Cu șase etape rămase până la finalul sezonului, lupta pentru titlul de campion în Formula 1 este una strânsă între Lewis Hamilton și Max Verstappen. După victoria din Rusia, Hamilton putea să repete performanța în etapa din Turcia, mai ales după primul loc obținut în calificări.
Dar, britanicul a fost penalizat cu 10 locuri pe grilă după ce a schimbat motorul termic, astfel că a pornit în cursă de pe poziția a 11-a. Așadar, în fruntea plutonului s-a regăsit un alt monopost Mercedes-AMG Petronas F1, cel al lui Valtteri Bottas.
CURSĂ PE INTERMEDIARE
Cursa de duminică se anunța una destul de dificilă, din cauza condițiilor meteo. Chiar dacă ploaia s-a oprit înaintea startului, umezeala de pe circuit i-a forțat pe piloți să pornească în cursă pe pneuri intermediare.
După stingerea semaforului, Bottas și-a păstrat prima poziție în fața lui Max Verstappen. Alonso și Gasly s-au atins în primul viraj, monopostul Alpine pilotat de spaniol învârtindu-se pe circuit, iar Gasly primind o penalizare de 5 secunde pentru această manevră.
Și Alonso a primit aceeași penalizare după ce i-a făcut același lucru lui Mick Schumacher.
Lewis Hamilton și Carlos Sainz (ambii plecați în cursă cu o penalizare) avansau deja prin pluton.
În primele tururi, Hamilton a câștigat rapid două poziții, iar Sainz cinci. Până în turul cu numărul 11, spaniolul ajunsese deja pe poziția a 11-a, iar Hamilton pe 6.În față, Bottas păstra un avantaj constant de 2.5 secunde în fața lui Verstappen. În turul 14, Hamilton a trecut de Gasly și a ajuns pe locul 5. Puțin mai în spate, Sainz a avut un contact cu Vettel, dar incidentul nu a fost penalizat de comisarii de cursă.
Condițiile de pe circuit nu se îmbunătățeau, astfel că pneurile intermediare rămâneau singura opțiune viabilă. Daniel Ricciardo a intrat primul la boxe în turul 23 pentru schimbul de pneuri, dar coechipierul său a rămas pe circuit.
LUPTĂ PENTRU POZIȚIE ÎNTRE HAMILTON ȘI PEREZ
Între timp, Hamilton a ajuns în spatele lui Perez și a început asaltul asupra pilotului mexican, acesta din urmă rezistând admirabil în fața campionului mondial en-titre. În turul 35, britanicul a încercat o depășire, dar cei doi piloți au parcurs o bună parte din circuit roată la roată.
Perez a ieșit învingător din această confruntare și a păstrat poziția a 4-a.
Tot în turul 35, Lando Norris a intrat la boxe pentru a pune pneuri intermediare proaspete. Au urmat Max Verstappen, Valtteri Bottas și Sergio Perez.
Hamilton a fost chemat la boxe opt tururi mai târziu, dar britanicul a refuzat să intre, crezând că circuitul se va usca și va putea trece pe pneuri medii.
De fapt, Vettel a fost destul de curajos și în turul 38 a ieșit pe circuit pe pneuri medii. Dar după câteva ieșiri în afara circuitului a trecut din nou pe intermediare un tur mai târziu.
Revenind, nici Charles Leclerc nu trecuse pe la boxe, astfel că acum era la conducerea cursei. Dar în foarte scurt timp, monegascul a fost chemat pentru schimbul de pneuri și s-a conformat.
Același lucru l-a făcut și Hamilton până la urmă, în turul 51. A revenit în cursă pe locul 5, cu o serie de reproșuri la adresa echipei.
BOTTAS, PRIMA VICTORIE DIN 2021
Valtteri Bottas, cu punctul suplimentar pentru cel mai rapid tur, a trecut primul linia de sosire și și-a trecut în cont prima victorie din 2021. Finlandezul a fost urmat pe podium de Max Verstappen și Sergio Perez, acesta din urmă trecând de Charles Leclerc în turul 52.
Gasly a încheiat pe 6, Norris pe 7 și Carlos Sainz pe 8. Lance Stroll și Esteban Ocon au luat ultimele puncte puse în joc.
Așadar, Max Verstappen preia din nou conducerea la general, având un avantaj de 6 puncte în fața lui Lewis Hamilton.
Valtteri Bottas a meritat victoria, a avut un ritm de cursa foarte bun si a urmat strategia echipei. In conditiile acestea - cu o configuratie a masinii departe de optima - Red Bull a extras cele mai bune rezultate posibile.
Aparent, strategia lui Hamilton si Leclerc de a duce 1 singur stint pana la finalul cursei nu era cea castigatoare.
