Mercedes a monopolizat prima linie a grilei de start pentru cursă din Austria și era principala favorită la victorie după un update aerodinamic semnificativ, însă ambii piloți ai echipei germane au fost nevoiți să abandoneze din motive tehnice.
Numeroase alte probleme cu degradarea pneurilor le-a permis celor de la Red Bull să obțină o victorie nesperată, în timp ce Sebastian Vettel a urcat pe podium și a revenit pe prima poziție în clasamentul general.
Valtteri Bottas nu a profitat de pole position-ul obținut sâmbătă, întrucât Lewis Hamilton și Kimi Raikkonen au reușit să-l depășească la start pe pilotul finlandez.
Raikkonen a rulat chiar între cele două monoposturi Mercedes și a încercat un atac la adresa lui Hamilton, însă a frânat târziu la intrarea în al treilea viraj și a ieșit în decor, fiind nevoit să se replieze pe locul doi. Din urma sa a sosit însă Bottas, care a reușit însă să urce pe locul doi cu Max Verstappen în spatele său, astfel că Raikkonen a coborât până pe poziția a patra în fața lui Daniel Ricciardo.
Nici Sebastian Vettel nu a avut un start excelent, iar Romain Grosjean a profitat de oportunitate pentru a-l depăși pe german, însă pilotul Scuderiei Ferrari a reușit în scurt timp să revină pe locul al șaselea.
Abandonul lui Bottas complică strategia lui Hamilton
Bottas a rezistat pe locul doi doar 14 tururi, întrucât a fost nevoit să abandoneze în urma unei pierderi de presiune hidraulică, iar comisarii de cursă au introdus pentru scurt timp regula Safety Car-ului Virtual.
Abandonul lui Bottas a bulversat completat strategia lui Hamilton, care planificase o intrare mai târzie la boxe. Piloții Ferrari și Red Bull au profitat in corpore de oportunitatea Safety Car-ului Virtual pentru a intra la boxe pentru înlocuirea cauciucurilor ultrasoft cu cele soft, în timp ce Hamilton, care a luat startul pe supersoft, a rămas pe circuit.
Strategia diferită l-a propulsat pe britanic la peste 13 secunde în fața plutonului compact format din Verstappen, Raikkonen, Ricciardo și Vettel, iar câteva tururi mai târziu Ricciardo a urcat pe locul trei după ce l-a depășit cu ușurință pe Raikkonen, care abordase greșit virajul 3.
Vettel îl depășește spectaculos pe Hamilton
Hamilton și-a schimbat din mers strategia și a intrat la boxe în turul 26, însă a revenit doar pe poziția a patra, în spatele lui Verstappen, Ricciardo și Raikkonen și chiar în fața lui Vettel. În scurt timp, Ricciardo a început să raporteze apariția fenomenului de blistering pe pneul stânga-spate, iar în turul 38 a fost depășit de Raikkonen și apoi a intrat din nou la boxe pentru pneuri supersoft, revenind pe circuit pe locul 5.
Aproape simultan, Vettel l-a depășit spectaculos pe Hamilton în primul viraj și a urcat astfel pe locul 3, în spatele liderului Verstappen și a coechipierului său, Raikkonen. De altfel, Hamilton a avut la rândul său probleme cu blisteringul pneului stânga-spate și a intrat la boxe în turul 53 pentru un set proaspăt de pneuri supersoft, ocazie cu care Ricciardo l-a depășit și a progresat pe 4.
Totuși, satisfacția australianului a durat doar câteva secunde, întrucât a fost nevoit să abandoneze din cauza unei defecțiuni tehnice.Cu numai 7 tururi înainte de final a venit rândul lui Hamilton să abandoneze cu defecțiuni tehnice, exact în weekendul în care Mercedes monopolizase prima linie a grilei de start cu un update aerodinamic semnificativ.
