Verstappen a câștigat cursa din Mexic! Hamilton a devenit matematic campion mondial cu două curse înainte de final

de Daniel Popescu
Duminica, 28.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu al Mexicului după ce l-a depășit la start pe Daniel Ricciardo, în timp ce Lewis Hamilton a cucerit al cincilea titlu mondial din carieră după ce a terminat pe locul patru.

Marele Premiu al Mexicului a oferit un câștigător din afara tandemului Ferrari și Mercedes și a marcat finalul luptei pentru titlul mondial, chiar dacă cursa în sine nu a avut elemente cu adevărat spectaculoase pe circuit sau în privința strategiilor la boxe.

Max Verstappen și Lewis Hamilton au plecat excelent la start, l-au depășit pe Daniel Ricciardo care plecase din pole position și au rulat roată la roată până în primul viraj. Pilotul Red Bull a fost avantajat de poziționarea pe circuit și a devenit astfel liderul cursei, iar Hamilton a progresat pe locul doi în fața lui Ricciardo.

Valtteri Bottas a avut de asemenea un start excelent și inițial l-a depășit pe Sebastian Vettel, însă în zona virajelor 4-5 a fost nevoit să încetinească și să cedeze astfel poziția pilotului Scuderiei Ferrari, în timp ce Kimi Raikkonen și-a păstrat locul 6 obținut în calificări.

Opriri la boxe fără schimbări la vârf

Prima serie de intrări la boxe a început în preajma turului 12, însă nu a produs nicio modificare în clasamentul primelor 6 poziții, chiar dacă Vettel și Raikkonen au amânat intrarea cu câteva tururi.

Toți piloții au renunțat la pneurile ultrasoft pentru seturi noi de supersoft-uri, iar Verstappen a reușit să se desprindă rapid la circa 10 secunde în fața lui Hamilton.

Atacurile lui Vettel

În schimb, diferențele dintre Hamilton, Ricciardo și Vettel s-au menținut la circa o secundă. Dintre ei, Vettel s-a dovedit a fi semnificativ mai rapid, astfel că în turul 34 l-a depășit pe Ricciardo, iar în turul 40 a trecut și de Hamilton pentru a urca pe poziția a doua. În plus, în turul 47, aflat sub presiunea lui Ricciardo, Hamilton a ieșit în decor și a fost depășit de australian. Doar două tururi mai târziu, Bottas a comis aceeași eroare în același viraj și a fost depășit de Raikkonen.

Vettel a început o cursă de urmărire a lui Verstappen, însă cei doi au intrat la boxe alături de piloții Mercedes. Vettel a coborât astfel pe locul 3, în spatele liderului Verstappen și a lui Ricciardo, iar australianul a reușit tururi bune să-i țină piept germanului. Totuși, în turul 62, Ricciardo a abandonat în urma unui defecțiuni tehnice la motorul monopostului Red Bull, astfel că Vettel, Raikkonen și cei doi piloți Mercedes au progresat câte o poziție.

După abandonul lui Ricciardo nu s-a mai întâmplat nimic notabil pe circuit, astfel că Verstappen a obținut a doua victorie din acest sezon, după cea din Austria.

Pilotul Red Bull a fost acompaniat pe podium de Vettel și Raikkonen, în timp ce Hamilton a terminat pe patru în fața lui Bottas.

În urma acestor rezultate, Hamilton a devenit matematic campion mondial cu două curse înainte de final, întrucât are un avans de 62 de puncte cu 50 maxim disponibile în joc. Britanicul este la al cincilea trofeu după cele obținute în 2008 (McLaren), 2014, 2015 și 2017 (toate trei cu Mercedes).

Clasamentul a fost completat de Nico Hulkenberg (Renault), Charles Leclerc (Sauber), Stoffel Vandoorne (McLaren), Marcus Ericsson (Sauber) și Pierre Gasly (Toro Rosso).

