Red Bull Racing a reușit să întrerupă dominația autoritară a celor de la Mercedes din debutul acestui sezon prin intermediul unei strategii excelente pentru Max Verstappen în Marele Premiu al Marii Britanii.
Valtteri Bottas a plecat bine din pole position și și-a păstrat prima poziție, în ciuda unei tentative de depășire din partea coechipierului Lewis Hamilton.
În spatele celor doi, Nico Hulkenberg a ratat startul și a fost depășit cu ușurință în lupta pentru locul trei de către Max Verstappen, singurul pilot din top 10 cu pneuri hard, comparativ cu cauciucurile medium ale rivalilor.
Lance Stroll a urcat la rândul său pe locul cinci după ce a trecut de Daniel Ricciardo, în timp ce Ferrari a ratat startul cu ambii piloți. Charles Leclerc a coborât două locuri până pe poziția a 10-a, în timp ce Sebastian Vettel a derapat de mai multe ori în primul viraj și a coborât pe ultimul loc după ce a scăpat ca prin urechile acului de o serie de acroșaje cu piloții din spatele său.
Pitstop fără emoții pentru Mercedes
În ciuda pneurilor sale hard, Verstappen s-a menținut în imediata apropiere a lui Bottas și Hamilton, fără însă să inițieze vreun atac. Bottas și Hamilton au intrat la boxe pentru pneuri hard în tururile 14 și 15, iar pilotul britanic a revenit pe traseu în spatele lui Bottas și Leclerc, care nu efectuase încă prima oprire.
Totuși, Hamilton a reușit să treacă destul de repede de pilotul Scuderiei și a revenit în spatele lui Bottas.
În acest context, Verstappen a preluat prima poziție în clasament și avea un avans de circa 12 secunde în fața lui Bottas și Hamilton, în timp ce Hulkenberg a revenit pe locul 4 după oprirea la boxe.
Strategie excelentă pentru Verstappen
Verstappen a efectuat prima intrare la boxe abia în turul 27, când a optat pentru medium, și a revenit pe locul doi, în spatele lui Bottas, dar în fața lui Hamilton.
Într-un interval de numai câteva viraje, olandezul a reușit însă să-l depășească cu ușurință pe Bottas și a revenit pe prima poziție.În mod interesant, Red Bull a adoptat imediat o nouă strategie, iar Verstappen a revenit la boxe după numai 6 tururi, în turul 33, simultan cu Bottas, cu scopul de a oglindi strategia celor de la Mercedes. Ambii piloți au optat pentru cauciucuri hard pentru a încheia cursa cu ele și au revenit pe circuit în aceeași ordine, cu Verstappen în fața lui Bottas.
Hamilton nu rezista cu o singura oprire
După această dublă oprire, principala dilemă a fost dacă Hamilton va intra la rândul său încă o dată la boxe pentru un nou set de pneuri. Britanicul avea un avans de 10 secunde în fața lui Verstappen cu circa 15 tururi înainte de final, însă în cele din urmă a intrat la standuri cu 10 tururi înainte de final. Hamilton a revenit însă pe circuit pe locul patru, în spatele lui Leclerc, care nu efectuase însă a doua oprire la boxe.
Câteva tururi mai târziu, Hamilton a trecut însă de Leclerc și a urcat pe locul 3. Chiar dacă părea că va termina pe ultima treaptă a podiumului, Hamilton a reușit să-l depășească pe Bottas cu numai două tururi înainte de final pentru a urca astfel pe locul doi. În plus, britanicul a câștigat un punct suplimentar pentru stabilirea celui mai bun timp în cursă.
Propulsat din nou pe primul loc după pitstop-ul lui Hamilton, Verstappen a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-și adjudeca a noua victorie din carieră și prima din acest sezon competițional.
Deși inițial coborâse pe locul 10, Leclerc a reușit să obțină un nesperat loc 4 datorită unei strategii cu o singură intrare la boxe.
El a reușit astfel să termine în fața lui Alexander Albon și Lance Stroll.Între timp, Hulkenberg a încheiat doar pe locul 7 după o strategie cu trei opriri la boxe, ultima dintre ele pentru pneuri soft. Esteban Ocon, Lando Norris și Daniil Kvyat au completat top 10, în timp ce Sebastian Vettel a încheiat doar pe locul 12, în afara punctelor.
MAREA BRITANIE - REZULTATE CURSĂ
Strategia diferita a celor de la RedBull a dat roade.
Leclerc a scos tot ce se putea din masina aia, in timp ce Vettel a facut ceea ce stie cel mai bine, o pirueta.
McLaren au fost dezamagitori.
Bravo Max!
Felicitări lui Leclerc pt.munca depusă ce a ajutat un lent Ferrari să obțină ce nu se putea mai mult!
Apreciabil, din punctul meu de vedere, Albon pt.nr-ul de depășiri, curajul cu care și-a atacat adversarii (l-am văzut odată doar cu jumătate de monopost pe pistă, restul...)!
Cât despre Vettel... :)))
Felicitari lui Verstappen, a muncit pentru rezultat.
da-mi pace domne, chiar nu is dispus si nici nu-i indicat sa scriu la cald despre sebastian vettel, asta pentru a nu fi asociat pe AM ca fiind o persoana consumatoare de F1 aparent subiectiva...
Dom' DAV, o recomandare pentru dumneata inainte sa ma retrag:
nu-l mai asocia niciodata pe olandez cu monegasc fiindca-ti autentifici diletantismul intr-ale F1,
micul print se afla cu macar doua-trei clase sub batav la deja prea multe capitole!
Leclerc (cockpit) dupa trecerea liniei de sosire:
"Yessssss.........i'm so happppppyyy!!!!!!"
(monegascul infinit mai euforic pentru-un banal loc 4 si cu un singur pit-stop comparativ cu afirmatiile lui Max dupa o victorie cu adevarat memorabila)
is obligat sa repet ceea ce-oi spus nu de putine ori:
Leclerc se afla mult prea departe de pregatirea necesara pentru a duce un razboi asa de mare,
ii inca mult prea timorat iar marele sau neajuns is mizele mici pe care iata ca inca nu si le poate refuza!
Au 40 de ani sau aproape. Sau peste. Au fost buni la vremea lor. Raikkonen e veteranul in F1 acum. Cand a venit spunea ca nu vrea sa stea decat vreo cativa ani ca nu vrea sa imbatraneasca in F1. Asa e cand esti tanar, crezi ca nu-ti mai trebuie viata la batranete. :)
VETTEL
https://www.statsf1.com/en/sebastian-vettel.aspx
53 wins (21.63 %)
57 pole positions (23.27 %)
38 fastests laps (15.51 %)
120 podiums (48.98 %)
In primii 6 ani de formula 1 era deja campion mondial de 3 ori
MAX DAMAGE
https://www.statsf1.com/en/max-verstappen.aspx
9 wins (8.41 %)
2 pole positions (1.87 %)
8 fastests laps (7.48 %)
35 podiums (32.71 %)
:))))))))))
Despre ce vorbim ???? Max Damage e de aproape 7 ani si uite ce rezultate are ....mediocre + i-a distrus o gramada de curse lui Vettel intentionat.
aveti voturi putine numa' din cauza unui detaliu pe care-l cunoasteti deja,
adevarul ii prima victima pe AM!
Nea Costele, sincer să fiu nu am nimic cu favoritul tău, cred a fost un pilot bun și mai cred că nu a fost un campion mai de plastic decât un Hamilton care, fără Mercedes, ar avea doar un titlu cu McLaren în 2008, și ăla mincinos, din cauze de prostie Ferrari și ticăloșie Alonso. Dar omul tău a avut un credit uriaș din partea celei mai celebre echipe și din partea susținătorilor ei, credit pe care l-a risipit în vânt. Și oricât de fan i-ai fi, nu poți să nu vezi că, în ultimii ani, s-a pierdut cu totul.
Să nu-i pun pe aceeași treaptă pe Leclerc și Verstappen ? În mod normal n-ar trebui, francezul are doar doi ani plini în F1 și ar trebui comparați peste 4-5 ani, când va avea cât are Verstappen acum în F1. Dar când văd ce face cu căruța de anul ăsta, căruță pe care coechipieru nu-i în stare nici măcar să o regleze, nu pot să nu văd în el un viitor mare campion. Fie că-ți place, fie că nu.
is convins ca-ti respecti pasiunea si ai intrat deja in posesia unui detaliu deloc derizoriu:
sebastian vettel solicita schimbarea sasiului pentru Montmelo iar Binotto pare dispus sa accepte........
in alta ordine de idei, raspunde-ne te rog amandorura, atat mie dar mai ales lui sebastian vettel, la o fireasca intrebare cu care numa' *profanii* se-ntalnesc in ultimele 24H:
de ce sebastian o fost tinut 10(zece) tururi pe harduri dupa primul pit si 20(douazeci) de tururi !!! pe gume medii pe final de cursa, germanul demarand in gp-ul de ieri cu gume hard???
nu-i arhicunoscut pentru toata lumea faptul ca micul print detine o nestavilita "pofta de mancare" a gumelor prin curse!!
nu care cumva team-principal-ul *lucreaza* deja prea mult la confirmarea monegascului prin curse si deopotriva vrea sa-si solidifice prin orice mijloace acea decizia obscura luata in luna mai, acea hotarare musai contestabila de a nu mai continua cu germanul din 2021?!?
oare cati dintre noi mai cred ca vettel si monegascul au la dispozitie si azi un material de concurs identic?
Cele 2 monoposturi Ferrari rulate pe circuit în timpul cursei construite pe baza aceluiași proiect și fabricate din același material, nu au fost conduse doar de Vettel, concluzia: stilul diferit de pilotaj și setările proprii ale celor 2 piloți au dus la niveluri diferite de uzură ale pneurilor. Iată deci că valoarea fiecăruia se regăsește în razultatul final ce ție știu că nu-ți convine dar care e unul real. Nu mai spun de norocul avut de neamț în comparație cu Leclerc atunci când în timpul derapajului a fost la câțiva milimetrii de a fi lovit de alte monoposturi din spate, astfel rezultatul ar fi fost și mai dezastruos. Așadar echipa nu are nimic cu el, mai degrabă el, știind că la anul va pleca de la Ferrari, nu-și mai dă atâta silință să obțină un rezultat cât mai bun pt.echipa ce-l plătește, fapt pt.care ar trebui atenționat.
Of, of, of Nea Costele, ai cazut si tu in patima teoriei conspiratiei ! Da' rau de tot !
Pentru ce mai trebuie confirmarea lui Leclerc prin astfel de metode neortodoxe, asa cum sugerezi ? Ca sa impresioneze pe cine ? Tifosii nu-l mai vor, echipa nu-l mai vrea, nu-l mai vrea nimeni in Italia ! Atunci ? Confirmarea a fost cea din momentul semnarii contractelor, Leclerc sase ani, Vettel acasa ! Restul sunt vorbe de claca.
Ca "mananca" Lelerc pneuri ? Se poate, nu te contrazic, dar eu am vazut ca a fost singurul din fata care a reusit sa mearga cu o singura oprire. Nici Red Bull, nici Mercedes nu au reusit asta, iar Lelerc, cu tractorul ala, a terminat la doar 10 sec de Bottas !
Cat despre sampionu' lu' matale ... cand o faci pe balerina si ajungi ultimul inca din primul viraj, cand rulezi pe urma numai in aer murdar, se schimba si mama tuturor strategiilor. Mai bine il intrebi pe el de ce nu a fost in stare sa o tina pe drum si nu mai arunci pisica-n curtea altora. Hai sa traiesti nea Costele, o seara buna si nu mai pune la inima.
spre deosebire de altii, eu ma declar mai precaut cu certitudinile.......
nu-i sub nicio forma pentru prima data in F1 cand viciul ascuns de fabricatie "isi (poate) face aparitia" chiar la un asemenea nivel!
vrei sa dezvoltam conversatia privind *nivelul* la care se afla Ferrari cu SF1000?!?:-))))
banuiam eu........:-))
in ceea ce priveste startul, iesirea pe vibrator cu cca 70% din monopost in primul viraj al cursei cu harduri neincalzite, cu wheel spin la revenirea pe asfalt dupa trecerea peste vibrator, in conditiile in care Albon incaltat cu gume medii "stangea" in T1, toate acestea contribuie la respectivul derapaj dupa care se ascunde si repugnantul Binotto in camuflarea strategiei mizerabile pentru sebastian vettel in cursa de ieri...
Sunteți liberi dacă nu aveți ce face. Îl apreciez pentru cât de comic e în gândire, dar nu-mi place să fac ceva fără rost, cum e în cazul ăsta, să-i deschid ochii să vadă realitatea. Punct!
mi-oi confirmat punctul de vedere fara sa vrei, afirmatia dumitale: "echipa nu-l mai vrea" certifica detaliul ca nu-i moment mai oportun ca-n sezonul 2020 sa apara si *cadourile* din partea scuderiei la incheierea contractului cu germanul!
Dom' DAV, incepem sa ne intelegem perfect!:-))
P.S. ce pilot slab ii Hulkenberg, singurul cu 3 pit-stopuri din top 10!!!:-)))
te-oi amestecat singur si nesilit de nimeni intr-o discutie purtata de doi adulti (subsemnatul si distinsul Dom' DAV) pentru a aseza detaliile Ferrari in matca lor *fireasca* iar pe urma apari nonsalant sa ne transmiti ca-ti irosim ceasurile......
hmm...........
care-i oare comicu' dintre noi trei?!?
hmmmm.........
PS: Spune-i lui vettel sa-si schimbe masca si sa nu-si mai atinga fata.
nu de altceva da' mie asa-mi lasa impresia.....
la ce-i folositoare malitiozitatea gratuita asezonata cu deficiente profunde de stapinire a fenomenului F1??
australianul nu-i in masura sa puna la indoiala vreodata competentele germanului,
australianul n-are victorii adunate in intreaga sa cariera prin F1(7) nicimacar in cuantum similar victoriilor consecutive(9) ale lui sebastian vettel!
nu-i obligatoriu sa dai dovada de corectitudine pe AM-motorsport, nu-nu, nicidecum.......
dar pe de alta parte tre' sa-ti propui sa nu te minti singur, sezonul 2014 de care faci vorbire o reprezentat doar un interval de regrupare a lui sebastian vettel dupa patru sezoane fabuloase,
perioada de regrupare ii valabila in cazul fiecarui barbat dupa o mare performanta iar cvadruplul campion german n-o facut nici el rabat de la acest detaliu specific masculin!
Gerhard,
parcurge te rog opinia unui dublu campion mondial, Mika Hakinnen, un notoriu rival al scuderiei in urma cu patru cincinale, finlandez care nu face decat sa puncteze minunat prin obiectivitatea de care da dovada tocmai conjunctura actuala de la Maranello (grandprix 247)
cand argumentele is straine de tine musai ca tre' sa apara si astfel de distrageri ale atentiei cu iz pestilential,
daca te multumeste efemizarea & pocirea constanta pe AM a numelui unui pilot cu 53 de victorii iar fanii germanului is categoric straini de notiunea de testosteron atunci n-am de ce sa-ti deranjez tocmai eu atat sistemul de valori dar si *certitudinile* deopotriva........
cultiva-ti "eruditia" marelui circ asa cum crezi de cuvinta!