La adăpostul unui avantaj liniștitor, Verstappen a obținut prima sa victorie din sezonul 2018 și a fost acompaniat pe podiumul de premiere de Raikkonen și Vettel. În ciuda unor speculații de moment, Ferrari nu a aplicat ordine de echipă, însă chiar și așa pilotul german a revenit pe prima poziție în clasamentul general, cu un avans fragil de un singur punct în fața lui Hamilton.
Numeroasele abandonuri de top au permis celor de la Haas să obțină un rezultat istoric: Romain Grosjean și Kevin Magnussen au ocupat pozițiile 4 și 5, în fața celor de la Force India, reprezentați de Esteban Ocon și Sergio Perez.
Fernando Alonso ar fi trebuit să plece de pe locul al 13-lea, însă a fost nevoit să înlocuiască aripa fața înainte de începerea cursei, motiv pentru care pilotul echipei McLaren a luat startul din pitlane. Chiar și așa, spaniolul a făcut o cursă spectaculoasă și a obținut locul 8 în fața lui Charles Leclerc și Marcus Ericsson.
Cine zicea ca doar Ferrari are strategi prosti. Este a doua oara anul asta cand sub VSC, Mercedes nu-l baga pe Hamilton la boxe.
Apreciez ca Ferrari nu a facut rocada intre piloti la final.
Bravo Verstappen.
In rest este doar istorie!
Daca Vettel pleca de pe pozitia 3 poate alta era situatia lui, insa una peste alta este bine asa.
Btw.
Tinand cont ca Alonso a plecat de la boxe, cred ca trebuie laudat pentru cursa facuta.
Da sunt aici. Sunt negru de suparare, pe echipa. A cata oara iau tzeapa cu virtual safety car.
Bine pacat de postul lui de aici "Va fi pericol mare pt Lewis la start deoarece Vettel merge pe ultra deci castiga cativa metri buni la start, avand si slipstream. Sper sa reuseasca sa se mentina, e scurta distanta pana in T1. Apropo.... distanta dintre Mercedes si Ferrari e mare luand in considerare faptul ca e un tur de circuit scurt facut in 1:03. Ferrari puternica in virajele lente, vezi S2 iar Mercedes bloody quick pe virajele rapide vezi S3. Se profileaza avantaj Mercedes la Silverstone, egalitate relativa la Hockenheim si avantaj mare Ferrari la Hungaroring.". Tristele mare, existenta tipului asta...
Mai lasa-ma naibii cu Mclaren-ul tau acuma. N-am ce face acum decat sa ma gandesc la Mclaren. Dracu sa-i ia si pe Mclaren. Bine?? Lewis a pierdut sefia si el vine sa imi spuna de Mclaren. De Mclaren imi arde acuma.
Despre Mercedes. Se pare că sub dubla presiune venită de la Ferrari și Red Bull, au riscat prea mult cu dezvoltarea, pasul a fost prea mare și au depășit ceva limite, afectând fiabilitatea. Își vor reveni, probabil, dar cred că va dura puțin. Depinde și ce defecțiune l-a tras pe dreapta pe Hamilton.
bravo haas
- start curat, fara accidente;
- dominatia Mercedes .... terminata, cel putin in regim de cursa;
- Ferrari pare ca are un pachet mai bun, chiar daca Mercedes a introdus un pachet aerodinamic major;
- introducerea motorului de specificatie 2.1 al Mercedes se pare ca a fost facuta in graba, se pare ca s-au calicit cu performanta fara a testa fiabilitatea;
- in primele 10 locuri de astazi au fost 6 masini cu motor Ferrari si nici macar un motor Mercedes;
- se pare ca utilizarea party-mode a motorului Mercedes dauneaza grav fiabilitatii acestuia;
- felicitari lui Max pentru modul in care a stiut sa coduca cursa;
- Alonso, desi a plecat de pe linia boxelor, a reusit un rezultat foarte bun;
- echipa Mercedes au inceput sa fie prea plina de ea, nu mai este atenta, cand a fost VSC, au fost luati prin surprindere din cauza ca nu le venea sa creada ca au o masina care a abandonat;
- urmeaza Silverstone unde Mercedes vor fi din nou puternici, atat specificatia circuitului cat si specificatia cauciucurilor fiindu-le pe plac;
- sper ca Ferrari sa recupereze in Ungaria.
@rui_vedson: stai linistit, ca daca-l iei pe Senna, sau pe Mansell si-l pui in masina lu' Hamilton, dau cu ea de gard. Cum la fel de bine ar da si Hamilton, sau Vettel cu masina lu' Senna din '88. Iar pe vremea aia era racing adevarat pt ca nu erau atatea limitari. Ia sa-l fi pus tu pe Senna sa-ti faca toata cursa cu rezervorul plin, o facea? Da' cand tu aveai 30l in rezervor si adversarul avea 75, ca sa faca o oprire mai putin, nu treceai de el? De asta si Schumacher s-a facut de ras la revenire. Aia au fost piloti de sprint, aia puteau sa puna 20 sec intre ei si adversari in 10 tururi ca mai apoi sa faca o oprire suplimentara, da' cand au trebuit sa concureze in aceleasi conditii cu astia din ziua de azi, n-au mai avut aceleasi rezultate.
Dacă trăia , Senna mai obținea cel puțin 2 titluri mondiale. Avea 34 de ani când a murit mai putea performa la nivel înalt cel puțin 3-4 ani. Dar să spui că Hamilton sau Vettel sunt mai buni decât Senna este o blasfemie pentru orice pasionat de F1. Senna nu va mai putea fi depășit de nici un pilot actual. Senna a fost , este si va fi inegalabil. Acel om a dus F1 în general si calificarile în special la un cu totul alt nivel. Este legenda F1 si votat drept cel mai mare pilot de F1 din istorie ( printre cei care i-au acordat votul Schumacher , Hakkinen si Alonso ). Așa că nu îi pune pe ăștia doi unde nu le este locul. Locul lor este cu cel puțin 1 clasa sau 2 sub brazilian.
De Hockenheim ce zici? Are si viraje de de mare viteza?
@AyrtonSenna1991: Senna a fost magic, dar a fost la vremea lui. Acum, daca luam statisticile si vedem ca Senna a avut 65 de pole-uri si "doar" 45 de victorii, putem spune ca n-a fost chiar cel mai bun pilot, nu? Sigur, eu nu l-am mai prins, am inceput sa urmaresc F1 la doua curse dupa ce a murit si nu prea pot sa-mi dau cu parerea in privinta lui. Doar ii spuneam lui rui_vedson ca nu poti sa faci comparatii intre diferite ere ale F1. A, daca vrei poti sa-l compari pe Schumacher cu J. Villeneuve, Damon Hill, Hakkinen, Coulthard sau chiar Alonso, dar nu-l poti compara cu Prost, Piquet, Senna, Lauda, Fangio sau Ascari. La fel de bine poti face comparatii intre Hamilton, Vettel, Alonso si Raikkonen, dar n-ai cum sa-i compari p-astia cu cei enumerati mai sus.
41 de victori. A avut mai puține :). Dar acele 65 de poluri au fost obținute în doar 162 de curse. Dintre care 16 curse au fost în primul sezon cu acel Toleman sub concurenta . Nici eu nu l-am văzut pilotand. Dar urmarindu-i cursele pot spune că a fost fenomenal. Un geniu si o persoană deosebită. Ascari si Fangio sunt în lumea lor. La fel si Clark. Dar începând cu perioada lui Gilles Villeneuve eu cred că se pot face anumite comparați cat de cat relevante.
M-am referit la Hockenheim ce zici. La Silverstone stiu ca sunt favoriti Mercedes, asa cum Ferrari sunt la Hungaroring. Cursa din Germania va decide cine intra cu avantaj in pauza de vara.
Pe Senna l-au făcut legendă curse ca Monaco 1984, Portugalia 1985, Belgia 1985, Brazilia 1991, Anglia 1993, asta din ce îmi aduc aminte, fără să caut pe net, opere de pilotaj la care Hamilton, Vettel, Alonso și alții ca ei nu pot decât să viseze ! Nu moartea pe circuit ! Au mai fost Clark și Villeneuve, dintre cei foarte mari, care au sfârșit în cursă, dar nici unul nu a rămas cu faima lui Senna. Dar când vorbești după ureche ...
@91Schumi06
Bottas va fi penalizat dacă schimbă cutia, dar Hamilton nu are de ce, chiar dacă pierde motorul ăsta, tot mai are unul.
@Chull
Mi-e teamă că, în "buna" tradiție Pirelli, văzând problemele uriașe pe care le are Mercedes cu pneurile, să nu le generalizeze pe cele cu dedicație ! Deja au propus ca ele să fie folosite, în afară de Anglia și în Belgia și în Japonia !
Mercedes nu are strategi la fel de buni ca tehnicienii si asta s-a vazut (si) ieri:
-Botas si-a ruinat pole-ul incercand sa-l apere pe Lewis de Kimi&Verst;
- Nu l-au introdus pe Hamilton sub VSC la boxe si astfel acesta a fost obligat sa forteze ca sa aiba un gap destul de mare la schimbare si asta este posibil sa fi afectat anumite component tehnice. Poate ca abandona oricum, dar si-au fortat norocul;
Si cei de la Ferrari gresesc, dar germanii sunt prea rigizi, le trebuie si un pic de fler in alegerea strategiei
Mi-a placut startul lui Kimi si mi-a parut rau ca Verst l-a lovit, fortandu-l astfel sa piarda 2 pozitii. Se pune intrebarea logica: fara acea lovitura reusea olandezul sa-l depaseasca si astfel sa castige cursa? Greu de spus....
In concluzie, o cursa de uitat pentru Mercedes & Ricci, cu noroc pentru Verst & Vetel. Kimi a avut ghinion la inceput, dar a avut sansa cu gafele si problemele Mercedes & Rici, asa ca ar atrebui sa fie multumit.
Ma simt determinat sa fac un comentariu aici.
Era Senna:
Masinile din era Senna aveau o aerodinamica simpla ce nu prea genera apasarea de azi, plus motoare cu un moment motor nesimtit, chiar si cand s-a trecut la aspiratele V12, motoarele si transmisiile nu erau asa de smooth ca cele de azi, chiar si suspensia nu "copia" asa de acurat suprafata de rulare ca suspensia de azi.. Senna era foarte priceput in a controla "derapajele ample" si tendinta foarte accentuata a acelor masini de a "dansa multisor".
Puteai arunca acele masini in slide-uri controlate destul de largi si ieseau si cu bine din viraje (vedeti youtube Berger Monaco cu Ferrari).
Nu cred ca Senna putea controla "derapaje in cei mai mici incrementi invizibili ochiului" la fel cum era Schumacher capabil sa o faca.
Era Schumacher:
transmisii mai rafinate, motoare si transmisii mai "liniare" care puneau mai linear puterea la sosea, asadar mult mai putine zbicituri roti catre asfalt comparat cu masinile din era Senna. Aerodinamica mai eficienta decat era Senna.
"Schumacher driving style" pe youtube, eu personal nu cred ca vreun pilot pana in ziua de azi mai este capabil de asa ceva. Ori ce ar zice haterii sau fanii altor piloti.
Cu toata liniaritatea asta, masinile era Schumacher odata ce pierdeau aderenta in virajele de mare viteza aproape ca puteai sa zici ca controlul masinii este pierdut, exceptie fiind perioada cu controlul tractiunii.
Schumacher era cred singurul care putea sa mearga in tot virajul cu derapaj controlat atat de fin incat era invizibil ochiului.
Tot ansamblul masinii era mai précis si mai "strans" , mai sensibil decat cele din era Senna, asadar masinile au pierdut acea elasticitate din era Senna si nu mai putea fi aruncate in derapaje controlate grosolane ca cele din era Senna.
Senna era asemeni unui cutit de armata robust, puternic care te scotea cu bine bine cam din orice situatie.
Schumacher era asemeni unui bisturiu de mare precizie, care scotea probabil cea mai buna eficienta din fiecare situatie.
In timpul cand Bridgestone erau inferiori Michelin, Schumi era cam singurul de pe pista ce mai tinea piept masinilor incaltate de Michelin.
Era Vettel:
Chiar nu stiu ce sa scriu aici, sa vedem:
Datorita pneurilor foarte sensibile, economiei de combustibil, daca iti merge MGUK-ul sau nu, stabilitatea masinii cred ca este foarte variabila in functie de parametrii de mai sus, nu stiu daca pilotii de azi isi pot dezvolta acel simt extreme de fin ca sa poata controla masina la fel de fin cum o facea Schumacher.
E drept avem un cuplu motor mai mare dintr-un turbo + MGUK mai neliniar decat aspiratele din era Schumacher.
Aici e si vina regulamentului tehnica care dupa mine trebuia sa debiteze niste parametrii care sa permita constructia cea mai rapid posibila a unei masini F1 dar in acelasi timp foarte liniara la toate capitolele, adica foarte "smooth". Cred ca un asemnea ansamblu antreneaza cel mai micut si finut simt de pilotaj existent intr-un pilot, pe care pilotul bineinteles este capabil sa il simta si sa il dezvolte.
O sa ziceti ca Schumacher era pe nicaieri cu aceste masini in perioada Mercedes, insa el avea o varsta, simturile descresc.
Personal nu cred ca mai exista, existat un pilot la fel de acurat si eficient ca Schumacher.
Plus ca Schumacher era foarte puternic psihic, vedeti ce zice Montoya pe youtube despre asta.
Astea sunt parerile mele, asadar posibil sa fie si destul de subiective.
daca te uiti la clipul de pe youtube "Schumacher driving style", vei intelege, sper ca derapajul controlat permanent din mici corectii de directive insesizabile ochiului uman, dar explicate pe telemetrie, era facut de Schumacher:
1. pentru ca putea, avea un feeling foarte fin
2. pentru ca acest lucru ii permitea sa aiba o viteza in viraj superioara tuturor celorlaltu piloti, chiar si coechipierilor de echipa, Scumacher nu obtinea pole position pe ordine de echipa, o masina superioara ca specificatii cu a coechipierului... etc. Era mai bun ca ei si ii batea crunt cateodata.
Alonso se zice ca era mai bun ca Schumi, eu zic ca Alonso a avut noroc cu Michelin si cam atata.
3. crezi ca acest stil de pilotaj se traduce in pierdere de timp pe tur, atata timp cat spargea recorduri de calificari, in cursa, mai interesant era ca nu manca nici pneurile semnificativ mai mult comparative cu ceilalti, ceea ce spui tu e adevarat la derapaje mari cum mai vezi azi in F1 unde fuge fatza ori spatele in mod vizibil ochiului.
4. ceea ce zici tu n-are aplicabilitate in derapajele tip Schumi. Era facut sa extraga cat mai mult posibil peste limita masinii.
5. In Schumacher documentary, the red baron parca, el insusi zice ca nu intelege cum alti piloti nu pot s-o faca, pt el e ceva firesc. Cool huh?
Despre cursa nu pot spune decat a fost surprinzatoare, pur si simplu nu ma asteptam la un asemenea final. Cei de la Mercedes au gandit prost strategia, shit happens. Cei de la Ferrari & Red Bull in schimb mizat corect si au castigat cursa. Verstappen a condus foarte bine in ciuda unui mic incindent prin care il putea scoate din cursa pe Raikkonen, dar cei de la FIA erau ocupati cu altceva. Am inteles ca cei de la Mercedes s-au plans deja ca Hamilton n-a putut scoate mai mult din pneuri, dar sunt singurei, asa ca probabil nu se va intampla nimic. Bine ca vine Silverstone si scapam de pneuri "trisate".
Personal, cred ca Verstappen este pilotul cursei, dar in acelasi timp cred ca si Grosjean s-a descurcat foarte bine, iar Alonso a facut o cursa de recuperare foarte buna. Toti sunt pilotii cursei pentru mine. Dar surpriza a fost faptul ca Ferrari nu a facut rocada intre Vettel si Raikkonen, cel putin pentru mine a fost alegerea corecta. Raikkonen a plecat foarte bine, a luptat asa cum trebuia s-o faca... de ani buni, iar Vettel si-a facut treaba prin cea mai frumoasa depasire in dauna lui Hamilton. Pentru moment si cea mai frumoasa depasire din acest sezon, a doua pentru Vettel, in dauna lui Hamilton, in acest sezon (o surpriza totala).
Dar, performanta celor de la Haas este remarcabila, alaturi de performanta celor de la Sauber. Este impresionant de remarcat ca Ferrari coopereaza cu Haas si Sauber, in timp ce lucreaz si la monopostul propriu, dar si dezvolta o unitate de propulsie, in timp ce Mercedes nu coopereaza nici cu Force India si nici cu Williams si nici nu dezvolta o unitate de propulsie de sine statatori (de aia au departamentul AMG cu buget propriu... ceva gen 500-600 milioane de euro pe an looooooooooooooooooooooooooool). Plus cei de la Mercedes au... cel putin 100 de angajati mai mult ca Ferrari doar la echipa de baza, fara sa uitam cei 400 de angajati la AMG...
De observat in schimb ca monopostul Mercedes nu este capabil sa urmeze alte monoposturi, toata aerodinamica foarte complexa de pe partea din fata a monopostului ii ajuta in calificari si la start dar... odata ce ajung in spatele unui monopost cat de cat similar (Ferrari sau Red Bull evident)... toata magia dispare si....
Pentru fanii lui Verstappen dar si pentru noi fanii F1-ului, cred ca aceasta cursa a fost realmente cea mai interesanta din acest sezon, un mare "Felicitari" pentru Verstappen, a condus foarte bine. Dar, un la fel de mare "Felicitari" si pentru Raikkonen care a condus foarte bine, si Vettel care a recuperat cat a putut, plus l-a depasit pe Hamilton exact cand acesta se astepta mai putin. De fapt Hamilton nici nu cred ca se astepta sa fie depasit de Vettel... in cursa de ieri.
Sa vedem cursa de la Silverstone acuma, ultima cursa sper din acest sezon cu acele pneuri "trisate".
Dar cred ca @_85 face mai mult misto, nu pare sa fie prea serios, desi este dedicat :P Dar la ce injurii am citit prin niste comenarii... arata cat de scazut este nivelul intelectual al unora. Ca spui despre Hamilton ca-l o maimuta... scuze dar asta este o jignire. Dupa aia vin unii cu "vitelul" despre Vettel, daca nici asta nu-i jignire... sau ca Raikkonen bea si asa mai departe. Astfel de comentarii nu-si au locul aici, de fapt nu-si au locul nicaieri. Din pacate, cei care administreaza site-ul asta nu is fac treaba, am inteles ca sunt foarte slab platiti, treaba lor cat sunt platiti, idea este ca-ti faci treaba pentru tine nu pentru salariu.
Eu nu am nici o problema cu cei care sunt mai prostuti, este ok, nu suntem toti la fel de inteligenti, multi nu cred c-au terminat nici scoala generala daca este sa ma iau dupa nivelul comentariilor, dar vii cu matura si arungi gunoiul la cosul de gunoi. Asta este treaba celor care administreaza site-ul asta, nu a mea. Pentru ca daca era a mea... erau pagini intregi goale si fara comentarii sau cu putine comentarii. Si nimeni nu comenta fara cont. Nimeni!