As spune ca au fost ciudate conditiile de cursa, traseul fiind umed - nici in conditii de ploaie continua pentru full wets, dar nici suficient de uscat pentru slicks - dupa cum a demonstrat Seb.
De asemenea, mi s-a parut interesant comportamentul pneurilor intermediates. Striatiile se degradau foarte repede, aparea procesul de graining, urmand ca acestea sa ajunga pe jumatate slick-uri si intrand in ritm bun de cursa dupa cateva tururi.
Strategii Ferrari sunt efectiv praf, nu au fost in stare sa simuleze / calculeze pe ce pozitie ar ajunge Charles in cazul in care ramane pe acelasi stint pana la finalul cursei: "If you keep Bottas behind, you will be P1" - WTF?!
Macar PU se vede ca a fost imbunatatit si au reusit sa mai recupereze din decalajul pana la McLaren.
Pe langa strategie, mai au de lucrat la pitstops pt ca au avut un timp foarte slab la schimbul lui Sainz, pacat.
Ne vedem la COTA :)
intr-adevar, doar privirile avizate precum cea a dumitale dar si a mea deopotriva pot face distinctia clara intre cutezanta si amatorism, doar adevaratii cunoscatori ai F1 pot face diferentierea frapanta intre neinfricarea lui Sebastian de a-si propune sa stabileasca noi limite cu un monopost de F1 si o posibila eroare de strategie a cvadruplului campion german....
....Sebastian Vettel este un temerar in toata puterea cuvantului si musai ca trebuie apreciat pentru acest atribut si, de ce sa ne ferim de cuvinte, chiar venerat pentru aceasta calitate pe care-o detin extrem de putini dintre noi, sa posezi indrazneala de a trece la pneuri medii(C3- nicidecum cele mai aderente pneuri medii din evantaiul gumelor oferit de Pirelli), chiar si pentru cca 5.5 km, dar in conditii meteo comparabile mai degraba unei orezarii in afara trasei ideale, dar si atat de indepartate utilizarii slick-urilor pe trasa cea mai rapida/uzitata de pe IstanbulPark, musai ca face ca isprava lui Sebastian Vettel sa se pozitioneze, cca sapte decenii mai tarziu, pe acelasi palier cu aceia a lui Tenzing Norgay....
Ferrari inca o data si-a dat in cap singura ca si echipa, il chemi intai pe Sainz desi ar fi trebuit pe Lecrerc, chiar si asa...ii ruinezi cursa lui Sains cu o oprire de tot kktul iar pe Charles ii bagi la boxe dupa 10 tururi dupa ceilalti. Sainz putea termina linistit pe 6 daca nu ii ruinau oprirea la boxe.
In alta ordine de idei, Gasly un papagal de l-a agatat pe Alonso acolo, mi-ar fi placut sa revad un duel ca la Hungaloring intre Alonso si Hamilton, ca restul muierilor de pe circuit se dadeau la o parte, nici macar Gasly care de obicei era mai naravas, probabil ii era frica sa nu mai prinda o penalizare.
Vettel a lu' Costel, a incercat el sa plece cu slicuri crezand ca face cascaval din branza cand toti se plangeau ca nu ar avea sanse cu ele, asta se cheama disperare. Ricci pe nicaieri, Perez chiar nu credeam ca se duela atat de mult cu Hamilton si sa aiba si castig de cauza! Poate de acum incolo va avea aceleasi sanse vs Hamilton dar daca nu e in primii 2-3, degeaba. Mi-as dori asta ca sa vada si Hamilton cum este ca adversarul sa aiba coechipier pe masura ca in 2016-2019, s-a cam jucat Bottas cu Vettel, Lewis isi vedea de curse linistit. Mi-as dori sa mai castige si altul cu ajutor de la coechipier!
Pe de alta parte, daca Lecrec si Lewis nu schimbau, e posibil sa fi terminat pe 2 si pe 3.
Pentru Charles si Lewis sa termine pe locurile 2, respectiv 3 este discutabil. Deja pneurile lor se degradau prea rau, pe masura ce pneurile lui Max, Bottas, Perez intrau in stadiul cel mai bun de aderenta - adica scapasera de graining si deveneau acele semi-slickuri.
....sigur, poate ca rezultatul final(locul 18) nu-i demn de lauda, dar tine minte, analiza superficiala a clasamentului unui grand-prix de F1 in respectiva conjunctura, exceptionala fara doar si poate, este o caracteristica care apartine exclusiv diletantilor si care-ar trebui ostracizata negresit pe AM-motorsport, o vizualizare aprofundata insa, nutresc speranta ca specifica/'compatibila si tie in viitorul apropiat, musai ca o sa concure spre aceeasi unica concluzie, act profund temerar, oferit tuturor de catre Sebastian pe un traseu pretentios, cu diferente de nivel considerabile....
...am asistat practic la geneza altei borne in pilotajul la cel mai inalt nivel si care, pana ieri, nu doar ca aveam convingerea ca ne este refuzata tocmai din cauza depasirii limitelor cunoscute ale multiplelor aptitudini pe care le poseda un pilot de top precum Sebastian, ci ne este profund interzisa.....
Alexandre,
dilema pneurilor....
grandprix247.com/2021/10/11/pirelli-hamilton-tyres-would-not-last-until-the-end-turkish-grand-prix/
Vettel nu a fost mai niciodata pilot de ploaie, cred ca a avut vreo 2 curse cand era mai pustan, mai incolo, il cam bateau toti din etalon.
sunt in asentimentul tau, si eu ma confrunt cu aceeasi abordare repugnanta din partea unora.....
...sa ofer, pentru a incheia dilema durabilitatii pneurilor intermediare in Turcia, declaratia specialistului Pirelli, Mario Isola....
Șeful Pirelli, Mario Isola, s-a îndoit dacă Hamilton ar fi reușit să facă ca anvelopele să dureze 58 de ture și să se mențină pe locul trei: „Privind anvelopele după cursă, aș spune că nu sau cel puțin a fost într-adevăr la limită .
„Este un pic periculos să depășești limitele ca astăzi, dar înțeleg pe deplin că în condițiile cursei trebuie să maximizeze rezultatul.”
Isola a spus că majoritatea mașinilor care s-au oprit aproape de final aveau cauciucuri uzate până la carcasă și care erau „complet terminate”.
"Le-am sugerat inginerilor noștri să avertizeze echipele să schimbe anvelopele, să nu meargă până la capăt, deoarece a fost o mișcare riscantă", a adăugat el.
....trebuie amintit si Ocon, cel care nu a schimbat pneurile din grila, dar care a avut un cu totul alt ritm de cursa(-1 tur; cca 2 minute intarziere)
Eu nu am criticat analizele prezentate de Costel, ci faptul ca uneori sunt prea focusate pe Leclerc (GP-ul Turciei 2021 este printre putinele exceptii :D )
Nu spun ca nu ar trebui criticat ci tinut in puf, dar mai sunt alti 19 piloti care, in anumite curse, merita mai mult atentia noastra in functie de performantele lor - reusite sau mai putin reusite.
Vettel a spus că vrea medium la întrebarea ce alege între soft și hard. Poate a vrut să fie celebru pe înregistrare, dar cum să aduci în temperatură imediat orice altceva în afară de soft?
Și nu le-a adus. În loc de puncte s-a jucat un tur de-a broasca țestoasă.
Ciudată această declarație, dar dincolo de asta, revin la declarația făcută de el înaintea de cursa de la Silverstone, când a declarat că totul se poate inversa dacă Max va face un DNF, adică va abandona.
Fapte: 1) Max avea 33 de pct. in fața lui LH înainte de Silverstone. 2) Max abandonează (DNF 0 pct), LH câștigă la Silverstone (25 pct). 3) Cursa următoare, în Ungaria: carambol provocat de Botas, Max iese cu mașina avariată, termină greu al 9-lea (2 pct), LH termină pe locul 2 (18 pct). 4) LH= 43 / MV=2 pct.
Hai să nu intrăm în teoria conspirațiilor, dar dacă în următoarea sau următoarele 2 curse Max va fi scos de cineva din cursă, în asemenea coincidențe nu cred. Încet încet regulile și conduita F1 sunt dictate prea mult de Mercedes, care au preluat poziția dominantă de la Ferrari, dar ăștia parcă prea îndoaie adevărul după cum vor ei. S-au legat de aripile spate ale celor de la RB, urmare: s-au schimbat reguli imediat, în câteva curse. S-au legat de pitstop-uri, pe care cei de la RB le făceau impecabil, unde câștigau cel puțin 1 sec comparativ cu MB,urmare: in mijlocul sezonului s-au schimbat regulile.
Le doresc amândurora, sa termine cursele până la sfârșit, fără alte abandonuri
Problema nu este că se leagă de celelalte monoposturi, în fond este normal, fiecare încearcă să obțină un avantaj asupra celorlalți. Problema este că reciproca nu este niciodată valabilă, când a fost vorba de rivalele Mercedes, s-au luat măsuri imediat, în cursul jocului. Când a fost vorba de neregulile Mercedes, răspunsul FIA a fost, aproape invariabil, că totul este în regulă. Iar când totuși neregulile au fost atât de evidente încât nu mai aveau ce face, gen jantele "parțial ilegale", sau DAS-ul cel puțin dubios, răspunsul a fost invariabil, da, interzicem, dar de la anul ! Adică o părtinire fățișă, fără măcar o spoială de aparențe.
@Alex
Da, dar la Ferrari a fost totuși ceva în neregulă, căderea atât de bruscă în performanță nu poate fi explicată doar prin introducerea unui senzor în plus.
Să verifice motorul Mercedes ? Ha, inutil, ai văzut cel mai nou răspuns primit de Red Bull de la FIA, nu ? "Totul legal" !
Iar când îți trimiți rivalul în parapeți cu 300 km/h și primești 5-10 sec penalizare, având o mașină cu 1,5 sec/tur mai rapidă decât celelalte, spune-mi, nu înseamnă că au primit mâna liberă să facă ce vor ?
In Rusia, Mercedes a vrut sa se revanseze fata de Mclaren pentru ajutorul dat. Popice...
Campionul de Formula 1, Jacques Villeneuve, și-a prezentat punctul de vedere cu privire la lupta pentru titlul din acest an între Lewis Hamilton și Max Verstappen până acum, subliniind că Red Bull și Ace-ul lor olandez au fost perfecti.
Vorbind cu La Gazzetta dello Sport, canadianul în vârstă de 50 de ani a comparat modul în care protagoniștii titlului s-au descurcat unul împotriva celuilalt pana acum.
„Punctele nu reflectă clasamentul real”, a spus
el. „Hamilton a făcut multe greșeli, dar a plătit un preț scăzut în comparație cu Verstappen."
„Gândiți-vă doar la *pensionările* lui Verstappen în Ungaria și Marea Britanie”, a subliniat Villeneuve. „Apoi, acestea au fost curse ușoare pentru Mercedes, unde Lewis a fost puțin oprit.
„La alte circuite au avut un ritm mai mic sau au greșit ca în Turcia”, a continuat el. "Cu toate acestea, ei sunt încă aproape în clasament și, prin urmare, este foarte dificil să spunem cine va câștiga acest campionat".
"Până acum Red Bull și Max Verstappen au fost perfecte", a adăugat el. „În timp ce puteai vedea ceva oboseală la Mercedes și Hamilton.”
Campionul Mondial din 1997 a continuat spunând că Mercedesul era prea puternic pentru a fi afectat de propriile greșeli, oricât de rare ar fi acestea.
„În trecut, Mercedes nu a avut nevoie să împingă, ci a câștigat oricum”, a spus Villeneuve. „La fel ca Ferrari cu Schumacher. Toată lumea a spus că sunt genii. Chiar și atunci când au făcut greșeli tactice, au fost atât de puternici încât au câștigat în cele din urmă oricum.
„Puteți vedea cu Mercedes că echipa și șoferul nu mai par a fi la fel de uniți ca înainte”, a continuat el sugerând fiasco-ul Hamilton / Mercedes în Turcia. „Dar absolut nu poți scrie Mercedes ca mort.”
Mercedes a avut un avantaj de performanță față de Red Bull la Istanbul Park, lucru pe care Christian Horner l-a evidențiat și Villeneuve este de acord.
„În Turcia au condus cu cea mai mare aripă și totuși nimeni nu a putut ține pasul cu ei pe dreapta”.
„Poate că au împins potențialul motorului în sus, întrucât au mai rămas doar câteva curse”, a meditat el. „Dacă pot continua să facă asta, Hamilton va merge bine la Austin și în Brazilia.
„Va fi de mare ajutor”, a conchis el.
Villeneuve nu a dat niciun pumn când și-a dat părerea despre palpitanta luptă pentru titlu prezentată în acest sezon F1, pe măsură ce puterea scade și curge între cei doi concurenți la titlu și echipele lor respective.
grandprix247.com/2021/10/16/villeneuve-red-bull-and-verstappen-have-been-perfect/
Заказать Прогон Хрумером и ГСА можно в телеграмм логин @pokras777 здесь наша группа в телеграмм https://t.me/+EYh48YzqWf00OTYy или в скайпе pokras7777
или по почте bikon777@yandex.ru
Заказать Прогон Хрумером и ГСА можно в телеграмм логин @pokras777 здесь наша группа в телеграмм https://t.me/+EYh48YzqWf00OTYy или в скайпе pokras7777
или по почте bikon777@yandex.ru
Хрумер - это инструмент для автоматизированного поиска контента и создания ссылок на ваш сайт.
Использование хрумера может помочь вам улучшить видимость вашего сайта в поисковых системах,
SEO-оптимизация сайта включает в себя множество аспектов, таких как создание качественного контента,
оптимизация метатегов, улучшение структуры сайта, создание ссылочной массы и т.д.
Хрумер может использоваться для создания ссылок на ваш сайт,
но это не является единственным способом оптимизации и продвижения сайта.
Заказать сео оптимизацию и продвижение вашего проэкта можно у нас в телеграмм @pokras777 либо в скайпе pokras7777
так же присаединяйтесь к нам в группу ====>>> https://t.me/bazixrumer ответим на все интересующие вас вопросы
так же можно заказать прогон xrumer отдельно цена расчитавается индивидуально