 

Mexic - Rezultate cursă:

Comentarii (29)

  • ZeroTime
    Hamilton campion mondial 2018, si aici se termina povestea lui. La finalul lui 2019 se va retrage, dar... va ramane in istorie, undeva acolo in subsolul paginii. Ne vom distra totusi cu un scandal al celor de la Mercedes, undeva prin 2019. Viitorul apartile altora!

    Dar, vom avea un 2019 extraordinar!
    16 17
  • Matematic, MB au fost varza, pacat ca Ferarri nu au profitat de conditile monopostului dIN anul acesta.
    Sa speram ca macar la echipe vor lua titlul.
    22 7
  • Asa castiga un campion mondial? Cu pneuri distruse in mod inexplicabil chiar si de el + gresind cand este pus sub presiune? (adevarul este ca monoposturile mercerdes au mers f bine, tocmai din acest motiv nu stiu cum sa reactioneze cand se apropie careva din spate). A ajuns campion pentru ca cei de la Ferrari sunt varza la strategii si balbaieli, motorul renault are o fiabiliate f proasta iar honda inca mai experimenteaza.
    22 13
  • @Zerotime
    Prietene....la cate recorduri a batut Lewis...numai in subsolul paginii nu va ramane ! Invidia te face sa aberezi, respecta adevarul !
    22 19
  • Titlurile au mai mare valoare cu cat cei impotriva carora concurezi sunt puternici. Ferrari au simulat ceva concurenta dar cum zicea altcineva, sunt prea italieni si nu vor castiga astfel.
    Hamilton va fi in statistici dar nu va fi rememorat pentru vreo rivalitate pe pista. E un pilot complet si campion binemeritat dar daca in urma lui nu erau 2 sec de "dirty air" si niste fieraristi impiedicati valoarea sa ar fi fost mult mai mare.
    Schumacher a fost mare pentru ca fost un Hakinen adversar.
    Alonso a fost mare pentru ca-l avea pe Schumacher adversar.
    Vettel n-a avut rivalitati insemnate. Degeaba a castigat 4 titluri.
    Hamilton doar la McLaren a avut rivalitate. Acolo si-a castigat un titlul muncit. Nu, Rosberg n-a fost un rival; acolo Mercedes l-au tocat si tot ei l-au ridicat pe Hamilton.
    Hamilton world chmapion! Great driver awful sportsman!
    22 7
  • Alonso pe cine a avut adversar in 2005? pe Schumacher? iti aduc aminte ca neamtul era pe nicaieri, Kimi a fost adversarul...
    10 7
  • Kimi la momentul 2005 nu era campion.
    Alonso l-a invins pe Schumi in 2006.
    Poti castiga multe titluri daca nu ai rivali insemnati. Astfel ramai in statistici. In istorie ramai numai daca porti victorii memorabile.
    16 3
  • De ce d...u să nu apară probleme tehnice la Ricciardo? O întrebare care dacă o "condimentezi" cu Red Bull F1-2018 (adică rezultatele piloților de-a lungul anului) te face să privești echipa pe sub sprâncene încruntate...
    9 1
  • Hai sa incetam cu comparatiile intre pilotii de azi si pilotii din trecut. Marea diferenta, nu uitati niciodata, e aceea ca aia din trecut isi riscau viata. Astia de azi risca sa le sara lacul de pe unghii sau sa-si deranjeze freza. Sunt perioade complet diferite, stiluri diferite, masini diferite, circuite diferite. Un copil a debutat in F1 la 17 ani, in anii 80 nu era capabil sa tina masina pe circuit. Ce vreți mai mult care sa arate cat s-a schimbat F1 si a devenit altceva decat perioada romantica din trecut.
    Statisticile vor fi mereu schimbate, dar contează pilotul, conteaza pasiunea, riscurile etc. Lasati naibii obsesia asta de a-i compara cu aia din trecut. De prin 2009, Formula 1 e alta competitie, mai lipsesc femeile si aia a fost tot.

    Felicitari Mercedes! Felicitari Hamilton! Au fost curse in care Mercedes au facut diferenta, asa cum au fost curse in care Lewis a facut diferenta, ajutat de Bottas. Asa functioneaza echipele.
    Speranta pentru Ferrari e sa-i dea tantalaului o masina cu 2 sec mai rapida decat toate celelalte si poate asa ia titlul, desi nu as fi nici macar 80% sigur.
    Cel mai mult ma intristeaza ca mai sunt 2 curse si vine pauza aia de 3 luni si din 2019 nu va mai fi Alonso in competitie.
    24 8
  • A castigat pilotul care a gresit cel mai putin.Cei de la Ferrari au avut din nou o sansa mare si-au ratat-o impotriva unui team ( Mercedes) care n-a mai dominat ca-n perioada 2014-2016.Hamilton merita acest titlu pentru ca el face totul pentru promovarea acestui sport..
    15 10
  • La anul sa zicem ca va castiga Ferrari/Vettel. Titlul lui Seb ar fi mai valoros pentru ca ar fi castigat impotriva unui Hamilton cvintuplu campion mondial in aceeasi era V6.
    Cat despre Alonso pt mine nu are sens sa mai alerge atat timp cat nu are o masina capabila de victorie, ceva de genul ce are RB acum. Imi pare rau pentru Alonso pentru ca e un campion rasat fara o masina competitiva. Parca as vrea sa-l vad in 2020 la Ferrari, mai ales daca Seb nu confirma.
    Imi pun mari sperante in R.Brown ca va readuce acele curse de urmarire in care pilotul va face depasirea si nu DRSul.
    18 4
  • @adig01 - esti la fel de varza deoarece la capitolul strategie si Mercedes a dat rateuri.Greseala facuta de hamilton s-a datorat si pneurilor care erau terminate..la capitolul mental Hamilton a stralucit in acest sezon
    11 12
  • Nu a remarcat nimeni ca Mercedes si-au astupat iar "gaurelele" ? Si ca au avut iar performante execrabile ???
    19 5
  • 5
    22 6
  • Hamilton campion ... de acord, e talentat omul. Dar titlul e valabi DOAR impreuna cu masina. Masina cu care multi piloti pureau fi ca el. Si daca Vettel nu gresea, se juca campionatul pana in ultima cursa. Oricum, locul doi e valoros si el - sa zica mersi vettel.
    19 3
  • :titlul e valabil DOAR impreuna cu masina" ; deci tampenie mai mare nu aveai cum sa spui. Sa-i retraga domnule titlul lui Hamilton, ce inseamna nesimtirea asta?:)))
    2 17
  • La jumatatea campionatului trebuia sa faca Hamilton si Alonso schimb de masini - cine era acum mare campiom ?!
    20 0
  • De ce nu va ramane Hamilton in istorie? Ii sterge cineva titlurile?
    Peste ani vor ramane doar statisticile, nu isi va aduce nimeni aminte ce si cum.
    Ca a avut masina, echipa, sublocotenent... asta este alta discutie. Doar asa se castiga titlurile in F1 azi!
    Desi nu mai conta, Ferrari iarasi au gandit "inteligent" l-au bagat pe Vettel pentru al doilea schimb de pneuri cand era cel mai rapid de pe pista....
    Felicitari Hamilton!
    13 0
  • Ha,ha,ha...
    A doua cursa pentru Mercedes cu "gaurelele" astupate, rezultatul?! Dar pana s au hotarat cei din FIA sa intervina, campionatul era jucat. E bine ca la Ferrari intervin promt, nu cumva sa le strice socotelile... ;)
    7 3
  • Serban
    @Leo
    Te înșeli omule, așa cum toți își aduc aminte la orice oră că Barichello a fost valetul lui Schumi și că Webber a fost cel al lui Vettel, că ambii au avut la timpul lor cele mai bune mașini, tot așa își vor aminti, când se vor mai liniști apele și când vor începe să strălucească cu adevarat Verstappen și Leclerc, că Hamilton a luat trei din ultimile patru titluri ajutat de o mașină monstroasă și, în ultimii doi ani, de un slujitor perfect, capabil de o autoumilire absolută ! Și știi ce-și vor mai aduce aminte toți ? Că Senna și Prost au fost singurii mari campioni care, fiind în aceeași echipă, au luptat cu adevărat pentru întâietate ! Nu Schumi, nu Vettel și nu Hamilton !
    Așa se câștigă titlurile astăzi ? Perfect, ai dreptate, dar hai să lăsăm atunci ipocrizia la o parte și să recunoaștem asta înainte, nu după ce vede asta toată lumea !
    10 1
  • @Ha,ha,ha
    Ti-ai dat singur raspunsul, "pana s-au hotarat cei de la FIA sa intervina" ... sau poate timpul interventiei a fost perfect stabilit , ca sa aiba efectul scontat ? Daca era vorba de Ferrari, interveneau instant ... ce dracu' mah, se vede din avion ca FIA trage sa-i scoata campioni pe Mercedes pana in 2020 ! Nu pe Hamilton, ala are bafta sa fie acum la Mercedes, putea fi oricare in locul lui ! Ei vor Mercedes si punct !
    6 5
  • @Radu Lasa-l bai frate pe Alonso sa se duca unde se va duce, ca nici el nu stie saracul unde se va duce, nu-l mai baga in fata ! Ca daca ar fi fost la Ferrari, ca daca ar fi fost la Mercedes, ca daca, daca si iar daca ! Totul incepand cu daca ! Nu a fost si punct ! Iar de patru ani nu a mai avut nici macar un singur rezultat notabil ! Ca a avut o caruta in loc de masina, conteaza mai putin, nimeni nu l-a trimis acolo, s-a dus singur sa faca rahatul praf ... dar pe bani multi !
    2 9
  • Cristi
    Mi se pare mie, sau ăsta e fratele lui Alex Velea, pierdut la naștere?
    3 3
  • https://m.youtube.com/watch?v=8IFC6zY-J04

    Poate invatati si voi ceva de la el.
    Respect Vettel.
    10 2
  • Hamilton a fost omul anului in F1. Desi in multe momente n-a avut cel mai performant pachet, a stiut sa puncteze decisiv exact cand Vettel gresea. Vettel a recunoscut deci merita aplaudat insa e mult sub asteptarile fanilor Scuderiei si chiar ale lui. Sunt fan Alonso si regret ca un campion se retrage cand mai avea multe de spus insa e alegerea lui. Una care, la fel ca multe din cel anterioare n-au fost prea reusite. Tin de jocul de pocher. Pana acum a tras carti proaste. Poate pe viitor, cine stie.
    7 1
  • SIMPLE MINDS
    A patra victorie RBR in 2018 si *datorita* sau *din cauza* motoristului francez !! O sa iasa pan' la urma Horner sau Marko si o sa-mi explice care-i terminologia optima in afirmatia mea.:-))
    Si ce-i si mai important, a 15-a victorie in epoca V6 Turbo pentru Renault, in aproape cinci sezoane .
    C-o fi mult ,c-o fi putin vom constata cu totii din 2019 cand ridurile adanci din fruntile fruntasilor RBR o sa fie inlocuite de inevitabila stare de beatitudine generata de pistoanele japoneze .:-))

    Well done Lewis !
    10 1
  • pantera
    Am schimbat canalul tv cand ii auzeam pe comentatorii digi, am pus pe ,,nindgiea oriori'' ca e mai interesant decat motogp :)
    1 3
  • Si de ce chiar si cu gaurile astupate de FIA Ferrari n-au castigat?
    3 2
  • Intrebarea e de ce nu au castigat Mercedes ca de "obicei", nu stiu cum poti/puteti pune intrebarile invers cand nu va convine?!
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru