Marele Premiu al Mexicului a oferit un câștigător din afara tandemului Ferrari și Mercedes și a marcat finalul luptei pentru titlul mondial, chiar dacă cursa în sine nu a avut elemente cu adevărat spectaculoase pe circuit sau în privința strategiilor la boxe.
Max Verstappen și Lewis Hamilton au plecat excelent la start, l-au depășit pe Daniel Ricciardo care plecase din pole position și au rulat roată la roată până în primul viraj. Pilotul Red Bull a fost avantajat de poziționarea pe circuit și a devenit astfel liderul cursei, iar Hamilton a progresat pe locul doi în fața lui Ricciardo.
Valtteri Bottas a avut de asemenea un start excelent și inițial l-a depășit pe Sebastian Vettel, însă în zona virajelor 4-5 a fost nevoit să încetinească și să cedeze astfel poziția pilotului Scuderiei Ferrari, în timp ce Kimi Raikkonen și-a păstrat locul 6 obținut în calificări.
Opriri la boxe fără schimbări la vârf
Prima serie de intrări la boxe a început în preajma turului 12, însă nu a produs nicio modificare în clasamentul primelor 6 poziții, chiar dacă Vettel și Raikkonen au amânat intrarea cu câteva tururi.
Toți piloții au renunțat la pneurile ultrasoft pentru seturi noi de supersoft-uri, iar Verstappen a reușit să se desprindă rapid la circa 10 secunde în fața lui Hamilton.Atacurile lui Vettel
În schimb, diferențele dintre Hamilton, Ricciardo și Vettel s-au menținut la circa o secundă. Dintre ei, Vettel s-a dovedit a fi semnificativ mai rapid, astfel că în turul 34 l-a depășit pe Ricciardo, iar în turul 40 a trecut și de Hamilton pentru a urca pe poziția a doua. În plus, în turul 47, aflat sub presiunea lui Ricciardo, Hamilton a ieșit în decor și a fost depășit de australian. Doar două tururi mai târziu, Bottas a comis aceeași eroare în același viraj și a fost depășit de Raikkonen.
Vettel a început o cursă de urmărire a lui Verstappen, însă cei doi au intrat la boxe alături de piloții Mercedes. Vettel a coborât astfel pe locul 3, în spatele liderului Verstappen și a lui Ricciardo, iar australianul a reușit tururi bune să-i țină piept germanului. Totuși, în turul 62, Ricciardo a abandonat în urma unui defecțiuni tehnice la motorul monopostului Red Bull, astfel că Vettel, Raikkonen și cei doi piloți Mercedes au progresat câte o poziție.
După abandonul lui Ricciardo nu s-a mai întâmplat nimic notabil pe circuit, astfel că Verstappen a obținut a doua victorie din acest sezon, după cea din Austria.
Pilotul Red Bull a fost acompaniat pe podium de Vettel și Raikkonen, în timp ce Hamilton a terminat pe patru în fața lui Bottas.În urma acestor rezultate, Hamilton a devenit matematic campion mondial cu două curse înainte de final, întrucât are un avans de 62 de puncte cu 50 maxim disponibile în joc. Britanicul este la al cincilea trofeu după cele obținute în 2008 (McLaren), 2014, 2015 și 2017 (toate trei cu Mercedes).
Clasamentul a fost completat de Nico Hulkenberg (Renault), Charles Leclerc (Sauber), Stoffel Vandoorne (McLaren), Marcus Ericsson (Sauber) și Pierre Gasly (Toro Rosso).
Dar, vom avea un 2019 extraordinar!
Sa speram ca macar la echipe vor lua titlul.
Hamilton va fi in statistici dar nu va fi rememorat pentru vreo rivalitate pe pista. E un pilot complet si campion binemeritat dar daca in urma lui nu erau 2 sec de "dirty air" si niste fieraristi impiedicati valoarea sa ar fi fost mult mai mare.
Schumacher a fost mare pentru ca fost un Hakinen adversar.
Alonso a fost mare pentru ca-l avea pe Schumacher adversar.
Vettel n-a avut rivalitati insemnate. Degeaba a castigat 4 titluri.
Hamilton doar la McLaren a avut rivalitate. Acolo si-a castigat un titlul muncit. Nu, Rosberg n-a fost un rival; acolo Mercedes l-au tocat si tot ei l-au ridicat pe Hamilton.
Hamilton world chmapion! Great driver awful sportsman!
Alonso l-a invins pe Schumi in 2006.
Poti castiga multe titluri daca nu ai rivali insemnati. Astfel ramai in statistici. In istorie ramai numai daca porti victorii memorabile.
Statisticile vor fi mereu schimbate, dar contează pilotul, conteaza pasiunea, riscurile etc. Lasati naibii obsesia asta de a-i compara cu aia din trecut. De prin 2009, Formula 1 e alta competitie, mai lipsesc femeile si aia a fost tot.
Felicitari Mercedes! Felicitari Hamilton! Au fost curse in care Mercedes au facut diferenta, asa cum au fost curse in care Lewis a facut diferenta, ajutat de Bottas. Asa functioneaza echipele.
Speranta pentru Ferrari e sa-i dea tantalaului o masina cu 2 sec mai rapida decat toate celelalte si poate asa ia titlul, desi nu as fi nici macar 80% sigur.
Cel mai mult ma intristeaza ca mai sunt 2 curse si vine pauza aia de 3 luni si din 2019 nu va mai fi Alonso in competitie.
Cat despre Alonso pt mine nu are sens sa mai alerge atat timp cat nu are o masina capabila de victorie, ceva de genul ce are RB acum. Imi pare rau pentru Alonso pentru ca e un campion rasat fara o masina competitiva. Parca as vrea sa-l vad in 2020 la Ferrari, mai ales daca Seb nu confirma.
Imi pun mari sperante in R.Brown ca va readuce acele curse de urmarire in care pilotul va face depasirea si nu DRSul.
Peste ani vor ramane doar statisticile, nu isi va aduce nimeni aminte ce si cum.
Ca a avut masina, echipa, sublocotenent... asta este alta discutie. Doar asa se castiga titlurile in F1 azi!
Desi nu mai conta, Ferrari iarasi au gandit "inteligent" l-au bagat pe Vettel pentru al doilea schimb de pneuri cand era cel mai rapid de pe pista....
Felicitari Hamilton!
Te înșeli omule, așa cum toți își aduc aminte la orice oră că Barichello a fost valetul lui Schumi și că Webber a fost cel al lui Vettel, că ambii au avut la timpul lor cele mai bune mașini, tot așa își vor aminti, când se vor mai liniști apele și când vor începe să strălucească cu adevarat Verstappen și Leclerc, că Hamilton a luat trei din ultimile patru titluri ajutat de o mașină monstroasă și, în ultimii doi ani, de un slujitor perfect, capabil de o autoumilire absolută ! Și știi ce-și vor mai aduce aminte toți ? Că Senna și Prost au fost singurii mari campioni care, fiind în aceeași echipă, au luptat cu adevărat pentru întâietate ! Nu Schumi, nu Vettel și nu Hamilton !
Așa se câștigă titlurile astăzi ? Perfect, ai dreptate, dar hai să lăsăm atunci ipocrizia la o parte și să recunoaștem asta înainte, nu după ce vede asta toată lumea !
Poate invatati si voi ceva de la el.
Respect Vettel.
Si ce-i si mai important, a 15-a victorie in epoca V6 Turbo pentru Renault, in aproape cinci sezoane .
C-o fi mult ,c-o fi putin vom constata cu totii din 2019 cand ridurile adanci din fruntile fruntasilor RBR o sa fie inlocuite de inevitabila stare de beatitudine generata de pistoanele japoneze .:-))
Well done Lewis !