UPDATE: Ferrari a confirmat oficial că a rupt sigiliul cutiei de viteze al monopostului lui Massa pentru a-l promova pe Alonso pe partea curată a circuitului. Vezi detalii la finalul articolului.
ŞTIREA INIŢIALĂ:
Fernando Alonso a mai câştigat o poziţie preţioasă pe grila de start de la Austin în tentativa de a rămâne în cursa pentru titlul mondial până la ultima etapă de la Interlagos.
După ce a obţinut doar locul nouă în calificări, spaniolul a promovat o poziţie ca urmare a penalizării lui Romain Grosjean pentru înlocuirea cutiei de viteze, iar duminică a mai câştigat un loc după ce Ferrari a desfăcut sigiliul cutiei de viteze al monopostului lui Felipe Massa.
Brazilianul se calificase pe locul şase al grilei de start, însă a fost penalizat cu cinci poziţii după acţiunea inginerilor şi va lua startul doar de pe locul 11.
Varianta oficială este că inginerii Ferrari s-au temut de o posibilă defecţiune tehnică la cutia de viteze a pilotului brazilian, însă presa internaţională speculează că Scuderia l-a sacrificat pe Massa pentru a-i oferi o poziţie mai bună pe grilă lui Alonso.
Mai important decât locul câştigat este faptul că Alonso va lua startul de poziţia a şaptea, de pe partea curată a circuitului, la fel ca şi Sebastian Vettel, rivalul său în lupta pentru titlu care a obţinut pole position-ul.
Piloţii anticipează că cei care vor pleca de pe poziţiile pare ale grilei de start vor fi dezavantajaţi la start din cauza lipsei de aderenţă de pe partea respectivă a circuitului, lucru care l-a determinat pe Lewis Hamilton să solicite curăţarea circuitului înainte de cursă.
FERRARI CONFIRMĂ TACTICA PRIN CARE L-A AJUTAT PE ALONSO!
Ferrari a confirmat oficial ca a rupt sigiliul cutiei de viteze al monopostului lui Massa pentru a-l promova pe Alonso pe partea curata a circuitului.
"A fost de decizie agreată de ambii piloţi.
Întotdeauna am spus că interesul echipei vine înaintea interesului personal al pilotului şi aceasta a fost întotdeauna politica noastră transparentă. Felipe a înţeles pe deplin motivele din spatele acestei decizii şi şi-a demonstrat încă o dată devotamentul pentru această echipă", precizează Ferrari într-un comunicat de presă. De asemenea, Ferrari a confirmat că scopul strategiei a fost să-l mute pe Alonso pe partea curată a circuitului, în contextul lipsei de aderenţă de pe partea murdară, alocată pentru piloţii de pe poziţiile pare."Motivul acestei penalizări are considerente strategice, cu obiectivul de a maximiza potenţialul lui Alonso la start, având în vedere că are încă o şansă de a câştiga titlul mondial.
Am văzut sâmbăta că plecarea de pe partea murdară a circuitului ar fi fost penalizatoare. Exista riscul să ne găsim mult prea departe de lideri la finalul primului tur", mai precizează Ferrari în comunicat.Vă reamintim că, în cazul în care Vettel câştiga cursa de la Austin, Alonso este obligat să termine cel puţin pe locul patru pentru a rămâne cu şanse matematice în lupta pentru titlul mondial până în ultima etapă a sezonului de la Interlagos.
Via BBC Sport, Ferrari
Oare in 2007 in ultima cursa McLaren nu-l puteau chema pe Alonso la boxe si Lewis sa mai urce un loc ???? Sau nu s-a gandit nimeni la acest scenariu. Oricum Alonso e un campion de carton,in 2005 doar a profitat de ghinionul lui Kimi.
Acest scenariu care se repeta cursa de cursa va fi o pagina neagra in istoria FERRARI.
ALONSO E UN MARE CAMPION
Cei care-l injurati pe Alonso rog revedeti startul cursei din SUA. Nu e chiar atat de usor sa ajungi de pe locul 7 pe 4 dupa prima curba.
Pacat insa ca "echipa de dezvoltare" a Ferrari nu este la inaltime si nu ofera celor doi piloti un monopost mai competitiv. Cei de la RBR au gasit ceva in ultimele patru-cinci curse care i-a dus in fata celorlalte echipe. Iata ca si McLaren au reusit sa aduca imbunatatiri monopostului si sa devina competitivi in raport cu RBR. La Ferrari insa e multa vorbarie, multe declaratii dar rezultatele nu se arata.
Mai au o singura sansa: ultima cursa , cea de la Sao Paolo. Acolo ca sa aiba sanse reale la castigarea titlului la piloti ar trebui sa le dea un monopost superior fata de ce au RBR si McLaren. O vor putea face ? Sincer, ma cam indoiesc de asta.
Noroc c-am citit-o doar azi, fiindca ieri cursa am prins-o de pe la turul 2 (cand Button era deja pe 16) si nu mi-am dat seama care a fost faza, Massa intre timp era oricum pe 6 sau 7...
Pentru Domenicali&co...ba, da' ne leshi odata? nu-i de ajuns ca va bateti joc de spectatori cu depasiri trucate (permise de regulament totusi, ehg, asta e), acuma mai faceti si faze din astea? da' pana unde se poate merge cu desconsiderarea asta...nu trebuie pus undeva stop?