Unul dintre cele mai cunoscute viraje din Formula 1 a fost stricat: Parabolica de la Monza, asfaltată pe exterior

de Mircea Meșter
Joi, 07.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Motorsportul a pierdut în această săptămână unul dintre virajele care făceau diferenţa dintre piloţii adevăraţi şi cei de ocazie. Exteriorul lui Parabolica a fost asfaltat, iar multe voci şi-au exprimat deja opiniile negative cu privire la decizia administratorilor circuitului italian.

Încă un viraj superb care-şi pierde provocările.

Karun Chandhok
Ex-pilot de Formula 1
Celebrul viraj Parabolica de pe circuitul italian Autodromo Nazionale din Monza a fost asflatat pe exterior, organizatorii încercând astfel să îmbunătăţească nivelul de siguranţă pe care-l oferă acesta. Reacţiile piloţilor au fost însă negative, aceştia considerând că provocarea pe care o ridica anterior Parabolica era mult mai mare şi că asflatarea nu face decât să confirme faptul că gradul de risc la care se supun piloţii scade considerabil în fiecare sezon.

"Virajul Parabolica de la Monza are acum asfalt pe exterior. Încă un viraj superb care-şi pierde provocările", a scris pe contul propriu de Twitter Karun Chandhok, pilotul indian care are 11 curse la activ în Formula 1 pentru Hispania şi Lotus în 2010 şi 2011. Acesta a postat şi prima fotografie cu faţa nouă a virajului, aceasta făcând rapid turul internetului.

Ultimul viraj al circuitului de la Monza fusese anterior acoperit în exterior cu pietriş, organizatorii decizând acum câteva sezoane să adauge o zonă cu iarbă artificială care să-i penalizeze pe piloţii care subvirau înainte de linia dreaptă.

Vestea legată de faptul că Parabolica a fost asfaltată s-a împrăştiat foarte repede prin Social Media, mulţi fani şi piloţi exprimându-şi regretul că acest viraj îşi pierde astfel farmecul.

Comentarii (10)

  • GrosJan
    din lista aia doar Chandhok e pilot. Virajul nu a fost stricat, are fix aceeasi forma. Vom vedea mai multe iesiri (pe asfalt de data asta) dar si pilotii vor forta mai mult acolo cand sunt riscuri mai mici. Dar depinde de situatie, daca ramai fara frane macar te mai incetinea aratura aia. Ok, ai inca directie, dar masina se duce drept daca viteza e prea mare

    Cand am vazut "stricat" aproape ca am fos furios. Dar apoi am rasufat usurat cand am vazut ca e la fel ca inainte.
    6 8
  • Foarte proasta idee din punct de vedere al sigurantei. Iti rupi aripa fata inainte sa intrii in Parabolica in spatele aluia si te duci la mai bine de 300km/h direct in parapete si ai pus-o. Macar aveai pietrisul ala care sa te incetineasca. Sper doar sa nu apara astfel de incidente.
    11 0
  • Eu zic sa nu mai participe nimeni in F1, ca sa nu mai existe nici un risc.
    Pai primesti 20 de mil si vrei ca nici macar sa nu transpiri? Mai multe riscuri au fotbalistii decat astia care conduc la 300 de km/h. Mai multe riscuri ai mergand pe strada decat participand in F1.
    11 1
  • ion rebreanu
    siguranta e in primul rand (ca si acum 60 de ani) in mana pilotilor. Ei trebuie sa evite accidentele in primul rand. Dati masinile pe mana unor soferi pentru o cursa si am avea morti si accidentati la sfarsit. Diferenta fata de acum multi ani e ca depinzand de situatie poti scapa ieftin la o iesire in parapeti pe cand atunci era moarte sau mutilare in aproape toate cazurile
    2 1
  • pana la urma vor concura in sala ... mai mare rasul !!!
    6 1
  • Pacat ca l-au asfaltat pentru ca Parabolica era ca Eau Rouge al lui Spa-Francorchamps, acum ca acolo este beton in loc de nisip pilotii vor putea calca pedala pana la fund fara se le fie frica ca vor fi aruncati afara pe acel pat de pietris ce era inainte.
    Acum trebuie sa le mai dea voie la piloti sa iasa cu toate cele patru roti afara de pe circuit si gata s-a dus cu Parabolica.
    Eu ma mir ca nu asfalteaza si Eau Rouge sa faca din el o linie dreapta ca oricum acolo doar 2, 3 piloti au mers mereu cu pedala la podea, printre ei bineinteles si Michael Schumacher.
    5 1
  • Asfaltul adaugat are o compozitie diferita,si incetineste miscarea,cam cum se intimpla si la Magny-Cours,si e foarte naspa
    0 1
  • Dupa ce se va retrage Alonso o sa incetez sa ma mai uit la formula 1...nu mai are nici un farmec demult...monoposturi din ce in ce mai slabe si siguranta asta exagerata a omorat sportul cu motor...daca parabolica era periculoasa atunci circuitul de la monte-carlo ce mai e?? ca an de an se intampla incidente acolo...ma mai uit acuma doar pentru Alonso ca face parte din cei vechi care stiu ce inseamna "racing-ul" adevarat...sa se uite presedintele Fia si Bernie la F1 ca nu a mai ramas nimic frumos
    2 3
  • @Grosjan
    Vezi ca din lista aia... din cate stiu eu, si Jerome D'Ambrosio este tot pilot F1... nu doar indianul. In 2010 a fost pilot de rezerva pt Renault F1. In 2011-2012 a fost la Virgin iar in 2012-2013 a fost pilot de rezerva pt Lotus F1. Acum activeaza in campionatul mondial de anduranta pt Bentley.
    0 0
  • La Spa Francorchamps din pilotii actuali doar kimi raikkonnen merge cu pedala la podea in virajul sus mentionat.
    Chiar si in ultima confruntare cu Schumi a facut o depasire de zile mari exact in acel loc.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru