top au profitat de ocazie pentru a intra la boxe, iar Verstappen și Bottas au rămas pe primele două poziții și au mizat pe pneuri supersoft, fiind urmați de Raikkonen și Ocon cu pneuri soft.
Vettel a efectuat la rândul său o nouă oprire la boxe și a optat pentru cauciucuri ultrasoft, care i-au permis germanului să fie semnificativ mai rapid și să ajungă pe locul 4 în turul 58, însă misiunea de a ajunge pe locul 2 pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial a devenit dificilă: germanul avea de recuperat 23 de secunde față de Raikkonen și alte 17 secunde față de Bottas.
Conștient că este imposibil să ajungă pe locul 2, Vettel a redus ritmul și a terminat astfel pe locul 4, mai ales că Hamilton a progresat până pe poziția a nouă.Astfel, chiar dacă a obținut cel mai slab rezultat al sezonului, Hamilton a câștigat cel de-al patrulea titlu mondial din carieră cu două curse înainte de final. Victoria i-a revenit lui Verstappen, aflat la al treilea succes al carierei, iar olandezul a fost acompaniat pe podium de Bottas și Raikkonen.
Mexic - Rezultate cursă:
Articol in curs de actualizare.
Bravo Hamilton pentru al 4lea titlu. Frumos duelul cu Alonso.
In primele doua curbe se vede clar cum Verstappen si Hamilton gresesc depasindu-l pe cel mai bun pilot.
Ce motor o fi avut Maxutu azi, de racheta? si in rezervor iau turnat red-bull?
Nu vreau sa ii stirbesc din merite intrucat s-a vazut clar ca, dupa ce a iesit victorios din primele viraje (cu mari emotii), nu a mai avut rival pe circuit... plus nou record de circuit...
Oricum felicitari noului campion care a facut o cursa modesta de data aceasta.
P.S. #Automarket, se vede ca aveati comentariul gata facut... nici macar nu a trecut linia de sosire (sau aproape simultan) si ati postat articolul... nu o luati ca pe un repros ci ca pe o remarca (in media e important sa fi primul).
ps. sunt curios ce ar fi spus fanii lui vetel daca era invers.
Asta zic si eu, de cand a intrat in F1 ii tot tremura mainile. S-ar putea sa-i fie frig.
Dubfire: nu esti chiar atat de ironic incat sa nu se prinda nimeni. Mi-am dat seama de ironie, sunt sigur ca si altii, doar ca nu am crezut ca trebuie sa-ti mai si spun asta. Am crezut ca te prinzi si tu, la randul tau, dar se pare ca nu. E greu tare!!!
Cursa a fost slabuta si singurul moment interesant a fost duelul celor mai buni piloti (Hamilton si Alonso).Verstappen a fost pilotul cursei si a meritat victoria.Sper sa-i fure cartonului recordul de cel mai tanar campion.Max chiar merita si singurii care nu vad asta sunt fanii fierari.Publicul mexican este fenomenal.La cursele din Mexic si Anglia este cea mai frumoasa atmosfera iar publicul italian este cel mai necivilizat.
MULTUMESC,CAMPIONULE!THANK YOU,CHAMP!GRACIAS,CAMPEON!
1,2,3,4...cred ca urmeaza 5!
DRS11 probabil este unul din zecile de nume a celui mai "inteligent" fan fierari.Ma refer la gts.Asta si acum sustine ca votkan nu l-a slujit pe fetel
si ca vitelul a reactionat corect in Baku.
Mie mi-e mila de fanii fierari.Saracutii au intrat in depresie.Au trecut 10 ani si titlul nu l-au mai pupat.Si mai urmeaza multi ani in care Lewis si Max le vor da multe crize de nervi.
https://www.youtube.com/watch?v=USKAwa8rad8
Bravo Vettel, ai demonstrat ca esti cel mai bun, si daca iti pastrai capul pe umeri nu aruncai atatea puncte aiurea lui Ham.
Fortza Ferrari!
@ Mclaren_Mircea_1984
Din comm-ul tau ai demonstrat inca o data ( daca mai era cazul), ca tu defapt nu esti fanul nimanui, sau mai exact singurul tau target este Ferrari.
Din primul tau comm. nu rezulta ca ai totusi o varsta, te comporti ca un cocalar de 15-16 ani.
No offence dude!!!!
Nu înțelegeam de ce se învărt ăia pe acolo, fără să se depășească sau să se ciocnească, cum vedeam eu în filme. Formula 1 mă plictisea de moarte.
La sfârșitul cursei câștigau unii piloți perciunați cu părul vâlvoi, care-și turnau șampanie pe cap.
Rotmans, Marlboro nu-mi spuneau nimic atunci (le citeam pe masini). Nu știam ce mașini sunt alea Brabam, Meclarăn, Lotus. De Ferari și Ford mai auzisem.
Dar tot auzeam Fitipaldi, Fitipaldi, Lauda, Andreti, Șectăr și Ics (mi-au rămas în minte).
Îmtrebare. cam în ce an mă uitam eu la F1, de mi-au rămas numele alea în memorie? :)
E prima cursă de F1 din ultimii 5 ani pe care am urmărit-o și asta a fost din întâmplare.
N-am nicio simpatie, nici la constructori, nici la piloți.
L-am mai văzut pe Hamilton în curse pe când era puști.
Pot să spun că a evoluat. E mai cerebral. Mie mi-a plăcut cum a pilotat și a recuperat.
Și Vettel mi-a plăcut și... Alonso :).
De și Verstappen nu știu ce să zic, s-a dus și dus a fost. :)
Toate ca toate dar ce monopost avea Rbr, ce se intampla cu monopostul si motorul lui Ricci? Nu e deloc fair play ce se intampla in echipa aia, o sa aiba soarta lui Webber! In orice caz, cei 2 au monoposturi diferite, se vede clar, Ricci deja e descumpanit si nu mai comenteaza, sa nu aiba soarta lui Kvyat. Sa ii puna la dispozitie acelasi monopost!
Oricum, alta nesimtire grosolana, cum are voie un reprezentant Fia caruia i-au trecut prin maini toate componentele tehnice sa aiba voie sa semneze contract cu un constructor din formula 1? Grosolanie!
Asta nu mai au politica de confidentialitate?
De asemenea, nici Vettel nu-si permitea un astfel de gest, el era in cursa pentru castogarea locului 1 si doar putea spera la un abandon a lui Hamilton.
Daca e sa o luam asa, vedeti ce a facut Lorenzo ca sa treaca de el Doviziozo, s-a prefacut in acul de par de la Sepang, pare ca s-a dezechilibrat intentionat dar el a declart ca a simtit o lipsa de aderenta de pe puntea fata. S-a vazut la final cum l-a imbratisat Gigi Dalignia pentru ca i-a cedat locului lui Dovi.
ps: ca ma amuza astia care iti arunca in fata, in loc de argumente, presupusa lor cunoastere a F1
Iar aripa se sparge in mii de bucatele...
BV Hamilton
un titlu meritat atat la echipa cat si la piloti
@mircea
dc ai vazut cursa poate ai observat faptul ca cei care trebuia sa ia orice fel de masura impotriva lui Vettel si Ham au decis ca a fost incident de cursa ...
da nah ... dc Ham s-a plans cu jumatate de gura ... tu deja iei litera de lege
by the way
nici macar cei de la MB nu au considerat ca a fost ceva intentionat ...
schimba-ti nick-ul ca te doare pe tine in basca de McLaren sau de Alonso ...
tu esti un idolatru pentru hamilton
abia astept ca Ham sa piloteze pentru Ferrari
Forza Ferrari 2018!
Daca cu masina din 2017 a dat-o in bar cu niste gafe de incepator, in 2018 nu va face NIMIC.ZERO!! Cum le spuneam ciuripailor fani ai lui fetel la inceput de an, cand erau ridicol de optimisti. In 2019 vor lupta nu doar cu Mercedes...ci cu...NEWEY. Remember? Si cu Mad Max!!
Hai Froza Fierari Forever!!
Sa vedem daca termina championu pe 2! Ca nu-i gata.
Aripa lui Vettel era deja afectata dupa ce a atins inainte roata dreapta spate a lui Verstappen, iar Vettel a vazut asta deoarece videou-ul este de pe camera on board a lui.
2 la mana
Cu bucatzi din aripa fatza deja rupta de la contactul cu Max el oricum ar fi intrat sa schimbe. Dar cand si Ham a trecut in fatza lui pe urmatotul viraj, pentru Vettel era de totul sau nimic. Aripa distrusa, pozitie a 3, in spatele lui Lewis, trebuia sa ii faca ceva pagube la masina si lui Lewis. Asa ca mai lasati povestile astea ca nu putea risca s aisi rupa aripa lui fatza, deoarece din lupta cu Verstappen, el deja oricum isi rupsese aripa, iar cad si Ham a trecut de el, era clar ca era ultima lui sansa.
Tie ti-a luat mai mult sa scri asta decat s-o gandesti logic.
In acele 2, 3 sec cat a durat sa iasa cei trei din Solana crezi ca Vettel a avut timp sa gandeasca ceea ce spui tu?
Wtf man? Te-am crezut un specialist in domeniu, dar vad ca ai luat-o razna de tot...!